https://www.traditionrolex.com/7

 Generel dopravy – výzva pro veřejnost | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Události z kalendáře si můžete pohodlně přenést ve formátu ICS do Vašeho mailového programu či mobilu.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Generel dopravy – výzva pro veřejnost

   Do 19.10. se mohou občané podívat a hlavně se vyjádřit ke konceptu generelu dopravy pro město Mělník, který je umístěn na internetových stránkách města Mělníka ( www.melnik.cz – na první straně v levém sloupci – rubrika Nepřehlédněte). Do uvedeného data je možné ještě uplatnit připomínky – nejen veřejnosti. Koncept nyní  projednává komise dopravy MÚ Mělník a další dotčené orgány. Po 20.říjnu  připomínky do konceptu zapracuje projektant a pak bude materiál připraven k projednání v radě a zastupitelstvu města tak, aby mohl být důležitým podkladem pro tvorbu územního plánu města Mělníka.

 
   Své připomínky mohou občané uplatit mailem – adresy:  p.prucha@melnik.cz nebo s.vecko@melnik.cz.
 
   Jak už jsme informovali, generel dopravy se připravuje již několik měsíců, součástí byla také dotazníková akce, které se zúčastnilo 58 občanů. Generel řeší především všechny aspekty dopravy uvnitř města, komunikace, chodníky, vhodnost umístění přechodů pro chodce, bezbariérovost hlavních tras po městě – např. od autobusového a vlakového nádraží k důležitým institucím ve městě, dále trasy a zastávky místní hromadné dopravy, parkování ve městě, otázku zjednosměrnění některých ulic a případně následné vytvoření parkovacích míst.


Město - z radnice

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

3 čast 2


Výkres 3 - organizace :
Myslíte že je potřeba za každou cenu měnit něco co funguje?  Myslíte si, že je něco krásného dělat z centra parkoviště s uličkama v rozsahu jednosměrek ?? Každý parkovací místo, který uděláte bude stejně plný protože je prostě hodně aut? A co kdyby trasy, kde není dodržená minimální šířka pruhu pro průjezd aut byl vynucen, tak jak byl navržen? To znamená dát zákazy zastavení? A vymáhat právo tam kde se má? Je přeci problém lidí, že mají auta a a není pro ně místo před barákem tak musí parkovat tam kde je nejbližší parkoviště. Rešení není, že si auto zastaví na silnici před barákem a je to.
Trasy, které denně využívám mohu posoudit a to s naprostým nesouhlasem s návrhem: Proč má být Vodárenská jednosměrka do centra? Na silnici přece nikdo neparkuje, kdo by tam taky parkoval v tom kopci. Její obousměrnost vprostřed města je na místě- spojnice sídlištěm a centrem Je to jasná osa Chloumek – Eva- Tesco- Pivovar – centrum. Nevhodné je pouze, že nad kruháčem stojí pár aut co si zaparkovali před panelákem a myslí si že tam stát můžou a kvůli nim se bude zjednosměrnovat?? Ať parkují na velké ploše pod Bezručovkou! Nebo ten důvod je ostrý roh na konci ulice? Auta si na to zvykla a ještě jsem tam neviděl nehodu a řešení je prosté přece- z rohu udělat oblouk – pár metrů, minimální investice! Ten roh nemá jiné využití.
-Proč probůh z Fibichovi jednosměrka?.. Nejširší ulice ve městě a přirozené centrum!! Jsou tam 2 banky,okresní soud, hotely, pojištovny úřady, notáři,právníci, O2, kanceláře, prodejny a také je to důležitý uzel kam směřuje nebo vystupuje 8 komunikací!!! A přitom zde nikdo nebourá, nestojí nevhodně, nestěžuje si, a přitom se z obou stran poskytuje stání a jsou zde dokonce i po každé straně autobusové zastávky!!! Pokud nechápete prosím že je to Václavské náměstí v Mělníku tak se nad řádny zamyslete.
 A dále ten maglajz šipek z Krombolcovi a změny v Jiráskově , to je naprostý nesmyl!! To je důkazem, že studie sice udělala hodně změn, ale nachází problémy tam kde problémy vůbec v našem městě nejsou nebo mizivé a doprava by se  schválením generelu jednoznačně zhoršila. Nechceme mít z centra parkoviště a jednosměrky.  Příjde mi že dostaly malé děti pastelky ať dělají šipky … Pokud máte soudného ducha a bydlíte tady a ty silnice používáte tak toto nemůžete odsouhlasit.. Všichni dobře víme , kde problémy dopravy leží a ty jsou správně popsány v prvních řádcích mého příspěvku a to komentuje i „problémová místa“ od zpracovatele A pokud neodsouhlasíte tak Vám budu vděčen.
Vít Štrupl, Chloumecká 3899, MK

