https://www.traditionrolex.com/7

 Hlídka: DODO dveře – cenové kejkle | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: S ostatními uživateli si můžete posílat soukromé vzkazy!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Hlídka: DODO dveře – cenové kejkle

Spotrebitelska hlidkaRozhodl jsem se popsat své zkušenosti s nákupem dveří Sapeli u firmy DODO dveře.
 
Rok 2006
Interiérové dveře v bytě byly šedesát let staré. Nedoléhaly, měly opotřebované kliky a každé z výplňových skel bylo jiné. Rozhodli jsme se je postupně vyměnit.
Vybrali jsme jedny z nejlevnějších, vzor Nora z katalogu Sapeli 2006. Na Mělníku jsme se rozhodli pro prodejnu DODO dveře Zbyněk Dokulil naproti cukrovaru. Shodou okolností čtyřikrát za sebou, když jsme se vypravili podívat se na vzorky, bylo zavřeno, důvody byly běžné, nemoc, dovolená, školení.
Prodejna měla k dispozici velké množství zajímavých vzorků, vybrali jsme si vhodnou kliku a prodavačka nám nabídla sklo za příplatek 1200 Kč, Satináto mléčné. Podle katalogu šlo o model 30, tj. s prosklením do dvou třetin. Podepsali jsme smlouvu, složili zálohu a měli dva měsíce na to, než budou dveře dodané.
Dveře byly dodány v termínu, ale museli jsme vyjít vstříc montérům. Aby neměli prostoj mezi předchozí zakázkou, na které skončili dřív, a naší montáží, museli jsem přijet z Prahy ze zaměstnání o několik hodin dříve oproti původně domluvenému času. Montáž byla provedena kvalitně, cena doplacena.
 
Rok 2007
Přišli jsme s objednávkou na další tři dveře. Dvoje z nich měly být opět model 30 s prosklením do dvou třetin. Prodavačka nás informovala, že cena skla Satináto stoupla na 1350 Kč za kus. Nechali jsme si vypracovat cenovou nabídku, získali možnost menší slevy.
Tentýž den jsme u firmy FABREALSTAV, s.r.o. v Kelských Vinicích objednávali vchodové dveře do bytu a napadlo mě zeptat se, jestli je nabídka od DODO dveře srovnatelná. Prodejce nás upozornil, že výpočet pro sklo Satináto je chybně. Podle aktuálního ceníku skel a vitráží Sapeli, který měl k dispozici, se jednalo o cenu pro model 40, tj. dveře prosklené po celé ploše, cena skla pro model 30 je jen 800,- Kč. Byl jsem překvapený, že takový ceník existuje, v DODO nebyl k dispozici volně, ani nám jej prodavačka neukázala, vše vysvětlovala slovně.
Tentýž den jsme u firmy FABREALSTAV, s.r.o. v Kelských Vinicích objednávali vchodové dveře do bytu a napadlo mě zeptat se, jestli je nabídka od DODO dveře srovnatelná. Prodejce nás upozornil, že výpočet pro sklo Satináto je chybně. Podle aktuálního ceníku skel a vitráží Sapeli, který měl k dispozici, se jednalo o cenu pro model 40, tj. dveře prosklené po celé ploše, cena skla pro model 30 je jen 800,- Kč. Byl jsem překvapený, že takový ceník existuje, v DODO nebyl k dispozici volně, ani nám jej prodavačka neukázala, vše vysvětlovala slovně.
Uvědomil jsem si, že cena 1200,- za sklo u dveří z roku 2006 je stejně nesprávná a že jsme vlastně platili za doplňkové sklo dvojnásobek. Prodavačka ale k mému překvapení řekla, že jde o „starou objednávku“ a že už nemáme nárok na vrácení rozdílu.
 
Vždyť jste to podepsal
V té chvíli jsem začal mít pocit, že je něco nesprávně. Přestože účetnictví roku 2006 má firma DODO určitě uzavřené, přece došlo k chybě ve výpočtu a já díky ní přišel téměř o pětset korun, více než 5% ceny prvních dveří. Paní prodavačka mi ale vysvětlila, že peníze nemohu dostat zpátky, snad jen formou slevy při další zakázce. Řekla: „Vždyť jste to podepsal a s cenou tak souhlasil.“ Namítl jsem, že jsem s důvěrou podepsal cenu, kterou jsem jsem nemohl ověřit podle ceníku. Odpověd zněla: „Ceníky jsou na internetu, tam si je může každý najít.“ S touto odpovědí jsem se ještě později setkal několikrát.
Myslel jsem si, že prodavačka takovou situaci ještě neřešila a chtěl jsem, aby ji vyřešil vedoucí. Věřil jsem, že není možné, abych dostal zpátky peníze, o které jsem přišel chybným výpočtem, jen pod podmínkou, že nakoupím další zboží. Prodavačka řekla, že mi nemůže dát kontakt na vedoucího (majitele), protože to má zakázané, snad jen e-mail (později jsem se dozvěděl, že nejde o firemní schránku, ale e-mail zdarma na serveru www.razdva.cz).
Během dne mi paní prodavačka zavolala a poradila mi, abych během odpoledne zavolal do skladu v Říčanech, protože se tam má majitel ten den objevit. Zjistil jsem, že to je jediná možnost, jak ho kontaktovat, protože firma nikde na internetu neuvádí kontakt na vedení, pouze na jednotlivé prodejny. Majitelem firmy je pan Zbyněk Dokulil, podnikající na základě živnostenského oprávnění. Ověřil jsem si, že na firemních stránkách DODO dveře se ceníky doplňkových skel nenacházejí.
Majitel byl překvapivě vstřícný a během téměř hodinového hovoru jsem se dozvěděl několik podstatných informací:
  • ceny si může prodejce stanovit sám
  • tato cenová politika je stanovená pro všechny prodejny, Česká obchodní inspekce a živnostenské úřady „nic nenašly“
  • malí odběratelé musí platit za celé sklo, protože za něj platí DODO dveře firmě Sapelli (to se podle následné konzultace ve FABrealstavu ukázalo jako nepravdivé)
  • ceník doplňkových skel na prodejně není, protože každý má přístup k internetu (?). Později jsem zjistil, že ceník se správnými doporučenými cenami je pouze na stránkách firmy Sapeli, není ani na stránkách DODO dveře a nemám představu, kde jinde by ho běžný zákazník měl hledat. Internetový terminál, přístupný zákazníkům, samozřejmě na prodejně DODO dveře není
  • rozdíl ceny za první dveře už v žádném případě nedostanu, ale při další objednávce mám nárok na větší slevu
Jak jsem dopadl
Peníze jsem už zpátky nedostal. Podal jsem i písemnou reklamaci, která byla podle podpisu zamítnuta prodavačkou. Přestože bych na následné slevě pravděpodobně vydělal, neobjednal jsem dveře u DODO, protože si připadám podvedený. Ošidili mě nebo ne?
Kolik lidí si do deseti prodejen ve Středočeském kraji každý den přijde objednat dveře, u kterých zaplatí za doplňkové sklo dvojnásobek? Třeba jsou to lidé, kteří si to můžou dovolit, ale třeba jsou to mladí manželé, kteří si nové dveře do celého bytu museli vzít půjčku.
Je to legální? Podle vyjádření živnostenského úřadu na Mělníku není. Na základě Zákona na ochranu spotřebitele má prodejce povinnost zajistit, aby byly na prodejně k dispozici všechny související ceníky. Ceník doplňkových skel jsem v DODO dveře poprvé viděl až v roce 2007, kdy jej paní prodavačka vytáhla ze složky v pořadači za svým pracovním stolem.
 
Hodnocení
Spolehlivost   2
Kvalita   1
Rychlost  1
Jednání   4
Příjemně překvapilo: Schopní montéři
Nepříjemně překvapilo: Devadesátá léta jsou zpátky
 
Shrnutí
Zaplatili byste za sklo dvojnásobek, kdybyste věděli, že před vámi schovali ceník?


Spotřebitelská hlídka

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 Velká lež!!!!


Tento článek je založen na skutečné události, avšak některé informace jsou smyšlené a nepravdivé. Proto by bylo poctivé kdyby se autor tohoto článu zamyslel sám nad sebou a omluvil se za své nepoctivé chování. A naví by si mohl uvědomit že majitel této firmy ho může zažalovat za úmyslné poškozování jména firmy.


https://www.traditionrolex.com/7