Tip: Chcete poradit kam dnes zajít na oběd? Prohlédněte si mělnické jídelní lístky.

Parkovací systém Pango byl vůbec poprvé v ČR spuštěn v Mělníku

V Mělníku 13. března 2013 - Víte co mají společného New York, Tel Aviv, Hamburk a Mělník? Kromě toho, že se jedná o krásná města, spojuje je ještě jeden společný jmenovatel. Tím je unikátní parkovací systém Pango. Pango nyní přichází i do České republiky a první, kdo bude mít tu jedinečnou možnost vyzkoušet si jej v praxi, jsou od dnešního dne právě obyvatelé města Mělníka.

Díky systému Pango Mobile Parking končí doba, kdy řidiči před parkováním musí hledat drobné mince po kapsách a zdlouhavě čekat u parkovacích automatů. Zároveň jsou ale u konce i otázky, které si ve svých městech často kladou starostové a primátoři, a sice – jak efektivně a při tom komfortně vybrat peníze za parkování ve svých obcích?

Jednoduchou a pro obě strany velmi pohodlnou variantu nabízí systém Pango Mobile Parking. Stačí si jen stáhnout do svého chytrého telefonu speciální aplikaci a zaregistrovat se na internetu do systému Pango. Pak již parkovné hravě zaplatíte jen několika málo kliknutími. Inovativnost systému Pango spočívá v tom, že se nejedná o klasické platby prostřednictvím krátkých textových zpráv, ale o ucelený systém. Ten řidičům umožňuje zahajovat a ukončovat placené parkování pomocí komfortní aplikace smartphonem, prostou SMS (ne prémiovou) nebo zavoláním na hlasovou linku. Výhodou je i funkce „start/stop“, která umožňuje řidičům, aby platili jen za skutečně odparkovaný čas. 

 

 

„Nasazením technologie Pango se město Mělník začleňuje mezi absolutní světovou špičku ve využívání moderních technologií. Jsem přesvědčen, že se systém Pango bude rychle rozšiřovat i do dalších míst v České republice, protože přináší nesporné výhody jak řidičům, tak provozovatelům parkovacích ploch,“ řekl Jiří Nykodým, generální ředitel společnosti Pango Parking Czech, s.r.o.

S pomocí tohoto systému můžete parkovat nejen v městských zónách, ale například také v podzemních garážích nebo na uzavřených parkovištích. Se systémem Pango Mobile Parking už také nepotřebujete žádné parkovací lístky za stěračem. Možná si ale kladete otázku, co udělá městský strážník, až při kontrole parkovacích zón neuvidí na vašem okně parkovací lístek? Buďte bez obav, strážníci jen zanesou registrační značku vašeho vozu do systému Pango a ten jim pak během chvilky potvrdí, že máte parkovné řádně zaplaceno.

Jednou z praktických výhod systému Pango je tedy také pozitivní vliv na efektivitu práce městské policie. V systému se totiž bude zaznamenávat i to, kolik automobilů strážník za den zkontroloval.

O technologii Pango: 
Pango, moderní technologie, umožňující řidičům platit za parkování pomocí mobilního telefonu, byla vyvinuta izraelskou společností Mobydom Ltd., vedoucím světovým poskytovatelem inovativních řešení v oblasti plateb za parkování. Technologie Pango redukuje náklady poskytovatelů parkování a zvyšuje jejich výnosy. Řidičům umožňuje pohodlnou, jednoduchou a bezpečnou platbu za parkování bez použití hotových peněz.

Systém Pango je v současnosti používán stovkami tisíc řidičů ve Spojených státech amerických, Izraeli, Německu a Polsku a jeho prostřednictvím se uskuteční jeden a půl miliónu platebních transakcí měsíčně.

Karolina Stonjeková, emc

 



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

991 Nechápu smysl


můžete mi někdo vysvětlit přínos Panga pro Město ?

Děkuji JJ

991.1 Také


nevidím smysl.

990 Kolik peněz přineslo Mělníku Pango? 11.937,- korun.


Parkovací systém Pango, který byl před časem nasazen na Mělníku, umožňuje platit parkování pomocí mobilních telefonů. Jak je tento systém využíván? Kolik peněz nasazení Panga Mělníku přineslo? Bude systém mobilních plateb za parkování na Mělníku fungovat i nadále? Přečtěte si vyjádření starosty Ctirada Mikeše!

Pro iSoutok se obratem po zaslání dotazů vyjádřil pan starosta Ctirad Mikeš /ČSSD/:

„Město Mělník v tomto týdnu obdrželo vyhodnocení využívanosti systému  Pango Parking Czech, s.r.o.  - moderní technologie plateb za parkování ve zpoplatněných zónách prostřednictvím mobilního telefonu. Ukázalo se, že systém využívají stálí motorizovaní návštěvníci Mělníka, nejvíce v zónách A a B. Nejvíce občanů se zaregistrovalo po spuštění systému, pak počet zaregistrovaných stoupal mírně.

Zkušební provoz ukázal, že je třeba aplikaci doplnit o systém upozornění pro parkující po půl hodině a hodině parkování, zda ještě parkují, či nikoliv. Je ale zajímavé, že za celou dobu provozu se pouze jeden klient zapomněl ze systému po ukončení parkování odhlásit. Město připravuje zadávací dokumentaci pro výběrové řízení na provozování parkování pomocí mobilního telefonu, neboť je to systém spravedlivý, kdy občan platí pouze za minuty, které k parkování využívá. A je noblesní, protože odpadá shánění drobných a placení v parkovacích automatech. I nadále ovšem i klasické parkovací automaty zůstanou zachovány jako alternativa. Od dubna do září se v systému PANGO vybralo  13 240 Kč, výdaje činily 1 303 Kč. Náklady na zřízení systému byly minimální - pouze osazení příslušných informačních cedulí.“

99 Byl jsem svědkem.


Nedávno jsem zažil věc, kterou sem musím dát. Vždyť víte, kolik se tady toho kolem parkování už napsalo. Představte si, že na parkovišti Na Svini stál německý autobus a k němu se od náměstí zrovna scházelo spousta rozesmátých spíše postarších turistů. Bylo snad kolem 18. hodiny.

Neděláme si tak trochu ty parkovací problémy my, kteří žijeme zde v Mělníku Eye-wink? Tedy,nemyslím teď nás, co chodíme pěšky, či snad jezdíme MHD Laughing out loud.

98 Město Mělník


Dobrý den, nejsem pravidelným návštěvníkem centra města Mělník a jako rodilý Mělničan se za to i stydím. Ne za to, že nechodím obdivovat krásy našeho města, ale za to co se zde děje a jak se to občanovi podá. Jsem pesimista a za vším již dnes vidím něco špatného. Ale nikdo se nemůže divit nám pesimistům, protože doba nás to naučila a naučí ( učit se, učit se, učit se - jak trefné ).

Parkování - trojnásobně zdražené parkování pro běžného člověka zde žijícího není asi to co přinese městu ovoce a lidem ve městě spokojenost tak zlevníme na 10 korun za půl hodiny a to již občané snesou. Oproti dřívějšímu systému je to zdražení o 100% na místech kde byl parkovací systém zaveden. Ale parkovací zóna se nám šíří po celém centru. Jako by jsem slyšel z radnice města Mělníka - to není pro tebe občane to je pro turisty kteří přijedou a rádi zaplatí parkovné aby prošli centrum města které jsme draze zrevitovali. Takže dá se říci, že bylo potřeba vytvořit volný prostor pro parkování v centru to ale jde řešit i jiným způsobem než město osadit parkovacími automaty a z městských strážníků udělat parkovací asistenty. Proč město ve spolupráci s firmou zajišťující hromadnou dopravu nedomluví aby úředníci se dostali do práce i z práce MHD. Proč odjíždí MHD z města v 17:00 když v 17:00 končí většina úředních hodin, oteviracích dob. Pak ať se nikdo nediví, že je město plné aut, které zde celodenně stojí. V centru města je dnes většina úřadů, bank a institucí kam je potřeba čas od času zajet a něco vyřídit. Byl problém zde parkovat takže systém nyní vyřeší i tuto situaci. Za půl hodiny tedy za 10 korun to ale nejde a za vyšší poplatek si nechám auto jinde kde jim ty prachy nedám. Takže buď město nevydělá nebu rozšíří parkovací zóny dál a dál až budeme platit na území celého města. 

A když už zdražili parkování obyčejným občanům jestli pak také zdražili parkovací karty o 100%.

V minulém týdnu mě zaujal článek o úvaze moderní knihovny v Domě služeb "nový obchoďák" protože vila Karola již nevyhovuje takovému pojetí knihovny. Jako pesimistu první co mě napadlo kdopak má zájem o tuto vilu a který chudák zde bude jednou bydlet.    

97 Reklama PANGO na MÚ Mělník


Nevím, jestli jste si všimli, že MÚ Mělník dělá reklamu firmě, kterou nevybralo v řádném výběrovém řízení, přímo ve vchodě do budovy... Už se těším na volby.

97.1 Volby?


To je ta fraška, opakující se každé 4 roky?Nechci být zlým prorokem, ale na Mělníku se volbama asi nikdy nic nezmění.Spíše by občas pomohla defenestrace.

96 Vážený pane magistře Schweigstille


( Za použití nesprávného titulu se omlouvám. Mea culpa / čti kulpa / maxima. Zmátl mne pan starosta, který Vás takto v zastupitelstvu tituluje. Asi by mu to měl někdo také sdělit.)

Předem mi dovolte poděkovat, že jako jeden z mála jste ochoten, zde na Mělníčku, s námi komunikovat. Takových mezi Vámi, našimi zastupiteli není mnoho. Někteří dokonce mlčí jako zařezaní i na jednáních zastupitelstva.

K Vašemu vysvětlení mám však několik poznámek:

1) Pan starosta není majitelem pozemku, zeptal bych se tedy majitele přímo, zda chce směnit nebo prodat, a pokud by, jak říkáte směnit nechtěl, zjistil bych si tržní cenu pozemku a nechal ji projednat v zastupitelstvu, které by rozhodlo za jakou cenu je Město ochotno pozemek odkoupit.

2) Na jednání zastupitelstva bych požádal vedoucí odborů, aby svá negativní stanoviska ke stavbě vysvětlili, a teprve, pokud by zastupitelstvo uznalo jejich oprávněnost, od stavby bych ustoupil. 

3) Myslím, že v současné době dokážete velmi výrazně ovlivňovat i běžný chod radnice. Soudím tak podle výsledků hlasování zastupitelstva, kde koalici často doslova válcujete. Ostatně při docházce koaličních zastupitelů se není čemu divit. A nezasvěcený by jen těžko určil, kdo je starosta.

4) Také se domnívám, že parkoviště na tomto místě má své opodstatnění. Zároveň si ale myslím, že do doby jeho vybudování, resp. do doby kdy Město ve svém centru vybuduje parkoviště, které uspokojí potřeby jeho občanú a návštěvníků, je neslušné  neúměrně zvyšovat cenu parkovného a zbytečné zavádět systém Pango, který, jak zde čtu nenašel u našich obyvatel příliš pochopení. O návštěvnících Mělníka nemluvě, sám uvádíte, že systém má v ČR pouze Mělník, ve světě pak ještě New York, Tel Aviv a Hamburg, takže kromě návštěvníků z těchto měst bude pro ostatní nevítanou novinkou. Tak světoví zase být nemusíme.

5) Jisté zvýšení parkového je určitě možné, za předpokladu, že první půlhodina bude neplacená, aby bylo možné si vyřídit návštěvu úřadu nebo pošty bez poplatku.

6) Není to složité

A teď vysvětlení Sokratovi: samozřejmě, že se nejedná o pozemek, na kterém stál Hrdinův lis. Takovou hloupost snad nikdo nevymyslí....i když ....

Jedná se o pozemek č. 588 ( Záměr a podmínky výkupu pozemku 588 k.ú.Mělník, Ing.Váchová ).

R.



 

 

96.3 Tak jsem se na to podíval.


Katastr číslo 588. To mě fakt nikdy nenapadlo. Tam někde mívalo bývalé SNB ( sbor národní bezpečnosti) mezi stromy v kotcích psy. Vůbec mi není jasné, kudy by se tam přijíždělo.

Bylo mi však připomenuto, že parcela číslo 483 byla v minulosti opravdu také již zmíněna, takže s tou hloupostí ( Hrdinův lis) bych to tak růžově neviděl... a to ikdyž je možná na místě. Sám si pamatuji, že přesně proti místu, kde Smetanka ústí do ulice Na Podhoří, se uvažovalo o jakési spojovačce (snad až do Vodárenské( , ale nějak to nevyšlo. Mimochodem, už si to pamatuji jen matně, ale ta cestička, co padá pod poštou tak strmě dolů, tak měla stejně úzkou odbočku až do Vodárenské v místě začátku dnešní mateřské školky. Byl to krásný zelený kout, byť jsem tam tudy šel snad jen jednou v životě. Že by tudy vedla, nebo dokonce vedly dvě přístupové cesty k uvažovanému pozemku 588?

96.3.1 Ještě tedy ke zmíněnému parkovišti


číslo katastrální 588. Jsem známý tím, že bych měl nejraději z centra na vršku pěší zonu, kde lidé chodí pěšky třeba po menších krámcích, jako kdesi v Praze na takzvané Královské cestě ( Malá Strana - Prašná brána) apod. Také tím, že bych tam rád viděl i turisty, kteří budou nejen koukat od zámku na soutok, či chodit jednou uličkou ke středověké studně, ale kromě výhledů z velké věže a lodní výletní dopravy budou moci navštívit i opravdové podzemí a rádi se zdrží ve zdejších gastronomických podnicích. A právě u těch jiných měst vidíme, jak si s tím šikovně poradili. Spousta návštěvníků Prahy končí na předměstí a dál už jezdí MHD. Nebo je někde vyhodí zájezdový autobus, který je pak zase někde nabere. Málokomu se chce do centra autem. 

V centrech měst mnohdy zůstává radnice, jako jediná instituce a ten zbytek se obvykle stěhuje mezi železniční stanice a historický střed do oblasti, kde jezdí mnoho aut, je tam plno krámů, prochází tam plno chodců, někdy pomáhají semafory a turista, který přijel vlakem, se často těší, až tím projde do klidu historického centra, kde také nechybí muzea, restaurace, obchody se suveníry a právě ty atrakce.

Když tu teď napíšu, že bych v katastru číslo 588 raději viděl něco jiného ( třeba jen malou cestičku pro pěší), tak už mě tu lidi sežerou, ale nevidím to jako výhru, byť věřím, že si jistě město najde způsob, jak najet do té Vodárenské či Smetanky. Vidíte, jak ty ulice vypadají dnes, jak je nebezpečné vjíždět Vodárenskou do Jarošovky, jak je to tam úzké, jak auta musí až do protisměru, když se točí dolů. Ani to si neumím představit, že to něco vyřeší, ale spíš to bude zmatek. Což se zkusit napřed nějak inspirovat jinými městy?

Ano, hlavní pošta je památná pěkná budova, která léta slouží stejnému účelu a tak lze pochopit, že se ji moc stěhovat nechce. Třeba by stálo za to se zamyslet nad tím, aby na ni zkrátka nemuseli lidé ze vzdálenějších míst, nebo sem byli nuceni jezdit MHD. Budova policie je dnes pracák. Ta má tak široké spektrum využití, podobně jako bývalý nábytek Šťastný ( od institucí přes obchody, až po restaurace a taneční sály, že jejich osud včetně dopravy sem může být všelijaký.

Nějak se tu bojíme představy, že bychom do centra města neměli jezdit svými auty, (když je to 21. století) a to je myslím hlavní problém dopravy v centru. Všechny ostatní druhy dopravy ( lodní, železniční, autobusová) byly počátkem 90. let potlačovány a tam kde to bylo příliš potlačeno, tam si lidé obtížněji zvykají Eye-wink. Chceme město, jako oazu klidu, nebo spíš více decibelů ?

96.2 reakce


Projednávaná cena byla návrhem majitelů - na to mají plné právo.

Stanoviska odborů jsme v materiálech měly uvedeny (problém přístupové komunikace-na hraně technických norem, nutnost opěrných zdí, stávající zanedbanost vytváří prostor pro živočichy a řada dalších.). Tyto složité problémy jsou určitě řešitelné, ale vyžadují hledání cest, jak to provést. Nelze to na zastupitelstvu. To klubko je třeba rozmotávat postupným hledáním kompromisů. A toto nejsou opoziční zastupitelé ze svých postů schopni zajistit - prostě tam ani jeden z nás nemůže být každý den.

Jsem potěšen, že si myslíte, že máme velký vliv na chod radnice. Vděčím za to především disciplinované docházce svých kolegů na jednání ZM. Ale příliš bych to nepřeceňoval - já osobně ten pocit moc nemám. Vyhráváme jen méně či středně významné bitvy. Ty největší prohráváme. Matematika koalice vs. opozice bývá neúprosná.

Milan Schweigstill

96.1 Děkuji.


Děkuji Vám. Dnes už ne, ale zítra si to přehraji, kde se to vlastně myslí. Nicméně, se domnívám, že je dnes všeobecnou tendencí v městech našich i Evropy omezovat v jejich centrech provoz na minimum a stěhovat instituce z center do úmělých průmyslových vzniklých center. U nás je to okolí autobusového nádraží. V mnoha městech je to často v blízkosti vlakových a  autobusových nádraží.

Pana Schweigstilla díky jeho dlouhodobým aktivitám zde na Mělníčku a často sympatickým projevům chválím a asi tu nemá mezi regionálními politiky konkurenci. Spolkl jsem nyní i to, že z nějakého důvodu ( třeba jsem měl pravdu) na mě již nereágoval Eye-wink Smiling.

96.1.1 odpověď


Mrzí mě, že jsem Vám neodpověděl. Ale přijdu sem maximálně 1x za den a ne vždy mám čas formulovat stručně, věcně a lušně odpověď.

Milan Schweigstill

96.1.1.1 Nic se neděje.


To je v pořádku. Já Vás tu sice viděl zrovna přítomného asi dvě minuty po mém komentáři, ale to je v pořádku. Nikdo nemusí přece odpovídat hned a to myslím upřímně Eye-wink Smiling.

95 A tohle je pravice?


Opravdu mě překvapilo, že projekt, který v ČR nikde nefunguje (a není tudíž v našich podmínkách nijak ověřen) a který především tahá z kapes další peníze občanům (což bývá doménou levice), podporuje - nebo spíš přímo přináší - strana, která se považuje za pravicovou (ač svými činy na vládní úrovni prokazuje spíš opak). Nejen že se cena za krátkodobé parkování, které je nejčastější, o hodně zvýší, ale tímto systémem je přímo diskriminována ta část obyvatel, která si prostě nechce nebo nemůže pořídit tzv. chytrý telefon. Protože ti zaplatí za parkování víc. Jde především o starší lidi - ano, ty pro které je vyšlápnutí do mělnického kopce náročně, a proto pro vyřízení svých věcí na poště či na úřadech použijí auto, ovšem do tajů ovládání smartphonů se jim už nechce...

A pak je tu druhá věc: V článku postrádám zásadní informaci: kolik z takto vybraného parkovného připadne městu a kolik firmě Pango? Opravdu to bude pro město výhodnější, než když prostě vybrali peníze z parkovacích automatů a nemuseli se o ně s nikým dělit?

95.2 Chyba


Moje reakce je nejen na Vás ale i další příspěvky. Došlo mi, že se tu stále opakuje jedna fatální chyba: FIRMA PANGO NEPROVOZUJE PARKOVÁNÍ NA MĚLNÍKU!

Oni jen umožňují platbu mobilními telefony - buď přes jejich aplikaci, nebo SMS nebo hlasovou službou. S parkovacími automaty nemají nic společného - ty provozuje stále stejně město.

Z toho co projde přes firmu PANGO získávají 7%. Takže očekávané zisky v těchto měsících zahájení a zkušebního provozu se budou pohybovat v tisících, v optimálním případě v desetitisích korun. Na to snad není nutné výběrové řízení? Je nutné to odzkoušet v českých podmínkách, řeší se některé technické problémy vyplývající z různosti izraelských a českých systémů.

A k té pravicovosti (mimochodem tento pojem z politologické literatury již mizí protože je nesmyslný): použití majetku, který není můj je službou - za službu by se mělo platit - otázka zní: kolik?

M.S.

95.2.2 Ale proč jsme diskriminováni vyšší cenou?


děkuji za odpověď ohledně financování Panga - alespoň jedna kladná maličkost v tom průšvihu s parkováním. Ovšem zcela jste pominul hlavní problém - a to je nejen trojnásobné zvýšení parkovného z 5 na 15 Kč za půl hodiny (30 Kč na hodinu se platí na některých obecních parkovištích v Praze - někde i 40, tak doufám, že k tomu se za chvíli nedostaneme...), ale především diskriminaci nemalé části občanů Mělníka, kteří buď nechtějí, nebo si nemohou dovolit koupit tzv. chytrý telefon. Chápu, že Pango dobře funguje třeba v New Yorku, jenže tam bude výskyt smartphonů v populaci asi poněkud jiný než na Mělníku.

Bára

95.2.2.1 Diskriminace?


Váš pocit, že je někdo diskriminovaný tím, že nemá tzv.: chytrý telefon, se mi zdá v dnešní době poněkud přitažené za vlasy. Přirovnám to na příkladu z běžného života. Je to totiž to samé, jako kdybyste řekla, že je někdo diskriminovaný tím, že nemůže nakupovat na internetu, protože nemá nebo nemůže sí pořídit počítač nebo internet samotný, a musí tak platit vyšší cenu v kamenném obchodě. Je každého svobodné rozhodnutí, kolik zaplatí, jak zaplatí nebo jestli vůbec zaplatí. Zde se skutečně nejedná o žádnou diskriminaci.

TV

95.2.2.1.2 Je rozdíl mezi soukromou firmou a obecním úřadem


Pokud jde o nákup po internetu, máte naprostou pravdu, je jen na vás, jestli chcete či nechcete tam nakupovat a vlastník obchodu si může formu nákupu určit sám. Ovšem obecní úřad je tu pro lidi, kteří si ho platí ze svých daní - a proto nesmí diskriminovat opravdu nemalou část především starších lidí jen proto, že páni zastupitelé všichni chytrý telefon mají. Důvodem, proč ho dost lidí nemá, není jen cena. Někdo špatně vidí a na tak mrňavém displeji stejně není schopen se orientovat. Starší lidé se v něm prostě nevyznají. Ale nebo jsou lidé (jako já), kteří jsou po většinu dne s notebookem na netu, takže internet v mobilu považují za zbytečnost. A pořizovat si ho jen kvůli tomu, že potřebujípárkrát za měsíc zaparkovat ve městě??? Navíc se v poslední době objevily i články o zdravotních problémech spojených se Smartphony... No a když všechny tychle lidi sečtete, vyjde vám možná třetina, možná až polovina obyvatel města... - a ti všichni jsou diskrimováni úředníky, kteří by jim naopak měli sloužit.l

Obrázek uživatele raist

95.2.2.1.2.1 Žádná diskriminace.


Nikde není napsáno, že Pango lze využívat výhradně na smartphonech. Naopak, i ve výše uvedeném článku je uvedeno, že lze využívat SMS zprávy nebo hlasovou linku, plus park.automaty nadále fungují.

95.2.2.1.2.1.1 Diskrimance to je...


Ano, fungují - ale za vyšší cenu. A to je právě ta diksriminace. Pokud nechci mít smartphone, musím si zaplatit víc (sms na obyč telefon je zploplatněná, cena u automatu je vyšší - a to o dost).

95.2.2.1.2.1.1.1 to je preci uplne


to je preci uplne normalni; nekteri obchodnici maji prirazku/poplatek za platbu kartou. Co je na tom diskriminacniho? To preci neznamena, ze me nuti platit hotove - je to jen na me co si vyberu, proste s tim maji vyssi naklady, ktere promitnou do vysledne ceny...

95.2.2.1.2.1.1.1.1 Kteří obchodníci


Jo?? A kteří?? Já platím kartou téměř všude a nikdy se mi nestalo, že bych platila víc. Jediné co platím víc, je pokud je účet na třeba 568,40 a při hotovostní platbě bych neplatila ty halíře, ale stejně je to i naopak při 60 halířích zas ušetřím, protože obchodník by zaokrouhloval nahoru, ale jinak teda  nevím o nikom, kdo za platbu kartou účtuje poplatky, dokonce si myslím, že by to z hlediska našeho právního systému nebylo uplně v pořádku,ale to jen má domněnka.

95.2.2.1.2.1.1.1.1.1 je pro upřesnění...


...zboží nabízíme v mém zaměstnání za stejnou cenu jak kartou tak i hotově, ale při platbě v hotovosti můžeme nabídnout "slevu" 2%... je to přeci nad slunce jasnější. Zatím "naše" banky nabízí obchodníkům takový podmínky, že prostě nezbývá než tatko zákazníka přemluvit...nenutit, prostě jen nabídnout možnost slevy.

95.2.2.1.2.1.1.1.1.1.1 výjimka


OK dobrá tedy, přesto si myslím, že jste spíše výjimka:-)

95.2.2.1.1 Dvojí cena


Já myslím, že je to naopak zakázaná dvojí cena... Je to přesně ta diskriminace, na kterou platí zákon. Ale na Mělníku stejně žádné zákony neplatí, to by totiž výběr "dodavatele" nemohl proběhnout tak, jak proběhl. A je zajímavé, že vlastně Pango ani nikdo nepropaguje, nikde žádné cedule, jak zaplatit, čím, jako je to v jiných městech...

95.2.2.1.1.2 Jsem pobaven!


Teď jste mě pobavil. Dvojí cena je zakázaná.Laughing out loud Probuďte se, člověče! Doba kdy byly jenom ceny MOC a VOC je snad dávno pryč (i tak nebyla vlastne jedna). I když v souvislosti s některými setkáními určitých lidí o tom mám velkou pochybnost (http://zpravy.idnes.cz/zemanovci-sezvali-zastupce-levice-ustavili-levicove-forum-p47-/domaci.aspx?c=A130411_204706_domaci_kop). Tato parta, to je skutečná hrozba!

TV

95.2.2.1.1.2.3 Přečtěte si zákon


Než začnete něco psát, zjistěte si, jaké u nás platí zákony. A skutečně platí, že za TUTÉŽ službu nemůže stejný provozovatel na stejném místě od dvou různých lidí požadovat dvě různé ceny. Byla toho plná média, když např. byly různé ceny vstupného do hradů a zámků pro Čechy a pro cizince...

95.2.2.1.1.2.2 Hrozba pro koho?


Když už jste sem natáhl politiku, co je na tom článku špatného? Jiné strany se nescházejí? Nedělejte z občanů hlupáky, moc dobře víme, že se potají setkávají všechny strany. V televizi nám předvedou "debatu", kde si vynadají do ... , aby se pak sešli jako přátelé u piva. Pokud vím, tak z článku vyplývají dvě věci. Že se znovu sejdou (už se bojím) a že budou chtít prosadit obecné referendum (konečně). A řekněte mi, co by se tak hrozného stalo, kdyby tu vládla ČSSD s podporou komunistů (krom toho, že to blbě vypadá), vždyť tato pravicová sebranka předvedla, že vládnout neumí, jen straší a straší, přitom si manipuluje s čísly, jak se jim zachce... Tím ovšem nechci říct, že ČSSD bude vládnout líp. Spíš mi přijde, že není komu dát hlas, protože jsou všichni namočení...

Tímto končím s politickou diskuzí.

95.2.2.1.1.2.1 Jsem rád,


že jsem vás pobavil. Jenže tady se moc lidí nesměje. Možná pár arogantní ODSáků, ale těch je čím dál míň, protože ti slušní už dávno odešli. A dvojí cena je opravdu zakázaná a hrozí za ní pokuta od ČOIky, ale je možné, že tohle se bude vykládat jako jiná služba za jiné peníze, neb v našem státě je možné vše.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

95.2.2.1.1.1 propagace


Na náměstí je od středy stánek, ve kterém hostesky a hosteskové mají letáčky, asi jsou i schopní vám danou problematiku vysvětlit. Jak dlouho do odpoledne tam jsou, netuším, ale dopoledne tam bývají vždy.

Vedle stánku stojí zaparkovaný vůz ŠKODA, pravděpodobně předváděcí, protože nestojí na parkovacím stání Eye-wink

95.2.2.1.1.1.1 Děkuji


za upozornění, byl jsem tam jen v sobotu na trhu a to tam nic nebylo, jinak tam nejezdím...

95.2.1 Jak to tedy je s náklady


Mě by zajímalo, jestli fa PANGO má 7% jak píšete z toho co přes něj projde a v tom musí mít i své náklady a nebo má 7% po odečtení nákladů , tedy čistý zisk. Jde o to, že z ceny kterou zaplatím, např. 100 Kč  se odečtou nákldy např.20 Kč a ze zbytku tedy z 80 Kč dostanou 7%. Obávám se, že kdyby to takto bylo, že by tento systém byl velice nákladný a pro město méně výhodný a nákldy mohou stoupat, vždyť zaparkuji zpráva,dýl parkuji zpráva,ukončuji zpráva, byl jsem kontrolován zpráva, kdo toto platí????. Nechce se mi věřit, že z těch 7%. 

95.2.1.1 Náklady.


Nevím o jakých nákladech mluvíte. Náklady jsou problémem firmy a město nezajímají.

Takže podle smlouvy je to v tomto zkušebním provozu tak: z objemu peněz vybraných firmou Pango přes mobilní platby zůstává firmě 7%. (teda abych byl úplně přesný, tak město "přichází" o 7% + DPH, která ale není ziskem firmy, protože se odvádí státu). Zbytek zůstává městu.

Vidím, že v té "blbé"náladě panující v České kotlině si už málokdo dovede představit, že je možné přemýšlet a postupovat tak, aby obce (případně i kraje či stát) nebyly dojnou krávou soukromých firem, ale uzavíraly oboustranně výhodné projekty.

M.S. 

95.1 Báro,musím Vás varovat


Báro,musím Vás varovat !!! Pravice se zde nesmí kritizovat,to tu zrovna rádi nemají a s těmi důchodci taky pozor,už jsem za to dostal vyčiněno,kdepak myslet na tyhle lidi,zde si kdekdo myslí že bude věčně mlád,tak se ho to netýká...

Ano je to smutné,ale skutečně to pro tyto seniory není jednoduché.A ještě víc smutné je, že se najdou lidé kterým je to lhostejné,hlavně že se někdo napakuje,jedno kdo...

95.1.1 Jsem pravicový volič


Proč to varování? Cenzura tu snad nefunguje - a já si své názory dokážu obhájit. Právě proto, že jsem pravicový volič, tak si myslím, že mohu strany, nazývající se pravicovými, kritizovat. Protože ony tento pojem bohužel svými činy diskreditují - a člověk, preferující pravicové hodnoty, momentálně nemá koho volit. Myslela jsem si, že je to jen na vládní úrovni - ale bohužel...

95.1.1.1 Cenzura jistě ne,jen to


Cenzura jistě ne,jen to tu není jaksi v módě,tak jsem to myslel.(žádná ironie či zlý úmysl)Zde se smí hanit jen komunisti,a ikdyby vykonali cokoliv dobrého tak se to nepočítá.A že si obhájíte svůj názor či politické přesvědčení je v pořádku a Vaše plné právo...

94 Pozitivní přínos vyšších cen parkovného


Dříve bylo více míst, kde bylo možno údajně parkovat zdarma. Ale ta místa byla většinou obsazená. Mnohá auta tam stála od rána do večera. Parkování bylo zdarma jen pro někoho.

Nyní zaplatíte třeba 15 Kč, ale nemusíte kroužit půl hodiny Mělníkem a hledat místo na zaparkování. Ušetříte benzín. Nový systém je proto lepší. Konečně je možno ve městě zaparkovat.

Občané, kteří měli bezplatná parkovací místa permanentně obsazená svými vozidly, budou určitě hlasitě křičet a nadávat. Ale parkovat potřebují i jiní. Díky za tu změnu.

94.1 parkování


počet míst na parkování se snížil po přemístění FÚ do města, na volných místech začasté parkují celodeně zaměstanci úřadů, zaujalo, že na místech na povolení M=U velmi často parkují auta s prežskou značkou - dnes před poštou hned 5, tato místa na povolení MÚ zřejmě zůatanou pro vyvolvolené, myslím, že ač je již duben automaty na parkování stále nejsou na všech uršených místec, ale raději budu pakovat jinde než abych podporovala tento systém

mimochodem na mnoha místech se za použití WC neplatí ani zmiňovaných 5 Kč

hicotea

93 Parkoviště v centru Mělníka


Systém Pango, který jak zde píšete navrhl, a v zastupitelstvu srozumitelně vysvětlil pan profesor Schweigstill, včetně sdělení za kolik vykonává malou potřebu, by možná nebyl ani třeba, kdyby na stejném zastupitelstvu nebyl panem profesorem Schweigstillem zamítnut návrh na odkoupení pozemku pod poštou pro vybudování městského parkoviště. 02:56:50 - M. Schweigstill - TOP 09

Máme nedostatek parkovacích míst a jak všichni víme, zejména parkování v okolí pošty je velmi problematické. Parkoviště s přibližně stovkou parkovacích míst by tento problém vyřešilo. Argument, že pozemek je drahý nemůže obstát, protože se jedná o komerční využití, a i kdyby celkové náklady na vybudování parkoviště dosáhly 20 000 000,- Kč, což si nemyslím, je návratnost této investice, maximálně 12 let.

R.

93.2 Není to tak jednoduché.


Tady se musím ohradit. Nápad na vybudování Vámi zmiňovaného parkoviště je můj. Navíc k pozemku, který se měl vykoupit by bylo možné připojit část dalšího, který je nyní v držení gymnázia (odtud se ta myšlenka zrodila), takže počet parkovaných aut by se ještě zvýšil. Všichni zastupitelé za TOP 09 a PRO Mělník tuto myšlenku podporovali a věřím, že budou podporovat i nadále. Ale:

1. Při jednáních s panem starostou jsme se bavili o možnosti směny tohoto pozemku. Byl jsem ujištěn, že to majitelé přijmou. Ukázalo se, že to není pravda a majitelé to hodlají jedině prodat a to za poměrně vysokou cenu, byť je to stále vedeno jen jako zemědělská půda.

2. Když jsme toto zjistili, byl jsem svými kolegy požádán, abych dále pana starostu ujišťoval, že tuto stavbu požadujeme a rozhodně by se do ní měly přelít všechny peníze z parkovného. Pan storosta se mnou souhlasil.

3. Ale pak pro jednání ZM přišel materiál, kde byla stanoviska 3 odborů k této stavbě. Všechna tři negativní. V tomto okamžiku jsme se dohodli navrhnout stažení materiálu. Vysvětlení: Byť TOP 09 volby vyhrála, tak na radnici nejsme a nemůžeme tedy ovlivňovat její běžný chod. Jsou-li odbory proti a my nemůžeme na ně dnes a denně tlačit, usměrňovat je, hledat řešení problémů, které budou předkládat,  tak jsem přesvědčem, že akce by se rozjela, ale brzy by skončila ve slepé uličce.

Já i moji kolegové jsme i nadále přesvědčeni, že by tam to parkoviště mělo opodstatnění (navíc tady se smysluplným nižším parkovným - protože by to bylo parkoviště a ne vozovka) a rozhodně se této myšlenky nevzdáváme.

Ne vždy jsou věci tak jednoduché, jak vypadají.

Milan Schweigstill

93.2.2 Jěště, že má někdo rozum.


Tím místem na přikoupení myslíte ten travnatý pozemek kousek od kina, kde v minulosti stával takzvaný Hrdinův lis a kde na vinobraní stojí atrakce? To by z vás ( TOP 09) měl pan Semotán a půlka Pivovaru fakt radost. Ona stačí Tyršovka a ještě po výstupu čuchat startující auta a dávat si více bacha na vyšší provoz. Takové místo by spíš zasloužilo pro ten výhled důstojnější smysl ( park, rozhlednička, nebo to nechat aspoň pro ty atrakce. Že tady byly nedávno snad i tendence, aby to bylo průjezdné i dolů Eye-wink

93.2.2.1 A ještě...


..... Teď je tedy vidět, že vám nejde o to, aby instituce z centra města přemístily. 

93.2.2.1.1 Instituce.


Přemístění institucí by mnohé řešilo. Přiznám se, že mě nenapadá reálný způsob, jak to provést...

M.S.

93.2.2.1.1.2 Hlavně že na radnici


Hlavně že na radnici víte jak dotáhnout na Mělník Pango a zdražit,jste jak vláda,to co potřebujete Vy na radnici,zavedete mávnutím proutku,co je dobré pro lidi to počká a nebo to nejde...

93.2.2.1.1.2.1 Přemístění institucí


 

Dobrý den,

je možné, že mám malou představivost, a tak bych uvítal odpověď na následující otázku. Jaká je Vaše představa o způsobu, jakým by město Mělník mohlo určit např. Finančnímu úřadu, kde má mít své sídlo? Tedy že má být v pronajaté budově namísto ve vlastním majetku, nebo že má daný vlastní majetek prodat a vystavět si někde jinou budovu vhodnou k danému účelu?

Ano, bylo by ideální, kdyby teoreticky všechny instituce sídlily v okolí autobusového a železničního nádraží (kde by byla také v lepším dosahu svých klientů přijíždějících i z okolních měst a obcí, jako je tomu u katastru nemovitostí). Jenže zastupitelé nejsou kouzelníci a pracují pro občany města s tím, co mají k dispozici (v našem případě i včetně nevýhod plynoucích z pozice opozičních zastupitelů). Samozřejmě lze - a to je moje hluboké přesvědčení - měnit věci vlastním přístupem, inovativností, komunikací, a tam má město se stávajícím složením koaličního vedení rezervy, ale co se sídel úřadů týká, jsem v tomto ohledu spíše pesimistou. Děkuji Vám proto předem za odpověď a případné návrhy.

Ondřej Tichota
t.č. opoziční zastupitel za sdružení nezávislých a TOP 09

93.2.2.1.1.2.1.3 Tak trochu jinak.


Pokud jste dostal mínusy, tak  myslím po zásluze. Co má co regionální politik psát, že je k něčemu skeptický, že si s něčím neví rady, když kolem probíhají diskuse, kde lidé dávají najevo, jak se věci řeší jinde?

Já je mám teď taky, ale spíš proto, že se ve skutečnosti nikomu nechce k nějakému návratu do času MHD, jak je to obvyklé jinde. Nemohu tvrdit, že propaguji správné řešení, ale domnívám se na základě toho, co vidím jinde kolem, že to zřejmě je běžná cesta a Mělník na všechno nakonec sice se spožděním, ale přece jen přijde.

93.2.2.1.1.2.1.2 Nikdo neporadí.


Mínus dá leckdo, ale nikdo neporadí. Asi si leckdo myslí, že se dá leccos nakonec uspokojivě vyřešit. Otázka je, co je to uspokojivě. Teď jsem zrovna slyšel názor:

No tak tam ty instituce v centru jsou a co má být ? Kousek od nich jsou zastávky MHD, a kdyby lidi byli zvyklí jimi jezdit, tak nebudou psát takové ty blbosti, že nevědí, kam co jede, že to jezdí málo a taky by se podívali napřed do jízdních řádů. Pravda je, že největší hovadina je asi vymýšlet nová parkoviště v centru. Projížděl jsem včera kolem 12.30, a pak asi v 18 hodin centrem a nejen, že je to tankodrom, který jen tak nikdo neopraví, ale pořád tam stálo moc aut a to je sobota. Snad se ani nelze divit, proč si leckdo pořídí velké terenní auto. Ovšem, nezaměňovat to s auty dlouhými.

Psal jsem tu někde, že bývá tendence instituce přemístit na periferie, ale tam kde to nejde, tak k nim vede pěší zona, či MHD, nebo mají jen pár míst na parkování. Všude je záměr lidi odnaučit individuálně do centralně  jezdit a to pomocí značek i bez nich ( situace, kdy člověk uzná, že se nevyplatí z hlediska problému parkování a hustého provozu do nich autem jezdit).

93.2.2.1.1.2.1.1 Kouknou pane Tichota


vy ste takovej mladej sympatyckej člověk, nepište nám tam prosim vás pěkně furt to :t.č. opoziční zastupitel za sdružení nezávislých a TOP 09. Pište třeba : alias James Bond nebo 007 nebo tak něco. My tady na mělníčku víme že ste t.č. atd. Na Mělníku to taky víme ( von je docela malej ) takže víme kdo je toho času kdo, vodkud přišel i kam pude. Trochu se nám do toho podpisu usmějte. To myslim v dobrym.

93.2.2.1.1.1 RE: instituce.


Já spíš kolikrát nechápu, proč musí jezdit na mělnickou centrální  poštu pro balíky lidé i z jiných vesnic, nebo z předměstí. Oni tam nemájí pošty, nebo co? Pravda, ta blatecká nedaleko obou nádraží byla zrušena, ale je tu Pšovka, Skleník,Velký Borek atd.

Tak jako se kdysi přemístila pojišťovna, katastrální, hasiči, policie, tak se dá třeba i časem přemístit lecos. Nebo je problémem stavební pozemek? Volný stavební pozemek asi běžný občan těžko zjistí, ikdyž má někdy pocit, že jich spousta zastavěných i nezastavěných leží ladem.

K MHD se snad vyjadřovat nemusím. Zdá se, že oba ještě pamatujeme dobu starého autobusáku, kdy MHD stavěla u vlakového nádraží, zastávka TOS-camp-koupaliště, stáčírna a jezdila snad do 20 hodin. O linkových spojích ani nemluvě Smiling. Hezký víkend!

93.2.2.1.1.1.1 Problém


Problém je spíše v tom, že na chod těchto institucí nemá město žádný vliv.

Poslední ranou byl finanční úřad. Je to státní instituce. U autobusáku, pokud vím, byla v nájmu a tak je stát přesunul do svého majetku (Žilkovy vily), aby nemusel platit nájem. Je to logické. A i když jsme ve městě věděli dopředu, že to přinese další dopravní problémy (a hlavně s parkováním), nevidím možnost to nějak změnit.

M.S.

93.2.2.1.1.1.1.1 Není to trochu laciný závěr ?


Vypadá to, že město už leckteré budovy v širším centru rozprodalo a těžko najít vhodný prostor, byť třeba až na periferii. Nicméně, tolerovat čtyři místa pro postižené ještě lze, ale budovat parkoviště ? Vždyť tady pořád dokola píšeme komentáře, ba i články , jak je to jinde, včetně obsluhy pomocí MHD, nebo zkrátka pěších stametrových zoon. Je mimochodem v plánu vůbec ještě revitalizace Karlova náměstí?

93.2.2.1.1.1.1.1.1 Kutná Hora se Mělníku podobá nejvíce.


Přiznám se, že mě teď  nenapadá jiné blízké město, než královská KH, které stojí také na kopci. Ta města mají často jedno společné. Obě nádraží ( autobusové i vlakové) jsou u sebe a občan musí přejít rušnou ulici, která je často řízena semaforem. Pěší zona vede někdy i chvíli parkem a květinami, než vstoupí mezi domy, kde sídlí četné instituce i obchody. Automobilová doprava je vedena o několik bloků dále, také jsou podle ní instituce, četná parkoviště i odbočné ulice, které jsou na konci slepé a končí nedaleko pěší zony. Někdy protnou automobily ve velkých městech ještě před vstupem pěší zony do úzkého historického středu pěší zonu a toto je ošetřeno semafory. Někdy se na hlavním náměstí z jiné ulice objeví automobily, které jste celou dobu nepotkali, někdy ta auta nepotkáte vůbec. Je pravda, že celá ta řada měst je na rovině a kopec bývá do jisté míry považován za handicap. U nás leckde vítězí MHD ( autobusy, trolejbusy, metro, tramvaje), ale již se také leckde uplatňují různé ekovláčky, poníci, rikši apod. Ať už navštívíte města v Německu ( viz rubrika Zprávy, článek o Regensburgu), centrum Prahy, nebo česká města u Labe, tak jsem ještě neviděl, že by někde bědovali nad úzkými uličkami i ulicemi a vymýšleli nová parkoviště v úzkém centru. Do mnohých ulic smí jen obsluha. A Mělník není jen radnice ( někde mají starou i novou) a několik přilehlých ulic, ale území od Vehlovic po Rousovice a Chloumek. Také v KH vede několikakilometrová třída z předměstí Sedlec, kde stojí nejen paneláky, ale také sídlí spousta institucí a obchodů. Někdy je taková třída dost široká pro parkování a jindy ji doplňují velká i menší parkoviště. A staví tu po stovkách metrů MHD.

93.2.1 titul


A ještě malá věcná poznámka: akademický titul profesor mi nepřísluší.   M.S.

93.1 TOP09 :-)


Pan profesor propaguje jednu firmu na úkor jiných, ověřených v mnoha městech, žádné výběrové řízení neproběhlo, prostě paráda. Žádný dopravní průzkum, jen dohady... A když by město mohlo vybudovat parkovací místa, tak je proti. Proč asi?

93.1.2 Systém Pango


Ceny parkovného byly podstatně sníženy. Pro Pango to znamená snížení zisků na směšné částky. Tento systém má pomoci vyřešit nedostatek parkovacích míst. Není to tedy systém k naplnění stranické kasy před volbami, jak zde naznačujete. Proti tomu se musím ohradit.

93.1.2.1 o čem je řeč?


Nevím, proč tady najednou skoro po měsíci mluvíte o stranické pokladně, nic takového jsem nepsal. Ale alespoň teď víme, o čem a jak uvažujete. Cena byla snížena po protestech a zjištění, že místa na náměstí téměř nikdo nevyužívá, takže se zřejmě nezaplatí ani automaty... A tak MP rozdává pokuty, aby se pokryl výpadek plánovaného příjmu. Bravo, tohle vymyslel nějaký skvělý plánovač, dopravní odborník a ekonom...

93.1.2.1.1 Botičky


S botičkami máš pravdu. U pošty směrem k náměstí Karla IV. u Tipsport baru tři auta vedle sebe s botičkou. A včera botička před poštou na tom parkovišťátku naproti vchodu Žabky (teď netuším, jestli u té Žabky je to placené). Mají tam ale tu dobrou dvoubarevnou točenou zmrzlinu a dost lidí si zaparkuje u Žabky autem, koupí si zmrzlinu, sedne do auta a lízá. Když dolízá, tak auto odjíždí. Za co tam byla ta botička, to netuším.

93.1.2.1.1.1 Pořád se těm lidem něco nelíbí.


Buďte rádi. Chceme přece město bez hustého provozu a řádnou práci policie, nebo ne ? Ty tady Rikitane píšeš, jak jsi spokojený s MHD a teď tady obhajuješ lidi, kteří si dělají co chtějí. Dnes špatně parkují, kde nemají, zítra Tě nenechají přejít přes přechod pro chodce, protože oni pospíchají a ty jsi jen pitomej pěšák, co jim buď narušuje plynulou jízdu, nebo by si mohl pohnout.

93.1.2.1.1.1.2 Nikoho neobhajuji


Jen jsem za celých 5 let, co tu bydlím, nikdy neviděl jediné auto s botičkou a hned v pondělí tam stály s botičkou tři vedle sebe. Žabka je tam necelý rok a taky jsem tam nikdy neviděl auto s botičkou. A na zmrzlinu si zajdu pěšky nebo si ji dám za chůze z práce. Zaparkovat u Žabky, koupit si zmrzlinu a vzít si jí do auta, se mi zdá jako šílenost. Ale opět nci mi do toho není. Klidně ať si někdo koupí buřta na tácku a jí si ho v autě. Jen je těch botiček trošku víc za poslední tři dny.

93.1.2.1.1.1.2.1 No dobře...


....,, ale teď jsi to udělal tak trochu nešťastně, jako  sparťan Straka, když šel trénovat Slávii Eye-wink. A taky mohl vykládat, že je chtěl jen učit fotbal.

Chodíme pěšky do města, Ty možná jedeš někdy MHD, se kterou jsi spokojený, neznáme dopravní značky v daném místě ani důvod výkonu té aktivity MP, chceme aktivní a nelhostejnou MP, tak proč se jakoby stavět do té druhé řady? Jak vidíš, tak se provoz na náměstí zmírnil a to je snad dobře, ne?

Stačí mi, když si jen vzpomenu na Bezručovku, kterou je občas třeba přejít. Na té Tyršovce, či u soudu, tak tam auta nemají ještě  rychlost a řidiči chápou, že jsou v hustém centru, tak tu přednost chodcům dají. Ale na Bezručovce a všude dál od centra je problém i navzdory přechodům s opravdovým pocitem bezpečí vkročit do vozovky. Několik aut máš napáskovaných těsně za sebou, a pak je sice mezera, ale to už je ze zadu dohání někdo aspoň sedmdesátkou, aby mu snad neujely Eye-wink. A pak poslouchej skřípot brzd a doufej, že nezastaví o tebe, nebo bude ještě drzej. A když jsi před půlkou, tak klidně ještě projedou tři auta ve volném pruhu. Málokdy někdo zpomalí, či zastaví, když vidí, že někdo chce přejít, pokud vás není trochu víc. A zvlášť v protějším pruhu vidíš, jak spěchají, jak je to obtěžuje zastavit a někdy snad i schválně, když už jsi přešel a máš krok na chodník, tak to za tebou osolí. Nediv se mi, že mě to nadzdvihlo Eye-wink.

93.1.2.1.1.1.2.1.1 Přecházení


Tak já s přecházením mám také své zkušenosti a to zodpovídám za 27 životů Smiling Někdy stojím na přechodu a čekám, až někdo zastaví a to si piš, že ti svěřenci nevydrží tak dlouho čekat a přešlapují na místě. Červený terčík trošku pomáhá, ale také ne vždy. Do minuty většinou někdo zastaví, ale někdy projede několik aut a nezastaví nikdo. Když tam vkročím, tak většinou zastaví, někdy mě objedou s ťukáním na čelo. V létě těch vycházek bude méně, protože upřednostním pískoviště, ale děti radějí chodí a někde si pak pohrají, než si delší dobu hrát na písku. Já jsem prostě raději ve městě, ale někdy to je o život...

93.1.2.1.1.1.2.1.1.1 No vidíš


.... to z vlastní zkušenosti. Jenže si směr naší cesty někdy nevybíráme. Chápu, že Tě zaujala tři auta s botičkou, ale mě dnes rozčiluje už jen to, že když se někde stane průšvih, tak místo toho, aby se šlo po viníkovi a hledal se přestupek, tak se řeší policajti, zda byli přiměření.

Co si mají pak radní tady myslet, když vidí, že ať udělají co udělají, tak vše špatně. Tak ty diskuse pak prostě pouští navolno. Oni si to tam nějak sami všechno zdůvodní a lidi přece neví, co chtějí. Chceš centrum s poklidným provozem? Tak raději moc nepodporuj automobilisty s jejich parkováním Eye-wink.

93.1.2.1.1.1.1 A má to cenu?


Má vůbec tahle dabata cenu? Dopravní komise za celá desetiletí nevymyslela nic kloudného, jak vyřešit dopravu, aby centrum nebylo přeplněné auty, aby současně nekrachovaly obchody, aby centrum žilo, ale bez aut... Máme komise, komise a komise a k čemu? Nedokáže ani opravit dopravní značení, které mate návštěvníky města a posílá je na Prahu po staré i ze Pšovky (od centra), zatímco na kruháku je značená Praha na dálnici, ale je chybně neoznačena zelenou barvou, atd. Už v minulém volebním období se to řešilo i tady a ...? Nic....... Prostě nic.

93.1.2.1.1.1.1.2 To máš složité.


Kdejaká vesnice a město stavěla a staví obchvaty, ale Mělník má takovou dopravně nešťastnou polohu, že je to opravdu velký problém. Už v 70. letech 20. století existoval smělý obchvatový plán města, do kterého se ovšem nikomu zrovna moc nechtělo. Stejná situace tu byla někdy kolem roku 2000. Tisk tehdy přinesl již dokonce návrh se čtyřmi etapami budování obchvatu a pan starosta Neuman tehdy v tisku prohlásil, že se beseduje na schůzkách s občany, kterých se to týká nejvíc ( průchod přes jejich pozemky a nemovitosti) a zvedla se vůle nevole. A nelíbilo se to ani těm, kteří jsou dál, ale obávají se rozporcování města obchvatem na části a hlavně hluku. V Rousovicích, kde by se mělo začít, se řešilo, zda padnou domy v Cukrovarské ulici, nebo půjdou až po bývalém kolejišti cukrovaru. Mimochodem, zapoměl jsem uvést, že částečná snaha obchvatu na Mělníku je. Je to silnice od Liběchova přes kruháč na Slaný, která měla být lákadlem i pro cestu po dálnici do Prahy, ale neřešila zejména kamionovou dopravu na Mladou Boleslav.

Když v roce 2005 vzniknul Mělníček, tak se tu velmi ( najdeš to tu) besedovalo kolem různých možností. Dokonce se vymýšlely i trasy přes Záboří- Brabčov, případně na Velký Borek či kolem Jelenic a nejlépe až za Chloumek na Rymáň a nějak dolů na Českolipskou silnici. A ti, co vymýšleli nejvíc to neměli vůbec jednoduché, protože jim fantazírování někteří realisté zde velmi vyčítali.

Dnes už se zase výstavba všude rozrostla ( mezi Mělníkem a Chloumkem, Brabčov,Jelenice) a nejvíce je propagována ta právě navržená varianta přes Rousovice a Blata s napojením na Průhoně, na které se má snad už každou chvíli začít v Rousovicích dělat. Ať už ten obchvat půjde kolem jakkoliv, zdobit nebude a nikdo neví, co to udělá. Běhá z toho mráz po zádech.

Nejlepší by bylo, kdyby se doprava alespoň částečně nějak vrátila na řeku a železnici, ale to je zřejmě asi utopie. Pro moji generaci je pak určitý handicap fact, že za našeho mládí, jsi se autobusy dostal  v sobotu večer do kdejaké ,,díry" v okresu a za levno jsi dojel opravdu i daleko ( stovky kilometrů), tak máme i větší smysl pro hromadnou dopravu. Ale, z vlastní praxe vidím, že pohodlí a možnostem auta propadne člověk snadno, zvlášť dnes, kdy ani jinak často cestovat nelze a současné generaci, která zná už jen to auto, se člověk ani divit nemůže.

Znepokojující je i fakt, že, se každá vesnice rozrůstá, leckde mají dvě i více aut a vidíme, že navíc ani obchvaty při dnešní kvalitě silnic a častých opravách, nebudou asi do budoucna uspokojivým řešením. A také nesmíme opomenout skutečnost, že výzkumy ukázaly, že mnoho nákladních vozidel končí v mělnickém přístavu a řada osobních automobilů jede také jenněkam na Mělník. A s tím něco dělat je už problém. Jak se říká...Tady je každá rada drahá. A právě i díky výhledové filosofii do budoucna Eye-wink.

93.1.2.1.1.1.1.2.1 Možná to není až taková utopie, jak se dočítám.


93.1.2.1.1.1.1.1 Dopravní komise


ve které byl dlouhá léta předsedou pan Schweigstill, než ho z tohoto místa pan starosta asi před dvouma lety vyhodil, měla dost nápadů. Často nebyli realizované jen pro jejich finanční náročnost nebo neuskutečnitelnost. Systém Pango, který pan Schweigstill vymyslel a prosadil, je pro nás dobrý, protože můžeme konečně zaparkovat. Snížení ceny je hloupost. Původní návrh pana Schweigstila byl ještě vyšší než 60 korun za další hodinu, protože Pango účtuje za minutu, takže nakonec zaplatíme jenom pár korun. Srovnání s Prahou je nesmyslné. Takhle právě město žít může, protože je kde zaparkovat a obchody nezkracují.

93.1.2.1.1.1.1.1.1 Je to k pláči


To, že pan Schweigstill měl nějaké nápady, to mu neberu. Jenže to byly nápady většinou k ničemu. Co se realizovat mělo se neudělalo. A že by zrovna on byl příkladem dobrého manažera? No to by gymnázium vypadalo jinak než vypadá. Tam se totiž zastavil čas někde v minulém století.

93.1.1 Korekce


Promiňte, ale musím Vás trochu zkorigovat:

1. Možná se mýlím, ale nevím o jiné firmě, která by nabízela platbu pomocí aplikace stažené v telefonu. SMS zprávy ano - takových firem je několik. Ale tyto firmy Mělník neoslovily.

2. Jedná se o pilotní projekt, který bude po několika měsících vyhodnocen a ukončen. Při 7% zisku pro firmu PANGO budou jejich tržby tak nízké, že rozhodně nepřekročí hranici stanovenou zákonem pro výběrové řízení. I přesto byla do smlouvy na pilotní projekt vsunuta klausule, že pokud by se firma této hranice dotkla, tím dnem je smlouva ukončena a dále se nepokračuje, aby nebyl porušen zákon.

3. Pokud zde bude jakákoli firma dále provozovat podobnou službu v budoucnosti, bude to na základě řádného výběrového řízení.

4. Vaše návodná otázka " Proč asi?" mi připadá dost nevhodná. Ale asi jste přesvědčen, že motivy jednání druhých dokonale znáte.

Milan Schweigstill

93.1.1.2 To by jste museli na


To by jste museli na radnici dát na  vývěsku že cokoliv takového poptáváte a sháníte,a pak počkat kdo se ozve a co nabídne...Je mnohem jednodušší se dohodnout s "někým" a toho pak dosadit. A ta kulišárna se 7 % zisku pro firmu mi taky nesedí,to je trošku málo až to čímsi zavání.No nejsem ekonom,ale při 7% zisku když odečtu náklady a daň,tak toho asi moc nezbyde,to by museli mít obrat v milonech ročně aby se to rentovalo...A co už vůbec můj mozek nepobírá je to,proč to tady komplikovaně zavádíte s vědomím,že to bude zanedlouho vyhodnoceno a zrušeno,ale to bude tím že nemám maturitu a jsem prostého ducha...

93.1.1.1 Zákon


2. Jedná se o pilotní projekt, který bude po několika měsících vyhodnocen a ukončen. Při 7% zisku pro firmu PANGO budou jejich tržby tak nízké, že rozhodně nepřekročí hranici stanovenou zákonem pro výběrové řízení. I přesto byla do smlouvy na pilotní projekt vsunuta klausule, že pokud by se firma této hranice dotkla, tím dnem je smlouva ukončena a dále se nepokračuje, aby nebyl porušen zákon.

Tímto byl obejit zákon o zadávání veřejných zakázek. I to je trestné. To by město každých půl roku mohlo uzavřít smlouvu s tím samým provozovatem a pořád dokola. A je zajímavé, že si ani nezjistíte podmínky jiných firem, jen proto, že vás neoslovili. Podivné, ne? Co kdyby byly pro město výhodnější?

92 Systém Pango,


který jako řešení parkování v Mělníku navrhl Mgr. Schweigstill je chytrá moderní technologie, na kterou si velmi rychle zvykneme. V této chvíli se jedná o zkušební provoz, který je možná potřeba ještě trošku doladit. Za čas, až si na něj zvykneme zjistíme, že můžeme v centru na dobu nezbytně nutnou pohodlně zaparkovat, a za příznivou cenu. 

92.1 To je asi legrace, že?


Nevím, jestli jste o tom přesvědčený nebo si z nás děláte legraci... Uvidíme u voleb, jestli chceme tento systém, který odsává peníze z městské pokladny.

A postřeh ze dneška: na "Starém autobusáku" nefunkční automat, městský policista se vybavuje se známým, který stojí na zebře, je vidět, že zákony platí jen na někoho...

92.1.2 Já ládoval dvacku do


Já ládoval dvacku do automatu u MÚ v pátek. Prostě si ji nevzal. Ládoval jsem dvacku do automatu dneska u KB a taky si ji nevzal. Tak jsem buď debil nebo je někde chyba. Kašlu na to. Vždycky jsem parkoval v centru a platil, možná tím i podpořil městkou kasu, ale za tohle platit fakt nehodlám. 

 

PS: Lístek automat nedá, mobil u sebe nemám. Jak mám zaplatit? :-D 

 

PS2: Znáte někdo formát jak poslat a kam tu sms? Vážně jsem to na té značce nevyčetl a na automatu to nebylo. 

92.1.2.2 Konečně...


Přesně,je rozdíl platit za parkování a rozdíl kadit někomu do kapsy prostřednictvím městské kasy,město ostrouhá jako vždy a nějaký vyčůránek si bude válet šunky na pláži pod palmou za moje mozoly,NE !!!

92.1.2.2.2 Mozoly od klávasnice...


Mozoly od klávasnice... Smiling

92.1.2.2.1 Procenta?


Lulu, neustále pokračujete v útočném a pomlouvačném tónu, který se opravdu nedá vydržet. Prosím nechte toho už. Změníte to tady v žumpu, kterou nikdo nebude číst, znovu opakuji: "Prosím!"

Že familiérně pana starostu nazýváte "Ctiradem" a dalšími nemístnými osloveními, které ani nebudu citovat, jsem s vypětím překousl, ale vy útočíte stále dokola a vyhledáváte trapně nízké záminky k rozšiřování prázdného pokřikování, které do prezentace názorů ve veřejném fóru opravdu nepatří, nezlobte se na mě. Jdete sám proti sobě - některé názory byste jistě obhájil, při minimální změně rétoriky.

Osočovat radnici, že jde někomu na ruku a vytváří prostřednictvím nové služby nějaký tunel, je fakt mimo mísu - v našem městě už podobná aféra proběhla (šlo o nevýhodnou akci Czech radar, jistě si vzpomenete) a myslím, že takové manévry už si Město pohlídá - vůči veřejnosti jistě podobné metody neobstojí. V tomto konkrétním případě parkovacího systému má firma jasně vymezené nároky na odměnu a myslím, že odpovídá skutečnosti a podstatná většina příjmu jde Městu.

Tím nechci říct, že bezvýhradně souhlasím s tímto provedením, ale rozhodně neodsuzuji zkušební pokusy o vyřešení problému, který být řešen musí.  

Obrázek uživatele dawer

92.1.2.2.1.2 Je zajímavé,


že se tu dlouho neukázal pan Magnet, ale jeho místo zaujal pan LULU. A to velmi dobře. Místo diskuze, jen "hospodské" pomlouvání. Aha, nevšiml jsem si, moje chyba, pan Magnet je již zpět. Ucítil příležitost:o) 

92.1.2.2.1.2.2 Já jsem tady někdy


Já jsem tady někdy někoho pomlouval? Já jen vždy řekl svůj názor, ale to je jedno. Vadí ti co píšu? Vadí ti moje názory? Dej tam minus a nebo to nečti. Já tě taky většinou hned přeskočím. Ono totiž číst to tvoje je ztráta času. To si raději přečtu něco o Ornelce. Tomu se dá alespoň zasmát. U tebe, snad jen brečet.....

92.1.2.2.1.2.1 No když už jsem


No když už jsem spojován s Magnetem,tak to se ho hned musím zastat,byť se osobně neznáme.Nevím jak Magnet,nemohu mluvit za něj ,ale já hospody nenavštěvuji,takže se nemohu dopouštět hospodských pomluv,a navíc ,pomlouvá se za zády někoho.Jestliže cokoliv napíšu veřejně,tak to není pomluva už jen proto, že se na to dá reagovat a to se taky děje.Ne vždy s Magnetovým názorem souhlasím,ale má na něj právo jako kdokoliv z nás,tak to respektujme.Dle mého názoru rozhodně není hloupý,a v mnohém mu dávám za pravdu.Je třeba si uvědomit že je něco jiného situaci popsat/vysvětlit písemně a něco jiného ústně.Ne vždy se to pisateli podaří a může ze strany ostatních dojít snadno k nepochopení původního záměru pisatele jen proto že není spisovatel a né vždy vystihne správně slovy to co chtěl...

A v neposlední řadě můžete být stejně,ne-li více aktivní než já nebo Magnet,holt nejsme líní se něčemu věnovat a proto je nás více vidět...Hezký den Vám přeji já i Magnet Smiling

92.1.2.2.1.1 Zdravím,radnici


Zdravím,radnici osočuji,to je fakt,Vy popíráte možný tunel ze strany radnice a vzápětí přiznáte že už to tu bylo (radary),tak asi to tím pádem není nemožné a v naší zemi to jistě není neobvyklé.Když se pustím do někoho kdo fandí radnici za to že zdraží,tak jsem taky vyvrhel,protože zdražování ikdyby bylo neúměrné jakkoliv je vlastně v pořádku,jen já to nechápu,budiž...To že Vám vadí jak tituluji starostu,ruku na srdce,fakt si myslíte že jsem jediný???

Když jsem poukázal na to jak dopadnou staří lidé a mladé matky v případě potřeby navštívit centrum,a nejen tyto,tak to budou asi ty trapně nízké záminky,no co, holt jsem nukleární hovado kterému i v dnešní době není jedno, jak tito lidé fungují,já sám měl malé děti a jednou budu taky starý...

Shrnutí:(VŠICHNI) Plaťte si tam kolik chcete,brečte tady na Mělníčku a PANU starostovi a radnici můžete zpívat oslavné chorály,já to mám na háku,já totiž NEPLATÍM,byť mám stolici v hlavě...

PS: Pak tedy nechápu na co si tu ostatní stěžují,když se vlastně nic nestalo,vždyť tu jde jen o jejich peníze,nic víc....

92.1.2.2.1.1.1 ?


 

ochránče opuštěných matek, vdov a sirotků, napadlo Vás, že dříve ta babička nezaparkovala např. u pošty vůbec, protože nebylo kde?

92.1.2.2.1.1.1.1 Odpověď


Ano,napadlo.A nejsem ochránce těchto skupin lidí,jen mi přijde že hlavně na ně by se mělo myslet,což tu jaksi postrádám.Sám vím co to je se táhnout někam s malými dětmi,a nedej bože když prší nebo je zima,Vám by se chtělo courat s malými caparty jen proto že nechcete či nemůžete dávat za parkování tyhle sumy?Každý jen kritizuje Pango,popř.výši parkovného ale nikde jsem nečetl postřeh který by se zabýval tímhle,byť je reálný.Mně Pango nevadí,je to novinka a nic proti tomu,jen nějak nemůžu vystát některé skutečnosti kolem toho a parkování vůbec.Jednak mi vadí neúměrné navýšení cen (ne kvůli mně,já neplatím),díky kterému si každý rozmyslí jestli bude parkovat na placeném,a tudíž je nucen stát mnohem dále než by mohl,což má za následek ty aspekty které jsem popsal (to je to ochraňování důchodců,matek atd.)Další věcí je proč město nevypsalo konkurs na jakoukoliv moderní technologii řešící parkování?Zde se dočítám že jí "dohodil" kdosi z radnice a firma vznikla tak jak vznikla,to Vám není divné?Mně je to fakt buřt,já už NEPLATÍM,páč jak jsem tu napsal ,našel jsem způsob jak toho docílit,a naštěstí pořebuji do města minimálně.Jde o to že dříve jsem si zajel na Mělník i k holiči,pak si došel na oběd a v létě třeba prošel město.Nyní by mne tahle sranda vyšla o hodně dráže díky parkovnému,tak holt smůla,k holiči jdu jinam a na oběd taky.Co se třeba zamyslet i na tohle,nejsem jediný zákazník který díky parkovnému do města nejde,a co turisté,ty budou lítat na koštěti aby to stihli za nějakou normální dobu vše prohlédnout?Už vidím jak cálují x krát tolik jen za parkovné aby viděli zámek a ostatní věci okolo a ještě si dojdou na oběd...

