Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.
Muzeum M

MF Dnes: Lidem se nelíbí trasa obchvatu

Občanské sdružení Okolo Mělníka nechce, aby zastupitelé doporučenou variantu schválili

Mělník - Trasu obchvatu města odmítá občanské sdružení Okolo Mělníka. Požaduje komplexní řešení dopravní situace ve městě spolu s velkým obchvatem, nikoli jen průtahem. Zastupitele oslovilo otevřeným dopisem, ve středu se s nimi také sešlo. Členové sdružení chtěli přesvědčit zastupitele, aby doporoučenou variantu neschválili. Ti mají tento bod na programu příští úterý na výjezdním zasedání, které se koná na Chloumku.
Obchvat, který jeho odpůrci nazývají průtahem, má vést z Pražské ulice přes bývalý „řepný plac“ zadem do městské části Blata a dál podél ulic Dobrovského a Nad Drahou. Napojí se kruhovým objezdem na silnici I/9. Počítá s výstavbou nejméně dvou kruhových objezdů a také dvou železničních nadjezdů. Připravuje se řadu let, územní plán s ním počítá už od roku 1999. Protesty lidí z několika lokalit Mělníka začaly až před dvěma lety, kdy bylo téměř jisté, že se obchvat bude opravdu stavět. Průtah výrazně uleví dopravě ve městě, která je nyní velice kritická. „Řešení, které se chystá, posunuje průjezd městem jen o pár metrů dál bez navýšení kapacity,“ uvedl Vladimír Špulák ze sdružení Okolo Mělníka.
Doprava by podle zástupců sdružení měla vést zcela mimo město. Město, ale ani ministerstvo dopravy velký obchvat neodmítají. Na jeho potřebě se shodli také všichni přítomní zastupitelé. Vedoucí stavebního odboru mělnické radnice Pavel Průcha připomněl podmínky ministerstva, které požaduje nejprve vyřešení dopravy v centru. „Ministerstvo dopravy trvá na tom, aby si radnice uspořádala dopravu ve městě. Nevylučuje, že by v budoucnu nemohl mít Mělník i obchvat,“ uvedl Průcha. Zástupci sdružení, které vzniklo ze tří petičních výborů lidí z Cukrovarské a Pražské ulice a z Blat, trvají na tom, že vybraná trasa je špatná, optimální návrh však samosprávě nepředložili. Zalíbila se jim navržená myšlenka uspořádat místní referendum, které ovšem nemohou už do 13. března stihnout. Jedině kdyby snad zastupitelé schválení návrhu odložili. To by ale opět oddálilo začátek stavby obchvatu v příštím roce.
Radnici sdružení Okolo Mělníka navíc obvinilo z nečinnosti. „Z ředitelství silnic a dálnic máme zjištěno, že u nich jiné řešení nikdo z města nepožadoval a s jinými návrhy nepřišel,“ řekl Vladimír Špulák a pokračoval: „Ze strany města jde o dlouhodobé zanedbání problému.“ To starosta města Miroslav Neumann odmítl. Podle něj má hlavní slovo investor, tedy ředitelství silnic a dálnic. „Město nemůže na stavbu obchvatu ani čerpat finanční prostředky, to může udělat jen stát,“ vysvětlil mělnický starosta. Vadí mu, že se lidé začali ozývat až před dvěma roky. „Když radnice mluvila o obchvatu, lidé věřili, že dopravu vyvede zcela mimo město,“ řekla na středečním setkání jedna ze členek sdružení. O trase obchvatu se ve městě diskutuje několik let, poslední dva roky se na radnici množily petice od lidí z lokalit, kde má trasa obchvatu vést.

Převzato z Mladé fronty Dnes, středočeské přílohy, 9. března 2007
autor: Lucie Zikmundová


Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele steny

2  kdyby místo obchvatu


 kdyby místo obchvatu (průtahu) radši spravili naše silnice který už ani nepřipomínaj silnice...

---------------------------------------------------------------------- 

Nikdy nebyl dead !!!PUNK´S NOT DEAD!!! a nikdy nebude dead

1 Vnímám to tak, že si


Vnímám to tak, že si lidé představovali obchvat, jako obchvat, a když se seznámili s trasou, tak se jim to prostě nelíbilo. Pak jsme se dozvěděli, že valná část zejména nákladní dopravy tady končí, a tak se začal porovnávat průtah a obchvat. Dnes se píše, že by Mělník vlastně potřeboval oboje. Tedy, v první fázi průtah a pak snad obchvat.

Docela chápu obavy lidí, kteří mají pocit, že průtah město rozkrájí a představí si spousta smogu a hluku. A když pak vezmeme v úvahu vlastní trasu průtahu, tak nějak nenalézám prostor pro obchvat. Pokud by ten totiž opravdu jednou vedl třeba kolem Záboří a Skuhrova, tak by se na Blatech téměř dotýkal trasy průtahu, což mi přijde trochu nelogické. Nevím, protože na toto téma se už o několik článků níže hodně diskutovalo. Důležité je vysledovat ( asi do přístavu), kam tedy kamiony nejvíce míří, ale i osobní auta a drobné zásobování a udělat podle toho nějaké logické krátké odbočky. Nelze opomenout, že může být i jednou ve hře kromě železniční dopravy (vlečka) i lodní nákladní doprava a zase se může leccos změnit. A tak se moc nedivím, že se nikomu nechce zrovna pustit hlavně kamiony do města.