Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.

První vyhodnocení zapojení města Mělníka do Pražské integrované dopravy

Město Mělník po měsíci zapojení do systému Pražské integrované dopravy vyhodnocuje jeho fungování. Zástupci města jednají s představiteli měst nově zapojených do systému a v případě nutnosti navrhují dílčí kroky, které by bylo možné učinit k jeho lepšímu fungování. Tak rozsáhlou integraci pražská doprava neprováděla 12 let.

Mnoho lidí se na nás obrací s nejrůznějšími dotazy – nejčastěji lidé kritizují, že už autobus nejezdí do Holešovic, že v Ládvích jsou stání nekrytá, že se nedodržují jízdní řády a že jezdí méně rychlíkových spojů.

Co se týče konečné stanice v Holešovicích, je třeba si uvědomit, že Praha s terminálem v Holešovicích do budoucna nepočítá a utlumuje jeho činnost. Po otevření tunelu Blanka nastanou v dopravě v Holešovičkách velké změny, např. zmizí pruh vyhrazený pro autobusy.

Stání v Ládví pro cestující jsou skutečně nekrytá a nekomfortní, proto intenzivně jednáme s vedením Prahy, abychom našli řešení, které bude vyhovovat jak cestujícím, tak občanům zde bydlícím. Zatím se jako nejvhodnější jeví celé kryté peróny v obou směrech.

Stížnosti na zpoždění autobusů byly zpočátku jistě oprávněné, ale byly způsobeny tím, že systém byl nový a museli si na něj zvyknout jak řidiči, tak cestující. Nástup do autobusu místo 3 – 5 minut trval 15 – 20 minut. Situace se každým dnem zlepšuje a 60% autobusů dnes jezdí včas.

Rychlíkové spoje jsou nasazovány především v dopravních špičkách. Nedošlo k omezení počtu spojů, systém je postaven jako taktový, kdy autobusy jezdí v pevně daných intervalech.

Nakonec je třeba zdůraznit, že cestující do Prahy ušetří. Dříve stála jízdenka 48 Kč, dnes při využití všech slev 21 Kč za jednu jízdu. Navíc Praha chystá od 1. července ještě další výraznou slevu celoročních kuponů a po této slevě bude pražská doprava patřit k nejlevnějším v celé republice. Na autobusy zapojené do Pražské integrované dopravy přispívá město Praha a Středočeský kraj.

 

Mgr. Milan Schweigstill, 1.místostarosta města Mělníka



Město - z radnice

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 Ládví je nesmysl...


Stanice Ládví nestačí kapacitně stejně jako příjezdová silnice k ní. Město by mělo přistoupit na změnu konečné v Letňanech s tím, že ve špičce bude zrušen pásmový provoz metra. Je nesmysl stavět nějaké přístřešky, když v Letňanech je hotový terminál. Dále je nesmysl, aby autobusy z Ládví odjížděly parkovat jinam a zase se tam vracely. To dopravní situaci v místě jen zhoršuje.