Tip: Nemáte kam kliknout? A co tohle?
Muzeum M

Přechod pro chodce na ul. Pražská u hřiště

V polovině loňského roku byl, za účelem zvýšení bezpečnosti chodců na přechodu pro chodce v blízkosti autobusové zastávky Mělník u hřiště, nainstalován nový systém aktivní bezpečnosti.

 Celý systém má za úkol upozornit řidiče na přítomnost chodce, který hodlá vstoupit do vozovky. Přechod byl vytipován z důvodů, že zde často docházelo ke kolizním situacím, neboť je v těsné blízkosti zastávky autobusů, zejména pak autobusů jedoucích ve směru na Prahu.

 Pro úspěšnou činnost tohoto zařízení je však třeba nainstalovaný systém spustit. Tento úkon přináleží samotnému chodci, který pouhým zmáčknutím tlačítka na označníku přechodu pro chodce spustí signalizaci žlutých, střídavě svítících světel, čímž upozorní řidiče přijíždějících vozidel, že na uvedeném přechodu se něco děje a lze zde předvídat pohyb chodců.

V zájmu nejen chodců je, aby tento systém byl využíván, přičemž je na zvážení, zda uvedený systém nevyužít i na dalších exponovaných místech města Mělníka.

 

Mgr. Bc. Josef Daniška
Vedoucí Odboru dopravních a správních agend MÚ Mělník

PřílohaVelikost
přechod Pražská 2.jpg41.3 KB


Město - z radnice

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

5 Je to úplně k ničemu


V blízkosti bydlím,  "tlačítko používáme" (pokud tam tedy zrovna je) - výsledek - ještě nikdy se nestalo, že by na signalizaci řidiči reagovali zastavením. Auta si i přes signalizaci vesele jezdí dál.

Osobně to vnímám jako vyhozené peníze. Případně návrh na změnu - světlo by mělo blikat červeně, ne oranžově.

4 Bezpečnost na přechodech


Přechod na Pražské řidiči projížděli, řešení je velmi rozumné.

Ještě větším problémem je přechod v ulici Oldřicha Wenzla (naproti Troniku), kde řidiči nestaví dětem na cestě do školy a ze školy. To je místo, kam by mělo být umístěné další zařízení.

Strážníci, kteří stojí u přechodu základní školy Pražská, na tento přechod nevidí a děti, které chodí samy do školy, jsou řidiči denně ignorovány, množství dětí i aut je především ráno velmi vysoké.

3 Dopravní bezpečnost na Mělníku


To podstatné už zde stručně uvedla uživatelka Elli a nelze nic jiného než souhlasit.

Vážený pane Mgr. Bc. Daniško, dopravní situace na Mělníku je opravdu víc než tristní, a to již několik posledních let, a vy to, jakožto vedoucí Odboru dopravních a správních agend, určitě dobře víte.

Nejde ani tak o to, že centrum je plné jednosměrek, takže kdo není místní, musí se za každou křižovatkou ptát na cestu, a ani potom není moc moudrý. Každý, kdo někdy na Mělníku radil někomu přespolnímu kudy má jet, jistě dobře ví, jak se řidiči tváří, když jim popíšete pětkrát změnu směru jízdy na sto metrech čtverečních. Není to ale to nejhorší, problém je v tom, když pro samé sledování jednosměrek, zákazů a příkazů řidič přehlédne právě toho chodce na přechodu. 

Dlouhodobě Mělník patří mezi nejrizikovější města, co se týče dopravy (např.: http://praha.idnes.cz/benesov-je-nejbezpecnejsim-okresnim-mestem-v-cesku-fxz-/praha-zpravy.aspx?c=A120412_1762468_praha-zpravy_jpl). Mám dojem, že se s tím vůbec nic nedělá. Nyní jsem rád, že vidím, že se problematikou někdo zabývá a konečně se mohu "vyplakat" na tom správném rameni.

Tak například, při každé nové stavbě kruhového objezdu se použije stejný model s umístěním přechodů u výjezdu z objezdu. Nechápu, kdo je autorem této podoby, nicméně i nepříliš bystrý řidič vytuší, že takový přechod představuje zvýšené riziko vzhledem k tomu, že chodci prostě nejsou přes auta na objezdu často vidět. Stačí jedno stojící auto mezi objezdem a přechodem, na kterém právě přechází člověk nižšího vzrůstu nebo dítě a řidič jedoucí tímto směrem jej při výjezdu nemá šanci spatřit. To je případ snad všech kruhových objezdů na Mělníku.

Některé kruhové objezdy na Mělníku mají ještě tu libůstku, že před přechodem u objezdu je zastávka autobusu podobně jako na zastávce U hřiště. Má to asi být nějaký prvek akce a dobrodružství, aby si chodci taky užili trochu adrenalinu, ale od města, které donedávna vybíralo pokuty za překročení 30 km/h na nepoužívané vlečce, to vypadá spíš jako špatný vtip.

Dalším příkladem jak město nedokáže komplexně přemýšlet je například dětské hřiště na Pivovaře naproti zastávce u Tesca. Zde projektant umístil basketbalový koš k silnici. Ten má přitom 3 metry a zábrana za ním není o moc vyšší, možná pár cm. Za ní už jen chodník a hned za ním rušná silnice, navíc pod úrovní hřiště. 

Vy nyní přicházíte s vynálezem, který problematiku řeší zhruba do té míry, jako když nedávno pražští radní rozhodli, že jejich kamerové systémy budou vybaveny systémem na vyhodnocení rizikového chování, aby podnapilí návštěvníci barů neznečisťovali historické centrum svým močením. O veřejných záchodcích, které by problém vyřešily od základu, samozřejmě ani zmínka. Je přece výhodnější spřátelené firmě přihrát zakázku na technologie, než na pouhé keramické pisoáry.

No a toto vaše opatření je ze stejného ranku. Opravdu by mě zajímalo, jestli byla vzata v úvahu i nejjednodušší možnost, a to prostě ty bílé čáry namalovat o kus dál. Zmiňujete možnost instalace dalších podobných zařízení, ale podstatu problému to nijak neřeší. 

Můžete mi, prosím, pane Mgr. Bc. Daniško uvést jediný důvod, proč jsou přechody pro chodce na Mělníku v nebezpečné blízkosti (cca 5m, tj. akorát na jedno clonící auto) kruhových objezdů a zastávek pro autobusy? Proč chcete instalovat zařízení, které jsou, dle mého skromného laického odhadu, nákladnější, než varianta přemalování přechodů? Děkuji.

V případě, že za touto agendu "zodpovídá někdo jiný" a svůj dotaz a výtky směřuji na špatnou adresu, se omlouvám.

 

2 problém


Tenhle přechod prolkínám, vždy když jedu z města dolů a náhodou je na zatávce autobus, tak mám nervy, že mi před ním tam vběhne nějaký chodec, protože tam opravdu absolutně neni vidět... Ale mám pocit, že řešení je mnohem primitivnější, než nějaké elektronické zařízení.... Podle mého skromného, laického názoru by hodně pomohlo, kdyby přechod byl před zastávkou a ne za zastávkou tj. autobus zastaví, lidi vystupí a musí na přechod za autobusem, tím pádem auto jedoucí z města či od troniku vidí okamžitě, že je někdo na přechodu a nepřekáží tam autobus.

2.1 Nepříjemné


... to je, ale to už tak bývá v místech, kde se něco zrovna děje a takzvaně je nával. Dokonce ani nemůžete věřit, že když jedete odshora a stále svítí zelená, že vám tam nějaké dítě nevběhne.

Pravidla hovoří jasně ( značky, semafory). Zde jet opatrně a mám-li tu smůlu zrovna na zaparkovaný autobus, tak musím jet i krokem. Přestěhování přechodu by patrně nic nevyřešilo a navíc se málokdy přechází někde před autobusem. Jednak by to stejně v tomto případě svádělo zejména děcka přecházet po starém přechodu a autobusák by těžko viděl na semafor jen kousek před svoji pravou polovinou. A děcka jsou schopná vběhnout na poslední chvíli ( když se rozjíždí) na přechod i bez ohledu na světla. Tolik můj komentář a ten mínus nemáte ode mě Eye-winkSmiling.

2.1.1 To si asi nerozumíme


Já mluvím o přechodu u hřiště, ne před nemocnicí:-) A právě jsem zastánce toho, aby přechod byl za autobusem a ne před. Ten mínus též není ode mne:-)

2.1.1.1 To


.... jsme si opravdu nerozuměli. Nevím, je to složité a asi by to člověk musel vidět na místě, nebo tam častěji projet. Myslím ale, že už jsem je ve směru od centra také měl tak trochu v cestě a raději jsem objížděl co nejdál od něj, pokud nebylo nic v protisměru. Přeju víc štěstí na ty autobusy ( ať tam nejsou) Smiling.

2.1.1.1.1 tak tak


Ano, přesně tak, vždy jedu krokem a snažim se, pokud je to možné, skoro v protisměru.... Včera k večeru jsem jela z druhé strany a zrovna stál bus a nějaký chlapec přecházel a protijedoucí auto zastavovalo jen tak tak...

1 Problém


by nebylo ani tak pochopit, že tlačítko má spustit chodec jako to, že zmíněné tlačítko bývá často odcizeno (nebo nevím, jaký osud ho potkává) a ze sloupu trčí jen drátky.

Také polovina diod na silnici již nebliká.

 

Ano, souhlasím s využitím systému i na dalších místech Mělníka, ovšem systému funkčního.