https://www.traditionrolex.com/7

 Lokálka Mělník-Mšeno | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Chcete i Vy mít svůj banner nebo komerční inzerát na tomto webu? Napište nám na komerce@melnicek.cz.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Lokálka Mělník-Mšeno

Po dlouhé době jsem navštívil nemastnou a neslanou diskuzi.Zajímá mě situace okolo zmíněné železniční tratě.Nestojím o výlevy mudrců a fanatiků.Mám zájem o zkušenosti lidí,kteří tuto trať pravidelně využívali a nyní musí mít náhradní řešení.Zajímá mě,zda jim to zkomplikovalo život a nebo naopak neovlivnilo.Stojím zkrátka o názor,zda při nynějším vytrhání kolejí by nebylo efektivnější trať zrušit a finanční prostředky využít někde výhodněji 

´

Pokec, jen tak, drby následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

4 lokalka mseno


 

Do prazdnin se ma udelat povrch a vsrpnu se maj pokladat nove koleje v  zari bude zas obnovena

3 měl bych využití


někde jsem zaslechl skvělou myšlenku, jak trať využít.....stačilo by ten kamenný podklad zhutnit, potáhnout vrstvou asfaltu a máme krásných cca 20km cyklostezky, která by částečně vedla nádhernou krajinou. Náklady bych odhadoval na 1/4 nebo možná ještě méně..... a lidí by to využilo podle mne opravdu hodně. 

3.2 lokálka


zajímavá diskuse,už vidím maminky s kočárky nebo důchodce jak si šupajdí po cyklostezce.Jezdím dost často a vypozorovala jsem ,že lokálku většinou využívají důchodci,na výllety,nebo maminky s kočárky a dětmi na cesty k lékařům za kterými musí s dětmi až na Mělník,protože v regionu Mšena se lékaři ruší.

3.1 Fakt skvělý


Opravdu skvělá myšlenka. Jen ať je ta krajina ještě hnusnější, že.

3.1.1 hnusné jsou fotovoltaiky


asfaltová cesta, která je zároveň s terénem nebo pod terénem a není tak vidět podle mého názoru pohled na krajinu neovlivní. A nevím o kolik je hnusnější asfalt než pražce a koleje. Vím, že na záchranu trati byla sepsána petice, kterou podepsalo hodně lidí. Ale musíte si uvědomit, že oprava a hlavně provoz té trati stojí hodně peněz. A co jsem tak sledoval názory, tak nejvíc se za tu trať byli ti, kteří ji využívají několikrát do roka a to hlavně v letních měsících. Přijde mi zbytečné plýtvat finančními prostředky na opravu a provoz trati, která je téměř nevyužívaná občany. 

 

3.1.1.2 lidé


dobrý den.jak pročítám tady ty komentáře,stále se tu oháníte turisty,ale i tady žijí lidé.celoročně ne jen v létě.Podívejte se někdy do toho vlaku,potkáte babičky s taškami na kolečkách co si jezdí z těch obcí na Mělník nakoupit,protože v některých už nemají ani ten obyčejný krámek.Za doktory taky musí povětšinou cestovat a o výletech ani nemluvím.Autobusy jezdí sporadicky a ted jim ještě vemte tu lokálku.To opravdu chcete nechat ty vesnice vylidnit a nechat jen pro turisty na léto?Mladí lidé se sem nehrnou,protože pokud nemají aspon jedno auto v rodině není šance tady na žití.At je to nedostatek práce a nebo to základní zajištění,jako jsou obchody,školy ,lékaři.Proto vznikla ta petice,kterou podepsali převážně starousedlíci,kteří tu chtějí žít a ne turisté,kteří sem přijedou jednou za rok na dovolenou.

Aco se týče financí,myslím,že u nás se vyhazují státní peníze za jiné zbytečnosti,a nikdo se nad tím nepozastavuje.

3.1.1.1 A hlavně


.... tam nezapomeňte dát závory, ať takový rozjetý automobil od Střem do Mšena, tam někde nesejme na třech místech cyklistu Smiling. Jo, a koleje mají rozchod 1435 mm. Nebude to chtít asi o 50 cm rozšířit? To by bylo, že bychom té Evropě neukázali, co se dá dělat se starými neopravovanými lokálkami.

3.1.1.1.2 železniční svršek a cyklostezka


Mýlíte se, a to tak, že velmi. Železniční svršek, respektive jeho část zvaná štěrkové lože, je jako podklad pro cyklostezku ideální. Norma doporučuje pro cyklostezku šíři 3 500mm, přičemž horní hrana štěrkového lože je široká 3 400 mm. Stačí jen lože po snesení kolejového roštu mírně rozhrnout, urovnat, zhutnit a položit asfaltbeton. 1 km se dá pořídit i za 400 tis. Kč. Chcete li takovou cyklostezku vidět na vlastní oči, nemusíte jezdit daleko. Stačí zajet do bývalé výhybny Zdětín u Chotětova, kde je na tělese bývalé vlečky do bývalého cukrovaru (později Carborundum Electrite) v Benátkách nad Jizerou vybudována.

3.1.1.1.1 rozchod kolejí


je možná 1435mm, ale pražce a hlavně kameny, na kterých pražce leží jsou určitě o těch 50cm širší. Křížení s vozokou se dá jistě vyřešit. Jinak cyklistu mohu sejmout třeba i ve střemských serpentinách. Asi se navzájem nepřesvědčíme, ale to je život.

3.1.1.1.1.1 To je v pořádku.


..... ale, když jste zde nadnesl tu myšlenku, tak jsem si představil dvě odlišné situace. Před několika lety došlo k určité radosti příznivců železnice na bývalé lokálce z Velkého Března do Úštěku, když se podařilo obnovit aspoň 7 km tratě pro občasný takzvaný muzejní provoz. Spolek se netajil plány, že další tři kilometry bývalé trati zkusí časem zprovoznit, alespoň pro provoz drezínek, ale zbylý úsek mezi nádhernou krajinou je již v tak hrozném stavu, že již opravdu může nanejvýš sloužit jen, jako cyklostezka. Jenže, tam především  nevede žádná široká hlavní silnice, která by sváděla někoho k rychlé jízdě.

Tady od Mšena k Nebuželům se nechce brzdit nikomu, ani kolařům, a že to stav železničních přejezdů vyžadoval. To křížení rozjetých cyklistů po případné cyklostezce, i těch proti s rozjetými auty někdy v letní sezoně si ani nějak nedovedu představit. Zase by to byla starost a náklady.

Jinak vidíme v televizi, že všude, kde se na severu lokálky rušily, tak se tam horko těžko vrací aspoň občasný provoz. Tady jsme naštěstí v úplně jiné situaci, trať bude obnovena a snad mimo jiné přinese regionu i kýžený příjem z turistického ruchu, pokud v tom ovšem železnice nezůstane sama. Mimochodem, bude Podkováň Fest a vzhledem k tomu, že je akce oblíbená a leckdo si láme hlavu, jak vlastně bezpečně, případně bez pokuty zpět, tak by zrovna nějaká kyvadlovka k vlaku ( pokud by byl) do Kaniny bodla. A vězte, že se do něj vejde více lidí, než do autobusu a má WC, což je na akci ideální Smiling.

3.1.1.1.1.1.3 Změna je problém?


Vidím, že máte problém s jakoukoliv změnou, a je jedno, zda se týká MHD, PID či železnice/cyklostezky. Myslím, že je to dobrý nápad, ale teď už zbytečný. Jen se zeptám, jaký vidíte důvod, že lidé železniční trať nepoužívají a jezdí raději autem či busem?

3.1.1.1.1.1.3.2 Protože


... tam nejsou koleje a vlaky nejezdí.

Obrázek uživatele milk

3.1.1.1.1.1.3.2.1 Já nevím jak to kdo


Já nevím jak to kdo pochopil,ale já myslím,že ta paní myslela všeobecně úbytek  cestujících na železnici a ne jen úpadek této konkrétní tratě.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1 Podle čeho soudíte


... že je na železnici nějaký úbytek cestujících? Zkuste někdy ráno mezi 6.30- 8.00  zaparkovat auto u budovy ČD Mělník a zjistíte, že to není tak jednoduché.

Milku, je jasné, že tábor se rozdělil na ty, kteří by tu raději viděli cyklostezku a na ty, kteří si přejí, aby tu už ta lokálka zase konečně byla a těžko se obě skupiny přesvědčí navzájem. Ani jsem neměl v úmyslu do této diskuse vstoupit, protože, jak jsi správně napsal, tak by určitě byly zajímavé názory lidí žijících přímo v obcích na lokálce. Dokonce i teď, když už je rozhodnuto, tak beru tvůj příspěvek, byť možná s úsměvem, jako oživení dění na webu.

Mě jen nejvíce zaujalo, jakým způsobem, by se ta hlavní rychlá silnice měla křížit s cyklostezkou, pokud by toto bylo realizováno. Auta dnes nejsou mnohdy ochotna pustit ve městě chodce, který již stojí na přechodu a chce dokončit cestu přes ní. Ještě 4 projedou a pátý se smiluje. Vidím to tak, že by se museli postavit přes silnici nadúrovňové cyklolávky, jako nad dálnicemi apod. Odpověď pana Krpce, že by se to nějak udělalo mi přišla trochu zvláštní, ale oceňuji jeho přístup k diskutování. S takovým člověkem zřejmě diskutovat lze.

S paní si to po všech zkušenostech představit nedovedu. To, že někomu připadá stávající řešení problémů slušné, snad není důvodem k typu narážek : ,, Koukám, že vy vůbec nemáte rád změny". Ta paní mi jako-by tou otázkou říká: ,, Nejsem na vás zvědavá, řekněte mi ještě toto, a už vypadněte." Na hrubý pytel, hrubá záplata.

Uprostřed se sice začínat nemá, ale vím, jak si skákal, když jsem jednou napsal , že stejně bydlíš především v Kosmonosích, tak se nemusíš tady tolik angažovat. Dejme tomu, že jsi hledal argumenty, abys osatním vysvětlil, že v podstatě nemám v oblasti dopravy do čeho mluvit, ale takové podrobnosti jsi si mohl odpustit. Nejsem starosta, ani regionální politik, ani podnikatelský subjekt, tak je to snad zbytečné. Navíc je smutné, že Ty, který jsi znal mého tátu, tak nevíš, že mohu mít předpoklady k tomu, aby mě občas zajímalo, jak lidé nad jízdními řády smýšlí, i když užívám momentálně občas veřejnou dopravu k výletům.

Abych nevynechal posledního periodického odpůrce lokálky zde na webu. Jane, jste odborník, což hraničí s vaší profesí, ale jak Vy proboha můžete mít vztah k vlakům a k vlakové modelařině, když se vám ty vlaky nedaleko vašeho bydliště tolik zajídají, to nechápu. Možná jste víc ekonom a docela si přeju, aby už ta lokálka byla hotová, skončily ty diskuse, a aby nám ta lokálka jednou dokázala, že její rekonstrukce smysl měla. Opravdu jsem v televizi zaznamenal, že všude, kde zrušili v Podkrušnohoří, či Českém středohoří tratě, tak je koukají za pomoci obcí zase nějak aspoň rekreačně zprovoznit. A tam teď mají problémy. To jsou fakta.

Přeji všem pěkný víkend a zkuste být tolerantnější k jiným diskutujícím, nebo sem nikdo chodit nebude. Vždyť jsme jen ti nejobyčejnější lidi, kteř stejně nic nerozhodují a politici na radnici mají z takovýchto dohadů jistě srandu. Nejen, že sem nepřijdou diskutovat, jako kdysi, ale chybí tu i často poslední dobou nápady, nad kterými by se mohli zamyslet ( inspirace), zda by třeba nebyly pro město nějakým přínosem.

Obrázek uživatele milk

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.4 Já to vidím úplně


Já to vidím úplně jinak.Tábor lidu se rozdělil na příznivce a odpůrce železnice.Pokud jde o cyklostezku,tak určitě ne celá trasa Mělník -Mšeno.V úvahu by přišla část Mělník-Lhotka,protože většina kolařů míří do Kokořínského údolí.

Obrázek uživatele milk

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.3 Dle tvé informace o


Dle tvé informace o zaparkovaných autech znamená,že dejme tomu 50 lidí přijelo a pokračovalo vlakem.Nevíme,jak daleko jeli a zda v cílové stanici nemuseli přestoupit na jiný druh dopravy.Jsou to zkrátka doměnky na úrovni"jedna paní povídala v mlékárněů.

Nebudu oživovat dění na webu a přivádět tě k úsměvu,proto se k ostatním tvým "názorům nevyjádřím.Nejsem zastáncem dlouhých větnatých románů.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2 zábrany


já jsem jasně psal o nějakých zábranách, které by zamezily cyklistům, chodcům, bruslařům atd vjet - vstoupit do silnice. Nepsal jsem, že se to nějak udělá. 

Jinak s Vámi souhlasím, že diskutovat by se mělo ohleduplněji a respektovat i opačný názor.

Také tu padla otázka, proč lidé nevyužívají vlak?? Podle mého názoru je to hlavně proto, že dnes je pracovní doba velmi různá a tomu nemůže odpovídat nabídka spojů, také cena(když se 3 lidé domluví a jedou autem, tak je to vyjde stejně jako vlakem nebo ještě levněji) a pak hlavní fenomén dnešní doby a to je čas, bohužel. Všichni někam pořád spěcháme a málokomu se chce jet z Mělníka do Mšena cca 40minut. Navíc většina nádraží - Lhotka, Nebužely, Živonín, Kanina a vlastně i Mšeno jsou dost vzdáleny od center jednotlivých obcí. 

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2.1 RE: zábrany.


Nezlobte se, ale to by neměli radost asi ani řidiči, ani cyklisté. Ono bylo otravné už jen to brždění z devadesátky před přejezdy. Opravdu bych to viděl na ty lávky, což by byla trochu opičárna. Další otázkou je, zda by se chtělo cyklistům kličkovat v polích, namísto přímé silnice. Třeba ano, třeba ne. Podle spěchu Smiling.

Pomalu ty důvody dáváme dohromady. Můj zájem na lokálce bude vždy pochopitelně turistický a tak nějak se smýšlí asi i v Praze, když se zrodila spoj Kokořínsko, která jezdí z Prahy, a kdysi nekončila jen ve Mšeně, ale až pod Trosky. Je prostě asi potřeba, aby se sem lidé naučili jezdit z různých koutů vlasti, jako jezdí do Jindřichova Hradce na úzkorozchodku ( ano, jsou to jiné a menší finanční náklady), nebo do Zubrnic, kde nelákají jen na svezení vláčkem, ale i na muzeum, na skanzen atd. A o tom to je. Právě, že je málo času a cestování drahé, tak by bylo dobré mít leccos tady. Je škoda, že tady nikdo z obcí nediskutuje. Dobré by bylo, aby byli samozřejmě spokojení místní i turisté. A možná to tak má být, že někdo bude prostě jezdit auty a jiný vlaky. A nemusí to být jen ti co nespěchají ( snad turisté). Někdy je cestování autem za trest, zvlášť na podzim a v zimě.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2.1.1 Na křižování cyklostezek


se silnicemi se zajeďte podívat třeba do okolí Pardubic. Tam je rozsáhlá síť cyklostezek, spojujících Lázně Bohdaneč, Rybitví, Chrudim a Pardubice včetně spousty  přilehlých vesnic. A křižují mnohem více frekventované silnice, než je II/273 a to bez větších problémů.

 

Mmch. spoj Sp. Kokořínsko se nezrodil v Praze, ale v hlavě jednoho mého přítele, žijícího nedaleko Mšena.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2.1.1.1 Dobře


... do Pardubic nepojedu, ale podívám se na to na google streeetu Smiling, jaký je tam terén a jak to vyřešili tam. Vlastně tam  zrovna nedávno jeden můj známý jezdil po těch cyklostezkách na kole. Znám to jen z dálnice a od Tábora.

A víte, že mě potom došlo, že to nemusel být nápad z Prahy, ale třeba radních ze Mšena z důvodu nárůstu turistického ruchu. Úplně bych to chápal.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2.1.1.1.1 Sp Kokořínsko


je iniciativa jednotlivce, nemajícího nic společného s žádnou radnicí, natož radnicí mšenskou.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.2.1.1.1.1.1 Nemáte rád.


Vy je nějak nemáte v tom Mšeně rád Smiling. No, stává se, že určité iniciativy jedinců vedou k nějakým výsledkům a nemusí to být vždy nápad z radnice Eye-wink.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1 Smiřte se s tím


, že budoucnost železnice je v dálkové dopravě a v příměstské dopravě v okolí velkých aglomerací. Náklady na provoz vlaků osobní dopravy budou vždy několikanásobně vyšší, než na provoz dopravy autobusové. Takže vlaky, kde průměrná obsazenost nebude vyšší, než 30% kapacity vozidla, případně soupravy, jsou plýtváním. Uvědomte si, že jízdné, které zaplatí cestující, je jen zlomkem nákladů na dopravní obslužnost. Valná část nákladů na tzv. základní dopravní obslužnost je hrazena z rozpočtu krajů nebo ministerstva dopravy - tedy platíme si je my všichni.

Co se Mšenské lokálky týká - téměř 30 let se na ní neprováděla žádná údržba, takže přirozeně zchátrala (podobně jako většina tratí v péči Nymburské správy tratí SŽDC). Teď se zřejmě na její opravu vynaloží obrovské prostředky, které by bylo účelnější vynaložit jinde, zejména tam, kde by pomohly do vlaků přitáhnout víc cestujících.

Na druhou stranu je třeba říci, že ukončení provozu a zrušení provozu na trati by s největší pravděpodobností bylo flagrantním porušením platných zákonů (zejména Zákona o drahách a Zákona o transformaci Českých drah a zákonů souvisících), takže SŽDC musí buď vyvolat veřejnoprávní řízení o zrušení trati nebo trať obnovit, což v tomto případě bude nesmírně drahé. A to je to, co mi jako daňovému poplatníkovi velmi vadí.

 

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1.1 Někde je chyba.


Vy jste tu pane Jane popsal věci tak, jak se mají. Rozcházíme se v jedné věci a to je ten daňový poplatník. Vám vadí nákladná investice do lokálky, kterou někdo nechal zdevastovast a léta do ni nedal ani korunu. Mně, jako daňovému poplatníku vadí mnohem více jiné věci. Kriminalita, soudnictví, povaleči. silnice rozbité od kamionů, které vezou zboží, jenž by klidně mohlo putovat vlaky i loděmi.... a čekání pacientů na to, která nemocnice je ( a jednou možná i mě, nebo vás) vůbec přijme, tak to je fakt pokrok.

Jezdím vlaky, ač momentálně nemusím, ale výhodně. Nepojedu za 200 Kč lokálkou do Mšena na výlet, když za stejné peníze mohu třeba do Česko-Saského Švýcarska a auto jednorázově úbytek benzinu do Mšena ani nepozná, nemusím hlídat čas a pivo si dám prostě až doma. Bohužel, je poslední dobou tolik práce, že i to cestování, které má člověk rád, tak musí oželet a ze stejného důvodu je pro mě zbytečný i nákup IN-karty, který opravňuje k různým slevám Tím ovšem nechci říci, že když něčím nejezdím já, že tím nejezdí jiní lidé a zavedení prázdninové linky Kokořínsko je toho důkazem.

A pak, ono také záleží, jak si kde člověka umí získat a jaké mají nápady. Vzpomeňte si, kolikrát jsem chválil spolek v Zubrnicích a nejen za to, co udělali na kolejích, ale i za ty pěší akce po bývalé trati, které zaujaly i turisty a přispěly do kasiček místních pohostinství. Ten jejich hřeb jsem si prostě musel pořídit, stejně tak, jako vy jste podpořil Kolešovku. Jednoznačně chválím ČD za jízdenku na léto a jistě se tento tah vyplatil. Je řada výhodných jízdenek, ale málokdo je zná a jejich popularita stoupá jen pomalu. A uzavřu to tím, že doufám, že už se zase po dlouhé době tady v důstojné krajině na severu od Mělníka a nedaleko Prahy konečně projedeme párou, aniž bychom museli jet za zážitkem někam 70 km ( viz. jízdy muzejních vlaků). Respektuji váš názor, ale vždy jsem měl radost, když jsem někde viděl turistickou, či cestovní prosperitu a mohl jsem v ní aspoň optimisticky doufat. A když někde něco vidíte, tak si vždy budete říkat: ,,Do prčic, proč to nemůže být i u nás, proč to nemůžeme mít tady také ?!". Myslím, že je to přirozené a díky tomu i rostě věhlas některých obcí a měst.

