Tip: Události z kalendáře si můžete pohodlně přenést ve formátu ICS do Vašeho mailového programu či mobilu.
Muzeum M

Chtěli byste mít možnost rozhodnout o otázce obchvat versus průtah?



Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

8 Zapomeňte na obchvat i průtah


Bártův verdikt v pátek třináctého: Zastaví se stavba čtyř plných projektů a dalších 11 v přípravě

Po Česku jsou rozestavěny projekty v celkové hodnotě 200 miliard korun, z toho 120 miliard už bylo investováno.



Ministr dopravy Vít Bárta v pátek v Liberci odkryl tajenku o tom, které silniční stavby se kvůli nedostatku financí zastaví. V příštích letech musí být zastaveny čtyři stavby v plné realizaci, osm staveb s minimální rozestavěností a tři v přípravě. U dalších dvou staveb dojde pouze k časovému a věcnému rozložení výstavby. Kompletní stop však čeká na stavby na železnici.

"Stát vybíral silnice na zastavení podle jejich důležitosti. A právě čtyři stavby tedy opustí bagry," uvedl na tiskové konferenci Bárta a upozornil, že v rozpočtu mu nyní chybí téměř pět miliard korun. Bárta přesune 1,1 miliardy korun ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Zároveň v ŘSD bude nalezena úspora 600 milionů korun.

Nejvíce je zastavením staveb postižen Moravskoslezský kraj. Plně se zastaví stavba silnice  I/11Mokré Lazce na hranici okresů Opavy a Ostravy, dále úsek silnice I/67 Skřečoň-Bohumín, což je přivaděč k D47. Zastaví se i stavba dalšího přivaděče k D47 od Ostravy - silnice I/56. A posledním utlumeným důležitějším projektem bude výstavba mimoúrovňové křižovatky v Sosnové na I/9 u České Lípy.

Seznam nakonec není tak dlouhý, jak se původně předpokládalo. V ohrožení přitom bylo na 51 projektů, z toho 37 silničních a 14 železničních.

Potvrdily se tak zprávy médií, že stavba dálnic bude převážně pokračovat na úkor budování železnice. V pondělí Bárta zastavil všechny stavby na železnici. Zde ministerstvo zasatví 31 staveb, přičemž původně se uvažovalo pouze o 14 projektech.

Jen na provozních výdajích podle něj státní dopravní organizace mohou příští rok ušetřit 3,8 miliardy korun, ty použije na dopravní stavby.

Slevy firem nepřišly, dílčí úspory ano
Bárta po svém nástupu do čela resortu dopravy avizoval, že se zastaví ty, u kterých stavební firmy nenabídnou žádné slevy. Firmy v úterý přispěchaly s plánem jak ušetřit šest miliard korun na projektových změnách. Bárta hodlá prověřit zjištění deníku MF dnes, který přinesl zprávu o tom, že marže některých firem navázaných na státní dopravní zakázky je výrazně vyšší, než tyto firmy uvádějí.

"Pokud interní ministerské šetření potvrdí zjištění, která jsem si v tomto týdnu přečetl v médiích o ziskovosti dodavatelů stavebních prací, bude zřejmé, že tlak na tyto firmy, který v posledních týdnech vyvíjíme, je zcela oprávněný,“ uvedl ministr dopravy Vít Bárta.

Z plánů lze prý například vypustit protihlukové stěny, cyklostezky nebo přechody pro zvěř. To vzápětí kritizovalo sdružení ekologických organizací Dopravní federace.

Ředitelství silnic a dálnic nyní staví na pět desítek dopravních projektů, dalších 90 staveb je ve stavu "před zahájením". Rozestavěny jsou projekty v celkové hodnotě 200 miliard korun, z toho 120 miliard už bylo investováno. Kromě dálnic jde také o obchvaty menších měst a obcí, které mají významně zlepšit životní podmínky obyvatel.

Škrty i za rok
Bárta si na tiskové konferenci i postěžoval, že škrty budou muset zřejmě přijít i za rok. Ministerstvu dopravy byl totiž seškrtán rozpočet na rok 2011 o 35 procent. "To dělá zhruba 33 miliard korun, což je nejvíce  ze všech resortů."

Zlepšit stav financování dopravních staveb by také měla speciální komise, která bude hledat úspory na dálnicích. V komisi budou zastoupeni úředníci i odborníci z vysokých škol. Ti budou pak posuzovat jednotlivé projekty a hledat v nich úspory.

Poprvé by se mohla komise sejít již letos na podzim. 
 

 

8.1 Seznam zastavených staveb


 



Vysoký stupeň rozestavěnosti

 

I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava a Ostrava

 

I/67 Skřečoň - Bohumín obchvat

 

I/56 Ostrava - Prodloužená Místecká II. stavba

 

I/9 Sosnová - mimoúrovňová křižovatka

 
   

Stavby v počáteční fázi

 

R6 Lubenec - Bošov

 

I/49 Malenovice - Otrokovice

 

R7 Postoloprty - Bitozeves

 

I/11 Ostrava Prodloužená Rudná

 

R49 Hulín - Fryšták

 

R1 ul. Na radosti napojení na pražský okruh

 

R35 Hradec Králové - Opatovice

 

I/3 Čerčany mimoúrovňová křižovatka Na Pyšelce

 
   

Stavby v přípravě nebo před zahájením

 

R4 Skalka - křižovatka II/118

 

R48 Frýdek Místek - obchvat

 

I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice

 
   

Stavby, které se nezastaví, ale zpozdí

 

D8 Lovosice - Řehlovice

 

D47 Bohumín - státní hranice

 

zdroj: ministerstvo dopravy

7 :(


chce se mi blít...

 

 

To vyjde zase na půl druhého bambiliónu. 

6 průtah - obchvat


Obě řešení jsou svým způsobem špatná. Vždy někomu vadí a proto jsou zde občanská sdružení. Pod pláštíkem veřejného - jde pouze o ochranu soukromého. To na úvod a trochu s nadsázkou. Při pohledu na mapu mi příjde jediné správné řešení - bohužel v současné době asi nemožné - obchvat druhým směrem, tj. přemostění dvou řek / a kanálu/ a zásah do chráněného území. Dotčení obyvatelé obcí mě asi nebudou milovat, ale jiné řešení nevidím - nebojte se určitě nebudou peníze. A tak se stále budou dohadovat sdružení a protože jsou občanská, tak budou bránit jakékoli variantě a my ostatní budeme popojíždět v pomalu jedoucích kolonách a cesta přes město Mělník se bude stále prodlužovat a prodlužovat. Opravdu může několik lidí bránit jakékoli variantě na zlepšemí dopravní situace ve městě jen proto, že se s někým zná? Které obšanské sdružení zná ty vlivnější. Budou ti vlivnější vlivnější ještě po komunálních volbách? To jsou otázky stejného kalibru, jako být či nebýt popř. jezdit či nejezdit - konec patosu - stejně jako v ostatních věcech na Mělníku, jde pouze o osobní zájem, či nezájem zainteresovaných. Nemám důkazy a tak si doplňte koho nebo čí ....

Pokud jste dočetli až sem - reagujte - budu taky - zatím mám bohužel zkušenost, že se reaguje podle autora, nadpisu a pod. Pokud máme diskutovat, chce to i trpělivost došíst, či vyslechnout někoho jiného. Nejen tady, ale i v životě.

Hezké - prý teplé volné dny

Patočka

6.1 Dočetl jsem a musím se


Dočetl jsem a musím se vším souhlasit. Vždy bude někdo komu se něco nelibí, ale pokud je možnost postavit něco na místě kde stejně nikdy nic  nebude tak proč to nechtít? Já myslím že tady se stejně nic nezmění. Můžem se dohadovat jak chceme a stejně si ta vyžraná prasata nahoře budou dělat co chtěj a na odpad dole budou kašlat. Tak to je po tisíce let a bude to tak i dál a to bez ohledu kdo tam bude sedět. Snad jen doufat že se lidé naučí na Prahu využívat dálnici a uleví se části města.

 

Tady stejně nikdo nikdy nic nepostaví (a když jo tak si nakrade a bude to k ho...)!!!

 

Magnet172

6.1.2 neurážet prosím


Dobrý den,

nevolil bych tak ostrá slova. Někdo by se mohl urazit a o to tady přeci nejde. Jsem velkým kritikem práce radnice, ale myslím si, že by to nemělo sklouzávat k urážkám. Ve vedení města jsou lidé se kterými se dá mluvit v soukromí - to, že se neshodneme v některých věcech mi přeci nebrání s nimi jinak komunikovat.

Ovšem taky mi to nebrání v tom zeptat se zda náhodou někdo neví, kdy bude probíhat focení do novin u příležitosti ukončení revitalizace. Termín se neúprostně blíží. Když se předávala Legionářů, tak jsem to prošvihnul a moc mě to mrzelo. Doufám, že to není kvůli mě, že se to bude opakovat. To by mě mrzelo snad ještě víc.

P.S. Už jste jeli po nové roletě v ulici U tanku? Taky je to dost dobrý. Ani druhý pokus se nepovedl.

Patočka

6.1.2.1 U Tanku


Pokud jsem správně pochopil výsledek průzkumu, ta "roleta" vznikla za dvou důvodů. První je ten že byl použit písek s velkým obsahem jílu, který nepropouští vodu a "klouže" po něm svrchní vrstva. Druhým důvodem je skutečnost že místo výšky podloží 40cm je skutečná výška 90cm. Proto je toto podloží nestabilní. Já se z terasy dívám přímo na tuto ulici a podle mého názoru celá oprava spočívala pouze v tom, že rozebrali dláždění, srovnali podloží udusáním a znovu dlažbu položili. To tedy znamená že byla pouze narychlo opravena vrchní část, ale problém zůstal. Obávám se že takhle to bude pokračovat i v dalších částech města...

6.1.2.1.1 U tanku (bez tanku) :-(


Nevím, ale nebude se opravovat znovu? Vedle se píše, že celý květen budou tyto ulice zase uzavřeny... 

6.1.2.1.1.1 Ano, společně s


Ano, společně s Legionářů. Jen by mě zajímalo zda se budou všechny ulice střídavě opravovat furt, nebo bude někdy konec.

 

Magnet172

6.1.2.1.1.1.1 Konec bude až městu


Konec bude až městu dojdeou peníze což bude tak někdy koncem června.

6.1.2.1.1.1.1.1 No fajn, já už pohorky


No fajn, já už pohorky mám tak můžu do města Laughing out loud

 

Magnet172

6.1.2.1.1.1.1.1.1 pohorky


Pohorky vyfasuje každá žena, která pracuje v centru a potřebuje do/za zaměstnání nějak dojít Smiling Holt středověké cesty za každou cenu. 

6.1.1 Re: Dočetl jsem a musím se - No to je zase moudro dne!


No to je zase moudro dne!

5 Referendum ?


Otázka obchvat vs. průtah je za současných okolností špatně položená. Správně by mělo být průtah nebo NIC, protože tzv. velký obchvat jen tak NEBUDE a to 10 - 15 let a spíš ještě déle. Jediná možnost, jak dopravu na Mělníku řešit alespoň částečně je průtah. Kdy už se s tím tady a v různých občanských sdruženích smíříte ?

5.1 Pane jakzi,


smiřte se s tím, že nesmíříme.

5.1.2 Jasně pane


Jasně pane Špulák, kvůli několika občanům bude doprava skrz město kolabovat. Hurá! To jsme rádi že tu s Vámi žijeme!

5.1.2.2 Pro a proti


Pane (Paní) Strunko, pro a proti jsem se snažil objektivně zhodnotit v komentáři „Varianty“ ze 17.4. Každý si může dle osobních priorit udělat svůj názor, případně založit vlastní občanské sdružení „Za průtah“. Názor veřejnosti naznačují výsledky anket, které shrnul 20.4. Michal Štajnc v příspěvku „Kdo je odpovědný?“ Vězte, že já patřím k nejumírněnějším členům OS, a poslední co dělám, je článek do květnové radnice, pak přijdou jiní, mladší, ti se nezakecaj… To teprve bude na Mělníku a na ŘSD mazec!

5.1.2.2.1 občané sami sobě


...já věřím odborníkům - architektům, projektantům dopravních staveb a ne amatérským průzkumníkům kterým jde o jejich vlastní blaho a ego.

Vaši mírumilovnost si můžeme denně osobně vyzkoušet v dopravních kolapsech v rámci Mělníka. On ten mazec je už mnohaletý a díky pár samozvaným aktivistům bude i nadále.

Obrázek uživatele pa.well

5.1.2.2.1.3 naivita


Milá Strunko,

nečekal bych takovou porci naivity zrovna od Tebe.

Architektům a projektantům dopravních staveb je sice možné z odborného hlediska důvěřovat, ale zastupitelům a úředníkům našeho města tedy rozhodně NE. A právě na zakládě jejich poptávky odborníci projektují.

Já myslím, že je možné otevřeně hovořit o ekonomických zájmech mělnické podnikatelské loby, na jejichž základě vrcholné vedení města jedná. Proč se nepodívat do výpisu z katastru, kdo to vlastně nakoupil pozemky bývalého řepného placu se zjevným podnikatelským záměrem navazujícím na projektovanou trasu průtahu.

Je snadné hledat rychlá řešení pro kolabující dopravu bez ohledu na zdraví a zájmy obyvatel postižených lokalit a na jedince, kteří si nenechají takové nehoráznosti líbit, kydat špínu.

Težší je prosadit takovou variantu obchvatu, která bude respektovat zájmy obyvatel bez větší ekonomické síly proti jedincům s dlouhými prsty. Pro současné vedení radnice zjevně příliš těžký úkol.

5.1.2.2.1.2 Odborníci


Projektanti a další odborníci plní zadaný úkol. Věříte bezvýhradně také politikům a úředníkům, kteří úkol zadávali?

Dopravní mazec se s průtahem přesune o pár ulic dál. Opravdu inteligentní řešení.

5.1.2.2.1.2.1 A vaše vize nebo studie?


A jaké plány nebo studie máte vy, občanská sdružení? Máte třeba nějakou studii, ve které by se řešil vliv dostavby severozápadního okruhu Prahy? Bude to mít vliv na dopravu dálkové dopravy na Mělníku? Řeší tohle vůbec někdo? Co když to bude mít takový vliv, že kamionům se pak nevyplatí jezdit přes Mělník, ale využijí rychlejší spojení od Mladé Boleslavi/Jičína směrem na D5 a dále Plzeň, Rozvadov atd (a samozřejmě naopak z druhé strany). Vždyť kdo by jezdil tuhle trasu přes vesnice, podělaný Mělník a úzký silničky mezi domy a serpentiny v Jizerním Vtelně? I za předpokladu, že budou platit mýtné naprosto všude, tedy i na I, II i III. třídách silnic... (v budoucnu reálné "riziko").

A uvidíme letos, možná výsledky příští rok, až bude hotové nejnovější sčítání dopravy, jaké budou pro Mělník výsledky. Možná ta doprava až tolik nestoupne, ve smyslu počtu vozidel. Uvidíme.

5.1.2.2.1.2.1.3 RE: A vaše vize nebo studie?


Tak já tady tu historii ještě jednou zopakuji. Jako OS bohužel nemáme prostředky ani kapacity zpracovávat odborné studie. Proto vycházíme ze studie zpracované pro město před čtyřmi lety, kde mezi asi patnácti návrhy vyšly nejlépe dvě varianty. Říkejme jim nadále průtah a obchvat. Vytyčení tras stručně popisuji na jiném místě této diskuse. V plánku ww.okolomelnika.ic.cz/popis%20scenaru.jpg je to ta červená, resp. modrá (převážně) čára. Celá studie je na webu města, odkazy zde: www.okolomelnika.ic.cz/odkazy.html

Zpracovatelé studie hodnotili tyto varianty jako rovnocenné a NEDALI ŽÁDNÉ DOPORUČENÍ pro konečný výběr. Konstatovali, že rozhodnutí je na zastupitelstvu.  My jsme jako OS prosazovali obchvat, zastupitelstvo na památném zasedání na Chloumku hlasovalo pro průtah. Hlavním argumentem byla větší připravenost průtahové varianty a příslib financí ze Státního fondu dopravní infrastruktury, kde v té době měla svou loby určitá mělnická zájmová skupina. Svou roli tu podle mého názoru sehrály podnikatelské zájmy kolem pozemků nejenom v sousedství plánované průtahové komunikace, ale i pozemků zamýšlených pro komerční bytovou výstavbu v blízkosti pro ně nežádoucího potenciálního obchvatu.

Studie hodnotila podle čtyř kritérií:

1.       Hledisko dopravní. Nejlépe vyšel obchvat. Podle mě nejdůležitější kritérium.

2.       Hledisko ekonomické. Nejlevněji vyšel průtah. Pochopitelně.

3.        Dopady na životní prostředí.  Nejednoznačné hodnocení. Z hlediska negativních vlivů na obyvatele vyšel lépe samozřejmě obchvat, z hlediska dopadu na přírodní lokality logicky průtah.

4.       Urbanistické hledisko. Městský architekt upřednostnil průtah. Pro mě zcela nepochopitelně, domnívám se, že zpracování této kapitoly neproběhlo zcela nestranně.

Já v různých článcích a diskusích, kde vystupuji jako mluvčí OS, prezentuji a obhajuji striktní postoj sdružení proti průtahu, který byl drtivou většinou členů odhlasován na nedávné valné hromadě. Osobně jsem však dospěl k názoru, že projekt průtahu je již tak daleko, že je potřeba tohle řešení ne snad oceňovat, ale smířit se s ním (minimálně s oběma krajními etapami) a zaměřit se na připomínkování technických detailů jako jsou protihlukové stěny, přechody, chodníky apod. tak, aby negativní dopad na obyvatele byl co nejmenší.  Z tohoto důvodu ustupuji v OS do pozadí a hlavním hlasem Okolo Mělníka se v nejbližší době stane Ivana Přibáňová. Držím jí palce. Ty odpovědi v dnešním Mělnickém deníku jsou už převážně její, nevím proč tam prdli zase moje jméno :)

Obrázek uživatele pa.well

5.1.2.2.1.2.1.2 A proč?


Flegmatiku,

Vy jste to nějak špatně pochopil.

Nevidím důvod, proč by občanská sdružení měla přicházet s nějakými studiemi nebo vizemi. Od toho tu snad jsou placení úředníci a představitelé města, aby za veřejné peníze nechali zpracovat studie vyvedení dopravy z města a pak realizovali variantu optimální z pohledů občanů města!

Z mého pohledu to je varianta obchvatu podobně jako obchvatem řeší svou dopravní situaci jiná, z hlediska zájmu o občana zřejmě osvícenější, města.

Na Slaný jste určitě jel a vzpomenete si, jaké to bývávalo "ježdění" přes Spomyšl a Mlčechvosty. Teď je to jiná káva a z obyvatel Spomyšle snad mohou nadávat jen Ti, jejichž podnikatelské aktivity byly zaměřené na průjezd vysokého počtu automobilů.

Úplně stejně to probíhá na Mělníku. Co si myslíte, že stojí za prosazením varianty průtahu? Buď lenost a nezájem představitelů města, nebo napojení na něčí podnikatelské aktivity. Přitom majoritní skupině obyvatel by se prosazením obchvatu zjevně ulevilo podobně, jako se muselo ulevit spomyšlovským.

5.1.2.2.1.2.1.1 Dobře,


..ale to se tu také už probíralo. Ten severozápadní okruh Prahy snad jednou někdo dokončí, ale pokud chci jet z Mladé Boleslavi na Plzeň ( potažmo na K. Vary), tak přece mohu jet Jižní spojkou přes Baranďák. A ta dálnice z Prahy na Teplice s odbočkou na Slaný a Mělník dává také přece určité možnosti projekce konkrétní trasy. Prostě ty kamiony ani nikdo trošku nedonutil, aby zkusily jezdit jinudy, než přes Jizerní Vtelno. A pak, máme volby, a některé strany už teď hlásají, že dopravu rozloží i na koleje ( dnes učební obor ,, logistika v dopravě"), tak jsem zvědav Smiling.

5.1.2.2.1.2.1.1.1 Recht.


To máš pravdu Sokrate, že z MB do Plzně a Rozvadova lze použít Jižní spojku (to pak nechápu argument, že Mělník se využívá ve spojení z MB/JC na Rozvadov, jak tu někdo psal). Akorát je často ucpaná a přetížená. Ten severní okruh Prahy opravdu chybí, minimálně ve spojení D8 a R10 a hlavně D8 a R7, potažmo všech spojení, která by byla rychlejší po severu, než Prahu objíždět z jihu. A tedy momentu, kdy by se kamionům/osobákům alespoň časově zkratka přes Mělník po I/16 nevyplatila. 

Až budou kamiony platit všude, na všech silnicích, tak to bude úplně jedno kudy pojedou (aby to nemělo vedlejší efekt, že to de facto nebude mít žádný efekt a stav se vrátí do dob před mýtem Smiling ). 

Jinak s těmi kolejemi. Ne, tomu fakt nevěřte. To jsou předvolební žvásty, které stejně nikdo nikdy nesplní. Tedy alespoň já už podobným cintům nevěřím.

5.1.2.2.1.2.1.1.1.1 RE:Recht


Myslím, že jim ani tak nešlo o Rozvadov, jako o trasu SRN-Cheb-K.Vary- Slaný-Mělník-Mladá Boleslav- s pokračováním k severu či východu. Souhlasím, že ten nedokončený severní okruh Prahy citelně chybí a to ovlivňuje i dopravu zde.

Silnice jsou opravdu hrozné. Když pominu díry a vyjeté koleje, tak tu máme zase takové nepříjemné hupy. Zkuste sjet od Jungmanky na Pšovku a jsem zvědavý, kdo tohle bude opravovat. Úplně mě až dojalo Smiling, že se někdo pokusil začít od spodu záplatovat Vodárenskou.

Kdysi jsem se divil, proč si lidé začínají kupovat taková obrovská terénní auta, která je problém zaparkovat, ale už to vidím. Páni silničáři, co je proboha zase drahé ? Jaro už máte, levné směsi můžete už použít, tak kde jste ? To budeme mít silnice jak někde od Turecka na východ?

Asi jsem naivní, ale ikdyž chápu, že jde o předvolební žvásty, tak si myslím, že se tohle jednou řešit bude muset. A třeba nejen u nás, ale i v Bruselu.  Občas se mi dostane do ruky takový časopis ČD-Cargo, který je volně k sehnání hlavně na nádražích. No,tam nesměle píšou o takových vlaštovkách nákladní přepravy na kolejích, tak nevím. Fakt je, že se asi tím bude opravdu někdo zabývat, aby získal železnici zpět klienty. Teď tam psali o překladišti v Lovosicích, ale největší překladiště v ČR je prý u nás na Mělníku. Stojí sice u Labe, ale překládá se z vagonů na kamiony.

5.1.2.2.1.1 Důvěřovat je


Důvěřovat je Vaše osobní právo, ale kdyby jste znal detailnější informace a názory projektantů, tak by Vaše důvěra ustoupila. Sami projektanti kritizuji umístění komunikace (tento názor padl na technickém jednání dokumentace průtahu), ale co mají dělat, když jim město dalo k dispozici toto území ?

Doprava v Mělníce kolabuje (dle Vás) již několik let, já jsem tuto otázku pokládal v několika minulích komentářích a táži se znovu. Proč město nepracovalo na obchvatu už před dvaceti lety? Stalo pouze to, že se vytáhla studie ze šuplíku a oprášila se.

5.1.2.1 Možná bych nechal pana


Možná bych nechal pana Špuláka chvilku bydlet v omech okolo postiřených silnic, posílat děti do škol a manželky s kočárky právě po těchto  místech. Pak by si to i tento inteligent přehodnotil.

 

Magnet172

5.1.2.1.3 Šmankote


Vždyť ty tady napíšeš, že chce někdo kvůli svým vlastním zájmům nechat jezdit auta tam, kde jezdí teď (mimo jiné to nikdo teda nechce!) a pak hned napíšeš, že lepší je radši šoupnout ta auta pod okna jenom těm čtyřem domům. To je ale přece to samé, co ty tady tak strašně napadáš: "...hlavně, že to nejezdí pod okny mně!" Občanská sdružení se tuto situaci snaží řešit komplexně, pokud si toho někdo nevšiml (alespoň tedy některá OS).

A aby nedošlo k nějakým dalším spekulacím ohledně mých zájmů - bydlel jsem 24 let v rodinném domě, který se třásl po průjezdu jakéhokoliv nákladního auta. A nejezdilo jich kolem málo. Takže vím, o co tu jde...

A zkus si občas po sobě příspěvek přečíst... Ať se to dá přelouskat (když už používáš slovo inteligent).

Nazdar

5.1.2.1.2 Vážený pane Magnete Stosedmdesátýdruhý


Vážený pane Magnete Stosedmdesátýdruhý, to jste trefil hřebík na palici, protože právě tohle se už chystá. Doporučuji Vám totéž Smiling

5.1.2.1.1 Myslím, že osobní


Myslím, že osobní útoky jsou zbytečné, protože tady neexistuje dobré či špatné řešení. Je jen lepší a horší a každý si osobuje právo vědět, co je lepší či horší. Průtah není z dopravního hlediska ani zdaleka ideálním řešením, ale je připraven a některá krizová místa mělnické dopravy výrazně vylepší. Proto si myslím, že by se měl realizovat. Na druhou stranu je pravda (a tady myslím, že p.Špulák ví o čem mluví), že povede někomu přímo pod okny nebo relativně blízko. Důkazem je, že u většiny průtahu se musí budovat protihlukové stěny, které jsou na základě příslušných hlukových propočtů.

Proto se v těchto diskusích velmi často objevují i silné emoce. Nemusíme souhlasit s tím druhým, ale zkusme ho pochopit. Voltaire kdysi řekl: nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit Tvoje právo říci to.

Přeji všem hezký, dopravně klidný den.

5.1.2.1.1.1 Komu povedou pod okny? 4


Komu povedou pod okny? 4 domům? Dnes jezdí kolem panelového domu v Cukrovarské, kolem školy, kolem RD podel Italské, Cukrovarské a Mladoboleslavské. Hodnotíte zájmy stovek nad zájmy desítek? Co třeba hodnotit to jen kvuli té škole? Ano je to speciální škola kde jsou hloupé děti (jak už tu někdo psal) ale i tyto dětí, nebo možná právě tito by měli mít bezpečnou cestu do školy. projděte se dneska tou Cukrovarskou když se tam nejezdí. Lidé po letech otevírají okna a větrají peřiny. O tom se jim ani nezdálo Sad

 

Magnet172

5.1.2.1.1.1.3 Myslíte?


Myslíte, že přechod přes obousměrnou magistrálu vedle kruhového objezdu bude pro děti bezpečnější než přechod jednosměrné ulice? (Lávky ani podchody v projektu nejsou)

Obrázek uživatele milk

5.1.2.1.1.1.2 Nevím,jestli to ještě


Nevím,jestli to ještě platí,ale v jedné variantě bylo tu školu kvůli průtahu zbourat.

5.1.2.1.1.1.1 nestavět celý průtah


Jsem pro to, aby se postavily obě krajní etapy a nestavěla se ta prostřední. První přes řepný plac odlehčí zástavbě v Rousovicích a třetí odlehčí křižovatkám na Pšovce. Ale o té prostřední bych vážně pochyboval. K čemu je? Jen přenese dopravu o kus dál. Jinak nic. Nikomu nepomůže. A ušetřené peníze bych dal na projekt pořádného OBCHVATU !!!

5.1.2.1.1.1.1.3 Pár problematických míst


Ale i ta prostřední varianta by něco řešila, nebyla by až tak k ničemu. Zásadní dnešní problém vidím u závor na Kokořínské. Neuvěřitelně špatně místo, které však asi nešlo řešit jinak. Křížení silnice II. třídy a dvou silnic I. tříd, z nichž ta nižší třída má přednost. K tomu přejezd, který když je delší dobu zavřený, tak se to tam všechno ucpe. Auta čekající na závorách tvořící kolonu za další křižovatku, dále chce-li někdo odbočit z Nádražní vlevo na Chloumek, tak stojí také, za ním všichni ostatní. K tomu dlouhé kamiony, které to tam stěží mohou vykroutit. Když se závory zvednou, tak se stojí dál, protože zase mají přednosti ti co přejíždějí přejezd.

Prostě za mě je tohle místo asi nejhorší a nejméně přehledné na Mělníku a projíždějící si o tom musí myslet, který debil to takhle vyřešil (neřeší, že to jinak nešlo). Plus pokud přejíždějí přes ty jedny rozbité koleje (děs a hrůza), tak to zrovna bezpečnosti na přejezdu nepřispěje (řadit na přejezdu jedničku kvůli té 25cm díře jsou někteří také schopni). 

Takže bych o té střední části až tak jako o zbytečné nemluvil. 

EDIT: jsem zapomněl ty další místa:

U jateckých závor něco podobného, ale v menší míře. Chybí střední pruh ve směru od Tesca, kde by stála auta čekající na volný přejezd.

Další místo v napojení Bezručovy a Řípské na Malém Spořilově. Opět místo, kde se ve špičce tvoří samé kolony. K tomu dlouze zavřený přejezd vlečky...

Ta doprava je tu prostě determinována i těmi kolejemi kolem Mělníka, křížením se silnicemi atd atd. Smiling Leda ty tratě a vlečky zrušit a těchto míst by ubylo Laughing out loud Ale to je samozřejmě vtip.

 

5.1.2.1.1.1.1.2 Realistické řešení


To je realistické řešení. Mluvím pouze za sebe, nikoliv za sdružení. Problém je, že jde o jeden projekt, jednu stavbu. Jak se to jednou rozjede…

Bude hodně záležet na tom, kdo bude po volbách na radnici. Ptejte se svých kandidátů…

Obrázek uživatele milk

5.1.2.1.1.1.1.1 Souhlas


To by celkem šlo,postavit kulaťáky na Pražské a Mladoboleslavské.Propojit je přes řepný plac a tím převzít dopravu z Cukrovarské a Italské.

5.1.2.1.1.1.1.1.1 Město nechalo


Kolem prostřední části průtahu nechalo město postavit lidem vyplavených při povodni několik domů. Teď by měli mít silnici doslova nad domy (má vést na mostovce) . To také svědčí o tom, že má město koncepci... . Lidem mezi Chloumkem a Mělníkem se blokují pozemky (zase jen některým) kvůli další variantě ochvatu (zase jen průtah, jen o 600m výš). To prosadil jeden zde známý zastupitel. Sakra, probuďte se, tohle nejsou obchvaty ale "magistrála kolem Muzea". Přeci nedopustíme takovou nesmyslnou stavbu, která nám rozdělí město na dvě části! 

5.1.1 Ono by to šlo...


...jedině, kdyby jste si velký obchvat zafinancoval sám. ŘSD na to nemá a dlouho mít nebude.

5.1.1.1 Ona nastává paradoxní


Ona nastává paradoxní situace, neboť jedním z důvodů, proč byl zvolen průtah je finanční náročnost. V této době, kdy je částečně znám rozsah průtahu se jeví, že finanční náklady převýší trojnásobek původních odhadů díky dvojitému přemostění železnice.

5.1.1.1.1 Pravda...


Ano, jakékoliv prodlevy a zdržování tu stavbu (tedy spíše "nestavbu") stále a stále prodražují. Vsadím boty, že ty kalkulace, které byly alespoň rámcově vytvořeny před lety (cca 2005-2006?), tak dnes budou zase o něco vyšší. Rozhodně žádná společnost dnes nebude stavět za ceny k roku 2006.

4 Málem bych zapoměl.


Nač dělat drahá a zbytečná referenda, když si dokážeme udělat ankety na netu, které asi stejně řeknou, že je většině milejší obchvat, než průtah. Podobný průzkum si mohou udělat na jiných webech také, a pak to porovnat Smiling .

3 Deník informuje.


Nemohl jsem si odpustit takovou pikantní informaci, jak Mělnický deník informuje veřejnost, co se nyní odehrává v otázkách obchvatu.

První článek se jmenoval...Jak voní referendum. ( autor Petra Špitálská 17.4. -10.08) a krátce po vydání byl z hlavní stránky ( úvod či zprávy : časová posloupnost) přesunut do kategorie názory.

Druhý článek se jmenuje...Mělničtí politci rozhodnou o referendu kvůli obchvatu ( včera v 10.58). Článek naleznete pouze v této podobě, poklud zadáte do hledání slovo referendum. Teď je cca 17.41 a pokud na něj kliknete, tak se zobrazí zpráva : Litujeme, ale požadovaná stránka neexistuje.

http://melnicky.denik.cz/hledani/?dotaz=referendum&server=melnicky.denik.cz

Také nevím, proč zrovna nějaký zajímavý článek občas vypadne z hlavní stránky.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2 kdo je odpovědný?


Velice bedlivě sleduji živou diskusi týkající se obchvatu nebo průtahu městem Mělník. Jsem potěšen, kolik lidí tato problematika zajímá a jaké jsou jednotlivé názory na věc. Domnívám se však, že to podstatné neustále uniká a to, proč se ocitáme v této patové situaci. Trasa tzv.průtahu je známá již několik desítek let a smutné je na tom to, že nebylo (dle mého názoru) vyvinuto dostatečné úsilí na její koncepční změnu. Jednoduše se rozvíjela již spuštěná myšlenka, která se akceptovala jako nejlepší (nebo nejednoduší) řešení. Dohadujeme se nad otázkou, zda průtah nebo obchvat. Jednoznačně obchvat (říká většina), ALE problém je nyní v čase. Kladu si tedy otázku, proč se takto důležitým tématem pro město Mělník nezabýval někdo intenzivněji, kdo nese zodpovědnost za to, že rozvoj dopravní infrastruktury neudělal krok vpřed? (v myšlence obchvatu). Neměl by být někdo zodpovědný za to, že se za třicet let nerozvíjela koncepce obchvatu? V současné době se svaluje vina na občanská sdružení za způsobené průtahy v přípravě stavby, ale nebýt iniciativy jednoho občanského sdružení, tak je dnes demolována řada objektů v ulici Cukrovarská.

Shrnutí výsledků webových anket týkajících se problematiky průtahu:

web Mělníček - pro průtah 103 hlasů - proti průtahu 266 hlasů - neví 45 hlasů 

Týdeník Mělnicko - pro průtah 85 hlasů - proti průtahu 71 hlasů - neví 1 hlas 

místní sdružení ODS - pro průtah 17 hlasů - proti průtahu 26 hlasů - neví 1 hlas (stav k 19.4.2010) Michal Štajnc

(kopíruji nicku MichalS článek, který jako redaktor neumím zveřejnit, nějak se proti mně spikla technika, tak pardon)

Obrázek uživatele milk

2.1 Odpovědět na tuto


Odpovědět na tuto otázku není těžké.Jak jsem zde již jednou psal,stačí si na netu najít v katastrální mapě čísla parcel přes které má vést průtah.Podle čísel parcel se lehce v katastru nemovitostí najde vlastník.Nejzajímavější je ten úsek přes bývalý "řepný plac".Původní vlastník Cukrovar Dobrovice na nátlak města Mělník tento pozemek prodal.V katastru nemovitostí vidíte,jak si "opovědní"tento pozemek rozdělili.Teď samozřejmě mají zájem,aby stát vedl průtah právě přes jejich pozemek.Pravděpodobně bude rozdíl v ceně za kterou koupili a za kterou prodají.

2.1.1 Nemáte správné


Nemáte správné informace. Na řepném place se nic vykupovat nebude, protože město před 3 roky koupilo pozemky pro trasu průtahu přímo od cukrovarů a o zbytek plochy nemělo zájem. Tu pak prodali cukrovary soukromníkům. Z tohoto hlediska je řepný plac jediným úsekem, který je připravený k výstavbě.  

Obrázek uživatele milk

2.1.1.2 Ona ta správná informace


Ona ta správná informace není úplně správná.Na řepném place má město asi třetinu místa potřebného pro průtah(těleso bývalé vlečky a školu se zahradou).Větší část vlastní Roubíček,Černý,majitelé družstevní bytovky a dalšího domu.Mimo té části na řepném place nevlastní město vůbec nic.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1.1.2.2 majitelé pozemků


majitelé pozemků přeci nemusejí vůbec kalkulovat s výkupem. stačí počkat, až průtah bude, a pak si u průtahu postavit benzínku...

btw. ví někdo, jak včera dopadlo to zastupitelstvo?

2.1.1.2.2.1 Zastupitelstvo


... dopadlo to dobře, referendum nebude.

2.1.1.2.1 Ověření


Přiměl jste mě, abych si to ověřil na stavebním úřadě. Pozemky pro vlastní těleso komunikace jsou v plném rozsahu vykoupené. Projektová dokumentace však někde počítá s mírným rozšířením např. o boční násep u vyvýšených míst a tady je několik míst skutečně zasahujících na pozemky výše Vámi zmiňovaných majitelů. Ty je skutečně možné odkoupit nebo násep nahradit opěrnou zdí a nic nevykupovat. Tyto části podle  tvrzení stavebního úřadu však nepřesahují 5% plochy pro výstavbu.

2.1.1.1 A dozvíme se někdo jak


A dozvíme se někdo jak to bude vypadt? Podchod/nadchod, výška  účinost protihlukových stěn, možnost sjezdu k Shell či někde jinde? Co bude se zyblo plochou? Vyrobí se  chodníky?

 

Krom toho: mohl by někdo zařídit aby ulice Cukrovarská byla průchozí? Propadly se tam chodníky od bagrů, rozsypali tam písek po celkém chodníku a zbylo tam po nich 10cm vysoké pískoviště, atd.... V té ulici je škola, děti ze Slovan tudy chodí na Pražskou, maminky tahaj kočárky a nic.

 

A v neposlední řadě: ještě jednou tam romský dělník hodí dřevený klín po partě dětí která tam šla z té školy a bude jim nadávat, tak ho hodím já do té díry a rozkopumu hlavu. takhle vulgárně se nechovaj ani opice ve výběhu.

 

Magnet172

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

1 Obchvat vs. průtah


Obchvat vs. průtah - aktuálně: Vedení města jedná s občanskými sdruženími o možnosti konání referenda v otázce řešení dopravní situace ve městě. Myslíte si, že by se mělo ve věci budování průtahu městem konat místní referendum souběžně s květnovými volbami do sněmovny?

Díky za hlasování v této anketě.

jeden starší článek o obchvatu zde.

všechny články o obchvatu na Mělníčku zde.

1.1 Referendum?


Rád bych věděl, jak by případné referendum vypadalo? V referendu se obvykle vybírá mezi několika variantami řešení. Jaké varianty by v tomto případě přicházeli v úvahu?

Budovat průtah či nebudovat?

Jedna varianta vs. druhá (existuje-li v tomto případě)?

Nějaké další řešení?

Kdo rozhodne mezi kterými variantami se bude vybírat?

Referendum se totiž dá poměrně snadno zmanipulovat výběrem variant. Bez odpovědí na tyto otázky je dost obtížné říct zda referendum ano či ne.

1.1.1 Varianty


Stručné hodnocení navrhovaných variant:

1. Průtah okrajovými částmi města je již součástí územního plánu města, je částečně projektově připraven a zahájení stavby je reálné do dvou let. Hlavní výhodou této varianty je připravenost akce a dřívější realizace. Nevýhodou je zavedení tranzitní dopravy do města a negativní dopad na obyvatele.

2. Obchvat města mimo obytné zóny vyžaduje nová přípravná a administrativní řízení, zahájení stavby je proto reálné v horizontu deseti let. Hlavní výhodou tohoto řešení je vyvedení tranzitní dopravy mimo obydlené čtvrti a dlouhodobé zlepšení životního prostředí ve městě. Nevýhodou je pozdější a nejistý termín realizace.

Vytyčení navrhovaných tras (zhruba):

Průtah: Napojení na Pražskou u cukrovaru – bývalá vlečka cukrovaru – křížení s Mladoboleslavskou – přemostění železnice – východní a severní okraj Blat (demolice několika objektů) – křížení s Kokořínskou –– pokračování souběžně s ul. Dobrovského- mimoúrovňové křížení s Řipskou a s železnicí v oblasti bývalých jatek (zábor sportoviště) – napojení na silnici č. 9 směr Č. Lípa v oblasti na Průhoně.

Obchvat: Napojení na Pražskou mezi Kly a Mělníkem – mezi poli k přemostění železnice – pokračování souběžně s koridorem vysokého napětí mezi Mělníkem a Chloumkem (zábor vinic) - napojení na silnici č. 9 směr Č. Lípa v oblasti na Průhoně.

OTÁZKA V REFERENDU MUSÍ BÝT FORMULOVÁNA TAK, ABY SE DALO ODPOVĚDĚT ANO -NE.

1.1.1.1 RE: Varianty


Jenže, pokud čtete zdejší příspěvky, tak jistě víte, že jsou i jiné varianty obchvatu. Pokud někdo povede obchvat poblíž Řípské ulice s dobrým starým úmyslem jej napojit u Zemědělské techniky, tak nevím , zda je zrovna toto výhra. Nejen, že je prakticky poblíž stávajícího současného okruhu, ale je mi trochu líto těch lidí, kteří bydlí o několik kilometrů dál  ve městě Liběchov, kde také naříkají.

Obrázek uživatele milk

1.1.1.1.2 Nevím,jak jsi to četl,ale


Nevím,jak jsi to četl,ale pan Špulák jasně píše o obchvatu v souběhu s vedení VVN.Ty dobře víš,že v jeho blízkosti nesmí být žádné stavby a stromy.Jakákoli pozemní komunikace tam ale být může.Tento prostor je od Řipské a Zemědělské techniky vzdálen minimálné kilometr.
Kdo projíždí Liběchovem,musí také přes Želízy,Tupadly,Chudolazy,Medonosy atd.Proto nelze preferovat jen Liběchov,ale musel by se udělat obchvat celého údolí potoka Liběchovky

1.1.1.1.2.2 RE:četl


Ale vždyť ten pan Špulák píše jasně v poslední větě, že k napojení dojde v oblasti Průhonu, čili v místě, kde se téměř podle všech prognoz má napojovat jak obchvat, tak průtah. Je to skoro na každé mapě, která nám byla předkládána. ( U Zemědělské techniky- bývalá STS !)

Ten, kdo ale čte příspěvky na téma obchvat pravidelně, tak jistě ví, že zde byl i návrh, aby silnice od Mělníka překročila silniční komunikaci mezi Liběchovem a osadou Rymáň, a pokusila  se technicky sestoupit do údolí někam mezi Liběchov a skalní útvar Klácelka. Dokonce prý nějaká babička z Liběchova tady nějakému pisateli o této možnosti ( přišli na ni v dávných časech) vyprávěla. Objevil jsem vlastně objevené.

Současná komunikace od nadjezdu na Průhoně, která vede poblíž krematoria až k lesíku pod Chloumečkem a dále jako cesta do Strážnic a Střednice, by tak nabyla na ještě větším významu.

Dokonce se zvažovalo, že by obchvat vůbec nemusel vést přes Blata, ale mířil by těsně u nich přes pole k Vysilači na Chloumku, před kterým by uhnul vlevo přes Kokořínskou silnici až za les, kolem střelnice na Chloumku, přes tu komunikaci ( kruhový objezd) Průhon-Střednice a polemi mezi Rymáň a Liběchov.

1.1.1.1.2.1 Obchvat celého údolí?


Obchvat celého údolí? To jako až do Dubé? Sorry, Liběchov má cca. 1000 obyvatel a ty za něj budou rádi. Obchvat v Mělníku pomůže zhruba 1000lidem co bydlí podel problémových tras a až 5tisícům co okolo nich chodí do škol a zaměstnání. Ale kolika lidem pomůže obchvat Tupadel a dalších vesnic?

Já navrhuji udělat obchvat kolem každé vesnice a zakázat podel nich stavět. Tím pádem bude celá republika z betonu a na houby budem chodit do škarpy.

 

Magnet172

1.1.1.1.1 Realita


Já se obávám že tady to není o lítosti, nebo o pocitech (když nepočítám ty chudáky co u té silnice bydlí). V současnosti jsou na stole reálně dvě možnosti:

 

- postaví se ta špatná varianta (průtah). Je reálné že během dvou let se začne stavět. Pro město je to jednoznačně nevhodné řešení. Pomůže zčásti pouze na Malém Spořilově a tím že bude postavena kvalitní komunikace včetně kruhových objezdů, příšerných ale aspoň trochu funkčních protihlukových stěn a mimoúrovňového křížení s železnicí, což jsou ovšem velmi zásadní pozitiva. Riziko je v tom, že když se postaví průtah, bude obchvat v budoucnu velmi těžko prosaditelný

- budeme bojovat za obchvat, což je pochopitelně ta lepší (ale ne ideální!!!) varianta. Stavět se nezačne dřív než za deset let (územní plán, projektová dokumentace, posuzování vlivu na životní prostředí, financování, výkupy pozemků...). Peníze které jsou dnes vyhrazené na průtah nenávratně zmizí ve státním rozpočtu. Mělník dalších 10-12 let (střízlivý odhad) bude dál jezdit po Řípské

 

K tomu jen pár postřehů které mě napadají:

- doprava v příštích letech vzroste v řádu desítek procent

- referendum nic nevyřeší, protože téměř jistě bude účast nižší než 50% (tedy bude pro vedení města nezávazné)

- je třeba uvažovat v souvislostech - SZ pražský okruh, obchvat Liběchova, stav státní a městské pokladny (obojí na pokraji klinické smrti), vlastníci pozemků v trase obou variant, stav kdy lidem v centru je to úplně jedno, názory lidí kteří přijdou o domov...

 

Je jasné že celý problém se musí řešit A.S.A.P. Pokud se řešit nebude (což vedení města svou pštrosí politikou provozuje už řadu let), dojde k obrovskému průšvihu v podobě dopravního kolapsu ve značné části okresu Mělník...

 

Radek Čos

1.1.1.1.1.1 Chtěl si tím říct že


Chtěl si tím říct že si máme zvolit menší zlo? proč nikdo přesně neřek kolik bude mít průtah podchodů? Kolik protihlukových stěn. Kolik domů se musí zbořit. Jak omezí oblast Blat.

Já bydlím na Slovanech a aut už mám plné zuby. Ale je fakt že ted co je doprava pouze v jedné ulici tak se žije mnohem lépe. pokud bude průtah dobře udělaný jen dobře. Proč by nemohl být třeba hloubený a na něj pak položit betonové panely na kterých poroste travina? Sice o dost dražší ale pro okolí mnohem přínosnější metoda. Po Evropě naprosto obvyklá.

 

Magnet172

1.1.1.1.1.1.2 Tak s tím si dovolím


Tak s tím si dovolím teda nesouhlasit. V čem je obousměrná doprava Italskou lepší než doprava v jednosměrkách? Mně to připadá mnohem horší. Myslím, ale, že to docela dobře napodobuje případnou existenci průtahu, takže si člověk může vyzkoušet, jak by se takový průtah přecházel.

Možná paradoxně mi ale přijde, že tahle úvodní část průtahu by asi jako jediná měla smysl. Aspoň by se ta silnice odsunula zpod oken domů v Cukrovarské a Italské. Ale třeba ta část souběžná s Dobrovského? No nevim... Každopádně jsem ale pro obchvat, i kdyby měl být za 10-15 let. Protože jestli se postaví průtah, tak obchvat nebude ani za 30 let a pak bude doprava na Mělníku skutečně kolabovat.

A ještě k počtu podchodů/nadchodů - doufám že nebude žádný Smiling Mnohem lepší mi přijdou semafory pro chodce. Podchody a nadchody stejně většinou nikdo neppužívá, pokud není silnice oplocená.

1.1.1.1.1.1.1 :-)


Já jsem nechtěl říct nic. Jen jsem zrekapituloval situaci... Smiling

1.1.1.1.1.1.1.1 takhle ne


Já budu hlasovat proti všem těmto variantám! Nejsou potřeba! Jediné, co je potřeba je udělat tu etapu od Pneuservisu Kincel k Průhonu a část přes řepný plac. Ostatní je nesmysl a nic se s tím nevyřeší. Tyto komunikace budou složit občanům města a ne přespolním. Je potřeba prosadit opravdový obchvat, a to buď severní cestou až za Chloumkem nebo jít jižní cestou a spojit silnici I/9 od Kel se silnicí I/16 od nového mostu. Podívejte se do mapy, nic by tomu nebránilo.

Moc by mě také zajímalo, kdo vlastně přišel na tu blbost vést obchvat prostředkem města. Rozdělit ho na dvě části je přeci maximální nesmysl!

Doprava přes Mělník se zmírní zpoplatněním silnice I/16, kterou využívá značná část kamiónů jako lacinou zkratku Rozvadov - Jičín. To by mělo nové zastupitelstvo prosadit jako první!