https://www.traditionrolex.com/7

 Černokněžníkova skvělá nabídka (aneb ranní cesta do školy na Mělníku) | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Máme přehled co se kde šustlo! Buďte v obraze!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Černokněžníkova skvělá nabídka (aneb ranní cesta do školy na Mělníku)

Prázdniny jsou pryč a hurá do školy. Alespoň toto jsem si ráno řekl (děti kupodivu nadšení tak nesdíleli), když jsem nakládal děti k zahájení rozvozu.

Naštěstí jsem vyjel celkem brzy a cesta do školky a školy z Mělníka na Mělník trvala pouze necelých 20 minut. V koloně jsme si hezky popovídali o tom, jaké změny děti asi čekají, co si na ně paní učitelky připravili. Děti byli trochu překvapené, kolik aut se najednou objevilo v ulicích a ptali se, proč pořád zastavujeme a jedeme tak pomalu.

Tak jsem začal pohádku o černokněžníkovi. 
Bylo jedno hodné město, ale ve věži nad ním bydlel černokněžník, který měl velkou moc a rád se bavil na účet cizích. Ve městě fungovalo vše jak na drátkách. A proto si černokněžník řekl, že si trochu pohraje. Začal konšelům ukazovat obrázky z cizích velkých měst, které krásně blikaly, svítili, a měli široké krásné silnice posypané třpytivými kamínky. Jelikož konšelé chtěli, aby jim černokněžník vykouzlil také takové krásné cesty jaké mají v těch dalekých městech, naskytla se krásná příležitost.

Milí měšťané, jestli chcete krásné cesty musíte splnit tři úkoly. Jestli je splníte, cesty dostanete, a možná je i vydláždím třpytivými kamínky. A co máme dělat?

Nejdříve vás nechám bloudit po městě, ze kterého si udělám malé bludiště. Jen jestli dokážete najít cestku z bludiště ven až k vám domů, tak jste uspěli. Ale běda, když budete bloudit.

Pak si vás vyzkouším z trpělivosti. Budu vás mučit stáním ve vašich povozech. Budu do vašeho města posílat další a další povozy, aby se už nedalo nikam hnout. A budu se bavit. Zkoušku splníte, jestli po celou dobu zkoušky neřeknete křivého slova a budete se stále usmívat.

Třetí zkouška bude určitě nejjednodušší. Nakreslím vám tři krásné plány krásných cest a vy se mezi sebou jenom dohodnete, který si vyberete a který vám postavím. Ať máte pořádný výběr.

A měšťané (tedy spíše konšelé) byli rádi. Krásná nabídka. Jednoduché. Přeci vše vydrží jak oni, tak další měšťané a měšťanky. Jsou přeci bystří a město všichni znají. Jsou přeci trpěliví a něco vydrží (a jinak než slušně se u nás přeci nemluví). No a ta poslední podmínka? Tak to jsme to opravdu dostali zadarmo, smáli se. My se přeci vždy krásně dohodneme, ne? Ten černokněžník je ale naiva…

A jak myslíte, že to dopadlo….

 

Autor: S. Servus

 

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

4 tipovací soutěž


v práci jsme udělali tipovací soutěž, kdy a v kolik hodin doprava na Mělníku zkolabuje příští týden kvůli vinobraní.

Můj tip je pátek 14.00.

Tento pátek pro informaci 15,30 trasa Kaufland - cukrovar 40 minut, Neratovice - autobusák Mělník 1 hodina 30 minut.

Tak si můžete tipnout, až se zavře ještě horní cesta přes město, kdy se to tu všechno zasekne.

Ještě že přes Mělník chodím pěšky

4.3 Kaufland-Cukrovar


Ona je legrace, že když nastoupím do autobusu u Kauflandu a chci jet k Cukrovaru, tak mi pán řidič dá jízdenku za 12 Kč na 15 minut. Pokud ale cesta trvá 40 minut a revizot nastoupí na zastávce u Hřiště, tak dostanu pokutu. Revizora nezajímá, že je zácpa. Tak mi to bylo sděleno Smiling

4.3.1 Kly - SHELL


Já dnes dopoledne jel z Kel k SHELLce 40 minut. Připadalo mi to divné, protože změna značení u Italské by podle mne měla situaci pomoct. Ale nepomohla. Nebo nepomohla, když jsem doskákal k Johny Baru, tak koukám a nějaký řidič tam je napasovanej na obrubníku a kolem něj policie a hasiči a to byl pravý důvod vzniklé kolony. Pokud tyhle brutální omezení budou ještě takovýhle týpci vylepšovat tím, že budou bourat, tak je lepší fakt chodit pěšky.  

4.2 staci si napsat script


, kterej bude stahovat aktualni mapu s dopravou z google maps a pak to poskladat do tlapse.

tendle patek to zacalo tuhnout az v pul treti.

ve ctvrtek to bylo uz kolem poledne, prilis malo vzorku...

kolotocari zacnou najizdet behem tydne, do mesta pak vyrazi ve ctvrtek v podvecer...

jak uz jsem nekde psal, asi by bylo fajn informovat stankare a kolotocare, ze to nebudou nejspis zadny zne...

4.1 :-D


Bydlím v mlazicích a do města chodím pěšky,je to sice na půl hodiny,ale furt rychlejší než autem .Jinak tipuji 15:30 

3 změna značení


dnes večer jsem zaregistroval změnu přednosti na křižovatce Pražská x Italská a v Italské rozdělení na směr MB ČL. To by mohlo fungovat, pokud tam nebudou bourat ti co jezdí popaměti.

2 Až začne stavba kruháče


Až začne stavba kruháče u Shellky,tak to zkomplikuje dopravu.Až zavřou Mladoboleslavskou kvůli opravě mostku který místní znají jako "u kanálu",tak se zastaví doprava úplně.Kdo to tam zná,poradí si projetím Rousovic směrem k Becku (bývalý Agrozet) a dál kam potřebuje se dostane buď přes závory zpátky a k lesní správě,nebo horem k Jednoručkovi a dál k bývalým jatkám. Ovšem kudy pojedou kamiony,byť jen ty co mají statut zásobování  ??? Že by přes Velký Borek ? No to budou místní nadšeni...bude to ještě zajímavé,nechme se překvapit co "odborníci z NDR" vymyslí...

2.1 stejně to bude špatně


ať vymyslí, co vymyslí, tak to v současné situaci nikdy nebude dobré. Ale zase se zdejší kritici vyřádí Smiling

2.1.1 Práce???


Stačilo by vymyslet, aby se pracovalo na víc směn a práce na obchvatu nekončily úderem 17.hodiny. Světlo je dneska do 20 hodin minimálně a i při umělém osvětlení se dá pracovat.... Ono by to odsejpalo jinak...

2.1.1.2 práce i v noci


Ono to taky není tak jednoduché, pokud by se pracovalo na průchvatu i přes noc, tak se lidi ze sídliště i Cukrovarské nevyspí. už teď nás tu budí ve 4 hodiny ráno projíždějící drncající kamiony, který tam celkem pravidelně jezdí (i když poslední dobou, pravda, jsem nic nezaznaenala). Nedovedu si představit, jak to funguje v zahraničí, zřejmě se jedná o dálniční nebo periférní úseky a ne takto blízko obytným budovám.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.2.2 Je to opravdu


Je to opravdu úsměvné,zaujal mě název "průchvat".Zní to jako když se tu buduje kočkopes.

2.1.1.2.2.1 Kočkopes


To není kočkopes ale paskvil. Opodstatnění má nyní budovaná I.etapa, to ano. Ta už měla stát dávno.

Ty ostatní etapy zabijí jedny z posledních klidných čtvrtí ve městě a já doufám, že k jejich stavbě nedojde.

2.1.1.2.1 pracovat v noci


je sice skvělé a jistě to práce urychlí. Ale v obydlených částech to asi není moc dobrý nápad. Na dálnicích by to však měla být téměř samozřejmost.

2.1.1.2.1.1 Odpovím Vám i Elli


Odpovím Vám i Elli najednou.Pokud by se prováděly práce hlučného charakteru,tak to chápu.Ale minimálně by šlo dělat rovnoměrně na dvě směny od 6.00 do 20 - 21 hodin a výsledek by se jistě dostavil. Jen chtít...

2.1.1.2.1.1.1 plánování


ono někomu rachotit pod okny od 6 do 21 taky nebude pro ty občany moc příjemné a věřím, že by se brzy ozvali. My řidiči bychom samozřejmě chtěli průjezdný Mělník co nejdřív, ale neměli bychom u toho ztrácet ohleduplnost.

2.1.1.2.1.1.1.1 Pane Krpče...


Je rozdíl pokud vrčí kompresor a rachotí sbíječky,nebo přijede auto s betonem a ten se následně zpracuje.Zkrátka jsou činnosti které hluk nedělají,nebo jen minimální a které dělají a velký. Je to jen o tom jak se k tomu postaví vedoucí stavby a naplánuje to.A pokud vím,průtah nikdo nemá bezprostředně pod oknem,a dnes má plastová okna skoro každý a ta utlumí dost.

Buď tu budem hledat jak by to šlo zrychlit,nebo budem vymýšlet vše možné jen aby to nešlo....

2.1.1.2.1.1.1.1.1 nehledám jak ne


souhlasím s pracemi i v noci mimo obydlené zóny. Naplánovaní prací ve městě, tak aby nerušily občany, dost dobře nejde(si myslím). Vše má nějaké technologické postupy a naplánovat to tak, aby ty tiché práce přicházely na řadu k večeru....

2.1.1.1 Svatá pravda,v cizině


Svatá pravda,v cizině kterou pořád tak obdivujeme, naprosto běžné.Tam se maká v jednom kuse a jde to.Tady,byť je to kolikrát dražší než u nich, to nejde...divné...

Co u nás stojí takové dílo peněz,tak by to mělo pokrýt i příplatky za přesčas dělníkům a stejně by firma narejžovala,ale to by se muselo chtít...

2.1.1.1.1 Svatá pravda, v cizině


se maká i v noci, kolikrát za světel reflektorů. Jezdím do A, SK, HU, D, A a zemí Beneluxu, ale to co se děje u nás, tam nevidím. Např. u Linze se opravuje opěrná zeď v délce asi 5 km a u cedule PRÁCE NA SILNICI je dodatková cedule PRÁCE PROBÍHAJÍ V NOCI. V CZ mne dost vytáčí cedulka PROBÍHÁ TECHNOLOGICKÁ PŘESTÁVKA, přitom daná silnice je již dva roky rozkopána je na ní semafor upravující provoz a třeba kolem 23. hod v noci tam čekáte i deset minut aniž by v protisměru projelo jediné auto.Ješte víc mne ale vytáčí cedulka PRACOVNÍ DOBA PO-PÁ 7.00-17.00 ale kolikrát ještě v 9 ráno tam není ani noha ( viz "dálnice" D1 a D2 )

1 Zamyšlení...


1) V první řadě - když už jste vezl děti do školy, možná byste s tím starším dítětěm školu mohl navštívit také. Pouze v perexu (tučném textu na začátku článku) hned tři hrubé chyby.

2) Nerozumím, proč lidi, co nutně jezdí po městě autem, si dokáží stěžovat a neustále pyskovat nad tím, že někde opravují/rekonstruují silnice. Tedy to, co hlavně tito lidi potřebují. Dobře, chvíli je to nepohodlné, jsou nějaké objížďky, děcka vezu o 10 minut déle (děsný problém), ale za pár měsíců to přinese zrovna těmto uživatelům vyšší komfort.

3) Osobně oceňuji, že se konečně v Mělníku něco se týče silniční infrastruktury opravuje nebo rekonstruuje, případně staví něco nového. Že to sebou nese nějaké dočasné problémky, je jasné a je to tak u všech rekonstrukcích. Pro srovnání mělnického silničního diskomfortu: např. v Kralupech museli během rekonstrukce průtahu z jedné strany města na druhou asi půl roku jezdit po nepříjemné objížďce asi 10 km přes Nelahozeves atd. Přečkali to všichni, a teď konečně Kralupy mají zrekonstruovaný průtah - přehlednější, s pěkným povrchem (ještě část v Lobečku je čeká na podzim).

4) Proto prosím, pokud se musíte za každou cenu vyjadřovat negativně ke všemu kolem sebe, zamyslete se trochu. Možná kdybyste děti vzal s sebou za ruku a šel do školy první den pěšky, bylo by to hezčí, než se trmácet hrozivých 20 minut autem Smiling

 

1.3 díky a navrh


Milý BFU, díky moc. Je to tak, chybky se opravdu vloudily a už jsem dostal vynadáno:) (prostě rychlost není všechno).

Ale vážně. Jezdím autem do práce a z práce mimo město, ostatně jako poměrně hodně lidí na Mělníku (a dlouhé pochoďáky si šetříme na víkend). A jsem také, jako Vy, rád, když se silnice opravují. Ptám se ale, nejde to naplánovat trochu lépe? Bohužel nejsem expert na dopravu, tak nevím. A dětem opravdu nechci a nebudu říkat něco, co se mi nezdá. A jelikož už nejsme v dobách minulých, tak si klidně i trochu rýpnu (slušným způsobem), když už tu je takový krásný web:)

Jak ale naznačujete, kritika musí být konstruktivní. Tj. i s ohledem na to co píší další pisatelé, nebylo by vhodné zkusit požádat nějakého odborníka, ať městu pomůže, a třeba doporučí zlepšení? Třeba "problémky" nemusí být takové? Co myslí ostatní? Díky

Zdravím S.Servus

 

1.2 uzavirka kralupy


jen pro zpresneni, ulice Mostni a most TGM byly uzavreny od pulky brezna do konce cervna a nejakej enormni narust dopravy na oficialni objizdce jsem nezaznamenal.

na mk jde spi o to, ze se spousta rekonstrukci ve meste a okoli  sesla v jeden cas. bez omezeni se da jet pouze na Steti a Mseno. Ted se prida Legionaru-vice dopravy kolem evy a mostek 16-018 pres okruzni, takze doprava z MB pujde pres borek anebo se to kolem italsky nejak premyklikuje.

nevidim duvod proc se napr. Prazska neotevre v obou smerech.

1.2.3 kruháč na Pražské


nejen že by se, v případě otevření kruháče, ucpala křižovatka O.Wenzla s Pražskou, ale jestli sledujete dění na stavbě, tak mezi Cukrovarskou a Italskou stále probíhají práce, které souvisí se stavbou průtahu. 

1.2.1 Kdyby se otevřel kruháč


Kdyby se otevřel kruháč na Pražské v obou směrech, tak bude přetížena křižovatka Pražská x O. Wenzela a bude se tvořit hodně dlouhá kolona. 

1.2.1.1 kdezto takhle se netvori


desitky aut ze sidliste a centra by nemusely pres shellku a semafor.

 

1.2.1.1.2 Ano, jak píšete, tak


Ano, jak píšete, tak se jedná o desítky aut... celý koncept dopravy však musí počítat s tisíci aut, která projedou každý den přes Mělník a tím je potřeba se řídit a hledat vhodné řešení. Jak je uvedeno v TZ ŘSD o současném stavu prací na průtahu (najdete zde: http://www.melnik.cz/prace-na-melnickem-obchvatu/d-6627), tak v plánu jsou další dvě stavby v katastru našeho města - kruhový objezd u Shellky a kompletní rekonstrukce mostu na Mladoboleslavské. To celou situaci ještě zkomplikuje, proto, podle mých informací, nyní město vyjednává s ŘSD o uzavření Mělníka pro kamiónovou dopravu.

1.2.1.1.2.1 necekal jsem ze se chytne tech desitek


staci se podivat do generelu dopravy.

shellka mladoboleslavska - 14600/den obousmerne

prazska od cukrovaru do mesta - 9200/den - 4900/den Tyrsovkou (tranzitni smer) = 4300/den

add zakaz kamionu - to obcane v souvisloti se stavbou prutahu pozadovali uz na zacatku, ale doma je malokdo prorokem.

uzavrit melnik pro kamionovku je dle meho nazoru nerealny, protoze v perimetru mesta neexistuji objizdne trasy. snad se zvesti o nepruchodnem melniku mezi speditery rychle rozsiri a oni si sami najdou efektovnejsi trasy.

ps. kdyz uz vas mam na drate, jak to vypada s vyvojem na  poli melnickych detskych hrist?

md

 

Obrázek uživatele milk

1.2.1.1.2.1.1 Uvádět denní (24


Uvádět denní (24 hodinovou) frekvenci je zavádějící,protože v noci je minimální.Rozhodující  je počet vozidel projíždějících daným úsekem v krátkém časovém rozmezí(5-15 minut) a to nikdo nesleduje nebo to nebylo zveřejněno.Odklon kamionů by byl možný ještě daleko před Mělníkem,problém by byl s kamiony začínajícími a končícími na Mělníku (kontejnery přístav,zásobování supermarketů,odvoz odpadků,stavebniny a pod.)Zeptejte se těch velkých obchodů kolik kamionů jim každý den dováží zboží,vlastně všechno co potom zákazníci odvážejí domů. 

1.2.1.1.2.1.1.1 jine informace ale nemame


a i na tech dennich se da poukazat na to, ze pocet rezidentu a lidi co do centra a sidlist musi a mohli by pres prazskou neni az tak marginalni a situaci u shellky by to pomohlo.

Obrázek uživatele milk

1.2.1.1.2.1.1.1.1 Samozřejmě toto číslo


Samozřejmě toto číslo udává počet vozidel která projela daným místem,ale už neříká jestli skončila za rohem,na sídlišti,v centru nebo projela mimo Mělník.

1.1 pravda


když někdy vidím ten mumraj v ranních hodinách kolem škol a školek, kdy by rodiče nejraději zajeli přímo až před vchod do školky anebo do školy, aby nemuseli udělat s dětmi pár kroků pěšky. Zajímalo by mě kolik z nich opravdu musí jet autem a kolik z nich by to zvládlo pěšky. Souhlasím s Vámi i co se týká oprav a nutného omezení dopravy.


https://www.traditionrolex.com/7