https://www.traditionrolex.com/7

 Je MHD na Mělníku nedostatečná? Chceme vůbec jezdit MHD? | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Uvítáme nové uši a oči. Staňte se zvědem serveru Mělníček.cz! info@melnicek.cz

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Je MHD na Mělníku nedostatečná? Chceme vůbec jezdit MHD?

Poslední dobou, se nám zde objevil i názor aktivního účastníka diskusí Martinsema, že by do centra nebylo nutné jezdit auty, pokud by měl Mělník dobře fungující MHD, která je podle lidí, kteří ji užívají nedostatečná. Prý jsou snad příliš velké časové intervaly, linky mnohdy někam vůbec nezajíždí, občas prý lidé ani nevědí kam spoj jede a kde staví, v pracovní dny poměrně brzy končí už někdy kolem 18. hodiny a o víkendu jedou snad tři spoje denně. Ovšem, to píšu, jako lajk, který MHD neužívá.

Zde máte možnost se v diskusi k téma vyjádřit a čím více vás bude, tím lépe pro možné vylepšení místní MHD. Věřím, že si to naši zastupitelé zde přečtou a třeba se i zde, jak je dobrým a vítaným zvykem k téma vyjádří. Aby se však měli k čemu vyjádřit, je vhodné vznést nějaké připomínky.

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele JAKUB78FB

90 MHD


Jinak mam JŘ MHD v podobě před rokem 1989, linku 1 - 2 - 4 , chybí mi linka 3, pokud by ji někdo našel ať se mi ozve na email : fort.boyard@email.cz

9 busyMk


Busy jsou skvělé - možná jen pozdější odjezdy směr Vysoká - poslední bus jede 19.25 - jakékoli kulturní vyžití nebo posezení, večeře ve městě je pasé..

8 Nápad.


Zatím jsem jen hodnotil a vzpomínal. Tak tedy něco pro zábavu vymyslet Eye-wink Smiling.

Autobus s označením O .... znamená okružní spoj . Ten by jezdil takto: Autobusové stanoviště- Poliklinika- Fibichova- Autobusové stanoviště.

 

číslo 1 : Liběchov- Mlazice-Pšovka- Pošta-Fibichova-Poliklinika-Cukrovar- Kradlov- Záboří- Kly.

číslo 2: Liběchov-Mlazice-Pšovka-Kotelna(Kaufland)-Pivovar- Autobusové stanoviště- Sídliště u hřbitova-cukrovar - Italská -Skuhrov- ( Velký Borek, nebo až do Byšic) Zpět by stavěl v Cukrovarské ulici, místo v Italské ( není novinka)

číslo 3: Lužec nad Vltavou-Chramostek- Zelčín ZOOpark- Vrbno-Hořín-Brozánky-Rybáře- Pošta-Fibichova- Autobusové stanoviště- nádraží ČD- Blata silo- Neuberk- samoty- Chloumeček- Chloumek.

Ještě je třeba vidět, že železniční přejezd u Jatek a následná křižovatka u něj  je pro autobusy prakticky vyloučená možnost. Lákavou možností je i silnice z Cloumečku kolem krematoria přes most na kruháč, odkud lze vyrazit přímo do centra, či po Bezručovce, což ovšem je už taková spekulace, která zřejmě nemůže mít pro to dlouhé a neobydlené území mezi Pšovkou a Chloumkem perspektivu.

V nápadu jsem se snažil podtrhnout význam Liběchova, jako města, skutečnost, že Záboří i Kly jsou poměrně obydlenou komunitou nedaleko města a skutečností, že nejen ZOOpark v Zelčíně je atraktivním místem oddychu, ale také zastávka Rybáře mívá často slušnou návštěvnost, cestující skutečně míří třeba až do Lužce a někdy je i kritika, jak se například ze Pšovky do Rybář dostat. Navíc to pro obyvatele Lužce vytváří případné zajímavé spojení na vlakovou trať 072. A zároveň by ZOOpark v Zelčíně měl přímé spojení na vlak v Mělníku ( Lysá-Ústí).

Jsou to jen takové nápady, spíš pro radost. Smiling

PS: dvojka nemusí končit ve Skuhrově či Borku, ale dost lidí jezdí ( mnohdy pracovně) do městysu Byšice. Kdo v zimě jezdí autem do práce a škrábe sklo, tak možná ví, jak je autobus najednou dobrý. A když tak koukám na ten Lužec, tak když to protáhnete až do Vraňan k ČD, tak tu máme zajímavou spojnici dvou důležitých vlakových tratí ( mezinárodní koridor) s množstvím důležitých míst mezi nimi ( vrch Mělníka, poliklinika..) a ještě kvaliní spojení do Kralup, Roudnice i Prahy, což je výhodné i z hlediska pracovních možností.

Obrázek uživatele milk

8.1 Výborná nadsázka


Dobrý nápad,ještě by některá z těchto linek mohla každou hodinu zajíždět do naší slepé ulice.Já bych se s ní jednou za dva roky svezl.

8.1.1 Důležité-doplnit


I vy sobci,ještě by měl jezdit autobus před dům LULU a vozit ho na náměstí.

8.1.1.2 ...má cenu reagovat na


...má cenu reagovat na takovou stupiditu a něco vysvětlovat ??? Kdosi moudrý dávno přede mnou pravil "KDE NIC NENÍ, ANI ZUBATÁ NEBERE"...

HEZKÝ SLUNEČNÝ DEN VŠEM OSTATNÍM  :-)

8.1.1.2.1 Nic si z toho nedělej.


To máš také dnes lidi, že se takto rádi baví a nebo i nemusí někteří už někam do práce Eye-wink. Kdo shání práci, rád za ní pojede třeba i do Kralup, když bude čím a kdo má zkušenosti s ,,příjemnou nutnou jízdou autem za tmy, v mlze a škrábáním oken v - 10 stupních", tak tohle neodsoudí. A to ani snad  nebudeme psát o volném času, kdy si někdo chce zajet na skleničku a domu autem nemůže, nebo dokonce o dálkovém cestování Smiling.

8.1.1.1 debata


Á, klid a milk se nám konstruktivně zapojili do debaty. To se asi hodně dozvíme...

7 Mělnická MHD je vlastně atypická.


V řadě měst, se MHD šíří po nějaké linii ( sever-jih, východ-západ) a přitom protíná nějaké husté centrum s hlavním společným bodem.  Tady máme vlastně takový ekonomický okruh, který vede z autobusového stanoviště Nemocniční ulicí kolem polikliniky do centra ( Fibichova) a ulicí Kapitána Jaroše se vrací na autobusové stanoviště. Tento okruh je výhodný pro ty, kteří se v něm nachází a i pro ty, kteří sem míří ( například z Liběchova do centra, či na polikliniku). Méně příjemné je to už v případě, že jedete z jednoho konce města na druhý ( Rousovice-Liběchov). Nejen, že musíte většinou často objet celý okruh uprostřed spoje, ale leckdy to může působit na cestujícího vlastně tragikomicky, když je několik minut stále nějakých půl kilometru od autobusového stanoviště, na které stejně přijede Eye-wink

A jak tedy jezdí aktuálně MHD dnes: http://www.melnik.cz/sluzby-pro-obcany/doprava/doprava/mhd/mhd.html

7.1 Značení


A víte co je na Mělníku úplný unikát? Značení Linky 1, která jede do Liběchova jako Linka 2. A značení linky 2 jako linka 3. To se fakt nikde nevidí... Pro přespolní neřešitelný hlavolam.

7.1.1 Konečné řešení?


To je asi pozůstatek minulosti a možná taková reakce, že tohle je jen možná přechodný stav. Už si to moc nepamatuji, ale bylo to myslím takto: 1) Rousovice- centrum- Mlazice- ( kdysi nádraží ČSD),

2) Skuhrov-Rousovice- centrum-Liběchov, 3) Chloumek- aut.st.- centrum- aut.st.- ( dříve Vrbno),

4) aut.st- Mlazice. Navíc ta trojka je takovým historickým odkazem na Nádražák, který jezdil ze trojky ve Fibichovce a ona spoj ho svým způsobem prodloužila. Čili tu vidím historické kořeny Eye-wink.