Místo toho aby město nabídlo cokoliv navíc a tím přilákalo více lidí do centra,tak zdraží parkovné,nu což,ať je po jejich,já to cálovat nebudu

92.1.2.2.1.1.1.1.1 Ale Lulu


.... což jste nikdy neviděl maminky s kočárky, kterák si to míří Pražskou, Jarošovkou, Vodárenskou, či právě pod kinem ze Smetanky a Piváče nahoru do centra ? Nebo babičky, které se musí pětkrát zastavit, aby nabrali dech ? Ale prospívá to posilování srdce a to oni potřebují.

A situace, že někdo někoho přiveze, jen ho vyhodí a odjede za město, tak to je běžné, jak u výletních autobusů ( na Mělníku většinou končí na Vrázovce, ale někdy jedou k Ludmile), tak normální MHD apod. Jenom vy jste pořád přesvědčený, že všichni musí autem co nejblíže objektu svého zájmu. Zrovna tyto vámi jmenované skupiny používají aut nejméně a dávají přednost chůzi, jako my, co žijeme v podstatě pod centrem. Proto to víme Eye-wink.

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1 Tak konečně víme


kde bydlíte, autem do centra tedy nemusíte. V pořádku, chválím. Ale co ti ostatní, kteří nebydlí v pěším dosahu? Vždyť intervaly MHD jsou k pláči, trasy to samé, třeba k nám vůbec nezajíždí... Máme zde ZŠ Pšovka mimo obsluhy MHD, vlakové nádraží mimo obsluhy MHD, koupaliště a krytý bazén bez obsluhy MHD, průmyslovou zónu mimo obsluhy MHD, celé čtvrti nemají spojení s centrem města... Město se rozrůstá a MHD omezuje. Až bude MHD fungovat dobře, pak můžeme uvažovat o nějakém omezení dopravy v centru. Do té doby ne.

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1.2 A stěžoval jste si někdy


.... na špatnou MHD ve městě ? Takové téma si tu snad ani nepamatuji. Tady se nanejvýš řešily autobusy do Prahy, když měly být omezeny údajně spoje, což se nakonec ukázalo, jako zbytečná obava a kdysi takzvaný sobotní flamendrák z pražských divadel. A na Pšovku, že by nic nejezdilo? Tam stavěly nejen městské autobusy, ale i řada linkáčů. Jinak to ze pšovecké zastávky na Průhon snad není daleko, nebo je?

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1.2.1 Pokud vím


tak toto téma jsem diskutoval při slavném dopravním generelu. A z Průhonu je to k MHD poměrně daleko, když uvážíte, že to jede jednou za hodinu a půl. Co bych asi tak ve městě vyřídil? To abych si vzal dovolenou na celý den. A není v Mělníku jen Průhon... A moje nohy zatím slouží, ale nebydlím tu sám... Někdy mi přijde, že myslíte jen na sebe.

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1.2.1.1 jiný úhel pohledu.


Zkuste se na to podívat jinak. Je jedno maličké centrum a první sídliště bylo Střed. To je tak blízko centra, žádné převýšení, to je o ničem. Pak vzniklo sídliště Rousovice, které už je docela daleko a skopce. Předpokládám, že poznáte žluté asi třípatrové bytovky z 50. let v ulici Studentská, a pak ty mladší, vyšší a dříve šedivé, co se stavěly zejména v 70. letech. První MHD na Mělníku byl červený autobus přezdívaný Nádražák. Tato spoj se celý den točila mezi Mlazicemi- Pšovkou- centrem ( Fibichova), kde byl autobusák- Blata u závor na Kokořínské a stanice ČD. Trvalo mu to 15 minut přes celé město, ale bohužel bych musel moc přemýšlet, jaký byl  ten čekací interval v jednom směru. Řidič měl mezi jízdou krátké pauzy, tak nechci tvrdit, že to bylo přesně 30 minut. Ovšem, do města jezdil Krombholcovou ulicí a pouze spoj kolem 19. hodiny stavila u Skleníku. Pokud vás téma dopravy zajímá, tak vás rád odkážu na tento seriál: http://soutok.blogspot.cz/2011/12/povidani-o-doprave-na-melniku-i-pod-nim_03.html  Později pak tu byly na současném novém autobusáku, ale chvíli i na starém, městské linky čtyři. Dnes snad jezdí dvě ( Liběchov-Skuhrov a Chloumek- město- Rousovice-Kradlov?

Žiju tu strašně dlouho, ale MHD jsem jezdil hlavně ráno od svých 6 do 15 let. Pak tady vznikla velká sídliště Pivovar 1 a Pivovar 2. Nechtějte po člověku, který representuje ty lidi právě na všech těchto sídlištích, a který chodil od Rousovic až po Pšovku v pohodě pěšky a byl na to hrdý, aby s vámi nějak přehnaně sympatizoval. 

Já chci pochopitelně město příjemné a bez aut, a přeji obyvatelům těchto sídlišť příjemnou cestu vzhůru do centra a pokud možno bez aut. O MHD jsem psal, že bych ji uvítal. Ovšem, to musí vycházet aktivita od vás, kteří ji potřebujete a musí být určena těm, kteří sedí na radnici a rozhodují o tom. Mimochodem, regionální politici sem chodí, někteří zde diskutují, jiní si tu přečtou zajisté rádi názor lidí, pro které přeci pracují. Znáte ta politická hesla : Volte nás, jsme tu pro vás.

Takže, nemyslím jen na sebe, ale také na určitou nemalou početnou skupinu obyvatel těchto sídlišť a za sebe mohu říci, že dobrou MHD ve městě vám, co žijete dále od centra přeju, ale to už je na jiných Eye-wink.

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1 promiňte


ale asi mám delší vedení, než je cesta ze Studentské na Pšovku (to jsem absolvoval mockrát cestou do kina, když bylo OKO (Sokol) v rekostrukci. Nějak jsem nepochopil smysl vašeho obsáhlého příspěvku. Co je tedy špatně? Když se zastanu lidí, kteří nejsou schopni se dopravit na úřady nefungující MHD nebo co? Když děti musíme vozit do školy autem, protože MHD nejede?Město by mělo obyvatele motivovat k používání MHD třeba i tím, znemožní vjezd na určitá místa v centru. Jenže to by musela nějaká MHD existovat. I ta současná jezdí nesmyslně, nechápu, proč tohle město platí. Vlastně chápu, nikdo ze zastupitelů ji nepoužívá, tak proč to řešit... Vlastně jedno řešení už existuje. Vyřešíme parkování zdražením, vždyť to náš místopředseda partaje dělá každý den. Prima, jen tak dál...

92.1.2.2.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.2 Asi si jen trochu nerozumíme.


Pokud budete propagovat dobře fungující MHD v tomto městě, tak proti tomu nic nemám a je to naopak myšlenka které fandím. Vždyť všude zmiňuji město pro pěší, MHD a výstup i nástup pro zájezdové autobusy. Tady snad nejsme v rozporu, nebo ano ?

Pokud budete propagovat v centru automobily a zvlášť nová parkoviště v centru, tak to víte, že to se mi nelíbí ( a předpokládám, že ani lidem z okolních sídlišť, kteří spíš dojdou dříve pěšky do centra, než ke svému někde zaparkovanému autu.) A že bychom tam také na to nové parkoviště někam jezdily ? Smiling

Nejsem regionální politik a z tohoto důvodu, se Vám snažím naznačit, že ,, brečíte sice dobře, ale na špatném hrobě" , jak by řekl Felix Holcman. Já nejsem zasupitel a tak s tou MHD nic nenadělám. Jedině bych mohl podobně, jako Vy zkusit ze záliby vymýšlet linky, ale praxe je trochu jiná a ani do ní dnes nevidím. Dnes se například řeší, zda linkový autobus, který jede spoj v 7.30 ráno, bude zajíždět do nějaké obce pro děti, nebo zda zastaví jen někde na obchvatu. Obec řekne, že provozovatel linky má finančně velké nároky a staví se jen na obchvatu. A ještě ne třeba všechny spoje, protože OU klidně řekne, že některé časy nejsou atraktivní a zastavení autobusu platit nebude.

Nebo ten flamendrák z Prahy. Prostě se na mělnické radnici rozhodne na základě průzkumu a našich příspěvků, že ta sobotní autobusová spoj ve 23 hodin na Mělník je postačující ( ve 22.48 z Prahy hl.n, pak ještě vlak) a hotovo. A našli se lidé, kteří říkali, že to je honička, když divadlo v centru Prahy skončí třeba ve 22.45 a klidně by mohlo jezdit ještě něco později. A i lidé, co rádi cestují, a třeba i daleko, tak vidí, že by klidně i v půlnoci z té Prahy mohlo něco po silnici, či kolejích  jet až na Mělník, ale není zájem. Také jsem se zase já k tomuto vyjádřil a z radnice mi odpověděli, že to berou na vědomí. Jenže jsem později dostal odpověď, že o věc bylo z Mělníka tak málo zájemců, že prostě spoj ve 23 hodin je dostačující. Nemohu proti tomu nic namítnout, je to tak a bohužel cestování nějak asi dnes a tady lidi moc nebere a jeden až pět lidí to nevytrhne Eye-wink Smiling A hlavně, železnice to všechno vzala za velmi špatný konec a dnes jen těžko bude hledat cestu na výsluní. Dnes není doba, kdy autobusy jezdily prázdné v sobotu ve 22.30 na Řepín, a kdy skoro všechny mělnické modré autobusy vedle těch červených stavěly na Pšovce a v Mlazicích. (Nebo, když některé firmy dokonce své zaměstnance do zaměstnání svážely a zase rozvážely domů.) Dnes musí být vše podloženo zájmem a musí to někdo zaplatit. A k tomu musí dát někdo podnět, někdo, koho to pálí. Pak to zase možná bude někdo kompetentní řešit.

Ze Studentské do kina na Pšovku pěšky? To moc není. Ikdyž, do Liběchova do letňáku jsem už na cestu tam bral MHD Smiling.