Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Aktuální informace o postupu výstavby 1. stavby Obchvatu Mělníka
Staveniště bylo předáno vítězi veřejného výběrového řízení – firmě Strabag - 19.12.2014. V I.Q 2015 se zpracovávala realizační dokumentace stavby, (RDS), proběhla jednání se všemi správci dotčených inž. sítí a s dotčenými majiteli sousedních pozemků a na mezideponii se navezla hornina pro zásyp zářezu bývalé vlečky cukrovaru. Odstranily se náletové dřeviny.
Aby mohly být zahájeny stavební práce na okružní křižovatce, (OK), v Pražské ulici, musely být v předstihu přeloženy elektrické kabely ČEZu a horkovod, zajišťující topení v přilehlé oblasti. Realizace těchto přeložek proběhla od 15.3. do 20.5.2015. Tím se uvolnilo staveniště a mohl být zahájen hutněný zásyp bývalého zářezu vlečky – 12 000 m3 horniny. Souběžně se realizovala potřebná část nové kanalizace. V krátké době – do 20.7.2015, se podařilo dokončit I. etapu stavebních prací - OK v ul. Pražská a rekonstrukci v napojovacích úsecích.
V úseku nového propojení ulic Pražská a Mladoboleslavská se souběžně realizovala opěrná betonová stěna na pravé straně, pilotové založení 4 stavebních objektů protihlukových stěn a byla zahájena výstavba opěrné gabionové stěny na straně pravé.
Od 20.7.2015 byla zahájena realizace II. etapy prací – OK Mladoboleslavská, včetně přilehlých úseků, zároveň s III. etapou prací – rekonstrukce v ul. Pražská, úsek mezi křižovatkami s ul. Cukrovarská a Italská. Aby mohly být zahájeny práce na vozovkách, je nutno v předstihu provést zbývající přeložky inž. sítí, kterých se v rámci stavby provádí velké množství: 5 stavebních objektů, (SO), kanalizací s přípojkami a s napojením na jedné straně do Labe a na druhé straně do potoka Pšovka, 4 SO přeložek vodovodů, 6 SO přeložek elektro, výstavbu nového veřejného osvětlení s propojením na stávající, 5 SO přeložek sdělovacích kabelů, 2 SO přeložek plynovodů.
Vlastníci sítí, většinou zahraniční firmy, zajišťují přeložky vlastní kapacitou nebo firmami, které mají již dlouhodobě vyzkoušené. Přepojení dokončené přeložky je spojeno s odstávkou stávající inženýrské sítě, kterou opět zajišťuje příslušný vlastník sítě. Odstávka sítě se řídí svými pravidly – správce musí odstávku projednat, nebo předem oznámit odběratelům svého média. Jelikož jsou veškeré inž. sítě umístěny v chodnících těsně vedle sebe, je vyloučena možnost souběžné realizace přeložek. V některých případech, je situace ještě složitější - např. přeložka plynovodu a vodovodu na Mladoboleslavské ul., vyžaduje vypnutí souběžného kabelu 22 kV.
Realizace přeložek inženýrských sítí a zejména doba, po kterou se čeká na povolení odstávky pro přepojení, postup realizace stavby zdržuje. Jelikož se přeložky převážně nacházejí na ul. Pražská a Mladoboleslavská, tedy na komunikacích se silničním i pěším provozem, může se zdát postup prací pomalý, ale opak je pravdou. Pracovní doba je dodržována a to i přes velká horka, která v období prázdnin panovala. Naopak, často se pracuje přes čas. Dle výkazu ve stavebním deníku, neexistuje od 1.4.2015 téměř víkend, ve kterém by se stavební práce zastavily.
V současné době probíhají stavební práce na několika úsecích najednou:
- V Pražské ul. mezi křižovatkami s ul. Cukrovarská a Italská jsme přes 3 týdny čekali na odstávku kabelů O2, předjednané termíny byly 2x posunuty – ne z naší viny, či z viny zhotovitele akce. V místech, kde to stará trasa kabelů umožnila, se provádí zároveň přeložka vodovodu. Po dokončení přeložek budou zahájeny stavební práce na pravé polovině vozovky, souběžně s pravým chodníkem a následně práce na levé polovině vozovky.
- Na pravé polovině Mladoboleslavské ul. se čeká na přeložku vodovodu – poslední sítě, která brání zahájení stavebních prací na pravé polovině okružní křižovatky.
- V meziúseku se dokončuje gabionová opěrná zeď, pokračuje výstavba protihlukových stěn a dokončuje se přeložka kabelů 22 kV. Ještě v letošním roce zde bude zahájena pokládka podkladních konstrukčních vrstev vozovky.
- V prostoru cukrovaru se dokončuje odpadní stoka nové kanalizace.
Stavba je pod dohledem určeného pracovníka ŘSD, doplněného externími pracovníky technického dozoru investora. Stavební práce jsou v mírném předstihu proti harmonogramu, neboť s problémy, které nastávají u přeložek inž. sítí, se počítalo již v dokumentaci pro stavební povolení. Proto byl termín zprůjezdnění celé stavby stanoven na 31.8.2016 a termín dokončení stavby na 30.9.2016.
Stavba Obchvatu není jedinou stavbou, která se občanů Mělníka dotkne. ŘSD zde připravuje další 3 stavy, z nichž 2 by měly být zahájeny ještě v tomto roce. Jejich zahájení závisí na termínu ukončení výběrového řízení a na následné domluvě s vedením města. Dle závěrů z předběžných jednání, preferuje město současnou realizaci všech staveb, aby se doba, po kterou bude doprava v Mělníku omezena, zkrátila. Jedná se o stavby:
- I/9, I/16 a III/2730 Mělník – OK
Jedná se o výstavbu nové okružní křižovatky u čerpací stanice pohonných hmot Shell. Vzhledem ke stávající propojovací větvi křižovatky mezi ul. Mladoboleslavská a Kokořínská, nebude zásah do dopravy tak velký.
- I/16 most ev. Č. 16-018, rekonstrukce
Úplná rekonstrukce stávajícího mostu – jeho zboření a výstavba nového mostu – vyvolá nutnost uzavření sil. I/16, (ul. Mladoboleslavská), v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Polská a Italská. Objízdnou trasu bude nutno zkoordinovat se stavbou obchvatu.
Mgr. Nina Ledvinová
tisková mluvčí
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK