https://www.traditionrolex.com/7

 Poněkud šílené dopravní plány | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Poněkud šílené dopravní plány

Dnes se mi dostal do ruky říjnový zpravodaj mělnické radnice a v něm podle mého názoru zcela šílený  plán (bohužel už schválený) na zjednosměrnění některých důležitých ulic v centru Mělníka, především větší část Jarošovy, Fibichovy  a většina Vodárenské – údajně kvůli zlepšení dopravní situace.

Tento plán ovšem znamená vyhánění čerta ďáblem – či spíše malého čertíka celým peklem. Změřila jsem si na mapě, o kolik se prodlouží cesty autem, které dělá běžný člověk asi tak normálně po Mělníku – jede si pro balík na poštu, přitom vyřídí něco na úřadech a když už je v autě, udělá velký nákup. A vyšlo mi, že ročně tu najezdí desítky kilometrů navíc, ovšem daleko hroší je to, že tyto kilometry najezdí prostředkem sídliště. Místo aby se jelo téměř neobydlenou Vodárenskou (dolů)  Jarošovou s pár obyvateli (nahoru), povede nejkratší trasa z města na Bezručovu k Family centru a Tescu (kam se jezdé opravdu hodně) –středem sídliště Pivovar (ulici Kosmonautů), kde bydlí stovky lidí. Těm tam budou páchnout výfuky, tam bude hrozit větší kolize s chodcem, protože v ulici Kosmonautů nejsou nejen žádné přechody , ale někde ani chodníky. Zkuste si to taky: trasa z parkoviště na náměstí Karla IV. k Tescu (Pražská Fibichova, Vodárenská) je  cca 600 m. Poté, co Vodárenskou dolů neprojedete, budete muset z Fibichovy zahnout do Jarošovy, odtud do Kosmonautů a zpět do Vodárenské. Až k Tescu to je cca 1, 4 km, tedy víc než dvojnásobek. A takových „šílených“ tras jistě najdete i vy více. A to už nemluvím o tom, o kolik víc benzínu každý z nás projede (a kolik peněz tedy zbytečně vyhodíme).

Přemýšlím, jestli nepřipravit nějakou petici za zrušení tohoto plánu, který zhorší kvalitu života nám všem, co žijeme na sídlišti Pivovar a v okolí. Ale zatím mám alespoň jednu radu: Zjistěme si, kdo z radních pro tenhle šílený plán zvedl ruku – a toho pána/paní příští týden určitě nevolme: obyvatelé této části Mělníka jsou mu totiž lhostejné

 

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

94.1.1.1.1 Je jedno jak se to nazve


Protože z města vede pro cyklisty jen jedna cesta dolů a to zúžení před každým přechodem je nebezpečný. A radnice slibovala pruh pro cyklisty.

93 Ještě kousek - Moji


Ještě kousek - Moji přatele,  jedno obrovske plus však "Bratrstvu kočiči pracky"odepřít nelze a to že zajistili našemu historickemu městu novou ATRAKCI

93.1 Opravdu atrakce. Někdo by


Opravdu atrakce. Někdo by mohl zavolat do TV, aby si to přijeli natočit. Ať je ta ostuda celonárodní.

92 Ještě neco


Dal bych na každý patnik foto AUTORA projektu

92.1 A telefonní číslo.


A telefonní číslo.

91 Nemám slov !!!!


To je slabe slovo idiocie.A ptáte se kdo to muže vymyslet? Jenom člověk který není mělničak je to NAPLAVENINA  a tady to je sama naplavenina to by rodak z mělnika nikdy neudelal To je na blití !!! Ta křižovatka tam byla 200 roku anikomu nevadila.Proc se mění neco co funguje tak dlouhou dobu.Ten frajer co to vymyslel at se de léčit a pokud jichje vic tak klobouk dolu,to už neni na petici ale rovnou na DEFENESTRACI !!!!!! Miru zdar slunce v dusi 

Obrázek uživatele KousekDortu

90 Křižovatka u soudu


Tak jsem dneska viděla nově dopravně řešenou křižovatku u soudu. Dlouho jsem se tak nenasmála a oči mě z ní doslova přecházely. Jen nevím, co komu vadilo na té staré známé jasné křižovatce.

Poslední dobou mě jímá podezření, že se někdo dobře baví. Dělá si ze zastupitelů legraci, vždycky přijde s nějakou blbostí a říká si: Teď už si ti radní musí všimnout, že je to blbost. - Ale ne, radní se zatetelí blahem a rozhodnou, že je to skvělý nápad, a zrealizují ho. Dopravní řešení na Mělníku začíná být případ pro psychiatra.

90.2 Idiocie nejvyššího kalibru


Když pominu, že křižovatka je teď mnohem méně přehledná a tudíž nebezpečnější, tak co mě s... ještě víc je fakt, že doteď to bylo docela pěkné místo - čisté, přehledné, člověk si všiml docela hezkých domů, kostela, průhledu k Polabí nebo parčíku u Krombholcovy. Tohle je pryč, protože všechno přebije les zelených patníků, změť čar a hnusné přenosné značky trčící uprostřed silnice. Popravdě řečeno, mně do smíchu nebylo, spíš naopak, protože takhle neuvěřitelně zohyzdit město, na to by měl být paragraf. Nepochopitelné, že něco takového mohlo projít. O všem rozhoduje jen banda idiotů. Smát se můžou leda návštěvníci města, kterých se to netýká, ti se budou asi opravdu popadat za břich.

90.2.1 Tahle křižovatka


by měla ideální řešení kruhovým objezdem. Proslýchá se, že jeden z návrhů kruhový objekt obsahoval, ale byl zamítnut památkáři. No, pokud památkářům nevadí to, co se tam teď vylouplo, pak už se na Mělníku nedivím ničemu.

90.2.1.2 A zase ti památkáři...


Zeptal jsem se, jak to bylo ve skutečnosti a zde jsou fakta:

1. S památkovou péčí byla nezávazně konzultována otázka kruhového objezdu a památkáři se k této myšlence nestavěli pozitivně. Ale nic nezamítli, protože to byla jen nezávazná konzultace.

2. To, co se na křižovatce objevilo nyní, památkáři neschválili a nikdo se jich na to ani neptal - tedy došlo k porušení zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči. 

3. Pan místostarosta Schweigstill na jednání ZM i pan starosta Mikeš na jedání Komise pro regeneraci hovořili pouze o vodorovném značení křižovatky - jak to dopadlo v reálu, vidí bohužel každý.

Město Mělník by mělo jít v dodržování právních norem všem občanům příkladem, ale...

90.2.1.2.1 .....


Pane Dohnale,když došlo k porušení zákona,bude to mít nějaké pokračování ?? 

90.2.1.2.1.1 Možný postup


Na to se budete muset zeptat někoho zodpovědného na MÚ. Předpokládám, že město udělá vstřícný krok a alespoň zpětně si nechá tuto akci od památkářů posvětit. Stejně jako to udělalo v minulosti s autobusovou zastávkou před Sokolem.

Správný postup dle §14 odst. 2 památkového zákona by samozřejmě byl takový, že si to nejdříve město nechá oficiálně schválit a teprve poté přikročí k realizaci. Věřím, že si příště dají větší pozor.

90.2.1.2.1.1.1 Děkuji


Děkuji Vám za rychlou odpověď.Trochu doufám,že památkáři řeknou ,že takhe tedy ne,ale je mi jasné,že to dopadne jak jste napsal.To ,že někdo něco nejdřív postaví a pak teprve si nechá vystavit stavební povolení se holt v tomto městě děje.

90.2.1.1 Kruhový objezd


Taky jsem přesvědčený, že kruhové objezdy byly vymyšlené právě pro tyhle případy, kdy se v jednom místě potkává pět ulic. Navíc, oproti jiným křižovatkám na Mělníku, je tady dostatek místa, asi by nebyly problémy s majetkovými poměry a uspořádání inženýrských sítí, velký poloměr, apod. Pokud to vadilo památkářům, tak to měla být výzva k navržení nějaké vzhledově zajímavé varianty, přípustné pro takové místo, věřím, že by se našlo - snad se to ještě po čase přehodnotí.

Zatím jen tuhle křižovatku kritizujeme - bez zkušeností s provozem, stejně jako Vodárenskou, kde jsou některé výhody už zřejmé. Tak jsem přemýšlel, co mohlo být důvodem k navržení tohoto řešení u Spořitelny - jednoznačně snaha o sloučení původních slepených křižovatek do jedné, s jasným hlavním tahem. Jsme samozřejmě zvyklí na stávající, vlastně už minulý stav, takže se každá změna trocu příčí, ale představte si to na papíře - z jednoho směru je hlavní tahle, ale z druhého směru už ne (původní nájezd z Fibichovy na Pražskou), do toho se míchá další, a po zjednosměrnění Jiráskovy ulice je tvar nájezdu z Fibichovy zbytečný. Takže nějakou změnu to opravdu chtělo, původní smysl úprav není tak daleko od věci, jenže to nejspíš mělo jít směrem k tomu kruháku. Zvlášť, když se o pár metrů dál chlubíme, jak zavádíme moderní řešení přednosti zprava bez značek.

.

90.2.1.1.2 Kruhový objezd


Mně to řešení křižovatky nepřijde úplně zlé. Bohužel to degradují ty zelené patníky. Přiznávám, že bych tam také raději viděl kruhový objezd a ten bych klidně udělal i na křižovatce O.Wenzla a Pražské. Místo tam na to je a při zesilující intenzitě dopravy by to podle mne mělo smysl.

 

 

Obrázek uživatele raist

90.2.1.1.1 re: Kruhový objezd


Tak tak.
Plus predpokladam, ze za cast uprav vdecime znaceni pro cyklisty.

90.2.1.1.1.1 Samé jistoty a pouzitiva


Tak si řekněme, kolik parkovacích míst přinesly změny v dopravě na Mělníku. Je to pár míst v Jarošovce, kde místní nadávají, že jim tam teď celý den parkují úředníci MÚ. A jinak? Nic. Jen se protáhla jízda městem, auta jezdí déle, delšími trasami. Plodí víc více exhalací, více hluku. Jaká je výhoda zjednosměrnění části Fibichovy? Žádná. Zjednosměrnění Vodárenské? Žádná, snad jen jedna malá, pár nešiků nemá problém s rozjetím do kopce. Jinak nic. Otočení jednosměrek na Polabí? Nic. Nic. Nic...

Teď máme les hnusných zelených kuželek na jednom z nejhezčích míst města, odkud ještě nebyla vidět opičárna ve formě obchodních domů a přitom byl výhled na Polabí i centrum s Pražskou věží a na slušně opravenou Fibichovu. 

A v neposlední řadě ROPID a MHD. Zrušení linky MHD také není jen tak. Od začátku říkám, jak přitáhnout lidi do MHD, ale zbytečně. Tak teď bude konec, z původních pěti linek zbývá poslední. Tak zrušíme i tu, stejně mají všichni auta. Nebo ne? Tak mají smůlu. Rychle si šetřete nebo začněte trénovat... Za ušetřené peníze máte les kuželek na půlce města. Bravo! 

90.2.1.1.1.1.1 Pražská, MHD a osobní setkání


Anite, linka 475, která má interval 80 minut, bude nahrazena rozšířením linky 369 s intervalem 30 minut (jezdit bude po příjezdu od Mlazic z autobusáku nahoru do města na starý autobusák s další zastávkou u nemocnice, cestou zpět u polikliniky, dále se tedy napojuje u hřbitova na svou původní trasu). To je podle mne lákavější, takže z pohledu, který nastiňujete, jednoznačné pozivitum. A pro přespolní snažší cesta do centra.

Les kuželek. Odhlédneme-li od emocí, která tato změna vyvolala v estetické rovině (ani nám se to nelíbí, ale normy u nových dopravních úprav vyžadují vyvýšené prvky, nikoli jen vodorovené značení, a policie trvala na barvě zelené, protože jde o vysoce frekventovanou ulici s průjezdem 14 000 vozidel), tak to naopak zlepší orientaci řidičů, kteří dosud moc nevěděli, kam najíždět při odbočování tam či onde. Po pěti letech, co skončí udržitelnost opravy komunikace na Pražské, bud emoci město přistoupit k vydláždění ostrůvků, což by bylo samozřejmě esteticky lepší.

V původním projektu stavby na Pražské prvky ani piktogramy nebyly, a tedy ani rozšíření, protože jsme ještě nebyli ve vedení a projektovalo se pouze jako oprava povrchu. My jsme přišli již po podání na ROP s rozšířením v zájmu zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů, které uvedená opatření přinášejí (hned po montáži kuželů se snížil počet překročení rychlosti na minimum). Zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů jsme měli jako TOP 09 a nezávislí ve volebním programu a je také v koaliční smklouvě, takže plníme, co jsme slíbili, a to na vysoce frekventovaném tahu městem, kde to chodci s přecházení směrem k parku nemají lehké, protože Pražská je skoro jako runway a mnozí řidiči toho dosud hojně využívali, jak víte. A po Pražské vede cyklostezka, a piktogramy slouží ke zvýšení bezpečnosti cyklistů.

K Jarošovce. Taky tam bydlím a nenadávám. Přes den je to sice horší, ale dá se to, a ulice se zklidnila, což považuji za přínos (zátěž se rozložila na dvě ulice, čímž vzrostla bezpečnost, bydlí tu mnoho malých dětí, a - toto platí i pro Pražskou - jakákoli cena za prevenci sražení kohokoli s trvalými následky stojí za trochu peněz). A ještě jedna věc, úpravy v dopravě se na Mělníku nedělají proto, aby si někdo namastil kapsu. Úpravy Jarošovy, vč. křižovatky s Vodárenskou, měly několik důvodů, o kterých můžete s vedením města mluvit osobně...

K diskusi se s Vámi rádi uvidíme na setkání veřejnosti s místostarostou pro dopravu Milanem Schweigstillem ve čtvrtek 10. 12. od 19.00 v kavárně Julie v Masarykově kulturním domě. Na všechny podněty v rámci online diskusí je skoro nemožné reagovat, a tak považujeme na vhodné diskutovat s občany města osobně a otázky ohledně přijatých opatření zodpovídat najednou.

Ondřej Tichota,
t.č. radní města Mělníka pro komunikaci

90.1 Máte pravdu


Já to viděl poprvé v pondělí,a žasl jsem.Skoro jsem nevěděl kudy jet,to je les plný kuželek,samá čára,no oči jen zírají a nevědí kam dřív.Na tohle musel někdo asi dlouho studovat,taková kravina nenapadne jen tak někoho...

To si zas někdo namastil kapsu...

Obrázek uživatele KousekDortu

90.1.1 ...


No budu si tam muset zajít pěšky a pořádně si to prohlédnout, abych věděla, odkud kudy má člověk vlastně jet. Tohle bude myslím postrach autoškol. Schválně kdy tam dojde k první bouračce.

9 jen tak dal


Pokud si nekdo myslel, ze doprava v centru nejde jeste trosku vysperkovat, tak se mylil...

http://melnik.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=9281&id_dokumenty=6564
 

Znate ten vtip jak se u melnicke sporitelny potkaji ctyri hlavni silnice se sedmnacti svislymi znackami, petadvaceti vodorovnymi znackami a sedmdesati plastovymi kuzely?

9.3 Úprava křižovatky povede k nehodám, je tam zásadní chyba !!!


Pokud pojedete po Pražské dolů, máte značku hlavní silnice s vyznačením tvaru křižovatky. Pokud ovšem pojedete z Jiráskovy ulice, tak vám dodatková tabulka říká, že máte přednost zprava, protože Pražská je zde malovaná jako vedlejší!!!!!! To je jedna z asi pěti chyb a to ta nejzávažnější!!!!!

9.2 Je to špatně


na hlavní silnici nemůžete mít značku "Dej přednost v jízdě" , kdo tohle zpracovává, to je unikát...

Fakt už se všichni pomátli? Na Polabí zrušili přednosti, protože bylo moc značek (a stejně jich i tolik zůstalo) a pak na Pražské udělají toto?

9.2.1 Špatně?


Špatně? Já myslím, že je to správně - musíte číst značky ve směru jízdy. Fakt je, že je jich opravdu hodně.

Kruhové křižovatky se dělají kolikrát v místech, kde není dostatek prostoru, tady by se vešla vpohodě a pět ulic by mělo možná lepší vyústění. Ale nějaký důvod asi existuje, proč se to místo neřešilo kruhákem, jen ho neznám.

9.2.1.2 kruhák zde nemůže být


prý snad památkáři to nedovolí....

9.2.1.1 Je to špatně


Pořadí: hlavní silnice - dej přednost v jízdě, to není špatně?

9.2.1.1.1 Myslím, že ne


Myslím, že to není špatně Smiling

Hlavní ulice prostě za chvíli končí. Proto je i zdůrazněná značka reflexním lemováním - možná bych ji doplnil dodatkovou cedulí s tvarem křižovatky, aby byl vidět obloukový průběh Pražské, přecházející do Fibichovy.

Co mi není jasné, je přejezd z Jiráskovy rovně do Fibichovy - kudy se má vlastně jet, vidím tři možnosti s přikázanými směry, tak vlastně nevím, do kterého z pruhů se mám zařadit.

Slušný dopravní hřiště z toho bude Smiling

9.2.1.1.1.1 Ale je to špatně


prostě to takhle nemůže být, je to jedna křižovatka, ne dvě, každá dodatková tabulka je jiná, na Pražské směr nahoru je zákaz odbočení doleva, ale na dodatkové tabulce taková odbočka není... takových chyb je tam několik. Nicméně, pan I.místostarosta byl kolegoou na chyby upozorněn...

9.2.1.1.1.1.1 Ano


Ano, dodatkové tabulky nejsou správně - nehledě na to, že jsou tak složité, že se stávají "špatně pochopitelnými". Aspoň jsem konečně pochopil vás, jak to myslíte - bral jsem to jako rozdělení na víc křižovatek a s pochopením značek při jízdě odshora po Pražské bych neměl problém, ale máte pravdu, že v rámci jedné křižovatky by to tak být nemělo - nicméně beru to tak, že oblouková část Pražská vs. Fibichova je už další křižovatka. Ten kruháč by asi byl opravdu lepší...

Když se dívám na značky delší dobu, tak už lépe chápu ten zmiňovaný přejezd z Jiráskovy do Fibichovy ulice (nebo do Krombholcovy), ale kdo to tam nebude moc znát, tak bude na poslední chvíli dost kličkovat.

9.1 U Bulhara :-) a les značek přímo v centru


No co, konečně bude mít Mělník nějakou atrakci, konečně bude mít Mělník pořádnou křižovatku, jako v Praze U Bulhara... Alespoň už tady pražáci nebudou bloudit a budou se správně řadit...

8 Ví někdo proč ???


Tak jsem též prohučel naprosto oduševněle novou jednosměrkou obráceně... No nevím k čemu to je ,že to takhle někdo otočil (od Spořky ke Zvláštní škole),parkovací místa jsou stejná,jen jsou obráceně.To jak se jezdí kolem Liďáku mi neva a svým způsobem to i chápu,ale k čemu se otočil směr jízdy od dřevěný fakulty leteckýho umění ke Spořitelně,to mi hlava nebere.Ještě že jsem nic neproved a cajty jsem taky nepotkal... Smiling

8.1 Místostarosta s námi nemluví


To se nedozvíte, pan místostarosta s námi nemluví, ono si stačí přečíst MD, zase vyletí skoro 3 melouny do vzduchu... Ale budeme mít na Pražské namalovaný pruh pro cyklisty. Vyjedou nahoru ke spořitelně a tam budou koukat, doleva nesmí, tak kudy dál? A ještě se přesáhla šířka silnice a musí tam být ostrůvky pro chodce. Tam asi pruh skončí, že?

8.1.1 Místostarosta


Ono se asi není co divit, že je ticho po pěšině. Nic rozumného na obhajobu těch idiotských změn říct nelze a přiznat, že je to idiotské, to asi od zastupitelů čekat nemůžeme, na to jsou moc velcí srabi.

8.1.1.1 Asi vím ...


Že oni jsou TI ODBORNÍCI NA SLOVO VZATÍ NA DOVOLENÉ ???

...po dobře odvedené práci...  :-(

7 Dopravní plány a situace


Co tak říci k novým, resp. obráceným jednosměrkám v centru Mělníka? Člověk si na to časem zvykne, ne že ne. Ale po letech, kdy už mají všichni do krve zažito, jak se kde jezdí, najednou všechno obrátit vzhůru nohama, to muselo mít opravdu hodně pádný důvod. A mě by ten pádný důvod vážně dost zajímal.

A pokud jde o tu legrační značku, že Na Polabí platí přednost zprava, tak jednak: kde přesně začíná a končí Polabí, druhak co to vlastně Polabí je (pokud Mělník neznáte) a v neposlední řadě proč vlastně, když přednost zprava je naprosto samozřejmá věc a kdo ji neovládá, nemá za volantem co pohledávat?

Další nesmyslnost - nově budované kruháče u cukrovaru. Zbytečně vyhozené miliony, a zmatky a zácpy v současné dopravě. V daných křižovatkách nikdy zvláštní problém nebyl, kolony se netvořily. Z tohoto má prospěch leda tak stavební firma, řidiči ne.

Prostě v poslední době působí veškeré dopravní plány a úpravy jako projev diletantství, peníze lítají oknem a o obchvatu, skutečném obchvatu, který by Mělník potřeboval jak sůl, tak o tom si můžeme nechat leda zdát.

Obrázek uživatele KousekDortu

7.3 Proč?


Mě by ten důvod obrácených jednosměrek taky dost zajímal. Stále teda naivně předpokládám, že to nějaký důvod mělo. Smiling

7.2 legrační


 jak se tady pořád nadává. Možná by tu měl někdo vysvětlit, co to vlastně ta  přednost zprava je. Třeba by ta hysterie byla menší.

Obrázek uživatele milk

7.2.1 Ten kdo má ŘP tak by to


Ten kdo má ŘP tak by to měl vědět,jinak nepatří na silnici.Když si to normálně myslící řidič chce připomenout,tak se podívá do příslušné vyhlášky,nebo na internet.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005111701

7.2.1.1 To je to


To je právě to. Někdo ví a někdo neví. My všichni chápeme přednost zprava , ale najdou se i tací co ne a čekají na vysvětlenou. Co k tomu dodat, kde je asi chyba.

7.2.1.1.1 a ptali jste se??


Musíte se zeptat někoho odpovědného a ne tady pořád jen nadávat, i když je to jistě mnohem jednodušší. Já si dokážu představit lepší uspořádání těch jednosměrek, ale jejich zavedení chápu. Vždyť ty ulice(zvláště 17.listopadu) už jednosměrkou fakticky byla a policie tam měla každý den rozdávat pokuty za špatné parkování. Ten samý problém je v ulici Studentská a dalších našich ulicích.

7.2.1.1.1.2 Pane Krpče, nejste


Pane Krpče, nejste ředitelem mělnické elektrárny? Díky Mirek Erdos

7.2.1.1.1.2.1 Mělník má elektrárnu???


Nejsem ředitelem, nejsem kritikem, jsem obyčejný občan, co nevidí věci tak tragicky. Ale jak je vidět. takoví tu nejsou vítáni. Tady se smí, bohužel, jen kritizovat

7.2.1.1.1.2.1.1 Dobrý den, nijak jsem


Dobrý den, nijak jsem nekritizoval Vaše aktivity, chtěl jsem se jen zeptat, jestli jste identický s Ing. Miroslavem Krpcem, ředitelem organizační jednotky ČEZ, a. s. elektrárna Mělník. Z Vaší reakce vidím, že pravděpodobně nejste. :) 

7.2.1.1.1.2.1.1.1 pochopil jste správně


pochopil jste správně

7.2.1.1.1.1 ptáme se!


Ptáme se, veřejně, pan místostarosta tady před volbama sliboval kde co, to mu nebylo zatěžko psát sáhodlouhé příspěvky... A po volbách? Co si rozdělili funkce, tak už je voliči nezajímají. Nikoho. Snad jen pan starosta bývá často mezi lidmi. Ale ostatní? Pro ně teď neexistujeme.

7.2.1.1.1.1.1 neptejte se - myslete


Pan místostarosta nesliboval kde co, a z toho co sliboval, na tom usilovně pracuje. Krom jiného čistí ještě zděděný binec po předchozí "bezchybné" garnituře. A být při jakýchkoliv příležitostech mezi lidmi - to má pan starosta v JEHO /?/ městě v pracovních povinnostech /zahajování, vítání, stříhání pásek,pokládání, nespecifikované zúčastňování se lecčeho/. Plus vydavatelství časopisu - korigování příspěvků, výběr, schvalování atd. Místostarostové jsou tam na práci, ne aby se ukazovali a předváděli.

7.2.1.1.1.1.1.4 Ale pane Tichota...


Pane Tichota, není vám divné, že se na dopravní plány vašeho místostarosty snáší kritika ze všech stran? Ono není vše jen na Mělníčku, návštěva se nás ptala, kdo tohle vymyslel, že se v rodném městě už vůbec nevyzná, k čemu to vlastně je... No k čemu? K ničemu. Vůbec nic to neřeší, krom komplikací místním i cizím. Připadáme si tady jako v Kocourkově. A ke všemu to není ani správně. On pan místostarosta dopravě asi moc nerozumí, že? Jinak by přeci věděl, že je třeba upravit přechody a nemusela by na to upozorňovat policie. Nebo když udělá jednosměrku v ulici, kde je současně cyklotrasa, tak tam nesmí ani cyklisté. A ještě k tomu se domaluje cyklopiktokoridor, který končí vlastně v jednosměrce. Všiml si, že cizinci na kolech pokračují rovně Pražskou, protože netuší, kudy jet? Bravo. To je výsledek experimentů s dopravou na Mělníku.

7.2.1.1.1.1.1.4.1 A ještě dodatek, pane Tichota


Jen v Jiráskově ulici jsou čtyřikrát porušeny normy dopravního značení. Přijde vám to normální? Bude policie pokutovat řidiče parkující blíže než 5 metrů od hranice křižovatky s ulicí Kněžny Emmy a v ní samotné? Porušují zákon, přestupek proti par.27 odst 1 písmeno d. - stání na křižovatce ve vzdálenosti kratší než 5 m! Tím přijde ulice o dvě parkovací místa, o další čtyři přijde v ulici Kněžny Emmy! Tomu říkám nárůst parkovacích míst! A ještě jedno: jediným argumentem pro zrušení hlavních a vedlejších ulic byl les značek. Všiml jste si, jak vyrostl les nových značek?

7.2.1.1.1.1.1.4.1.1 Anite, Anite, opět myslete


 

S tím oslovením jsem byl pobaven, nejsem ten za koho mě máte. Číst Vaše příspěvky, docela legrace, s Vámi si budu občas psát. 

 19730 - Ptáme se, veřejně ...  

             Ono je Vás u toho compu víc? Kromě toho se ptáte anonymně, jen na veřejně přístupném foru. Jinak jsem doufal, že pochopíte mou  reakci na Vaši blahosklonnou větu "Snad jen pan starosta bývá často mezi lidmi." No to přeci on hrozně rád, být viděn. No, a ti ostatní jsou tam na práci.

19734 - plány vašeho místostarosty...

             Já jsem jej nevolil, ale teď je to místostarosta můj jako Váš.

Jinak s tou dopravou máte z 90%pravdu, myslím, že to tak úplně nenechají /jednosměrky/. Jak čtu, jste docela odborníci, Vy. Škoda, že nejste na radnici, škoda. A ten místostarosta, co Vám tak leží v žaludku, to nerozhoduje on, to nééé. Na rozhodování je přece komise včetně DI atd. Ale jinak mě tyto problémy nijak zvlášť neberou, navzdory Vašim příspěvkům zůstávám klidným. 

 

7.2.1.1.1.1.1.3 Jaká zděděná garnitura?


O jaké zděděné garnituře tu mluvíte?? Zas k tak obrovským personálním změnám nedošlo. Vždyť tam jsou pořád ti stejní.

7.2.1.1.1.1.1.3.1 Já jsem nepsal o zděděné


Já jsem nepsal o zděděné garnituře, ale o zděděném binci /tzn. že se musí napravovat postupně nějaké chyby a nedodělky po minulém vedení radnice/. Ale to je přece vždycky, když se po volbách mění vedení a za chodu přebírá město.

7.2.1.1.1.1.1.2 Jaká zděděná garnitura?


O jaké zděděné garnituře tu mluvíte?? Zas k tak obrovským personálním změnám nedošlo. Vždyť tam jsou pořád ti stejní.

7.2.1.1.1.1.1.1 Myslete?


Tak abychom je snad litovali, ne? Jestli na to nestačí, tak se nikdo nebude zlobit, když se vzdají funkce. 

7.1 Doprava a vyhazování peněz z okna


Tak jedno pozitivum kruháků a silnice přes řepný plac existuje, uleví se lidem v ulicích Cukrovarská a Italská. 

A k jednosměrkám. Město zaplatilo studii dopravy a zuby nehty se jí drží, i když je studie naprosto diletantská a zřejmě dělaná podle map na internetu. Nikdo nevzal v úvahu, že město je na kopci, že jsou určité výškové rozdíly mezi ulicemi. Šířkou ulic si také nikdo hlavu nelámal, a tak dnes musí být zákazy zastavení v místech, kde se nevytočí autobusy. Argumentovalo se i tím, že se zvýší počet parkovacích míst, ale i to se někam vytratilo. Máme spoustu nových jednosměrek, ostatní jsou otočené, a důvod vlastně neexistuje. Snad jen, že si někdo pomohl k zakázce na změnu značení. A i ta je značně neprofesionální, nedodržují se platné normy o vzdálenostech značení od křižovatek, a umístit značku doprostřed přechodu? Neskutečné. Nemluvě o chybějícím značení či ponechání některých značek v protisměru (asi nebyl čas, udělá se to jindy...) Fakt si nikdo ze zodpovědných nevšiml, že chybí zákaz odbočení v Jiráskově ulici?

Místo, aby se vyřešilo parkování v sídlištích, vyznačily se jednosměrky a parkovací místa, místo, aby se podpořila MHD vznikem nových zastávek během rekonstrukce ulic, tak se vymýšlejí drahé pí.... , které vůbec, ale vůbec nic neřeší!

A malá poznámka na závěr: nepočítejte, že vám dá někdo přednost zprava i v Seifertově ulici, "někdo" ji zahrnul do Polabí Smiling :-) Smiling A tak se nám Polabí dostalo až do samotného centra.

7.1.1 Ptejte se zodpovědných


Za dopravu na Mělníku je nyní zopdovědný pan místostarosta Schweigstill (dříve již působil také jako předseda Dopravní komise), tak se ptejte jeho. Od svého jmenování do funkce se sice na Mělníčku bohužel neukázal, ale myslím, že už by tu hozenou rukavici (a ono jich je více) měl zdvihnout a začít občanům věcně odpovídat. Není možné před argumenty strkat hlavu do písku a alibisticky jen dávat občas články do Radnice.  

 

Dnes ještě pěkný článek na iSoutoku, kterak se nedaří v ZM prohlasovat jedna "zvláštní" směna pozemků:

http://www.isoutok.cz/inpage/jak-se-na-melniku-ne-meni-pozemky/

 

6 Polabí, zbláznil se někdo?


Tady se už někdo definitivně zbláznil. Rozvržení jednosměrek je naprosto šílené, nájezd na Polabí je jednou z nejrozbitějších ulic na Mělníku, 17.listopadu je obráceně než dnes, Kněžny Emmy také a vše ústí u Spořitelny, na té nejblbější křižovatce na Mělníku. A vrcholem všeho je svedení dopravy od školy na Vrázovku. To budou mít místní radost.

A co teprve návštěvnící města, ti už mají radost z dosavadních změn, v navigacích mají stále původní uspořádání dopravy. Bude stát pan místostarosta na vjezdu do města a rozdávat mapy, aby se cizinec dostal vůbec z centra? Zatím to kladné ohlasy nemá.

6.2 Kladné ohlasy to ani mít


Kladné ohlasy to ani mít nemůže. Je to šílenství! Udělat jednosměrky u parku je doslova barbarství. To někdo vymyslel kolenem.

6.1 Jak se dělá DZ


Ulice Českobratrská: 1. den nějaký dobrák "vykopal díru" do asfaltového chodníku. Docela hlubokou a okolo nechal hromadu rozbitého asfaltu a hlínu. Žádné zabezpečení ani upozornění. 2. den "díra" pro budoucí DZ stále zeje prázdnotou a není označená ani páskou. Českobratrská ulice je spojnicí k dětskému hřišti Na Polabí kam chodí maminy s kočárky a caparty a babičky venčit hafany. Frekvence je celkem vysoká. 3. den - ejhle sloupek k DZ!!! A jaký!!! Celý nový a je zabetonovaný! Ale jak? 71 cm od kraje chodníku. Změřila jsem vzdálenost DZ na "Zboráku" a tam je necelých 36 cm. Čí je to paskvil, to nevím. Stejně jako jednosměrky. Ulice jsou široké a jedna řada zaparkovaných aut nikomu nevadí. Že by si nějaká mělnická firma potřebovala vydělat nějakou kačku? Ráda bych přiložila fotky, třeba by si toho všiml někdo, kdo dokáže tyto hlouposti napravit. Ale ať se snažím, jak se snažím přiložit obrázek nelze. Škoda, takže až půjdete na prochajdu do parku Na Polabí, nezapomeňte si vzít přilbu, abyste místo do parku nemuseli na pohotovost. On ten sloupek je celkem mohutný. Ten chytrolín udělal radost pejskům, určitě okolo bude hodně načůráno a majitelé domů budou mít obrovskou radost. Při teplotě kolem 30´C bude veselo.

http://radbill.rajce.idnes.cz/DZ_Melnik

 

 

6.1.2 pravidlo prednosti zprava melnicka radnice


Docetl jsem se v cervencove radnici, ze se pravidlo prednosti zprava uspesne vyuziva i jinde ve svete napr. ve Velke Britanii...
To je gol. Ovsem ne anglicak, ale vlastnak...

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

6.1.2.1 pravidlo přednost zprava


tak pravidlo pro přednost zprava se užívá v obytných zónách např. v Holandsku, ale tam je to tomu všechno uzpůsobené - oblasti s touto předností jsou vydlážděné dlažbou jiné barvy, nebo je aspoň každá křižovatka "vyvýšená", aby přijíždějící ke křižovatce "muselo" zpomalit, a tak podobně. ale Holandsko má i odlišnou barvou vyznačené prostory pro cestování cyklistů, odlišně barevně VYASFALTOVANÉ většinu obcí (přijíždíte k obci a vidíte zdálky červený asfalt, víte, že jde o zónu, kde se jezdí 50, zpomalíte, na konci obce vidíte tmavý asfalt, víte, že můžete jet rychle, přidáte ...) a podobné "vychytávky". to je u nás asi sci-fi ještě mnoho (set?) let.

6.1.2.1.1 přednost zprava


já jsem svého času jezdil hodně v Praze, konkrétně na Žižkově a tam je přednost zprava celkem běžná. A co parkoviště u nákupáků, tam také platí přednost zprava, tak v čem vidíte problém?? Já tedy tam kde je přednost zprava jezdím určitě pomaleji a to je třeba účel tohoto opatření.

To co tu popisuje Markéta zní opravdu hezky, ale bohužel má pravdu v tom, že to je u nás zatím sci-fi a netýká se to jen dopravy.

6.1.2.1.1.1 .


snad jen, ze v anglii zadne pravidlo prednosti zprava v te podobe jak ho zname z kontinentalni evropy nemaji.

6.1.2.1.1.1.1 :-(


to ale přece nikdo nezpochybňuje

6.1.2.1.1.1.1.1 Přednost zprava


Nezpochybňuje, nicméně bezprostřední reakce na příspěvek od ducha naznačovala, že pisatelka nepochopila obsah prostého ironického sdělení, když se jala následně přednost zprava obhajovat. Tak to duch posléze dovysvětlil... a dostal za to mínus.

6.1.1 krasne nove znacky


Ahoj vsem,

v ulici Jiraskova odjakziva prochazi cyklotrasy a tak se stalo, ze se dostaly nastupem jednosmerek do konfliktu se zakazem vjezdu.

http://goo.gl/photos/bcMU95wDKpP57wZv5

Takze je nasnade mozne reseni:

1/ jedna znacka bude muset zmizet

2/ pribudou dodatkove znacky  povolujici vjezd cyklistum, potom ale bude hrozit nebezpeci stretu s auty parkujicimi v protismeru (cyklistu v protismeru z pohledu vyjizdejiciho ridice opravdu neuvidite).

      A jsou tu opet dve reseni:

      a/  parkovani vpravo (bylo soucasti v poradi druheho navrhu reseni)

      b/ uplny zakaz zastaveni ve jmenu vyssi bezpecnosti

 

m.

6.1.1.2 Cyklotrasa


Tak už je část značení přeškrtnutá, to je tedy řešení. Stejně jsou značky v protisměru. A teď nemají cyklisté možnost sjet dolů z centra jinudy než po Pražské... 

6.1.1.1 Jednosměrky a bordel ve značení


Je neuvěřitelné, jak si město "poradilo" se změnami dopravy. V ulici Kněžny Emmy jsou dosud obráceně zákazy zastavení (sobota dopoledne). Tabule Na Polabí platí přednost zprava je silně zavádějící, co znamená termín "Na Polabí"? Měla by to být značka vyznačující zónu a měla by být trvalá a ne přenosná. V Jiráskově ulici lidová tvořivost namontovala značku zákaz vjezdu do přechodu. Na Pražské je zákaz odbočení příliš daleko od křižovatky a značení pruhů svádí vozy na parkovací místa po levé straně. Je neuvěřitelné, co dokáží vytvořit, ale co se divíme, když tomu pan místostarosta nerozumí.

6.1.1.1.2 Značení je stále v nepořádku


Značka zákaz vjezdu do Jiráskovy ulice je stále skoro uprostřed přechodu, z druhé strany chybí zákaz odbočení doleva na Pražskou... Tabule oznamující přednost zprava je nečitelná, text je malý a dlouhý.

6.1.1.1.1 mínus?


A teď mi řekněte, co z toho není pravda. Pokud by to řídil někdo, kdo tomu rozumí, nikdy by tohle nemohl dopustit.

6.1.1.1.1.1 vy ale naděláte


kvůli jednomu mínusu. Ode mě máte druhý..... Ale jinak jsem docela překvapený, ne že kritizujete, ale že Vám opravdu někdo dal mínus. Většinou se zde mínusy rozdávají za to, když se něco chválí nebo obhajuje(vím z vlastní zkušenosti) 

5 proč Kosmonautů??


proč by se mělo jezdit do Tesca ulicí Kosmonautů??? nejlépe to vychází kolem pošty-Fügnerova-Bezručova-Tesco. A co takhle místo nadávání nejezdit do Tesca a podpořit maloobchodníky ve městě?? Vždyť zde seženete vše potřebné.....pravda tito živnostníci nemají zboží v "akci" Smiling :-)

Jinak podle mého názoru nic jiného než postupné zjednosměrňování ulic nezbývá. Vždyť už spousta ulic dnes jsou, díky vozidlům parkujícím po obou stranách ulice(např Studentská), de facto jednosměrkami. Jen s tím rozdílem, že tam kličkují auta v obou směrech.... Ono se lehce kritizuje, ale vymyslete něco lepšího. Vždyť například na výjezdu z ul Vodárenská to je fakt o hubu...pokud tam zastaví nějaký málo vyježděný řidič, který chce jet do Jarošovky a zároveň chce do Vodárenské zabočit někdo z Jarošovky je zaděláno na malér. Několikrát už jsem toho byl svědkem. Nejsem fanatickým  zastáncem navrhovaného řešení, ale nepřijde mi to zas tak hrozné. Pokud se Vám to opravdu nelíbí, zkuste vymyslet něco jiného. Nadávat a kritizovat umí každý.

5.4 Vodárenská - Jarošovka


Výjezd z Vodárenské do Jarošovky byl v pohodě. 13 let každý den jsem tudy jezdila z práce (mám Berlingo, takže žádné miniauto) a nikdy jsem nebyla svědkem, že by se tam něco stalo, nebo si šoféři nadávali. A docela by mne zajímalo, kde bych ve městě nakoupila potraviny. Býval tam možná někdy Albert a pak nějaká sámoška, ale teď tam nakoupím leda kosmetiku, pak někde knihy, simku do fónu a možná porcelán. To si asi rodina ke snídani nedá.

5.3 Zajímavé v našem


Zajímavé v našem městě je i abnormální šíře chodníků. Podívejte se do nově budované Jarošovky.Stavitelé nejsou asi v pořádku.

5.3.2 nebude to náhodou


proto(široký chodník), že tudy chodí dost lidí od autobusu(vlaku) do města???

5.3.2.1 Kdyby to bylo pro běžící


Kdyby to bylo pro běžící na autobusák, tak tam je asfalt a ne klopýtací kostky Sad. Hezké, ale noha zlomená.

5.3.1 Široký chodník ?


Pokud tomu tak je, tak tam pravděpodobně vzniká samostatný pruh pro cyklisty a snad o tom byla i někde zmínka. Silnice by však měla být tak široká, aby byla obousměrná, kdyby se ten projekt s jednosměrkami nepovedl.

5.2 Málem bych zapomněl.


Proč k Tesku ? Co když se chce někdo dostat z centra ke gymplu a vůbec po té komunikaci do sídliště ? To pak opravdu pojede nejspíš kousek Jarošovkou, a pak Kosmonautů ke Koruně a stále rovně přes křižovatku. Proč to někudy složitě objíždět ?

5.2.1 kolik??


Kolik lidí jezdí z centra ke gymplu?? Desítky aut to nebudou, takže dopravní situaci v ul Kosmonautů to podle mně nějak moc neovlivní.

Co by ale chtělo řešit je situace ve Fügnerově a Tyršově ulici ráno kolem 7:30, kdy se tu sjíždí rodiče s dětmi, co nemohou jít pár kroků do školy pěšky a musí je vysadit přímo u vchodu. To je vždycky mazec tudy projet.... nebo to samé pak kolem 12:00, když prvňáčci končí....

5.2.1.1 To Vám musím oponovat.


To se tedy někdy podívejte, jak ta sídliště Pivovar I a Pivovar II vypadají a co je v nich po obou stranách aut. Mělník by neměl takové problémy, kdyby nebyla dnes některá auta velká, jako malý náklaďák a neparkovalo se po obou stran komunikací.

Kolikrát jedu Pražskou z Karlova náměstí, což je jednosměrka, a když tam stojí u obchoďáku nějaké delší auto, tak musím být moc opatrný, abych ho nesejmul. A to si vemte, že to kdysi byla hlavní obousměrná silnice, po které jezdily i tatry s vlekem. Podobné je to u pošty.

5.2.1.1.1 kdyby


se neparkovalo po obou stranách komunikace, kde by všechna ta auta stála??? Kdysi jezdilo asi o 2/3 méně aut než nyní.....

5.2.1.1.1.1 Ale...


.... já to pouze konstatuju. Vy tvrdíte, že na sídlišti tolik aut není, tak já tvrdím, že je. Ano, bylo méně aut. Nicméně, dnes jich je hodně, parkuje se po obou stranách, kde je místo a řada aut má slušný obsah i rozměry, takže má problém se na některá volná místa vecpat a sídliště jsou obtížně průjezdná.

Občas si někdo zastaví ve vozovce, aby jen mohla vystoupit kolegině s nákupem ( v nejlepším případě. Pokud se nenakládá materiál někam na cestu) a už všichni za nimi stojí. Kde by měla auta stát ? Tak jistě, každý to chce mít co nejblíž k domu, kde bydlí, pokud je místo. Ale, mimochodem, kam dávají auta návštěvy, když je třeba Mělnické vinobraní ? Kam se dá, kde je volno a zase se něco někde najde.

5.2.1.1.1.1.1 ne ne


já jsem netvrdil, že je na sídlištích málo aut. Já tvrdím, že úprava provozu ve Vodárenské a Jarošovce neovlivní situaci v ulici Kosmonautů....

5.2.1.1.1.1.1.1 Tím...


... si nejsem právě jist. Dolů se tedy bude jezdit Jarošovkou a ,, Fígnerovkou". Když budu chtít do Teska, nebo Evy, tak Jarošovkou až k autobudáku určitě ne ( přednosti v jízdě,koncentrace chodců). Zbývá tedy prudká ,, Fígnerovka"  se zlomy a bohužel mi nejde načíst převod filtru PDF, tak jen doufám, že je jednosměrná dolů. Jinak by to byl u Jungmanky karambol. A až přijedou lidi dolů na kruháč.... asi budou mít v Evě a Tesku radost a lidi také. A to stále opomíjíme právě ty lidi, kteří parkují v ulici pod Korunou, jakpíšete, že je to zanedbatelný počet.

No, je to stejně o ničem, protože je to rozhodnuté a až provedené změny teprve ukážou nějaký výsledek.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

5.2.1.1.1.1.1.1.1 tedy teď nevím, zda jsem


tedy teď nevím, zda jsem se v něčem neztratila, ale ona se má zjednosměrňovat i Fügnerova? To se mi nezdá..

5.2.1.1.1.1.1.1.1.1 Nevím


.... podařilo se mi odkazem dostat na Isoutok, pak snad odkazem na městské stránky a ty dva odkazy mi hlásily, že nejde načíst filtr grafiky PDF, což je asi třeba i chyba u mě. Zkoušel jsem přes vyhledavač i jiné mapy, ale nikdo se tím nezabývá.

Pokud by však byla obousměrná, tak to bude na stopce u Jungmannky něco. Přijde mi ta křižovatka příliš úzká.

5.1 Jen k tomuto případu.


Tady bych asi pro ta auta, co jedou Vodárenskou od spodu udělal přikázaný směr jízdy vpravo kolem liďáku. To by asi zrychlilo provoz, protože auto, které odbočuje z Jarošovky do Vodárenské, se stejně nevyhne najetí do protisměru a tak dává přednost všem, co jedou odspodu. (Myslím teď stávající stav věci.)

Jinak by se možná dalo něco řešit semafory, ale to by  něco stálo. Třeba zrovna v té Vodárenské, kde to lidi odspodu tak trochu z ekonomických důvodů kalí do kopce, by byli už dole vyrozuměni, že nemusí dávat přednost těm v Jarošovce., co jedou k poště. Je tam ale trochu nešikovné, že od kruháče až ke Koruně moc místa pro více aut reagujících na nějaký semafor není a ještě by to blokovalo ty, kteří jedou ke gymplu.

5.1.2 omluva, ted na to koukam


z vodarensky pujde podle nakresu odbocit doleva, ikdyz to bude mit vyznam jen pro residenty a firmy v jarosovce.

5.1.2.1 Máte pravdu.


Přišlo mi to tak podivné, že jsem tu možnost ani nepostřehl a krom toho je ten náčrt v novinách trošku zkreslující, protože to není jedna křižovatka, ale v podstatě dvě. Několikrát jsem to projížděl z Vodárenské přes Fibichovu na Pražskou a než tam kroutit to es ( to už nepůjde), tak je to lepší k poště a pěkně si projet Tyršovku i Karlovo náměstí, kde je nač koukat Smiling. Ale, do Jarošovky zrovna odtud, to mě nikdy bohužel nenapadlo. Bude to všechno zajímavé.

5.1.1 tam bude samozrejme zakaz vjezdu


takze z Vodarensky bude mozny jet pouze rovne  na parkoviste a do ulice Nova.

Me zajima jestli tam zustane dej prednost anebo tam bude platit prednost z prava.

Nechci se opakovat, ale na situaci u posty a v ulici Kosmonautu se moc tesim.

5.1.1.1 Rozumím


......, to je hodně blbá křižovatka, protože se tu navíc sbíhají dvě ulice pod nepříjemným ostrým úhlem a ať už jedete rozjetí po Vodárenské k poště, nebo se kroutíte od Fibichovky k poště, tak vždy budete nadávat na ty druhé, pokud budete muset dávat přednost. Dnes jsou díky značce zvýhodněni ti od Jarošovky ( také ne moc šťastný souběh s Fibichovkou), pokud jedou k poště, takže nadávají ti rozjetí ve Vodárenské ulici. Buď to rozhodne dopravní značka, nebo by tu musely být semafory a to je právě ten zmíněný oříšek, protože to není jen o penězích za semafory, ale kam je vůbec umístit.


https://www.traditionrolex.com/7