Tip: S ostatními uživateli si můžete posílat soukromé vzkazy!
Zoopark Zelcin

Lokálka Mělník - Mšeno

Mšenská lokálka už v pondělí nevyjede

11.9.2014

Mělnicko - Dráha v úseku Mšeno 
– Mělník je v bídném stavu. České dráhy kvůli omezení traťové rychlosti na deset kilometrů v hodině ukončily provoz vlaků.

Poslední vlak 
z Mělníka do Mšena vyjede sedm minut před nedělní dvacátou hodinou. Pak se trať 
v úseku Mělník – Mšeno až do odvolání uzavře. Může za to špatný stav trati, který se dá na některých úsecích označit za havarijní.

„Provozovatel dráhy, jímž je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), omezil maximální povolenou rychlost na dvacet kilometrů v hodině, kvůli čemuž mají vlaky zpoždění pět minut až čtvrt hodiny," konstatovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová 
a dodala, že SŽDC oznámila, že traťovou rychlost mezi Mšenem a Mělníkem od poloviny září sníží na deset kilometrů 
v hodině, což už je nepřijatelné. Proto České dráhy ustoupily od vlakového spojení 
a rozhodly se jej dočasně nahradit autobusy.

O tom, kdy se trať dočká nutné opravy, její provozovatel mlčí. „Stav dráhy není rozhodně ideální, za což může dlouhodobá podfinancovanost infrastruktury. V této fázi se jedná s městem a krajem o jejich budoucí dopravní objednávce, na níž záleží i termín a rozsah případných oprav," prohlásil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský, podle něhož zatím není znám termín opravy, která by zásadně změnila stav celé dráhy.

Starosta města Mšena Martin Mach považuje uzavření provozu na dráze spojující Mšeno s Mělníkem za velký malér.

„Je to nepříjemné překvapení, které svědčí o práci SŽDC. Společnost náhle a nečekaně zjistila, že je trať tak špatná, že ji musí zavřít. Vypadá to, jakoby ji léta nekontrolovala. Je to pro mě nepochopitelné," řekl rázně mšenský starosta, který navíc od provozovatele dráhy nedostal do současné doby žádnou oficiální informaci o tom, jak hodlá situaci řešit.

Radost z nečekané výluky nemají ani lidé ze Mšena a přilehlých vesnic, kteří vlakové spoje využívají.

„Touhle lokálkou za námi pravidelně jezdí příbuzní 
z Mělníka a můj bývalý kolega s ní jezdí z Mělníka do Mšena každý den do práce," připomněla Jarka Drechslerová 
z Kadlína. Renáta Šimíčková ze Mšena se zase domnívá, že výluka zasáhne především turisty a milovníky vlaků. 
„K doktorovi, na nákupy nebo do práce asi stačí jet náhradní dopravou. Jet autobusem je navíc asi bezpečnější než vlakem po rozbité trati," řekla Renáta Šimíčková.

Mšenský starosta uvedl, že bude společně se středočeským hejtmanem tlačit na SŽDC, aby co nejrychleji a bez dlouhých odkladů trať opravila.

„Cílem je, aby nejpozději do začátku příští turistické sezony vlaky zase jezdily. Za poslední léta se nám s Českými drahami podařilo vyjednat dobrou spolupráci, kterou by byla škoda přerušit."

Náhradní autobusová doprava, která by měla nahradit všechny vlakové spoje, bude až do ukončení rekonstrukce mšenské Boleslavské ulice jezdit jen k zastávce na náměstí Míru. „Až se na sklonku října otevře Boleslavská ulice, autobusy budou jezdit až na nádraží, kde budou cestující moci přestoupit na vlak ve směru na Mladou Boleslav," přiblížil starosta. Cestující zatím musejí počítat s tím, že jim cesta z mšenského nádraží na náměstí zabere zhruba dvanáct minut chůze.

Autor: Jiří Říha

http://melnicky.denik.cz/zpravy_region/msenska-lokalka-uz-v-pondeli-nevyjede-20140911.html

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

8 Zahájení provozu


http://www.zelpage.cz/zpravy/9553~~ Se zavedením nového GVD 2016 dochází k opětovnému zprovoznění trati č. 076 Mělník – Mšeno a vy můžete být u toho! V neděli 13. prosince 2015, tedy v první den platnosti nového jízdního řádu, bude vypraven zvláštní protokolární vlak v čele s brejlovcem 750.308. Trasa vlaku povede z Kolína přes Nymburk, Lysou nad Labem a Mělník do Mšena s plánovaným odjezdem v 10.45 z Kolína. Souprava vlaku bude tvořena třemi vozy řady Bc a jídelním vozem řady WR, kde bude připraveno bohaté občerstvení. Na jídelním lístku najdete guláš, klobásy i koláče, na čepu bude kácovské pivo i další nápoje.

Jízdné je jednotné, zpáteční jízdenka stojí 199 Kč. Alternativně lze zakoupit balíček za 399 Kč, který kromě zpátečního jízdného obsahuje i občerstvení (1× guláš, 1× klobása, 1× koláč). Občerstvení bude možné zakoupit i zvlášť. Cena fotopasu je 308 Kč. Rezervace jízdenek je možná do 9. prosince, později se lze přihlásit na telefonním čísle 603 306 616. Kapacita vlaku je 130 cestujících, v případě zvýšeného zájmu bude navýšena.

Pořadatelem akce je H+H stáj Kateřina. Hlavními sponzory jsou města Mšeno a Mělník, partnery Středočeský kraj a SŽDC. Dopravcem vlaku je společnost MBM rail.

 

8.1 Provoz na trati


netrvá ani celý rok, a už trať značně zarůstá. Co dělají všichni ti, kteří volali po obnovení provozu, podepisovali petice atp.? To je jim jedno, že investice za bezmála 350 milionů Kč, kterou si vyřvali,  je ponechána bez i té základní údržby? Půjde li to takhle dál, dočkáme se za 10 let opět míst se sníženou traťovou rychlostí a za dalších několik málo let požadavku značných prostředků na střední opravu trati s čištěním štěrkového lože.

Obrázek uživatele milk

8.1.1 Jestli si myslíte,že


Jestli si myslíte,že každý signatář petice již několikrát po této trati jel,tak jste na velkém omylu.Nemají v sobě špetku cti a nejdou se ani podívat na obsazenost uvedeného vlaku a začervenat se.

8.1.1.1 To víte


že si to nemyslím. Vidím to úplně stejně.

7 Tak už je to tady


6 Včera a dnes provedla


Včera a dnes provedla společnost GJW přípravné práce (montáž mechanizmů) a zítra začne ode Mšena demontáž kolejového roštu.

6.1 lokálka


Tak hurá.

6.1.1 Obrázky


5 Právě vyšlo


Tak do vánoc má být trať vytrhána. Viz:http://www.szdc.cz/o-nas/verejne-zakazky/4882.pdf

5.1 Dobrá


.... a co si pod tím máme předstvit ? Snesení vyžilého svršku. Zrovna včera v hlavních televizních zprávách bylo, že SŽDC dostanou obrovské dotace na opravu spousta tratí a mnoho lidí vidělo, že je mezi nimi i ta z Mělníka do Mšena. Musí se nejdřívě sundat koleje a opravit svršek Eye-wink. Tak se asi věci začínají hýbat a snad tak, jak to chápe šírá veřejnost.

5.1.1 článek


Obrázek uživatele KousekDortu

5.1.1.3 Lokálka Mšeno


O neekonomičnosti trati Mělník-Mšeno-MB asi nemá cenu se dohadovat. Ale při čtení zmiňovaného článku mě zaujalo prohlášení, jak železnice byla před lety nějakou dobu uzavřena a "železničáři ji znovu otevřeli na žádost obcí". Trošku bych to opravila. Před lety chtěly České dráhy trasu lokálky uzavřít jako prodělečnou. Zainteresované obce se daly dohromady, chtěly železnici převzít a provozovat samy, a tím ji zachránit. V tu chvíli si to ČD najednou "rozmyslely", a že teda budou trať provozovat i nadále. Tak tedy ano, provozovaly, ale bez toho, aby ji jakkoli udržovaly. Tím ji po pár letech dovedly k dokonalému zanedbání a mohly ji s "čistým" svědomím definitivně uzavřít. V takovémto havarijním stavu už samozřejmě obce nemají na to uvést ji znovu do provozu. Můžeme se leda dohadovat, proč České dráhy nechtěly tehdy trať obcím předat a nechaly ji radši zpustnout. Co s ní plánují dál, uvidíme, nicméně v těchto dnech jsem zaregistrovala na všech přejezdech vytrhané značky přejezdů, takže bych spíš tipovala to zrušení.

 

5.1.1.3.1 K zastavení provozu


K zastavení provozu došlo v r.97, tehdy do toho ovšem vstoupil Drážní úřad. Už si to moc nepamatuji, ale mám dojem, že se více než dva měsíce nejezdilo a podobně jako dnes, byla provozována NAD. Z tohoto popudu vznikla společnost místní dráha Mladá Boleslav Mělník (MBM s r.o.), která nabídla odkoupení trati, její opravu a opětné zavedení dopravy. Představy protagonistů této společnosti, byť inspirované Jindřichohradeckými úzkorozchodkami(JHMD), byly tehdy velmi naivní, přesto se ČD zalekly možné konkurence a provoz obnovily.

Co se údržby trati týká, v r.2003  na základě zák.č. 77/2002 Sb. vznikla státní servisní organizace SŽDC, která má za úkol pečovat o železniční tratě (plní funkci vlastníka dráhy, zajišťuje provozování, provozuschopnost, modernizaci a rozvoj železniční dopravní cesty). Ta ovšem trať převzala, podobně jako většinu tratí v obvodu traťové správy Nymburk,  v zoufalém technickém stavu a peněz nebylo nazbyt. Údržba trati byla v podstatě jen předstírána. Letos došlo k výměně vedení zmíněné správy (Nymburk), která si uvědomila riziko vyplývající z technického stavu trati a nechala snížit traťovou rychlost v nejhorších úsecích. A potom už "to jelo".

Zrušení trati s největší pravděpodobností nehrozí, neboť, bohužel pro daňové poplatníky ale bohudík z pohledu respektování platných zákonů, nelze trať zrušit z důvodu její zanedbané údržby, to může udělat jen ministerstvo dopravy. Takže trať bude opravena, doprava na ní bude rok, dva objednána, možná déle. Potom ale dojdou objednateli, t.j. Středočeskému kraji, peňauze a k zastavení provozu stejně dojde. A tady nastane prostor pro obce a petičníky, aby ukázali, jak je ta trať pro ně důležitá Sticking out tongue

Obrázek uživatele KousekDortu

5.1.1.3.1.1 ...


Tak uvidíme, no. Všechno je to o peňauzích. Smiling

5.1.1.3.1.1.1 To, že je kraj  cugrunt


To, že je kraj  cugrunt je známá věc a je jen otázka času, kdy dojde na škrty. A doprava bude první na řadě.

5.1.1.2 Přečteno.


Také slyším již z více stran, že bojovníci za lokálku zřejmě již definitivně na nějaký zřejmě delší čas zvítězili. Je to ukázka toho, že se opravdu občas vyplatí za něco bojovat.

Nevím kde autor článku přišel na to, že se 10 let po lokálce nejezdilo ( 1997- 2007). V roce 1997 proběhly ve Mšeně velkolepé oslavy 100 let trati a na další se čekalo 10 let, protože kdosi řekl, že to zas až tak nevydělává, aby mohly být oslavy každý rok. Nicméně, od roku 2007 jsou oslavy každoročně a zejména Mšeno ( a měl byto vědět i Mělník) ví, že město bez kolejí a nádraží je vesnice. Už jen právě kvůli tomu turistickému ruchu a nádhernému pohledu na dýmajícího oře. V Německu nedají na železnici dopustit.

Je pravda, že později byla lokálka v ohrožení a hodně ji zachránil vznik sdružení obcí Kokořínska a jejich boj za ni. Tady dole BFU má pravdu, že cyklobusy s vozíky například brázdí Šumavu. Od loňského léta jezdí jedna spoj dokonce už i z Mělníka přes Mšeno,Doksy do Bělé pod Bezdězem. Ale, oni možná myslí vlak Kokořínsko, který jede až z Prahy a ať si říká každý kdo chce co chce, tak stejně by byla blbost, se lokálky vzdát. Vždyť i Mělník by tak pomyslně klesl na méně významné nádraží a bylo by po parádách.

A konečně i ČD se snaží lákat lidi na palubu svých vlaků různými nápady, jen o tom lidé moc neví. Jsou dnes jízdenky, že se můžete za paušální cenu projíždět v nějakém termínu, kam se vám chce, pokud tam ovšem vedou koleje Smiling.

5.1.1.1 Uff, dost peněz...


No, jestli trať projde celkovou rekonstrukcí svršku za stovky milionů Kč úhradou plně ze státního rozpočtu, tak si říkám, jestli ty peníze by se nedaly využít smysluplněji. Baj voko 300 mil. Kč za opravu této trati dle mého za to nestojí. Za ty peníze by se dala kompletně zrekonstruovat silnice Mělník - Mšeno, možná by zbylo i na nějaký obchvat průjezdných obcí... Že hejtman v článku uvádí velkou výhodu železnice, že vlakem se dají vozit kola, mi přijde vůči těm nákladům směšné. I kdyby tam měl jezdit autobus s pár místy pro kola, tak by se to dalo řešit. Navíc je ta doprava je silně sezónní, poptávka hlavně přes teplé měsíce. Za tři sta míčů by nějaký ten cyklobus tam mohl jezdit 100-150 let.

