https://www.traditionrolex.com/7

 Mělníku hrozí dopravní kolaps již třicet let | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Máme přehled co se kde šustlo! Buďte v obraze!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Mělníku hrozí dopravní kolaps již třicet let

Reakce občanských sdružení na rozhovor se starostou města p. Neumannem v minulém čísle týdeníku Mělnicko.

V souvislosti s obnovenými aktivitami okolo budování průtahu došlo (pochopitelně) k aktivizaci sdružení „Okolo Mělníka“ a dokonce vzniklo nové sdružení s názvem“ Průtah vs. životní prostředí“, které iniciovalo novou petici, pod níž ke stávajícím stovkám podpisů proti navržené variantě průtahu přibylo dalších bezmála 450 podpisů (stav k 10. 12. 2009).

Shoda mezi sdruženími a radnicí nadále panuje v potřebě vybudování velkého obchvatu. Ten je však dle informací vedení města Mělník pouze v pozici rezervovaného území v územním plánu města Mělníka. To co pan starosta zmiňuje pro rok 2015, není přímo velký obchvat, ale plánovaná přeložka silnice I/16, která uleví Mladoboleslavské ulici, ale neřeší situaci Rousovic a Pražské ulice. Nicméně byl by to start k budování velkého obchvatu, o kterém většina z nás sní. Vážíme si otevřeného postoje pana starosty, s jakým přistupuje k jednáním s námi.

V čem jsou naše stanoviska rozdílná?

Trvá naše obava, že realizace průtahu za jednu až dvě miliardy dlouhodobě oddálí další investice v regionu, tedy hlavně práce na velkém obchvatu. V případě přistoupení na vybudování plánovaného průtahu, očekáváme snahu Ředitelství silnic a dálnic napojit obchvat města do vybudovaného průtahu v oblasti Blat tak, aby nebylo nutno investovat do další paralelní komunikace, což je jedním z mnoha důvodů, proč nesouhlasíme s plánovaným průtahem.

Vybudování průtahu přitáhne do města další automobily, které dnes dávají přednost cestě po teplické dálnici, a dopravní kolaps tu bude hrozit znovu, ale ve větším měřítku. A mimo jiné si připusťme, že dojde k výraznému zhoršení životního prostředí nejen v dotčených lokalitách. Nemluvě o estetice nutných protihlukových stěn lemujících komunikaci z více jak 80% její délky.

Není pravda, že Mělník je převážně cílovým místem pro nákladní dopravu. Hlavní problém máme právě s tranzitní nákladní dopravou. Osobní doprava tu žádný kolaps nezpůsobuje.

Shodou okolností, v jiném článku z minulého čísla, který informuje o nově vybudovaném sjezdu do přístavu, je řečeno: „…Po vybudování obchvatu (myšlen průtah, pozn. VŠ) tento sjezd získá na důležitosti, protože v tom okamžiku se kamiónová doprava dotkne pouze okrajových částí města….“ Ta slova, jako by přímo z mělnické radnice zazněla! Ano, zde je problém pojmenován! Ano, my se stavíme i za ty okrajové části města, za Blata, Rousovice a za jakékoliv další obytné zóny a nechceme, aby se kamionová doprava dotkla ani centra, a ani okrajových částí města!

Pan starosta klade občanským sdružením za vinu, že jsme se na Mělníku nedohodli, a tím došlo ke zdržení celého projektu. Vyzývá, abychom nyní táhli za jeden provaz. Výzvu přijímáme a doplňujeme: Vystupujme jednotně v zájmu Mělníka (včetně jeho okrajových částí!) a nedopusťme, aby si stát řešil své problémy, tj. nákladní tranzitní dopravu, na obydleném území města. Nesouhlasíme s umístěním komunikace I. třídy, jejíž význam je zejména pro dálkovou a tranzitní dopravu, do obytných částí města Mělníka. Nechť se radnice společně s občanskými sdruženími pere za urychlení velkého obchvatu! Podobně jako se například starosta a zastupitelstvo Velkého Borku pere za zájmy své obce.

Pan starosta dále vyzývá ostatní občany města, aby se k problému vyjádřili. Opět souhlasíme a apelujeme na občany, aby využili svého práva a vyjádřili se k tomuto problému. Dále vyzýváme politické subjekty ve městě, aby téma obchvatu zahrnuly do svých volebních programů a formulovaly v nich svou představu řešení problému.

Za OS „Okolo Mělníka“ Vladimír Špulák, za OS „Průtah vs. životní prostředí“ Michal Štajnc

 

mapa scenaru obchvatu a prutahu

 

Původní článek MĚSTU MĚLNÍKU HROZÍ DOPRAVNÍ KOLAPS, TVRDÍ STAROSTA z týdeníku Mělnicko 2009/50:

Po třech letech, kdy si podle názoru mělnické radnice město Mělník samo prohrálo boj o vybudování obchvatu či lépe řečeno průtahu městem tím, že se příslušná občanská sdružení postavila proti stavbě již odsouhlaseného průtahu, se tato akce opět začíná hýbat. Na toto téma jsme hovořili se starostou města Mělníka Mgr. Miroslavem Neumannem:

V jakém stádiu se akce v současné době nachází?

„Podařilo se zajistit určité finanční prostředky na pokračování geologického průzkumu, zpracování projektových dokumentací a další přípravné práce. Bohužel, stejně jako v minulosti, se opět aktivizují a tvoří i nová občanská sdružení. Vyslovují zásadní nesouhlas s trasou průtahu, odsouhlasenou územním plánem, kterou hodlá stát prostřednictví Ředitelství silnic a dálnic v Mělníku vybudovat. Tato situace se opakuje v naprosto stejné podobě, kdy občanská sdružení požadují, abychom tuto trasu, na kterou jsou finanční prostředky k dispozici, zatratili a pracovali na přípravě tak zvaného velkého obchvatu.“

Proč tedy radnice prosazuje vybudování „pouze“ průtahu, který z dlouhodobého hlediska dopravní situaci města Mělníka úplně nevyřeší?

„Samozřejmě bychom velice rádi výstavbu velkého obchvatu prosadili. Nejedná se však o akci naši, ale státu, který v současné době finanční prostředky na velký obchvat Mělníka nemá. Navíc tento způsob řešení dopravní situace města není dostatečně připravený. Nám je dnes nabízena možnost realizovat obchvat průtahovou komunikací a vyřešit tak prozatím alespoň vnitřní dopravu ve městě s následným vybudováním velkého obchvatu. S jeho výstavbou se počítá odhadem někdy po roce 2015, kdy by mohly být práce zahájeny. Pokud se nám nepodaří přesvědčit příslušná občanská sdružení, aby s námi táhla za jeden provaz, obávám se, že nastane situace jako před třemi lety, kdy jsme se nedomluvili, navržená trasa průtahu se stavět nezačala a nastane pak obrovský malér. Tím největším problémem ve městě je autodoprava, a to včetně parkování. Zvyšováním počtu osobních vozů v rodinách dopravní problém bude nejenom gradovat, ale domnívám se, že doprava v Mělníku v krátké době skončí kolapsem.“

Jakou šanci vidíte ve vyřešení této hrozivé prognózy?

„Radnice se již se dvěmi občanskými sdruženími sešla, v tomto týdnu se osobně zúčastním dalšího jednání, při kterém se budu snažit vysvětlit současný stav. Natvrdo řečeno: Jestliže nedospějeme k dohodě a výstavba průtahu zahájena nebude, na dlouhou dobu se v Mělníku žádná jiná obchvatová či průtahová komunikace nepostaví a dopravní kolaps bude pravděpodobně nevyhnutelný. To však neznamená, jak se veřejnost mylně domnívá, že z neznámého důvodu radnice na úkor obchvatu prosazuje průtah. Přípravné práce na velkém obchvatu souběžně pokračují. Obchvatovou alternativu v současné době k dispozici nemáme, reálný je pouze průtah. Vysvětlovalo se to před třemi lety, vysvětlovat to budeme muset i nyní. Byl bych velice rád, aby se k tomuto vážnému problému, kromě zmíněných členů občanských sdružení, vyjádřili i ostatní občané našeho města. Je samozřejmé, že každá stavba tohoto charakteru může někomu způsobit menší či větší omezení. Je ale nutné srovnat hrozící negativa s pozitivy, která výstavba přinese.“

 

Zdroj: týdeník Mělnicko 2009/51 a 2009/50,
Vladimír Špulák a Michal Štajnc



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

6 Jen krátce doplním


Jen krátce doplním několik podstatných argumentů z posledních jednání s tvůrcem projektu. U plánovaného přemostění železniční trati v oblasti jatek nejsou plánované protihlukové zábrany (protože to EIA nevyžadovala), věškrá dešťová voda z komunikace je svedena do potoka Pšovky (zřejmně to množství prosolené vody v zimních měsících neublíží), přeložky vedení spojeného s železniční tratí se budou šplaht k desítkám milonů atd...Obdobné problémy jsou i u přemostění trati v oblasti Blat, např. nutnost vybudovat novou elektrickou přípojku pro železniční trať od měnírny za Světicí (podmínka ČD) a spoustu dalších nutných přeložek technické infrastruktury. Dovedu si živě představit, jak naše děti běhají na městském stadionu v oblaku splodin z projíždějících kamionů a obyvatele městské části Blat žijí obklopení každodením smogem, neboť je doloženo, že Blata se nacházejí v přírodně nevětrané kotlině.

Neustále si nedokážu odovědět co toto řešení přinese pozitivního? Je pravdou, že ulici Itaské a Cukrovarské se jednoznačně uleví, ale následně tuto zátěž přeneseme na jiné obyvatele.

Proč vedení města Mělníka tak urputně prosazuje onu variantu průtahu? Proč vedení města Mělníka neudělalo nic pro přípravu velkého obchvatu od roku 2007? (i když se k tomu zavázalo na zasedání zastupitelstva při schvalování změny územního plánu).

Ve věci průtahu je doposud spostu nezodpovězených otázek.

6.1 nevím


Nějak mi přijde, že každý má na nějaké trase svůj osobní zájem. Přitom by stačilo nasměrovat kamionovou dopravu jiným směrem. Možná by ani žádný obchvat nebyl potřeba a stačila by místní úprava, semafory, nadchody, přechody, kruhové objezdy,...

6.1.1 a navíc


Ani jedna varianta není obchvatem. Jen vede jinudy. Stavět takhle nesmyslné silnice nemá smysl. Snad jen spojka z Řipské směr Vehlovice a nová silnice Pražská - Mladoboleslavská. Ale jinak je to k ničemu. Tohle nejsou obchvaty. Ani jeden.

Jediné řešení je vrátit se k trase, která byla projektována už po válce. A to trasa vedoucí za Chloumkem až za Liběchov. Vše ostatní jsou jen vyhozené peníze.

6.1.1.1 Za Chloumkem? Jako


Za Chloumkem? Jako vykácet les když jsou pod Chloumkem pole na kterých to jde jak nic? Pak by jsme taky v Hořínském parku mohly udělat ten avizovaný zábavný park ne?

 

Magnet172

6.1.1.1.1 On myslí....


.....asi tohle http://melnicek.cz/node/4770#comment  ( v komentáři) , což ovšem nikdo pořádně nezná a cestu tam nemám. Je tam také někde přírodní park Rymáň a musí se nějak do údolí mezi Liběchov a jeskyni Klácelku.

6.1.1.1.1.1 já přesně neznám, kudy to bylo plánované


Babička bydlela na Vehlovicích a vždycky, když jsme vyšli za ves směrem ke Střednicím, tak říkala, že tady má vést silnice, že je to naplánované někdy po válce. Předpokládám, že to někde v archivech bude ležet. Určitě by se to jen dotklo lesa za Vehlovicemi, vedlo to za býv. Liazem a muselo by to projít někde kolem střelnice a vysílače. Tam jsou také jen pole. Ale u Mělníka nevím, kudy to plánovali. Ale ty plány existovali a úplně nesmyslné mi tedy nepřijdou.

6.1.1.1.1.1.1 Takhle bych si to nějak představoval


Jde to většinou mimo obydlená území. A nemuselo by to být nijak drahé. Nabízelo by to do budoucna i nový most u Neratovic přes Labe směrem k Tuhani, o kterém se taky uvažuje, mezi Tuhaní a Č.Písky se dostat na I/16 a pokračovat po obchvatu směrem za Chloumek, mezi Vehlovicemi a Strážnicí a dál k Liběchovu. Na Chloumku by byla křižovatka s odbočkou směrem na Nový most, z části po stávající komunikaci k Peugeotu, kde by byl kruhový objezd (ten stejně bude).

6.1.1.1.1.1.1.1 Tak to bylo myšleno.


Jo, přesně nějak takto to bylo myšleno, ikdyž se i hodně spekulovalo táhnout silnici mezi Skuhrovem a Malým Ujezdem, či mezi Jelenicemi a Vavřinčem. Tohle by bylo možná nejlepší a nikdo by se nemohl vymlouvat na rezervaci mezi Vruticí a bývalým mlýnem v Jelenicích + Přeplatilov.

Tam u Kly Větrušice, co Ti končí ta modrá značka, by vedla trasa přes Štěpánský most a za benzínkou by mohl být kruháč. Tady by se polema objelo klikaté Obříství s Chlumínem a za ním by se jelo po krásné široké silnici do Hostína u Vojkovic. Odtud pak na dálnici. To by bylo pro kamioňáky od K.Varů apod., kteří jedou na MB a Polsko lepší, než kdyby jeli kolem Spomyšle přes ,,nový" mělnický most , kolem krematoria na ten Chloumecký kruháč a po červené trase k Vavřinči.

PS: Je vidět, že už tenkrát něco věděli, a pořád platí to staré, že někdy objevujeme objevené. Mimochodem, je až k nevíře, kolik věcí bylo objeveno v dobách antiky, zapomenuto za středověku a dnes to opět objevujeme.

5 Důvod vysoké dopravy přes Mělník


Všichni tady řešíme, proč je v našem městě takový pohyb kamionové dopravy a přitom nikdo neřekl, v čem je zakopaný pes. Je to jednoduché: na silnici I/16 se neplatí mýtné. Kamióny jedoucí po D5 od Rozvadova sjedou z dálnice a pokračují zadarmo přes Slaný, Mělník, MB na R10 nebo Jičín, Polsko. Ušetří si km, mýtné, čas. Toto jsem si nevymyslel, ale kdysi to zveřejnil jistý deník. Myslím, že má pravdu. Stačilo by zavést mýto na I/16 a doprava by se sklidnila. Jenže to se nehodí Praze, protože nemá okruh.

Navrhoval bych místo nesmyslných požadavků založení OS "za zavedení mýta pro vozy těžší 12t na silnici I/16 v celé délce a na I/9 mezi Prahou a Liběchovem".

5.3 Dokončení okruhu R1


To v tomto případě je ale spíše třeba tlačit na dokončení severozápadního okruhu R1 (obchvat Prahy). Ten se bohužel dostává do skluzu a bude stavět jako jeden z posledních (možná úplně poslední z etap R1). A taky z D5 se dostat do Slanýho není jednoduché... musíte stejně k Praze a pak se vracet zpátky SZ do Slaného (s mýtem). Proto někteří si to zkracují přes Kralupy po naprosto nevyhovujících silnicích II. třídy (bez mýta), kralupský most (hrůza) a pak Mělník... Tahle oblast SZ od Prahy je opravdu dost špatná. Chybí tu mosty přes Vltavu a vyhovující silnice... A nějaké tangenciální spojení tvoří jen I/16, která bohužel vede skrz Mělník :-/  

5.2 Kamiony


Silnice jsou na Mělníku v hrozném stavu. Pořád se to svádí na zimu, ale je to hlavně od kamionů. Zkuste se projet po dnešním ,, obchvatu" od nádraží ČD ke Kokořínské ulici, nebo doporučuju se projet od Skuhrova na Vavřineč, kde jsou na nadjezdu u Malého Ujezda doslova vylisované koleje. Je to podobné, jak příspěvek výše ( zákazy, mýtné, dálniční známky).

Opravdu se kdysi i uvažovalo, že hlavní tah z České Lípy na Prahu povede směrem na Spomyšl ( otázka je, jak je dnes takto využívát). Rozbor možností tranzitní kamionové dopravy v okolí Mělníka jsem tady nedávno opět již někde zase představil. Pokud se někomu zdá, že je nesmysl aby kamiony od MB najížděly v Praze na velký pražský obchvat, nebo, aby se od Liblic budovala nějaká silnice na Větrušice-Štěpánský most-Chlumín a po staré silnici na dálnici, odkud mohou na Teplice, či Karlovy Vary, tak je tedy zkusme nechat vjet od Skuhrova do Mělníka, pokud zde končí. Přece se dá lecos kontrolovat a vybírat mýtné, nebo dokonce pokuty.

Obrázek uživatele Honzique

5.1 ...


to za tebe navrhne ministerstvo dopravy brzo Smiling

5.1.1 nevěřte tomu


dokud nebude okruh, mýto nebude

4 Bez komentáře


4.1 To jsem blázen...


Další v řadě těch prozíravých kteří věděli o obchvat včas? A že by spojitost s jednou nejmenovanou politickou stranou?

3 Pan starosta a ŘSD...


Zaslechl jsem takovou podivnou šeptandu. Podle ní jeden nejmenovaný představitel ŘSD (dost vysoce postavený a navíc bývalý Mělničák) získal silný dojem že pan starosta velký obchvat nechce. Že by nějaké skryté zájmy? Ale je to jen taková drobná poznámka která padla při setkání se starým kamarádem...

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2 opsáno bez komentáře


http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=018&r=mfstredcech&c=1322591

 

Diskuse o průtahu městem pokračují

Bude v budoucnu průtah Mělníkem, nebo nebude? Diskuse o řešení dopravy ve městě pokračují. Vedení radnice, jež vidí v průtahu jedno z řešení současné komplikované dopravní situace ve městě, hledá kompromis s občanskými sdruženími, která jsou proti stavbě. O referendu radní zatím neuvažují. Názory lidí budou možná zjišťovat během letošních voleb do parlamentu, kdy by voliči mohli zároveň vyplnit dotazník, zda chtějí obchvat města.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)

2.1 Snad v roce 2020 něco bude.


Z toho plyne, že díky různým o.s. bude první kopnutí do země na stavbu obchvatu/průtahu za 5 let a dokončení za dalších 3-5 let. Možná v roce 2020 by se mohlo něco slavnostně otevřít. Kdyby se dodržely původní plány, mohl být alespoň ten průtah v současné době už skoro hotový a mohl se plánovat ten velký obchvat v oblasti Rousovic. Mohlo být hotovo i přemostění dráhy u jatek...

Obrázek uživatele milk

2.1.1 Revitalizace průtahu


Pravda je,že kdyby se pořád neprotlačoval průtah městem,mohla již začít výstavba obchvatu.Výstavba průtahu dopravu přes město nesníží,zbytečně se promrhají finance a obchvat se jednou musí stejně postavit.

Souhlasím,že měly být dodrženy plány na vybudování obchvatu.

Název OBČANSKÉ SDRUŽENÍ znamená,že je to sdružení občanů a ne politiků,majitelů pozemků a firem.

Přemostění dráhy u jatek?Maličkost,zbourat několik baráků,přemístit inženýrské sítě a pár nájezdů na současné komunikace.Nebo přemostit tutéž trať ve volném prostoru za Mělníkem? 

2.1.1.1 Přemostění.


Jen k tomu přemostění - ono to přemostění u jatek není od věci. Když se však udělá velký obchvat, bude vybudováno jen jedno přemostění někde na Blatech a u jatek by to určitě zůstalo jak to je dnes (bez nadjezdu). V případě průtahu bylo plánováno přemostění jak u jatek, tak na Blatech.

A v případě dotazníkového šetření u voleb by lidi taky měli přesně vědět varianty, o nichž by se hlasovalo. Dosud je k vidění přesnější plán snad jen u toho "průtahu", zatímco od velkého obchvatu nikdo nic přesně neví, tím myslím, kudy přesně a jakým způsobem by silnice měla vést. Když nikdo nebude znát rozdíly, nelze o tom přeci hlasovat, neboť lidi dají jen na nějaké sousedovo plkání, aniž by viděli přesné plány.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1 Ve výše


Ve výše položeném článku k této diskuzi je přehledný plánek všech navržených variant.Asi tak tři je možné považovat za průtahy,ostatních asi 8 jsou jasné obchvaty.Proto nevím,co je zde nejasného.

Přemostění železniční tratě každých 500 metrů by byl opravdu luxus.Je nadjezd na hlavním tahu proti mostu a žádný není potřeba ani u jatek ani na Blatech.Byl by až v prostoru mimo Mělník,to znamená za Velkým Borkem nebo Malým Újezdem.Obchvat by totiž navazoval na silnici na Prahu až za Kelskými Vinicemi.Mělník není jediným městem,kterým prochází železniční trať a tak se je třeba poučit od jiných.

2.1.1.1.1.1 Nejasného...


Nejasného? 8 (+3) čar je docela dost možností, na to, že se má vybrat jen jedna. Přeci to musí jasně specifikováno, co a jak kde bude. A ne nakreslit na mapu X čar a bavit se o tom, že je všechno jasné a hned zítra lidi mohou hlasovat. To je přeci nesmysl.

2.1.1.1.1.1.1 X čar ...


Ta mapa X čar je součástí dvousetstránkové studie, která posuzovala X variant a která je dostupná na webu města. Nakonec se rozhodovalo mezi dvěma nejsmysluplnějšími variantami - průtahem přes řepný plac (původně přes Cukrovarskou ulici s demolicemi obytných objektů - v plánu červeně) a obchvatem mimo zástavbu (z Pražské přes Brabčov mezi Chloumkem a Mělníkem - modře). Zpracovatelé studie nedali jasné doporučení, obě varianty vycházely téměř rovnocenně - záleželo na hledisku. Z dopravního hlediska byl jednoznačně lepší obchvat, z ekonomického průtah. Z hlediska životního prostředí průtah více ohrožoval obyvatelstvo, obchvat přírodní lokality. Rozhodnutí bylo na zastupitelstvu, které hlasovalo pro průtah, prosazovaný starostou a jeho partou. My jsme se snažili prosadit obchvat a stále si myslíme, že jde o lepší řešení, i když by byl realizovatelný o několik let později. V těchto souvislostech by měla být položena otázka v případném referendu.

Pro zajímavost dnešní aktualita:

http://zpravy.idnes.cz/bemuv-pritel-janousek-vyhodne-koupil-pozemky-u-melnika-pjm-/domaci.asp?c=A090810_085650_domaci_ban

Vladimír Špulák, OS Okolo Mělníka

2.1.1.1.1.1.1.1 Opět průtah.


Také jste zapomněl zmínit lidi z Chloumku, kteří velkému obchvatu nakloněni příliš nejsou. Mimo to, nemáte jistotu, že za několik let by obchvat ještě někdo chtěl financovat. Teď když je možnost postavit aspoň průtah a mít státní peníze na stavbu, tak se to neustále blokuje. Což je sice vaše občanské právo, kterého evidentně využíváte, ale až tu dalších 10 nebo 15 let nebude žádná změna a stav bude horší a horší, tak alespoň lidi uvidí, komu za to poděkovat.

2.1.1.1.1.1.1.1.3 Lidi z Chloumku


Lidem z Chloumku, reprezentovaným dobrým známým pana starosty panem Šťastným, s panem Roubíčkem v pozadí, by vadil hluk z obchvatu 600 m od nejbližší zástavby. Bytové družstvo, které já osobně zastupuji, má mít kruhák v Rousovicích 40m od baráku, na Blatech jsou na tom ještě hůř. Máte pravdu, legitimně hájíme své zájmy. Ale nechceme problém přesunout pod okna někoho jiného, chceme dlouhodobě dobré řešení. A nikdo nemůže říct, že jsme radikálové, kteří si půjdou lehnout před bagry, proto jednáme a jednáme...

Vladimír Špulák

Obrázek uživatele Honzique

2.1.1.1.1.1.1.1.2 tak tak


Tak tak. Lepsi prutah nez kulovy. Mimochodem ministerstvo dopravy chce napred prutah, a pak az obchvat. A na tento fakt se bohuzel ohlizet musime, protoze je to jeden z "investoru". A to je taky jeden z duvodu, proc se asi ted prosazuje. Kdyz vynecham spekulace ohledne zhodnoceni ci znehodnoceni pozemku..jedna pani povidala, zavist, nenavist, politicke pre...

A vychazi se z faktu. Vzdyt pred dvema lety co jeste dele tu probehlo pocitani aut. A co vyslo? Ze jsme cilove mesto (neni se cemu divit si myslim). To je fakt. Hodne lidi si to tady nechce priznat. Mozna by pomohla dalsi studie, a pak nova a nova a nova a nakonec nebudou prachy ani na ten prutah.

Mimochodem - myslite si, ze kdyz se napred postavi obchvat, prutah drive ci pozdeji nebude nasledovat??

2.1.1.1.1.1.1.1.2.1 Lidská prostoto...


Stát potřeboval změnu územního plánu. S tou se město potýká cca 12 let. Výsledek? Kdykoliv se někde objevila zpráva o nějaké variantě obchvatu, vždycky se v cestě našli skoro stejní majitelé pozemků - překvapivé. Je pravda že jakýsi průzkum v roce 2005 ukázal, že 40% aut je tranzit. Nechci zpochybňovat metody toho průzkumu (jak se dá zjistit které auto jen projíždí?), ale podle mého názoru vyhnat z města cca 10.000 aut za den (a to nemluvím o pátku a neděli kdy je tranzit jistě mnohem větší) by bylo velice příjemné.

2.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1 Tranzitní


Auta, která městem projedou se sčítají tak, že se zapíšou jejich RZ/SPZ (poslední 4 čísla), čas průjezdu (interval 5 minut) a typ auta (OA, lehké/těžké NA, bus, cyklista...). Je několik stanovišť (na vjezdech a výjezdech) a pak se podle se z toho množství údajů určí, které auto ve městě zůstalo a které pokračovalo dál.

2.1.1.1.1.1.1.1.2.1.1.1 Tranzitní vs. cílová


V poměru tranzitní / cílová doprava je právě jádro sporu. Ředitelství silnic a dálnic argumentuje tím, že Mělník je cílové město, proto obchvat nepotřebuje. My tvrdíme (a jsme v tom zajedno např. se senátorem Nedomou), že zmiňovaná studie nerozlišovala osobní a nákladní dopravu - pokud jde o nákladní dopravu, ta je převážně tranzitní (počítaje v to dopravu do přístavu) a nemá ve městě co dělat. Když ji vytlačíme na obchvat, osobní doprava město zdaleka tolik nezatíží. Myslíte si, že když se vybuduje průtah, bude ŘSD za pár let investovat do paralelního obchvatu? Ne, pěkně nám budoucí přeložku napíchne do průtahu někdu u Blat. Tak je to i zaneseno v územním plánu středočeského kraje. Zítra, 17.2. jedeme se starostou na ŘSD vyříkat si tyhle argumenty, tak uvidíme...

Vyčítáte občanským sdružením, že blokují řešení... Díky OS se před pěti lety nezbourala půlka cukrovarské ulice. A vidíte - našla se lepší varianta přes řepný plac. Zkusme najít ještě lepší řešení. 

A otázka pro "referendum"? Vybudování průtahu dle stávajícího projektu v horizontu 3-4 let NEBO zahájení prací na obchvatu, realizovatelném za 5-10 let.

Mimochodem, byli jsme přítomni práci na přípravách projektu. Stovky metrů průtahu by musely stát na pilířích - bylo by to sakra drahé. Rozsáhlá mimoúrovňová křižovatka by mj. ukousla také značný kus sportovního areálu na Podolí.

Vladimír Špulák

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1.1.1.1.1.1.1.1 co tím vyřešíte?


Mohu se zeptat, co se tím vyřeší, že se ten průtah postaví? (tedy krom toho, že se "v Mělníku konečně něco postaví"?) Mně to totiž pořád nedochází.

Bude na ten průtah navazovat odklonění dopravy z Mladoboleslavské? Odklon z Malého Spořilova? Odklon ze křižovatek Kokořínská/Nádražní (přejezd), Řipská/Chloumecká (přejezd)?

Možná jsem hloupá a někde to tam je, ale já pořád vidím jenom průtah, který se postaví na řepném place a stejně požene tranzit kolem cukrovaru, kolem Shellky, kolem nádraží a přes vlečku na Malý Spořilov k pšoveckému kruháku. Kde je to zlepšení?

2.1.1.1.1.1.1.1.1.2 :-)


Já vidím další problémy. Podle mého přemostění na Řípské zruší fotbalové hřiště. A druhý zádrhel je v tom, že v místě řepného placu budou protihlukové stěny. Tím silnice prakticky rozdělí město na dvě části. Kdo by přes takovou silnici pustil třeba malé děti do školy? Ale ono se brzy začne mluvit o obchvatu přes Chloumek. A proč jsem o tom přesvědčen? Protože pozemky na této trase koupil pan Janoušek. To znamená že ODS to na ŘSD i na radnici snadno zařídí :-)

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Vedení průtahu.


Na ten průtah existují už dost přesné plány souhlasné s ÚP. V obrázku nahoře je vidět pod takovou červenou barvou. Od Prahy: vede po řepném place, dál stále rovně plus mínus po bývalé vlečce, přemostění přes trať, podél firmy Beck, bývalé (?) studny Světice. Zde se to stočí doleva a projde se skrz domy na Blatech (zde vidím jediný problém v zastavěné a obydlené části), po poli kolem sila, k jatkám (zde u jatek přemostění přes trať - spojení se Řipskou) a po poli mezi těmi průmyslovými budovami a napojení u Peugeuta na stávájící I/9.

Pokud jde o Mladoboleslavskou, tam je možné řešení v budoucnu, kdy se provede přeložka - a to někde od Blat směrem k východu na Velký Borek, Malý Újezd... nevím.

 

Jinak podrobná dokumentace pro EIu je zde (pdf 5,4 MB).

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2 Napojení I/16


Ano je to tak, pokud opravdu bude vybudován průtah nebude v té chvíli nutné stavět druhou paralelní komunikaci (součást obchvatu) a provede se napojení přímo na Blatech do zastavěné zóny. Toto není riziko jak zmiňuje pan starosta, ale je to prostý fakt. Znamená to, že veškerá tranzitní doprava směřující od Prahy a Mladé Boleslavy opět vjede do města zanechá maximální možné emise v přírodně nevětrané kotlině (Blata, Nádažní)a nadjezdem u jatek vyjede ven. S takovou představou projíždějících kamionů okolo fotbalového hřiště se nedá souhlasit.

O.s. městské části Chloumek argumentuje obavou možného hluku z obchvatové komunikace vzdálené 700 od domů. Myslíte, že je to adekvátní argument ?

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1 Provětrávání.


A o co je oblast Neuberku provětrávanější, než část kolem sila, ulice Dobrovského, jatek? V obou případech jde o část bez vysokých překážek, rovina zhruba v západo-východním směru (tedy ve směru nejčastějších větrů). A ten hluk - ano, to je problém obecně. Na druhou stranu proč by si Chloumečští nezaložili své o.s., tak jako to udělali jiní? Ale samozřejmě musejí mít pádné argumenty.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 pochopila bych to


takže kromě lidí bydlících v okolí řepného placu tato varianta postihne také obyvatele Blat. no dobrá, můžeme diskutovat, o co jsou Blatečtí horší občané Mělníka, než Chloumečtí, fakt je, že na Chloumek se postavil chodník, a na Blatech ještě nejsou ani povrchy ulic, takže je zřejmé, kdo se hřeje na výsluní zájmu. O to nic. Stejně se to někoho dotkne, to je mi jasné.

kdybych tedy jela opačným směrem, připadla by mi nejlogičtější trasa, která na té fotce je snad fialová (moc dobře není vidět a nejde mi rozkliknout). tedy I/9, Peugeot, přemostění Řipská (?? a kam dáme to hřiště?), úrovňová křižovatka s Chloumeckou (??), pak pořád rovně (přes Blata, když to jinak nemůže být) až za Velký Borek, tam stočit, připojit směr na MB a přes kopec připojit směr na PHA ještě před Kelskými Vinicemi.. a pak stačí na kraje města postavit značky se zákazem vjezdu kamionů (kromě úseku u nového mostu směrem na Slaný a do přístavu).

Tím odvedete tranzit z úzkých ulic města a Italská a Cukrovarská klidně můžou zůstat jednosměrné. Na řepném placu může být hromada hřišť, dráha na brusle a celkově městská zeleň.

:-)

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.3 Dopravní hřiště, brusle.


Dneska jsem si vzpomněl na Vás, když jsem jel kolem "dopravního hřiště" v Mlazicích. To je další možnost, kde by se alespoň trochu dalo in-line bruslit. Přijde mi, že je naprosto nevyužité. Vím že je tam na brusle mizerný povrch, ale kdyby se udělal nový, tak hnedka bude místo kam vzít sebe nebo děcka na brusle. Všechno ostatní včetně záchodů a oplocení tam je... Ani by se nemuselo stavět zgruntu něco nového za Tescem. Ale měst zřejmě nechce zaměstnat alespoň jednoho člověka, který by to tam správcoval... Nebo už dlouho plánované vyasfaltování cesty těsně u Labe pod cukrovarem a dál. Další prostor. Mělník je jedno z mála měst, co nemá u řeky žádnou promenádu. Nevyužitý potenciál na soutoku dvou nejvýznamnějších řek Česka.

 

P.S. Hlavně ať si toto nikdo nebere do volebního programu Eye-wink Protože sliby chyby a jistě každý má svý nápady.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2 :-)


Tohle řešení padlo s tím, jak někdo chytrý na radnici začal rozprodávat parcely ve Vinohradské (dnes Medové) a dál na rodinné domy. Od té chvíle přestala být trasa za Slovany aktuální...

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Blata, Chloumek...


Nevím proč mluvíte v tónu, že je stále někdo upředňostňován. Nějaké drobné problémy mají snad všechny čtvrtě... Chloumek má chodník, Blata zase kanalizaci a nový chodník v Kokořínské (od závor k městu). Všechno nejde dělat přeci najednou a stále je co budovat a zlepšovat. V tom návrhu jak píšete je třeba ještě zohlednit katastry těch ostatních vesnic, tedy Velkého Borku a Kelských Vinic. Co když lidi odtamtud taky nebudou chtít, aby jim za vesnicí, kde dosud byl klid, jezdila auta? A na jejich úkor by se řešil problém Mělníka. Je zdánlivě jednoduché říct - uděláme co největší oblouk mimo Mělník, ať to neotravuje mělnické občany a co za našimi hranicemi nás nezajímá.

Hřiště na Podolí - pokud vím, funguje zde už pouze jen to jedno umělě zatravněné (z původních 3 hřišť), ostatní jsou ladem bez využití. Prostor by podle návrhu nebyl výrazně zmenšen. I zde by zbylo dost prostoru pro různá hřiště jak říkáte.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 víte


ty kamiony nejsou obyvatel města Mělníka, ani obyvatel okolních vesnic. ty sem jezdí (pokud rovnou nejedou jako tranzit) do přístavu/překladiště. a to by měla být starost státu, aby takhle jezdícím kamionům zabezpečil dopravní cestu. taková dopravní cesta by dle mého neměla být na území obydleném, zastavněném lidskými obydlími.

nikomu z nás se nelíbí, aby kamiony jezdili za naším domem (vím, o čem mluvím, bydlím v Mlazicích, a dokud nebyl ten druhý kruhák na novém mostě, tak noc co noc jezdili - zkracovali si cestu - přímo po Českolipské pod oknem.). proto jsem proti průtahu. silnice tohoto druhu mají vznikat raději "za humny", než uprostřed obydlených čtvrtí. na tom se snad shodneme, ne?

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Už nevím jaký předmět sem psát :-)


Ale jo, to se shodneme. Smiling Ono to už dávno mohlo stát. S dostavbou nového mostu (zač. 90.let) a nadjezdu na Průhoně byl zároveň plánován celý ten "velký obchvat", jak ho tady všichni popisujete. Jenže změny po roce 1989 to všechno zabrzdily a místo dostavby obchvatu se všechno zastavělo domečkama a teď je problém kde to v nějaké rozumné formě vést.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Ale, Mělník přece už obchvat dávno má :-) .


No jasně, a nemusí si dělat starosti ani občané Rousovic, Kel, Záboří, Velkého Borku ,Malého Újezda,Skuhrova,Vavřinče či Blat, ale jenom města Liběchova, se kterým se zkrátka nepočítá nikdy Smiling . Oni tam před tu pravoúhlou zatáčku před restaurací Beseda dají semafor.

Jak to funguje? Tranzitní doprava od Karlových Varů přijíždí od města Slaného. U vsi Staré Ouholice se přidává tranzit z Prahy a od Teplic ( dálnice). Sjezd do přístavu byl nedávno dokončený a příjezd od České Lípy a potažmo Štětí a Litoměřic je z druhé strany zcela bez problémů, že ? Zapoměl jsem snad na nějaký směr tranzitní dopravy ? O Kokořín a Mšeno asi nejde,co ? No jistě, přece Mladá Boleslav, někdy považováno za vůbec nejhlavnější tranzit. Oni tam mají moc hezkou rovnou silnici do České Lípy, která se vyhýbá Bělé pod Bezdězem i Doksům a u vsi Jestřebí je po ni možné jet s českolipským tranzitem přes Liběchov na Mělník, či dál Smiling.  Ale, to by zase huntovalo krásný Máchův kraj. Nejleší by bylo, kdyby jeli po dálnici z Bolky až  do Prahy a pak s ostatním tranzitem, což je sice pěkná zajížďka, ale bylo by po starostech a nic by to nestálo. Je až k nevíře, co by se dalo v polích u Mělníka budovat za trasy. Jedna byla o tom, jak se doprava od Větrušic prosmykne kolem Záboří někam k Malé Újezdu, kde přijme směr Mladá Boleslav a dále ke Chloumku s nějakou odbočkou do Přístavu. Většinou to mělo vést mezi městem a Chloumkem, což se pochopitelně nikomu moc nezamlouvá a problém Liběchova to stejně neřeší. Pokud si to ale promítneme trochu obráceně, tak by zase někde před Liblicemi mohla vést silnice od Boleslavi v jakémsi oblouku pod Zábořím ke Štěpánskému mostu. Za mostem ( benzinou) by mířila po polích někam k Hostínu u Vojkovic a na dálnici. Co ale s těmi kamiony, co nechtějí z Mladé Boleslavy ani do Karlových varů či Teplic a Litoměřic, ale přímo na Mělník, či do Štětí ? A je vůbec nutné, abychom byly k trasám kamionů nějak ohleduplní a zkracovali jim je ? Neberte to, jako nějakou hotovou a vážnou myšlenku, ale spíš jako rozšíření spektra nápadů. Někdy může znamenat méně i více a fakt je, že si musí každý kamioňák uvědomit, že prostě všude z technických důvodů ( zatáčky, úzké silnice) i nařízení ( obytné zony, přírodní rezervace) jezdit nemůže. A z podobných důvodů jsem ani neuvažoval, zda by třeba někde za Býkví u Chramostku nešlo polemi vést přes Vltavu nějaké další zkrácení mezi Chlumín a Hostín.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Já jsem debil,nedovedu


Já jsem debil,nedovedu složit takový elaborát.Mě stačí stát u vlakového nádraží,kde obousměrně souběžně probíhají silnice MB-Slaný a Praha-ČL a hned na to mám názor.Je mi šumafuk odkud a kam ty kamiony jedou.Zkrátka je jich tam dost.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2 Zase jsi se chytil.


Kolem nádraží by v této studii vůbec žádné kamiony nejezdily, protože by do Rousovic od Prahy, ani od Boleslavi nesměly. A pak, bylo to myšleno spíše jako žert, protože by asi nikdy nikdo neschválil, aby kamionová doprava směla na Mělník pouze od Býkve a Liběchova. Teoreticky to možné je a třeba v sousedním Německu, když se někdo vydá z Prahy do Karlsruhe v Bádensku, tak také nejede krátkou trasou z Heilbronnu po silnici 293, ale sype to po E 50 a pak po E 35, ačkoliv je pomalu jednou tak dlouhá. ( ale rychlá)  Zapomeň na to. Hezkou neděli.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4 Slovní úloha


Matematika je svinstvo.Silnice jednou tak dlouhá je stejně dlouhá jako původní veličina(10x1=10).Školák by řekl,že silnice je ještě jednou tak dlouhá(10+10=20)a nebo je dvakrát tak dlouhá(10x2=20).Musíme se uči celý život.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1 Tak si to vem ale k srdci.


Většinu věcí, které lidé vymýšlejí, mají už někde zmáknutou a je úplně normální a běžné se podívat třeba k sousedům pro inspiraci. Ostatně se tak mnohdy děje, aniž by si to člověk vůbec uvědomoval. Milku, jaké jsou oficiální návrhy řešení obchvatu, to už zná asi každý občan města, ale měl bys také nějaký nápad ?

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1 Tak to vidíš..


... Milku. U sousedů mají nadůrovňové křižovatky ( o několik příspěvků níže) a taky je to důvod k zamyšlení a diskusi, zda by to nemohlo být i u nás. Škoda ale, že nepřijdeš s nějakým návrhem obchvatu. To vůbec nemyslím zle, a každá myšlenka může mít něco do sebe.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1 Tak to vidím


Ona nejen matematika,ale i ta čeština je svinstvo.Ta tvoje nadůrovňová (s koužkem-má být s čárkou nad u)se jmenuje mimoúrovňová.Přiznávám, že jsem jich jen pár viděl(Německo, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Slovinsko, Srbsko, Makedonie, Řecko, Slovinsko, Chorvatsko, Itálie, Francie, Španělsko, Benelux)

Tak nám tu povyprávěj o křižovatkách v Austrálii.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.2 Dobře..


udělal jsem chybu, ale když kolikrát vidím, nebo slyším hrubky v televizi, tak to zase tak hrozné není. O křižovatkách v Austrálii vyprávět nebudu, ani psát, protože o nich nic nevím.

 Chápu, že se občas někdo nudí, nechce psát článek, nebo něco vymýšlet, někdy ani diskutovat, zkoumá reakce a názory druhých, a také si rád porýpe, pro zábavu, aby měl třeba navrch, ale, ...ačkoliv se to chvilku hrát dá, jako šachy, tak když to nejde uklidnit ani po dobrém, hlava mi to holt nebere a nemá to smysl. Víš, každá diskuse může zajiskřit a pokud jsou diskutující rozumní, tak se neuráží, ale koukají se nějak dohodnout a v dobrém to ukončit. Na Tebe neplatí ani kontraodpovědi, které by Ti napověděli, že něco přeháníš, ani dobře míněné věty, které Ti nabízejí prostor k serioznímu projevu. Věřím, že bouřlivé diskuse mohou zprvu čtenáře i někdy pobavit, ale pak už toho mají jistě všichni dost. Nemá to cenu.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.2.1 Jako kdyby mě paní


Jako kdyby mě paní učitelka kárala za špatně napsaný diktát. Čím to že dnes to fakt neřeším? Laughing out loud Ale díky za radu vezmu si ji do života Laughing out loud A Až tu bude ten závodní pkruh budu usolivat aby tam byla Sokratesova zatáčka Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.2.1.1 Eh?


Že ty vdechuješ ty zelené výpary od sousedů zespoda? Smiling

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.2.1.1.1 Si to pamatuješ jo?


Si to pamatuješ jo? Ale ne dneska jsem se šel podívat na jeden večer k rodičům a tady jsou pouze solidní spoluobčané Laughing out loud Ale leze na mě nějak to jaro. Jak svítilo sluníčko tak jsem v nějaké euforii Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.1 Mimoúrovňová


Mimoúrovňová křižovatka je přeci úplně něco jiného... Eye-wink Ne to, o čem se tu mluvilo v souvislosti se Seifertovou ul.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.1.1 Třeba chtějí udělat


Třeba chtějí udělat něco ako v USA. Auta by jezdila nad domy po dálnicích a s cesty mezi domy by byly spojeny mimoúrovnovýma křižovatkama a první by byla u Seifertky Laughing out loud

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.1.1.1 Jasná budoucnost


Souhlasím,z té dálnice nad zámkem,podle věže kostela by byl překrásný výhled na Mělník.Zvýšil by se ještě více nápor zahraničních turistů,kterých se na Mělník i tak hrne čím dál tím víc.Po dokončení revitalizace a postavení lanovky už by nebylo na Mělníku k hnutí.Večer by již teď napěchované náměstí bylo k prasknutí.A to ještě neznáme tajné plány z radnice.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.4.1.1.1.1.1.1.1 Ted my tajný zdroj


Ted my tajný zdroj říkal že v Hořínském parku vznikne přírodní safary. Z něho povede přes vodu kabinková lanovka ke knihovně. Dříve na Mělníku prý jezdily tramvaje a ty se vrátí. Z Mlazic přes Zádušní, Cukrovar, Blata na Chloumek. Obchvat bude pod zemí a vystaví se formou vyhloubění vybudování tunelu a zasypání. Bude mít 6 výjezdů a tudíž nikdo nebude muset jezdit městem. Na polích pod Chloumkem vznikne výstaviště, za Blatama závodní okruh a z kulturáku multifunkční kulrurní centrum pod názvem T-Mobile aréna a bude tam hrát Olympik Mělník.

 

Asi na mě leze jaro Laughing out loud

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3 Určitě v Kocourkově


Opravdu ohromující informace s čísly silnic v Něnecku pro všechny zde diskutující.Přiznám se,že patřím mezi ty ubožáky,kteří do Karlsruhe ještě nejeli a v brzké době ještě nepojedou.

Jsem poněkud přízemní,hledám tady jen informaci o řešení dopravy na Mělníku.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2 Jsem opravdu chycen


To jsou dva rozdílné pohledy.Jeden řidiče a druhý turisty jezdícího autem jen do práce a zpět.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1 Jsme v Kocourkově ?


Tak já myslím, že snad všichni tady chceme, aby nám tu hlavně přes město nejezdily kamiony a pokud možno se nám vyhýbala okolní doprava, která tady nekončí. A neříkej mi, že to řidič penzista vidí jinak.

Obrázek uživatele milk

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1.1 Nyní


Před dvěma léty profesionální řidič a nyní řidič penzista  to vidí opravdu jinak než sváteční řidič.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1.1.1 No dobře...


....a nechceš jít diskutovat zase třeba s někým jiným o chodníku ve Vehlovicích Smiling? Ty člověče víš, že já chodím pěšky, pak jsem zase najednou sváteční řidič, tak když to tak všechno víš, tak  že bys diskutoval o tom městě Smiling.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1.1.1.1 Nebud na mě zlý Dyt já


Nebud na mě zlý Sad Dyt já vás mám rád!!!   :-DDD

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1.1.1.1.1 Neboj


...s Tebou by se takhle nehádal Smiling.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1 Vlastně jsem zapoměl dodat, že


....., kdysi opravdu nějaká studie uvažovala o tom,že budou auta z Prahy přijíždět na Mělník po novém mostě. Jenže se automobilisté nikdy neshodli na tom, co je lepší. Na straně jedné rychlá dálniční  a delší trasa mimo obce a na druhé straně kratší pomalejší trasa po slušné rychlé silnici přes několik vesnicí. Kde není zákazů, tam není co řešit, a tak si každý jezdí podle nálady a uvážení. A málem bych zapoměl na dálniční známku. Některé úseky bývají bezplatné, ale tamní situaci neznám.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Moje řeč. On kdyby si


Moje řeč. On kdyby si dal někdo minimální práci a namaloval několik přechodů po celém městě tak by to hned bylo lepší. Proč u nás nejsou udělat spomalovací pruhy a jinde na silnici první třídy jdou taky nějak nechápu a proč nemáme chodníky oddělené od vozovky už taky nechápu. Ale asi jsem taky debil. Obyčejný volič který se podívá na krásný kilometr dlouhý chodník na Chloumek a půjde volit. Odevzdá hlas a zase bude radnice ráda když budu čtyři roky držet hubu a krok Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2 Momentální retardace :-)


Máš nějaký příklad silnice I. třídy, kde je retardér? Retardér se dělá v hustě obydlených částech, kde prostě spousta lidí chodí a to ještě povětšinou na místních komunikacích (ve městech, neberu teď vesnice a nějaké II. a III. třídy). Pokud jde o vlakové nádraží a umístění zpomal.pruhu: když se nad tím zamyslíme, tak ano, chodí tam lidi - většinou přes den, několikrát za hodinu přejde skupina lidí když přijede/odjede vlak. V noci a večer tam nepotkáte živáčka - ovšem retardér by tam byl pořád. A všechna ta auta by musela neustále zpomalovat a znovu se rozjíždět - přestože by tam nikdo z chodců nebyl. A to u nákladních aut je dost problém - hluk, otřesy apod. Když si představím retardér na Mladoboleslavské, Cukrovarské, Italské... tak ten nejbližší domek by to schytal totálním nervovým zhroucením majitele. Pacienti v sanitkách při akutních transportech by na tom nebyli lépe. To jen k tomuto. Není to tak jednoduché všude naplácat retardéry, byť samozřejmě někde vhodné jsou. 

Jinak se docela divím, že vám ten chodník v Chloumecké leží tak v žaludku. Co třeba ten v Mladoboleslavské? Nebo nějaké nové chodníky v klidných rezidenčních zónách Mlazic? To vám nevadí? Nebo chodníky v ulicích pod kulturákem, kde projede jedno auto za 1/2 hodiny? Narozdíl od Chloumecké, kde jezdí aut požehnaně, silnice úzká a bez chodníku se tam lidi akorát motali mezi auty. Osvětlení v noci bylo mizerné. Ono i na Kokořínské mezi Mk a Chloumkem se ještě občas objeví tmavá postava, která nemá jinou možnost, než jít do města pěšky (MHD - taky mizérie).

Jestli nechceš držet hubu a krok, postav se aspoň za to, aby byly do plánu silnice přes řepný plac implementovány alespoň 2 podchody, nebo lépe podjezdy (bez schodů, plynule svažité). Tím ti odpadnou starosti jak přecházet silnici, či jestli děti pouštět se strachem o přejetí nebo relativně bez.    

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3 Mlazice


Mlazice a jejich chodníky bych vůbec neřešila, protože se stavěly po povodních z povodňových peněz. To je úplně jiná liga.

Ale už před minulými komunálkami slibovali radní na zasedání na Vehlovicích, že od Zelené Lípy povede do Vehlovic chodník (ano, takový, jako pak postavili na Chloumek) a ostvětlení. Protože spousta autobusů končí právě v Mlazicích a lidi pak jdou tmou a frekventovanou silnicí (ano, jako na Chloumek..). Protože přesně u těchto slibů jsem tenkrát byla, tak mi teď ten chloumecký chodník leží v žaludku.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3.1 Chodník, sliby...


No nevím, jak z povodňových peněz, když se stavěly loni (7 let po povodni). Nemyslím ten na Českolipské... Jinak osvětlení od Zelené lípy kolem ČOV až k přejezdu snad je zatím slušné, ne? Chodník tam tedy není no... bůhví jestli tam někdy bude. Slibů je hodně. Taky si pamatujete, jak jedna strana (tuším Schweigstillova, Mělničané nebo jak se v té době jmenovala) slibovala před 4 lety, že díky zařazení spojů Mělník - Praha do PID se zlevní jízdné? Žádnou změnu jsem nějak nezaznamenal...

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3.1.1 A pak byla strana


A pak byla strana ProMělnik nebo jak se jmenovaly a ty chtěly MHD do Prahy za 26Kč. Když před půl rokem na Prahu jezdil nízkopodlažní Mercedes tak jsem si říkal že třeba zkouší autobus jestli to zvládne a ono stejně nic. Myslím že letos budou sliby znova Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3.1.1.1 Ano.


Jo, ProMělník, to byla ta strana. Tímto se omlouvám Mělničanům výše, ale tyhle dvě strany se mi motaly/jí do sebe Smiling Mimochodem, je po poledni a ta tvá čeština je fakt tragédie stále Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.3.1.1.1.1 Ale žiju, sedím a jsem


Ale žiju, sedím a jsem schopnej i psát a to je úspěch Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2 Tak i když s těma


Tak i když s těma lokalitama na Mělníku kde jsou ty chodníky nemám nic a nikdy tam snad ani nechodím tak je chápu. Je to obydlená ulice kde má svůj smysl a je to i hezké když mezi domky je dlážděný chodník. Ale proč třeba na Podolí je chodník z asfaltu(deně použijí stovky lidí) a na CHK uprostřed polí je dlážděný? Proč na Slovanech mají 4 lampy veřejného osvětlení a na ten CHK jich vedou desítky? Proč na ten CHK není asfaltový vyvyšený a neosvětlený který by bohatě stačil?

    Jsou přednější obyvatelé CHK kteří by měly obchvat 700m od domů a měly by hluk nebo obyvatelé kteří se na Sportovní na to boudou koukat z  oken maximálně 70m a budou mít hluk, prach, smog a vče co to udělá v údolí?

 

Proč CHK je asi nejhezčí čtvrt na MK a Rousovice, Blata, část Mlazic pomalu ostudou? Porovnejme investice do CHK a do Vehlovic. CHK jasně vede. Ale to je boj s větrem který nikdy nevyhrajem a normální člověk asi ani nikdy nepchopí. Uznávám že jsem proti tomu aby se upřednostnovala jedna čtvrt a chápu že dokud budou radní z CHK jako že je logické že tam žijí tak se nic nezmění.

 

Sned jen budeme poslouchat plachy o volbách jak se ta či ony strana (v komunálních fakt nevím koho volit) předhání v tom co ona udělá lépe a pro obyčejný lid. Bohužel pak si na ten obyčejný lid opět ani nevzpomenou při investičních záměrech a rozdělování rozpočtu města. Kéž bych byl uplný debil a psal zde nesmysl a nic z toho co píšu by nemělo ani malinko reálný podklad. Kež bych já byl ten debil a lidem v našem městě se tu krásně žilo Sad

 

PS: Sorry chyby ale je sobota 1:30 ráno Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.2 Stále Chloumek.


Hehe, stále nějaké antipatie k Chloumku Smiling Nevím co na Chloumku je extra, vždyť tam krom dvou nebo tří hospod nic není, chodníky tam nemají žádné, silnice mizerné...

Osobně nevidím rozdíl mezi chodníkem z živice (asfaltu) a levné betonové zámkové dlažby. To je naprosto marginální rozdíl.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.2.1 Třeba odtok? Ted když to


Třeba odtok? Ted když to na sídlišti posolí z těch malých autíček tak tam ta voda se solí zůstane na tom asfaltu ležet a chodí v tom pejskové a později když to zmrzne tak se klouzají lidé. Ale na té zámkovce se to vsákne. Hlavně na ten CHK je sklon takže by tam ta voda nezůstala ale ztekla dolů do vozovky.....Ale to je jedno....prostš všude bude asfalt a sůl Sad Už vůbec nemluvím o ceste od Benziny k nádraží. sníh tam nahrnuly na chodník, je tam jen led a do toho auta u Auto Kely kteří z toho chodníku  mají parking a člověk to obchází po silnici kde nikdo 50tku nedodržuje...super cesta....

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1 :-)


Nevíš koho volit? Tak si všímej kdo z radních se snaží dělat něco s tou klikou která si mastí kapsy na revitalizaci...

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.2.1.1 Ano jedna možnost. Jenže


Ano jedna možnost. Jenže to má háček. Kdyby jim ten hlas dalo více kidí, nebudou pak dělat to samé co dělají ty kteří volit nebudem? Ale to už je na filozofickou fakultu Laughing out loud

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.2.1 Přechod u jatek.


Ještě jsem si vzpomněl na přechod pro chodce u jateckých závor. Město vyhovělo stížnostem lidí a snažilo jim při přecházení té křižovatky nějak ulehčit, tak se nechal vybudovat poměrně rozumný přechod s osvětlením. Jenže co tak vídám, tak lidi než aby šli o kousek dále přes přechod, tak stejně stále riskují a chodí přirozeně nejkratší cestou přes silnici, což v té rušné křižovatce je fakt někdy zoufalství...

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Pro pobavení - jak funguje úřad


My jsme kdysi s kolegou navrhovali udělat dva "mrtvé policajty" v Klášterní ulici. Jeden u zimáku a druhý u koupaliště (to tam ještě nestál Kaufland). Zasedla dopravní komise a vymyslela řešení, nad kterým by si ukroutili hlavy i v Kocourkově. Zpomalovací prahy by narušily plynulost dopravy. Takže uděláme od křižovatky u nemocnice až po koupaliště nepřerušované zábradlí. Detaily jako přístup na parkoviště, děti lezoucí po zábradlí při čekání na trénink, vyhýbání se kočárků, nebo cena tohoto nápadu nějak nikoho nezarazily. Takže jsme to radši rychle odpískali než někoho napadne postavit tam vodní příkop a hradby...

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Já tedy nevím, ale


Já tedy nevím, ale černo-žluté zpomalovací prahy se snad používají pouze v ČR. Jezdím dost často do zahraničí a to, co tady vidíme na každém kroku, tam nenaleznete. Ke zpomalení dopravy se dnes používají naprosto jiné metody, které hlavně mnohem lépe zapadnou do vzhledu okolí. Zejména jde o vyvýšené křižovatky.

V rámci naší slavné revitalizace se takto mohla řešit např. křižovatka u Seifertky, místo toho je tam opět hnusný plastový pruh. Ještě navíc extrémně vysoký, to aby člověk jezdil pouze s traktorem.

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 :-)


Popřemýšlel jsi někdy o srovnání ceny těchto dvou řešení? Rozdíl bude podle mého laického názoru  možná tisícinásobný Smiling

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Cena.


Podle mého laického názoru by to nebylo o mnoho dražší... vždyť jde jen o zvýšení pár metrů čtverečních o 10-15 cm. Zádlažba tam stejně je, jen to podloží pod ní zvýšit. Je to de facto podobně jako je to u Kauflandu, pouze je tak řešen čtverec v křižovatce.

V tomto směru jsem si vzpomněl na tento článek o retardérech Smiling

2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 Já bych řekl, že v


Já bych řekl, že v rámci částky 172.000.000,- to opravdu nebude dramatické zvýšení. navíc ta silnice se stejně musela kompletně strhnout, vybagrovat a dát nové podloží. Jestli se udělá to podloží na křižovace o 15 cm výše, už snad cenu nezvedne o statisíce. I když na Mělníku:-)

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

1 průtah versus obchvat


jen bych dodala, že v tomto týdnu v Týdeníku je také reakce pana Roubíčka, který zase naopak obhajuje nutnost postavit průtah (skrz městské čtvrti plné lidí). Jakmile se článek objeví na webu Mělnicka, postnu sem aspoň odkaz. Co si o tom myslíte vy ostatní? Průtah nebo velký obchvat?

1.3 Klidně průtah.


Jo a abych se ještě vyjádřil k tématu a otázce Želvy. Jsem klidně pro ten tzv. průtah, to je pro tu variantu, která je zřejmě v přípravách nejdále. Nemám celkem nic proti vedení po řepném place, snad jen to, že by tam měly být nějaké mimoúrovňové přechody pro chodce, nejlépe asi podchody s mírnými svahy (ne se schody). Tím nebude silnice tvořit takovou bariéru pro chodce a hlavně děti. Pro příklad např. podchod na Pšovce u ZŠ - mimochodem, ta silnice taky krásně dělí město, ale nikdo proti nikdo nic nenamítá, lidi bydlí pod silnicí a nějaké nářky neslyším, dokonce jsou díky protihlukovým stěnám snad i spokojeni.

K tomu velkému obchvatu - nevím kterou variantu tím konrétně myslí, čar na obrázku je hodně, každá však končí mezi Kly-Vinicemi a Mělníkem. Pro tu velkou variantu bych byl klidně, pokud se řešila i přeložka silnice z Kel, mimo zastavěné území. Tam přeci taky žijí lidi kousek od silnice. Takže velký obchvat ano, ale s komplexní řešením i mimo Mělník, aby to mělo větší smysl. Na druhou stranu pak očekávám protesty Chloumečáků...

1.2 Odkaz


Zde jen ten odkaz na reakci magistra Roubíčka Smiling

 

Mimochodem, přijde Řápková do hospody a už od dveří volá: "Dala bych si Plzeň a jednoho magistra, rychle prosím!".

Obrázek uživatele raist

1.2.2 re: Odkaz


Jelikoz web tydeniku je mirne labilni v poskytovani obsahu, kopiruji text Ohlasu z Melnicka 2009/51 primo sem:

OHLASY

Se smutkem jsem si v týdeníku Mělnicko přečetl rozhovor „Městu Mělníku hrozí dopravní kolaps, tvrdí starosta“. Dovolím si panu starostovi oponovat, že něco hrozí, protože dopravní kolaps v Mělníku zažívám každé ráno. Doporučuji před osmou ráno vézt děti do školy z Chloumku směrem do centra. U závor u bývalých jatek stojí kolona aut až za křižovatku se stopkou. Auta stojící na kolejích troubí na ta před nimi, kteří však nemohou přejet frekventovanou křižovatku nacházející se ani ne pět metrů za závorami. Občas se závory zavřou i když na kolejích stojí zoufalí řidiči. Je otázkou času, kdy zde dojde ke smrtelné srážce osobního vozu s vlakem. Podobných krizových míst v Mělníku najdeme několik. V Rousovicích jezdí nákladní auta tři metry od oken rodinných domů. Na Malém Spořilově praskají zdi domů od otřesů na přejezdu, kde býval radar. Na sídlišti u čerpací stanice Shell mají panelové domy zdvojená okna, aby se v nich kvůli hluku dalo žít. 
Chápu přání občanů, podepisující různé petice, aby Mělníkem nejezdila nákladní doprava. Také si přeji Mělník klidný a bezpečný. Bohužel více jak polovina všech aut končí svou cestu kdesi v Mělníku. Vybudujeme-li kolem Mělníka vzdálený obchvat, bude stejně potřeba vyřešit výše zmíněné dopravní kolize, protože Mělníkem bude jezdit aut čím dál tím víc.
Byl jsem účasten v posledních letech všech jednání ohledně různých tras obchvatu, či průtahu. Veřejnosti byla odborníky prezentována různá měření, výpočty a studie. Závěr odborníků je jednoznačný: Mělník potřebuje průtah osazený protihlukovými stěnami, chodníky, přechody a veřejným osvětlením. Odborníci navrhují průtah ohleduplný k občanům, ale řešící dopravní kolaps města. Je zázrak, že v dnešní krizi a napjatém státním rozpočtu je stát ochoten v Mělníku utratit stamiliony za vyřešení neutěšené městské dopravy a pomoci tak občanům města. 
Závěrem chci poděkovat všem spoluobčanům, kteří se v různých sdruženích, nebo individuálně kolem obchvatu angažují. Všem nám jde o jedno, jen se neshodujeme ve způsobu provedení. Všichni si přejeme kolem Mělníka velký obchvat a naši vnuci se ho možná dočkají. Zástupci státu řekli, že dnes jsou ochotni dát peníze na průtah, nikoliv na velký obchvat. Můj názor je, že pokud teď nevyužijeme příležitost nechat stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic vybudovat Mělníkem průtah, nebudeme mít na několik desítek let nic. Mgr. Roman Roubíček

1.2.2.1 A proč z toho Chloumku


A proč z toho Chloumku nejedete třeba kolem krematoria a na kruhový objezd na Pšovce, kde se napojíte na hlavní přes celý Mělník?  Laughing out loud

 

Jinak říct že je potřeba udělat protihlukové stěny je docela troufalý a odvážný čin. Nepopírám že by nebyly k užitku, ale představa že před domem mám plechové monstrum a nemám už ani hnusný pohled z okna je snad ještě horší než ty auta. Nehledě na to že ta stěna nevyřeší praskání domů které se do zdí přenáší otřesy v půdě. Oni kdyby na ulicích Pražská, Mladoboleslavská, Italská, Cukrovarská, Nádražní, Českolipská...... byly nainstalovány radary tak se sniží rychlost a taky to má význam. Málo kdo tam jede 50Km/H.

 

Ale to je jedno....stejně se nikdy nic neudělá

1.2.1 Řidiči


Ještě k tématu. Jak tam pan magistr Roubíček píše o těch jateckých závorách, jak se tam chovají řidiči... Typický nešvar, za který nemůže ani tak křižovatka, jako řidiči samotní. Často se tam stává, jak popisuje, že řidiči stojí na kolejích, zatímco před nimi nemohou přejet křižovatku další auta. Jen totální tupci najíždějí na přejezd, aniž by měli volný průjezd za ním! A kdo si dovolí na auto před sebou ještě troubit, tak by potřeboval dostat přes, budu slušný, ústa! Ten co stojí před ním horko těžko něco udělá (může si vybrat - vjet do křižovatky a nechat se zabít nebo zůstat a nechat přejet vlakem toho ťulpase za sebou, který snad nechodil do autoškoly - a že dnes dají řidičák bohužel kdekomu :/ ).

Obrázek uživatele milk

1.1 Logicky


Nic nového,již před časem jsem tady upozorňoval na vlastníky bývalého pozemku cukrovaru.Tito vlastníci budou prosazovat průtah,protože za tyto pozemky dostanou daleko více ne za ně dali.Když se podíváte do katastrálních map,tak je tam samozřejmě pan Roubíček

1.1.2 Nechci se zastávat


Nechci se zastávat p.Roubíčka,ale vím že ty pozemky aspoň některé odkoupil od soukromníků. Já myslím že házet špínu na p.Roubíčka je jen závist.

Zakopanej pes je jen někde jinde a odbočuje se od tématu - bude průtah nebo obchvat a kdy konečně.

1.1.2.1 A to že to koupil od


A to že to koupil od soukromníků mění něco na faktu věci? Pan YY který má něco společného s územním plánem, za úplatek ZZ od pana XX bude prosazovatzměnu uzemního plánu v zájmu pana XX.(teorie) Myslím že se to děje uplně všude, například ve Varech a nikdo neříká že to nění možné i u nás. Protože fakt nechápu proč je lepší průtah místo obchvatu. Laughing out loud


https://www.traditionrolex.com/7