Tip: Chcete poradit kam dnes zajít na oběd? Prohlédněte si mělnické jídelní lístky.
KA Reality

Rychlé spojení do Prahy - jaké je řešení?

Z Mělníka a okolí každý den dojíždí do Prahy za prací nemalé procento jeho obyvatel. Město není schopno vyprodukovat pro všechny své obyvatele dostatek pracovních míst, ale blízkost hlavního města tento nedostatek kompenzuje. Na jinou diskusi je, zda do města nemůže přijít investor, který by několik desítek či stovek míst pro místní vytvořil, zda se město nemůže přetransformovat na vinařsko turistický mikroregion, který by další pracovní místa přinesl. Myslím, že i kdyby se něco z toho podařilo, Mělník vždy částečně zůstane pražským satelitem.

Dostat se rychle do Prahy ve špičce nelze...

Ti, kteří do Prahy denně dojíždějí, posledních pár let prožívají menší horor. V ranní špičce je dálnice ucpaná již od Zdib, mnohdy zácpa začíná ještě dále od Prahy. Jezdit po “staré” je podobné. Různé objížďky jsou rovněž plné a cesta do Prahy se velmi protahuje. Co se stalo? Myslel jsem si, že otevření tunelu Blanka a odstranění semaforů v Letňanech směrem dolů na Prahu 9 pomůže. Nepomohlo, ba naopak. Na silnici je více aut, než kdy jindy.

...ani autem...

Pan profesor Holman nás v ekonomii učil, že snížení cen pohonných hmot se na počtu aut na silnici projeví až ve středním či dlouhém období. Ceny benzínu, od dob, kdy atakovaly hranici 40 Kč, poklesly o více než 25% a na té hladině se dlouho drží. Ekonomika se vymanila z recese a Česká republika zažívá několikaletý ekonomický růst provázený plnou zaměstnaností. Každý, kdo chce pracovat, práci má, pohonné hmoty jsou levné a tak hurá, nasedneme do auta a každé ráno zablokujeme příjezdy do Prahy. Větším počtem aut se přímo úměrně zvyšuje nehodovost, která způsobuje další zdržení.

...ani vlakem, ani autobusem...

A jaké jsou alternativy? Můžeme jezdit přímým vlakem, který má jezdit každé dvě hodiny, za o něco více než hodinu bychom byli v centru Prahy. I když to není komplexní řešení, za rozšíření přímého vlakového spojení je potřeba současné radnici poděkovat. Dále můžeme jezdit autobusem na Ládví, který 30 kilometrů jede 44 minut (z Aut. st.). Průměrná rychlost čtyřicítka..., když nejsou zácpy. Z Ládví do centra je to i s přestupem dalších minimálně 15 minut. Jsou i jisté alternativy jako autobusy ze severu přes Mělník jedoucí, ale na ty se spoléhat nemůžeme. A hlavně, v ranní špičce se autobusy dostanou do zácpy stejně jako osobní vozy. Nic moc tedy.

Situace se sama nevyřeší...

A jak z toho ven? Spoléhat na radikálnější navýšení cen pohonných hmot by byl masochismus. A v duchu ekonomické teorie profesora Holmana by se takový efekt projevil stejně až ve středním či dlouhém období. Stejně tak spoléhat na to, že se vrátí ekonomická krize, která způsobí vysokou nezaměstnanost a nebude tedy důvod do Prahy dojíždět.

… a připravované projekty ji neřeší...

Jako jisté oddechnutí se jeví dostavba severozápadního a severovýchodního dálničního okruhu okolo Prahy. Ale. Jestli se o něčem v současné době mluví, tak je to dokončení části jihovýchodní. Přeji to všem z Říčan a okolí, ale pro nás bude přímý dopad této stavby nulový. O stavbách severních se dnes téměř vůbec nehovoří. Z toho mi vyplývá, že ve chvíli, kdy dojde k realizaci severních staveb, jistě to bude za dlouho, se struktura automobilové dopravy změní. Pokud si vzpomenu na modely časových řad ze statistitky, tak dle dosavadního trendu asi ke snižování počtu automobilů nedojde. Spíše naopak. Situace tedy asi bude absolutně neúnosná a otevření těchto dálničních úseků pražského okruhu ji možná vrátí na snesitelně neúnosnou.

...Vize řešení...

O spojení z Mělníka do Prahy je tedy potřeba přemýšlet jinak. Mít vizi, která se sice nezrealizuje dnes, ale komunální a krajští politici (v krajském zastupitelstvu teď Mělník má tři a jsou to samá esa) by si jí ujali, zpracovali hrubé varianty návrhů, odnesli je na Ministerstvo dopravy, podsunuli je panu premiérovi, až by jel okolo, a získali by pro nápad třeba i hlavu státu, která ráda po krajích cestuje, to vše by mohlo vést k tomu, že naše děti by se do Prahy dostávaly rychlou a ekologickou dopravou. Hlavní ale je chopit se vize a hlasitě ji propagovat. Jenom čekat na to, kdy nám Pražané či ministerští nějakou tu radiálu přidají, nestačí.

...napojení na rychlodráhu z Dráždan...

Nejsem žádným expertem na dopravní stavby. Variant může být asi mnoho. Mě například zaujala stavba rychlodráhy z Prahy do saských Drážďan, která by kdesi za Vraňanami měla přemosťovat Vltavu. Je to odvážné, ale nestálo by minimálně za úvahu zamyslet se nad tím, zda by bylo realizovatelné vybudovat do těchto míst přípojku z Mělníka? Okolní obce velkých německých měst jsou většinou spojeny s lokální metropolí právě vlaky, které jezdí rychlostí 160 km/h, před metropolí vjedou pod zem a cestující vystoupí v centru města. Po téměř třiceti letech budování sociálního kapitalismu bychom mohli mít ambici napodobit to, co “tam” funguje již desítky let. Taková trasa by měřila odhadem 40 km. Při průměrné rychlosti skromných 120 km/h bychom na “hlaváku” byli za 20 minut. Bylo by to nesmírně drahé, ale jednou provždy by to spojení s Prahou vyřešilo. A propos, podobné řešení vyšlo v poslední době od představitelů Kladna. Kéž by si z podobné odvahy vzali mělničtí příklad.

....nebo rozšířit a zrychlit stávající železnici...

Pokud bychom nechtěli být tak moc odvážní, stálo by za to překopat územní plány a prolobbovat rozšíření a rekonstrukci stávající trati přes Všetaty na dvojkolejku, čímž by mohlo dojít k podstatnému zrychlení a ke zvýšení počtu vypravených vlaků. I zde, při nasazení rychlejších souprav schopných dosáhnout rychlosti vyšší, v západní Evropě naprosto běžné, by se cesta zkrátila na 20 minut. Z těchto dvou srovnatelných variant stačí vybrat tu realizovatelnější. Pojďme se o to pokusit.

V případě existence takové možnosti by mnoho lidí zaparkovalo svá auta do garáží a vydala by se na cestu vlakem. Zácpy by se staly minulostí, a pokud ne, tak by účast v takové zácpě byla ryze dobrovolná. Existovala by alternativa. Ne jako dnes, kdy se ve špičce zácpě nevyhneme.

Tato řešení jsou drahá a odvážná, ale poté, co struktura vlakové dopravy odpovídá přibližně situaci z posledních dnů existence habsburské monarchie a autobusová doprava odpovídá situaci z druhé světové války (i když autobusy jsou tišší a rychlejší), je na čase udělat pokrok. Když bych použil paralelu, tak je také možné donekonečna modernizovat přívoz. Ale jednou pochopíme, že je potřeba postavit most.

...A než to celé zrealizujeme...

Na závěr snad ještě dvě řešení, která dopravě do Prahy mohou pomoci ihned, i když jen částečně. V uších mi rezonuje vznik mobilní aplikace, ne obecné, ale konkrétní, pro naše město, na spolujízdy z Mělníka do Prahy a zpět. Kdyby se dostatečně propagovala, princip spolujízdy by snížil náklady na cestování a nepatrně omezil počet osobních vozů na silnicích. Tuto aplikaci by mohlo spolufinancovat a propagovat město. Byla by to hezká služba Mělničanům, kterým Mělník nedokázal dát práci.

A poslední, spíše dotaz na odpovědné, proč v rámci PID nejezdí do Prahy přímý spoj? Proč všechny tyto autobusy jsou zastávkové? Nešlo by ve špičce jednou za 40 minut vypravit autobus přímý? Děkuji za odpověď Smiling

 



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

6 Kloubové autobusy II


Je mi nepříjemné o tématu znovu psát, neb se nic nezměnilo. Vedení města by se mělo zamyslet proč rychleji neřeší situaci ohledně přeplněných ranních autobusů do Prahy.  Pokud každý autobus má PID elektronickou pokladu, tak dopravce musí mít zpracovánu analýzu kolik cestujících převáží na sedadle a kolik cestujících musí protrpět i 50 minutovou cestu na Ládví ve stoje a tuto analýzu by si mělo město nechat předložit aby vědělo jakou službu občanům poskytuje. Chci tím hlavně říci, že řešení této úlohy dlouho trvá. Není občanům poskytnuta žádná zpětná vazba zda jak se situace řeší nebo neřeší. 

 

6.2 Spojení do Prahy.


Není třeba dělat analýzy, situace je všeobecně známá. Město jedná s organizátorem dopravy (ROPID) i dopravcem (ČSAD). V současné době dopravce prostě nemá žádné další autobusy a už vůbec ne kloubové k dispozici. Je ochoten je ihned zakoupit, ale s tím, že bude mít jistotu, že na lince bude jezdit ještě minimálně 8 let (zhruba doba odpisu autobusu). Jenže stávající smlouva končí v roce 2019 a pak by měla proběhnout soutěž na nového dopravce. Co s tím? Je tu jen jedna možnost podle zákona - v případě velké investice (což by nákup nových autobusů jistě byl) umožňují předpisy prodloužit stávající smlouvu o polovinu doby, na kterou byla upravena, tedy v našem případě o 5 let. Tedy do roku 2024. V tomto případě dopravce autobusy ihned objedná (dodací doba cca půl roku).  O konání či nekonání nové soutěže rozhodují objednavatelé dopravy, v našem případě Středočeský kraj. Jenže v této schizofrenní společnosti se do nekonání nové soutěže některým politikům nechce. A je to logické, protože se určitě najde někdo, kdo (bez znalosti věci) začne tvrdit: soutěž se nekonala, protože to bylo uplacené.

Takže stávající situace jednání, která za město Mělník vedu je taková, že víme jedinou možnost jak to řešit a zbývá jen přesvědčit vedení Středočeského kraje, že trvat na soutěži (což je sice správné, demokratické a transparentní) je v současné situaci proti zájmům občanů Mělníka, kteří požadují  rychlé řešení. Pouze nastíněným způsobem lze vyřešit situaci ještě letos. Se znalostí jednání jsem optimistou, že se to podaří.

Ještě ale malou poznámku: nejsem stoupencem kloubových autobusů pro Mělník. A to právě z důvodu komfortu cestování. Kloubové autobusy poberou až o 50% cestujících více, ale většinou na stání. Jsou totiž konstruovány na příměstskou dopravu. A Mělník je přeci jen relativně daleko. Pro Mělník je lepším řešením nákup největších nekloubových autobusů. Dopravce jich několik má, ale potřeboval by jich více, aby je mohl nasadit na většinu mělnických spojů. Navíc kloubové autobusy v centru města budou problémem a nemáme na ně uzpůsobenu většinu zastávek, takže při zastavení nezajedou plně do zálivu a blokují tak dopravu.

6.2.1 Kloubové autobusy


Každý den dojíždím do Prahy do zaměstnání autobusem, převážně rychlým č.349. Oproti letům minulým jde o velký pokrok. I v situacích, kdy se na cestě do Prahy či z Prahy tvoří kolony, je autobus 349 jedoucí přes staré Ďáblice schopen přijet relativně včas. Autobusy jsou celkem pohodlné, dá se v nich třeba i pracovat na notebooku nebo si zdřímnout. Nedávno jsem náhodou absolvoval půlhodinovou cestu novým kloubovým autobusem č.348 do Neratovic a moje zkušenosti byly velmi negativní. Autobus byl přeplněný, celou dobu jsem se držel řemínku u tyče, nebylo si kam odložit ani tašku a říkal jsem si, co by se asi tak stalo v případě kolize.. Byl to opravdu zážitek „mastná tyč“. Kloubové autobusy opravdu nejsou určeny pro meziměstské cestování, tedy pro nasazení na trasu Mělník – Praha!!

6.1 mame co jsme chteli


jezdime preci zapul, nikdo nemuze ocekavat, ze kvalita sluzeb zustane stejna. mesto muze jedine lobbovat za delsi smlouvu mezi ropidem a csad stredni cechy.

5 Kloubové autobusy


Rád bych se chtěl dotázat zda se situace s nasazením kloubových autobusů nějak postoupila neboť ranní dopravu autobusy (do 8h) považuji za značně nepohodlnou až nepříjemnou.
Dále pro zlepšení autobusové dopravy by pomohlo vyčlenění / povolení jízdy AUS po odstavném pruhu cca 1km po dálnici před sjezdem na Prosek neboť prodloužení jízdy (o cca 10-15 minu) způsobuje dopravní zácpa na přivaděči do Holešoviček. 

 

 

 

   

4 Rozbor dopravy z Mělníka do Prahy.


Udělal jsem si dnes takové porovnání. Autobus přímé linky 349 jede z Ládví na Mělník do Fibichovi ulice podle řádu 30 minut.

Podle jízdního řádu metra trvá cesta mezi Ládvím a hlavním nádražím ČD v centru Prahy 11 minut. když k tomu tedy připočteme dejme tomu 3 minuty na přesuny a vše půjde hladce, tak jsme na 44 minutách. Autobusová varianta tedy trvá zhruba 45 minut.

 

Podívejme se nyní na první  připravovanou spoj linky ČD, která podle nového jízdního řádu 2016/ 2017 má vyjíždět v 6.31 z Mělníka a do centra Prahy přijede v 7.28, což je za nějakých 57 minut. Čili o 12 minut déle než autobusová varianta. Ovšem, ten vlak jede až do Neratovic, jako zastávkový ! 

Zastávkovému vlaku to z Prahy do Všetat trvá cca 50 minut a dále do Mělníka dalších asi 11, což by mělo být asi 61 minut. ( mimochodem)

 Když však vezmete železniční rychlík, či spěšný vlak, tak jde o úplně jiné časy. Jako vzor poslouží třeba spoj Kokořínsko, která jede v 8.40 z Prahy, v 9.22 ze Všetat a v Mělníku je v 9.32. Zde jde tedy o 52 minut, což je jen o 7 minut déle než autobus a metro v optimální variantě.

Lze tedy říci, že pokud by vlaky z Mělníka do Prahy jezdily také, jako spěšné či rychlíkové, tak by byly rovnocenným konkurentem ( pohodlí a možnost sezení) nejen zastávkových autobusů, ale i přímáků.

A dále jsem nepochopil, proč v pracovní den jede první přímý vlak z Mělníka do Prahy až v 6.31. Možná  může vézt studenty do škol, ale pracující asi těžko.

Někdo může namítnout, že jsem nepočítal pěší minuty po Mělníku, ale to je zase podle bydliště každého jedince a možnosti použití návazných autobusů.

4.2 Integrace spojů ČD


Tak jsem včera chtěl vyzkoušet železniční spojení mezi Mělníkem a Prahou. Všechny spoje dopravce ČD na této trase jsou údajně součástí PID, takže jsem očekával, že si v pokladně koupím jízdenku na 8 pásem, s platností 210 minut i pro pražskou MHD, tedy za 62 Kč.  Očekávání se nenaplnilo. Sice velmi vstřícná pokladní na mě koukala  překvapeně, co že to po ní vůbec chci. Nabídla mi plné jízdné (za 77 Kč, zpáteční 146 Kč) a k tomu prodej jízdenek MHD za 24 Kč nebo 32Kč. Po delším hledání v počítači mi nabídla PID jízdenku na 10 pásem s platností 24 hod za "pouhých" 160 Kč!!  Výše uvedené nabídky jsem odmítl a jel jsem do Prahy autem, kterým jsem k nádraží, z důvodu absence spojů z obce, kde bydlím, byl nucen se dopravit.

Jak je možné, že dopravce, jehož spoje jsou součástí integrovaného dopravního systému, neumí prodat jízdenky v tomto systému platné? Když to jeho pokladní systém neumí, proč tedy neinstaluje v žst. Mělník prodejní automat. Připadá mi, že dopravce ČD, díky štědrým dotacím, které na provoz vlaků osobní dopravy dostává, nemá zájem aby mu cestující do vlaku lezli. Podobně, jako v Cimrmanově Hospodě Na mýtince. 

K čemu tedy je ta s velkou pompou proklamovaná integrace?

4.1 Spěšné vlaky


Na přímé spěšné vlaky mezi Mělníkem a Prahou ve všední den můžete zapomenout, neboť kapacita trati 070 je v úseku Praha - Všetaty vyčerpaná a rezervy jsou minimální. Zde by pomohlo jen zdvojkolejnění. Zkrátit jízdní doby by v současné době trošku pomohla jen výměna vozidel za moderní. Řada 843 měla být už hezkou řádku let ve šrotu. I přes remotorizaci a modernizaci interieru to není vozidlo vhodné pro příměstskou dopravu 21. století.

4.1.1 Dotaz,


Dobrý den,

chci se nejprve zeptat, zda nemáte nějaké informace ( zda už se to někam nepohlo), kudy se tedy bude jezdit z Prahy do Liberce? Mám na mysli, zda má nějak navrch varianta zdvojkolejnění trati 070 ( Praha-Všetaty atd.), nebo zda se plánuje vybudování Všejanské spojky ( 7 km úseku mezi Milovicemi a tratí 080)?  Toto rozhodnutí, se vleče léta. ( celá desetiletí)

Sice to vypadá, že i za stávajícího stavu určité rozdíly mezi běžnými vlaky a spěšnými vlaky mezi Všetaty a Prahou v době délky jízdy v minutách jsou ( komentář výše), ale také jsem něco slyšel od železničářů v tom smyslu ( modernizace užívaných vozidel na trati) , o kterém zde píšete.

Zajímavou kapitolou jsou také časy doby jízdy rychlíků i běžných vlaků mezi Mělníkem a Všetaty. Je mi jasné, že to souvisí s předpisy, se stavem trati a s pracemi na trati. Pro letošní rok, se v jízdních řádech uváděla délka u rychlíků 7 minut a v novém jízdním řádu je prodloužena na 8 minut.

 

4.1.1.2 Informace


V letošním roce proběhl soubor staveb tzv. Zkapacitnění trati 071 (přestavba žst. Luštěnice a Dobrovice, výstavba výhybny Bezděčín, částečná rekonstrukce žst. Ml. Boleslav hl.n), takže se domnívám, že ke stavbě tzv. 5. koridoru nebo všejanské spojky hned tak nedojde. Navíc ta investice by byla z pohledu poptávky po železniční dopravě nesmyslná (Liberec a okolí jsou slušně obslouženy D10 a tak nic neopravňuje k obrovské investici, jakou by stavba 5. koridoru byla). V příštím roce bude přestavbou žst. Čelákovice zahájena optimalizace trati 231, což potrvá několik let a část nákladní dopravy se přesune na trať 070 do úseku odb. Skály - Všetaty, takže zde dojde k dalšímu zahuštění dopravy a do doby dokončení stavebních prací na trati 231 k vyloučení jakýchkoli úprav trati 070. No a potom snad konečně dojde k rozsáhlejší opravě trati 072, která je zejména v úseku Mělník - Lysá stále v zoufalém technickém stavu. Z toho mi vyplývá, že zrychlení osobní železniční dopravy mezi Mělníkem a Prahou se dočkáme tak za 15 až 20 let, pokud vůbec.  

Obrázek uživatele milk

4.1.1.1 Doufám,že se již nikdo


Doufám,že se již nikdo nepokusí o investici ve prospěch osobní železniční regionální dopravy,kde by se zkrátila doba dojezdu o několik minut.O kolik se zkrátila doba jízdy na pomníku Mělník-Mšeno o proti jízdě za havarijního stavu 20 km/hod.?Kolik signatářů petice pro vyhození peněz za rekonstrukci se již svezlo na obnovené trati?Budoucnost mají vysoce rychlostní železniční koridory na velké vzdálenosti,kterým u nás k jejich vybudování bohužel brání členitost terénu oproti jiným státům.

4.1.1.1.1 Přesně tak.


Je to přesně tak. Využití vlaků mezi Mělníkem a Mšenem je tragické. Místo aby se počet cestujících zvýšil, tak po prvotním nadšení opadá. Navíc se opravený úsek absolutně neudržuje, takže těleso trati opět značně zarůstá. Bylo to vyhozených bezmála 400 milionů Kč, které by bylo vhodné vynaložit jinde. Trať 072 mezi Mělníkem a Lysou n/Labem a navazující 231 do Kolína jsou v zoufalém technickém stavu, záplatují se jen nejhorší místa. Žst. Nymburk je před rozpadnutím. První koridorizované úseky trati 010 (011) jsou zralé na těžkou opravu s výměnou kolejnic, ale my opravíme sice hezkou, ale bezvýznamnou lokálku s velmi nízkou poptávkou.

SŽDC a vedení Stč. kraje se chovají jak vožralí milionáři.

4.1.1.1.1.1 V současné době jsou


V současné době jsou zadány projekční práce na ŽST Nymburk a návazné úseky. A měla by snad být zadána i projekce úseku Lysá - Mělník. V úseku Lysá - Mělník je hlavní problém, že trať prochází územími s ekologickými ochranami a schválení dokumentací si vyžádá asi velkou EIU.

Určitě jsou zpracovány studie na tyto úseky.

4.1.1.1.1.1.1 Studií bylo vypracováno mnoho.


Tohle všechno já vím. Studií bylo vypracováno mnoho, stejně jako projektů. A to je právě ten kámen úrazu. Na zmíněných tratích a v uvedených stanicích se čeká "na Godota", tedy na Velkou opravu. Takže peníze na běžnou údržbu se pouští do tratí, kde se perspektivně s nějakou modernizací v "blízké" budoucnosti nepočítá. Úsek Mělník - Nymburk navíc spadá po Správu tratí Nymburk, kde se dlouhodobě na údržbu kašlalo, což předloni vyústilo ve výměnu celého tamního vedení. Kdo často na této trati vlakem jezdí, ví jaký je diametrální rozdíl v technickém stavu trati z Mělníka na západ (kde je tzv. Fidrantovo - podle jména šéfa traťové správy Litoměřice p. Fidranta, který vždy dbal i přes obtížné podmínky na řádnou údržbu a opravy) a na východ, kde vládne ST Nymburk. Je to vidět na první pohled.

Zkrátka, ta trať je podudržovaná, kdy největším problémem je téměř v celém úseku do Lysé n/ Labem odvodnění štěrkového lože. Odvodňovací stavby byly v minulosti při údržbových pracích zasypány materiálem, vytěženým při strojním čištění štěrku, takže i když se nějaký úsek trati opraví, dojde vbrzku vlivem podmáčení k různým vadám normového stavu. Rozsáhlá modernizace trati, včetně přestavby stanic mělo být hotovo už nejméně před 10 lety. Zabezpečovací zařízení je zastaralé a v provozu se jej daří udržet jen díky obrovskému vypětí techniků. Na to, že se jedná v případě 072 o páteřní trať pro nákladní dopravu, je její stav velmi tristní.                                                              

V poslední době se uvažuje i o změně napájení elektrické trakce (z 3kV DC na 25 kV AC), což by mělo velký význam pro nákladní dopravu, ale obávám se, že to modernizaci trati opět oddálí.

4.1.1.1.1.1.1.1 Děkuji


Děkuji za doplnění mých informací. Až takto do detailu jsem toto nevěděl. Ale,co se týká stavu trati, tak to jsem měl možnost vidět,když jsem si trať procházel v rámci přípravných prací pro projekční činnost, která byla bohužel ukončena, jelikož se zjistil problém s časovou náročností projektu z hlediska vlivu stavby na životní prosdtředí a nestihlo by se to v rámci OPD I.

Třeba se tento projekt opět dostane do priorit MD, případně SŽDC a bude se na něm pracovat i s ohledem na časovou náročnost ohledně posouzení EIA a i rozsahem stavby.

3 spojení Mělník -Praha


Chtělby jsem jenom dodat že přes zavedení systému PID do Mělníka slýchám od mnoha lidí jezdících do Prahy že si na Mělníku do autobusu nemohou sednout protože ten se  prostě na vesnicích před Mělníkem zaplní  takže se dostáváme zpátky do období Jakeše a jeho bojlerů kdy do Prahy stojíme v autobusu a nevěřím že by nějaký projekt českých drah pomohl protože to je megalomanská organizace která už má tolik úředníků že je nereformovatelná . Takže jediné řešení by byla nadzemní rychlodráha ale to v našich podmínkách kde na nic nejsou peníze protože se krade není možné. Jinak v Ládví ráno nezaparkujete v Letňanech už pomalu také ne další záchytná parkoviště se nestaví  a stát řeší volby do senátu , oslavu 17 listopadu a co udělalo stohoven.

Obrázek uživatele Kajik

2 Já tomu nerozumím...


Aktivní občan si dá tu práci, že se zamyslí, vynaloží čas, napíše (jako jeden z mála) smysluplný, tématicky aktuální článek, na který poměrně hbitě zareaguje místostarosta, který se smysluplně a zjevně se zájmem vyjádří ke všem bodům.

A výsledek? Oba příspěvky v diskuzi mají zápornou karmu?!

---Doufej v nejlepší, získej ještě lepší!---

2.1 ...já možná jo...


Nejspíš to bude tím, jak zdejší klikači ani nečtou a jen klikají a klikají...

Přitom pan místostarosta je JEDINÝ Z POLITIKŮ kdo s námi všemi zde DISKUTUJE,ODPOVÍDÁ,REAGUJE. No divím se , že přes ty reakce NĚKTERÝCH uživatelů k jeho příspěvkům a vyjádřením je stále tak velkorysý a stále je zde aktivní (jiný politik by se tu ani neukázal)

Přestaňme tu neustále napadat starostu NEPODLOŽENÝMI KECY (jinak by bylo dávno podáno tr. ozn.),napadat pana místostarostu a zastupitele vůbec. Jsou to lidé zvolení ve volbách a jejich přítomnost na radnici je projev vůle většiny občanů, tak to prostě je ...

 

DISKUTUJME A VAŽME SI TOHO ŽE JE S KÝM !!! 

 

Pro škarohlídy a rejpaly : NEJSEM V ŽÁDNÉ STRANĚ A S NIKÝM Z RADNICE SE   N E Z N Á M  !!!

2.1.1 máte pravdu


Ale stejně to odnesete mínusy. Ode mne však dostáváte plus Smiling  

1 Doprava do Prahy.


Dovolím si reagovat především na Vaše nápady se železnicí. Obě popisované varianty jsou v současné době prověřovány SŽDC jako správce dopravní cesty. Současný stav trati 070 Praha-Všetaty-Mladá Boleslav/Mělník (jako součást uvažovaného ramene na Turnov a Liberec) neumožňuje ve všední dny přidat žádný vlak. Proto je nyní prověřována možnost zkapacitnění (rozuměj zdvojkolejnění) trati alespoň v některých úsecích umožňujících křižování vlaků) s následnou elektrifikací. Prověřují se 3 různá vedení trati. Rozhodnutí by mělo padnout v roce 2018.

Druhou, ale bohužel asi vzdálenější studií, je budování vysokorychlostní železnice Praha - Drážďany. Tady se skutečně zvažuje odbočka, ale jinde než navrhujete Vy. Míjela by Líbeznice a napojí se na stávající trať 070, která bude zdvojkolejněna a elektrifikována.

Snažíme se tyto věci stále připomínkovat a doufáme, že v roce 2018 podne rozhodnutí o realizaci.

Vaše poslední otázky moc nechápu. Ve špičkách přímé autobusy jezdí a mají dokonce interval 10 minut. Současnou přeplněnost některých spojů se pokoušíme řešit s ROPID i dopravcem ČSAD. Přidávat spoje nelze protože už nejsou autobusy (nebo jen staré zálohové), ale hlavně nejsou řidiči. Je to celorepublikový problém. Trh práce je úplně vymeten a řidiči s oprávněním k řízení autobusu na něm nejsou.

Pak se nabízí jen zavedení kapacitnějších (kloubových) autobusů. Ty však dopravce také nemá. Je ochoten do nich investovat, pokud bude mít smluvní záruku na provozování linek alespoň na 8 let. Stávající smlouvy však končí v roce 2019. Po posledních jednáních jsem ale optimista v tom, že v relativně krátkém termínu by mohlo dojít k nalezení shody mezi organizátorem dopravy (ROPID), objednatelem (Středočeský kraj), obcemi a dopravci (ČSAD, Arriva).

Zácpy na příjezdu do Prahy však v dohledném horizontu vyřešeny nebudou a autobusy v nich budou váznout. Na náš podnět se nyní prověřuje možnost pruhu pro autobusy v závěrečném úseku trasy v Ďáblicích.

1.2 Po přečtení několika


Po přečtení několika příspěvků a díky zkušenostem každodenního ježdění (autem) Mělník -> Praha bych si dovolil pár návrhů, které by, dle mého názoru, mohli mít nějaký efekt.

Přidání preferenčního pruhu na závěrečném úseku v Ďáblicích (200m?) nevyřeší vlastně nic, protože kapacita silnice do tohoto závěrečného úseku je velmi omezená a nepředpokládám, že by se rozšířila o další pruh. Takže úspora času bude 0-3min. Kdo tam jezdí tak ví, že po tom co se odstranil odbočující pruh doleva se to podstatně zrychlilo.

Vzhledem k tomu, že všechny "plánované" stavby budou možná realizované tak od roku 2030 Smiling byste měli začít hledat řešení, která budou krátkodobě realizovatelná a proveditelná. Bohužel vidím chybu u ŘSD a stejně tak rozdělení krajů Praha a Stř. kraj - názorně to bylo vidět při realizování parkovacích zón 2016.

Vlaky jsou ok, ale reálně opravdu to nevidím reálně jako cestu, abych šel 15min na Mělníku na vlak a pak cca hodinu do Prahy. Jen pro srovnání se podívejte jak dlouho jezdí vlaky z Kralup (24min) a Hněvic (42min). Rozhodně mě to nepřesvědčí z mé cesty cca 55min do centra autem.

Co by dle mého názoru pomoci:

Preferenční pruhy od "Staré pošty" na Ládví - úspora času pro bus tak 15min v ranní špičce - realizovatelné za cca 3 měsíce (téměř celá trasa je již 2 pruhová)

Konečně dodělat bi-pass křižovatky na "Staré poště" - tzn. udělat sjezd přímo na Mělník - realizovatelné za cca 3 měsíce (je to asi 150m asfaltu)

Navíc pokud by se udělali podobné "opatření" a vystavělo záchytné P+R parkoviště někde v těchto místech "Staré pošty" je to motivace pro to, abych tam zanechal auto a jel MHD ke svému cíli. Pokud budu počítat Mělník -> "Stará pošta" (22min) -> přestup na MHD bus -> Ládví (10-15min) - je to konečně něco co by stálo za to...

Jinak parkoviště P+R vystavět mimo obydlené území při této koncepci by také nezabralo moc času - cca rok? Samozřejmě pokud ho udělá někdo kdo třeba bude přemýšlet o tom, že by se postupem času mohlo i rozšiřovat.

P+R Ládví k ničemu (málo míst) a o Letňanech nemá smysl, kvůli v podstatě stejnému času dojezdu jako k Blance (od Staré pošty), hovořit...

Neberte jako kritiku - ostatně je to jen "diskuse" Smiling

 

1.2.1 pozemky


Nápady bych řekl dobré, ale u nás nerealizovatelné, protože než se podaří vykoupit pozemky a projednat stavbu s okolními vlastníky......netroufám si odhadovat, ale tipuji rok 2022-25

1.2.1.2 S tím také


S tím také souhlasím...každopádně zcela upřímně je mi to jedno Smiling protože z těch návrhů jdu vlastně "sám proti sobě". Spíše je to myšleno tak, že se jedná o nejlevnější/nejrychlejší/nejreálnější řešení. Nicméně než se to projedná na všech kompetentních úřadech tak budou stát kolony aut a autobusů až za Líbeznice.
Btw včera jsem jel ráno busem a zpoždění ráno jen 15min (myslím na zastávce na Mělníku Eye-wink. O ten čas tolik nejde...spíš jen, že lepší to asi nebude.

1.2.1.2.1 Autem do práce ?


Děkuji, ale dva roky mi stačily. Zvlášť na podzim a v zimě.

1.2.1.1 Výkup pozemků


Máte pravdu, je to tak, ale s tím se nesmíme spokojit. Když to jde jinde, tak, jak jsem psal, po 27 letech budování kapitalismu už musíme mít ambice, že to půjde i u nás. Musí se zvolit odvážný záměr, a žádný termín se nesmí propásnout, nesmí se spoléhat na krajní termíny, atd. Je to o pracovitosti úředníků, ale především politické reprezentace, která na celou věc musí dohlížet, aby nevznikala zbytečná prodlení. 

1.2.1.1.1 výkup pozemků


 Měl jsem na mysli problémy třeba jako u Hradce Králové, kde to trvalo 9 let, než se podařilo pozemky vykoupit. 

1.1 Korekce dotazu


Vážený pane místostarosto,

děkuji za vyčerpávající odpověď. Jsem velmi mile překvapený, že se o železnici ve smyslu mé úvahy jedná. V této souvislosti by možná stálo za to takové záměry (i když nejisté) lépe zveřejňovat. Dalo by to lidem naději Smiling

Co se týká "přímých" autobusů, použil jsem nevhodný termín, měl jsem na mysli nezastávkové rychlíky, které by sesbíraly cestující po Mělníku a pak by stavěly až v Praze. Jestli se nepletu, tak krom těch, co jezdí ze severu, jsou všechny zastávkové.

 

1.1.2 Problém je i v tom, že


Problém je i v tom, že vše dlouho trvá. Vím, že o zkapacitnění tratě z Prahy přes Neratovice a Všetaty se jedná už dlouho let -možná stejně dlouho jako jednání o podobě obchvatu Mělníka. Před cca deseti lety na toto téma dokonce byla zpracovávána diplomová práce-zkapacitnění trati Praha - Všetaty. A cvo ještě vím, tak se zprascovává velké množství studiíí a záměrů projektů na železnici, ale některé bohužel končí z důvodu, že nevyjde ekonomické hodnocení stavby.

1.1.1 zastávky


Mají na cestě jedinou zastávku: Neratovice, Byškovice.