 

Jak psal někdo níže, ta trať už neodpovídá trendům dopravy, zastávky jsou daleko od obcí a kdyby místo 6 párů vlaků denně jezdili busy 10x denně, lidi by to snad ocenili více.

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1 Kdyby se tyto vyhozené


Kdyby se tyto vyhozené peníze věnovaly na obchvat Mělníka.Žádný z fanatických zastánců obnovení provozu zde neuvádí kolikrát do roka ji používal a když tak převážně přes léto.Každý tu má keců,ale zkuste mu sáhnout do peněženky,aby přispěl na obnovu.Místo výletu vláčkem jednou za rok bych přivítal každodenní ulehčení silniční dopravy vyvedené mimo město Mělník.

5.1.1.1.1.1 Sem


.... na web lidé z obcí na lokálce nechodí. A proč by měli obyčejní lidé stále platit za bordel jiných ? Že někdo nedělal to, co má ?! A co je komu do toho, kolikrát kdo z obyvatel Mělníka jede vlakem a kam, a kolikrát lodí pod městem ? To jsou především atrakce pro turisty odjinud, nebo pro obyvatele, kteří to potřebují na  cestu do práce, či domů, a pak teprve my, když máme čas v osobním volnu a nejedeme nikam daleko, nebo nechceme jet daleko a chceme si užít domovinu. Už jen kvůli té akci Léto s párou to stojí za to.

Ale, já vím Milku. Co má člověk dělat, když tak rád diskutuje, chce mít samozřejmě navrch, venku je nevlídno a po Mělníku se trochu stýská Eye-wink Smiling? No, lidi tu trať chtějí, tak se s tím pánové smiřte. A peníze dostala SŽDC.

5.1.1.1.1.1.2 tak jako


utratit 300 milionů korun kvůli tomu, aby se nepřišlo o nějakou akci Léto s párou a vyargumentovat to tím, že se vlastně všude dělají chyby nebo krade, tak nějakých 300 milionů už nikomu vadit nebude, je dobrá ilustrace typického smýšlení některých lidí.

Já tomuto příspěvku dávám 10 z 10 bludišťáků.

A za mě navrhuji za těch 300 mega postavit nadjezd nad kolejemi na Blatech, který by usnadnil cestu všem obyvatelům Mělníka, a to i těm, kteří jezdí do Mšena za prací. Jistě by to i pro ně mělo větší přínos než zachování lokálky Smiling Možná zkusím rozjet nějakou petici a uvidíme, kdo bude mít navrch Smiling

5.1.1.1.1.1.2.2 Obchvat.


Petici psát ani nemusíte. Pokud vím, tak akce obchvat ( dle jiné verze průtah) Mělníka je rozdělena do čtyř částí a první etapa snad měla začít letos na podzim v Rousovicích. Jen jsem nějak nepochopil v jaké je to v současnosti vlastně fázi, protože mi připadá, že se tam snad ještě nebuduje. Někdy v roce 2007 jsem viděl v novinách prvně mapu návrhu i její fáze provedení. Už zase uteklo dalších 7 let. Asi je to normální průběh Eye-wink. Takže, na přemostění železniční trati a obchvatu města se pracuje. Ale, to je jiné téma.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

5.1.1.1.1.1.2.2.1 ...a mezitím na melnik.cz


http://melnik.cz/i-etapa-budovani-prutahu-mestem-letos-nebude-zahajena/d-4311

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jako investor, letos zahájilo výběrové řízení na zhotovitele I. etapy stavby obchvatu – průtahu města. Celá akce probíhá podle zákona o veřejných zakázkách. 3. září byly otevřeny obálky s nabídkami jednotlivých firem, ale doposud nebyl výběr zhotovitele stavby dokončen. Stavba nemůže začít. Vše je ovšem připraveno, včetně finančních prostředků, takže jde pouze o časový posun celé akce. 

5.1.1.1.1.1.2.2.1.1 Výborně


... a dávám bod. Koukám, že to zrovna včera bylo napsáno, nebo vystaveno. Takže, informace na stránkách města a položme si otázku, zda jde o náhodu, nebo někdo čte diskuse na Mělníčku Smiling.

5.1.1.1.1.1.2.1 Pletete dohromady dvě věci.


Já netvrdím, že nepotřebuje Mělník jiné věci. Ty závory jsou ostuda, o obchvatu se mluví 50 let. Tato diskuse vznikla na téma lokálka Mělník - Mšeno. Tady nedává město nějaké peníze a nerozhoduje, do čeho je má dát dříve. To není o tom, zda má město Mělník investovat do lokálky, nebo do mostu přes koleje apod. Tady dostaly SŽDC dotaci na opravy lokálek a ta naše je mezi nimi. V době sepisování petic je ještě ani nemělo. Tak buďme rádi aspoň z jednoho úspěchu. Nicméně, tamto, co píšete, je třeba řešit, ale to snad každý už léta ví. Proč se o tom musí psát v souvislosti s lokálkou?

