Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.
KA Reality

Roste zájem o služby České obchodní inspekce

Inspektoři České obchodní inspekce i letos zajišťují poradenské dny na Živnostenském odboru MÚ Mělník vždy od 15:00 do 16:00 hodin každou první středu v měsíci - v březnu to bude 7.3.2007.

V loňském roce byl o tuto službu velmi sporadický zájem. Letos je počet zájemců o tuto službu větší - v lednu 2007 se přišlo poradit pět občanů a v únoru osm - ve všech případech šlo o reklamace zboží - obuvi, telefonu, hraček či dek.

ČOI ovšem nemůže za občana řešit vyřízení reklamace, spíše mu může poradit např.  s tím, jak postupovat dál.Může prodejci uložit sankci, pokud nedodrží stanovenou 30denní lhůtu k vyřízení reklamace a toto pochybení se podaří prokázat, což také nebývá jednoduché.

Pokud ovšem občan není spokojen s věcným vyřízením reklamace, tj. že prodejce reklamaci neuzná a např. u páskové letní obuvi  na podpatku uvede, že důvodem poškození (vytržení pásků)  byla přílišná hmotnost zákazníka, občan už má pak jen možnost obrátit se na soud. Mnoho lidí stále ještě neví, že reklamace je věcně vyřízena i zamítavým stanoviskem prodejce.

Pokud někdo reklamuje např. střechu, ČOI nemůže zkontrolovat provedení prací, ale může zkontrolovat, zda stavebník použil certifikovanou střešní krytinu, kterou použít měl.

Inspektoři ČOI velice uvítají i podněty občanů týkající se nekvalitních hraček, kdy občan zjistí, že jím koupená hračka pouští barvu či vykazuje jiná  zdravotní a bezpečnostní rizika. Je třeba sdělit  kde a kdy byl výrobek zakoupen a inspektoři takového prodejce navštíví, hračku zakoupí a nechají otestovat.

Mgr.Helena Vavřinová
tisková mluvčí MÚ Mělník



Město - z radnice