Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Lídři stran a jejich pět odpovědí
Do komunálních voleb zbývá měsíc. Co si myslí lídři politických stran a sdružení, kteří se ucházejí o křesla v zastupitelstvu Mělníka? Umějí definovat největší problém města? A jak by ho sami řešili?
Odpovědi na pět otázek, včetně té proč je volit, naleznete v následujícím přehledu. Chybí odpovědi lídra strany Volte pravý blok… Otto Stefla. Městský úřad Mělník od strany totiž nezískal souhlas k poskytnutí kontaktu na jejich zmocněnce.
Alexander Klimeš Mgr. - Radnice 2010
41 let, advokát
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Radnice 2010 hledá konstruktivní řešení problémů města. Stávající zastupitelstvo města Mělník je zčásti paralyzováno vzájemnými hádkami, osočováním a neschopností vést dialog. Odmítáme prázdná populistická hesla, tu podepsaná, tu anonymní, jejichž autoři nejsou schopni cokoliv říci k tomu, jak problémy řešit. Máme vypracován relativně stručný, a přitom reálný program pro následující volební období, který budeme zveřejňovat všemi dostupnými prostředky.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Neexistuje jeden největší problém Mělníka. Pro občany z Chloumku to je složitá cesta na Mělník, pro obyvatele ze Sportovní ulice parkování, jinde a jindy to může být špatný chodník, neexistence důstojného místa pro pořádání plesů, nedostatečná komunikace radnice s obyvateli města, chybějící koncepce a vize rozvoje města ve středně a dlouhodobém výhledu, tzn. jaký chceme mít Mělník za 20 let atd. atd. . Vypíchnutí jednoho problému a postavení sebepropagace na jeho řešení by bylo laciným gestem. Touto cestou nechceme jít.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
S ohledem na předchozí odpověď nelze snadno reagovat na jeden problém. Vyberu proto ten nejčitelnější, který způsobuje řadu dalších, a to je nedostatečná komunikace radnice s občany města. Pracovně řešení tohoto problému nazýváme Otevření radnice lidem. Pod tím si představujeme důsledné zveřejňování (i na internetu): zápisů ze zastupitelstva a rady města, včetně toho, kdo a jak hlasoval, zveřejňování vypsaných výběrových řízení, jejich průběhu a výsledků včetně hlasování členů hodnotících komisí. Nemyslíme si, že by městský úřad musel mít výslovně tiskový odbor a mluvčího, ale posun tímto směrem pro zlepšení komunikace považujeme za velmi žádoucí. Tím by odpadla řada dohadů a invektiv, plynoucích z nesprávných a neúplných informací.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Nechci zabředávat do detailů, ale – s odkazem na předchozí odpověď říkám, že problém revitalizace je mimo jiné problém nedostatku informací. Takže částečná odpověď, která nepřekročí vymezený rámec tohoto rozhovoru, zní „lépe komunikovat“. Ke druhé části otázky, pokud někdo odpoví NE bez dalšího, přebírá tím odpovědnost za všechny své kandidáty, za své případné koaliční partnery, za budoucí dodavatele ……. Můžeme slíbit, že v rámci naší budoucí koaliční váhy, která odvisí od rozhodnutí voličů, budeme usilovat, aby taková situace nevznikla, ať už jde v daném případě o problém komunikace či věcné chyby konkrétních osob.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Nejfatálnější problémy s dopravou jsou na Mělníku dva: parkování na sídlištích a chybějící průtah/obchvat města. V přímé pravomoci města je možno se pokusit zlepšit situaci s parkováním např. prověrkou možností zvýšení počtu parkovacích míst v zahuštěných oblastech kolmým nebo šikmým parkováním. Co se týče chybějícího průtahu/obchvatu města, vidíme jako problém úsporná opatření, která postihnou řadu investic, když město není investorem této akce (silnice I. třídy). Nicméně pokud to situace umožní, tak za správné považujeme vybrat realistické řešení a razantně jej uskutečnit.
Náš program a další informace, které najdete na www.radnice2010.cz a Facebooku, odpoví Vám i občanům na otázky podrobněji. A pokud ne, tak se nás tamtéž můžete zeptat přímo v sekci Otázky a odpovědi.