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1.1.1 Jako vždy jsi to semlel


Jako vždy jsi to semlel všechno dohromady.

Zaprvé:Nechci říci,že z lidí z obcí děláš blbce,myslím že je podceňuješ.

Zadruhé:Dobrý hospodář necpe peníze do prodělečného podniku i když mu kdysi vynášel.

Zatřetí:Na jednoduchou otázku kolikrát jsi jel touto lokálkou -Co je mě do toho.

Začtvrté:Cesta do práce. Kolik lidí má bydliště a práci blízko nádraží nebo zastávky?Většina jich je na okraji zástavby nebo v polích.Autobus jede přes vesnice a staví na každém rohu.

Zapát&´:Každý si tady může spočítat,kdo z nás tady na Mělníčku více debatuje.Nebýt tato záležitost s  lokálkou tak sem vůbec nelezu.To ty rozdáváš moudra ještě na jiných stránkách.

Zašesté:Že by se mi po Mělníku stýskalo nepociťuji,po některých lidech se mi nestýská určitě.Pro tvoji informaci:Bydlí tam oba moji synové,občas je navštívím a případně i nějaké známé.

Zasedmé:Jestli jsi si nevšiml uvedená lokálka je Mělník-Mladá Boleslav přes Mšeno,které leží přibližně na polovině cesty.Při tebou zmiňovaných jízdách parních vlaků se hlavní program odehrává ve Mšeně Skalsku a Chotětově,což je kousek od MB.Na Mělníku je při této akci v poměru k těmto vesnicím"mrtvo".Mladá Boleslav je poměrně větší město než Mělník,ale nezaznanenal jsem tady žádné výlevy histeriků za obnovu trati.

´

5.1.1.1.1.1.1.1 No,


... už mi to bylo divné, že by jsi včera večer jen tak odešel bez protiútoku Smiling. Já nemám nic, protože je to debata o ničem.

Desítky a stovky lidí podepíšou petici, ale pan Milk je prostě proti a vždy se tu najdou hlavně ti ekonomové, co mu dávají body. To je chocholouškov. Peníze dostali SŽDC a ti opravují lokálky a železnici, tak zapomeňte na obchvaty a silnice. A trochu si nevidíš do pusy, když píšeš, že by Tě zajímalo, kolikrát s tím kdo s diskutujících jede, a pak napíšeš.... za třetí)... co je mi do toho. Já Ti to tam napsal, kolikrát. A tamto ani tady vypisovat veřejně nemusíš, protože to vím.  Tak za 8.).... Rozmyslím si další reakci na Tvůj případný další komentář.

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1.1.1.1.1 Tak si ještě


Tak si ještě několikrát přečti,jak debata probíhala.Kdyby jsi napsal tvůj názor na danou  věc ve všeobecné rovině,tak bych se jako vždy pousmál.Protože jsi si na závěr neodpustil příslušnou invektivu na mou osobu i s mým jménem,tak jsem byl vlastně vyzván k reakci. Takže jsem opravdu s potěšením  přijal tvůj osmý bod,že se už o mne nebudeš otírat. 

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Poděkování.


Milku, já už moc dobře vím, že jakmile napíšu na Mělníčku nějaký komentář, tak to už musí být, aby na něj nepřišla tvá reakce. Lokálka vyhrála a ani já na tebe zprvu nereágoval. Jenže, když jsem nereágoval, tak jsi si přitakal aspoň se souhlasným názorem. I to bych ustál bez reakce, ale tentokrát mě trošku vyprovokovali ti, co ti začali dávat body, byť je to v porovnání s těmi, co podepisovali petice směšné. Přišlo mi legrační, že se kvůli tomu opačnému názoru tady tak biješ, když už tady vlastně momentálně nebydlíš. To ostatní, co jsi o sobě psal s těmi syny vím a nějak nevím, proč jsi to zveřejňoval. Trest ze tvé strany přijít musel, to se rozumí Eye-wink.

Rád bych touto cestou aspoň pogratuloval všem příznivcům naší lokálky a jsem rád, že i nadále, se občas sejdeme v hojném počtu v mělnické stanici i v samotném Mšeně na oslavách páry. V Chotětově se žádné oslavy nekonají, Skalsko se občas přidá se svým muzeem drezínek a zahradní železnicí, a pochopitelně Mšeno je hlavním dějištěm oslav a nejvíc si uvědomuje, jak je dobré mít vedle autobusů a cyklobusů i lokálku. To není jen záležitost lidí v obcích, ale turistického ruchu, jako takového. Mimochodem, mezi Mšenem a MB nikdo trať zavírat nechtěl.

Je škoda, že Mladoboleslavský železniční spolek má pochopitelně více aktivit do oblasti Českého Ráje, byť je to pochopitelné. Mezi Skalskem a Chotětovem ( okres Mladá Boleslav) zanikla v roce 1975 trať, která vedla krásným údolím Strenického potoka. Sice tam až k pivovaru v Podkováni občas dělají nějaké práce, ale jubilující trať vedla z Mělníka až k cukrovaru v Dolním Cetně a posléze byla protažena do Chotětova. Věřím, že někteří lidé jsou stejně tak, jako jinde ochotní kupovat různé suvenýry, platit 20 či 30 Kč startovného pro pořadatele pochodu, zaplnit hospody v obcích, kudy se jde. Jen to zorganizovat, jako to jinde umí.

Tak Milku, můžeš se pobaveně usmívat, protože smích je zdravý. Hezký zbytek víkendu Tobě, různým počtářům, romantikům, turistům i čtenářům Smiling

4 Zde je celkem podrobná


Zde je celkem podrobná reportáž.   Klasika, až když udělají media humbuk, tak se začne něco dít.  Nejhorší varianta je, když se nikdo neozve. Takhle přesně zrušili už spoustu tratí. 

 

http://melnicek.tv/index.php?page=detail&event_id=139

 

Silniční lobby je pěkný svinstvo a dost podceňovaný ..    Schválně rušili ty nejvytíženější a nejvyužívanější linky a lidi jezděj autama. Pak je jednoduchý říct že s tim nikdo nejezdí a kašlat na údržbu až se to úplně zavře.   Je směšný jak se najednou stanovisko SŽDC otočilo. Jsem hlavně zvědavej jestli dodržej slovo

 

4.1 Mimochodem,  celých těch


Mimochodem,  celých těch 30 let zanedbávání SŽDC dostává cca 800 tisíc na každej kilometr trati v celý ČR. To by musely bejt všechny koleje ze zlata.  Jenže oni ty peníze dávaj tam, kde je to pro ně lukrativní. Jak jsem již psal, je jednoduchý snížit lukrativnost zrušením důležitejch spojů.  Stejně dle toho papíru, jsou tam koleje z 2. světový válk.  Je to vidět i na těch záběrech z mšenskýho nádraží, jak jsou klikatý .. katastrofa.

Zrovna když ve Mšeně krásně opravili nádraží .. To je k n......

Další varianta je, že by se místo dráhy udělala cyklostezka..  Tam se topěj ty miliardy.  Zrušit trať, prodat pozemky a všechn budovy kolem.   

 

Čim víc bude na silnicích smrdět aut,  tím lépe že ??

Obrázek uživatele raist

3 Podpora zprovozneni trate...


Rektor ČVUT podpořil zprovoznění tratě Mělník-Mšeno-Boleslav

http://www.earch.cz/cs/revue/rektor-cvut-podporil-zprovozneni-trate-melnik-mseno-boleslav

2 Petiční místa, online petice


Dobrý den, 

pro zájemce o připojení podpisu k petici jsou k dispozici petiční archy v Želvím doupěti a Café baru Kostka.

Odkaz na online petici: http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076

Další petiční místa: http://www.mestomseno.cz/index.php?cmd=page-single&type=102&action=2&news_id=1132

Petici je možné podepsat do 31. 10. 2014

 

 

2.1 Budu se opakovat (viz. můj


Budu se opakovat (viz. můj původní příspěvěk, zřejmě jste ho přehlédl):

Víte o tom něco bližšího (odhadovaná cena opravy, vytíženost provozovaných vlaků, dotace přilehlých měst/obcí/kraje na provoz)?

Dříve než se rozhodnu podepsat nějakou petici, rád bych měl víc informací. Po těch kolejích jsem kdysi moc rád jezdíval na čundry a alespoň tenkrát byl vlak plný maximálně v pátek a v neděli navečer (možná to poslední dobou bylo jinak). Jaká tedy byla vytíženost spojů? Kdo platil (přispíval na) provoz? A kolik? Kolik provoz stojí? Kolik by stála oprava?

2.1.1 Náklady na rekonstrukci


Dobrý den, 

berte můj příspěvek, jenom jako jisté doplnění článku. Z toho co vím, tak cena rekonstrukce (pokud proběhne) bude známa někdy v 2. čtvrtletí příštího roku (zadání soutěže proběhne dle SŽDC v 1. čtvrtletí). Tolik vyjádření SŽDC. Další informace lze najít zde: http://www.zelpage.cz/zpravy/8314#komentare  

1 Víte o tom někdo něco


Víte o tom někdo něco bližšího (odhadovaná cena opravy, vytíženost provozovaných vlaků, dotace přilehlých měst/obcí/kraje na provoz)?

 

1.2 Podle neoficiálních zpráv


....., které se ke mně naposled dostaly ( to už je také delší čas), je vše v nejlepším pořádku, protože prý SŽDC opravdu začnou trať především díky široké podpoře veřejnosti opravovat tak, aby byl splněn i bod, ve kterém se žádá návrat nákladní dopravy na trať lokálky a snad to má být dokonce už někdy do června příštího roku hotové. Ovšem, to je zase to, že někdo zainteresovaný z lidu dal něco takříkajíc do placu. Bylo by docela dobré, kdyby na to tady pan redaktor Říha z Mělnického deníku trochu posvítil. Poslední článek v Mělnickém deníku na toto téma píše v září o poslední jízdě vlaku a nejasném výhledu do budoucna. Pokud téma zadám do vyhledavače, tak je v podstatě ticho po pěšině a to někdy místní média supluje, nebo doplňuje Český Rozhlas. Nic aktuálního, co by potvrdilo situaci písemně pro veřejnost nikde nevidím.

1.2.1 Obnovení nákladní dopravy


Kdo by tam co vozil? Možná některý z místních uhlobaronů trošku uhlí do Mšena. To ovšem narazí na odpor místních kvůli prašnosti a nutnosti průjezdu centrem města. Dřevo, jehož většina se zpracuje v blízkém okolí, je levnější a jednodušší vozit po silnici.

1.2.1.2 Dobrý den,    velmi mě


Dobrý den, 

 

velmi mě pobavila / potěšila Vaše přezdívka :)

1.2.1.1 Co jsem slyšel


...., nebo někde četl ( už nevím kde), to píšu. A vy jste kdo ? Zajímavý komentář plný dat, ale člověk by spíše s prominutím tipoval, že buď pracujete právě v SŽDC, nebo nemáte vůbec železnici rád a to nemyslím podle komentáře jenom lokálku do Mšena.

1.2.1.1.1 Naopak, železnici mám


Naopak, železnici mám velmi rád. Je jedním z mých koníčků. Se SŽDC nemám nic společného, zastávám názor, že za stav železničních tratí patřících pod TS Nymburk, by měl být někdo trestně odpovědný. Mšenská lokálka je mi velmi blízká, ale jako technicky založený člověk mám k věci pragmatický přístup. Mnohem lepší by bylo místo provozování této lokálky vytvořit a zafinancovat moderní autobusovou dopravu a to i o víkendech.

1.2.1.1.1.1 A co třeba


..... říkáte takovým aktivitám, jako je http://www.zmz.cz ? Dnes ode mě vše. Dobrou noc.

Obrázek uživatele milk

1.2.1.1.1.1.2 Když chceš


Když chceš přiložit ruce k dílu a pustit nějakou pětku z peněženky,tak je to obdivuhodný nápad.

1.2.1.1.1.1.1 Zubrnickou muzeální


Zubrnickou muzeální železnici znám velmi dobře, včetně práce, která je za tím skryta. Je to v republice ojedinělý počin, který si zaslouží nejen podporu, ale i úctu a obdiv. Je to obdivuhodné dílo party nadšenců. Je ale třeba říci, že zprovoznění trati, která má oproti Mšenské cca třetinovou délku trvalo přes 15 let.

1.1 Obnova lokálky


Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná.

Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice.

Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie)

Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný,  obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně.

Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci.

K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl.

Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně?

Obrázek uživatele milk

1.1.1 Výborně napsaný


Výborně napsaný komentář a hlavně fundovaně podložený.

Opravdu bych chtěl vědět kolik diskutujících v minulosti tento vlakový spoj využilo a tím finančně podpořilo jeho provoz.Kecy a podepisování petic nikoho nic nestojí.

1.1.1.1 Děkuji. Včera jsem


Děkuji.

Včera jsem podobný článek napsal do diskuze pod peticí, teď jsem zjistil, že mi na ony stránky byl odepřen přístup.

Opravdu demokratické :-/

Obrázek uživatele milk

1.1.1.1.1 Vůbec se nedivím,určitě


Vůbec se nedivím,určitě to mají na svědomí největší autoři budovatelských nápadů:Jak udělat z Mělníka turistickou perlu,lanovka,podzemí,kde by měl podnikatel zřídit hospodu a jak ji provozovat,kde by měli"zbohatlíci"investovat peníze,že by měl kníže zadarmo nechat provozovat letiště a podobně.Nyní se doporučuje zprovoznění historické železnice buď na náklady státu a nebo volným časem a penězi dobrovolníků.Na to zde na Mělníčku buď zvyknete,nebo se diskuzí nebudete zúčastňovat.

1.1.1.1.1.2 dobrý den , nevím proč


dobrý den , nevím proč vám vadí opravit jednu z nejhezčích tratí u nás , někdo jí nechal zdevastovat a vy tu rozvijíte debatu defakto jen o tom kdo to zaplatí . Samodřejmně to zaplatíme mi všichni z daní , ale že platíme z daní jiné věci to vám zřejmně nevadi . Docela by mně zajímalo jestli jste někdy fůbec jel vlakem ? Já bydlím za tratí na Mělníku na Blatech a papírovou petici tu u nás podepsalo nemálo spoluobčanů . Jestli Vám však vadilo , že jste musel čekat za blikájícími závorami nebo za "Mšenkou" , tak to raději choďte kanálama .  

1.1.1.1.1.2.2 Ano, ta trať je opravdu


Ano, ta trať je opravdu krásná. Jenomže vlaky na ní jezdící využívá rok od roku stále méně lidí. Pokud vlakem tohoto typu nejede v průměru  alespoň 30 lidí v celé trase (jde o můj odhad, podklady od objednatele- tedy krajského úřadu i od provozovatele, tedy ČD, se obtížně získávají, ale jisté povědomí o provozování železniční os. dopravy mám), je provoz silně prodělečný.Ten prodělek hradí dopravci kraj ze svého rozpočtu.  A připočtete li k tomu náklady na opravu trati (stovky milionů Kč¨, pokud má mít oprava smysl), bylo by lepší za ty peníze vybudovat síť taktové autobusové dopravy, která jak jsem již napsal, má oproti vlakům nesporné výhody. Ale nebojte se, ta trať zřejmě opravená bude, ono zrušit trať není legislativně tak jednoduché. Obávám se ale, že vlak na ní bude jezdit jen pár let. Potom totiž ty peníze, z nichž se hradí dopravci ztráta z provozu, v krajském rozpočtu dojdou. A nebude ani na ty autobusy. Ono totiž perpetuum mobile nefunguje ani ve fyzice, ani v ekonomice.

P.S. Budete se divit, ale vlakem toho najezdím dost, a to i na téhle trati. A v těsné blízkosti téhle trati jsem vyrůstal a až na krátkou přestávku u ní žiji.

1.1.1.1.1.2.1 debata


Ona ta debata je docela podstatná, protože tak, jak to popisujete vy, to vážně nechodí Smiling

Trať, aby byla zachována, musí mít nějaký ekonomický smysl nebo dopravní/přírodní/kulturní význam (a pak ji z tohoto titulu zaplatíme my). Krásná je, ale to bohužel nestačí.

A ty závory tam u vás, ty mi ani nepřípomínejte Smiling

 

1.1.1.1.1.2.1.1 cena opravy


Na stránkách SŽDC byla zveřejněna smlouva na opravu trati Martinice - Kunčice, která je v podobném rozsahu prací, jako třeba provést v úseku Mělník- Mšeno. Cena je 15 000 Kč za 1 metr trati.Odkaz:http://www.szdc.cz/o-nas/smlouvy/649.pdf  Takže jsem se ve svém odhadu nespletl.

1.1.1.1.1.1 Petice


Docela mě v online petici překvapil počet podepisujících, kteří si nepřejí zveřejnit své jméno. Dost divná petice, řekl bych.

1.1.1.1.1.1.1 Online petice


Dobrý den, 

petice vychází z iniciativy mšenského starosty p. Macha. Online petice slouží spíše pro (1) zprostředkování prostoru pro veřejnou debatu nad tématem (což se v případě výše zmíněného na stránkách petice opravdu děje a musím konstatovat, že až na několik případů, se diskuze vede relativně slušně a věcně - v porovnání s diskuzemi pod články na novinkách, idnes, atp.) a (2) "medializaci" tématu, pokud chybí. Online petice nezavazují adresáta petice (k vyjádření atp.), to mohou pouze ve své "papírové" formě tzn. není potřeba veřejně uvádět jméno - předpokládám, že je dostupné pro autory petice. Doufám, že jste dostal prostor pro svůj příspěvek (vyjádření), pokud ne, zkusil bych kontaktovat správce petice.