 

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1.1.1 Ano, někde je chyba.


Krajina Kokořínska je co do atraktivity srovnatelná např. s Českým rájem nebo Moravským krasem.

Jenomže tady, jak to jen říci kulantně..., tady chcípnul pes. Dlouhá léta byl Kokořínský důl mrtvý, až na výjimky žádná slušná možnost občerstvení. A ani dnes se situace moc nezlepšila. Co je třeba turistickým lákadlem ve Mšeně?Krom unikátního koupaliště (honosně nazývaného Městskými lázněmi) vcelku nic, co by turistu zaujalo tak, že by se sem vrátil.

Ano, Kokořínsko je krásné, ale pro většinu turistů nepřívětivé. Chybí např. půjčovny jízdních kol, ve většině hospod je nepříjemný personál a nevalná kvalita jídla. Je zde spousta rybníků a jezírek, ale chtít si zajít třeba jen na jedno odpoledne zarybařit je nemožné. A lokálka to nezachrání, je to v lidech.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1.1.1.2 to je věc pohledu


Dne 25.4 v sobotu jsme byli v Kokořínském dole na výletě a byli jsme dost překvapeni tím frmolem, co tam byl. Parkoviště u Harasova skoro plné, parkoviště před odbočkou ke hradu tak 10 aut, pod hradem talších 15, u nového hotelu plná všechna místa. Co mě ale překvapilo, když jsme omylem sešli z turistické cesty a ocitli se v kempu, že tam byla dobrá polovina chatek obsazená a minimálně 30 aut s českou, slovenskou i německou SPZ. Takže Kokořínský důl není úplně mrtvý, ale souhlasím, že by to chtělo ještě zlepšit.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1.1.1.2.1 Kokořínsko žije


Taky jsem spíše názoru, že Kokořínsko žije. Míří sem velké množství cyklo-turistů, také pěších je hodně a bohužel i těc h motorizovaných. Projet pak v létě autem po Kokořínském dole, je vzhledem k množství cyklistů, dost krkolomné. Ale při vzájemné ohleduplnosti to může fungovat, bohužel té ohleduplnosti je čím dál méně.

3.1.1.1.1.1.3.2.1.1.1.1.1.1 V mnohém souhlas


..., byť se rádo uvádí, že díky tomu nezájmu to tady turisti ( krajinu) nevydrancovali. Stav Harrasova, toho baráku, co měl být restaurací a snad i správou CHKO, stav celého areálu Dolina je příšerný. Mlýny sice vypadají pěkně, ale nejsou turistickými atrakcemi. Na Punkvě postavili repliku mlýna, která sdružuje několk věcí dohromady.

Tak půjčovny kol teď na železnici rostou, jak houby po dešti. V Lednicích u Břeclavi mají dokonce stanici spíše pro okrasu ( muzejní trať), ale půjčovnu tam mají. Ikdyž, zase se najdou lidé, co si přivezou kola svá. Je to těžké a je to v lidech. Těžko radit těm mladým, aby do něčeho šli. Tak, Mšeno má krásnou Cinibulkovu stezku, kvůli které sem stojí za to se občas vracet, řadu dalších tras i rozhlednu na Vrátence, ale, jak jste řekl... jen houšť. Od nápadů, přes akce, až po usměvavý personál v restauracích. Pěkné je to prý teď na Romanově v bývalé konírně, ale, to by tam člověk nemohl být autem Smiling. Pěknou neděli, je hezky, to by chtělo někam na Kokořínsko, když už je i po nákupech Smiling.

Obrázek uživatele milk

3.1.1.1.1.1.3.1 Tady by vám měli


Tady by vám měli odpovídat ti ,krerých se ten problém dotýká.Vize někoho,kdo uvedenou lokálkou jede dvakrát do roka je poněkud zavádějící.Tentýž člověk to má z domova do zaměstnání 10 minut pěšky a radí,jak nejlépe jezdit každý den do Prahy autobusem.Bydlí 10 minut pěšky od náměstí,na kterém tudíž autem nikdy nebyl,ale má zaručený přehled o parkování.

K vašemu dotazu ohledně současného využívání osobní železnižní dopravy mám tento názor:Doby,kdy se šlo pěšky nebo jelo na kole několik kilometrů na vlakovou zastávku jsou nenávratně pryč a pokud cíl vaší cesty neleží v těsné blízkosti výstupní stanice už není co řešit.

3.1.1.1.1.1.3.1.1 Doprava


Souhlasím, dopravu musí mít dnes každý u nosu, je jedno, jestli je to železnice či autobus.

3.1.1.1.1.1.2 vše se dá řešit


na křížení cyklostezky a silnice by samozřejmě musely být nějaké zábrany a výstrahy. Cyklisté(bruslaři) by zde museli opatrně přejít na druhou stranu.

Já zkrátka v investici do opravy kolejí vidím ztracenou investici. Možná do Mšena, Kaniny apod přijede více turistů....ale kdy?? Hlavně v létě a to je sakra málo. Mšenu a okolí to třeba přimese i nějaké peníze z turistů, ale Českým drahám to přinese jednozněčně prodělek na provozu. Pokud by to financoval soukromý subjekt, neměl bych s tím problém. Ale zde se jedná o veřejné prostředky, které mohou být podle mne využity smysluplněji. 

3.1.1.1.1.1.1 Tak po vzoru Zubrnických


založte taktéž  muzejní spolek, který nejenže přiloží ruku k dílu, (ano Zubrnická muzeální železnice má můj obrovský obdiv a také ji podporuji), ale smysluplně a se zárukou využití trati v budoucnosti podpoří  rozvoj turistického  ruchu v oblasti. Potom Vám budu tleskat, dobrovolně přispěji do kasičky a přiložím ruku k dílu, protože to bude mít smysl a při dobrém vedení zde bude záruka účelného využití vynaložených prostředků. Což se o opravě Mšeské lokálky říci nedá. Zde se vynaloží obrovské veřejné finance, přičemž objednání dopravy je v rukou politiků, tudíž velmi nejisté.

2 Jednoduché počty


To jsou jednoduché počty. I kdyby oprava trati stála "jen" 200 milionů Kč (o čemž silně pochybuji) a dalších 50 let se na trať nesáhlo (o čemž také pochybuji) tak při počtu vlaků 6 párů denně budou rozpočítané investiční náklady na každý ujetý km 38 Kč!! To jsou ovšem jen náklady investiční, bez nákladů na opravy a údržbu trati. Náklady na provoz vlaku jsou několikanásobně vyšší (můj odhad je kolem 120 Kč na ujetý km).

Za tyhle peníze by bylo možno zadotovat integraci obcí ležících kolem trati do PID a ještě by zbylo. Smiling

Několikrát jsem v poslední době využil spojů náhradní autobusové dopravy a průměrná obsazenost spoje mezi Mšenem a Mělníkem mi vychází závratných 9 osob.  

2.1 Každá oprava čehokoliv


Každá oprava čehokoliv stojí tolik,kolik je tzv. "potřebných" (pro nechápavé úplatných). Pokud to dopadne jako s dalšími stavbami zde v zemi,tak se nedivím té odhadované částce,jelikož si určitě zas někdo nakapsuje,práci odvedou subdodávky zá pár kaček a všichni budou spokojeni...

1 Všechno přijde


Zatím na první našlápnuti nenastartovali propagátoři a obdivavatelé všech mělnických nesmyslů.Nyní se kochají a oslavují zahájení prací na legendárním obchvatu.


https://www.traditionrolex.com/7