2 čast 1


Vážení,
Po shlédnutí Návrhu koncepce dopravy a popisu dopravní situace v Mělníku nemůžu nereagovat a proto píši tyto námitky:
1/ V minulosti jsem upozorňoval a žádal vedení města o řešení Dopravních problémů, které se objevují i v této situaci  Výkres I -intenzity nehodovosti a konfliktních míst“
Červené vykřičníky:
-křížení Chloumecká a Dobrovského.- psal jsem v minulosti vedení města , že přednost v jízdě naprosto nelogická, trasa Chloumecká je x krát více vytížená než Dobrovského a aktuální stav přednosti v jízdě je nelogický i ve vzahu, když se pouští závory a nahrnou se zde auta , tak opět brzdí odpravu a tvoří kolony na stopce ve směru Chloumecká- proboha proč není přednost v jízdě obráceně, tzn. Chloumecká hlavní??? V minulosti to již tak bylo! Dostal jsem odpověd, „že rozjeté auto z chloumku je nutné zastavit stopkou, před tím než zastaví na kolejích“. Snad tam má je 50 km/H maximálně a pokud není řidič vůl tak zastaví na blikajících závorách o 200 metrů dále. Řešení : Hlavní Chloumecká, Dobrovského vedlejší, nebo kruháč
Přejezd a křižovatka Nádražní x Chloumecká- naprostá tragedie. Tragických faktorů je zde několik a ty se dají alespoň trochu řešit! – Pomalá železniční signalizace – řešení: dát rychlejší signalizaci, když už zde musí jezdit vlečka 15 minut x krát za den, kde se závory zvednou, když projede a nečeká až souprava šinoucí se s desítkami vagonů přejede přes přejezd krytý bazén!!!!!  Auta zde jezdí moc rychle ve směru Nádražní –bazén- nedá se přejet v opačném směru Chloumecká – řešení : Zpomalit je – retarder,radar, snížení rychlosti cedulí. Je tady extremní výskyt nehod! Řešení nabídne nový most!! Kolik let se o něm jen mluví??? Proto alespoň ty dílčí kroky pomůžou!
Křižovatka Mladoboleslavská x Kokořínská –Proč zde už dávno není kruhová křižovatka, která řeší nehodovost (opět zde extrémní) a nelogickou přednost v jízdě aut co jedou rovně a odbočují?? Řešení : Kruhová křižovatka
Vykřičníky Cukrovarská a Nová – jsou jasné problémy, řeší je snad 1. etapa obchvatu, která se už snad začne stavět… Jiné řešení není..
Vykřičník Fibichova a Pražská – zde vůbec není žádný problém,!! to že má křižovatka 5 ramen je naprosto v pořádku  a každý kdo chodil do autoškoly s tím nemůže mít problém . (pokud vadí velikost plochy tak zde udělejme malý kruhový objezd a bude to paráda!!!)Tato křižovatka dělá z místa přirozené centrum města(bývalý autobusák zde nebyl náhodou), nikdy jsem zde neviděl nehodu a to sem jezdím 2x denně!!  O nebezpečnosti nemůže být řeč! Navíc 2 ramena jsou jednosměrná a křižovatka je tak naprosto O.K. a logická, lidé vědí kdo má přednost a ani se zde nijak extrémně neštosují, ale odcípá to – protože a  buďme rádi , že díky ní se člověk může dostat do jiné části centra. To je naše deviza a ne PROBLEM!! Tvar vymyslely dávno před námi a funguje tak určitě 100 let, tak to prosím neměňte. Podívejte se na náměstí a zamyslete se proč je tak chcíplé . Protože tam není doprava. Neříkám, že je to špatně, ale určitě je to důkaz, že když se vytěsní doprava tak tam lidé nebohou chodit, pracovat, nakupovat, utrácet,pohybovat se..
Když shrnu problémová místa a jejich řešení , tak se vsadím,  že se udělají jen ty největší nesmysly a se skutečnými nebezpečnými místy, kde se řešení zná neudělá nic.!!

1 To není možné


Tak jsem pěčlivě prohlédl návrh na řešení dopravy a musím říct, že tohle bych pro město namaloval zadarmo a za večer. Vyměnit a přidat pár jednosměrek a říct, že autobusové linky jezdí špatně a mělo by se s tím něco dělat, to není žádný návrh řešení. Domaloval se tam plánovaný obchvat a pár silnic, které nikdy nebudou, protože vedou nově zastavěnou částí města. Linky MHD jedoucí odnikud nikam po stejné trase jako teď, fakt nechápu. Části města jako třeba Pšovka Nad oborou, prům.zóna zcela bez obsluhy MHD... Co je na tom návrhu nového? Nic. A "poloviční" jednosměrka v ulici Jarošova? Byl se tam někdo z té firmy podívat, jaký je to nesmysl?

1.3 Nikdo se tam podívat  z


Nikdo se tam podívat  z nich (navrhovatelů a snad ne i schvalovatelů)nebyl a jestli jo, tak koukal  asi po ženskejch a ne na dopravní situaci, protože průsery města nejsou v centru - díky bohu obousměrný široký ulice, ale dole pod městem  velký křižovatky ..

1.2 :-)


To je fakt kolosální blábol. Je tam pár věcí, které mělničáka hned trknou:

- jednosměrná Vodárenská - kudy se pojede dolů na Pivovar?

- jednosměrná Krombholcova - chci vidět, jak se ty desítky aut do centra otáčí o 270 stupňů u autobusáku. Už teď stačí jeden takový řidič a celá křižovatka se zastaví

- jednosměrná Fibichova - kudy ze sídliště na Pražskou?

- jednosměrná Legionářů - a všichni z města přes křižovatku u tanku? Už dneska se tam třeba ráno nedá projet - dnes jsem tam čekal čtvrt hodiny a dva příslušníci MP si povídali u liduprázdného přechodu u školy. Přitom o 50m dál u kina byla bouračka, která brzdila půl města. Ale řídit provoz, to by asi bylo příliš složité...

Možná by bylo smysluplnější už konečně začít vymýšlet systém záchytných parkovišť...

1.2.2 Souhlas,  navrh musel


Souhlas,  navrh musel vymyslet někdo kdo tady nebydlí ani nezná co se tu děje! Smutný, že o věcech taky možná nerozhodují místní, protože pokud by rozhodovali místní rodáci, tak návrh zjednosměrnění města musí spálit  a za studii"omalovánky" nezaplatit!

1.2.1 město bez aut


Spousta lidí by chtěla město bez aut. Něco na tom je. To ale znamená funkční MHD. To, co je v návrhu, je prakticky její likvidace. MHD vůbec nepojede směr Liběchov, takže ani Mlazice, LIAZ, Pšovka, Podolí, Pivovar. Moc dobře si pamatuju, jak řidiči meziměstských busů nechtěli brát lidi na zastávkách, když měli plnější autobus nebo už jel jeden kočárek. Další měl smůlu. A to jezdilo 5 linek MHD!!! Místo zavedení smysluplných linek, které pojedou do nějakého cíle, se nám nabízí obsluha třetiny města. Ostatní žebrejte u meziměstských linek nebo hurá na vlakové nádraží - pěšky, bus tam nejede - a vlakem do Mlazic. Z 10 minutové cesty máte hodinu. Jsem blázen? Ne, pojedu autem. A to ještě neberu do úvahy systém placení a čipové karty MHD. Co když je krajské busy nebudou akceptovat?

Smysl jednosměrek si navzájem odporuje, odbočky se kříží a na sídliště se dají další značky - 30km/h. K čemu? Stejně to nebude nikdo kontrolovat a jedna značka stojí desetitisíce. A parkování to nevyřeší.

Takový pasvil jsem už dlouho neviděl.

1.2.1.1 MHD


Pamatujete, jak kdysi jezdila MHD:

1. Aut.st. - centrum - Rousovice

2. Aut.st. - centrum - Liběchov

3. Aut.st - Vrbno

4. Aut.st. - Chloumek

5. Aut.st. - centrum a zpět

Tenkrát to bylo srozumitelné a každý věděl, kam to jede.

1.2.1.1.1 Smysl MHD


Smyslem MHD by mělo být přepravovat obyvatele města. Protože dochází k souběhu některých spojů, navhnul bych naopak omezení průjezdu meziměstkých autobusů městem. Nechť si jezdí linka Štětí - Počaply - Praha a ostatní konec na aut.st z jedné strany a v Mlazicích z druhé. Proč mají projíždět městem? To, že jsou garáže v Mlazicích nemůže být důvodem pro průjezd tolika autobusů skrz centrum, některé s tam otáčí a jedou zpět. Udělal bych jedinou výjimku a to školní spoje přijíždějící mezi 7-8 hodinou a odjížďějící mezi 13-15 hodinou. Vše ostatní konec na "hranici" města. Do Prahy se také nejezdí až do centra, přestože by to šlo.

1.2.1.1.1.1 MHD


Na to by ale muselo fungovat MHD a to nefunguje... Nedokážu si představit, že přijede bus od Prahy na autobusák a tam naváže MHD po městě (na Podolí, Mlazice). Na tak malém městě to nejde. Srovnávat Mělník s Prahou nemůžeme, v Praze jsou intervaly 2-10 min. Na Mělníku i půldenní Laughing out loud Mělník by měl urychleně řešit obchvat a parkování. Už nyní je peklo jet v pátek přes město směr nový most a D8. To kolikrát jedu déle než samotnou cestu do Prahy po staré :-)

1.2.1.1.1.1.2 Naprostý souhlas!! až tu


Naprostý souhlas!! až tu bude MHD jezdit každých 5 -10 min, pak zakažte průjezd aut do centra uplně klidně, ale jinak se na to vy...te a neměnte to co funguje realtivně dobře. Díky

1.2.1.1.1.1.2.1 je normální


aby na zastávce u Kauflandu kolem 14-té hodiny zastavovaly čtyři modré autobusy? Jednak překáží provozu, protože se do zastávky nevejdou a dost navyšují hustotu provozu. Nechtěl by někdo spočítat, kolik jich tam za odpoledne projede? Ráno před osmou směr Mlazice na Pšovce krom MHD zastavují tři modré busy. Proč to město trpí? Proč nekončí na aut.n. a řidiči se případně nepřepraví do garáží MHD? Přeci není nutné, aby jel pětkrát denně do garáží.

Dalším důvodem nepoužívání MHD jsou obrovské vzdálenosti mezi zastávkami, chybí třeba zastávka SPŠ stavební / zemědělská v obou směrech, provizorní zastávku nemocnice směr z centra přesunout před polikliniku. Další by mohla vzniknout u budovy Policie/Zimní stadion. Mezi Pšovkou a Mlazicemi je také velká vzdálenost, tam by mohly vzniknout zastávky na znamení U Cinků. Zcela chybí zastávka u ZŠ Pšovka (Junker/koupaliště), kam dochází hodně žáků ze sídliště a přechází několik nebezpečných silnic. Zcela chybí obsluha částí Mělníka severně od železnice, to už asi není Mělník, přesto sem dojíždí mnoho lidí do prům. areálů a firem.

1.2.1.1.1.1.2.1.1 ?


Taky místo 4 autobusů tam může být třeba sto dalších aut (jako kdyby cestující jeli každý svým autem), když už mluvíte o té hustotě. Nevím, ale nepovažuji za špatné, že přes Mělník jezdí autobusy. A ne každý bus jede do garaží, ale předpokládám, že nějaký jede do Kralup, Beřkovic nebo někam na Vidim...  Nechápu, proč nějaké firmě nařizovat, kolikrát může jet do svých garaží? Jediné, co za tu divokou dopravu může, je sám přiblblý Kaufland. Jeho neexistence by tam tyhle problémy nedělala a to si musíte uvědomit, ne to házet na pár autobusů... Za tu situaci můžou hlavně řidiči a řidičky jezdící nakupovat nějaké verky do Kauflandu, případně Tesca. Stejně tak u Eva.cz, to samé v bledě modrém. A kdo tam jezdí autem, stává se spolučiníkem těchto dopravních problémů a nemá právo nadávat na špatnou dopravu.

1.2.1.1.1.1.2.1.1.1 Tak je zbouráme?


Jenže už tam stojí. Vám nepřijde nelogické, když do Mlazic jedou čtyři autobusy místo jednoho?

1.2.1.1.1.1.2.1.1.1.1 Ne.


Psal jsem, že ty autobusy všechny za sebou nemusí jet do Mlazic a tam končit, ale jeden může jet do Kralupy (nebo prostě někam na druhou stranu Labe, přes most, třeba do Počápel, co já vím), další někam do Želíz a dál, třetí třeba pokračuje skrz Mlazice do Štětí a čtvrtý třeba fakt teprve končí v garážích. Ve dvě hodiny je takový čas, kdy se odvážejí děcka do vesnic v okolí. Nebo se zkuste někdy podívat zepředu, kam ty busy vlastně jedou a že jeden autobus by se nemohl rozčtvrtit.

1.2.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1 To ne


Ale tři by mohly začít v Mlazicích a přes město jet jen jeden...

1.2.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1 ...


Tím byste ty cestující nutil k tomu, aby pořád přestupovali po předchozích pěti minutách jízdy a tím by ta použitelnost autobusů byla značně narušená a ještě méně atraktivní (viz v mnoha případech změny MHD v Praze). Pokud je hlavní centrum pro autobusy autobusák, odkud všechny autobusy vyjíždí a každý tam staví, tak holt nezbude nic jiného, než se s tím smířit, že v určitou chvíli se může setkat více autobusů mířících stejným směrem ven z města. Nebo poupravit jízdní řády. Jo a taky mohla být varianta, že jeden autobus tam u Kaufu stál, protože řidič si šel koupit svačinu Smiling a ostatní obsluhovali cestující jen z půlky prostoru zastávky.

1.2.1.1.1.1.1 MHD


A proč by to nešlo? Jsou i jiná podobně velká města, kde jezdí několik linek MHD. Tady máme vlakové nádraží a bus k němu nejede, máme ZŠ Pšovka, bus k ní nejede, máme prům. zónu a bus tam nejede, máme hlavní náměstí, místo aut sem mohla zajížďět MHD, potom jsou výmluvy na nepoužívání MHD neopodstatněné. MHD musí jezdit tam, kde pracují a bydlí lidé, kde jsou úřady a ne tam, kam si přeje nějaký papaláš.

Ve špičce 7-9 / 14-19 hodin:

Z a.n. by vyjela 1-ka každých 15-30 minut do centra a odtud do Mlazic (LIAZ) a to samé zpět.

Z centra by vyjela 2-ka každých 30 minut po příjezdu 1-ky - do Rousovic

a každou hodinu 3-ka směr vlakové nádraží - průmyslová zóna - Chloumek

Mimo špičku interval dvojnásobný

1.2.1.1.1.1.1.1 ...


Jen aby Vám ty autobusy pak zase moc nepřekážely při svých toulkách autem po Mělníku Smiling

1.2.1.1.1.1.1.1.1 Nerozumím


Nerozumím vám... Očekával bych nějakou diskuzi nebo odmítnutí, případně jiný návrh, ale přijde mi, že jste sem přišel jen prudit. Snažíme se něco změnit, třeba se přijde na to, že je to takhle nejlepší z nějakých jiných důvodů, které neumím posoudit nebo o nich nevím...

A mé toulky autem po Mělníku vycházejí právě z toho, že každé dítě chodí do jiné školy a žádný autobus od nás nejede. Tak nezbývá jiné řešení, než je rozvést. Na nákup jezdím většinou večer, kdy je město prázdné.

1.2.1.1.1.1.1.1.1.1 Příklad


Jsem z Mlazic. Je 16 hodin, přišel jsem z práce a potřebuji do města k paní Kubešové pro právě vyšlou knihu Mudr. Ratha.

Dle IDOS jsem vyhledal tato spojení:

Linka Horní Vidim - Mělník

Mlazice 16:03

aut.nádraží 16:10

přestup

Linka č.2

aut.nádraží 16:17

Fibichova 16:22

 

Pokud mi ujede:

Linka Štětí Praha

Mlazice 16:30

U hřiště 16:42

přestup

Linka č.1

U hřiště 16:56

Fibichova 16:59

 

Zpět se ale nedostanu, protože na přestup v prvním případě mám minutu a ve druhém tři.

 

cena 23 Kč, všechny spoje provozuje ČSAD

A tohle mě má motivovat nepoužít auto a jet autobusem? To asi těžko.  

1.2.1.1.1.1.1.1.1.1.2 ,,


A nebo pokud byjste chtěl tak mužete jít pěšky. Já z Vehlovic jdu občas pěšky a je to docela pěkná procházka.

1.2.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1 Z Vehlovic


Ano, znám, je to hezká procházka, když máte čas a v pořádku zdraví. Jenže to neřeší náš problém. Mockrát jsem na Vehlovicích v neděli večer prosil "pražáka", aby mi zastavil. Když nezastavil, tak zbývala ona procházka...

1.2.1.1.1.1.1.1.1.1.1 ...


Ne, já s Vámi souhlasím, že MHD na Mk není ideální. Já s ní dokonce nikdy nejel, protože všechno je v dosahu a zkrátka si člověk už tak nějak zvykl většinu věcí obstarat pěšky či na kole, případně autem. Do školy jsme chodili od první třídy přes třetinu města, pěšky, takže moc nemám pochopení pro vožení dětí třeba pouhý kilometr do školy (imho zcela zbytečné, pokud už dítě nemá problém najít cestu). Ale chápu, že někdy ze vzdálenějších částí města (Vehlovice, Staré Rousovice, Slovany...) to je opodstatněné. Kromě toho některé zástavky (zálivy) autobusů jsou v hrozném, nepřehledném stavu - není vidět, kde je zastávka, kde silnice, chybí záliv - zkrátka to nahrává problémům dopravě (když nad tím tak přemýšlím, tak jsou to snad všechny zastávky kromě těch zrekonstruovaných u Kauflandu, Tesca, Cukrovaru - všechny ostatní jsou v tragickém stavu, často bez přístřešků a lavic a i to může být demotivující autobus použít).

Někdy si říkám, jestli by pro město nebylo výhodnější mít třeba trochu menší autobusy, které by měly provozní náklady nižší a tak by mohly jezdit častěji nebo mít více linek, případně by mohly jezdit užšími ulicemi a tak se dostat tam, kam lidi potřebují (hlavně v centru). Nevím zda je to terénem, Mělník je takový nudloidní, dlouhý a úzký. Ulic, kde v centru projede velký bus moc není a tak se pořád jezdí v zaběhnutém stavu. Pokud starší člověk chce na MěÚ, tak má nejbližší zastávku docela daleko a je to jak jste říkal, že na náměstí Míru nejezdí vůbec nic.

1.1 možná


Možná by bylo vhodnější vaše návrhy a připomínky napsat na uvedené emaily, to bude určitě efektivnější než vzkaz zde:-)

1.1.2 Jdu na to!


Jdu na to!

1.1.2.1 zkuste to!


Zkuste to, taky jsem něco poslala, i když nevím, jaký bude úspěch:-)

1.1.1 hluchý a slepý


Jsem mezi těmi 58-mi, kteří na výzvu reagovali, ale výsledek je k smíchu, za tohle město jen vyhodilo peníze... Už jim psát nebudu, nemá to cenu.

1.1.1.2 Já tam jsem taky mezi


Já tam jsem taky mezi těma co vyplnili a psal jsem dokola to na co přišli v prní studii už před lety- ty vykříčníky v mapě města a problémový místa.. bez žádného úspěchu, ale vzdávat to nebudu já jsem rodilej mělničan a nelíbí se mi, že studie se projektuje v roudnici a rozhodujou o tom lidi, který se tu asi nenarodili, nebo nemaj reálný pohled na stav ve městě, nebo svědomí, nebo nevim. Vyhozený peníze za všechny studie, kdyby se místo toho už něco ušetřilo a udělalo se něco konkrétního - stavební práce něco řešící- kruháč, nakolmění křižovatek, zpomalovače ( ne ty jako před Klenoty Aurum..) ale ten co je před Kauflandem.. apod..

1.1.1.2.1 zpomalovač


před Kauflandem je k ničemu, nedávno tu přejeli dítě přímo na něm, není opticky zvýrazněný a tudíž nemá efekt (krom nebezpečného skoku).

1.1.1.1 kopie


Nebo mám jiný návrh, pošleme jim kopii této diskuze, co vy na to?


https://www.traditionrolex.com/7