Tip: Nevíte kam večer vyrazit? Náš Průvodce Vám poradí!
Patron

Úděsný stav silnic

Neví náhodou někdo, jestli se nechystají opravy silnice z Mělníka směr Mšeno a vůbec v okolí? Už se tudy skoro nedá jezdit, celou cestu auto nadskakuje a všechno v něm klepe a bouchá, že se asi brzo rozpadne. A to není ani moc staré. Místo silnice člověk jede v podstatě po koberci záplat, je to hrbolaté a ďolíkaté jak prase, a teď po zimě ještě přibyl slalom mezi dírami. Už kolik let silničáři leda záplatují to nejhorší a fakt už je to na hranici. Zvlášť kolem Nebužel je to na pováženou, navíc potmě se dírám ani moc vyhýbat nedá. Alternativní trasou přes Vrutici si člověk taky nepomůže, a kdybych to vzala přes Kokořínský důl, kde je silnice celkem dobrá, tak o to víc pak auto zničím cestou od Kroužku nahoru. Pracuje se vždycky jen na devítce a šestnáctce, protože jsou to hlavní tahy, a na ostatní silnice se zvysoka kašle. Přitom ať jedu do jakéhokoli jiného kraje, jsou tam silnice celkově mnohem lepší, třeba v jižních Čechách mají krásné asfaltky i na malých nevytížených silnicích. Zato bohatý středočeský kraj je jak tankodrom.

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele KousekDortu

7 Opraví nám kraj konečně silnice?


Rok se sešel s rokem, loňské záplaty jsou vymlácené a silnice zase ohrožují auto. Opět je nejhorší úsek u Nebužel, i když celá silnice od Mělníka je hrozná. Dělat si naděje na pořádnou opravu, když teď máme v krajském zastupitelstvu lidi z Mělníka, to je ale asi bláhové, že? Kéž by něco zmohli. Ale pokud tak listuji krajskými novinami, co chodí zdarma do schránky, tak mám pocit, že mělnicko snad ani neexistuje. Když tam píšou, kde všude investují a kde co staví nového, je to kdekoli jinde než tady u nás. 

7.1 Silnice do Mšena


Opravit silnici do Mšena? Proč? Vždyť nedávno zde byla opravená lokálka, tak proč opravovat silnici?

Teď vážně. Té silnici dalo zabrat navážení několika desítek tisíc tun štěrku právě na opravu lokálky. Smrtelnou ránu jí poslední dva roky dává navážení odpadu na skládku ve Mšeně, kdy se doprava značně zintenzivnila. Majitel skládky chce podle všeho její kapacitu maximálně využít do r. 2024, kdy možnost likvidace odpadu skládkováním končí.

7.1.1 Opravdu nemá cenu opravovat


Opravdu nemá cenu opravovat silnici pro pár aut,když už všichni signatáři(5000)petice za obnovu lokálky s ní jezdí.Mluvil jsem s J.L-vášnivým propagátorem této trati a už se prý jednou svezl.

Obrázek uživatele KousekDortu

6 Silnice na Mšeno - vyjádření cestmistra


Nakonec mi to nedalo a zjistila jsem kontakty na příslušné cestmistry. Napsala jsem jim, jak hrozně vypadá silnice na Mšeno, a že stejně vypadají skoro všechny silnice II. a III. tříd široko daleko. Samozřejmě to k ničemu nebylo (o všem se ví, ale nic nejde dělat), ale aspoň jsem učinila svědomí zadost. Tady je konkrétní vyjádření:

"Bohužel musíme konstatovat, že Vaše vnímání stavu komunikací je oprávněné. I my jsme si tohoto stavu vědomi. Průběžně se snažíme silnici udržovat ve sjízdném stavu a to z omezených finančních prostředků, které máme k dispozici na celoroční údržbu jednotlivých cestmistrovství a to včetně zimního období. Opravy většího rozsahu dotčených komunikací jsou bohužel tak finančně náročné, že je nejsme schopni z těchto prostředků uskutečnit. Zde jsme odkázáni na finanční prostředky Středočeského kraje, který na základě jejich objemu vybírá a schvaluje velkoplošné opravy. Bohužel se nám, Vámi zmiňované silnice nepovedlo zařadit do těchto oprav. V průběhu 1.poloviny letošního roku na těchto silnicích proběhne klasická údržba, kterou jsme schopni našimi prostředky provést. Můžeme Vám slíbit, že prosazování těchto komunikací do plánů oprav pro nadcházející roky budeme opakovat."

Takže tak. Snad na úřadu Středočeského kraje vůbec náš okres registrují a někdy sem ty peníze pošlou. V tom jejich plátku, co chodí zdarma do schránky, totiž o mělnickém okrese snad nikdy nepíšou, jako bychom neexistovali. Na druhou stranu noviny jsou založeny na chvástavých článcích o tom, kolik jaké obci dali peněz na opravy, výstavbu, projekty apod. - takže co by tak asi psali o Mělníku, že? Smiling

6.3 Rozmlácené silnice na Mšeno


Vážení všichni, nestěžujte si na silnice, jezděte tedy lokálkou, když jste si ji, s přispěním vedení Města Mšena a ostatních obcí "na severu", prosadili....skoro půl miliardy Kč tam padlo, a v současné době to pořád ještě přeměřují, upravují a opravují, takže asi nic moc.....to by byla za ty peníze silnice co ?... tam jste se měli prosadit, a ne si teďko stěžovat. Vím, jezdím tam taky, silnice hrozná, ale v zájmu státní správy nebo samosprávy asi tato silnice není. Mrkněte na využití lokálky, ráno 1 až 3 lidi, pak kolem 5-ti, plno bývá možná jenom o víkendu...to je rentabilita, co? Vstupní náklady a pak ten "ztrátový" provoz. A to pravděpodobně na to přispívá ještě kraj, možná i obce, nevím. Pak je to z daní nás všech, i z mých. Kdyby to bylo na mě, nedám na tu dráhu ani kačku. Mějte se fajn a přeji příjemnou cestu po našich silnicích. jirkabor

6.3.5 Lokálka


Vážený pane. :) 

Asi nevíte, že ve druhé fázi, se bude opravovat ona lokálka až do Ml.Boleslavy, za účelem tím, aby trat vydělala peníze na nákladních vlacích, kontejnerové spedici a v neposlední řadě škodovce.

Navíc si jistě pletete Silnice a České dráhy - dvě odlišné společnosti, které spolu nemají zhola nic společného. Smiling Plakat můžeme tedy jen tam kde je třeba, a to u Správy silnic, nikoli Českýc drah. Smiling

6.3.5.1 Ječmene, ječmene,


Ječmene, ječmene, nesmíte tolik požívat výrobky pocházející z ječného sladu. Pak Vás možná nebudou oblažovat tak divoké sny. Zbývající část lokálky se možná někdy opraví, ale v následujících 10 letech to nebude. Jen se zaflikují nejhorší místa. Na nákladní dopravu zapomeňte. On stačil minulý víkend jen trošku delší, mimořádně zavedený parní vlak, aby rozvrátil dopravu na trati na zbytek dne a omezil silniční dopravu na téměř půl hodiny. Než začnete plácat nesmysly, zjistěte si, jak se doprava na takové trati vůbec řídí a jak dlouhé vlaky zde mohou jezdit.

Mmch, České dráhy už nemají s provozem a údržbou tratí nic společného, to jen jeden z mnoha provozovatelů osobní železniční dopravy. Tratě obhospodařuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Takže tady machrujete a přitom jste trefil kozla sám.

6.3.5.1.1 Špatně čtete


Kdyby jste si dobře přečetl co píši zjistil by jste, že píši dole v příspěvku to, že dráha nemá se silnicemi nic společného. I kdyby se dráha Mělník - Mšeno nevybudovala, silnice by to nepřineslo ani o píď lepší. Smiling Ačkoli, já osobně s mnoha kamarády, jsme rádi, že lokálka funguje:)

6.3.5.1.1.1 Tak to jste vy s


Tak to jste vy s kamarády,které vidím jako jediné v lokálce

6.3.4 Lidem se


Lidem se nezavděčíte,zrevitalizujete jim málo používanou železniční trať,vzpomenou si opravit silnice za chvíli budou chtít postavit letiště.

6.3.3 znalý situace p.Jirkabor


Vážený pane Jirkabore,s využitím msenske lokálky s Vámi Souhlasím,nicméně jsem rád ,že se zachovala.Musím Vám ,ale doporučit,aby jste se někdy zastavil kolem páté až osmé hodiny ranní u železničního mělnického přejezdu a sledoval přijíždějící vláčky od Ústí a opačného směru:-))) Já to pozoruji verte mi každý den,jelikož jsou závory věčné dole.Na celý dlouhý vlak mi stačí dvě ruce:-)))Takže o nějaké rentabilite drah bych pomlcel.Když si tam stoupnu v jinou hodinu nebude to lepší:-)No a s tím dojížděnim do práce,? Rád bych si sedl do vlacku a hezký se ještě dovyspal,ale dneska je trochu jiná situace .Bohužel bych na své ceste mel asi 3 přestupy a to bych asi časově nedal:-)Takže jasně zrušme většinu trati protože i na ty stát platí,a to i na páteřní, dostávají provozovatele dotace a bude klid.

Obrázek uživatele milk

6.3.3.1 Tady přece jde o


Tady přece jde o rentabilitu tratě a ne o množství osobních vlaků a počet cestujících.Na osobní dopravu se doplácí na všech tratích,ale na Ústí si koleje vydělají na nákladní dopravě,což se o lokálce na Mšeno nedá říci ani omylem.

6.3.2 Pomatený jirkabor


To je ale dost pomatený příspěvek. Když odhlédnu od dobře míněné rady, aby všichni z přilehlých obcí jezdili lokálkou, tzn. chodili i několik kilometrů pěšky po silnici na nejbližší železniční zastávku a pak stejnou cestou zpět tahali nákup, nebo jak jste to myslel fakt netuším, tak hlavně ale peníze na opravu trati šly ze Správy železniční dopravní cesty, zatímco opravy silnic financuje Středočeský kraj. Dvě odlišné organizace. Tudíž tvrdit, že kdyby se neopravily koleje, mohly se ty samé peníze dát na silnice, může leda hňup. Aby bylo jasno, železnici nehájím, nepoužívám ji, petice mě minula bez povšimnutí, ale vadí mi, když někdo takhle hloupě plká. 

6.3.2.2 Hňup to tvrdit nemůže


Hňup, což je kastrovaný samec kozy domácí, to tvrdit nemůže, ten by to ani nezvládnul, hi, hi, hi ......méééé

6.3.2.1 Kdo je tady hňup bych zde


Kdo je tady hňup bych zde nehodnotil,obě dvě organizace mají peníze ze stejného zdroje-státního rozpočtu(našich daní).

Obrázek uživatele KousekDortu

6.3.2.1.1 Finance


To je sice asi pravda, ale ze státní pokladny mají peníze desítky až stovky dalších institucí, takže takový argument je v tomhle případě prostě mimo mísu. Kdyby dráhy nezaplatily trať do Mšena, tak by peníze vynaložili na něco jiného z oblasti železniční dopravy. Tvrdit, že ty peníze mohly jít na opravu silnice, je akorát demagogie někoho, komu opravené koleje hodně leží v žaludku.

6.3.2.1.1.1 Nemáte tak úplně pravdu


Nemáte tak úplně pravdu, protože peníze na opravy a budování dopravních staveb jsou financovány převážně ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), takže HYPOTETICKY by bylo možné přerozdělit objem peněz na  opravu trati 076 z kapitoly železnice do kapitoly silnice.

Navíc podstatnou část příjmů SFDI činní spotřební daň z minerálních olejů (paliv), silniční daň, dálniční mýtné a výnos z dálničních známek, přičemž poplatek za použití železniční dopravní cesty zůstává SŽDC. Z toho vyplývá, že železnice je částečně tzv. křížově financována z výnosů ze silničního provozu.

Ty prostředky vynaložené na opravu lokálky sakramentsky teď chybí jinde, například na trati 072, v úseku mezi Mělníkem a Kolínem, kdy v důsledku velmi špatného stavu trati se místy jezdí rychlostí 30 km/h!! a jízdní doba rychlíků mezi oběma městy se tak prodloužila o 17 minut.

 

Obrázek uživatele KousekDortu

6.3.2.1.1.1.2 No já do toho tak nevidím,


No já do toho tak nevidím, ale jsem si jistá, že kdyby k opravě té lokálky nedošlo, tuhle silnici by stejně neopravili. 

6.3.2.1.1.1.1 Aktualizace


Od včerejšího rána se jezdí na trati 072 u Libice nad Cidlinou rychlostí 10 km/h !!!! A to je prosím jeden z hlavních tahů v ČR.

Opravdu stav železnice hodný 21. století.

6.3.1 Kde Vám to můžu podepsat?


Mluvíte mi z duše.

6.2 Díky Kousek dortu:-))


Zdravím Kousek dortu,tak jste to zkusila dopisem.Děkuji za mě:-)Aby se o nás (severu Mělnicka)na kraji dozvěděli ,museli by se do veci vložit starostové přilehlých obci a skrze nás občany vést petice,petice,petice....Jinak se u nás v ČR nic nezmůze.Museli by pozvat TV a rozjet kampaň (viz.žel.dráha).Ale jak už jsem tady jednou psal u našeho starosty vůle v této věci není.Aspoň tehdá....nebyla,ale blíží se volby ,tak třeba...:-)Já tedy na problémy upozorňují aspoň formou a moznostmi na které dosáhnu.FCB,výmoly cz.Stát někde s transparentem na to fyzicky ani duševně nemám.Tak ještě jednou dík.

6.1 omezené prostředky


Bylo by dobré, kdyby to omezené množství financí páni cestmistři vyjádřili čísly.

5 Úděsný stav silnic


Vážení,mluvíte mi z duše.Tuto cestu absolvují 2 i vícekrát denně a je to děs.Cca před 3 lety jsem se pokoušel " agitovat "na starostu a dvě zastupitelky obce ve ,které žijí,(na pracovním workshopu pro obyvatele)jestli by nešlo přes obec(přilehlé obce) tlačit na kraj ,aby s tímto už tehdy žalostným stavem něco dělali.Dostalo se mi odpovědi,že obec nemá pravomoc a páky tuto situaci řešit:-(Tak smůla.Zajímavé je ,že na opravu železnice páky měla,což je samozřejmě plus.Myslím ,že opravou železnice jsme si své bohužel již na dlouhou dobu "vybrali".V tomto státě jsou nám nařizovány revize automobilů,komínů,kotlů a kdoví čeho ještě,ale aby stát prováděl revize právě třeba silnic a byl za ně zodpovědný to ne.Myslím,že právě díky ,tak rozbitým silnicím přijde o život spousta lidí:-(

Obrázek uživatele KousekDortu

5.1 Rozbité silnice


Ale tak železnice mají na starost české dráhy nebo kdo, a silnice zase ředitelství silnic, tak snad by mělo být jedno, jestli se tu opravovaly koleje. Aspoň teda doufám. Rozhodující by mělo být to, která silnice to potřebuje. V nějakých krajských novinách psali, jaké silnice se letos chystají opravit, a byla to samá Praha-Východ a Praha-Západ a přilehlé. My jsme tady fakt zapomenutí, samý okraj kraje, navíc ne moc zalidněný, a prdí se na nás. Jezdit po Kokořínsku je taky příšerný, a to je to turistická oblast. Já přemýšlela, kam to jako nahlásit nebo co, ale nic mě nenapadlo, jako obyčejný občan těžko něco zmůžu, když napíšu na ŘSD nějaký mejl na adresu typu info@, tak to nikdo číst nebude. Věřím, že starostové by nějaké páky měli, kdyby chtěli, aspoň by je někdo poslouchal. Vlastně by mě zajímalo, na základě čeho vyberou silnice, které mají nárok na opravu. Určitě musejí mít návrhy, těžko pan ředitel jezdí po kraji a hodnotí cesty sám. Koukala jsem i na výmoly.cz, ale odradila mě registrace, navíc tam jde zdá se hlavně o soutěž pojišťovny a reálnou situaci to nemapuje - viz jediné případy tady v okolí jsou dvě (podle mě zanedbatelné) dirky v Kokoříně. Navíc fotit výmol, když jsou těch výmolů stovky na několika kilometrech...? Kolem Nebužel je to teď po zimě opravdu běs, když jedu potmě, tak se dírám v podstatě nedá vyhýbat. A co ty obrovské "kopce" vybouleného asfaltu u lhoteckého přejezdu, ty už jsou tam kolik let. No prostě škoda slov, skoro všechny silnice v okolí by potřebovaly ne opravit, ale udělat nově.

5.1.2 Rozbité silnice


Jen uvedu na pravou míru. ŘSD má ve vlastnctví jedničky, tedy I/9 a I/16, co je za značkou obce, patří obci, a zbytek je ve vlastnictví kraje. Koleje a infrastrukturu okolo vlastní SŽDC a vlaky ČD, nebo soukromí dopravci.
Tedy co se týče okresních silnic, to je v gesci dopravního odboru StČ kraje.
Páky na kraj mohou samozřejmě vyvíjet starostové směrem k hejtmanovi. Obecně se vyvíjí snaha kraje zajistit důstojnější povrch na sběrných komunikacích a doprovodkách dálnic, tedy silnice druhé třídy. Na posledním místě jsou silnice třetí třídy, které se látají, pokud to je ještě možné.
Kontrolní otázka - exhejtman Bendl před svým odchodem zajistil 4miliardový úvěr u bank, na opravy krajských komunikací. Na co byl úvěr použit?
Hádáte správně, na megalomanské projekty rozšiřování krajských nemocnic, na jízdné zdarma pro školáky a byl z něj financováno i hrazení poplatků v lékárnách, vše rozhodně ušlechtilé investice našeho milovaného odsouzeného exhejtmana doktora Ratha. Tak až příště půjdete hodit lístek do urny, podívejte se nejdříve, kdo tu hezkých pár let kraj vede a jak se mu to daří.

5.1.2.1 Nic než souhlas:-)No


Nic než souhlas:-)No pravda,jen fešáka Rátha a jeho partu jsem nikdy nevolil a ani v budoucnu nehodlám:-)

5.1.1 bída mělnických silnic


Ano máte pravdu-Kousek dortu,železnice patří Českým dráhám,kterým by měl být kraj ukradený.Ale myslím,že v praxi spolu musí spolupracovat,protože tyto tahy se dotují a mám pocit,že zrovna z krajských peněz.Zrovna nedávno jsem se dozvěděl a byla to pro mě novina,že má být Mšensko zařazeno do (až)PIDu.A právě železniční trasa Mělník - Mšeno .Máte ty samé myšlenky a otázky co já,kam se obrátit s těmito problémy ,když né na starosty:-)Řešil jsem i obyčejnou údržbu (sekání příkopů) viz.plno mrtvé zvěře kolem silnic díky pomalé někdy až nemožné reakcí řidičů zvěř včas zpozorovat.Někdo nám zde určitě poradí obraťte se na cestmistra v horším případě sepište petici.Ale to neexistují mechanismy,které pořád musí suplovat obyčejný člověk?Jak se nedá někde z něčeho profitovat ,tak je každému vše ukradený.Jenže obyčejný člověk je rád že je rád, je utahaný z práce a nemá náladu tyhle věci řešit za druhé, za ty co jsou za to placený.Stav silnice v Kokořínském dolu třeba z Ráje do Dubé to je zoufalost a bude nám řečeno,že se tam potkávají dva kraje a opět sbohem a šáteček:-))Politici se na Mšensku stále ohání turistickým ruchem,ale spokojenost a následné peníze do kas obcí a podnikatelů,právě souvisí i s touto infrastrukturou.Nebudu se vracet do místa ,kde mi upadlo vloni kolo,že ano.Jedině snad bombardovat krajské zastupitelé prosbami,ale kdo na to má čas,chuť a náladu?Já tedy už né.Člověk si pak připadá jak otravná buzerující veš.Docela se divím,že na tuto problematiku nereagují místní deníky,ale možná že to vádí jenom mně a Tobě Kousek dortu:-)))))

Obrázek uživatele KousekDortu

5.1.1.1 Silnice


Věřím, že to vadí všem, co tudy denně jezdí, jinak by snad ani nebyli normální. Ale asi se projevuje typická česká povaha: zanadávat a nechat být. Ostatně to samé dělám i já tady. Smiling Jenže já nemám ostré lokty ani povahu na to, něco někde prosazovat a uhánět úředníky. Navíc mám furt pocit, že to je věc jiných, co jsou za to placení, včetně třeba právě starostů a zastupitelů - kdo jiný by měl vědět, co je kde potřeba, nejen pokud jde o silnice. Bohužel středočeský kraj je blbě uspořádaný díky tomu, že je uprostřed Praha - takové Benešovsko a Kokořínsko jsou jak z opačných koutů republiky. Není se co divit, že jednotná a efektivní správa kraje moc nefunguje. Ještě tak jediné, co by mohlo pomoct, je zavolat televizi, ať natočí reportáž a udělá nám ostudu. Ale zase, já nepatřím k těm, co by volali do televize.

Suma sumárum, až dostaví konečně ty megalomanské zbytečnosti na Mělníku (na které je peněz dost, přestože kruháče ničemu nepomůžou) a provoz se vrátí do normálu, začnu jezdit po šestnáctce přes Byšice. Sice je to delší a cesta má tudy hnusnou atmosféru, ale aspoň nebudu ničit auto. Jestli se toho teda moje auto vůbec dožije.

5.1.1.1.1 apel na mělnickýho novináře:-))


Možná by se tohoto tématu mohl chytnout nějaký mělnický novinář a měl by námět na článek do pranice;-) Možná by ho to více z novinářské stránky ukojilo ,než věčně fotit mimča v porodnici( i když též záslužná činnost)Pravda - hoši z tisku - Výzva na Vás-udělejte něco pro lidi z Mšenska a okolí a rýpněte si do kraje ať s těma silnicema začnou něco dělat!!!!! Určitě se Vám zvýší prodejnost výtisků!!!!!

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1.1 Z novinářského pohledu


Z novinářského pohledu nemá zpráva o stavu silnice na Mšeno žádnou hodnotu a prodejnost tisku to nezvýší,ale lze to obrátit,když by jste tam vyvěsili Tibetskou vlajku.

5.1.1.1.1.1.1 Zamysleni:-)


Zpráva o stavu silnic na Kokořínsku,z novinářského hlediska nemá význam?Hm...... tak to jo:-(((

3 Tak o tomhle něco málo


Tak o tomhle něco málo vím,dělníci kteří provádí opravy,je provádí tak,jak jim je nařízeno vedoucím.Taky proto můžeme vídat "látání" za studena a jiné žalostné výkřiky do tmy.To že to nevydrží,to ty chlapi vědí,ale mají to nařízeno. Vedoucí to zas ospravedlní tím,že nejsou peníze na pořádné opravy,nebo že se výhledově počítá s celkovou výměnou povrchu a tak to jde dokola.

Pracovní morálka je další věc,ale to je zase na vedoucím aby si to ohlídal...

2 souhlas


oprava železnice dala silnici II/273 hodně zabrat. Ale divím se, že když kraj loni investoval miliardy do krajských silnic, že se na tuto silnici nedostalo. Je hodně frekventovaná. A čemu se divím vůbec nejvíc je to, že železnice, po které projede za den minimum lidí dostane přednost před silnicí, po které jezdí denně stovky aut.

1 Příčina


Příčinou tristního stavu silnic v okrese Mělník a zejména těch, které má v "péči" cestmistrovské středisko Mšeno je zejména přístup dodavatele prací ZKP Kladno. Pracovní nasazení zaměstnanců je jak v dobách reálného socializmu. Ráno v 8 hodin ještě nepracujou, to se teprve sjíždí mechanizmy na místo práce, potom se tak hodinu čeká na dodávku materiálu. Mezitím samozřejmě svačinka. Kolem 13. hodiny už nepracujou, hledají místa, kde by se zašili do konce směny. Neříkám, že tak pracujou všichni. Jsou čestné výjímky, ale těch je minimum. Kdo nevěří, ať se při jízdě touto oblastí rozhlíží kolem sebe.

Již tak mizerný stav silnice Mělník - Mšeno ( silnice II/273) ale "dorazila" loni probíhající oprava trati 076, kdy na deponii u zastávky Kanina bylo po silnici dopraveno několik desítek tisíc t štěrku z lomu Klecany.

Obrázek uživatele KousekDortu

1.1 Rozbité silnice


Tak "pracovní nasazení" samozřejmě problém je, o tom žádná. Stačí se podívat na nové silnice, které už v okamžiku kolaudace nejsou stoprocentní. Ale třeba o tuhle silnici se snad nikdo vůbec nezajímá, ona by potřebovala udělat zgruntu celá nově, protože už několik let se na ní záplatují záplaty prvotních záplat. A i kdyby ji pak udělaly ony pověstné české ručičky špatně, tak pořád by to byla nová silnice, na které bych neničila auto. Silnice z Řepína k serpentinám a dál směr na Vrutici je taky otřesná, a asi tak zůstane, protože ta je ještě míň důležitá. Cesta ke Kroužku od Nebužel - katastrofa. Musím říct, že mě to fakt už docela hodně vytáčí, protože auto se opravdu viditelně, resp. slyšitelně ničí, a co já s tím mám jako dělat. Před pár měsíci v tisku proběhla nějaká zpráva o tom, že letos bude hodně peněz na opravy silnic II. a III. tříd, tak jsem doufala, jestli si někdo nevzpomene i na tuhle oblast. Ale asi zlatý voči.