Jednička a čtyřka byly tedy zrušeny, tak tu máme dvě linky. Svým způsobem zvláštní, protože i Mělník chtěl jistě mít více linek MHD a třeba i dnes opět už z jakési prestiže by to nebylo od věci. Na druhou stranu to na nějaký zájem občanů  o MHD moc nevypadá, lidé tu asi odvykli jezdit MHD ( nebo tihle zrovna tady nediskutují), nic je ani netlačí k tomu, aby se mělo něco změnit a ani tady navíc nemáme pořádně podniky, které bývaly  ještě začátkem 90. let dopravně obsluhovány

Mimochodem, jen takový bonus navíc.  Dnes už třeba v Rousovicích cukrovar prakticky nejede, ale představte si, jak asi muselo být radostné cestování z práce přes centrum na autobusové stanoviště, a pak třeba na Pšovku. Nebo, když odtamtud jel někdo do Liběchova do letňáku. To bylo opravdu skoro lepší jet linkou Praha-Mělník-Štětí. Tak tedy asi momentálně místní dvě linky MHD postačují v takovémto stavu.

Obrázek uživatele JAKUB78FB

7.1.1.1 MHD


Věnuji se veřejné dopravě od mých 14 let tedy cca 20 let, máš pravdu , jaké linky byly, pouze bych doplnil že jezdila i linka 5 někdy 80 let a byla to právě okružní, an-fibichova-an.

A dále, pokud město chce a zatim nic nenasvědčuje tomu, že by tomu bylo jinak tak současný stav plně stačí, protože mhd v dnešní podobě je k ničemu a tudíž plně stačí tak, jak je nastavena, je to pouze pro pár lidí a zbytek i kdyby nechtělo tak musí využít svoji dopravu.

V první řadě bych nasadil tak zvaně po autobusácku pidibusy - menší vozy typu Sorka 8,5 nebo Solaris 8,9 - zvlastní zkušenosti z MHD Praha kde mě to živí a vidim, že ty vozy mají dobré nízké náklady a dostanou se či projedou i dost úzké trasy, můžu jmenovat pražskou linku 236 či 292, 156 ...

Za další dnes postrádá smysl vést linky přes město a je potřeba dostat lidi na linky čsad směr MB a Praha, z částí města kde linky a spoje typu Praha Štětí nejezdí,  dále plně by stačilo je vést na AN a hlavně vlakové nádraží, kde v současné době nic nejezdí a v minulosti tam jezdila linka 1 i linka 3, v neposlední řadě si přikláním k tomu, jak dostat auta z centra a to zavedením linky v minulosti linka 5 směr AN-Fibichova-AN v intervalu přes den 20-30 minut a to bych mohl pokračovat....

 

Závěrem, je jediná možnost, osobně sem starostu Mikeše navštívil několikrát a bohužel pan Mikeš nemá přehled a jeho profese není z dopravy,na druhou stranu byl vždy ochotný k jednání, pokud by se ke mě někdo z Mělníka přidal, měl podobné názory co zde jsou na vylepšení a vedení tras mhd tak ať se ozve na email fort.boyard@email.cz a můžeme se domluvit na dalším postupu včetně návštěvy starosty a vybojovat lepší mhd na Mělníku! Sám nic nezmůžu, podobný fora jsou dobrý ale nevedou k ničemu...

7.1.1.1.2 Milk


.... to řekl jednou větou, ale velmi výstižně. Stačí si vše zrekapitulovat.

1) Lidé jsou rozhořčení nad novým parkováním v centru.

2) Radnice připouští ( ing. Schweigstill) záměr vytvořit kromě parkování v ulicích i nové parkoviště nedaleko centra.

3) Lidé protestující proti hustému provozu v centru navrhují přemístění institucí z centra.

4) Radnice udává, že k tomu nemůže instituce nijak donutit.

5) Odpůrci aut v centru kontrují MHD a ekologickou dopravou.

6) Ozývají se prvně odpůrci MHD, že MHD jezdí špatně a vůbec nemůže plnit jejich nároky na představu vyřizování osobních věcí na institucích v krátkém čase.

7) V tomto nově založeném článku, se nakonec ukazuje na základě nesmělých diskutujících, že jsou vlastně spokojeni. Odpůrci si stojí za svým a ti, co mají jízdní řády jako zálibu, tak přijdou s návrhy.

První varianta.... Lulu... několik vymyšlených linek

varianta druhá....Sokrates.... vychází z toho, že lidé neradi přestupují a chtějí jet nejkratší cestou buď do centra města, nebo na autobusové stanoviště ( přestupy na linky). Ozdobou je spojnice Vraňany- centrum Mělníka- aut stan- nádr ČD- Chloumek. To umožňuje propojení obcí na trase a celého Mělníka ( potažmo dalších obcí), se dvěma významnými železničními tratěmi, které samozřejmě přinášejí zcela nové možnosti.

třetí varianta...Jakub 78 FB..... k tomu nějak těžko co napsat. Okružní spoj jsem také pro úplnost zmínil, nicméně se domnívám, že všechna místa, která bývala na Mělníku obsluhována, tak obsluhována jsou a lidé chtějí jezdit, jak přímo na kopec ( a dál), tak i přímo na autobusák ( a dál). Některé linky MHD jsou slušně zaplněné a zmíněné miniautobusy používá především SOK na Kokořínsku.

Závěr? Jak napsal Milk..... Nejsou pasažeři.   Čili, dosavadní MHD zřejmě všem stačí i bez nových možných možností a ten zbytek chce jezdit individuálně na kopec auty.( V nočních hodinách si můžete po skleničce zaplatit taxi.) Inu, trochu jiné město Eye-wink.

7.1.1.1.2.1 Mohu dotaz Sokratesi ?


V tomto příspěvku jste zmínil ,cituji : První varianta ...Lulu ... několik vymyšlených linek...

Nějak mi uniká souvislost,je pravda že jsem přispěl několikrát do různých diskusí,ale nejsem si vědom jakéhokoliv návrhu řešení MHD,či jiných "linek"...zřejmě to bude omyl.Je pravda že kdosi napsal o tom jak má jezdit linka až mému domu,ale jednak jsem o nic takového nežádal a hlavně je to samo o sobě pěkná pitomost (to by se šofér projel) a vzhledem k tomu že v rodině máme dvě auta,tak já nemám potřebu řešit jakýkoliv autobus či co podobného....Děkuji

7.1.1.1.2.1.1 Ježiš, sorry!


Já myslel samozřejmě ten okopírovaný příspěvek Martinsema. Ale pozor, to není myšleno hanlivě. Pro Martinsema: je to větší počet linek po utvořených trasách. Hezký víkend Lulu a i ostatním Eye-wink.

7.1.1.1.2.1.1.1 V pohodě,jsme lidi,nic se


V pohodě,jsme lidi,nic se nestalo...I Vám pěkný,pokud možno slunečnější víkend...Díky

Obrázek uživatele milk

7.1.1.1.1 Dobře


Konečně názor odborníka,problém je sehnat pasažéry.

6 MHD jako by nebyla


MHD na Mělníku skoro nejezdí a nikdy nevím, kam který spoj vlastně pojede. Je pro mě jednodušší, když už jedu busem, využít některou meziměstskou linku. Myslím, že spojů by mělo být víc, jasně značených a hlavně by měly jezdit i z vesnic z okolí. Ropidem z Prahy se člověk dostane do okruhu kolem 50 km za město. V případě Mělníka by to mohlo být tak kolem 10 km. Takhle si každá rodina, která bydlí trochu dál, musí pořídit 2 auta, jinak má problém. 

5 jízdné


Nejvíce na na mělnickém mhd vadí cena jízdného a to v tom smyslu, že zaplatíte pevně danou cenu a je jedno jestli jedete 1 zastávku či se vozíte od počáteční do konečné. Mohlo by se zavést třeba časově omezené jízdné, na 30min nebo na 1h, podobně jako funguje mhd v praze. Určitě by mhd byla využívána častěji. Můžu uvést na příkladu starších lidí, kteří jedou na polikliniku a pak potřebují do města. Je to jen 1 zastávka a oni budou platit plnou cenu? To si ten kopec pokud můžou raději vyběhnou, než aby dávali nějakejch 10kč za 2min jízdy...

4 MHD


Občas pobývám v ulici kpt. Jaroše -autobusy MHD jezdí hlavně o víkendu zcela prázdné a nechápu proč provozovatel této dopravy nemůže poslat malý mikrobus který by to hlavně o víkendu hravě pobral. Co se týká MHD na Mělníku-tady je dlouhodobě nechuť používat MHD a to hlavně kvůli intervalům které zase jsou úměrné zájmu cestujících.Takže by pomohl pouze důsledný monitoring vytížení linek a asi by to jezdilo ještě méně než nyní.Jinak hodně měst má přístupné centrum dobře na kole či elektrokole, já mám el. koloběžku a v tomto městě před poštou 1 není ani blbý držák-stojan na kola kam by jsem si ho přivázal než si dojdu pro dopis takže nás tady vlastně nutíte jezdit do centra autem a platit SMS parkovné což odmítám protože mne to obtěžuje.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

3 MHD


Jako malá jsem trávila hodně času v jednom okresním městě na jihu Moravy, jezdilo tam asi 7 hvězdicovitě umístěných linek nejenom po městě, ale i do nejbližších vesnic, jezdily hluboko do večera (i ještě v polovině 90. let, kdy už to jezdila soukromá společnost) a na nádraží na sebe časově zhruba navazovaly.

Osobně bych v 80% svých cest, pro které volím po Mělníku automobil, raději volila MHD (člověk může 10 minut vypnout, nemusí se soustředit na provoz a může třeba číst, nebo hovořit, nebo jen tak koukat kolem), jen kdyby jezdila třebas do osmi, a kdyby bylo možné se dostat (hlavně večer a o víkendu) i jinam, než po ose Mlazice - Bezručovka - Autobusák - Cukrovar.

 

Kdyby jezdila MHD mimo špičku co 30-40 minut (a klidně jen malý autobusek s plošinou pro 1 kočárek a 20 cestujících), kdyby kromě Mlazic, Bezručovky, centra a Pražské (a zvlášť linky na Chloumek) obsluhovala oblast Malý Spořilov (kousek do ZŠ a k jednomu fotbalovému stadionu) - Bazén (další fotbalový stadion) - křižovatka u EVY - vlakové nádraží, kdyby se z Mlazic na Chloumek dalo dostat v reálné čase (nebo z Chloumku na Cukrovar) ...

Bohužel to stojí všechno peníze. A harmonogram takových linek asi taky není jednoduchej. Ovšem to, co tuhle psal martinsem (možná by bylo vhodné, kdyby to našel a zkopíroval do téhle debaty) mělo určitě hlavu a patu. I po 15 letech života v Mělníku si myslím, že jakákoliv změna je možná. I ta k lepšímu.

3.3 A leccos z toho tu již v Mělníku v nějaké podobě bylo.


Byla zde vzpomenuta paprskovitá síť spojů. Dnes již málokdo ví, že autobus číslo 3 jezdil takto: Ze Chloumku na Kokořínské ulici, přes Chloumeček, Samoty, U Jatek, Neuberk, Blata silo, nádraží ČSD, Blata u závor, Nový autobusák, Jarošovkou na starý autobusák ( Fibichova)- Poliklinika- Skleník- Nový autobusák- Pivovar-Podolí- Rybáře-Brozánky- Hořín-Vrbno. Jenže se to osadám za Labem a Vltavou zdálo drahé a zbytečné, tak se trojka zredukovala do dnešní podoby a byla vyřazena i zajížďka k nádraží, když je ten nový autobusák nedaleko.

U nádraží ČD měly konečnou stanici dokonce i dvě linky. Jedna jezdila na Blata na Kokořínskou ulici, jako kdysi nádražák a druhá skutečně stavěla u koupaliště, odkud jela kolem TOSu ( dnešní Junker) a pokračovala kolem fotbalového hřiště a školy až do Mlazic, kde stavěla u dnes již zrušené stáčírny, a dále pak k Zelené Lípě do Mlazic, kde se otáčela kolem ostrůvku a pokračovala, jako všechny autobusy k centru na kopci. Konec tomu uštědřil most nad železnicí, který dnes lze podejít jen pěšky.

Proč autobusy jezdí někdy tak podivně i v rámci jedné linky? Protože je jinde centrum, jinde je autobusák a leccos vypadá zvláštně. Představte si, jak jede někdo ze Chloumku přes Chloumeček do města, vidí před sebou závory, Vodárenskou i centrum a autobus zase míří na Kokořínskou ulici. Nebo, když pojedete od Pšovky do centra. To je možností. Buď po bývalé silnici, nebo kolem bytovek na Záduší, nebo až na autobusák, a pak vzhůru Jarošovkou, či dokonce podle skleníku, a pak teprve vzhůru. V prvních dvou případech si obyvatelé Pivovaru seběhnou dolů, v dalších případech se obyvatelé centra pěkně projedou. A teď komu vyhovět? A je to samozřejmě o požadavcích a penězích. A tak se stalo, že něco jezdí tak a něco onak. A Rousovice se svými jednosměrkami, to je také kus historie. Tady zájem byl, a tak dnes jezdí MHD až k bytovce ve Skuhrově, ač dříve byla konečnou dnešní bývalá samoobsluha na Mladoboleslavské. 

Je to dáno množstvím faktorů a samozřejmě je to především o penězích ( linky-kudy- pro koho, spoje a jejich množství-do kolika hodin) Je plno měst, kde jsou lidé na MHD zvyklí, jezdí s ní, leckde je doveze a jezdí do pozdních hodin. Ti lidé ale musí vědět, že je to výhodné použít MHD. Musí si to zdůvodnit, proč právě jet MHD. V Praze to mnozí víme. ( rušný provoz,pčecpaná parkoviště, místa, kam jen tak nevjedeme, posezení u skleničky atd.) 

3.2 Souhlas


Naprosto s Vámi souhlasím-kdyby jezdil malý autobus, častěji a vjížděl i na sídliště, byla by MHD více využívaná. Kdyby mi bus zastavil u bazénu, zimního stadionu, koupaliště....byla bych spokojená.

3.1 Kopie


Vyžádaná kopie příspěvku z parkování:

Podívejte se na jízdní řád linky 1. Každý spoj jede jinudy, jinde začíná a jinde končí. V každém normálním městě by měl autobus jiné číslo. Takhle nikdy nevíte, kudy zrovna váš autobus pojede. Myslíte, že tohle motivuje k používání MHD?

Kdy už konečně někomu dojde, že městem projíždí stovky spojů meziměstkých linek, které jedou po trase MHD. Dnes se běžně používají digitální tabule na označení spoje, bylo by přeci jednodušší, kdyby modrý bus jedoucí z Mlazic měl číslo MHD, jel za tarif MHD a až z autobusového nádraží pokračoval jako meziměstký. A to samé zpět. Takhle jede vetšinou prázdný, protože se takhle kryje manipulační jízda a jistě jsou na ní dotace.

Mohlo by to být zhruba takto:

1 - Mělník Aut.stanoviště - Nemocnice - Skleník - Poliklinika - Stavební průmyslovka - Fibichova - Pošta - Tyršova - MŠ - Podolí - Pšovka - U Cinků - Loděnice - Mlazice / Liběchov a zpět

2 - Mělník Aut.stanoviště - Pivovar - Podolí - Pšovka - U Cinků - Loděnice - Mlazice a zpět

3 - Mělník Aut.stanoviště - Lidl - U závor - Železniční nádraží - ZŠ Pšovka/koupaliště - Pšovka - U Cinků - Loděnice - Mlazice a zpět

4 - Rousovice - Sportovní - Poliklinika - Stavební průmyslovka - Fibichova - Kulturní dům -  Aut.stanoviště a zpět

5 - Autobusové stanoviště - Pivovar - EVA - U Nováků - Nad Oborou - Chloumek - Pod Chloumkem - U Nováků - Internát Zem.Prům. - U závor - Lidl - Autobusové stanoviště

Linky 1 2 3 by mohli jezdit meziměstké busy, ostatní by končili na Aut.stanovišti od MB a Prahy, od Liběchova by končili ostatní v Mlazicích, Tím by se vyřešili duplicity autobusů a jezdilo by jich méně a po více trasách, pro cestující by byly linky srozumitelné. Linky od Roudnice by mohly jezdit od Starého mostu přes zastávku Náměstí Karla IV. - Fibichova na Aut.stanoviště

PS: ještě mě napadlo, že busy od Prahy by mohly jezdit přes Fibichovu na Aut.stanoviště. Ze starého autobusáku by se mělo stát přestupní centrum autobusů a směrovat spoje od jinud rovnou do centra. To samé na odjezdu. Zakázal bych zde parkování, možná bych některé ulice pro auta úplně uzavřel.

2 MHD auta nenahradí


MHD opravdu nemůže ve většině případů auto nahradit. Proč lidé jezdí do centra autem? 1. Na poštu - s velkým/pro velký balík či více zásilek - MHD to nezvládnout. 2. Jsou starší, nemocní, vylézt do kopce, kde síldlí většina úřadů, prostě nezvládnou, navíc chůzi po dneska tak "moderních", ale pro staré či obtížně chodící lidi velice nebezpečných kočičích hlavách se chtějí co možná nejvíc vyhnout (zvlášť v zimě). Do MHD mají často problém sami nastoupit. 3. Pospíchají - je jedno,jestli z pracovních důvodů nebo potřebují vyzvednout dítě v určitou hodinu ze školy, z kroužku atd. - MHD i s kratšími intervaly tady taky nepomůže. 4. Vezou do centra staršího špatně pohyblivého příbuzného (na úřad apod.), který cestu MHD nezvládne.

No a poslední důvod je pohodlnost - jenže kolik lidí jezdí do centra jen z tohoto důvodu?

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1 starší lidé


Starší lidé právě MHD používají především, aspoň tedy v době, kdy jezdím já (tedy mimo časy, kdy jezdí školní děti), většina mělnických autobusů je nízkopodlažních, takže problém s nastupováním bych neviděla jako problém (pokud daný člověk zvládá nastoupit do svého auta, určitě zvládá nastoupit do nízkopodlažního autobusu).

Jezdí nakupovat, jezdí  k lékaři, jezdí do práce (spousta důchodců totiž trochu někde pracuje), jezdí na hřbitov, jezdí na návštěvu přátel, jezdí třeba jen tak na procházku (přiblíží se ze sídliště u Kauflandu k parku na Polabí, tam si užijí procházku po rovince a pak jedou zpátky) ...

(upraveno) a je právě ta chyba si myslet, že MHD má jenom dopravit lidi do/z centra. 

2.1.1 To jsme si nerozuměli...


Ale to jsme si nerozuměli Smiling - v tom, co píšete, máte samozřejmě pravdu. Já ale reagovala na tu myšlenku, že by se zakázal vjezd aut do centra a narahdila to častější MHD - to se mi zdálo jao hloupost.

2.1.1.1 A proč ne?


Proč by nemohla obsluhovat centrum jen MHD? Jinde i v zahraničí je to naprosto běžné... To je přece naprosto normální... Zaparkovat někde dole, u Kaflandu, na autobusáku a buď do města pěšky, na kole, koloběžce nebo busem. V civilizovaných městěch je to normální. Potřebuju něco na poště, skočím do busu a za deset minut vystoupím u pošty, nemusím přemýšlet, kde zaparkovat, jestli mi to někdo neodře, nenabourá nebo nevykrade, vyřídím co potřebuji, když už tam jsem, tak si něco nakoupím a skočím do busu za deset minut jsem doma. Co je na tom špatného? To by ale MHD musela jezdit pro lidi...

2.1.1.1.1 Teď jste asi mladý a zdravý...


Teď jste asi mladý a zdravý...ale nebudete věčně - nebo alespoň ne každý takové štěstí má. Vyběhnout ten kopec od Kauflandu, když vám je přeš 60, máte nemocné srdce, chodíte o holi, nebo jste mladý, ale po úrazu, vezete kočárek s dvojčaty (a nebo jste babička - tak stačí kočárek s jedním mimčem)....atd.  No a část takových lidí nezvládnou sami ani nasotupit do toho autobusu. Nebo čekat v mraze či 30stup=novém vedru půl hodiny, než pojede další ... Starala jsem se o svoje i manželovy rodiče,  pomáhala kamarádce po úrazu - tak dobře vím, že zvláš´t na Mělníku, kde je centrum na kopci, by se nemalá část jeho obyvatel na poštu či na úřady bez auta prostě nedostala

2.1.1.1.1.1 Vy ale pořád zlobíte.


Slyšel jsem, že dnes jsou ty autobusy MHD nízkopodlažní , takže nástup by neměl být problém. Nevím jak tady, ale někde mají i plošinku pro zdvih vozíku. Jen pro to něco udělat. Současná MHD staví u kauflandu a jede do centra. A nevím, proč někde čekáte 30 minut a nedorazíte s normálním 5 minutovým předstihem na zastávku, kterou máte kousek od bydliště. 

1 Já jsem s MHD spokojený


Bydlím na Pšovce a jsem velmi spokojený... Když vystoupím na Fibichově, tak hned u zastávky je hotel, kde vaří hotovky, takže se rychle najím a mohu jet zase domů. Hned vedle je i Telefonica O2, kde často něco reklamuji. Když jsem byl u Spořitelny, tak jsem vystoupil opravdu hned u ní, takže zastávka Fibichova pro mě vytížena maximálně. Zastávka Tyršova je ještě pro mě lepší. Když seběhnu tzv. Myší dírou, tak jsem hned v práci, takže od zastávky to mám dvě minuty do práce (když mrzne a jedu po zadku, tak i za minutu a půl). Hned naproti zastávce je i sázková kancelář, kde si vsadím, dám pivko, takže super. Jinak na náměstí Karla IV. to je podle mě jak z Fibichovi, tak z Tyršovi stejně daleko. Jiné zastávky nevyuživám. Podle mě jsou obě na skvělém místě.

Horší je to o víkendu. V sobotu i neděli jede jediné MHD ze Pšovky na Tyršovu ve 13:38 jinak vůbec. Ze Pšovky na Fibichovu (což beru jako stejnou lokalitu, tj. střed) to je jede v 09:17 a pak ve zmiňovaných 13:38 (staví Tyršova i Fibichova). To je málo a bral bych ještě jeden, ale zase nevím kdy... V poledne by byl prázdný. To lidé obědvají, takže asi mi stačí ty dvě v 09:17 a 13:38. Já za MHD spokojenost... Hlavně s rodinnou jízdenkou se dostanu za 8 Kč pomalu přes celý Mělník. A MHD klidně těch 30 minut jede, když jede přec celé město. V Praze za 30 minut platím 24 Kč Sad Takže i cena MHD mi vyhovuje Smiling

1.1 třetí spoj


Myslím, že ta třetí spoj jezdila v sobotu a neděli v 17.20 z Liběchova a byla dost využita. Zvlášť v zimě, se člověk ( rodinka)  potoulal kolem Liběchova či skalních děl Václava Levého, poseděl v Besedě a jelo se domů. Ale, jezdili samozřejmě lidé z návštěv příbuzných, nebo asi do města za sobotní večerní kulturou.

1.1.1 Třetí spoj


Sokrate, ty vždycky umíš udeřit do černého - skalní útvary Václava Levého. To už bych ti dlužil druhou reportáž Smiling Je pravda, že někdy bych se chtěl podívat k Jelínkům, kdo to koupil, a jak tam vaří nebo zajet do města a ta půl šestká by bodla. V Mexxu se dost pohoršiili, takže bych rád vyrazil někam do města a tímto bych klidně jel Smiling

1.1.1.1 Spokojenost


Takže s tou spokojeností je to tak napůl, na třičtvrtě... Smiling


https://www.traditionrolex.com/7