Milan Schweigstill Mgr. - TOP09
45 let, zástupce ředitele gymnázia
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Protože nabízíme změny, které si Mělník zaslouží. Shrnul bych je do slov, která jsou v místní politice neznámá: koncepce, otevřenost, diskuse, průhlednost.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Neexistuje největší problém. Každý občan má své priority a považuje za důležitější něco jiného. My se především k problémům hodláme postavit a řešit je. Nelze dále akceptovat, aby se problém odsouval několik let (např. kanalizace) nebo i desetiletí (např. dopravní řešení). Pak jsou tu ty průšvihy, které Mělník trápí.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Především v jakékoli záležitosti nemáme patent na rozum. Je třeba vyslechnout rady odborníků i veřejnosti, pak rozhodnout většinově a výsledek prosazovat.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Komunální politik má v každém případě hájit zájmy města a sloužit občanovi. Pokud má tuto prioritu, tak se nemůže dostat do situace, ve které bylo v posledních měsících stávající vedení radnice. Vylučuji, že by se taková situace mohla „za nás“ opakovat.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Úplně vyřešit dopravní problémy se nemůže podařit, protože doprava se stále vyvíjí a tento vývoj se těžko odhaduje. Takže stále bude co vylepšovat. Je třeba mít odvahu prosazovat i částečná řešení, která v dané situaci pomohou. Nejhorší je pštrosí politika prosazovaná v této oblasti na Mělníku již několik let.
Ctirad Mikeš MVDr.- ČSSD
54 let, vedoucí odb. ŽP a zemědělství
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Jsem přesvědčen minimálně o dvou důvodech, proč by občané města Mělníka měli volit kandidátku ČSSD.
a) O přízeň voličů usilují členové a sympatizanti sociální demokracie, kteří jsou upřímnými patrioty, kteří v tomto městě pracují a dennodenně se setkávají s problémy a potřebami tohoto města. Uvědomují si, že bez jejich přímého angažování v komunální politice nedokáží ovlivnit řešení závažný problémů. Smyslem jejich konání není město jenom pro ně, ale zejména pro jejich děti. Jsou to v mnoha případech lidé, kteří nechtějí dělat politickou kariéru, ale napomoci systémové změně v chodu města. Kandidáti sociální demokracie jsou lidé, kteří mají svá občanská zaměstnání a jsou v nich vysoce ceněni. Výběr kandidátů pokrývá profesně převážnou část služeb, které zajišťuje město pro své občany. Svými znalostmi a přístupem k práci patří mezi vysoce ceněné odborníky. Kandidátka je sestavena jako team, který dlouhodobě hledá řešení na problémy tohoto města. Není to seskupení ad hoc pouze pro tyto volby. Lidé na kandidátce sociální demokracie se pravidelně schází a diskutují o problémech. Oblast veřejného zdraví a sociálních služeb má na starosti MUDr.Jan Leicht a
b) ČSSD na Mělníku je jedinou demokratickou stranou, která v uplynulých 8 letech nebyla v radě města. Ostatní rozhodující politické subjekty se se svými členy podílely na vedení tohoto města. Nesou plnou zodpovědnost za stávající stav. Je paradoxní, že se mnozí z nich tváří, že s problémy, na kterých se ve městě podíleli, nemají nic společného.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Město jako celá naše společnost se potýká s problémem, které lze definovat jako klientelismus, neboli snahu některých vlivných občanů ovlivňovat rozhodování ve věci přidělování městských zakázek.
Z dané skutečnosti se pak generuje podezření z korupce a účelového předražování městských zakázek. Dalším problémem je, že město fakticky neví, jak by mělo vypadat a jaké investice jsou pro jeho chod rozhodující. Z toho plyne chaotičnost při rozhodování o rozsahu oprav, pochybnost o smysluplnosti jednotlivých investic. Daný stav pak zavání plýtváním a subjektivismem. Pak je
pochopitelně problematické doložit efektivní použití vynaložených prostředků v infrastruktuře města v objemu cca
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Řešením je u :
klientelismu - okamžité přerušení všech vazeb města na jednotlivé zájmové skupiny
korupce a předražování veřejných zakázek - zavést systémové změny, které by rizika minimalizovaly. Jde o zprůhlednění zadávání městských zakázek, které spočívá v tom, že:
a) zpracovatelem zadávací dokumentace k výběrovému řízení u rozhodujících zakázek bude odborná firma
b) bude zveřejněna vlastnická struktura firem, které se ucházejí o zakázku
c) budou identifikováni všichni subdodavatelé v rámci ucházení se o veřejnou zakázku
d) výběrové komice vzejde losem ze zastupitelů města
e) zodpovědné osoby budou finančně a funkčně zodpovědni za výsledky veřejné soutěže
f) zveřejní se nabídky všech uchazečů o veřejnou zakázku
g) zveřejní se výsledky zakázky se zaměřením na výši konečné ceny a kvalitu díla
dále je počítáno, že bude:
- prověřena účelovost vynaložených prostředků investovaných do infrastruktury města za uplynulá období
- prověřeny realizační ceny v porovnání s vysoutěženou cenou u všech větších městských zakázek
zadlužování města
a) na základě personálního a procesního auditu zlevnit výkon veřejné správy mimo jiné s cílem zlidštění a zefektivnění funkce veřejné správy
b) nepřipustit u dohodnutých zakázek navyšování ceny na základě tzv. víceprací
c) definovat kvalitu, rozsah a potřebnost služeb poskytovaných městem
investic
a) zpracování konceptu dlouhodobých a pro město nezbytných investic
b) zpracování generelu oprav majetku města podle jasných a výkladově nezpochybněných kriterií na celé volební období
c) zpravování finančního plánu na zajištění potřebných investic na každý kalendářní rok.
d) informování občanů o termínu realizace investic v jejich místě bydliště
Základní problémy nešťastné revitalizace lze definovat v následujících bodech a z nich lze odvodit, proč by ČSSD nikdy tento stav nepřipustila:
a) nebyla věnována dostatečná pozornost kvalitě zpracované prováděcí dokumentace, která jenom dílčím způsobem řešila složité problémy stavby např.v ul. Legionářů
b) stavební dozor nedokázal zabránit nedodržení technologických postupů daný projektem, a tak je např. v podkladových vrstvách nedodržen stanovený postup u cca 10 % díla
c) zastupitelstvo nikdy nemělo schválit investici, která byla kalkulována na
d) došlo ke zbytečné ztrátě času tím, že bývalí koaliční partneři se nedokázali dohodnout na nezávislém posudkáří, který by zkontroloval kvalitu již zhotoveného stavebního díla a výsledky zhutňovacích zkoušek tak byly známy až po kolaudaci díla
Každému je z výše uvedeného jasné, co mělo být a nebylo učiněno.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Jsem bytostně přesvědčen, že bez primárního vybudování nového tzv. obchvatu a zároveň jeho napojení na skutečný obchvat města nelze z dlouhodobého hlediska systémově dopravu ve městě vyřešit.
Každé řešení je jen dílčí a přenáší dopravu do jiných částí města. Občanům jako celku se tak neuleví, akorát jiná skupina bude více zatěžována. Historicky byla snaha jakoby od historického středu města odtlačit dopravu na tzv. periferii. Je paradoxem, že tato snaha postupně se vzrůstající motorizací těmto částem nepomohla a doprava se dostala i do těch části, kde dříve nebyla.
Miroslav Neumann Mgr. - ODS
57 let, starosta
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Především je nutné volit občanské demokraty a jejich volební program, který není soupisem planých a nereálných slibů, ale závazkem splnitelných řešení. Na rozdíl od ostatních věrohodnost našeho závazku můžeme doložit přehledem uskutečněných projektů za rok 2006 – 2010, který bez diskuze vypoví, že pro město Mělník byla tato doba přínosem.
A proč já chci být starostou?
-
Dostal jsem důvěru občanských demokratů a podporu mi vyjadřuje i řada občanů a chtějí, abych pokračoval.
-
Jsme uprostřed období 2007 – 2013, kdy je možné čerpat fondy EU. Naučili jsme se to a já chci v získávání dotací pokračovat. Chci, aby čísla 320 mil. Kč získaných dotací a 641 mil. Kč dotací před závěrečným podpisem (kanalizace, protipovodňová hráz) nebyla konečná.
-
Za můj pobyt na radnici jsem se mnohému naučil, navázal mnohé známosti, vím kam jít, kde zvonit a kde si dupnout, tím vším chci ještě městu přispět.
-
Je řada věcí, kde jsem od počátku zapojen, a rád bych je dokončil. Prostě ve vlaku již jedu a nenastupuji do neznámého prostředí.
-
Znalost chodu města mi umožňuje vidět i problematická místa a hledat jejich řešení. Mám vize, jak město dále rozvíjet.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Pro každého z nás je velikost problému odvislá od toho, jak daleko od něj bydlíme, proto nechci dávat výhradní prioritu pouze jednomu. Problémů k řešení je celá řada. Bezesporu mezi ně patří dopravní situace ve městě. S tím souvisí parkování, špatný stav komunikací v okrajových částech města a mnohde i jejich neexistence. Problém vidím i v přesouvání života k prostoru u marketů na úkor středu města a bohužel nemohu nezmínit ani vandalismus.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Na řadu problémů je i řada řešení, které předkládají občanští demokraté. Konkrétnost návrhu řešení každého případu je ovlivněna dobou, kdy se má realizovat a zajištěním potřebných financí. Obecně však řešení existují:
-
využití fondů EU (místní komunikace, revitalizace/oživení centra města),
-
vybudování obchvatu města
-
vznik nových parkovacích ploch,
-
realizace motivačních programů (např. Fond regenerace Městské památkové zóny),
-
spolupráce s občany, občanskými sdruženími a spolky při řešení konkrétních problémů.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Je zcela samozřejmé a na místě, aby o takto rozsáhlém a pro město významném projektu probíhala veřejná diskuze, a to včetně diskuze v médiích. Projekt, který změnil tvář města, byl rozsáhle diskutován po dobu dvou let před jeho samotným zahájením, a to jak při tvorbě Strategického plánu rozvoje města, tak při tvorbě vlastních architektonických návrhů. Diskuze následně probíhala i v průběhu samotné realizace projektu. V této situaci je rolí politika diskutovat, informovat veřejnost, nalézat shodu a poté rozhodnout.
Dále je potřeba důrazně říct, že k rozhodnutí revitalizovat střed města a změnit tak jeho ráz na desítky let dopředu, byla nutná jistá dávka odvahy. U tak velkého projektu, jakým revitalizace bezesporu je, jsme museli počítat i s nesouhlasnými názory a nespokojeností občanů hlavně při jeho realizaci. Diskuze se následně stala arénou předvolebního boje. V médiích prezentované pochybnosti o kvalitě díla byly vyvráceny nezávislým odborným posudkem a poskytovatelem dotace. Dnes je historické centrum města znovu krásné a doufám, že bude dělat radost i našim dětem.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Tato otázka potvrzuje, že nejvíce naše občany trápí dopravní situace, kterou vnímám za zásadní problém i já. Řešením je zahájení stavby obchvatu, byť v průtahové variantě. Jiná možnost neexistuje. Budovat se musí také parkovací místa a musíme se v následujícím období věnovat i budování místních komunikací v okrajových částech města. Náš program, který nejdete nawww.ods-melnik.cz, Vám odpoví podrobněji. Přijďte k volbám a rozhodujte se bez emocí svým rozumem.
Petr Volf Mgr. - Mělničané
32 let, vysokoškolský učitel,dramaturg
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Situace ve vedení města není poslední dobou nikterak růžová a my bychom chtěli občanům Mělníka nabídnout alternativu relativně neokoukaných tváří, nezprofanovaných kontroverzními kauzami. Zároveň nabízíme tým odborníků, ochotných věnovat svůj čas obecnímu zájmu, připravených ke spolupráci a transparentnímu řešení problémů, se kterými se potýkáme každý den. Náš přístup je apriori pozitivní a konstruktivní, netrpíme syndromem "malého města", který je charakteristický černobílým vymezováním a konfrontační politikou. Stejně tak, jako ve městě nežijeme sami, musíme počítat i s úhlem pohledu dalších lidí, kteří se rozhodli podílet na rozvoji města, především pokud byli do této pozice zvoleni. Cesta to sice není jednoduchá, ale věříme, že se najdou spoluobčané, kteří sdílí podobný názor a zajímá je výsledek práce místo osobních invektiv. Osobní výpady jsou cestou do pekel a neradi bychom, aby se radnice stala sídlem drbů, pomluv a populistických "vše řešících" hesel.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Za největší problém Mělníka považujeme právě kritický stav ve vedení města, který brzdí jakýkoliv jeho další rozvoj. Ačkoliv se v médiích hází vina z jednoho na druhého, jsme přesvědčení, že za současnou situaci je zodpovědné celé složení dosavadního zastupitelstva, především pak přílišné projikování negativních osobních preferencí a postojů jednotlivých zastupitelů během jednání. Domníváme se, že ačkoliv jsou jednotlivé kroky města závislé na většinovém hlasování, všichni zúčastnění, napříč politickým spektrem, měli k dispozici dostatek informací a prosotoru se vyjádřit ke všem kontroverzním tématům a následně možnost hlasovat. Kritika ex post nám přijde neefektivní a kontraproduktivní, respektive zbytečná.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Řešení tohoto problému je na první pohled jednoduché a spočívá v nadcházejících volbách, které ukáží, zda komunikace na radnici zůstane na stejné úrovni (a se stejnými lidmi) či se změní.
Co se týče dalších kroků, je to drobet složitější. Výsledky hlasování v zastupitelstvu určují potenciální realizaci navrhovaných akcí a obecně by mělo být všem jasné, že pokud bude protinávrh přehlasován, jedná se o legitimní demokratický stav, který je nutný akceptovat. Nikdo ze zastupitelů by ale neměl, ex post, argumentovat nedostatkem informací či prostoru pro připomínky, když měl stejnou šanci přesvědčit 11 svých kolegů a prosadit vlastní návrh jako ostatní. Tedy pokud toho využil... Z tohoto důvodu plánujeme pravidelné a veřejnosti přístupné kontroly aktivit zastupitelů, včetně přehledu jejich připomínek a následného hlasování. Klidně i formou jakési zveřejněné úmluvy o porozumnění a především pak formou internetového zpravodajství z jednání, včetně jejich záznamů.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace je akce, kterou bylo dlouhodobě nutné zrealizovat a město se nám, i přes veškeré problémy a nepříjemnosti v průběhu, líbí. Zdůrazňujeme, že nikdo z Mělničanů v průběhu zadávání zakázek a hlasování nebyl a tak jediné, co můžeme udělat, je poukázat na možnost, jak bychom se my vyhnuli komplikacím, které nastaly. Řešením je naprostá tranparentnost všech jednotlivých kroků formou, kterou jsem popsal v předchozím odstavci.
Obecně, tehdejší zastupitelé ale měli naši důvěru vzešlou z komunálních voleb a všichni jsme počítali s co nejlepším (a nejvýhodnějším) výsledkem pro město. Zastupitelstvo, odpovědné za průběh celé akce by samo mělo vědět, kde se stala chyba a pokud kdokoliv objeví podezřelé okolnosti, měl by se obrátit na orgány činné v trestním řízení. Toť vše.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Problém dopravy ve městě se v poslední době zužuje na téma obchvatu nebo lépe řečeno průtahu. Současná situace nevykazuje nejvhodnější řešení v důsledku změn financování ze strany státu a dohod o pozemcích, kde měl být obchvat umístěn. Z obchvatu se stává průtah... Za Mělničany ale mohu říci, že budeme vždy preferovat variantu odsunutí hlavního dopravního tahu mimo obydlenou zónu, kdykoliv se taková možnost objeví, respektive co nejdříve, stejně jako řešení stále narůstajících požadavků na parkovací místa, ať už v centru či v sídlištních lokalitách. Řešením mohou být například výzkumné záměry a odborné studie realizované ve spolupráci s dopravními fakultami různých vysokých škol, které by plnily informační funkci. Jako součást řešení by se dal považovat i plán na vytvoření webového "referenda", nejen pro oblast dopravy, kde veřejnost získá možnost se sama zapojit svými návrhy, inspiracemi a následným hlasováním na internetu. Stále se zdá, že variant by mohlo být víc.
Tomáš Urbánek - Strana svobodných občanů
32 let, projektant
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Svobodní podporují změny daňových zákonů tak, aby maximum peněz zůstalo v kapsách lidí, aby se omezilo přerozdělování jak na úrovni státu, tak na úrovni obcí. I přesto je zřejmé, že obec potřebuje na svůj provoz a rozvoj peníze (tyto peníze dostává z našich daní).
Protože se jedná o naše peníze, máme právo vědět jakým způsobem ak čemu byly využity. Proto Svobodní budou tvrdě prosazovat úplnou transparentnost veřejných zakázek, od studií, výběru zhotovitele až po samotné provádění dané zakázky. Tyto jednoduché zásady dokáží vymýtit
korupci a klientelismus.
Svobodní nemusí po volbách skládat účty svým sponzorům, protože předvolební kampaň je financována pouze ze soukromých zdrojů samotných kandidátů. Kandidáti nejsou spojeni s žádnou zájmovou skupinou, po volbách budou striktně prosazovat volební program a zodpovídat se
budou pouze svým voličům.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Mělník se v současné době potýká s mnoha problémy, bohužel se nedá vyzdvihnout pouze jeden, musíme se zminit minimálně o třech. Tím jedním je netransparentnost veřejných zakázek úzce související s neslavnou revitalizací a tím druhým dopravní situace ve městě způsobená neexistujícím vnějším obchvatem a katastrofálním stavem silnic.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Transparentní veřejné zakázky - Vše spočívá v dokonale zvládnuté investorské činnosti a pro město výhodných smlouvách s dodavatelem. Pro investora je z finančního hlediska vždy výhodné rozdělit velikou zakázku na menší podobjekty a to z jediného důvodu. O celkovou zakázku může soutěžit pouze úzký okruh velkých firem, které zpravidla ani nejsou z Mělníka a okolí, kdežto o jednotlivé objekty může soutěžit velké množství místních firem. Z vlastní praxe projektanta vidím, jakou neuvěřitelnou dlouhou a komplikovanou hierarchii umí vytvořit skupina stavebních firem a jejich sdružení. Pravidlem bývá, že fyzicky jsou práce prováděny firmou, resp živnostníkem který je 4., 5. nebo i 6. v pořadí!! A proč je to tak znepokojující? V každém stupni si stavební firma, přes, kterou zakázka projde, nechává zpravidla 10-20% z ceny zakázky, tímto způsobem utíká neuvěřitelné množství peněz a zakázky bývají až 2x předražené!! Proto je nesmírně důležité provádět důslednou investorskou činnost, od přípravy projektu, přes samotný projekt, výběr zhotovitele (nebo zhotovitelů) až po provádění prací. Za část ušetřených peněz je nunté zaplatit kvalitní investorský a stavebně technický dozor. Naprostou samozřejmostí je také úplný a snadno dostupný veřejný přístup ke všem dokumentům, projektům a smlouvám. Při takto nastavených pravidlech bude městu zbývat dostatek financí na opravy místních komunikací a chodníků.
