https://www.traditionrolex.com/7

 Doprava v centru | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: S ostatními uživateli si můžete posílat soukromé vzkazy!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Doprava v centru

Je to pár dnů co jsem zde rozvedl debatu nad dopravou v centru města. Několik lidí měla naprosto nepřístupné reakce na to, že by vjezd byl omezen. Několik lidí bylo naopak touto myšlenkou nadšeno a rozvedla se celkem příjemná debata.  Ta skončila s tím že by se část města uzavřela automobilům úplně a do zbytku by byl pro návštěvníky časově omezený vjezd s tím že by ze záchytných parkovišť v okolí města návštěvníky dopravovala kyvadlová doprava. Je jasné že to je celkem utopie i když na poslech příjemná.  Pokud máte zájem tak vás zvu do další diskuze.
                Že centrum města nikdo nikdy neuzavře je jasné. Z ní to bulvárně ale proč by to na radnici dělaly, když by pak musely chodit pěšky. Strávil jsem pár chvil nad tím jak tento problém vyřešit a i když je to pouze můj tak je celkem reálný.
 
                Na obrázku který jsem dělal pouze v malování (omluvte kvalitu a zpracování) jsou barvami různě označeny ulice. Žlutá znamená volný vjezd a parkování, modrá rezidenti, zelená  zásobování a černá úplný zákaz vjezdu. V neposlední řadě je naznačeno jak by probíhal průjezd městem. Pro řidiče ve směru od Pšovky po Tyršově by byly dvě možnosti. Buď zahnout na náměstí do Legionářů kde by měly možnost parkovat v Legionářů, městského úřadu a podél obchodů na náměstí míru. Do zbylých prostor by byl umožněn vjezd pouze zásobování a rezidentům na dobu 30 minut. Parkování by jim bylo umožněno na vyhrazených místech na náměstí. Druhá možnost by byla pokračovat po Tyršově směrem k poště a na spodní náměstí.  Zde by bylo zachováno parkování jako dnes. 
 
 
 
http://www.ksar.cz/mapka.JPG
 
V druhém směru od cukrovaru by byl příjezd také zachován (od autobusáku také). Parkování by bylo směrováno do Fibichovy a na dolní náměstí.  Nějaké okolní ulice by byly pouze pro rezidenty a zásobování. 
                Podstatný rozdíl je v tom že město a ani Bezručovu  nebude možno projet.(krom MHD). Vjezd by byl za přechodem u zdravotní školy zahrazen vysunujícími sloupky pro integrovaný záchranný systém a jiné.  To znamená. Na dolním náměstí odstranit květináče u tržnice aby auta která budou na parkoviště z obou směrů nemohla odjet směrem na Pražskou kde se otočí opět do Fibichovy a jedou zase přes celé centrum směrem na Pšovku.  Od Pšovky za parkoviště projedou kolečkem zpět přes Novou na Tyršovu a hurá pryč a od cukrovaru opět hurá na Pražskou nebo Kpt. Jaroše. Výsledek je ten že auta nebudou naprázdno projíždět přes centrum. Každý kdo do centra potřebuje může město projet spodem po celkem průjezdných komunikací a najet si do centra ve směru který potřebuje.  Dále by byla u kruhového objezdu na Pivovaře by fungoval také vysunovací systém a lidé by město projížděly převážně kolem nádraží.  
                Další změna je ta že několik ulic včetně U Tanku budou kompletně uzavřeny.  Zbylé a těch je většina budou pouze pro zásobování a rezidenty. Snad nikdo nejede na Palackého nebo Seifertovu pro něco těžkého a může kousek dojít.
                Netvrdím že zrovna takto by měl systém dopravy v centru vypadat, ale pokud chceme změnu tak by jsme nad tím jak my(občané) tak radní  měly začít diskutovat a něco vymyslet. Každopádně tohle je změna která by pomohla snížit počet aut v centru a náklady jsou minimální. Přejezd u tržnice je vytvořen. Zasunovací sloupky jsou otázka pár desítek tisíc. A omezení nejsou zas tak hrozná. Podobně to funguje ve spoustu měst a lidé si na to zvykly tak proč by to zrovna na Mělníce nemělo jít.
                Výhody? Klidná procházka nově opraveným tankem mezi krásně opravenou tiskárnou kde by nejezdily auta a náměstím přes nádherně opravený park.  Možnost procházky po Palackého a Seifertovy. A v neposlední menší počet aut.
                Tak do mě v diskusi a koukněte aspoň na tu mapku.
 
 
černá - zákaz vjezdu
žlutá - neomezený vjezd
modrá a zelená - rezidenti a zásobování
 
Zákazy průjezdu 2x
Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

91 směr Praha


Já nevím, každej si tady stěžuje, jak je Mělník ucpanej a neprůjezdnej, máme dopravní komise, experty, a přitom si nikdo nevšimne špatného značení. Jak je možné, že v Legionářů před křižovatkou na Pšovce je značená Praha doprava? Nutí tak řidiče jedoucího z města projet celý Mělník místo jednoduchého opuštění města přes kruhový objezd. A tak je to po celém městě. Navíc, na značkách před kruhovým objezdem by měla být Praha značená ZELENĚ(dálnice)!

91.1 Zajímavý nápad.


Nebo takový kruhák na Pšovce. Představme si, že doprava přijede od České Lípy na kruháč, kde se řidiči dozví, že Praha je rovně směrem na nový most ( po rychlé silnici mimo vsi a po dálnici, snad jen o pár kilometrů delší, ale rychlejší). Docela věřím, že takové opatření by mělo určitý výsledek, protože davová psychoza dokáže divy, jak jistě víme.

90 :) tak vážně nevim co na to říct


Tak myšlenka zajímavá...dle mě neuskutečnitelná a zbytečná. Jestli se to někomu líbi tak mu to brát nebudu.

9 Nesmysl


Myslím, že z odborného hlediska je to celé nesmysl. Město musí mít i objízdné trasy, když dojde k havárii, opravám atd. Tímto by se v případě nějaké události na jediné průjezdné silnici zastavila doprava v celém městě. Stačí kruhák na Pšovce. Spíš bych uzavřel dolní náměstí a udělal obousměrnou ulici Novou (pod poštou). Přehradil bych Fibichovu ulici v části pod VZP a udělal tam parkoviště. Tím bych zneprůjezdnil Pražskou směrem do centra. Končila by právě parkovištěm u VZP nebo na Vrázovce.

Dále bych upravil vjezd na horní náměstí. Z obou stran, jednou ulicí vjezd a druhou výjezd. Se zastávkou MHD.

9.1 Takže by jezdily přes


Takže by jezdily přes Palackého a byly zase všude Laughing out loud

 

Ta Bezručova by byla okamžitě průjezdná. Jakmile by došlo k nehodě tak by se z kamerového střediska ten sloupek okamžitě trvale zasunul.

 

Roman Rak

9.1.2 my jsme na to přišli


že ty děláš ve firmě která ty tvý oblíbený sloupky vyrábí...když to tu furt tak propaguješ????

9.1.2.1 Bohužel.....ale byl bych


Bohužel.....ale byl bych asi za vodou Laughing out loud protože po celém Česku se jich dělají tisíce.

Roman Rak

9.1.1 To není pravda


Na náměstí Míru by byl vjezd z Palackého náměstí přes závoru, kde by si každý vyzvedl parkovací lístek a výjezd by byl Legionářů po zaplacení parkovného. Auta jedoucí od Pšovky do centra by pod poštou Novou ulicí musela pokračovat dolů k autobusáku. Pro lufťáky žádný smysl. Auta směrem od Prahy by se dostala pouze k VZP, na Vrázovku nebo na Náměstí Míru, kdy by na ně čekala závora a placení parkovného. Opět žádný smysl pro lufťáky. Byl by jim znemožněn průjezd městěm. Na dolním náměstí by vznikla pěší zóna s možností konání čehokoliv.

9.1.1.2 Nová, nám. Míru


Nevím, ale pouštět auta na nám. Míru tím úzkým profilem kolem bývalého infocentra, se mi nezdá jako dobré řešení. Zde bych to celé viděl na pěší zónu. Takto by se tam motali lidé spolu s auty... nevím no. Stejně tak v Nové ulici - je krapet úzká na to, aby se zobousměrnila. Možná by to ale šlo nějak stavebně pořešit, zúžit chodníky, ubourat zídky u fitness apod. Nicméně spíše než dělat pěší zónu z nám. Karla IV. a nám. Míru nechat průjezdné, tak to snad radši naopak.

9.1.1.1 Jo celé to zní dobře.


Jo celé to zní dobře. Ale pěší zona na dolním náměstí? To je hnusné. Spíš z něj udělat ten nutný parking a historické centrum (horní náměstí a přilehlé ulice) nechat volné a pro zásobování jen pár hodin denně. (8 - 10 a 20 - 22). Tam jsou opravené domy, zahrádky u restaurací, podloubí které už stojí za to ho projít a vchod do studny a na vyhlídku. Tam by to stálo za to být bez aut a každý těch 200 metrů může dojít. (tojde i k auto u baráku)

 

Roman Rak

9.1.1.1.2 nemůžeš


povolit vjezd zásobování jen na dvě hodiny denně....jsou tam opět obchodníci, lékárny apod. kteří jsou závislí na jiných dodavatelích takže jim nemůžou nařídit že musí přijet mezi např. 8:00 a 10:00 to je utopie. Oni nemají jen je. Zásobování by mělo mít povolen vjezd podle mne kdykoliv.

9.1.1.1.2.1 tak si může u města na


tak si může u města na tu provozovnu vyžádat povolení. Ale nebude pak u obchodu stát Mercedes majitele s cedulkou zásobování.

 

Roman Rak

9.1.1.1.1 Neprojde


jenže to nikdy neprojde. Pamatuji si pokus, kdy se na náměstí nesmělo a obchody krachovaly. Bohužel, je to tak. Náměstí bez parkování bude úplně mrtvé a odnesou to obchodníci. Ale takhle by se to zcivilizovalo a zárověň by systém na náměstí nepustil víc aut než je míst. Byla by tam pohoda a cenou se počet aut dá omezit. A vjezd přes závory by se dal použít na případné parkoviště u VZP, pro rezidenty na část Palackého náměstí i jinde. Kolik míst tolik pustí aut. Jednoduché a logické.

9.1.1.1.1.1 systém kontroly volných míst


Ale tak regulovat počet parkovacích míst lze i v dosavadním způsobu příjezdu na nám. Míru - ulicí Legionářů. Stejně tak tam můžeš dát závoru... Osobně bych spíše místo závory viděl už mnohem dříve funkční systém digitálních cedulí s ukazatelem počtu volných míst - pokud by tam bylo 0 volných místa, lidi by k náměstí ani zajíždět nemuseli a museli by hledat místo jinde. Ale ty cedule by nesměly být těsně před náměstím (jak by se tam pak otáčeli, couvali apod.), ale prostě třeba už na Tyršově/Legionářů, ještě před odbočením.

9.1.1.1.1.1.1 I to by šlo


Jistě, i to by šlo, ale systém se závorou snadněji eviduje počet aut, která vjela a která nakonec zaplatí (odjela). Navíc by tam nemusely být automaty. Závora by mohla být např. v polovině vydlážděného úseku Legionářů a infotabule na jejím dolním konci. Ale to řeší jen pohyb po náměstí ale ne tranzit přes centrum.

8 No upřímně si myslím,


No upřímně si myslím, že třeba ta uzavírka mezi Tescem a Kauflandem by byla úplně zbytečná. Nepřijde mi, že by tam byl tak strašný provoz, aby bylo nutné takovéhle razantní řešení. Nikdy se mi nestalo, že bych tam nemohla přejít a řidiči tam podle mě jezdí relativně slušně. Jediné místo, kde je fakt problém, je podle mě Mladoboleslavská od Shellky po přípojku silnice od Prahy (možná i dál, tam to už moc neznám) a možná ve špičce ještě na průtahu po Kokořínské, Nádražní atd., i když ani tam jsem moc problémy s přejítím nemívala. Samozřejmě, něco jiného je omezení vjezdu do centra, myslím tím hlavně náměstí Míru, jinak mi i tam přijde provoz celkem OK. Odstavná parkoviště jsou podle mě ve městě velikosti Mělníka nereálná. Největší problém jsou tady kamiony - a ty prostě nevyřeší nic jiného než obchvat...

8.2 Kamiony.


Tak, kamiony. Když chce někdo naučit kamiony, aby jezdily jinudy ( dokonce po jiných silnicích, nebo i přes jiný stát), tak se zavedou mýta a různá opatření. K nám jezdí do přístavu, ale mohly by přes nový most a od Liběchova. Pokud pojedou od Boleslavi, či Prahy, tak mají dvě možnosti ( mýtné, jiná cesta). Neznám právní cesty k takovým opatřením, ale vidím, že jinde to jde a je to nejjednodušší, pokud se nemýlím. Stejně ničí silnice a jsem příznivce přepravy jiným způsobem. Lecos by se vyřešilo.

8.1 Dojmy.


Tak podle Sčítání dopravy 2005 třeba na sčítacím místě u kotelny na Podolí (tj. poblíž Kauflandu) projelo v Bezručově ulici 11 711 aut. To bylo více, než na Mladoboleslavské od Skuhrova ke "STOPce" (6 558), více jak v Cukrovarské, Italské a dokonce více než na "výpadovce" na Českou Lípu, mezi kruhákem na Pšovce a Vehlovicemi (10 079 aut). To jsou oficiální údaje, už trochu starší (další sčítání bude příští rok). Čili vaše dojmy, zda tam jezdí hodně nebo málo aut jsou krapet bezpředmětné. Těch aut tam jezdí zkrátka hodně, ať se vám to zdá nebo ne.

8.1.2 No jestli dobře koukám,


No jestli dobře koukám, tak ten úsek, který jsem já zmiňovala jako nejhorší, v tom výčtu ale není. Hodnotila jsem to víceméně z hlediska možnosti přejít a ono je přece jenom lehčí přejít, když kolem projede 10 osobáků než 10 kamiónů. Navíc mi nikdo nevymluví, že tímhle úsekem, jezdí řidiči opatrněji, než třeba v Řipské (pomaleji a pouští na přechodech). Počet projetých aut není vždycky všechno.

8.1.1 Doplnění.


Ještě doplním, že při srovnání s rokem 2000, to je s dobou, kdy ještě v ul. Bezručova nebylo Tesco a Kaufland, tak ve stejném úseku projelo poloviční množství aut (5 949). Jistě, od té doby se zvýšil počet aut na všech silnicích, ale v Mělníku na žádné jiné ulici nedošlo k téměř přesně dvojnásobnému zvýšení počtu průjezdů aut, jako právě na Bezručově ul. A to tam jezdí jen osobní vozy, tzn. nejsou tam započítávany náklaďáky.

8.1.1.1 Právě..... A proto si


Právě..... A proto si myslím že cokoliv co ty rodinky co jezděj do tesca kolem Kauflandu a všechny blbce který přes Mělník jedou tudy a ne kolem nádraží vyžene pryč tak to bude jenom dobře. Já pamatuju kdy u kolejí na Podolí ve směru ke Kauflandu byla značka zákaz vjezdu. je to pár let zpátky a byla to pohoda. Nikomu to nevadilo. Ted si lidi zase rozhýčkaly zadky a maj problém.

 

Jen škoda že skoro nikdo neřek co si myslí na to centrum.  Sad

 

Roman Rak

7 Závěr ode mně:


Debata už sklouzla k detailům, ale přesto bych řekl, že nemá cenu teď řešit dopravu, dokud nebude postavený a fungující obchvat města. Po jeho vybudování by měl klesnout počet tranzitních aut jak na Řipské, tak zřejmě v i Bezručově (určitě spousta projíždějících v OA ví, že po Bezručovce je to kratší a o má o dva přejezdy méně). Po té by šlo přemýšlet o dalších věcech. V té návaznosti na budování obchvatu by spíše tedy stálo za úvahu nějaké větší parkoviště (něco jako typu P+R), odkud by jezdila do města kyvadlovka (pendl bus). Pro ty lidi, co jedou do Mělníka buď za prací nebo za úřady či do nemocnice... Pokud by to bylo informačně zvládnuté - digitální cedule o počtu volných míst na parkovišti, čas odjezdu/příjezdu pendl busu, veřím, že by to bylo i dost využívané. Za symbolické poplatky, ať to i nějaký ten pětník vydělá. 

6 Každopádně


by tu situaci musel posoudit odborník na dopravu. Nejde aby si lidi nadiktovali co kde chtějí a nechtějí...a myslím že ten by ten sloupek neschválil. Je to podle mě zcestný aby na tak široký silnici najednou ze země trčel sloupek!

6.1 Hlavne je nesmyl uzavírat


Hlavne je nesmyl uzavírat jeden ze dvou hlavních průtahů Mělníkem.

6.1.1 tááák


To je to co se tu snažím naznačit a vysvětlit.....je to tak...uzavřeme jeden ze dvou průtahů Mělníkem, aby na tom druhém průtahu kolabovala doprava ...!!!!!!

5 Trochu od věci!!!


No upřímně řečeno, z pohledu nezávislého člověka.

Na Mělníku bydlíme 9 let. Když jsme se sem přestěhovali tak jsme nestačili zírat jak je tohle město strašné! Opravdu tu zastupitelé dělají velké kulové pro svoje lidi.....město je zničené od sprejerů....pořád mi vrtá hlavou jak je to možné když je tu pomalu na každym patníku kamera. U nás se sice zavedli také, ale posprejovaný město jsme nikdy neměli. Sem tam něco málo v podchodech....na domech, natož na kostelech vůbec. Město máme hezký opravený i když u nás samosebou také lidi na naše zastupitele nadávají.

A jen tak mimochodem, u nás jezdí MHD takové to malé jako tu jezdí na Kokořín....má přehledný jízdní řád a všude se dá dočíst kolik se tam platí jízdné a že se platí přímo u řidiče!

5.1 Tak jdi zase k vám a nech


Tak jdi zase k vám a nech nás tady si stěžovat na Mělníčku. My si tady budem psát v diskusích které stejně nic nezmění. Postěžujeme si a možná se tu pokusíme i něco chytrého vymyslíme. A pokud to těm na ouřadě dá malou inspiraci tak to bude mýt smysl.  Děkujeme.......a neberto osobně ale všichni víme za co to tady stojí ale poslouchat to ještě i tady kde se snažíme spíš hledat způsob jak to vylepšit nepotřebujeme.

 

Roman Rak

5.1.1 Jen srovnávám....


Taky jsi mě posílal do Prahy tak jen srovnávám...já už jsem bohužel taky Mělničák i když se z toho šoku nikdy nevzpamatuju.

A ještě jedna věc mě napadla. Když by se tedy od Kauflandu směr Familly centrum smělo....už se nám nesčetněkrát stalo, že když jsme vyjeli od nás z parkoviště (tak to samosebou chvilku trvá než naberete trošku rychlost)....a dohnal nás nějaký rychlík kterému 50 Km ve městě nic neříká...a tak nás prostě předjel...ten by se kolem toho sloupku omotal ani by nevěděl jak....

Chci tím říct že mi prostě taková věc uprostřed silnice přijde jako velké bezpečnostní riziko..... 

5.1.1.1 a bíle lainované pruhy


a bíle lainované pruhy které jsou před přechody nebo přejezdy jsi viděla? Pokud jich bude několik k tomu značka slepá ulice a jiné bezpečnostní prvky tak to bude v klidu. nemluvě o tom že rychle tam jezdí místní kteří to znají a vědi o každé díře.  na víc ta silnice by byla uzavřena z důvodu stavebních prací pár dnů a to je také čas na to aby si na to lidé zvykly. prostě existují prvky které jsou pro to aby k této situaci nedošlo.

 

Roman Rak

5.1.1.1.1 no hlavně


pokud by to bylo uzavřené z jednoho směru a vlastně jen pod jedním domem, protože pak je výjezd ze sídliště který fungovat musí protože to sídliště je vlastně jednosměrka a dostat se z něj jinudy nedá.....tak každej musí uznat že je to naprosto k ničemu....jen omezení pro omezení ..naprosto k ničemu...

to město...budiž, tam by se to nějak vyřešit mohlo....ale tohle mi přijde fakt úplně k ničemu.

5.1.1.1.1.1 Jak u blbých. těch


Jak u blbých. těch dvěstě aut co podél toho domu stojí jsou auta rezidentů ty by si za 150,- (jednorázově snad není pro nikoho problém) koupily ten ovladač a jako rezidenti budou projíždět normálně (aby kvůli 100m nejely dalších 1500). Ale jinak tam nikdo jiný na té hlavní nebydlí a nemají problém jet okolo nádraží. 

5.1.1.1.1.1.1 tím spíš


Tak to už jsem klidná...tím spíš mi připadá že je to úplně k ničemu.....já tu bydlím a ten provoz tu tak velkej dle mýho názoru není.....amyslím že by se našlo dost lidí, kteří by ten sloupek zasunuli a už ho nevysunuli....je to opatření na nic!

5.1.1.1.1.1.1.1 Vysune se sám po


Vysune se sám po průjezdu.

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1 No


pod to bych se teda v žádnym případě nepodepsala.....a zajímal by mě názor lidí co žijou v tom paneláku a v těch domech za ním...týká se to vlastně 4 domů které by měli z tohoto směru znemožněný příjezd k domu.

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1 tady máš video jak


tady máš video jak to funguje.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FAFPi_G9NM8

 

Proč ty lidé mají znemožnený příjezd? Po celém světě se tohle staví a lidé domu mohou. vysvětli my proč by nemohly domů když proti tomu tak bojuješ-

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2 Ono by se to dalo...


projet ještě od Tesca nahoru a u Koruny doprava.....ale když tam přibude doprava tak chudáci děti, a že jich tam teda běhá....navíc je tam i školka.....silnička je docela úzká a občas si někdo ještě na chvíli zaparkuje i na pravý straně, takže je to tam tak tak o zrcátka....

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1 tak to už je moc ne kdo


tak to už je moc ne Laughing out loud kdo by jel tudy když může jet stejně daleko po hlavní kolem koupaliště Laughing out loud a krom toho po té bezručově choděj stovky dětí na autobusy, zimní stadion, koupaliště a tak dál. Ty tam lítaj po přechodech a je to jeden z důvodu proč to dělat. ......Nikdo nepojede kolem Koruny.....

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1 A proč by nejel kolem Koruny?


A to je právě to...u Evy je řidič dost v pasti když chce odbočit vlevo a to samý pak u Kauflandu.....tam bývají fronty až ke stadionu...to už bych radši jela kolem tý Koruny než to objíždět půl hodiny.... to by museli udělat kruhák u přejezdu (což je blbost) a u Kauflandu.... a tam taky na něj není dost místa.....

jsem klidná....tohle prostě nemůže přece projít, to už by byl opravdu kocourkov!!!!!!!!

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1 Tak bud. Ale až


Tak bud. Ale až budeš dítě vodit právě třeba na bruslení nebo na bus do školy tak si všimneš kolik tam jede aut. Ono to z toho sedadla není moc vidět.

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1 Já jí vodím


na bruslení ....i chodíme do Kaufu ...a myslím že je lepší ta silnice kde je přehled...chodník je dál od silnice a je to tam celkem přehledné...než kdyby mi vyběhla zpoza zaparkovanýho auta v ulici u Koruny kde pojede někdo naštvanej že na tý dolní silnici je nějaký omezení....a už jsem tam i zažila takovýho machra kterej tu ulici vycouvával...a ještě na manžela vystartoval ať mu kouká uhnout že ho jednosměrka nezajímá.........ale to jen tak na okraj....takže pokud by se opravdu mělo jednat o takovém návrhu tak my budeme razantně proti a myslím že nás bude víc.....

Akorát bych asi udělala na tý hlavní to, že bych pořádně nasvítila přechody a dala tam takový ty blikačky který upozorňujou na přechod....

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1 Ano, přechod.


Ano, zpřehlednit a nasvítit pořádně přechody - to je důležité. Už tam bylo sraženo několik lidí. Zvláště ten přechod u Policie, ten je drsnej. Spojuje chodník na jedné straně a bláto na druhé a lidi na něm nejsou vidět. Je to jeden z přechodů nejvíc o držku.

Jinak po Bezručovce jezdí hodně aut, to ne že ne. Ve špickách je to jedno auto za druhým, těžko přejít, těžko vyjet, těžko odbočit. Takových 8-10 tis. za den ve špičce nebude daleko od reality.

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.2 ten přechod


využíváme snad denně a mě fakt nepřijde "o držku" když člověk opravdu počká až zastaví auta v obou směrech, tak je to přechod jako každej jinej. Nedávno říkal manžel že když šel z kaufu že viděl že tam někde ležel na přechodu a byli tam policajti ale že to na něj působilo že tam upadl nějakej opilej a auto ho objíždělo...ale fakt nevím co se tam stalo...jinak jsem za těch 9 let fakt tady na tom přechodu neviděla že by se něco stalo. máme tam i zahrádku...chodíme tu fakt často. Připadá mi to přechod jako každej jinej.

S vyjížděním a ani odbočováním tu žádný velký problémy fakt nevidím. Mě by zajímalo ve které části Mělníka bydlíte vy že tohle místo považujete za tak příšerně kritický že by se tu muselo udělat takový praštěný opatření.

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.2.2 U kauflandu. Takže by se


U kauflandu. Takže by se to mě i mých známých razantně dotklo. Ale když by si na to člověk zvykl tak by to bylo mnohem lepší.

   když se tam začal dělat kruhový objezd tak lidi řvaly co to je za blbost a dneska jsou za to vděčný a zvykly si......

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.2.1 Nevím nevím.


Tak to já v posledních 4 měsících na tom přechodě viděl sražený dva lidi. Ten poslední docela nedávno, tak 15 dní zpátky... Před tím nějakou paní s nákupníma taškama. A to jistě nejsou všechny případy, o kterých člověk ví (to že něco nevidím ještě neznamená, že se to neděje). Možná si někdy za volant sedněte a jeďte za tmy po Mělníku (ale i mimo), uvidíte, že v šnůře protijedoucích oslňujících aut není jednoduchý ještě rozlišovat, kdo z té tmy vstoupí do vozovky. 

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1 konečně někdo napsal


konečně někdo napsal že jich tam je dost. A osvětlený přechod je vzádu na Mladoboleslavské a je to celkem k ničemu.  Dokud tam ty auta budou tak se nezmění nic. Jediná forma je prostě ty auta odstrčit jinám a to na tu u nádraží která je na to dělaná ale nikdo to nerespektuje.

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1.1 Ale no tak...


Ale tak říct, že osvětlený přechod tou speciální lampou je k ničemu, je hloupé. Každý řidič ti jistě potvrdí, že tam chodci jsou mnohem lépe vidět (ať už přecházejí nebo stojí u kraje), než když přechod není osvětlený vůbec nebo běžnými ulicovými lampami. Proč myslíš, že se ty lampy tam dávají? Je to bezpečnější pro chodce i pro řidiče. Přechody by nebyly potřeba, pokud by nebyly auta a chodilo se všude pěšky nebo na koňských povozech, ale to asi uznáš, že je to v dnešní době nesmysl.

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1.1.2 Ano řidič vidí že tam


Ano řidič vidí že tam stojíš a nevlezeš u tam a tak tě nemusí pustit. když byl neosvětlený tak jezdily pomaleji jelikož měly strach aby se něco nestalo. dnes tam stojíš půl dne než tě někdo pustí. Hlavně z Boleslavy tam jezdí vysoko nad 50 a je to o nervy. Výhoda pro řidiče...nic víc.

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1.1.2.1 já prostě problém nemám...


nevím ale já s tím přechodem problém nemám, vlezu tam jen pokud zastaví v obou směrech a pořádně se rozhlížím....a s tím osvětlením jsou ty přechody fakt lepší...

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1.1.1.1.1 jůůů


ale koně já bych brala!!

Ty nasvětlený přechody...jako řidička...jsou dost dobrý, přehledný a už z dálky viditelný.

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 myslím tím


příjezd z toho směru od Tesca k baráku...to by museli mít ovladač lidi ze 4 domů.....je tam parkoviště nejen pod tím barákem ale taky nad ním.... a to je parkoviště pro další 3 domy.....

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Ano a co? vy nemáte 150


Ano a co? vy nemáte 150 Kč? Návštěvy hold pojedou od Kauflandu...co pak všichni jezděj jen z Tesca?

 

Roman Rak

5.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Ale jo...máme


jen mi prostě připadá že to furt nebude ten potřebný efekt.... docela by mě zajímala nějaká studie....ať tam dopraváci postaví nějaký studentíky ať spočítají kolik aut tam tudy za den projede.....a pak ať to zkusmo na pár dní zavřou s tím že kdo tam bydlí tak ať tudy jede.....myslím že by to tak strašný čísla nebyli....

4 Parkoviště


Některé barevné varianty volného a omezeného parkování, v návaznosti na úplný zákaz, mi přijdou trochu nenavazující na sebe, spíš by to chtělo postupovat podle zón, kde se jezdí a pak zón, kde je jízda autem zakázaná, nebo ještě lépe mechanicky znemožněná, za současného vyřešení otázky pohotovostních vozidel samozřejmě, ale vpodstatě se shodujeme na tom, že je potřeba záchytné parkoviště a striktní dodržování pěších zón (což se doufám stane po vydláždění).

Plocha "Na Svini" má problém v tom, že jde o "zeleň" v soukromém vlastnictví, navíc navazující vinice má být výhledově (tedy majitel/ka si to přeje) částečně využita jako obytné území. A dál v centru není místo. takže jediné, co mě napadá, je plocha vedle kina Sokol, kde by mohlo vyrůst parkoviště, zároveň vykrývající potřeby škol (už jste někdo viděl tamní dopravní zmatek ráno po půl osmé?), například v režimu "půl hodiny zdarma, další každá hodina 40,-Kč a k dalšímu parkování bych kompletně vyčlenil spodní, architektonicky už beztak zmršené, náměstí. Dolů by se nejezdilo kolem kostela sv.Ludmily, ale, jak Roman správně zmínil, mnohem širší ulicí dolů k liďáku. Pak jen obousměrně do ul.Seiferta (tedy jen průjezdná horní část náměstí). Hádám, že kapacita parkovacích míst by tak šla minimálně dvojnásobit, ne-li víc.

Tím bychom mohli uzavřít téměř celé horní náměstí a nechat třeba jen část pro parkování obyvatelů přilehlých domů. Lidi by si pěkně vyšli uličkou pod bránu nahoru a mají v dosahu celé centrum bez problému. 

Možná, že by se potom rozhýbala i zmiňovaná MHD, ale do té doby, než se alespoň trochu vyplatí, je to fakt utopie.

 

Hergot... taky vám někdy připadá, že tady o tom plácáme úplně zbytečně? 

.

4.2 já jsem pevně


já jsem pevně přesvědčen o tom, že všichni obyvatelé Mělníka by si měli uvědomit, co pro nás naše vedení města dělá, kromě toho, že je to jedno uplné hovn-! obchvat (průtah) nám zamrznul jak voda na sibiři ale pro změnu jsme na Mělníku mohli potkat radar který nás proslavil více jak to nejlepší mělnické víno:-/ to opravdu jenom velice krátce. ostatně, komu dát hlas při následujících volbách do zastupitelstva mi ještě zatím jasné neni, za to vím, komu ho zaručeně nedám!Smiling))

4.1 Stále je co dohánět


Jen podotknu, co že se vytvořením více míst pro auta ve městě se stane? Bude jich tam jezdit o to víc (vyjíždět, přijíždět, bloudit sem a tam...), parkoviště se stejně rychle zaplní a nic to nevyřeší. Pokud do centra auta nechceme, nemůžeme tam přece dělat další a další místa pro parkování. To je naprosto odzkoušená věc. Pro příklad, to co je dnes na náměstí Míru, tak to je fakt k blití. Člověk je tam jak vetřelec, který tam, pokud nepřijel v plechovce, nepatří. Auta jezdí se a tam, řidiči hledají místa, provoz je o dost větší, než v původním stavu (před revitalizací - parkoviště jen na části náměstí). Osobně mi chybí v Mělníku jakákoliv infrastruktura pro cyklisty. Nenajdete tu metr cyklostezky, nějaký držáky (trubky) při zdi domu k uzamčení kola taky těžko (nepočítám těch 5 divně po městě rozmístěných drahých držáků na kola). Mě osobně moc chodit do města nebaví, radši bych si tam vyjel na kole, pokud by ho bylo kde nechat. V tomto směru je Mělník snad nejzaostalejší město v ČR. Pokud by stezky byly rozumně naplánové a s dobrým povrchem, věřím, že by to alespoň v hezkém počasí lákalo to zkusit i lidi, kteří se dosud vozí jen v autě. Jediné plus je, že zatím Městská policie jízdu po chodníkách nějak neřeší (ale ona neřeší více věcí) Smiling Pro příklad bych přiložil fotky parkování kol v zahraničí, ale stále nemohu přijít na to, jak vložit obrázek, který mám v PC, nikoliv na webu.  

3 A ještě jedna reakce....


Když si tak čtu příspěvek želvy.....nejsou jen lidé nad 50 let kterým se chodí špatně...například i mladí s roztroušenou sklerozou jako jsem já, či s jiným postižením.....

Když mám mluvit na rovinu....místní dopravou MHD jsem za těch 9 let co jsme tady ještě nejela...a proč? Když jsem se lidí ptala jak to tu funguje, kde se platí a odkud autobusy jezdí a kam, tak mi skoro nikdo nebyl schopnej tu věc vysvětlit......A navíc, manžel má služební auto které smí používat na soukromé účely. Platí pouze ujeté Km a to jen 1,5 za Km takže než bych jela někam MHD na které musím čekat, zaplatit a pak se mačkat s ostatníma....to si radši vezmu manželovo auto a do města si zajedu.

2 Já připomínky mám.....


Co já si pamatuju tak v ulici 5.Května..pokud to chápu dobře a je to ta ulice pod branou...tam zákaz je.....akorát zásobování tam smí, co já vím.....

To samé platí u pro ulici mezi obchoďákama....je tam vjezd povolen jen zásobování...nevím k čemu by byl úplný zákaz....je tam lékárna, květinářství, keramika a spoustu drobných podnikatelů ke kterým jezdí zásobování...takže by to bylo akorát házení klacků pod nohy drobnému podnikání.....

Stejně tak i U tanku...tam je ta agentura Kon...a myslím že minimálně oni si musí jezdit pro různý materiál...

Dále nechápu proč by do kopce ve Vodárenské ulici smělo pouze zásobování...pod Jaku je přece parkoviště a pokud by to mělo být omezeno pouze od parkoviště nahoru tak nechápu proč...k čemu by těch pár metrů bylo...já bych tam naopak dala povolení vjezdu jen osobním autům protože už jsem si párkrát zažila že taková Avie vyjede až nahoru, tam se samosebou hned nezařadí a tak si párkrát couvne, popojede pak jim to ještě chcípne...a jsou tím pádem dost velkou překážkou v provozu

no a nakonec jsem nepochopila ty červený kolečka.....to jsou jako zákazy vjezdu??? Proč by měl být z kruháku u tesca zakázán vjezd směrem ke kauflandu??????? Nechápu proč???

Ten návrh mi přijde dost zcestnej......

2.1 Ale do města může jet


Ale do města může jet kdokoliv. Parkovalo by se kolem pošty a v Nové, Tyršově, na dolním náměstí a pod tržnicí. Zásobování do obchodáku by bylo od parkoviště a ulice by mohla být volná a dostat pár květináču se stromky aby to tam vypadlo malinko lidsky. Do 5.Května zásobování nemusí. Není tam žádný obchod kam by pár krabic nedovezly na rudliku. Funguje to v mnoha městech. Je to 50 metrů a určitě to je pro ně jedině o zvyk.

 

a zákaz vjezdu na Bezručově by lidi donutil jezdit kolem nádraží. Myslím že by to ocenily stovky lidí kteří bydlí právě v tom jezevčíku na Pivovaru.

 

a ve Vodárenské zákaz právě od parkoviště. Prostě auta nemusí být všude. Mají 3 příjzdové cesty a pro řidiče není snad problém jet o pár metrů jinudy a zdržet se minutu.

 

prostě centrum není o autech a lidech ale o lidech (turistech a historickém rázu) a pak teprve autech. tady mají řidiči možností dost jak do centra zajet, zaparkovat a odjet....

 

Roman Rak

2.1.2 doplňující


Ještě jsem se chtěla zeptat odkud kam by podle vás ta Bezručovka měla být zavřená? A obousměrně?

2.1.2.1 Ona by nebyla uzavřena


Ona by nebyla uzavřena celkově ale nešla by projet. Jste u Shellky a potřebujete do Family centra tak jedete jako dřív. Jste u Kauflandu a jedete taky do familly centra. Také se pro vás nic nemění.

jste u Hasičů a potřebujete do Kauflandu. jedete k Shellce k nádraží, koupaliště a Kaufand. Nájezdy na Bezručovku by nebyly problém protože by té cestě jezdilo méně aut.  Dnes prostě většina aut tu hlavní jen projede místo aby jela okolo nádraží. Pro auto ujet pár metrů navíc není problém...nebo snad ano?

 

Roman Rak

2.1.2.1.2 pořád nechápu...


takže kde by byla značka vjezd nebo průjezd zakázán??? Z kruháku u Tesca? A kde ještě nebo jinde už ne??? A ten efekt?? Veškerý žádný akorát by podle vás auta objížděla jinudy kde by se doprava nasčítala....ale i tam bydlí lidé kterým doprava vadí....a navíc když zavřou závory tak od Shelky je ta silnice taky výborná!!!!

2.1.2.1.2.1 Zhruba 100m za kruhovým


Zhruba 100m za kruhovým objezdem do Tesca ve směru od Shellky a nebyla by to značka ale vysouvací sloupek.

 

Roman Rak

2.1.2.1.2.1.1 no myslím...


že to by neprošlo....navíc fakt nechápu systém "vysouvací sloupek" ...právě kvůli sanitám....nevím jak by se dalo vysvětlit že sanita přijela k člověku ohroženém na životě pozdě protože se sloupek zasekl......nebo že nešel odmontovat nebo tak něco.....je to utopie....na kterou snad opravdu nedojde....

jen na odlehčení: musím se smát když si vzpomenu jak můj bývalý přítel jednou zapoměl že u nich ve městě postavili kruhák....jel po ulici něco jako u nás kdyby jel od Cihelny k tescu....ten kruhák je takový ten vystouplý...hodně vystouplý....a on prostě jel po tý ulici z kopce...a ten nový kruhák jim srovnal.......to by bylo bouraček než by si lidi zvykli že někde za rohem kruháku čouhá ze země sloupek!!!!!!!!!!!!  Eye-wink

2.1.2.1.2.1.1.1 tak si sedni do svého


tak si sedni do svého auta, zajed do jiného města třeba jako kladno kde staré centrum takto funguje. Centrum Prahy je také takto celé zahrazeno. a jeden sloupek je mnohem menší riziko než koleje na Podolí kde to sanitky několikrát za den objíždějí.

 

Alee já vás chápu. prostě se omezovat nechcete a vše co by vás ohrozilo je nebezpečí...

 

Roman Rak

2.1.2.1.2.1.1.1.1 Praha


No na Prahu jsem taky myslela jak je hrozná na projíždění. Jezdím tam jednou za 3 měsíce k doktorům a jejich systém jednosměrek dodneska nikdo od nás z rodiny nechápe...kolikrát jezdíme dokola třeba 30 minut než se člověk dostane (i s navigací) tam kam potřebuje. A myslím že i pražáci nadávají. V Kladně jsme byli asi 2 ale jen na okraji. V našem městě se taky předělával systém projíždění ulic, ale v podstatě to je stále tak že na náměstí se smí, ale je jen jako jednosměrka dokolečka.

Jinak obchvat...ten taky nemáme..a že bychom ho tam potřebovali, vede skrz to město silcice č. 13 čili hlavní tah Karlovy Vary Chomutov.....

Mně prostě pořád připadá že uzavřít jednu ulici jen z jednoho směru nic neřeší. Navíc si myslím že by to tomto případě lidé asi řešili tak že by od Tesca odbočili k famili centru a pak dál na Bezručovku směr Kaufland...a to pak chudáci lidé u nákupního centra......

2.1.2.1.2.1.1.1.1.1 Proto by ten sloupek byl


Proto by ten sloupek byl až za ním. V těch místech kde se vyjíždí z Pivovaru tam kde sotjí cirkus. Tím nebude jediná cesta jak to projet.

 

Roman Rak

2.1.2.1.1 Průjezd zakázán?


Aha, takže asi myslíš značku Průjezd zakázán, žádný sloupky asi. Efekt by asi mělo minimální, když vidím, jak řidiči na značky kálí Smiling Typicky když vjíždí na parkoviště u Family centra a jedou od Kauflandu - je tam zákaz odbočení doleva, ale snad každou minutu tam někdo zajede...

2.1.1 Bezručova....


To je jedna z věcí která by mě třeba vadila nejvíce.. protože my tam právě bydlíme a neumím si představit že když zajede manžel po práci na nákup do Tesca tak na to aby se dostal domů by to musel objet.....nevím kudy.....místo na kruhák, doprava a po pár metrech doleva do sídliště...tak k Evě, tam čekat hodinu než ho někdo pustí odbočit vlevo, protože tam je doprava katastrofální...pak za bazeném asi ke kauflandu......u kauflandu opět čekat na odbočení doleva protože tam je to obdobné jako u Evy......těch zbytečných splodin co se dostane do ovzduší......to je mám ten dojem nemyslitelný!!!!!!

2.1.1.1 Zákaz vjezdu.


No, je pravda, že pokud manžel musí jet 200 m do Tesca autem (jiště každý den dělá po práci takový nákup (min. jeden velký plný hluboký košík - že je potřeba ho odvézt autem), tak by to mohl být časový problém Smiling A hlavně ekologický, že Laughing out loud

Já bych viděl spíše problém v křižovatce u jateckých závor - tam by to bylo neskutečně zasekané. A druhý - pokud by chtěl Magnet172 zákaz vjezdu řešit sloupkama - jezdí tam často hasiči, policie a nejvíce sanitky - tak hlavně u nich si nedovedu představit, že tam při průjezdu budou odmontovávat nějaký sloupky Smiling

2.1.1.1.1 pro Flegmatika....


jenže ony nejsou věci jen černobílé...manžel jezdí do Tesca na nákup proto že tam jezdí z práce kterou má cca 45 Km. Já jsem těhotná a mám roztroušenou sklerozu takže opravdu odmítám dělat námezní sílu a tahat velké nákupy sama. Kort teď v době chřipek všeho druhu prostě do obchoďáků nelezu. Navíc manžel má pochroumaný koleno a jde s ním na operaci takže je i nemyslitelné aby odstavil auto v místě zhruba kde je policejní ředitelství a také táhl nákupy v ruce....chodí o francouzských holích!!!

Takže to není tak že bychom byli líní...co já bych dala za to abychom ve svých 30-ti letech byli zdraví a mohli toto vše obstarávat pěšky!!!!!

2.1.1.1.1.1 BenyM


Tak dobrý, u vás to ještě chápu, ale je spousta zcela zdravých lidí a řeší to stejně jako vy, na což jsem narážel. Pokud se vás to dotklo, tak se omlouvám.

2.1.1.1.1.1.2 Taky tenhle případ


Taky tenhle případ chápu. ale i tak zajet jednou týdně na velký nákup a když jde domu tak ve večerce na Pivovaru koupit pečivo a drobnosti snad problém není ne? Kvůli tomu nemusí denně do Tesca.

 

Jinak Flegmatiku. nevím zda jsi to někdy viděl ale ve spoustě měst existují vysunovací sloupky na dálkové ovládání které se zasunou během deseti vteřin. za ně může zásobování, hasiči, sanitky, policie, taxi, MHD, bus a rezidenti.

 

Roman Rak

2.1.1.1.1.1.1 chápu


Jasný beru to...můj strejda taky jezdil do obchodu na nákup (např. noviny...pouze) autem a měl to zhruba jako my do Tesca....nebydlí tady...a vždycky mě to rozčilovalo....

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

1 auta


jak jsi někde jine poznamenal, jsi tvorem, u kterého se v rodině téměř nevyskytuje auto, takže si těžko dovedeš představit, proč v něm ti, kteří vněm jezdí, jezdit nepřestanou. ale v zásadě je tvůj návrh pochopitelný. udělala bych ještě víc pěších zón přístupných pouze pro zásobování bez možnosti dlouhodobého parkování. 

ale znamenalo by to (podle mně) zajištění FUNGUJÍCÍ (a ty víš, o čem mluvím, a co Mělníku chybí) městské hromadné dopravy, která by lidi ze spádových parkovišť (který bych viděla u autobusáku, u supermarketů, "na Svini") okruhem dovezli do města a pak zase zpět k autu. Nemusely by to být zrovna autobusy, určitě by stačilo něco menšího, jako jezdí třeba na Kokořínsko, ale mělo by to jezdit častěji, než jezdí současná hromadná doprava.

jasně, řekneš, že lidi těch pár kroků dojdou pěšky. jo, my mladí to dojdem, když netáhnem žádnej nákup. ale co mámy s dětma (vezl jsi někdy kočárek do kopce, když tě za druhou ruku táhlo druhé dítě? nebo co hůř - z kopce?), co lidi přes 50, kterým se nechodí tak svižně jako nám, a co ti, kteří do centra jezdí denně za prací, která je tak namáhavá, že nemohou dojet na parkoviště a zbytek dojít (ano, i já jsem někdy mezi nimi, přiznávám, než mne někdo práskne - ale většinou se snažíme do města přijet, vyložit, co je potřeba, a zaparkovat právě na Svini. kdyby jezdila aspoň trochu slušně MHD, určitě bychom si cestu do města autem rozmysleli).


https://www.traditionrolex.com/7