Tip: Události z kalendáře si můžete pohodlně přenést ve formátu ICS do Vašeho mailového programu či mobilu.
Zoopark Zelcin

Omezí se krádeže řidičů MHD



Ilustrační foto. Mercedes Citaro v barvách ČSAD.
 

Článek Řidiči MHD kradou. Ztrátu zaplatí cestující. zvedl silnou vlnu emocí.Nutno říct, že většina z vás se s krádežemi setkala. Nebylo to jen na linkách MHD ale i na spojích hlavně do Prahy. Proto jsme se předsedy představenstva ČSAD Mělník, a.s ing. Studenovského zeptali na několik dotazů. Odpovědi poskytl provozní ředitel RNDr. Ševčík.

RR: Kolik proběhlo kontrol řidičů?
ŠE: V průběhu celého roku jsou prováděny přepravní kontroly nejen ze strany dopravce, ale zejména externí firmou ČSAD INGSPED. Dle dostupných podkladů vyplývá, že od ledna do listopadu 2011 bylo zkontrolováno touto firmou 45 spojů. Pouze v jednou případě došlo k nesprávnému odbavení cestujících ze strany řidiče. V tomto případě je řidič za své pochybení finančně postižen. 

RR: Budou kontroly intenzivnější?
ŠE:V rámci stanovených úkolů v roce 2012 budou prováděny kontroly frekvence cestujících, které budou sloužit ke stanovení případných změn ve vedení jednotlivých linek a spojů. Současně jsme požádali externí organizaci o provedení zvýšených počtů přepravních kontrol v rámci MHD dopravy.

RR: Proč dochází ke zdražení a MHD Mělník bude nejdražší na okresu?
ŠE: Obecně byl od 1. 1. 2012 dochází téměř ve všech dopravních systémech ke zdražení jízdného. Toto zdražení je způsobeno zejména zvýšením sazby DPH a zdražením jednotlivých vstupů v rámci nákladové položky ( např. zvýšení ceny PHM meziročně o cca 5Kč/l). Ceny jízdného v rámci dopravy MHD Mělník stanovuje město Mělník na základě podkladů a doporučení ze strany dopravce. Výše jízdného je v řadě případů závislá rovněž na sociální politice města, např. stanovením slev pro důchodce. Město Mělník preferuje systém čipových karet, kde platba touto kartu je výrazně výhodnější pro cestujícího.

RR: Proč během obnovy vozového parku nebyla pořízena vozidla s LPG?
ŠE: Ve věci obnovy vozového parku lze prokázat, že dochází ke zlepšení kultury přepravy cestujících, neboť koncem roku 2010 jsme uvedli do provozu dva nízkopodlažní autobusy IVECO CROSSWAY LE, takže společně s dříve pořízeným Mercedesem CITARO v rámci městské dopravy Mělník jsou 3 ze 4 autobusů nízkopodlažní. Tato investice do vozového parku v rámci MHD Mělník znamenala částku ve výši cca 9 mil. Kč.
V letošním roce jsme byli zapojeni do programu ROP v rámci nákupu vozidel na CNG, ale tento program byl z důvodu nevyjasněné koncepce dopravy ve Středočeském kraji pozastaven. Samotný nákup výše uvedných vozidel je však podmíněn nejen nákupem samotných vozidel a jejich vyšší pořizovací hodnotou, ale i výstavbou plnící stanice CNG, a nezbytnými technickými úpravami v servisním středisku.

Za odpovědi ještě jednou děkuji provoznímu řediteli RNDr. Ševčíkovi.

Tím rozhodně téma MHD nekončí. Stále čekáme na vyjádření města k podmínkám dotací. I vy můžete na email most@radiosoutok.eu posílat náměty. Už se sešlo dost připomínek na krádeže, porušování dopravních předpisů, vynechávání zastávek a podobně. Vše budeme předkládat ČSAD a požadovat od nich vyjádření k těmto pochybení.

 

Pro www.radiosoutok.eu Roman Rak



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 LPG


Pane doktore, vyhnul jste se odpovědi, proč není možné pořídit vozidla s LPG, tj. se 40% úspory PHM.

1.2 Mozna proto, ze se autobusy na LPG az tak moc nevyrabi


Znamenalo by to nakup novych autobusu na CNG vcetne infrastruktury, vyhody jsou jasne, 0% spotrebni dane, 0% zcizeneho paliva.

m.

1.1 No vyhnul. Stejný dotaz


No vyhnul. Stejný dotaz byl položen i vedení města které na provoz přispívá. Jsem zvědavý na jejich odpověď. Pak jí sem hned dám.

 

Díky za přečtení. Roman Rak