Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Líbeznice: Obchvat neplní svou roli. Zastupitelstvo navrhuje semafor
Neco ode me jen a pouze pro Melnicek:
Mnoho Mělničanů dojíždí denně do práce a projíždí přes obec Líbeznice. Ti, kdo tak činí, si jistě v minulých týdnech všimli, že před obcí i v ní sedí na krajích vozovky statistici, kteří počítají projíždějící auta.
,,Chceme získat přesná čísla o dopravní zátěži, abychom mohli co nejlépe rozhodnout o dalších krocích," vysvětluje v rozhovoru starosta obce Martin Kupka.
Obec proti stále vysoké intenzitě dopravy i po vybudování obchvatu chce bojovat například zúžením komunikace v místech přechodů.
Část zastupitelstva by si přála i semafor.
1/ Splnil obchvat Vaše očekávání?
Obchvat obci významně ulehčil od nákladní dopravy. V tom je jeho přínos nezpochybnitelný.
Průjezd osobních aut přes centrum obce je bohužel nadále hodně masivní. I proto obec přistoupila v letošním roce ke stavebním úpravám, které by měly dopravu zklidňovat. Další opatření připravujeme.
2/ Kolik aut projíždí denně Líbeznicemi nyní a jak tomu bylo před otevřením obchvatu?
Například při měření v říjnu roku 2001 zjistila společnost Soning Praha že obcí projede za 24 hodin 18.492 vozidel. Jaká je současná situace, to by měl právě přesně zmapovat průzkum, který obec zadala a který v těchto dnech probíhá.
Chceme získat přesná čísla o dopravní zátěži, abychom mohli co nejlépe rozhodnout o dalších krocích a abychom měli také přesné argumenty pro Ministerstvo dopravy a ŘSD, že je nezbytně nutné co nejrychleji upravit napojení na dálnici u Zdib.
3/ Myslíte, že bylo vhodným řešením odklonit dopravu směrem k dálnici, kde zatím není vybudované dostatečné napojenín a dálnici a tvoří se tam velké kolony...?
Představitelé obce od samého začátku (deset let zpět) upozorňovali na úzké hrdlo, které stále tvoří problematické napojení na dálnici. Jiné řešení ale nebylo myslitelné. Důležitá je už současná úleva.
Děláme více než rok všechno proto, abychom urychlili úpravu napojení na dálnici. Máme příslib, že nejpozději na jaře příštího roku vznikne bypass kruhové křižovatky, která je součástí napojení na dálnici a nejvýznamnější příčinou ranních kolon ve směru do Prahy.
Máme kvůli tomu za sebou celou řadu jednání s krajem, s ŘSD i s Ministerstvem životního prostředí. To je ale jen první nezbytný krok.
Uvědomujeme si, že bez celkové přestavby MUK Zdiby se problém zcela nevyřeší a Líbeznice, Bořanovice i Březiněves budou nadále čelit velké dopravní zátěži a lokálními úpravami jen stíží a prodlouží cestu řidičům do Prahy. Proto naše úsilí směřuje především k urychlení celkové přestavby dálniční křižovatky. Každý řidič, který ráno stojí v koloně před napojením na dálnici nebo uprostřed Líbeznic, nám dá určitě za pravdu.
4/ Proč nyní probíhá statistické měření dopravy v Líbeznicích? Chystáte některé další kroky, které by omezily dopravu ve vaší obci?
Obec samotná chystá další kroky ke zklidnění dopravy. Vycházíme zejména ze zahraničních zkušeností. Uvažovaná opatření zahrnují významné zúžení komunikace v místech přechodů pro chodce a vybudování zvýšených přechodů pro chodce. Kromě zklidnění dopravy mají tyto kroky samozřejmě i bezpečnostní význam.
Část obecního zastupitelstva prosazuje dokonce světelnou signalizaci.
Každá investice je při našem nízkém rozpočtu pochopitelně velmi pečlivě zvažovaná. Chceme rozhodovat na základě přesných ukazatelů. Pro mě osobně je jednoznačnou prioritou systémové řešení v podobě komplexní úpravy napojení na dálnici. Vše ostatní je bohužel jen přetahování, kde budou řidiče déle čekat.
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK