Tip: Nemáte kam kliknout? A co tohle?
Zoopark Zelcin

ISŠT Mělník - Naši absolventi na úřadu práce nekončí!

Integrovaná střední škola technická Mělník je moderní škola s více než 60-ti letou tradicí, patřící  k největším technickým školám v okresu Mělník. Tato škola vychovává odborníky  jak ve tříletých učebních oborech (Strojní mechanik, Obráběč kovů, Elektrikář a Elektrikář silnoproud), tak i ve čtyřletých studijních oborech Mechanik strojů a zařízení a Mechanik elektrotechnik zakončených maturitní zkouškou. Téměř všechny obory jsou zařazeny do stipendijního programu kraje. V posledním období se podařilo ISŠT Mělník  ke svému rozvoji získat několik dotací z Evropských fondů, které ji výrazně napomohou zkvalitnit výuku, vybavit učebny řadou technických pomůcek a zařízení, zlepšit prostředí výuky aj.
Odborná praxe u žáků a studentů probíhá na škole i u řady sociálních partnerů a významných zaměstnavatelů. O absolventy ISŠT Mělník zejména technických oborů Strojní mechanik a Mechanik strojů je ze strany zaměstnavatelů mimořádný zájem. Pokud tito absolventi nepokračují v navazujícím nástavbovém studiu nebo studiu na vyšších odborných školách nachází okamžité praktické uplatnění u řady zaměstnavatelů v blízkém i širším regionu a oproti absolventům jiných studijních a učebních oborů některých středních škol nerozšiřují řady žadatelů na Úřadu práce.
Škola disponuje širokým zázemím pro sportovní vyžití žáků (antukové hřiště pro tenis a volejbal, travnaté fotbalové hřiště s atletickým oválem a hřiště s umělým povrchem). V zimním období je hřiště s umělým povrchem zastřešeno přetlakovou nafukovací konstrukcí. K dispozici je též tělocvična s posilovnou.
Škola se pravidelně zúčastňuje řady sportovních a kulturních akcí.

 


Zeptali jsme se žáků 3. a 4. ročníku oboru Mechanik strojů  a zařízení:

Proč ses rozhodl studovat tento obor?

Michal: „Škola je blízko mého bydliště, takže odpadá zdlouhavé dojíždění. Navíc se odmalička zajímám o technické věci a v odborných předmětech jsem se dozvěděl, jak se co vyrábí a jak co funguje.“

Tomáš: „Já mám od základní školy pozitivní vztah k technice, baví mě něco vyrábět, konstruovat, doma pomáhám v dílně rodičům. V neposlední řadě je to škola blízká mému bydlišti.“

Jaké předměty se na škole vyučují a které jsou Tvoje oblíbené?

Michal: „Asi odborný výcvik. Máme možnost pracovat na obráběcích strojích. Těším se již do čtvrtého ročníku, kde budeme dělat kurz na programovaní CNC strojů a prakticky vyrábět na CNC stroji Dainichi, který škole darovala firma Junker. Dále mě baví sváření, i když mi zatím moc nejde. Myslím, že svářecí průkaz je nutná výbava každého strojaře. Z předmětů ve škole mě baví technická dokumentace, protože kreslíme a modelujeme na počítači ve Varicadu a pokud uděláme ročníkovou práci, dostaneme certifikát CAD  - systemů od firmy Varicad.“

Josef: „Mě baví dílny, modelování na počítači a tělocvik. Uvítal bych i více sportovních aktivit, do kterých bych se mohl zapojit osobně nebo se školou. Napřed mě nebavily technické předměty, ale nyní ve čtvrtém ročníku při vlastním konstruování dvoustupňové převodovky mne docela „chytly“. Je krásný pocit něco vědět, umět, znát, vytvořit  a být za to patřičně ohodnocen.“

Přemýšlíš o svém uplatnění po škole, až složíš maturitní zkoušku, chceš pracovat v oboru?

David: „Rád bych pracoval v oboru. Vím, že je na Mělníku několik firem, které hledají vystudované strojaře. Měl jsem možnost několik firem navštívit, ať už formou exkurzí se školou nebo v nich i pracovat v rámci odborného výcviku. Líbilo by se mi pracovat na montáži technických zařízení, ale například spolužáci by raději pracovali na CNC strojích.“

Marek: „Tuto otázku oproti žákům jiných škol a bývalým spolužákům ze základní školy moc neřeším. Vím, že o moji profesi je velký zájem a že určitě uplatnění s velmi dobrým platem seženu. Pokud teda úspěšně dostuduji, v což doufám.“

Myslíš, že toto studium je určeno jen pro jedničkáře a dvojkaře ze základní školy?

Pavel: „Studium je přiměřeně náročné, je to určené pro toho, kdo se zajímá o techniku. Potom ve škole nemá výraznější problémy.  Já sám jsem nebyl jedničkář, ale je nutné rozumět základům matematiky a fyziky. Bez těchto základů to jde těžko.“

Tomáš: „Já sám jsem byl trojkař, měl jsem i nějakou čtyřku, ale ne z hlavních předmětů, takže se známkami na základní škole nevidím problém. Pokud žáka zajímá technika a věnuje trochu svého času přípravě, zvládne tento obor i žák trojkař ze základní školy.“

Co bys uvítal nebo zlepšil při výuce tvého oboru?

Matěj: „Vylepšil bych počítače (pzn. V letošním roce budou na základě přidělené dotace nově instalovány počítače  s podstatně vyšším výkonem umožňující reálnou modelaci různých strojních součástí a zařízení) a vybavení posilovny. Také bych nechtěl často přecházet ze třídy do třídy – krátí se mi tím přestávka.  Jinak dobrý.“


Tak to byly názory několika žáků z oboru Mechanik strojů a zařízení 3. a 4 ročníku ISŠT Mělník. Pro všechny zájemce o bližší informace o možnostech studia v učebních nebo studijních oborech a uplatnění absolventů je škola otevřená kdykoliv v běžné pracovní dny od 7.30 do 15. hodin, případně na telefonním čísle 315627267, e-mailové adrese reditel@isstechn.cz nebo na webu http://www.isstechn.cz/. V tomto období probíhá druhé kolo přijímacího řízení učebních i studijních oborů pro školní rok 2012/13.

 

Autoři článku: Ing. Břetislav Pokorný a Bc. Milan Hlávka



Ostatní

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 Odvážné tvrzení


Docela odvážné tvrdit, že Vaši studenti najdou hned uplatnění po škole!

1.1 Statistiky ÚP


1.1.1 No jestli Vám pane


No jestli Vám pane Hlávka přijde 25 absolventů dosud nepracujících (viz. Vaše statistiky) Vaší školy málo, tak to se omlouvám. Protože z mého okolí vím minimálně o 4 lidech co jsou z Vaší školy vedeny na pracáku, mi jako tento počet nepřijde zrovna málo a už vůbec bych se nechlubil, že Vaši studenti nekončí na pracáku.

1.1.1.1 Važený pane


Važený pane Little_smile. Článek je o strojních oborech Mechanik strojů a zařízení a Strojní mechanik (Zámečník) a tam jsou počty trošku jiné. Ale jinak děkuji za přečtení článku a za reakci. Smiling

1.1.1.1.1 Pracák


V tom případě by bylo správné upravit nepravdivý nadpis článku například na "Někteří naši absolventi na úřadu práce nekončí!".

Obrázek uživatele Kajik

1.1.1.1.1.2 RE: Pracák


A nemáte pocit, že je to celé jen pocitovém vnímání čteného textu? Já osobně, pokud si přečtu diskutovaný nadpis, tak to vnímám spíše jako "Naši absolventi obvykle/většinou na úřadu práce nekončí". Podle toho, co tady řešíte, by nadpis musel znít "Žádní naši absolventi na úřadu...." anebo "Naši absolventi nikdy na úřadu..."

Podle mě autor článku chtěl jen poukázat na to, že úspěšnost absolventů na trhu práce je poměrně vysoká, a že těch, kteří se neuplatní, je jen malé procento.

Připadá mi to jako hnidopišství...

Kajik

---Doufej v nejlepší, získej ještě lepší!---

1.1.1.1.1.2.2 Pracák


Pane Kajik,

ono se říká 100 chutí, 100 názorů.

Ale nemůžu s Vámi souhlasit v jednom, tady se nejedná tak o hnidopišství, jako o slovíčkaření. Kdyby autor článku napsal už v úvodu: Naši absolventi obvykle na úřadu práce nekončí. Tak už je ta věta brána jinak, než jak autor formulaci použil (dovolím si tvrdit s nad sázkou). Ono i to jedno slovíčko udělá své. A to že tu bude šermovat ze statistikami, které nemá ani aktuální, a v názoru bude tvrdit, že se jedná o dané předměty, přičemž v textu mluví "zejména" o daných oborech. To udělá také své.

Proto rada do budoucna pro autora, lépe formulovat názvy, ať nedochází k milným domněnkám a nedorozumění.

1.1.1.1.1.2.1 Znění


Trochu jsem ten návrh nadpisu přestřelil, jak jste jistě pochopili Eye-wink

Když jsme u těch vlastností, myslím, že je to malichernost, snižovat karmu komentáře svým kritikům. Zkuste se k tomu postavit čestněji, určitě to dokážete.

1.1.1.1.1.1 Souhlasím s Markem,


Souhlasím s Markem, chtělo by to potom jiný nadpis. I v těchto oborech podle statistik máte lidi na pracáku. Navíc ty statistiky jsou cca 5 měsíců staré, chtělo by to si nechat aktualizovat čísla.