Tip: Chcete poradit kam dnes zajít na oběd? Prohlédněte si mělnické jídelní lístky.

Zájezdové autobusy, které v sezoně do Mělníka vozí turisty, už nebudou smět parkovat na Vrázově vyhlídce.

Mělnický deník: "Podle předsedy dopravní komise Milana Schweigstilla ale turisté nebudou muset do centra chodit pěšky ze vzdálených parkovacích ploch. Autobusy je dovezou až do Fibichovy ulice. Tam budou moci stát po dobu deseti minut, než lidé vystoupí, a pak odjedou parkovat na autobusové nádraží. Do centra se vrátí později, aby na stejném místě turisty zase vyzvedli. Na to budou mít dalších deset minut. „Teď řešíme dopravní značení ve Fibichově ulici,“ připomněl Schweigstill a vysvětlil, že dvanáct metrů dlouhé stanoviště pro zájezdové autobusy bude přímo za zastávkou městské dopravy."

Ostatní předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

8 Němci a Venezia


Tak to se budou čísníci v hotelu Venezia pěkně otáčet. Protože pokud na Fibichově budou stavit autobusy s cizinci, tak hned do očí je praští tento velmi hezky nově zrekonstruovatelný hotel. A jelikož je budou tam i autobusy nabírat, tak je jasné, že místo, aby si šli Němci sednou do zámecké cukrárny a pak utíkali 10 minut k busu, tak je jasné, že si sednou na zahrádku do Venezie nebo i dovnitř a u autobusu budou za 10 vteřin. Navíc když bude slejvák nebo chumelenice, tak první, kam bych šel, je právě hotel Venezia, který je hned naproti nebo popř. Café Bar Luisiana, který je hned vedle. Dobrý marketingový tah. Nemít práci, tak tam jdu snad dlěat i čísnika. Německy umím obstojně.

8.1 Němci a Paganini


Venezia se před více než rokem přejmenovala Smiling

7 Právě jsem se vrátil z Vrázovky


Německý autobus značku zákaz vjezdu autobusů sice evidentně viděl, ale přesto se jel na Vrázovku otočit. Turisty nevyložil a odjel zpět po Pražské bůhví kam.. Právě projíždějící hlídka PČR se dloubala v nose, uhnula mu a dělala, že nic nevidí.

6 Autobusy


Tak jsem o výkendu projížděl centrem a nestačil se divit. Zahraniční autobusy jezdí a parkují po celém městě. Dva parkovali u soudu, jeden dokonce na náměstí Karla IV. na placeném parkovišti pro osobní vozy. Všude jsou kamery, tak se ptám: co dělá naše MP? Chystá radary, tak už je parkování nezajímá?

6.1 A vyřešilo se


A vyřešilo se vůbec za ten uplynulý rok a půl v této věci něco? Jsou tam ve Fibichově nějaké úpravy, aspoň značení? Co křižovatka Fibichova x Kpt. Jaroše, aby tam busy mohly zatočit? Stále stejná, ne? Nevím, ptám se... Podle mě řidiči zájezdových autobusů co dojedou do centra musí slušně valit očit a koukat, kudy vlastně projet...

5 Konečně něco


Konečně něco rozumnýho,ta Vrázovka je opravdu dost přecpaná autobusama a to nemluvě o jejich bezohledné jízdě ulicí Jiráskova a ulicí Nad Soutokem.

Jen aby zas nezůstalo jen u řečí,mluví se o tom už dost dlouho

4 Zkusím reagovat na


Zkusím reagovat na několik komentářů:

a) Dopravní komise se tím zabývá již delší dobu, částečně na žádost občanů z okolí Vrázovy vyhlídky a na základě zkušeností Městské policie se situací, která na Vrázovce vzniká. Nevím kdo z Vás byl přítomen situaci, kdy autobusy se tam tak nahustily, že nemohly vyjet.

b) Nepřesně jsem uvedl 12 m. Ovšem na takovou změnu je třeba projekt, ten dělá projektant podle platných norem a tudíž ta zastávka bude vpořádku. Součástí je i úprava poloměru zatáčky Fibichova - Jarošova, kde skutečně je problém a tato úprava by ho měla řešit.

c) Stejně tak se nyní zpracovává na odborné úrovni dopravní značení (nikoli v dopravní komisi), které řidiče (třeba i zahraniční) správně navede. Účelnost značení bude posouzena několika institucemi.

d) Není to nápad mělnický - je převzatý z jiných měst.

e) Parkoviště pod ulicí Legionářů (předpokládám, že myslíte nad "Sviní") by bylo skutečně nejjednoduší řešení. Ale tato plocha je soukromá a tudiž pro řešení nevyužitelná.

f) Možná je zbytečné hned předpokládat, že DK je spolek diletantů, kteří nic nepromýšlí dopředu. Já osobně mám geografické vzdělání, ale pokud si zjistíte členy komise, jsou tam i lidé s vysokoškolských vzděláním dopravního směru a lidé, kteří dlouhodobě v organizaci dopravy pracují a mají dostatečné zkušenosti. Jsme si vědomi toho ( a diskuse na mělníčku to potvrzuje), že to co se libí jednomu může druhého úplně iritovat.

4.2 Zeptal bych se


..., co vás na radnici vedlo ke změně názoru? Čas letí a už ani nevím, zda to bylo loni, či předloni, ale pokud si vzpomínám, tak jsem v nějakém článku četl o úvaze  radnice rozšířit stávající parkoviště nad Vrázovou vyhlídkou o ten zatravněný pozemek. Tedy, když se vyženou z tohoto parkoviště autobusy, tak to vlastně neznamená, že se nebude v budoucnu rozšiřovat kvůli osobním autům. Jak je to tedy v plánu ?

4.2.1 Kdo prosazoval tuto


Kdo prosazoval tuto variantu nevím, ale je to názor dosti starý, rozhodně z dob předcházejícího zastupitelstva. Nevím o tom, že by se parkovací plocha měla v dohledné době rozšiřovat, určitě ne v souvislosti s chystanou dopravní úpravou.

4.2.1.1 RE: Kdo prosazoval.


Děkuju za odpověď. Já už také nevím , kde to bylo. Možná v nějaké radnici. Ale, něco jsem přece jen našel, ikdyž trošku jiného http://www.melnicko.cz/index.asp?typ_c=7&c_clan=4416

Jmenuje se to ,,Autobusy na Vrázově vyhlídce ?" ( Mělnicko 20/2006 ) a úvaha spočívá ve znovuotevření staré silnice od mostu, aby měly autobusy k Vrázovce dvojí příjezd. Ten článek o záboru trávníku z důvodu rozšiřování  jsem už nenašel.

Když vezmu v úvahu, že to jsou necelé 4 roky, tak je to vlastně úplně obráceně. Naštěstí.

4.2.1.1.1 Od Vrázovky dolů.


Tato silnice by byla výbornou výpadovkou, alespoň jednosměrně z města ven. Byla ale před mnoha lety zavřena především ze statických důvodů - svah ujížděl. Je otázkou, zda-li by dnes alespoň provoz automobilů do 3,5 t (když už tam autobusy nebudou) statik povolil.  Zkusím zjistit více.

4.2.1.1.1.2 RE: Od Vrázovky dolů.


Ježiši, já jen chtěl na tomto příkladu ukázat, jak se za 3,5 roku může na radnici změnit názor ! To byla taková debilovina, že jsem větší neviděl a doufám, že to zase na radnici někoho nenapadne. Dnes už slouží starý most převážně občanům Brozánek, Hořína, Vrbna a návštěvníkům Zooparku v Zelčíně. Současná silnice postačuje. Kdo má rád procházky, tak je to vskutku prodloužení toho nejlepšího, co na Měníku máme. ( Park Polabí, cesta kolem řeky a právě tato pěší od mostu k Vrázovce, nebo přímo po staré cestě k bývalému lisu. Opravdu jsem rád, že se tady doprava zlikvidovala a z parkoviště nad Vrázovkou se vytratí i autobusy.

4.2.1.1.1.2.1 Netřeba propadat panice.


Netřeba propadat panice. Je to jen názorná ukázka dvou různých pohledů - dopravního a rekreačně-oddychového. A je věcí priority, co kdo bude upřednostňovat. Ale pro Váš klid: není mi známo, že by v této záležitosti byl někdo nějak aktivní, takže nám to korzo s překrásnou vyhlídkou určitě vydrží.

P.S. Ale ta statika mě z principu stejně zajímá.

4.2.1.1.1.2.1.1 To jsem si oddychnul...


.... Smiling . Jsou případy, kdy je tady na Mělníku opravdu lepší, že na něco nejsou peníze, nebo jsou jiné problémy a starosti, protože by se třeba i nadělalo víc škody, než užitku.

K té statice : To tedy nevím, jak se to chcete dozvědět, když každý výzkum něco stojí a tady je navíc nepodstatný. Mimochodem, podívejte se, jaký je problém udržet normální běžné komunikace na Mělníku v dobrém stavu. Když se ale tudy trochu projdete, podíváte se na silnici, na pevnost viničného svahu nad komunikací, a pak to vezmete pod veslařským klubem k soutoku, tak si můžete udělat aspoň vizuální představu. Myslím ale, že si řada místních obyvatel vůbec nepřeje tady mít nějaký provoz.

4.2.1.1.1.2.1.1.1 :-)


Ten průzkum je dvacet let udělaný. Z katastrálních map zjistíte že ulice K Mostu je sesuvné území.

4.2.1.1.1.2.1.1.1.1 Když..


...tu silnici tenkrát zavřeli, tak to bylo z mnoha důvodů ( provoz, šířka, otřesy, terén nad, terén pod apod.). Možná, že je někde nějaká dokumentace o sesuvném území, což je od řeky vidět, na čem se nachází, ale také se za ta léta mohla dokumentace ztratit, což se stává. Možná se k panu Schweigstillovi dostane.

4.2.1.1.1.1 Já pevně douám, že


Já pevně douám, že nepovolil. Je to jakési prodloužení parku na polabí, které je hodně využíváno. A dopravy skrz město je snad již dost.

4.1 Zamyšlení na nedostatkem prostoru.


ad e) To je právě to, že se kde co rozprodává. Nevím tedy kdo byl předchozí majitel toho parkoviště Na Svini, ale pokud to bylo město, tak co tímhle vyřešilo? Veřejný prostor, který mohl sloužit mnoha lidem, turistům apod. je teď soukromý a neslouží naprosto nikomu. Takže město nemůže už ani žádný velký prostor nabídnout, krom autobusáku. Všechno je soukromé. I to bývalé fotbalové hřiště na Polabí, které rovněž mohlo díky nefunkčnímu mělnickému fotbalu klidně sloužit jako parkoviště pro autobusy nebo auta obecně. Prostor kde stojí cirkusy na Bezručově - taky soukromý. Krom cirkusů, jsem zvědavý i na to, kde budou za čas parkovat kolotočáři během Vinobraní (ale hlavně před Vinobraním). Možná to dojde tak daleko, že město časem zase některé pozemky bude zpětně za draho kupovat, protože nebude mít nikde žádný volný prostor. 

To jen takové zamyšlení, nic co vytýkám zrovna Vám.

A drobnost: když už tam budou u soudu lidi vystupovat, zřejmě budou potřebovat i WC. Kde že je na Mělníku veřejné WC? Nebo to budou řešit modré budky hned u zastávky? Smiling

4.1.1 WC


- veřejné WC je hned za ČSOB bankou, i když v dost ostudném stavu

- není náhoda, že se Fibichově ulici říká "starý autobusák" a osobně doufám, že tahle varianta jen podpoří začlenění spodního "karlova" náměstí do ploch výhradně parkovacích, kde byl v historii vždycky hlavní dopravní ruch a dobré napojení na přilehlé trasy, včetně jasného průchodu Pražskou branou (a jednoduše vysvětlitelné turistům).

- parkoviště Na Svini nebylo nikomu prodáno

- mělnické fotbalové hřiště na Pražské zase obživlo a přestože nemám rád fotbal, musím vyseknout poklonu tomu, kdo se do té džugle odvážil jít

- prodává se dost, v tom souhlasím (například obch. dům u kostela sv.Ludmily), ale pořád toho dost zůstává - například prostor vedle kina u Tyršova domu, to by bylo místo pro "turistické" autobusy asi vhodnější (tedy než se zbourají ty obchodní domy)

4.1.1.1 Jo a hřištěm


Jo s hřištěm na Polabí máte pravdu. Od té doby se toho nějaká parta ujala a hřiště dala do kupy. Smekám též. Tak hlavně, aby jim nadšení vydrželo co nejdéle. Na druhou stranu tu ještě na Podolí je bývalé škvárové hřiště, které postupně zarostlo a jestli se dnes nějak používá, dost pochybuji.

3 Zájezdové autobusy


VÝBORNÝ NÁPAD!!!

Proč turistům neukázat hned po příjezdu do našeho "historického" města to nejhezčí??!!! Místo vyhlídky na zámek a soutok se jim nabídne pohled na stavby reálného socialismu (které marně čekají na zbourání), špinavé chodníky a děsivé prodejní stánky...to může napadnout pouze někoho, koho platí stát, sám by se těžko uživil a je mu naprosto ukradené,že v centru města nejen nejsou místní obyvatelé, ale díky všemožným opatřením kdoví proti čemu, tu nebudou ani ti turisté.

Děkujeme.

3.1 Ať si tu krásu turisti "zaslouží" :)


Ne, nevím, jak přesně tento příspěvek nazvat, ale podle mne se věc má takto: autobusů na Vrázovce je mnohdy mraky. A jakou cestou jejich pasažéři chodí? Nesledoval jsem je, ale mnoho jich míří hlavně na zámek. A tak si to střihnou od autobusu hned hezky ulicí Česká na zámek, tam pobudou, popijí, pojedí a hned zpátky do autobusu na Vrázovku a zase někam jinam. S výsadkem na starém autobusáku mají "možnost" využít služeb místních podnikatelů v různých ulicích centra. K tomu busy nezatíží tu Vrázovku, kde nezaberou parkovací místa osobním vozidlům. Tolik můj pohled na danou věc. 

Ondřej Tichota
opoziční zastupitel za sdružení nezávislých a TOP 09

PS: Řešení dopravy ve městě na takovémto kopci je opravdu oříšek. A současně, objektivně vzato, by mělo být snahou udržet turisty ve městě co nejdéle, aby využili toho, co mělničtí podnikatelé nabízejí, a tedy aby mělničtí podnikatelé vydělali nějakou tu korunu navíc.

3.1.1 Podzemí.


Říkám to už po několikáté a budu to tvrdit dál. Mělníku chybí magnet , který má spousta historických měst,a kterým je výletní okruh podzemím. A v případě Mělníka je to velká škoda. Docela chápu turisty, že se tady u nás jdou hlavně podívat na výhled od zámku, a pak je zajímá zámecká restaurace s výhledem na řeku. Ta snad ani konkurenci nemá, protože, jak nad soutokem ( dnes prodej skla), tak za starou školou to zavřeli, a tam co jsem vedle bývalého lisu myslel, že by mohlo něco vzniknout, tak tam vznikly garáže :-).

Za další hodnotnější atrakci lze považovat chrám Sv. Petra a Pavla s kostnicí, takže se z toho místa u vyhlídky prostě nehneme a studna to nespasí. Myslím, že ikdyž budou ty autobusy stavět ve Fibichovce ( na bývalém autobusáku), tak se stejně poženou turisté nejkratší cestou na vyhlídku.

A když už se ženou Českou uličkou, jak píšeš, tak že se ani nezastaví U Beníšků Eye-wink? Taková stylová restaurace při cestě a od 13 do 17 tam o nikoho téměř nezavadíte.

3.1.1.1 Jo,


jinak je samozřejmě dobře, že ten autobus jenom zastaví, vysadí lidi, a pak zase pro ně přijede, jako je tomu leckde jinde. A zřejmě ani teď jiné místo pro tuto službu nemáme, než ve Fibichovce, ačkoli mě v minulosti napadla  i zastávka městské u pošty, kde však může být přece jen trochu těsno.Souhlasím, že doprava na kopečku v dnešní době je opravdu oříšek a čím méně tam toho bude jezdit, tím pro hlavní část města lépe.

2 dopravní experti...


...koukám že by se od mělnických učitelů mohli učit!

Jestli pak ona ta naše slavná dopravní komise nezapomněla:
- že si ty velké zájezdové autobusy budou muset hned 2x skrz centrum vymotávat na autobusové nádraží
- jistě mají vymyšleno perfektní dopravní řešení kudy je na nádraží dovedou?
 

2.1 Ráno jezdí


Ráno jezdí školní spoje které tam také zajíždějí a nemají problém se tam vymotat zpět na autobusák furt lepší než aby zajížděly na Vrázovu vyhlídku kde je problém se takovýhlemu autobusu vyhnout. Jinak nechápu proč tyto autobusy nesvedou na nevyužité parkoviště u ulice Legionářů snad by se Němčouři nepo... vyšlápnout si kousek kopce. Prostě páni úředníci zase přemejšlej nad blbostma než aby využily nevyužité plochy.

2.1.1 autobusy


Asi špatně vidím... ale podle mě je velký rozdíl ve velikosti mezi vozy linkových a dálkových autobusů.

Pravidelné linkové spoje přijedou, zastaví, jedni cestující VYSTOUPÍ a druzí NASTOUPÍ, autobus odjede. Zájezdový autobus podnikne 2 cesty:
1. kdy přijede na zastávku, cestující VYSTOUPÍ, autobus odjede na nádraží
2. znovu přijede na zastávku, cestující NASTOUPÍ, autobus odjede z města.

Počítám špatně? Moje logika je asi patří na jinou planetu...

2.1.1.1 to je kus od kusu jiné


to je kus od kusu jiné pokud vemu v úvahu nový crossway nevím jaký tip přesně má čsad ten kratší má 10m  ten delší 12,8m což je běžná délka i dálkových autobusů samozřejmě se najdou i velký autobusy např. 15m ale takovýto autobus jsem ve městě opravdu ještě nepotkal. takže zase tak velký rozdíl mezi linkovými a dálkovými není. Počítat umíte výborně Smiling

1 Je to proveditelné?


Já si to dost dobře neumím představit. Jak se technicky zabezpečí, aby se tam nesjely tři autobusy najednou, kdo bude hlídat, aby nestáli na stanovišti MHD (jsou to většinou cizinci). A kudy tam budou najíždět? A navíc Mělník přijde o další parkovací místa. Co takhle udělat Pražskou jednosměrnou a umožnit parkování tam?

1.1 Celkem dobrý nápad. A


 udělat z pražský jednosměrku dosti blbý nápad projede tam denně hrozně moc aut kudy by jste vedl druhý směr?? kvůli dvoum autobusům denně to nemá smysl.....

1.1.1 v jednoduchosti je síla


Je to jednoduché, Pražská by byla průjezdná jen dolů a Jarošova nahoru. Nebo opačně. Nechápu, v čem by byl problém. Stejně je Jarošova úzká díky parkujícím autům. Tranzit by nám nejezdil přes centrum města. Takhle to vyřešili v pražské Libni a mají tam absolutní klid. Kdo tam potřebuje, ten si tam zajede a ostatní to objedou. Ideální.

1.1.1.2 I tyto varianty jsou v


I tyto varianty jsou v dopravní komisi připravené. Čeká se, zda-li dojde k nějaké výstavbě v okolí náměstí Karla IV, abychom něco nenavrhli a rámci případné výstavby se to nerušilo. Musím Vás ale ujistit, že navrhnout jednosměrku, to téměř vždy někoho zvedne ze židle. Je to totiž zásah do zaběhaných zvyklostí.

1.1.1.2.1 Ono nejde tak o tu


Ono nejde tak o tu jednosměrku ale o změnu celkově. Neuvažuje se také třeba o tom že by jednosměrka byla jen od - do? A v noci by byl volný průjezd? A jaký je časový horizont jakékoliv změny?

 

Magnet172

1.1.1.2.1.1 Časově omezenou


Časově omezenou jednosměrku jsme zatím nenavrhli, ale jistě je to návrh k diskuzi. Časový horizont nemohu ani nastínit. Jednání o výstavbě na náměstí Karla IV. jsou nyní z velké části mimo město (Národní památkový ústav).Prý se ta jednání blíží ke shodě, ale nemohu to potvrdit.

1.1.1.1 To sem navrhoval už na


To sem navrhoval už na podzim a byl jsem málem ukamenovaný Laughing out loud

 

Magnet172

1.1.1.1.1 To byla tato


...diskuse (http://melnicek.cz/node/4369),viď :-) ? Ono těch protestů  proti parkování autobusů nad Vrázovou vyhlídkou bylo dost a v několika článcích. Pokud mě paměť neklame, tak se uvažovalo na radnici o jeho rozšíření na úkor té travnaté plochy tam. No, zdá se, že to někdo dotáhne do konce, ikdyž trochu jinak. V mé představě měl zájezdový autobus zastavit na stanovišti MHD u pošty a návštěvníci měli vyběhnout po schodech na náměstí, případně Pražskou branou. Ćili, další úspěch na obzoru Smiling . Ale, z té jednosměrné Pražské bych fakt radost neměl. Tak ještě, aby na to Náměstí Míru jezdili jen ti, co musí.