https://www.traditionrolex.com/7

 Cyklostezka Horní Počáply-Vlíněves-Zelčín | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Chcete i Vy mít svůj banner nebo komerční inzerát na tomto webu? Napište nám na komerce@melnicek.cz.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Cyklostezka Horní Počáply-Vlíněves-Zelčín

Cestou na kole přes Dolní Beřkovice jsem si všimnul u Labe stavebního ruchu, kouknul jsem blíž a přišlo mi to jako budování cyklostezky. Doma jsem pokecal s přítelem Google a našel jsem tento text.

Cyklostezka Horní Počaply – Vliněves - Zelčín

Cyklostezka je navržena v trase potahové cesty, polních cest, a protipovodňových hrázích přes obce Horní Počaply, Dolní Beřkovice a Hořín až do k.ú. Zelčín v celkové délce 19 474,30 km. Novostavba začíná na hranici kraje odpojením od silnice III/24050, končí napojením na panelovou cestu u produktovodu v k.ú. Zelčín a v Horních Počaplech, Hoříně a Vrbně je přerušena napojením na místní komunikaci a v Hořínském parku na parkovou cestu. Součástí stavby je 12 odpočívadel každé o ploše cca 50 m2 a 5 napojení na silnice III. třídy a místní komunikace: u výtokového objektu EMĚ, u vtokového objektu EMĚ, Dolních Beřkovicích, Vliněvsi a Posadovicích

 

Nevíte někdo kdy to má být hotové nebo i něco bližšího???

Zajmy & hobby předchozí téma | následující téma

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele raist

7.1 Cyklostezka - fotky


Autorem fotografií cyklostezky je Sokrates.
Unikátní aktivita, díky!

7.1.1 Super práce


Já pojedu o víkendu na druhou stranu tak možná něco přidám. Vypadá to luxusně. Jen mě zarážejí ty jasný stopy od aut nebo jestli je to od stavbařů?

7.1.1.2 :-)


Já to psal už minule - na tom kousku od Vrbna (cca 700m) jsem za tu chvilku potkal auto s rybáři a traktor. A jestli tam je vjezd pro auta povolen, musel se někdo zbláznit...

Obrázek uživatele steny

7.1.1.1 to bude od aut, jestli je


to bude od aut, jestli je to tam kde myslim (za komorama, směrem k vltavě) tak tam žádný zákaz vjezdu není a autem se tam smí, zákaz je až u řeky na proti povodňových hrázích...

6 Dnes


mě tak napadlo něco, co tu vlastně nikdy nezaznělo. V současnosti máme sice letní prázdniny, dobu dovolených a tím i výrazně zvýšený nárůst cyklistů, mnohdy ze zahraničí, kteří s oblibou tuto trasu podle Vltavy a Labe provozují, ale jaksi se opomenula skutečnost, že celoročně jezdí mnoho cyklistů na elektrárnu do práce, a to ne zrovna pochopitelně v nějak zvlášť bezpečných podmínkách  po silnici. Z tohoto důvodu dostává stezka ještě větší význam a je pochopitelně na místě, aby byla kvalitní, rychlá a ne nějakým tankodromem, jak bývá na některých místech nazývána trasa podle Labe mezi Mělníkem a Starou Boleslaví.

5 Opět cyklostezka (s mapou)


Článek z týdeníku Mělnicko, 28/2010 (radši to sem zkopíruju, protože dohledat to na stránkách Mělnicka by byl později nadlidský úkon). Nevím kdo je autorem, ale díky tomu, že používá termín "Severočeský kraj", který už 10 let neexistuje, to zřejmě bude nějaký postarší člověk. Ale pozitivní na článku je, že je k němu mapa (a to je v mělnických novinářských končinách nevídaný jev!) Smiling Mapa vydá za spoustu slov.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Vstup do letošního roku v našem regionu proběhl mimo jiného také ve znamení zahájení budování netrpělivě očekávané cyklostezky. Postup prací neulehčily dvě povodně, které dané území zaplavily a dalším problémem byly i nedostačující výsledky hutnících zkoušek pláně. Jedná se o skrytou ornici podél břehů řek Labe a Vltavy, podle kterých cyklostezka vede, kde nebyly splněny hutnící zkoušky. Znamená to dané úseky stabilizovat směsí popílku se slínkem, kterou míchají v mělnické elektrárně. Jejím použití se pak dosáhne požadované stability podloží budované cyklostezky
Na jaře nepřálo počasí, mnoho dní propršelo a práce byly zdrženy. V současné době je však dvacetikilometrový úsek cyklostezky, procházející našim regionem, zhruba již z poloviny hotový a do konce října má být dobudována. Na trase vzniknou dva mosty - jeden překonává Mlýnský potok v místě mezi novým mostem v Mělníku a Posadovicemi a druhý se buduje za hořínskou školou. Ten bude bezbariérový a obejde se bez schodů. Další dva mosty u mělnické elektrárny se upravují a rozšiřují.
Mělnická část cyklostezky začíná na hranicích katastru Horních Počapel a Hněvic a končí na katastrech Zelčín a Lužec nad Vltavou. V Zelčíně budou mít cyklisté možnost pokračovat po staré cyklotrase do Lužce, kde je v provozu přívoz, případně je možné u horkovodu přenést kolo po lávce přes Vltavu a pokračovat po cyklotrase ve směru na Prahu. Nová cyklostezka u Horních Počapel navazuje na vyznačenou stávající cyklotrasu a podle posledních informaci Severočeký kraj připravuje studii a následný projekt na pokračování trasy.
Cyklostezka, rodící se na území našeho regionu, se stane součástí mezinárodní cyklotrasy EuroVelo 7, vedoucí z Nizozemí až na Sicílii. Některé úseky jsou již hotové, na jiných se pracuje či jsou v plánech.
„Přípravy vybudování cyklostezky v naše regionu byly náročné i z toho důvodu, že vytyčená trasa prochází přes velkou spoustu pozemků, které mají své vlastníky. Podařilo se nám to však zvládnout a v souvislosti s tím bych rád poděkoval obci Horní Počaply a Dolní Beřkovice, které vydatně pomohly a samozřejmě i Hořínu. Naše cyklostezka je tři metry široká, výjimečně se v případě nutnosti zužuje na dva a půl metru. Povrch je asfaltový, až na Hořínský park, kde se proti asfaltu postavili památkáři. Počítá se i s tím, že celá cyklostezka bude použitelná také pro bruslaře, kromě již zmíněného Hořínského parku.
Trasa cyklostezky v úseku mezi Hořínem a Vrbnem je vedena po vrcholu protipovodňových hrází, které tak bude zpevňovat. V případě jejího vedení mimo hráz by často trpěla záplavami,“
informoval nás předseda Svazku obcí cyklostezky Petr Fous."

5.1 A to musel...


přijít páni novináři a novinářky z Mělnicka, z Mělnického deníku, z Mladé Fronty apod. až Flegmatik, aby tady všem předvedl, jak má vypadat informovanost místních lidí. Děkuji za velmi pěkný příspěvek na dané téma, které tu už docela dlouho rozebíráme. A zase můžete paní Lucie kritizovat Mělníček, že sem tahá věci z jiných médií. Kdyby totiž ty novináři a vedení města za něco stáli, tak udělají lepší propagaci, nebo se tu na nejsledovanějším místním médiu objeví, prozradí něco dle svých možností a ze své kompetence, a pak se nebudou divit, že tu vznikají takovéto lidové diskuse, kde si to dáváme dohromady, jak se dá.  Každý nemáme tolik času, abychom vše pročítali a kolikrát je umění na některých webech najít to, co nás zrovna zajímá.

5.1.1 prosím?


to jste asi trochu špatně pochopil. Nikdy jsem Mělníček nekritizovala, že přebírá texty z jiných médií! Právě naopak! Víte, pro mne osobně to byla vždycky čest, když si mé články Mělníček stáhnul. Taky jsem se snažila vždy Mělníček citovat, když pocházel nápad odsud.

Evidentně jste zaměřen proti žurnalistům a já vám to neberu. Přesvědčit vás musíme jen svou prací sami.

zik

5.1.1.1 RE: prosím


Nevím, ale po přečtení Vašich příspěvků na http://melnicek.cz/node/5147  jsem nabyl dojmu, že to máte Mělníčku za zlé, když na to v dané situaci poukazujete. Téma se zabývalo ( stočilo se nakonec asi celkem správně do samostatného téma ) cyklostezkou a čtenáři se chtěli něco právě teď pokud možno současného na dané téma dozvědět.

Že o tom někdo napsal někde před rokem ( dnes už zas jistě trošku mimo realitu), tak na to jsem opravdu trošku alergický. Čtenář ( občan) nechce slyšet nějaké věty typu ,, My byli první - o tom jsme už kdysi psali apod. , ale uvítá jakýkoliv zájem kohokoliv, kdo vnese do diskuse nové poznatky.

Na druhou stranu se přímo tu na Mělníčku už také mockrát začalo řešit něco, o čem se tu už dávno někde kdysi psalo a také mě to někdy lehce nadzvedlo. Dobře, musím uznat, že jste reagovala posléze uvedením odkazu na váš rok starý článek ( někde po několika jiných příspěvcích), ale dnešní čtenář nemá rád, když se musí někam přihlašovat kvůli nějaké jedné informaci, aby si ji mohl přečíst. Jiná je situace, pokud vím, že budu někde psát příspěvky a diskutovat. Tam se přihlásím.

Evidentně jste zaměřen proti žurnalistům

To jsou silná slova a musím říci, že i mladí žurnalisté píšou  články, které ocením a zajímají mě. A určitě je mnohem těžší se angažovat v nějaké kauze, něco zjišťovat, než napsat o nějakém výletu deváté třídy. Ale lidi chtějí především ty obtížněji získatelné informace, o kterých může psát jen profesionální žurnalista. Od něj se to veřejností vyžaduje. Však má mnohdy čas i prostředky. Čtenář má pocit, že profesionální žurnalista by měl být často takovým ,,pátračem, či vyšetřovatelem společensky důležitých informací."

A pak jsou téma, o kterých může psát i amatér. Ten to dělá od srdce, píše.. jen když se mu chce, obvykle pro radost, a někdy ho potěší, když je rychlejší v nějakém případě i než profíci, nebo když někoho potěší zajímavým článkem.  ... A třeba i na Mělníčku Smiling.

 

5.1.1.1.1 nepochopení


Někdy písmenka zkreslujou. Nechci se dohadovat Smiling Tehdy jsem jen reagovala proto, že jste nás všechny hodil do jednoho pytle a uvedl něco v tom smyslu, že o tom nikdo zatím nepsal. Byla to taková žurnalistická čest. Ale, můžu Vám to klidně vysvětlit osobně a nezahlcovat osobními vzkazy Mělníček. Napište mi do vzkazů vaše číslo a můžeme se hned zítra klidně sejít a popovídat si.

 

zdraví Lucie Zikmundová

 

5.1.1.1.1.1 RE: nepochopení


Paní šéfredaktorko, dohadovat se nechci ani já Smiling. Při jedné návštěvě jedné redakce novin jsem spatřil redaktorku, která zrovna nebyla v terénu, ale pracovala s internetem. Nemusím Vám samozřejmě říkat, jak důležitý zdroj to pro noviny je, ani to, že tento diskusní web je jistě známý všem místním médiím.

Pak asi není těžké zjistit ( aspoň dodatečně), že se buduje nějaká místní cyklostezka, že to místní občany zajímá a pokládal bych za běžnou reakci, kdyby redakce místního deníku nějak reagovala nějakým článkem. Vždyť ,,městská" cyklostezka není nějaký bezvýznamný každodenní jev.

Pokud vím, tak až po nějaké době, kdy jsme zde již bouřlivě diskutovali, zareagoval týdeník Mělnicko. Aspoň že tak. Chápu, že někdy nevědí novináři, kam dříve skočit, ale tady si trochu udělali mínus.

MF nepovažuji za místní noviny, i když třeba jen nevědomky. Kromě Mělníčku mám na netu nastavenu hlavní regionální stránku ( časově seřazené příspěvky) místního Mělnického deníku a občas kouknu na stránky týdeníku. Pokud by MF byly regionální noviny se sídlem na Mělníku, pak je to také mínus, protože se nyní spousta lidí probudilo, že se tu něco buduje a čekají informaci- aktuální informaci.

Čili bych to chápal jako takovou reklamu, že když věc byla ve stádiu vývoje, tak tu přece jen byly jedny noviny, které byly u toho a docela chápu, že se tomu chce z Vás ven. To je prostě dobrá reklama ( v dobrém smyslu).

Hezký den!

5.1.1.1.1.1.2 děkuju za reklamu ,


děkuju za reklamu Smiling, akorát chudák čtenář neví čehože šéfredaktor jsem, že Smiling.

A jak jsem uvedla už dřív, ostatní to prostě asi za zajímavé nepovažují a nutit je nemůžete. Mne naopak! My totiž všechny podněty a tipy vítáme už teď, abychom měli za měsíc o čem psát. čím víc tipů, tím líp.

díky zik

5.1.1.1.1.1.2.1 Hezký víkend


...paní Lucie ! Myslím, že mi nepřísluší o Vás něco čtenářům sdělovat. To je věcí každého diskutujícího, co na sebe prozradí a o tuto běžnou internetovou anonymitu přichází zpravidla regionální politik a podnikatel. Ten už musí říci, že má na starost na radnici tento rezort, nebo se jedná o jeho pizzerii, která se probírá.

Vy jste prozradila, že se živíte žurnalistikou, že pracujete pro Mladou frontu a tak by musel být čtenář minimálně velmi nepozorný. Ostatně, zvědavost není vlastností jen novinářů, ale lidí všeobecně a v době internetu se dá lecos dohledat, pokud Vás to zajímá. Nešlo z mé strany o žádnou narážku ( to oslovení), ale tak trochu jsem chtěl v dobrém poukázat, co se dá na netu najít, a že Vás třeba tím potěším.

Nemyslím si, že by ta cyklostezka nikoho nezajímala a věřím, že si řada čtenářů přečetla můj příspěvek o současném stavu stezky, ale ne každému se chce přihlašovat na Mělníček, diskutovat tady, anebo se dokonce tady s někým neplodně hádat a třeba se i nechat urážet. Myslím, že ačkoliv mě na Mělníčku udivovalo, jak jsou zde diskutující k sobě oproti mnohým jiným webům slušní, tak se tu letos docela přitvrdilo, což je poněkud škoda.

Také jste asi pochopila, že i já dovedu mít smysl pro tu žurnalistickou čest, jak jste psala a není mi toto třeba vysvětlovat mezi čtyřma očima.

Přeji ještě jednou hezký víkend a řadu zajímavých materiálů pro současné i pozdější publikování Smiling .

5.1.1.1.1.1.2.1.1 což mi připomíná, že


což mi připomíná, že musím změnit údaje na svém webu! Šéfredaktor sedí, firma nikoli. Se svolením tvůrců webu už to napíšu celé. A sejít se s Váma chci a učinit Vám jednu nabídku. Tak se nebojte, nekoušu!

 

Lucie Zikmundová

šéfredaltor webů a týdeníků Naše adresa Mělnicko

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1.1.2.1.1.1 Konec debaty


Tak už tomu samozvanému filosofovi odpusťte.

5.1.1.1.1.1.2.1.1.1.1 není co


není co odpouštět, nabídka je pracovní Smiling

Obrázek uživatele milk

5.1.1.1.1.1.1 Pochopení


Původně jsem nechtěl vstupovat do mlácení prázdné slámy,ale už jsem to nevydržel.

Infornaci o zahájení stavby uvedené cyklostezky a o plánovaném dokončení zde již před několika měsíci informoval můj známý Libor Havlák,zastupitel Dolních Beřkovic,který zde vystupuje pod zn.camrák.Podrobně tu popsal v podstatě všechny informace,které jsou také v diskutovaném článku.Dokonce někde zašel i do podrobností.

Nevím proč by se tu měly některé informace neustále uvádět kvůli někomu,kdo si je nepřečetl a teď tady prudí. 

4 Problém s rybáři


Už jsem se setkal s jedním člověkem (rybářem) co plánuje u Labe házet napínáčky na cyklostezku a už je mi jasný proč, viz tento článek. Snad zvítězí rozum.

4.2 Člověk stále žasne.


Když vidím poblíž řeky vzrostlé kopřivy, tak mě napadne, že by se hoši od ,,Povodí" měli více pracovně činit, nebo si alespoň najmout ,,zahradnickou" firmu. Že ale existují i jiné praktiky a nikomu kompetentnímu to nevadí ( povolování pronajímání míst u řeky), tak to je  docela smutné. Co vy zákonodárci a povolovatelé z úřadů ? Vy pracujete pro své občany ?  Vždyť je to další voda na mlýn stále agresivnějším mezilidským vztahům. A co to je vlastně za pronájem, když tam stejně nesmí nájemník vyhodit jiného rybáře, který přišel dříve? Vše je tak neprůhledné a lidé jsou naštvaní. Vzpomeňme si třeba na kauzu sauna, bývalý vinný lis v podhradí a mnoho dalšího. Co z toho mají obyčejní lidé, kteří by třeba rádi viděli nějakou dříve veřejnou či hospodářskou budovu opět sloužit veřejnosti ? Leda tak dostane nějaký rybář přes držku. Buď od jiného, nebo od cyklistů, a ty se přestanou zajímat, zda ty napínáčky tam hodil na cestu nájemník místa, nebo to tam hodil nějaký rozhořčený sousední rybář.

4.1 Kus Labe jsem proplul a


Kus Labe jsem proplul a někteří si myslí, že uprostřed plavební dráhy chytí největší rybu. Cesta od Rybář na Štěpán je totálně rozježděná od aut, nehledě na zákaz vjezdu u domu dětí. + hromady odpadků. Od Mělníka do Roudnice se docela čile maká.

4.1.1 Auta tam, kde nemají co dělat.


To je právě to, o čem níže mluvil. Ty cesty na provoz aut (hlavně ty obyčejné cesty) nejsou stavěné, a když těch pár aut tam projede za každého počasí, tak ty cesty jdou brzy do pr..yč. A pak opět potřebují nějakou údržbu (často to řeší nějaký štěrk), která stojí další peníze, práci apod. a přitom cyklistům se pak v tom hlubokém štěrku taky dvakrát dobře nejezdí.

3 Krátká prohlídka cyklostezky


Dnes jsem projel na kole kousek trasy od Vrbna do Hořína. Krátké shrnutí:

 

+ trasa vede krásnými místy a je volena opravdu dobře. Jak příroda, tak pohledy na Mělník jsou opravdu jedinečné

+ velmi oceňuju že se konečně něco pohnulo a bude možno se vysportovat "za humny"

+ asfaltový povrch je sice nákladný, ale měl by být použitelný nejen pro cyklisty - ovšem čtěte dál...

- hotový kousek kolem Vrbna (cca 700m) má příšerný povrch. Na kole to jde, ale bruslaři mají smůlu. Asfalt je hrubý, ale hlavně jsou na něm krátké příčné "hrby". Se zamčenou vidlicí na kole je to jako roleta

- na hotovém úseku jsem za minutu potkal osobní auto a traktor (!!!)

- trasa je krásná, ale není potřeba před startem snídat. Za cca 5km jsem spolykal asi kilo drobných nepříjemně štípavých mušek

- na celém úseku od Vrbna po Hořín s nepředstavitelným nasazením dřelo asi 6 lidí a dvě pendlující Tatry. Dokončení tak předpokládám někdy kolem roku 2040

 

Ještě jednou zdůrazňuju že je skvělé že se něco podobného začalo budovat, moc se těším na dokončenou trasu a děkuju všem kdo se o to zasloužili! Jen prosím starosty ať se domluví s někým kdo bude tuhle stavbu aktivně využívat a přizvou si ho k předávání. Laik tu kvalitu povrchu neposoudí, ale kdo jezdí na inlajnech, bude akorát naštvaný.

3.2 Dneska jsem konečně ten


Dneska jsem konečně ten kousek u Vrbna vyzkoušela na bruslích. Asfalt je sice hrubší, ale bruslit se dá úplně v pohodě, na žádné nebezpečné vybouleniny jsem nenarazila. Mnohem horší je znečištění, ať už od vozidel (bahno) nebo větvičky ze stromů, oboje by myslím mohlo méně zkušeným bruslařům dělat problémy, ale pokud vede cesta krajinou, tak se s tím asi nic  moc dělat nedá. Cesta je poměrně úzká, místama mi skoro nestačila a to jsem tam jela úplně sama. Úsek budovaný na protipovodňových hrázích mi navíc připadá ještě užší, takže s vyhýbáním se bude asi značný problém.

Celkově jsem ale byla spokojená, nezřadí se sice mezi nejlepší trasy u nás, ale jestli bude cesta opravdu vybudovaná v celém plánovaném úseku, tak je to pro bruslařské Mělnicko strašný pokrok a jsem za ni opravdu vděčná.

3.2.1 Stezka


Tak především to má být cyklostezka, tak jak se všude uvádí a jak se to projektovalo. Ještě jsem tam nebyl, ale jestli je to tak úzké, jak píšete, tak to tam cyklisti ty bruslaře neradi udiví Smiling A pakliže se nepočítá s údržbou (jakože o tom dost pochybuji) - zametáním a čištěním strojem apod., tak holt lidi na bruslích budou muset přetrpět blátíčko, kamení, listí apod.

3.1 no prave


No prave proto, ze je dana lokalita prekrasna a asfaltka a davy turistu z ni krasnejsi neudelaji. Jediny co mne tesi je, ze bude kde na mk jezdit na bruslich.


Zemedelci budou stezku pouzivat, nedokazu si predstavit, ze by jim nekdo budoval soubezne alternativni cestu.

m.

3.1.1 Asfalt teče krajinou...


Jestli tam budou jezdit traktory a jiné stroje, tak asfalt dlouho nevydrží. Krom toho na cestu navezou bordel z polí (po dešti), takže já bych si takové iluze o nějakém bruslení nedělal (i když bych si samozřejmě přál, abych se mýlil a cesta vydržela aspoň 5 let). Ale ty stroje cesty docela ničí. I taková cesta z Hadíku do Kel, sice bez asfaltu, ale jak na ní jezdí občas auta, tak je na jaře docela zrychtovaná.

 

Jinak kdo chce jezdit ještě poblíž Mělníka na bruslích, tak od Kostelce n. L. do Záryb vede úplně nový asfalt (uprostřed polí k Labi - nádhera :-/ ), je to část cyklostezky vedoucí snad do konce roku až do Brandýsa a dále do Čelákovic. Zatím tam nikdo nejezdí. Tak kdo hledá klid... Smiling

3.1.1.1 Eurocesty.


Jistě jsi při svých jízdách na kole objevil několik eurocest, které se nachází v katastru některých vsí našeho okresu. Jedna začíná například za lesem na Chloumku nedaleko střelnice a vyústí na silnici mezi obcí Střednice a bývalým řepným nádražím stejnojmenné obce. Z Vysoké vede jedna do Chodče, druhá do Strážnice, ze které odbočuje spojka nad Střednici. Další eurocestu jsem objevil na Mrkvici ( mezi Vltavou a kanálem) středem sadu za hořínskými komorami. Množství kvalitních eurocest je mezi Vepřekem a Starými i Novými Ouholicemi ( viz článek Nový Vltavský okruh ? na http://melnicek.cz/node/3719 ). Co dodat ? Všechny existují několik málo let, všechny jsou z různě kvalitního asfaltu, na všech je nějaký provoz i jsou jistě využívány zemědělskou technikou. Jak může vypadat běžná nevyasfaltovaná cesta po dešti, která je rozježděná od traktorů a někdy i vysypávána různým stavebním odpadem ( střešní tašky, cihly,kameny,škvára), to víme všichni. Aspoň z tohoto úhlu pohledu musím říci, že si eurocesty udržují určitou kvalitu i s určitým časovým odstupem, a to jak vzhledem k počasí, tak k zemědělské technice. Asfalt je zkrátka zřejmě mnohdy cyklististům prospěšný, ikdyž by mi přišlo asi dost divné, kdyby vedl třeba z Velkého Borku kolem lesa do Hleďsebe, ale už nikoliv podle řek, nebo ve vsích, které spojuje vyloženě polní krajina.

3.1.1.1.2 Cesty a příšerné držáky na kola :-)


Ahoj. Ty cesty znám, akorát přemýšlím, jak si přišel na pojem "eurocesty"? Smiling Mají něco společného s Evropou, EU nebo jsou dle evropských standardů? Ta cesta od Chloumku do Střednice - pamatuji si její vznik, pár let zpátky, dokonce vedle cesty nová řada stromků (dneska už většina zašla, prachy za stromky a lidskou sílu - vyhozené). Asfalt a podklad už zpočátku nebyl kvalitní a dneska je ta cesta opravdu mizerná, na to, že po ní není bůhvíjaký provoz (v podstatě pár aut za den). Cesta mezi Strážnicí a Vysokou je kvalitnější, snad vydrží déle. Obě však vznikly v rámci nějakých pozemkových úprav.

Jinak já proti té asfaltové stezce kolem Labe nebo Vltavy celkem nic nemám, místy to bylo pro mnoho lidí nesjízdných. Nicméně ve spoustě případů se dají dělat cesty i levněji, bez asfaltu a přitom jsou sjízdné pro kola i po dešti (něco jako hodně udusaný štěrk). Jen vidím problém v tom, jestliže se už nějaký asfalt/cesta udělá, dá se tam zákaz vjezdu autům, a přesto jsou ty cesty časem narušené až zničené, právě od aut.

Mimochodem, dneska jsem letmo zkusil nový revitalizující držák na kola ve městě, u knihovny Smiling Samozřejmě na prd jako všechny podobné typy držáků. Přední kolo tam nedám, páč bych ohnul kotouč, zadní tam nedám pořádně taky, páč mi celé sedí na přehazovačce. Kdyby v takové nestabilní poloze fouknul z boku vítr, můžu kolo (přední nebo zadní) minimálně vycentrovat, v horším případě vyhodit. O možnosti zamykání jen za ráfky ani nemluvím. Jak držák využít? Položit kolo vedle na zem na cestu a zamknout ke stojanu za rám Laughing out loud Tento symbolický typ držáku je už dnes nefunkční a neskutečně zastaralý, z dob tak před 50 lety, kdyby byla jiná kola a nekradlo se tolik. Bohužel, výrobci jsou nepoučitelní a pořád je nabízejí jako tzv. stojan na kola. Obyčejné klandry, zábradlí, ploty či značky poslouží lépe Smiling Poučme se v zahraničí.

3.1.1.1.2.2 Jenom


 k těm cestám. Bývá na jejich začátku zpravidla tabulka, kde se uvádí, že cesta byla vybudována v roce xxx z finančních prostředků EU a nechybí na ni vlaječka EU. Prostě jsem si je tak pojmenoval. Tyto cesty se zrodily z podnětu obcí, v jejichž katastru se nachází a zdaleka nebyly vybudovány za jednostranným účelem cyklistiky, ale spíše šlo o jiné priority. Kvalita asfaltu je opravdu různorodá a nejlepší je snad mezi Vepřekem a Starými Ouholicemi. ( Z těch, které jsem zmínil.)

3.1.1.1.2.1 :-)


Stojany na kola jsou obecně problém. Minulý týden jsme se pohybovali kolem Bedřichova a konečně se objevily funkční kusy do kterých postavíš kolo s kotoučovou brzdou. Ale bylo jich jen pár a nikde jinde jsem je zatím neviděl. Myslím že problém je opět ten samý jako se vším co platí město nebo stát - je jim jedno jaká je kvalita, jaká je funkčnost, hlavně že si odškrtnou kolonku hotovo...

3.1.1.1.2.1.1 Stojany.


Úplně nejjednodušší řešení je ohnutá silná trubka v nějakým tvaru U s konci "zapíchlými" do země. Tak, aby se o to dalo kolo opřít a zamknout za rám. Všechny ostatní pseudostojany, do nichž se strká přední kolo, jsou na nic. Víc nemusím psát, už to udělali zde na článku včetně obrázků za mě. Např. tento by se celkem k tomu ostatnímu mobiliáři na Mělníku snad hodil:

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

3.1.1.1.2.1.1.1 moc pěkné příklady mobiliáře


díky za ten odkaz, to jsou opravdu moc pěkné příklady funkčních (a nefunkčních) stojanů na kolo..

3.1.1.1.1 No já si včera koupil


No já si včera koupil nové kolo a konečně vozík na psa. Říkám si super, všichni tu cestu chválí tak jí půjdu projet. Na jediném úseku kde jsem viděl asfalt to byla tak mizerná kvalita že bez silných pláštů není naděje. Možná až cesta bude hotová celá a pokud na ní použijou solidní povrch tak to bude stát za to. Zatím tedy nedoporučuji!!!

 

Dříve jsem tento úsek od Hořína po Lužec jezdil po původní cestě. Komu nevadí terén udělá líp když na novou cestu nebude ani myslet. Jinak doporučuju stále kvalitní restauraci v Zooparku Zelčín. Maj tam skvělou točenou malinovku, pizzu a krásný koně Smiling

 

 

Magnet172

2 na konci listopadu by to


na konci listopadu by to mělo být hotové Smiling snad ale znáte dnešní stavaře

2.1 Přes lávku do Hořína


... prý v říjnu. Tolik informační tabulka v Hořínském parku u zbořeného mostíku.

2.1.1 Já někde četl na konci


Já někde četl na konci listopadu ale už nevím kde ale čím dřív tím líp Smiling

Obrázek uživatele raist

1 re: Cyklostezka


Neco o tom psala pred rokem Lucie, viz tato diskuze, plus jeste neco je zde.

(a asi bude fajn diskuzi o teto cyklostezce pomalu od skateparku presunout sem Eye-wink

1.1 jj díky


jj díky


https://www.traditionrolex.com/7