Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Do Prahy vlakem
Rád bych navázal na myšlenku mého kamaráda Jaroslava Hořejšího. Pravda je, že jsem nad tím přemýšlel nezávisle a následně jsem dohledal jeho úvahu, která spočívá v napojení Mělníka na rychlodráhu do Drážďan. Nejprve jsem si říkal, že taková rychlodráha, kde mají vlaky jezdit až 350km/h bude tratí jen pro tyto expresy. Následně jsem viděl studie a obrázky zamýšlené trati a byly na ní zakresleny křížení a propojení s jinými tratěmi. Z toho tedy vyplývá, že by to měl být koridor pro osobní železniční dopravu a ne jen pro jeden vlak za hodinu do Německa. Rychlodráha je zamýšlená tak, že by vedla v katastru obce Nová Ves východně od dálnice. Zde se nachází mimoúrovňové křížení s tratí Vraňany – Nelahozeves. Tato rychlíková trať vede v přímce až k Vlíněvsi. Je tedy nasnadě následující, vybudovat v katastru obce Dušníky n/Vlt. odbočku z rychlodráhy na rychlíkovou trať a potom obdobně propojit trať před ohybem na Dolní Beřkovice přemostit Labe a kolem čistírny odpadních vod napojit trať na stávající trať Mělník – Litoměřice. V podstatě se jedná o vybudování dvou mostů s ohybem tratě. Dojezdový čas do centra Prahy by se mohl pohybovat kolem 25 minut. Tím by se získalo hned několik velkých pozitiv v regionální dopravě a zaměstnanosti.
Za prvé – přímé propojení Mělníka (i Mšena) s centrem Prahy.
Za druhé – přímé vlakové spojení Mělník – Kralupy n/Vlt.
Za třetí - přímé spojení s Letištěm Odolena voda a oblastí Úžice – jak pro cestující nově vznikajícího terminálu, tak také hlavně pro dojíždění za prací ať už na letiště nebo do průmyslové zóny Úžice, kde se např. aktuálně rozhoduje o obří investici do globálního skladu náhradních dílů Mercedesu.
Aktuálně se o koncepci rychlodráhy jedná, je tedy nejlepší doba pro ukotvení této myšlenky do dopravních strategických plánů. Je mi jasné, že je to sice hudba budoucnosti, nějakých minimálně 15 let, ale udělejme to pro naše děti, které budou moci dojíždět za studiem, prací, či kulturou na vysoké úrovni a Mělník se stane o to vyhledávanějším regionem pro bydlení i podnikání.
Ing. Jiří Šťastný
Příloha | Velikost |
---|---|
Vlak Mělník Praha.png | 474.26 KB |
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK