https://www.traditionrolex.com/7

 Úvaha povolební | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Uvítáme nové uši a oči. Staňte se zvědem serveru Mělníček.cz! info@melnicek.cz

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Úvaha povolební

Psát povolební úvahu krátce před volbami je poněkud sebevražedné.  Ale jen zdánlivě - vždyť mnohé věci jsou zřejmé už teď.  A to díky systému komunálních voleb. Něco takového jako skokani z posledních míst nebo nezvolení lídři prostě nehrozí. Prvních n-kandidátů to má v každé straně jasné, přičemž za n lze dosadit volební výsledek té či oné strany. Takže pro lídry je jediná starost - aby moje uskupení bylo dostatečně silné a mohlo vládnout. Nebo se podílet na moci. Pojďme se podívat na jednotlivé uskupení, ambice a co jejich lídři.

1 - Pravý Blok - spíše kandidátka do počtu, vzhledem k volebnímu zákonu je hlas pro tuto stranu málo účinný.  Vlastně bez komentáře.
Potenciál zastupitelů  - 0.

2 - Radnice 2010 - velmi zajímavá kandidátka, pracovně  tzv. ODS-B. Tedy takto - po dobu 4 let zástupci tohoto sdružení hlasovali nejvíce ve shodě s ODS, u klíčových rozhodnutí  na 99,9%. Nelze předpokládat jakoukoliv změnu kurzu. Díky tomu silný hráč jako spojenec ODS. Dobré sponzorské zázemí prolnuté se sponzory ODS bylo vidět i na kampani.  Vzhledem k úloze subjektu jako podpůrné organizace účel splněn  na 100%.
Potenciál zastupitelů  - 1-2.

3 - TOP09 - nový subjekt, na čelných místech kandidátky lidé se zkušenostmi z komunální politiky. Charismatický lídr s vysokými ambicemi, vzbuzující současně vážné obavy. Pod jeho vedením by mohlo dojít k opravdovým a systémovým změnám v řízení města. Díky tomu zcela nepřijatelný pro místní silné lobbisty a ODS.  Slušná a solidní kampaň, zatím bez zázemí silného sponzoringu.  Pro další osud je klíčový volební výsledek, jen vítězství by mohlo přinést účast na moci. Jinak bude maximální snaha zatlačit je do opozice.
Potenciál zastupitelů  - 3-5.

4 - ČSSD - tradiční účastník s (pod)průměrnými výsledky. Jako levicový subjekt by v letošních volbách mohl překvapit.  Úspěch velmi potřebuje jejich lídr, zatím zaostávající za " budoucí senátorskou hvězdou" .  Velmi korektní vztahy členů uskupení s vedením ODS, možná koalice. Kampaň lokální zcela vymazána kampaní senátorskou, otázkou je, zda toto volič rozlišil. Po volbách velmi žádoucí nevěsta budoucích nápadníků z možných koalic.
Potenciál zastupitelů  - 3-5.

5 - ODS - největší a nejviditelnější kampaň, odhadem nákladově asi tak součet kampaní ČSSD,TOP09 a ProMělník. Neskutečně silné sponzorské a lobbistické zázemí.  Z voleb vyjde značně posílen lídr. Ustál sadu afér, zlikvidoval vnitřní opozici ve straně a kandidátka nehrozí jakoukoliv vzpourou. Tím trpěla ODS ve více předchozích volebních obdobích.  Vzhledem k prokázané flexibilitě je schopen lídr vytvořit koalici s kýmkoliv při zachování stávajícího systému řízení města. Od svého vzniku ODS vždy měla cca 30% hlasů a zaryté skalní příznivce. Největší a vzhledem k tradici a intenzivní kampani i jasný favorit voleb.   
Potenciál zastupitelů  - 5-7.

6 - Mělničané - poněkud nesourodé sdružení kandidátů se slušně udělanou kampaní. Poněkud nepředvídatelný subjekt s pravicovou orientací. Účastník různých možných koalic. Nevyprofilovaný lídr.
Potenciál zastupitelů  - 1-2.

7 - Strana svobodných občanů - sympatický lídr s téměř neviditelnou internetovou kampaní. Málo členů kandidátky je opět chybou.
Potenciál zastupitelů  - 0.

8 - Pro Mělník - poněkud výbušné spojení zelených a  nezávislých kandidátů. Svým způsobem nepředvídatelný subjekt s ambiciózním lídrem. Slabší sponzorské zázemí, relativně solidně cílená volební kampaň.  Partner možných koalic, vzhledem ke kombinaci silných osobností slabší koaliční potenciál. Obtížně odhadnutelný volební výsledek, nejvíce protestní kandidátka.
Potenciál zastupitelů  - 2-4.

9 - KSČM - černý kůň letošních voleb. Poněkud neviditelná kampaň, lídr s jasným názorem. Čitelná strana s nízkým koaličním potenciálem, i když už ne v izolaci.  Může přetáhnout část protestních hlasů a hlasy ČSSD.
Potenciál zastupitelů  - 2-4.


Tolik teorie, do praxe ji uvedou voliči. Pokud se nestane něco opravdu mimořádného, pak lze očekávat spíše kosmetické změny ve vedení radnice.  Aby došlo k hlubším změnám, musela by například velmi výrazně prohrát ODS, tak v úrovni 4 mandátů. A to asi vzhledem k tradici, zázemí a podpoře ze strany lobbistů opravdu nehrozí. Ale nepředbíhejme, teď už je to opravdu na voličích.

Radim Vajchr, ředitel MKD



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

990 Takže konečně to můžeme říct...


To co nastalo bylo víceméně jasné od začátku. ODS se bojí že vytečou další průsery, takže se i přes jasný nesouhlas vyššího vedení strany dohodla s povolnou a vláčnou ČSSD která touží po moci. Koupila si p. Mikeše místem starosty a dál si bude patlat ty svoje malé domů pro kamarády. Pro ty z vás kdo si snad mysleli že se může něco změnit, ptejte se p. Neumanna kdo o tom rozhodl. Věřte mi ale jedno - tato jména na kandidátkách a v médiích nenajdete...

Obrázek uživatele Maara

99 A je dojednáno...


Citace z http://regiony.impuls.cz/zpravy/radnici-v-melniku-povede-pravoleva-koalice-top-09-jde-do-opozice/546775

Mělník - Radnici v Mělníku povede ČSSD, ODS a dvě nezávislá uskupení Radnice 2010 a Mělničané. Strany o tom uzavřely dnes koaliční dohodu. ČTK to řekl lídr ČSSD Ctirad Mikeš. Vítězná TOP 09 skončí v opozici.

Dojednaná koalice čtyř stran bude mít v jedenadvacetičlenném zastupitelstvu 12 hlasů. Kdo obsadí post starosty, místostarostů a jak bude vypadat složení rady, nechtěl dnes Mikeš podrobněji komentovat. Na pondělí svolala koalice tiskovou konferenci.

ČSSD získala v obecních volbách čtyři mandáty. ODS utrpěla porážku, protože z původních osmi mandátů, ji voliči dali pouze polovinu. Nezávislá uskupení Radnice 2010 a Mělničané mají po dvou mandátech.

Vyjednávání o koalici trvala v Mělníku týden. "Jednání skončila, jdeme do opozice," uvedl lídr TOP 09 Milan Schweigstill.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

99.5 změna komunikace bude?


Mne moc nezajímá KDO s KÝM, ale nakonec CO. Jsem tedy zvědavá, jak se této sestavě povede splnit proklamovanou změnu komunikace vedení města s veřejností - s jejich občany, s jejich voliči.

Uvidíme.

99.4 Kocourkov


Mikeš bude s největší pravděpodobností starostou, takže to tu bude doslova kocourkov...

No, jak jsme si to odvolili, tak to máme. Doufám, že za 4 roky zase budeme všichni chtít změnu a odvolíme to stejně Sad

99.4.1 Ale..


..., to není o voličích. Prostě se  ČSSD a Mělničané přidali na stranu ODS a Radnice 2010, což asi mnoho lidí voličů nepředpokládalo.

Když tu ,, povětrnou oranžovou holku" nebudeš počítat, tak jsou pomyslným jazýčkem na vahách Mělničané.

Teď je otázka, jak to půjde dál a kdo si tohle bude pamatovat.

99.3 Levice


 

Lidičky až příště budete chtít volit opravdovou levici, tak volte KSČM a né tu povětrnou holku ČSSD. Já jí volil a zklamaný nejsem. Teď vyšlo najevo jak to je. Myslím, že hodně voličů ČSSD má sice radost,ale až si uvědomí, že  zachraňují staré struktury, tak je to přejde.

99.2 Volby asi vůbec nebyly :o)


Volby jakoby vůbec nebyly  :o)  byly vůbec nějaké volby  ?   :o)

99.1 muhehe


takze to ODS-A, ODS-B i ODS-C nakonec dokazali, nebo Mikes for mayor?

kontrolni otazka, ktera hepatitida je horsi?

98 Čerstvá zpráva- je to tak.


Právě jsem si na teletextu ČT 1 přečetl zprávu, že se na Mělníku v neděli večer už dohodli. Koalici povede prý ČSSD s ODS a dvěma nejmenovanými nezávislými uskupeními. Vítězná TOP 09 přechází do opozice, tak, jak už je na vítěznou stranu ve volbách zvykem.

Myslíte si, že by napadlo voliče ČSSD, že půjde jím zvolená strana do koalice s odvěkým rivalem ODS ?

97 melníček


Asi můj příspěvek nepatří sem, ale...

Koukám na Mělníček a přemýšlím, co je vlatně smyslem tohoto média. Nechat nás 20-30 lidí si s prominutím "vykecápat pentli", nebo informovat? Od 15/10 žádný nový článek, zato několik desítek "zaručených" informací kde koho, kdo s kým jak a za kolik... Pěkně prosím autory článků a redakční radu, nenechte to tu tak. Věřím, že to není záměr, ale tohle je regulerní bulvár...

P.S.: zveřejnění Úvahy povolební z pera Radima Vajchra v první den voleb? Sad

Obrázek uživatele raist

97.4 re: mělníček


Smyslem a vizi je komunitni web, ktery si komunita muze, ale nemusi tvorit sama. 
Tzn. mas co rict? Tady mas prostor, nastroje a ctenare.

Dale je dulezite rozlisovat co je bezna diskuze/komentare a co clanek ci zaznam v kalendari akci - co ma jakou vahu, co podleha praci redakce. Bulvar je tedy tvoren komunitou, a muze nas to mrzet, ale tak nejak tajne doufam, ze po odezneni voleb se to vrati do starych koleji. Pokud ne, napadne te jak to resit?

To, ze tu dlouho neni novy clanek, ze neinformujeme je tedy dano tim, ze komunita (tedy i ty) novy obsah netvori, a pokud mam mluvit za redakci, tak napr. k soucasne situaci proste zadne informace nemame a melnicek nas nezivi abysme venovali svuj cas jen jeho obsahu (i presto s nim kazdy den stravime souhrne asi hodinu, nez se napr.doplni kalendar akcemi, prevedou se zpravy z radnice, pomuze se nekomu po mailu, apod.)

Kazdopadne jsem rad za tvou reakci k stavu melnicku, mou reakci neber nijak negativne, spis jako vysvetleni a nabidku moznosti s tim neco delat.

PS: duchovni otec je rush, viz stranka o tymu.

97.3 Smysl, nesmysl, dvojsmysl :-)


A co si vymyslel, že má být smyslem tohoto média? Jestli chceš oficiálnější články o volbách, tak se obrať na profesionální novináře: Mělnický deník, Mělnicko, snad i regionální redakce MF Dnes. Já pořád chápu Mělníček na bázi dobrovolnosti, žádné psaní psaní politických článků od zakladatelů fakt nečekám a je holý nesmysl to od nich čekat.

97.2 re mělníček


... ani já s 38 týdny a ani Vy s 2 týdny nejsme, dle mého soudu, kompetentní cokoli na Mělníčku měnit. Existují zodpovědní a ti, jak pevně doufám, včas zasáhnou a udělají přítrž tlachání, když to uznají za vhodné ...

Zodpovědnými, nemyslím nikoho jiného, než duchovní otce /či matky/ tohoto servru.

97.2.1 Mimochodem


...., napadla někdy někoho možnost, že by třeba tento web zanikl, nebo, vědí čtenáři, kdo je tím duchovním otcem serveru Eye-wink ? V každém případě je pěkné, že si mohou lidé podisutovat nejen o svém městě. Jsou města, kde se diskutuje na obecních úředních stránkách, jinde mají hlavně nějaké privátní stránky a zde je hlavně Mělníček Smiling.

PS: Přece jen mám zprávu z jiného soudku: Už se lze dostat z Mělníka do Hořína i s kolem přes park a přes zrekonstruovanou lávku. Minulý týden to tam dodělávali. Podobná situace je zřejmě i přes lávku na Sidonce pod novým mostem, ale cesty jsou rozpracované. 

97.2.1.1 duchovní otec


... kdo je tedy tím otcem ?

Obrázek uživatele raist

97.2.1.1.2 re: duchovní otec


praotec rush Smiling (viz. prispevek vyse)

Diky Sokratesovi, Flegmatikovi a dalsim za neutuchajici podporu melnicku. Vite, ze mu bude zacatkem roku 2011 kulatych 5 let? Smiling

97.2.1.1.2.1 Náhodou


... to vím Smiling . Vzpomínám, že jsem o několik měsíců dříve objevil někde zmínku o webu, který se snad jmenoval Neratováček. Hodně se tam hádali, pod nějakou přezdívkou snad byla prý i starostka a objevovali se tam někdy tak vulgární výrazy, že Mělníček je ta léta na úplně jiné úrovni. Tuším, že v mělnické radnici jsem později objevil snad jen jeden řádek s internetovou adresou Mělníčku a od té doby jsem o něm již nikdy nikde v místních médiích žádnou zmínku neviděl. Určitě si ta tajemná letitá záležitost zaslouží obdiv k tvůrcům tohoto média.

97.2.1.1.1 .


Praotec Čech.

97.1 Tak


..nějaký článek napiš a třeba někoho motivuješ, nebo spustíš diskusi. Myslím ale, že vzhledem k tomu klidu tady, nebo diskusím na stále stejné téma je patrné, že lidi čekají, jak to tady vlastně dopadne. Když vezmeš tu obrovskou kritiku, která se tu ( i jinde) v průběhu revitalizace i různých jiných témat ( obchvat) snášela na hlavu starosty a lidí kolem něj, tak je pochopitelně nesmírně zajímavé, zda to starosta ustojí a kromě postu v koalici si udrží místo například místostarosty, nebo zda to neustojí. Do řady diskusí se tu zapojovali lidé kteří měli k problémům nejblíž, protože seděli na radnici a to myslím souvisí docela důležitě s Mělníčkem. Jde totiž o to, zda bude naše připomínky k některým událostem v Mělníku tady brát vůbec někdo vážně, nebo to bude izolovaný plátek pro pár lidí, kde si někdo bude kecat rozumy, které vyšumí zcela doprázdna.

96 Ambice stran


 

Spekulace na téma kdo, s kým a proč hýbou Mělníkem. Do ukončení senátních voleb nelze  díky dohodě stran očekávat žádné oficiální stanovisko. Zatím tedy jen analýza výchozího stavu.

                Ve článku viz hore jsem neodhadl  výsledek své rodné strany. Tedy, již tehdy jsem označil zisk 4 mandátů jako hlubokou prohru.  Míra nespokojenosti lidí musela být opravdu značná.  Tohle je, vzhledem k tomu, že ODS měla nejlépe formálně provedenou kampaň, opravdu propadák.  Kampani sice chyběla opravdu nosná myšlenka, ale vše ostatní bylo OK. Takže je jednoznačné, že šlo hlavně o odmítnutí stylu politiky ODS. A jejím symbolem byl a i zůstane pan starosta. To do značné míry ovlivní další dění.

                Opravdovým vítězem těchto voleb je ale  ČSSD.  Bez její účasti prakticky nejde složit opravdu většinová koalice (myšleno více než 11 hlasů).  A to je v komunální politice, kdy stabilita a loajalita jednotlivých mandátů není příliš pevná, předpoklad dlouhodobého úspěchu.

                Fenoménem těchto voleb je totiž nejen vyrovnaný zisk velkých stran, ale i poměr straníků a nestraníků v jednotlivých kandidátkách.  Nové nezávislé tváře sebou přináší i nejistotu stran jejich dalšího chování. Nyní se tedy pojďme se podívat na ambice jednotlivých uskupení.

TOP 09 vítěz voleb

                Vítězství spíše Pyrrhovo.  Jako v jediném městě  Středních Čech je místní TOPka vítězem. To lídra staví do pozice, kdy musí usilovat o post starosty. Tím má do značné míry oslabenou pozici. Všichni ostatní hráči jsou si toho totiž dobře vědomi. Dalším problémem je, že z 5 zastupitelů jsou 4 nestraníci. To sebou do budoucna může přinést komplikace.  Pro lídra je to tedy křest ohněm. Na druhou stranu, pokud bude schopen přijít třeba i s netradičním řešením nebo s mediálně jasně vyprofilovaným zdůvodněním odchodu do opozice, nemůže prohrát.

ČSSD korunní princezna

                Ano, z bohaté nevěsty je přímo princezna. Vědoma si své ceny, bude ji šroubovat do maximální výše.  Nejlépe požadavkem na místo starosty.  Poměr straníci / nestraníci 50:50. Ovšem nestraníci prověřeni již v minulém zastupitelstvu. Ambice vysoké, jen je nutno svoji cenu nepřepálit.  Může dlouhodobě sázet na nezhojené rány některých zastupitelů z předchozího zastupitelstva.

ODS + Radnice 2010

                Vzhledem k personálnímu obsazení Radnice 2010 ji nelze v dané situaci považovat za samostatný subjekt.  Zvedá pouze cenu ODS na 6 hlasů a tím pasuje ODSku na nejsilnějšího hráče. Za to ovšem bude požadovat i příslušnou odměnu.  ODS má také problémy. Poměr straníci ku nestraníkům je opět dva na dva. Současně na post místostarosty má v současné době ze čtyř zastupitelů jediného reálného kandidáta – pana starostu. Ostatní jsou vzhledem ke své práci nepravděpodobní. Předpokládejme, že starosta má jako zkušený politik dostatek sebereflexe a nechce kandidovat na post nejvyšší.  Současně je pan starosta jako symbol minulé éry poněkud nepřijatelný pro potencionální koaliční partnery. Řešením by byl „drobný“ podraz na voliče a „probublání“ kandidátů z nižších míst výsledkové listiny systémem odstupů.  Pokud toto neudělá někdo jiný jako první, asi se ODS k tomuto kroku v této chvíli neodhodlá. Tedy doufám.  Bylo by to smrtící.  Situace je tedy tak trochu patová, ODS bude trvat na starostovi a ten bude problém.  Jak velký, to se ukáže. Variantou by mohl být i místostarosta za Radnici 2010.

ProMělník + Strana zelených

Pravděpodobně podpoří pravicovou koalici. Nelze dopředu odhadnout chování zcela nových tváří, profilace nastane až po několika měsících.

Mělničané

                Opět další neznámá. Lze předpokládat příklon k většinové koalici. Nezhojené rány z minula k TOP09 ( lídr TOPky minule jako nezávislý za ně kandidoval).

KSČM

                Bude se vyjednávat o skryté podpoře, nelze předpokládat otevřenou koalici. A to zejména v případě modro-oranžové koalice, kdy může sloužit jako regulátor menších koaličních partnerů. TOPka stále podporu KSČM odmítá.

 

Tak, teď kdo s kým.  Tak to se zatím neví.   A má to i svůj důvod – předčasně vypuštěná informace může zhatit i dlouhé hodiny vyjednávání nebo možnost překvapivého řešení. Veřejně sdělené není překvapivé.  Takže si počkejme na konec tohoto nebo začátek příštího týdne. 

ing. Radim Vajchr

96.1 Dobrý odhad


Dobrý komentář p. Vajchr

Hlavně ten poslední bod o tichém vyjednávání s KSČM je trefa. Dostla se mi informace od jednoho kámoše co ješ u zdroje , že už nějaké dohadování s KSČM probíhá. Ale veřejně to přiznat prý  není vhodné. Necháme se překvapit co hoši vymyslí. Ale zamotané je to pěkně. Už zase lidé začínají nadávat  na výsledky a hlavně ti co nevolili.

96.1.1 Kdo nebyl volit nemá


Kdo nebyl volit nemá právo nadávat. já tam byl. Volil jak sy myslím že bylo nejlepší. ted vyčkám jaká bude koalice, co udělá a jaké budou výsledky a pak teprve se může začít volit.

 

Myslím že ODS dostala přes prsty a i ta by mohla třeba rozumně vést naše města s pomocí Topky či jiné strany. Na druhou stranu envidím důvod proč by se Topka nemohla spojit s ČSSD či s KSČM. Myslím že to jsou dospělí a rozumní lidé kterým jde o město a ne o celostátní politiku či o to co tu dřív bylo a kdo co udělal.

 

Magnet172

95 Koalice


Voliči zcela jasně vyjádřili své přání. Naše město má převahu pravicových zastupitelů. S KSČM nikdo nehodlá vytvářet koalici, a jen likvidátor vlastní strany by za tohoto rozložení sil, vytvářel pravolevou koalici, navíc s levicovým starostou, jehož strana navíc získala pouhé 4 hlasy. Takto oklamat své pravicové voliče v našem pravicově orientovaném městě by mohl udělat jen ten, kdo už v budoucnu kandidovat nehodlá a další osud vlastní strany je mu naprosto lhostejný. Nevím co kdo sleduje šířením zaručených fám, v době povolebního vyjednávání, ale souhlasím s panem Patočkou. Nechme naše vyvolené, ať se domluví v klidu a ku prospěchu našeho města. To především.

 

                                                                                                                                        p.

95.1 pravice má sice převahu,


pravice má sice převahu, ale nemá ochotu spolupracovat - bohužel, nebo bohudík - to nechám na uvážení každého z Vás

94 vyjednávání


Zdravím všechny

Tak se mi dostala informace, že se již vyjednává o možné podpoře s KSČM. Co vy na to. Mám to z doslechu, takže nevím, zda je to pravda.

94.1 kdo vyjednává?


kdo vyjednává?

94.1.1 ??


To mi není přesně známo a může to být jen kachna,ale nová koalice. S Mělničanama asi to asi skřípe, to je moje vysvětlení.

93 Koalice


Dobrý den

Tak jsem si znova přečetl názory lídrů zde na mělníčku a jsem zvědav, jak svým slovům dostojí. ČSSD slibuje kontroly a audity. Pokud by to dopadlo koalicí ČSSD,ODS,Radnice 2010 a Mělničanů, tak by to znamenalo, že by některé sliby museli do šuplílu. Protože prosazovat změny a mít za zády jako místostarostu p. Neumanna , nebo Koudelku  je úsměvné a vyvolalo by to zase jen dohady. Panu Mikešovi nezávidím, protože  to dopadne jakoliv, vždy bude mít někdo výhrady. Dokonce jsem mluvil s jedním novým zastupitelem z možné koalice a i on má výhrady k možnému spojení. Takže aby se lídři nedohodli a jen ze sebou a neměli podporu svých lidí.     

92 Koalice


Dobrý den

Koalice ODS,ČSSD,Radnice a Mělničanů je naprostý výsměch voličům. Co se změní na Radnici ?? nic zásadního nemůžeme přeci čekat. Myslím si, že by měla být politika o lidech a né o stranách. Umím si představit, že by byla koalice TOP 09, Pro Mělník SZ, Mělničané a nebál bych se oslovit KSČM, kde jsou zdá se rozumní lidé i kdyš z rudou knížkou . Pokud chceme radnici opravdu změnit, byla by to opravdová změna. Jenže to by přestavitel TOP 09, musel uznat, že je to opravdu o lidech a jejich představách. Tím by struktury ODS, ČSSD a Radnice opravdu nadobro skončili. Uvidíme, ale Mělničanům se opravdu divím, i když už jsem slyšel , že tam jsou vazby z dřívějška na ODS.

92.1 Volební program je velmi důležitý.


Dobrý den vážení občané, zdravím Vás po volebních maratónech a volebních euforiích. Po zralé úvaze bych chtěla reagovat na pana Rumcajse.

Možná chtělo více sledovat obsahy volebních programů. Kdo měl ve volebním programu zakotvenou změnu ve vedení radnice. Zkuste si vzpomenout, která strana nebo sdružení, uskupení to měly jako zásadní prioritu.

Občané si zvolili volební programy přesně tak, jak je popisuje pan Rumcajs. Občané rozdali málo hlasů pro razantní změnu na radnici. S takto zamíchanými kartami se klidně může stát, že zůstane vše při starém. Ale chtěla bych zdůraznit, že zlobit se můžeme jenom a pouze na sebe. Počet křesel v zastupitelstvu je rozhodující pro povolební vyjednávání. Vytvořit koalici je velmi těžké a dlouhé vyjednávání pokud ten či onen subjekt nemá maximální počet křesel. Z pozice vítěze s jedním křeslem navíc se vyjednává obtížně. Prosím, zamyslete se nad tímto obsahem.

" Ale hlas lidu, je hlasem božím " 

 

Zdravím a přeji aby to všechno dopadlo dobře pro občany a pro město.  Dušana  D.

92.1.1 Výsledky voleb


Nemohu než souhlasit s paní Dušanou. Kdo si přečetl podrobněji výsledky voleb, snadno zjistí, že se zaprvé dostavilo necelých 42% voličů. Touha po změně i nezměně asi nebyla tak silná...  A jak rozhodli? Nejvíce hlasů "naházeli" velkým stranám a to až na desetiny procent všem stejně. No a těm nezávislým zbylo to co zbylo opět všm na chlup podobně. Na nějakou razantní změnu tedy nemá nikdo mandát, protože ho nedostal. A o tom ta demokracie je. Nepleťme si tedy své zájmy se zájmy většiny. Může se nám to líbit i nelíbit, ale to je tak všechno...

92.1.1.1 Já tedy nevím


..., ale vyhrála  TOP 09 a vypadá to, že pan Schweigstill navrhne zřejmě kandidáta na starostu a pan Neuman to asi nebude, takže to je první možná velká změna. Po uplynulých měsících by asi bylo docela komické, kdyby to neudělal.

Je tedy fakt, že mnoho voličů chápe TOP 09, asi jako team ODS-B, který má možná blíže k sociálním věcem, čili více vlevo, ale je právě nyní na Topce, jestli chce sedět u stolu s těmi, se kterými se prý špatně jedná, nebo zkusí změnu.

Snad si nikdo nemohl myslet vážně, že by snad ODS volebně neuspěla a je to teď opravdu hlavně na Topce, jestli ty radikální změny, po kterých tu někdo volá, jestli budou Smiling. Voliči své udělali a to ostatní je na vás politicích. Takže to neházejte na lidi, ač si asi 60 procent myslí, že stejně nic zlepšit nemohou, nějak se to vytříbí a nějak bude.

92.1.1.1.1 :-)


Promiň, ale jsi dost mimo. Tady to nefunguje jako v Parlamentních volbách, kde vítěz navrhne premiéra. Tady to je tak že se dohodnou některé strany a pokud dají dohromady většinu, může si vítěz navrhovat třeba Kačera Donalda. Obávám se že na Mělníku by to snadno mohlo skončit "protischweigstillovskou" dohodou. Starostou by se za odměnu (loajalita vůči ODS) stal p. Mikeš, místostarostou Neumann a druhým místostarostou Koudelka. Je potřeba vycházet  z jednoduchých selských počtů, kde stávajícímu vedení města je bližší kabát (dohoda s kýmkoliv proti potížistům z TOPky) než košile (ctít pravicovou logiku). Pořád je nutné počítat s tím že ODS stoprocentně vyšla taktika postavit si svoje béčko (popřípadě céčko) a těmito subjekty odebrat hlasy TOPce. Díky, drazí voliči, na špek jste jim skočili vzorně Smiling

92.1.1.1.1.3 Zdravím


...., máš pravdu, že tady mám velkou znaleckou mezeru, ale v podstatě tady níže k tomu pan Špulák řekl cosi, co mi přijde, jako standardní chod věcí.

Mě spíš trochu nadzvedlo to, když někdo tvrdí, že voliči někomu skočili na špek. To bych rád věděl, koho ti voliči tedy měli volit ? Pomalu každá strana slibovala velké změny, tak co jako ? A všichni známe obsahy diskusí za posledních půl roku. Právě teď ty strany mohou dokázat svým voličům, jak si za tím svým programem, za svojí kritikou vedení radnice a za svými velkými hesly umí stát. To mi jinak připadá, jako když si dělají strany najednou jakési aliby před voliči. Že nebudou velké změny a můžou za to voliči ? Źe možná voliči nechtěli změny ? ,,Snažte se dělat to, co jste slibovali, když jste se tam opravdu dostali a nesvádějte něco na voliče."

92.1.1.1.1.3.1 :-)


Dobře, tak ještě jednou polopaticky: ODS na Mělníku cítila že jí teče do bot. A jak může takový umírající slon omezit v rozletu nové koně? Jednoduše - postaví ještě jednu, řekněme spřátelenou kandidátku která má za úkol odebrat hlasy těm novým subjektům. Navenek se tváří jak je pro změny a jak je pravicová a ve skutečnosti své dva mandáty (které tím odebere jiným) fakticky věnuje ODS. Mám jmenovat, nebo se sám podíváš na složení "nezávislých" kandidátek? Netrkne tě třeba že na jedné jsou lidé kteří do včerejška kryli záda ODS, nebo lidé kteří stále vydělávají docela pěkné peníze jako dvorní dodavatelé p. Neumanna a spol.? A právě tuhle hru jim někteří prostší voliči (a to není urážka, pouze konstatování faktu!!!) velmi poslušně sežrali i s navijákem...

92.1.1.1.1.3.1.2 Ale,


....tak si to shrneme.

Topka 5, ČSSD 4, ODS 4,   Pro Mělník....Zelení....Mělničané.... KSČM...2

Bude to o morálce ? V politice asi ne, viď ? S tím ale volič mnoho nenadělá, to je věc těch zvolených. Jinak docela jednoduché rovnice. Třeba teď někdo rád zapomene, co tady před půl rokem říkal.

92.1.1.1.1.3.1.2.1 :-)


Máš trochu pomýlené počty. Správně je to: TOPka 5, ODS, 6-8...

92.1.1.1.1.3.1.2.1.1 No a co ?


Já vím, že jsi to tady naznačoval. Klidně si tam přidej třeba ještě  2 ( tomu moc nevěřím) a máš pořád jen 10.

Selský rozum mi říká, že buď mi někdo vadí, a pak si ho držím dál od těla, nebo taktizuji, a pak se teda pánové v Topce nedivte. Voliči vás ale volili asi právě proto, že jste chtěli jít trochu jinou cestou, která by tu špatnou dosavadní konverzaci na radnici, jak jsem se tu o ní dočetl, která by to změnila.

92.1.1.1.1.3.1.2.1.1.1 Upřesnění.


Samozřejmě, že jsem se spletl. Místo Pro Mělník, tam mělo být napsáno Radnice 2010. Ale, mimochodem, když jsem zmínil Pro Mělník-SZ. To taky musí připadat voliči legrační, že strana, kde kandidovala Dušana by najednou změnu nechtěla Smiling.

92.1.1.1.1.3.1.1 :-) jen do toho


Čope, stále ty tajemné náznaky…  Většina z nás nevidí do všech těch zákulisních spiknutí tak jako ty.  Co když si to domyslíme špatně? Tak mluv konkrétně a jmenovitě.

92.1.1.1.1.3.1.1.1 :-)


Rád budu konkrétní, ale jestli dovolíš až po ukončení jednání o koalicích. Byl bych nerad, aby mi potom někdo otloukal o hlavu že jsem někoho ovlivňoval. Jen jsem chtěl, aby si lidi uvědomili komu vlastně dali svůj hlas a co bude následovat. Podle mého názoru někteří voliči budou hodně zklamáni. A ti kteří je zklamou spoléhají na to, že do příštích voleb se na ty jejich levárny zapomene...

92.1.1.1.1.3.1.1.1.1 *


Bohužel máš pravdu, no řada zúčastněných voličů jaksi zapomněla, že nevolí do parlamentu, ale že jde o jejich město. A už vůbec se stádo nepodívalo, koho a jaký přínos do budoucna si vlastně volí, s jakými frajery "co to myslí upřímně" si těch pár let OPĚT zopakují. No a že neprokouknou ty vazby mezi stranami... To jim snad za zlé nemůžu mít. Je to o nezájmu lidí o dění v městě, ale i možná v jejich ulici. Stačí se podívat, jak volily jednotlivé čtvrti (a u některých mi zůstává rozum stát). A problém taky vidím v tom, že spousta lidí na volby zkrátka rezignovalo, je jim to zkrátka jedno, můžou si na někoho zanadávat a je vlastně fuk, kdo tam sedí.

92.1.1.1.1.2 Ale


Principiálně je to s parlamentními volbami podobné. Topce se na Mělníku může přihodit to, co se stalo po vyhraných parlamentních volbách ČSSD. Teoreticky. Osobně tomu nevěřím, Schweigstill není Parouback, s kterým nikdo normální nechtěl jednat. Takže navzdory "zaručeným" zprávám ze zákulisí očekávám, že Radu města na Mělníku sestaví vítěz voleb. 

92.1.1.1.1.2.1 Naiva


...vypadá to, že jsem byl trošičku naivní. Připomíná to slavnou opoziční smlouvu, tenkrát se hoši na pravici taky spolu nebavili...

Obrázek uživatele Honzique

92.1.1.1.1.1 no


v parlamentnich volbach poveruje sestavenim vlady dotycnou osobu prezident..

91 chystaná koalice


Rodí se nám nová koalice

ČSSD - starosta   (kandidát Mikeš)

ODS - místostarosta I.  (kandidát Neumann)

RADNICE - místostarosta II.  (kandidát Koudelka)

To je celkem 10 hlasů.

Kdo bude ten rozhodující jedenáctý hlas??? Podle prvních zákulisních náznaků to bude uskupení Mělničané vedené p.Volfem. Rád bych se tedy p.Volfa zeptal na pár věcí:

1-  Jak se chce zapojit do výše uvedené koalice a s jakými ambicemi?

2-  Jak chcete splnit volební program "uzdravíme naše město" se starými tvářemi ve vedení města???

3-  Máte zakázané vyjednávání s KSČM?  

Za odpovědi Vám děkuji

91.2 uvaha o panu Volfovi


Dobrý den, pan Volf se stal důležitým hráčem na mělnickém vršku, jak se zdá. Zatím tady neodpověděl, ale soudím, že si odpověděl sám pro sebe, nebo odpověď hledá. Jde o to, zda bude ochoten vzít si na triko svoje sliby "uzdravíme naše město" a další a to triko přede všemi, kdo mu věřili bude ochoten roztrhat, rozřezat, rozstříhat a spálit. Také ten, který sestavuje kandidátku Mělničanů, pan Sejček, poměrně nedávno v jednom médiu psal o potřebě změny na radnici. Nevěřím tomu, že by byli tak krátkozrací a bez osobnosti a vstupem do uváděného komplotu si znepřátelili všechny ty svoje známé i neznámé, kteří je volili, právě s tím, že pokud budou moci, přinesou změnu. A to oni mohou. A to tím, že nepůjdou do vlády s panem Neumannem a vlastně těmi, kteří za ním stojí. O nich se na Mělníku povídá už i nahlas. Pan Volf tady napsal úvahu o službě veřejnosti a hovořil o zlepšení komunikace, jenže ani jedno a ani druhé nepřichází v souvislosti s osobou pana Neumanna do úvahy. To na základě letitých zkušeností vědí ostatní zastupitelé nejen z tohoto, ale i z předchozího zastupitelstva. Jak říká staré rčení, starého psa novým kouskům nenaučíš. Věřím, že pan Volf je osobnost (alespoň dle jeho hlubších vyjádření tak lze soudit) a dokáže, že si za svými sliby před svými voliči stojí, a s panem Neumannem takovýto pakt s ním jako místostarostou či dokonce starostou neuzavře. 

91.2.1 ptám se Volfa


Na pana Volfa je údajně vyvijen velky tlak ze strany pana Neumanna a nevlastniho otce pana Sejcka (skutecneho lidra Melnicanu, stojiciho v pozadi), ktery ma prave k panu Neumannovi a jeho podnikatelskemu zazemi velmi blizko a velmi rad by se zapojil do rozjeteho vlaku pro mesto likvidacniho nakladani s mestskym majetkem. Mestem se siri zprava, ze tlaku pan Volf podlehne a prida se ke stavajici neslavne garniture. Je tomu tak? Pane Volfe, lide Vas volili proto, ze jste coby lidr uskupeni Melnicane hlasal zmenu a ozdraveni. Jak se zachovate? Hodlate sve zname a kamarady zklamat a zdiskreditovat se u Melnicanu, tedy obcanu mesta, kteri Vam veri? Nebo budete pro vsechny vazenou osobnosti, ktera nepodlehne natlaku a ktera ma jasno o tom, co rika, a ktera si stoji za svym? Zvolite tedy pro svoje mesto opravdovou zmenu a ozdraveni, kdyz se budete podilet na jeho budovani a odmitnete jit s panem Neumannem i pres vsechny tlaky male skupinky podnikatelu stojici za nim? Napsal jste zamysleni nad verejnou sluzbou (o ktere pan Neumann mozna jen nekde slysel), ale pokud se pridate k panu Neumannovi a podporite ho, pak date mestu tvrdou ranu do tyla. Pridate se k cloveku, ktery za pad ODS odmita nest osobni odpovednost a prestoze strana pod jeho nedemokratickym vedenim zaznamenala ohromny neupech a ztratila 4 z 8 mist v zastupitelstvu, hodla se udrzet u moci at to stoji, co to stoji? Hodlate podporit melnicke kmotry stojici za panem Neumannem? Takovy scenar mi prijde nepravdepodobny. Lec, hovori se o nem. Jak to tedy je?
 
Byl bych strašně nerad kdyby jste se stal Wolfem z Pulp Fiction, tedy mistrem na špinavou práci.

91.2.1.1 nejsem pan Volf


Myslím si, že vytvářením tlaku na pana Volfa nikdo ničeho nedosáhne. Pan Volf jistě ví co má udělat. Nechte to na něm. Rovněž tak nechte všechny ostatní jednat. Myslím si, že jednání nejsou a nebudou jednoduchá.

Taky by se mi chtělo komentovat dění, ale rozhodl jsem se pro mlčení. Udělejte to prosím taky tak.

91.2.1.1.3 Hezký den


...pane Patočko a ostatní diskutující ! Člověk přijde z práce a nestačí se divit, co se tu za dopoledne odehraje komentářů Smiling. Jen bych k Vašemu komentáři měl takovou připomínku. Ano, ať pan Volf v klidu pracuje a v klidu vyjednává. Nikdo ho snad neruší, ne Smiling ?. Ale, vždyť je přece dobré vědět, co běží hlavou lidem, co si myslí a jistě to může být pro pana Volfa přínosem, se ve volné chvilce podívat, co se zde probírá. Jak se zařídí, je jen jeho věc, ale tady platí dvě pravdy. Jedni lidé tvrdí, že jsou dospělí a nikdo jim nemusí radit. Druzí si vyslechnou co nejvíce názorů, a pak udělají to, co oni chtějí. Co z toho je správně ? Já jsem pro názory a někdy se i říká...více hlav, víc rozumu Smiling.

91.2.1.1.3.1 respektuji Váš


respektuji Váš názor ........

91.2.1.1.2 Ha. Naivita zde


Ha. Naivita zde presentovaná je dechberoucí. Vy si opravdu myslíte, že Petr Volf kandiduje na kandidátce pana Sejčka, aniž by věděl, že pan Sejček udělá pro pana Neumanna cokoli? Pan Volf žádný problém nemá. Dávno ne.
A představa pana Neumanna, jak se svojí XXXL konstitucí hraje golf …. J

91.2.1.1.2.1 nic si nemyslím a naivní


nic si nemyslím a naivní dávno nejsem, znám toho dost ze zákulisí našeho města, tady všichni vědí všechno

jen si myslím, že by vyjednavači měli mít klid - a kdyby jste nevěděl, tak bych chtěl za starostu Milana pro upřesnění, aby nedošlo k omylu toho z TOPky

91.2.1.1.1 pane Volf, nehrajte snima


pane Volf, nehrajte snima prosím golf Laughing out loud

 

Magnet172

91.2.1.1.1.1 pro Magneta172


Golf je opravdu hra gentlemanů a jen málo kdo z dotčených jej hraje. Nepředpokládáte, že by někdo z vedení radnice hrál. Netahejte proto do toho golf.

91.2.1.1.1.1.2 Golf je také spojován s


Golf je také spojován s debatou vlivných hráčů. Prostě si zajedou na golf a domluví jak to udělat dál Laughing out loud

 

Krom toho nešlo o přesný význam toho sportu. Ten byl použit spíše pro jeho rým a právě těd vysvětlenej důvod. Že vy ten život berete moc vážně?

 

Plus neověřený dotaz. Po MÚ se začalo říkat že se dostal do zastupitelstva Čermák díky odchodům zvolených kandidátů z jeho strany. Ví někdo co je na tom pravdy?

 

Magnet172

91.2.1.1.1.1.2.3 mám naopak poci, že pan


mám naopak poci, že pan doktor Merta z kandidátky odstoupil, ale jsou to neověřené informace

91.2.1.1.1.1.2.3.1 neověřené informace


Jedna "neověřená" informace o mé osobě účelově zneužitá den před volbami bude mít soudní dohru.

Já mám "oveřeno" včera večer, že pan doktor Merta neodstoupil a na zastupitelstvo půjde. Doufám, že se tam potkáme a budeme si to moc ověřit.

LP

91.2.1.1.1.1.2.3.1.1 V tom případě gratuluji


V tom případě gratuluji Vám i Honzovi ke zvolení do ZM.

91.2.1.1.1.1.2.3.1.1.1 děkuji za dratulaci


... ale není dobře zacílená. Já budu sedět na židlích pro veřejnost.

LP

91.2.1.1.1.1.2.3.1.1.1.1 já na komedie chodím


já na komedie chodím raději do kina nebo do divadla - to co jsem viděl mi stačílo

jinak se omlouvám pod přezdívky nevidím - škoda, že to nevyšlo

91.2.1.1.1.1.2.2 dotaz - odstupování


To myslím není pravda. Ani jeden ze dvou zvolených zastupitelů z téhle kandidátky neodstoupil, tudíž J. Čermák není v zastupitelstvu. U jednání je jako lídr kandidátky, byť nezvolený.

LP

91.2.1.1.1.1.2.1 Neberu život ani sebe moc


Neberu život ani sebe moc vážně. Jinak bych tady nepsal.

Pochopil jsem Váš rým, ale mám golf rád. Někdo má rád fotbal a schopen pro něj toho hodně udělat a já zase mám rád golf.

Je jedno jestli jdete na golf nebo někam jinam - pokud se chcete na něčem domluvit. Golf má bohužel nabobskou nálepku. Tu měl kdysi tenis,squash i jiné. Je to jen otázka času.

A teď něco konkrétně - nabízím komukoli - ukážu Vám co je golf a budete si to moci vyzkoušet. A bude Vás to stát pouze peníze za odpálené míčky - 1 rána korunu - lepší cena než ve střelnici na pouti.

Myslíte si, že se beru vážně?

91.2.1.1.1.1.1 plnění slibů


Pane Patočko, gentlmen mimo jiné plní své sliby. Vaše vzdání se mandátu zastupitele bylo pošlapání slibů které jste voličům před volbami v roce 2006 dal.

91.2.1.1.1.1.1.1 nevíte o čem mluvíte,


nevíte o čem mluvíte, vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl dále nekandidovat - pustil jsem do ZM pana Pořízka

ono je potřeba se rozkoukat

pokud si přečtet mé starší příspěvky, zjistíte i další důvody mého odstoupení

necítím, že bych někoho podvedl

Obrázek uživatele raist

91.1 re: chystaná koalice


Takže se nám cca potvrzuje tento komentář? Kdy má Mělník vést neúspěšný politik co na Mělníku nebydlí?

90 :-)


Výsledek voleb na Mělníku vcelku očekávaný. TOPka naprosto promarnila svůj potenciál, který jí darovala svými kopanci ODS. Ta si díky svým "béčkům" a "céčkům" zajistila poměrně velký prostor pro vyjednávání. Výsledkem bude v bleděmodrém to samé co tu bylo doteď...

90.1 Hlavně se tam dostalo


Hlavně se tam dostalo mnoho lidí co bylo na kandidátkách do počtu. Ty lidi ani nevědí kde je na té radnici WC natož pak jak žádat dotace, kam se obracet, skym jednat na kraji a tak dál. Bude trvat hodně dlouho než se celý aparát rozjede. Jen doufám že když už tam jsou nové tváře tak že se rozjede správným směrem a ani u nás neklesne lékařská péče a úrověň vzdělávání.  Laughing out loud

 

Magnet172

Obrázek uživatele Honzique

90.1.2 myslis


Vazne myslis, ze zastupitel zada o dotace a vypracovava za timto ucelem patricne projekty?

90.1.2.1 To sice ne. Ale umi se


To sice ne. Ale umi se pohybovat mezi dokumenty a zákony které čte. Ty nový se budou všechnu učit znova. Což vzhledem k tomu že je posledních pár měsíců na to z EU něco vyrvat, tak není dobré.

 

Magnet172

Obrázek uživatele Honzique

90.1.2.1.1 furt


furt vedle...

tak radsi nejaka aktualni fakta, zadne plky (i kdyz se nejedna o zadne prekvapeni):

Vítězná TOP 09 chce mít v Mělníku starostu a pravicovou koalici
    Mělník 18. října Mělnická TOP 09 usiluje po vítězství v obecních volbách o sestavení pravicové koalice. Její lídr Milan Schweigstill dnes ČTK řekl, že by strana chtěla obsadit post starosty. Koaliční partner má získat funkci místostarosty.
 

90.1.1 To tedy


..nevím, co se Ti nezdá. Ty je znáš, že tak soudíš  ? To víš, že to bude asi trvat, než se zase bude něco dít, ale to tak chodí. Že Ty už bys chtěl diskutovat zase na nějaké velké městské aktuální téma Laughing out loud ?  Jo, tohle by v minulosti nešlo a i dnes se najdou lidé, kteří si pletou trochu feudalismus s demokracií Smiling.

90.1.1.1 Hele právě že


Hele právě že většinu znich znám. Ty lidi tam nechtěly. měly zájem o výbory a jiné pozice ale ne o zastupitelstva. Ale to je jedno. Je nějak dáno a jen doufat a věřit že to bude lepší.

 

A velké téma máme nějaké? Laughing out loud

 

Magnet172

90.1.1.1.1 nechtěly a měly???


nechtěly a měly??? To byly samé ženy???

90.1.1.1.1.1 Třeba ano. Jde o


Třeba ano. Jde o lékařky a učitelky které tam předtím nebyly.

 

Magnet172

90.1.1.1.1.1.2 V tom případě bys musel


V tom případě bys musel napsat "ty ženy tam nechtěly...."

Jinak je to špatně Smiling

90.1.1.1.1.1.1 Co slovo, to perla


Ty když už něco napíšeš, tak to vážně stojí za to! Nikdy bych nechtěl být v zastupitelstvu a i na jiném úřadu, protože než jednat s takovýma lidma, jako jseš ty, tak to bych jim raději dával pěstí! Ty joudo, co dělal vedoucího v penáči, tesku, všudebyl, všechnoví a odvšehomáklíče. Nazdar.

9 Hlasoval jsem vůbec správně ?


 Ani mě to nějak nenapadlo, až po volbách. Jedna možnost byla zaškrtnout celou kandidátku jedné strany křížkem nahoře a myslím, že málokdo zná 21 jmen napříč spektrem všech stran, aby tak neučinil. Dle mého mínění to učinilo nejvíce voličů. Druhou možnost zmíním jen pro pořádek. To je výběr těch 21 jmen. Třetí možnost však jistě také využila řada voličů. Ti zvolili stranu a vybrali několik jmen z jiných stran. Ale, byla tu také čtvrtá možnost, zaškrtnout celou stranu ( bod jedna) a ještě uvnitř ní upřednostnit kandidáty ? Že tu ta možnost nebyla ?

Jeli to tak, pak by to znamenalo, že voliči nevolili stranu TOP 09, ale nějakou jinou a k ní vybrali několik jmen z TOPky. Vždyť držitelé křesel z vítězné Topky vůbec nejsou uspořádáni podle posice v kandidátce, ale postoupili z 1. , 3. , 5. , 9. a dokonce 16. místa z 21 možných pozic strany. Dalším postřehem je, že opravdu nejvíce volení jsou lékaři, učitelé, právníci a ředitelé. Jenom ve straně ODS a KSČM je tomu jinak. Posledním zjištěním snad je, že ikdyž to bylo přetahování o setinky, tak si stejně poslední i první strany na čele v podstatě rozdělí křesla rovnoměrně a připomíná to patovou situaci, ve které prakticky nechybí všechny jedničky politických stran. Nedovedu si vůbec představit, co vlastně volby vyřešiy a to ukáže až opravdu budoucnost, jak jsme se tu prakticky všichni shodli.

Ale, závěrem bych tu viděl snad trochu optimismu. Říká se, že jedna paní povídala. Jedni tvrdí, že vše, co se ve městě učinilo, je jejich zásluha. Druzí tvrdí, že kdyby se s nimi nehádali a třeba je i nepřehlasovali, tak by se některé myšlenky vůbec skutečností nestaly. Pozitivní však je, že do jisté míry se musíme přizpůsobovat aspoň trochu našim sousedům z blízkého i vzdálenějšího okolí, a ikdyž jsme někdy v něčem takříkajíc poslední ( třeba ty tuzemské lodi na Labi pod městem), tak díky vývoji v sousedství některé pěkné či dobré myšlenky nakonec vítězí. Bude ale samozřejmě jen dobře, když se budou dobré nápady rodit zde a Mělník opustí ten přívlastek s názvem ,, téměř se vším jako poslední ", byť s něčím máme oproti jiným městům opravdu problém. V našem sevřeném městě na kopci se jen těžko řeší otázky dopravní, obchvat a jakékoliv budování.

9.2 Tak...


... si musím odpovědět sám. Asi jsem to od posledně nějak pozapoměl, protože jsem zřejmě mohl upřednostnit některé kandidáty uvnitř konkretní strany. Ale, ono, kdoví, co z toho všeho nakonec bude. nějak to půjde dál.

Někomu to přijde jako zbytečnost, ale je škoda že 50 procent lidí už jen z principu, že mohou volit, že k volbám nejdou, nechodí a jen často tajně nadávají, jak je všude všechno špatné. Přitom je to jedna z vymožeností svobody. Asi tak, jako to, že můžeme o všem diskutovat a k lecčemus se veřejně vyjadřovat.

A taky si mimochodem myslím, že poslanci se někdy vyjadřují nesrozumitelně, mají dlouhé projevy, delší než my tady a je to často zbytečné, protože rozhoduje výsledek hlasování. Teď mám na mysli tu velkou (ne komunální) politiku, která se na nás valí z televize.

Obrázek uživatele milk

9.1 Krátké


Bývalo dobrým zvykem ,že do vedení vesnic a měst byli  voleni nejúspěšnější občané.To byli ti,kteří svojí vzdělaností,schopností a pílí dokázali úspěšně provozovat živnost,firmu nebo statek.Každý obyvatel se mohl při pohledu na to,jak vzkvétá jejich majetek,přesvědčit o předpokladu být užitečnými zastupiteli na radnici.

Jak tady zjišťuji na Mělníku do toho kecá každý,kdo má akorát díru do ......

8 Jak tohle dopadne ???


Dobrý večer

Tak výsledky jsou pro někoho zklamáním a pro někoho výtězstvím. Také gratuluji všem zvoleným zastupitelům a je slušné pogratulovat vítězi. Jen takový zajímavý postřeh. Nejvíce je tam zastupitelů bezpartijních i když jsou zvoleni pod určitou hlavičkou. Jinak asi nejvíce poražena je ODS. Někdo získal a to nejvíce TOP 09 a o jeden i ČSSD. Někdo udržel pozice. Zajímavé je, že i v tomto systému, který míň umožňuje preferovat svého kandidáta se děli pěkné skoky. Naprosto jsou přepsány kandidátky některých stran a na odpis jsou lídři některých stran. Jenom jsem strašně zvědav na možné povolební koalice. Určitě bude hrát svou roli zejména ČSSD. Ale ODS to určitě ještě nevzdá a bude chtít něco vymyslet. Jak se psalo o možné povolební koalici ODS,Radnice 2010 a ČSSD, tak to je 10 a to je málo. A sakra co.

7 Bingo.


Radime, tvoje analýza se téměř potvrdila. Škoda, žes nepřijímal sázky..........:o) Občané zamíchali kartami řádně. Bylo to zapotřebí. Jen lituji vítěznou stranu, jak bude povolebně vyjednávat a s kým bude v koalici. Bude to mít lídr hodně těžké a složité.

Jediné co jsem zaregistrovala, že občané si přejí mít v zastupitelstvu lékaře. Napočítala jsem jich hodně.

Papa Dušana

6 karty jsou vrzeny


mala analyza vyvoje preferencnich hlasu

 

2006/2010
ucast              39.82%/42.70 % 

PaedDr. Dalibor Ullrych     681/1512  122.0%

Mgr. Milan Schweigstill      970/1833   89.0%

Ctirad Mikeš                  1282/1746   36.2%

Ladislav Peychl              1114/1515   36.0%

Milan Němec                 1222/1636   33.9%

Roman Gruber               1102/1220   10.7%

Zdeněk Koudelka           1033/1016   -1.7%

Zdeněk Nedvěd               795/716    -9.9%

Miroslav Neumann         2290/1448  -36.8%
 

5 výsledky


Výsledky zajímavé - teď se ukáže, jak funguje zákulisí.

Jen jeden dotaz - může se se stát starostou ten, co neudržel ani v rámci strany svou pozici? A to už vůbec nemluvím o absolutním počtu hlasů v rámci celého spektra kandidátů.

Jak asi dopadne ten, co dostal nejvíce hlasů. Skončí v opozici, nebo se najde dostatek odvážných, kteří s ním půjdou do potřebných změn ? To ukáže čas.

Gratuluji všem zvoleným.

Patočka

4 Výsledky voleb Mělník.


Se můžete celkem přehledně číhnout zde.

3 Presny odhad


Klobouk dolu - odhad vysel temer presne:


Pravy blok - 0 mandatu

Radnice 2010 - 2 mandaty

Top 09 - 5 mandatu

ČSSD - 4 mandaty

ODS - 4 mandaty

Melnicane - 2 mandaty

Strana svobodnych obcanu - 0 mandatu

Pro Melnik - 2 mandaty

KSČM - 2 mandaty


Jsem velmi zvedava, zda se s timto rozlozenim sil budou na radnici dit nejake zmeny...

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2 výsledky 2006, aby bylo možno lehce srovnávat


v roce 2006 byly výsledky takovéto: 

Komunistická str.Čech a Moravy 10,53% hlasů - nakonec to dalo 2 zastupitele
Česká str.sociálně demokrat. 14,73% - 3 zastupitelé
Strana zelených 3,50% - neměli zastoupení
PRO Mělník 18,83% - 4 zastupitelé
Křesť.demokr.unie-Čs.str.lid. 2,51% - neměli zastoupení
RADNICE 2006 9,78% - 2 zastupitelé
Všeobecná občanská strana 0,04% - neměli zastoupení
Občanská demokratická strana 30,79% - 8 zastupitelů
Mělničané 9,29% - 2 zastupitelé

průběžné letošní výsledky můžete sledovat na stránkách www.volby.cz

1 Překvapení?


Dobrá analýza. I když překvapení není vyloučeno. Už jsem to sem někam jednou psal, ale musím to zopakovat: Těžká volba, ale zaplaťpánbu za ten výběr.  V mé rodné obci na 7 míst 7 kandidátů...

1.2 Výborná a pravdivá


Výborná a pravdivá analýza, jen se ptám proč až teď??? 

Ideální by byl název Analýza předvolební a článek zde tak 2 týdny před volbami

1.1 Neff


 Ondřej Neff v dnešním Neviditelném psu:

...jde o sedmadvacet senátorů a skoro čtvrt miliónu lidí do místních zastupitelstev. To je ale lidí! Je vůbec možné najít tolik inteligentních, pracovitých, obětavých, vstřícných, vynalézavých a nezištných jedinců?

:)


https://www.traditionrolex.com/7