Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Obchvat - je nezbytné se vracet o 30 až 40 let zpět?
V minulém vydání týdeníku Mělnicka byl zveřejněn článek informující o probíhajících jednáních vedení města Mělníka a místních občanských sdružení k problematice průtahu nebo tzv. velkého obchvatu. Občanská sdružení Okolo Mělníka a Průtah vs.životní prostředí nezastávají názor nestavět nic, tak jak je uváděno v předchozím článku redakce Mělnicka, ale stavět takovou stavbu, která má dlouhodobý a efektivní přínos pro obyvatelstvo města. Mimo jiné zde bylo zmíněno, že projekt velkého obchvatu nenachází oporu u státních orgánů. Tento argument je zcela nepodložený, neboť investor plánuje do budoucna realizaci obchvatové komunikace vedoucí pod Chloumkem (dle informaci prezentovaných panem starostou Mgr.Miroslavem Neumanem). Obsah článku není dle našeho názoru nezaujatou redakční zprávou, ale pohledem na situaci očima zainteresovaných osob (jednání na radnici byl přítomen a autorem článku je Mgr. Roman Roubíček).
V případě investování finančních prostředků do realizace průtahu městem je zcela zřejmé, že nebudou nadále vloženy další finanční prostředky na budování paralelní komunikace. Obáváme se jedné zásadní věci, a to je využití průtahu pro plánovanou přeložku komunikace I/16 tj. od Mladé Boleslavi v oblasti městské části Blata tak, aby nemusela být budována paralelní komunikace. Tato varianta napojení je již uvedena v územně analytických podkladech Středočeského kraje. Varianta průtahu navíc ani do budoucna neřeší situaci Rousovic, kde tranzitní nákladní doprava od Prahy zůstane i po napojení přeložky komunikace I/16 od Mladé Boleslavi v obytné části města.
Pokládáme si jednu ze zásadních otázek - Jakým směrem se ubírá město Mělník z pohledu urbanismu?
Dle schváleného územního plánu protíná průtah zastavěné území města. To znamená, že ani nadále nevytěsníme tranzitní dopravu z města. Pouze jí odsuneme od středu města o několik stovek metrů. Z existujících podkladů lze zjistit, že bezmála celý úsek komunikace bude osazen protihlukovou stěnou umístěnou na jedné nebo druhé straně komunikace dle potřeb, v lepším případě na obou stranách. Existence protihlukový stěn svědčí o jakési snaze zabránit, případně eliminovat negativní vlivy na obyvatelstvo a životní prostředí. Vznikne jakási demarkační čára mezi městem a okrajovou částí města lemovaná hradební zdí z protihlukové stěny.
Opouštíme trend většiny obcí a měst zbavit obyvatele a zastavěné území zátěže z tranzitní dopravy jen proto, že máme možnost udělat něco hned. Pokud tento krok opravdu uděláme hned, nepostihne tento omyl jen nás, ale trvale několik generací žijících ve městě Mělník.
Problematika dopravní infrastruktury je v Mělníku řešena desítky let a neustále se vracíme k jedné z původních variant. Nebyla tato varianta vhodná před 30 -40 lety? Nebo se na Mělníku 30 let nic nezměnilo? Na tyto otázky si již odpovězte sami a zaujměte k dané věci svůj osobní názor.
Souhlasíme s výzvou redakce Mělnicka, aby se občané vyjádřili prostřednictvím probíhající ankety na www.melnicko.cz, ale zároveň upozorňujeme, že položená otázka není nejvhodnější. Obdobná anketa probíhá na www.melnicek.cz, kde je možné se také vyjádřit k plánovanému průtahu, ovšem v jiném znění dané otázky.
(převzato z týdeníku Mělnicko)
Za o.s. „Okolo Mělníka“ Vladimír Špulák a za o.s.“Průtah vs. životní prostředí
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK