https://www.traditionrolex.com/7

 Do Prahy vlakem | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Máme přehled co se kde šustlo! Buďte v obraze!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Do Prahy vlakem

Rád bych navázal na myšlenku mého kamaráda Jaroslava Hořejšího. Pravda je, že jsem nad tím přemýšlel nezávisle a následně jsem dohledal jeho úvahu, která spočívá v napojení Mělníka na rychlodráhu do Drážďan. Nejprve jsem si říkal, že taková rychlodráha, kde mají vlaky jezdit až 350km/h bude tratí jen pro tyto expresy. Následně jsem viděl studie a obrázky zamýšlené trati a byly na ní zakresleny křížení a propojení s jinými tratěmi. Z toho tedy vyplývá, že by to měl být koridor pro osobní železniční dopravu a ne jen pro jeden vlak za hodinu do Německa. Rychlodráha je zamýšlená tak, že by vedla v katastru obce Nová Ves východně od dálnice. Zde se nachází mimoúrovňové křížení s tratí Vraňany – Nelahozeves. Tato rychlíková trať vede v přímce až k Vlíněvsi. Je tedy nasnadě následující, vybudovat v katastru obce Dušníky n/Vlt. odbočku z rychlodráhy na rychlíkovou trať a potom obdobně propojit trať před ohybem na Dolní Beřkovice přemostit Labe a kolem čistírny odpadních vod napojit trať na stávající trať Mělník – Litoměřice. V podstatě se jedná o vybudování dvou mostů s ohybem tratě. Dojezdový čas do centra Prahy by se mohl pohybovat kolem 25 minut. Tím by se získalo hned několik velkých pozitiv v regionální dopravě a zaměstnanosti.

Za prvé – přímé propojení Mělníka (i Mšena) s centrem Prahy.

Za druhé – přímé vlakové spojení Mělník – Kralupy n/Vlt.

Za třetí - přímé spojení s Letištěm Odolena voda a oblastí Úžice – jak pro cestující nově vznikajícího terminálu, tak také hlavně pro dojíždění za prací ať už na letiště nebo do průmyslové zóny Úžice, kde se např. aktuálně rozhoduje o obří investici do globálního skladu náhradních dílů Mercedesu.

Aktuálně se o koncepci rychlodráhy jedná, je tedy nejlepší doba pro ukotvení této myšlenky do dopravních strategických plánů. Je mi jasné, že je to sice hudba budoucnosti, nějakých minimálně 15 let, ale udělejme to pro naše děti, které budou moci dojíždět za studiem, prací, či kulturou na vysoké úrovni a Mělník se stane o to vyhledávanějším regionem pro bydlení i podnikání.

 

Ing. Jiří Šťastný

PřílohaVelikost
Vlak Mělník Praha.png474.26 KB


Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

4 Moderním vlakem do 10 let


Dnes jsem absolvoval schůzku s nejpovolanějšími pány, kteří řeší budoucnost železničních tratí. Musím ocenit velkou vstřícnost a schopnost naslouchat potřebám rozvoje kraje. Ze schůzky vyplynulo, že se počítá v dohledné době cca 8-10 let s elektrifikací a pravděpodobně i zdvojkolejněním stávající trati ze Všetat do Neratovic a dále na Prahu. Během dvou let bude stabilizována trasa tunelu z železničního uzlu Praha na sever, každopádně všechny alternativy počítají s napojením nové trati na Neratovice. Na této trati bude možné nasadit vlaky v různém časovém taktu, např. po 20-30 minutách, zatímco na vysokorychlostní trati směr Praha - Roudnice – Ústí s případnou odbočkou na Mělník by bylo možné nasadit vlaky jen každou hodinu. Výsledek schůzky je každopádně velmi pozitivní, do nějakých deseti let bychom se mohli dočkat pohodlného a rychlého vlakového spojení Mělník – Neratovice – Hl. nádraží.

Obrázek uživatele milk

4.5 Nepředpokládám,že by


Nepředpokládám,že by přímý vlak Mělník-Praha po trase nikde nestavěl a neumožnil cestujícím přepravu minimálně z rychlíkových stanic.V současné době trvá cesta rychlíku R 617 Větruše z Kralup do Prahy(27 kilometrů) 29 minut,tak nevím kdo přišel na čas z Mělníka do Prahy 25 minut,když by ta cesta měla téměř dvojnásobnou délku a celá by neprobíhala na trati rychlodráhy.

Obrázek uživatele milk

4.5.1 Jestliže si přečtete


Jestliže si přečtete tento článek https://www.novinky.cz/ekonomika/432050-kdy-se-cesi-konecne-dockaji-rychlovlaku-zbrzdilo-to-ministerstvo-tvrdi-expert.html ,tak názory zdejších odborníků poněkud pokulhávají.Zaujala mě ta mapka a iformace o rozjezdu vlaku 15 kilometrů a zastávky po 100 kilometrech.Na rychlotrati není přípustný provoz jiných vlaků.

4.5.1.1 Provoz vlaků na rychlotrati


Ačkoliv skutečně nejsem odborník na vlakovou dopravu, tak mám postřeh z Itálie, kde jezdí velmi kvalitní rychlovlaky. Na části trasy sdílejí koleje s vlaky pomalejšími, regionálními. Takže není úplně pravda Vaše teze o nepřípustnosti provozu jiných vlaků. Na druhou stranu, pokud se nepletu, tak japonský systém shinkansen jezdí jen po svých kolejích. Jde tedy o to, jaký systém bude zvolen. I s ohledem na povahu rozmístění obcí v České republice by tedy bylo vhodnější zvolit systém první.

Obrázek uživatele milk

4.5.1.1.1 Naprostý souhlas,pokud je


Naprostý souhlas,pokud je delší interval mezi rychlovlaky lze na využítí trati pustit vláček,který ji posléze opustí.Tady se pletou dva pojmy,rychlovlak Praha-Drážďany s rychlostí až 350 km/hod.s jedinou zastávkou Ústí nad Labem a regionálním spojením Mělník -Praha s normálními vlaky a množstvím zastávek cestou.Proto je logické,že na Mělník by rychlovlak  by mohl přijet,ale pouze rychlostí povolenou na dané trati.

4.5.1.1.1.1 Souhlas


Nikdo neočekává, že z Mělníka by vlak jezdil třísetkilometrovou rychlostí. Myslím, že takovou mnichovskou ambici 160 km/h u příměstských vlaků bychom ale mít mohli.

4.4 Nové informace


Dostaly se ke mně nové informace k tomuto projektu.

Pokud se VRT Praha - Drážďany začne vůbec někdy stavět, začne se přeshraničním úsekem, tedy základnovým tunelem Ústí nad Labem - Pirna. Potom možná někdy začne výstavba dalších úseků. Prohlášení premiéra Sobotky je tedy klasický předvolební blaf. Stavba VRT na území ČR začne s největší pravděpodobností v trase Břeclav - Brno - Přerov.

Podobná situace je i okolo modernizace pravobřežní polabské trati 072, kdy byla výchozí projektová studie této modernizace pro její značné nedostatky vrácena k přepracování. Tím se zahájení prací opět o nějaký čas zdrží.

Holt je před volbami, a tak nám politici lžou jak neblahé paměti Rudé právo.

4.3 Někdo Vás tahá za nos


Někdo Vás tahá za nos, protože o téhle stavbě se v horizontu 15 let zatím ani neuvažuje. Docela by mě zajímalo, odkud ty informace máte. Pozemky pro položení druhé traťové koleje nejsou ani v územních plánech dotčených obcí. Navíc pro elektrifikaci tratě je dost zásadní překážkou to, že trať vede v těsné blízkosti prahu vzletové a přistávací dráhy kbelského letiště. A těch překážek je víc. Uvědomte si, že pro takovou stavbu je třeba změnit územní plány obcí, přes jejichž katastry trať vede, zpracovat posudky EIA, vykoupit pozemky, vydat územní rozhodnutí a stavební povolení, zajistit financování atp. atp. Já mám informace, že pokud k zdvojkolejnění a elektrifikaci trati 070 někdy dojde, bude to až se stavbou VRT Praha - Drážďany.

Obrázek uživatele milk

4.3.1 Divím se ,že jako


Divím se ,že jako odborník v tomto oboru,ztrácíte čas a odpovídáte na bludy okolo této problematiky.Pokud se dotyčný opravdu schází s osobami,které mají vliv na rozhodování rozvoje dopravy,tak výsledky jejich pokeců vídí každý neustále okolo sebe. 

4.3.1.1 Odborník nejsem.


Železnice je jedním z mých koníčků a já když něco dělám, dělám to pořádně, takže se i o dění na železnici zajímám do hloubky.  Ale za odborníka se v žádném případě nepovažuji.

4.2


Božínku,božínku,božínku:-))))),sám tomu snad pane Ing.neverite Smiling)),...To jako ,že přijdou mimozemšťani a do 10 let.....?Ale,je zase dobré mít kolem sebe takové optimisty;-)),já už 40 let čekám ,kdy se přemostí žel.trat od Shelky smerem na Mšeno a ono stále nic,záchranky,hasiči,policajti všichni stojí a čekají:-)))),nadjezd na Psovce je trochu mimo "směr",ale jo pánové vize musí být pravda.....Eye-wink

4.1 To je moc dobrá zpráva,


To je moc dobrá zpráva, Jirko! Bylo by asi dobré se s tím člověkem scházet častěji, aby na to nezapomněl Smiling

3 Do Prahy vlakem


Dnešní HN: Poprvé má Česko konkrétní plán, jak vybudovat vysokorychlostní železnici.

Osmdesátistránkový dokument, který popisuje trasy, náklady, časy jízd mezi městy, a dokonce i pravděpodobné ceny jízdenek, zpracovali a na konci ledna odevzdali experti ministerstva dopravy. Nyní je studie, kterou HN získaly, v meziresortním připomínkovém řízení a během několika měsíců by ji měla dostat na stůl vláda.     

Cílem mojí snahy je, aby se v projektu počítalo s odbočkou na Mělník..!!

 

Obrázek uživatele milk

3.1 Vysokorychlostní znamená


Vysokorychlostní znamená min 160 km/hod a co nejméně zastávek.Odbočky jen pro zásadní změnu směru,například  ze směru Hamburg na směr Hannover.Lokálka Mělník-Praha nemá na této trati co dělat a úvaha o budování odbočky na Mělník je nesmysl. 

3.1.2 Je to tak


Trať 090 (091) bude na VRT připojena odbočkami Úžice a Nová Ves. Spojka tratí 090 a 072 je sice ve výhledové koncepci, ale s velmi nízkou prioritou a bude mít význam (pokud vůbec bude realizována) zejména pro nákladní dopravu. Její umístění je předpokládáno někde mezi Litoměřicemi a Liběchovem. Aby vůbec měla nějaký smysl, bude muset být řešena tzv. přesmykem, umožňujícím bezkolizní propojení obou tratí v obou směrech.

Mělník nejspíš zůstane ve směru na Prahu připojen přes Všetaty a trať 070, která má být zdvojkolejněna a na VRT připojena u Líbeznic.

3.1.1 To se tam má jezdit až 350


To se tam má jezdit až 350 km/hod.a už vidím,jak mělnický motoráček stavící v kdejakém zapadákově musí počkat až se přes něj přežene  rychlovlak.Těch fantasticky deklarovaných 25 minut není počítán čas na jízdu,ale doba ve stanicích a čekání na přejezd předjížděcího rychlovlaku.

3.1.1.1 Mnichov, který je z


Mnichov, který je z hlediska ekonomické váhy podobně důležitý jako Praha, podobný systém vlaků má. Nejedná se o motoráčky, jedná se o vlaky, které jezdí 160 km/h. Rozdíl, díky kterému tento systém existuje, je v tom, že tamní politici mají vizi, nemají strach a konají. Je tedy dokázáno, že to jde.

Přístup, který předvádějí někteří místní anonymní diskutující (a který je státem v podstatě ve velké míře uplatňován od druhé světové války), tzn. že nic nejde, že vše je nesmysl, vede k zaostalosti. Krom toho, že D8 zrychlila automobilovou dopravu, je struktura železnice i trasy silnic (zde trochu křivdím Líbeznicím) stejná, jako byla v první polovině minulého století. Kéž by názory těch, kteří mají vizi, odvážnou vizi, která se navíc zrealizuje, převládly nad těmi, kteří se nekonečnou kritikou snaží přesvědčit, že nic nejde.

3.1.1.1.1 Ze studie je zřejmé


Ze studie je zřejmé vybudování samostatného rychlostního koridoru mimo stávající trasu železnice.Žádná odbočky,  první a jediná zastávka na cestě z Prahy je Ústí/Lab.a v budoucnosti možná jediná odbočka směr Most.Provoz jiného druhu vlaku při rychlosti rychlovlaků až 350km/hod.,je nemožný.

Obrázek uživatele milk

2 Pokud to nespláchne


Pokud to nespláchne čas,jako to množství projektů na obchvat Mělníka,tak se to tradičně bude neustále zpožďovat a tak slavnostní otevírání za 100 let.Do Německa dříve,na Mělník vůbec ne.

2.1 Vidím to stejně.


Dálnice do Drážďan se stavěla celých 25 let. Stavba VRT je ve srovnání s dálnicí  nepoměrně náročnější, protože trať dovoluje mnohem menší stoupání (klesání) a vyžaduje oblouky s velkými poloměry, z čehož vyplývají velké objemy zemních prací. Podobné je to i s investiční náročností. VRT nejsou jen koleje, ale i zabezpečovací zařízení, napájecí systém (trolej) atp.

1 Premier B. Sobotka se mel


Premier B. Sobotka se mel dnes vyjadrit, jestli se nepletu, ze rychlodraha by se mela zacit stavet v roce 2035 (!). Porad cekam, ze mi nekdo rekne, ze jsem to spatne pochopil. Tak nizkou ambici by podle me premier mit nemel. Jinak diky, Jirko, za graficke zpracovani, presne takovou predstavu jsem mel. Takove reseni, to by bylo neco. Stav hromadne dopravy do Prahy je vice mene stejny po nekolik desetileti. Pravdou je, ze soucasny stav je maximum mozneho pri nynejsim investicnim zazemi. Domnivam se, ze je nejvyssi cas investicni dopravni strukturu po sto letech upgradovat.


https://www.traditionrolex.com/7