Dopravní situace - Mělník potřebuje vybudovat vnější obchvat. Pokud se ale na tento problém podíváme realisticky, je každému jasné, že v dnešní době nebude stát investovat do nových dopravních staveb, toto období bude trvat několik let. Proto musíme tento čas využít využít k tomu, aby došlo ke společné shodě na určité variantě a toto vybrané řešení musíme protlačit do plánu rozvoje a výstavby silniční sítě v České republice tak, aby, až začne stát opět investovat do své infrastruktury, byla tato stavba na čelních pozicích, co se její důležitosti týče.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se ,,za vás" podobná situace opakovala?
V těchto situacích musí politik za celou akci převzít odpovědnost, jak politickou, tak manažerskou. Pokuď dostaneme od voličů důvěru prověříme všechny veřejné zakázky za minimálně 5 let. Za "nás" by se podobná situace v žádém případě nestala, viz. odpověď v bodu 3 - Transparentní veřejné zakázky.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Ano existuje, ale ne v blízkém časovém horizontu. Více viz. odpověď v bodu 3 - Dopravní situace.
Jiří Čermák Ing. - PRO Mělník a Strana Zelených
52 let, projektant
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Po úspěchu ve volbách 2006 jsme se vždy snažili pracovat ve smyslu našeho hesla uvedeného ve zkratce PRO Mělník, a to poctivost, rozum, odbornost. Problémy města jsme chtěli diskutovat s ostatními zastupiteli, ne vždy jsme však našli pochopení. Chtěli jsme a nadále chceme, aby občané dostávali od vedení města pravdivé a hlavně úplné informace o veškerém dění v našem městě. Polopravdy a účelové informace nepřináší nic dobrého. Za volební období jsme získali nové zkušenosti, pozitivní i negativní. Pozitivní bychom chtěli dále rozvíjet, negativní potlačovat a nahrazovat je společným řešením konzultovaným s ostatními zastupiteli. Víme, že je to složitá a někdy trnitá cesta, která potřebuje i podporu a pochopení Vás, občanů města.
V tomto našem snažení chceme nadále pokračovat a držet se výše uvedených PRO i za podpory kandidátů Strany zelených, se kterými jsem našli shodné názory, a proto také kandidujeme společně. Je na každém občanovi, aby zvážil naši práci uplynulou, ale i námi vytčené společné cíle do budoucnosti. Pokud se s naším programem, Vážení občané, ztotožníte, budeme Vám vděčni za Váš hlas.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Největší současný problém Mělníka je to, že zastupitelé mezi sebou nedovedou komunikovat a respektovat svoje názory vycházející z jejich odbornosti. To se promítá do rozhodování. Není ochota naslouchat názorům druhých. Proto se za volební období 2x rozpadla rada města. Za tuto situaci nese odpovědnost zejména ODS v čele se starostou města. Jeho snahou mělo být přijatelnou komunikací radu města udržet funkční.
Jinak za problém považuji oblast dopravy, což je letitý neřešený problém. Mám na mysli velký obchvat. Dále opravy komunikací. Sice máme hezky (mluvím o estetice, nikoliv o kvalitě) zrevitalizované město, ale okrajové čtvrti města mají komunikace v havarijním stavu.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Jak tuto situaci vyřešit. Určitě je nutné dokončit tzv. průtah města, který řeší problém zejména vnitřního dopravního systému, ale není to ideální celkové řešení. Za celkové řešení je možné považovat velký obchvat, který je prozatím plánován ze severní strany města. Možná, že se ale nabízí i další alternativy řešení obchvatu. Je to však dlouhodobý proces spojený s řadou jednání v celém regionu. Přesto je třeba tato jednání vyvolat a urychlit přípravu velkého obchvatu.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace byla a nadále zůstává velice problematická. Zastupitelé PRO Mělník v průběhu této stavby poukazovali na nedostatky v práci dodavatele, ale i v řízení stavby ze strany vedoucích představitelů radnice. Myslím, že ze strany města jako investora nebyl vyvíjen dostatečný tlak na kvalitu prováděných prací dodavatelem. Toto vedlo k mediálním přestřelkám, kdy jsme upozorňovali na špatnou kvalitu prací. Na naše upozornění byla hned v tisku stanoviska většiny zainteresovaných stran o vzorové kvalitě prací, (mám na mysli dodavatele, investora, stavební dozor a bohužel opět i představitele města), vzápětí však došlo k havárii povrchů některých ulic (Ul. Legionářů, U Tanku). Došlo k selhání kontrolních mechanismů, ale i zodpovědných lidí. Politik by měl přijmout osobní odpovědnost a vyvodit z toho důsledky. Zejména by měl zásadním způsobem změnit svůj přístup k věci a projednávat problémy i s opozičními zastupiteli. Dle mého názoru se tak nestalo. I nadále se zakrývaly nedostatky, to se projevovalo i v předkládání materiálů zastupitelům města např. ohledně víceprací apod. Zastupitelé dostávali pouze výtahy z originálních materiálů, které byly neúplné a odvažuji se říci i účelové. Po těchto zkušenostech nechci říkat, co politici mají dělat. Ale jestli se neumí chovat zodpovědně, měli by odejít.
Myslím, že i naše připomínky vůči vedení města dávaly jistý návod, jak se dál chovat a co dělat, aby se podobná situace neopakovala. Zda si je současné vedení radnice vzalo k srdci, prověří čas na současných zrevitalizovaných komunikacích.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Možnost řešení dopravy ve městě určitě existuje. Je třeba požádat o radu a pomoc zejména odborníky, kteří se touto problematikou zabývají. Je třeba řešit současně jak průjezd, respektive objezd města, ale ve vnitřním městě parkování, systém jednosměrných ulic, pěší zóny atd. Nelze toto řešit jednotlivými dílčími opatřeními. Mělo by to být řešeno komplexně. Myslím, že pomoc odborníků je opravdu nutná.
Rudolf Fidler - KSČM
36 let, strážník MP
1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Nejprve Vám chci poděkovat za Váš zájem a prostor k vyjádření. Samozřejmě KSČM bude ráda za každé hlasy od občanů Mělníka. Podpořit ve volbách by nás měli zejména ti, kteří chtějí změnu. Změnu přístupu představitelů města k občanům a jejich potřebám. Budeme reagovat na jejich podněty, zabývat se jimi a získávat pro ně podporu i u ostatních subjektů. Nebudeme si hrát na vysokou politiku jako se to děje v parlamentu. Dobré věci, které předloží např. někdo jiný z politických oponentů podpoříme. Chceme zkrátka spolupracující zastupitelstvo, radu a starostu. Taková atmosféra v současné době na radnici není. Určitě jsme proti bezhlavému zadlužování města a nekoncepčnímu výprodeji městského majetku. Jsme pro vyrovnané hospodaření, zachraňovat rozpočet města odprodejem majetku je krátkozraké a nelze takto donekonečna pokračovat. Pokud se něco odprodá, chceme prostředky používat na investiční akce různého charakteru a na projekty z našeho programu. Do svého programu jsme zařadili věci, které občany trápí a často na ně upozorňují. Například - Obnovení zubní pohotovosti v nočních hodinách, větší podpora volnočasových aktivit občanů a to zejména mládeže, více zprůhlednit veřejná výběrová řízení, v zásadných otázkách přistoupit k veřejnému referendu, zlepšit dopravní situaci ve městě, rozšíření parkovacích ploch - zejména na sídlištích, zlepšit stav místních komunikací a to i v okrajových částech města, podpora kultury, realizace obchvatu města, realizace protipovodňových opatření, jsme proti privatizaci technických služeb města, maximální využití finančních prostředků z rozvojových fondů EU a státních dotací, zachování potřebného počtu mateřských škol, Zrealizujeme kroky vedoucí ke snížení kriminality a vandalství, podpora turistického ruchu, udržení sociálních služeb. To jsou některé ze zásadních pilířů našeho programu. Jako lídr naší kandidátky, Vás mohu ubezpečit, že pokud dostaneme možnost k realizaci našeho programu, bude KSČM maximálně usilovat o jeho splnění.
2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Nabízí se mi jich hned několik, ale ten zásadní, s neustále se zhoršující tendencí, je doprava ve městě. Projet směrem k mostu na Pšovce , zejména v odpoledních hodinách je horor. Situace s dopravou je problémová i na jiných místech ve městě.
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Pravdou je, že situace se úplně vyřešit nedá. Dnes se bez auta skoro nedá existovat a proto ve špičkách, bude doprava vždy komplikovaná. Dá se pouze zmírnit a to budováním dopravních staveb, jako je např. budování kruhových objezdů a v současné době hodně diskutovaného obchvatu ( průtahu?) města. Má se budovat kruhový objezd u nákupního střediska Kaufland a dovedl bych si ho představit i na křižovatce u čerpací stanice Shell. Pokud vím, tak realizace obchvatu je v nějakém stádiu řešení. Vzniklo i občanské sdružení, které prosazuje jinou variantu obchvatu. Každé rozhodnutí něho třetího poškodí,ale situace se musí vyřešit. Není to akce města, takže hodně záleží na ministerstvu dopravy a je to, jak jinak, než o penězích. Obávám se proto, že pokud nedojde ke shodě, může ministerstvo tuto akci na neurčito odložit. Jako další bych viděl nové komplexní řešení dopravy a parkování v centru města. Např. pěší zóna na nám. Míru a v ul. Svatováclavská, by měla být skutečně pěší zónou, bez větších vyjímek. Dnes je situace taková, že by tam musel být strážník neustále přítomen. Stačí, aby se vzdálil a během několika minut tam vjedou neukáznění řidiči a zaparkují tam. MP Mělník, v pěší zóně neustále zasahuje a je využíván i městský kamerový systém. Přestupci jsou sice poté řešeni v přestupkovém řízení,ale je to jako boj s větrnými mlýny. V poslední době se stává , že někdo takovou situaci vyfotí a poté umístí na internetové stránky s neobjektivním komentářem, že MP nic nedělá. Možná by situace dala vyřešit při revitalizaci umístěním elektricky vyjíždějících kolíků a umožnit vjezd jen oprávněným osobám, dopravní obsluze a složkám IZS. Strážníci by se mohli věnovat ve větší míře jiným lokalitám a problémům. Nedocházelo by tak k poškozování revitalizovaných povrchů a zvýšila by se bezpečnost chodců. Každé řešení je však otázka diskuze zainteresovaných osob a státních institucí. Já osobně i naši kandidáti za KSČM, budeme vždy ochotní k diskuzi, jak problém řešit a přinášet i vlastní návrhy k řešení. Samozřejmě důležitý bude i názor občanů v dané lokalitě.
4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Na první část otázky bych uvedl toto. Toto téma bylo hodně diskutované, revitalizace samotná i její průběh. Jak se říká ,kdo nic nedělá nic nezkazí. V takové situaci by si měli politici sednout k tzv. kulatému stolu a věc řádně projednat, prodiskutovat a vysvětlit. Dát fakta na stůl, předložit veškerou dokumentaci , jak stavební tak finanční, pozvat odpovědné osoby a nezávislé odborníky. Takto by se rozpory vyjasnily a nevznikaly by mediální přestřelky. Následně podat v médiích občanům zprávu o stavu věci. K tomuto by však měla být vůle z obou stran.
Podobná situace se může stát, ale v daném případě bychom se snažili postupovat tak, jak je výše uvedeno. Vzhledem k tomu, že zde v průběhu revitalizace padla různá podezření a obvinění, která by mohla být posuzována i jako trestný čin, nebáli bychom se podat trestní oznámení. Takto by celou věc prošetřil nezávislý orgán. Bylo by to však krajní řešení, neboť si myslím, že každá situace a věc se nechá řádně vysvětlit a řešit s citem a bez emocí.
5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Na tuto otázku jsem z větší míry odpověděl ve druhé otázce. Ještě se musím však zmínit o parkování na sídlištích, které trápí zde bydlící občany. Každé sídliště chce komplexně řešit a v místech kde to jde, upravit parkovací plochy. Situaci dobře znám a vím, že jsou místa, kde by se to dalo realizovat. Někde by stačilo rozšířit chodník a poté udělat částečné kolmé stání na chodníku a zase by bylo pár míst navíc. Takto se v dávné době upravil chodník v ul. Kosmonautů a době nedávné v ul. Vlasákova. Nejhorší situace s parkováním si dovolím tvrdit je na sídlišti Sportovní. I zde by se daly takové úpravy realizovat. Musíme si uvědomit, že špatně parkující vozidla brání průjezdu vozidel IZS a v takových případech jde o bezprostřední ohrožení životů a každá sekunda je vzácná. Nejprve se, ale musí dát možnost řidičům řádně zaparkovat a poté můžeme uplatňovat nějakou represi, vůči nezodpovědným řidičům.
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK