https://www.traditionrolex.com/7

 Lídři stran a jejich pět odpovědí | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Události z kalendáře si můžete pohodlně přenést ve formátu ICS do Vašeho mailového programu či mobilu.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Lídři stran a jejich pět odpovědí

Do komunálních voleb zbývá měsíc. Co si myslí lídři politických stran a sdružení, kteří se ucházejí o křesla v zastupitelstvu Mělníka? Umějí definovat největší problém města? A jak by ho sami řešili?

Odpovědi na pět otázek, včetně té proč je volit, naleznete v následujícím přehledu. Chybí odpovědi lídra strany Volte pravý blok… Otto Stefla. Městský úřad Mělník od strany totiž nezískal souhlas k poskytnutí kontaktu na jejich zmocněnce. 



Alexander Klimeš Mgr. - Radnice 2010

41 let, advokát

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Radnice 2010 hledá konstruktivní řešení problémů města. Stávající zastupitelstvo města Mělník je zčásti paralyzováno vzájemnými hádkami, osočováním a neschopností vést dialog. Odmítáme prázdná populistická hesla, tu podepsaná, tu anonymní, jejichž autoři nejsou schopni cokoliv říci k tomu, jak problémy řešit. Máme vypracován relativně stručný, a přitom reálný program pro následující volební období, který budeme zveřejňovat všemi dostupnými prostředky.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Neexistuje jeden největší problém Mělníka. Pro občany z Chloumku to je složitá cesta na Mělník, pro obyvatele ze Sportovní ulice parkování, jinde a jindy to může být špatný chodník, neexistence důstojného místa pro pořádání plesů, nedostatečná komunikace radnice s obyvateli města, chybějící koncepce a vize rozvoje města ve středně a dlouhodobém výhledu, tzn. jaký chceme mít Mělník za 20 let atd. atd. . Vypíchnutí jednoho problému a postavení sebepropagace na jeho řešení by bylo laciným gestem. Touto cestou nechceme jít.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
S ohledem na předchozí odpověď nelze snadno reagovat na jeden problém. Vyberu proto ten nejčitelnější, který způsobuje řadu dalších, a to je nedostatečná komunikace radnice s občany města. Pracovně řešení tohoto problému nazýváme Otevření radnice lidem. Pod tím si představujeme důsledné zveřejňování (i na internetu): zápisů ze zastupitelstva a rady města, včetně toho, kdo a jak hlasoval, zveřejňování vypsaných výběrových řízení, jejich průběhu a výsledků včetně hlasování členů hodnotících komisí. Nemyslíme si, že by městský úřad musel mít výslovně tiskový odbor a mluvčího, ale posun tímto směrem pro zlepšení komunikace považujeme za velmi žádoucí. Tím by odpadla řada dohadů a invektiv, plynoucích z nesprávných a neúplných informací. 

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Nechci zabředávat do detailů, ale – s odkazem na předchozí odpověď říkám, že problém revitalizace je mimo jiné problém nedostatku informací. Takže částečná odpověď, která nepřekročí vymezený rámec tohoto rozhovoru, zní „lépe komunikovat“. Ke druhé části otázky, pokud někdo odpoví NE bez dalšího, přebírá tím odpovědnost za všechny své kandidáty, za své případné koaliční partnery, za budoucí dodavatele ……. Můžeme slíbit, že v rámci naší budoucí koaliční váhy, která odvisí od rozhodnutí voličů, budeme usilovat, aby taková situace nevznikla, ať už jde v daném případě o problém komunikace či věcné chyby konkrétních osob.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Nejfatálnější problémy s dopravou jsou na Mělníku dva: parkování na sídlištích a chybějící průtah/obchvat města. V přímé pravomoci města je možno se pokusit zlepšit situaci s parkováním např. prověrkou možností zvýšení počtu parkovacích míst v zahuštěných oblastech kolmým nebo šikmým parkováním. Co se týče chybějícího průtahu/obchvatu města, vidíme jako problém úsporná opatření, která postihnou řadu investic, když město není investorem této akce (silnice I. třídy). Nicméně pokud to situace umožní, tak za správné považujeme vybrat realistické řešení a razantně jej uskutečnit. 

Náš program a další informace, které najdete na www.radnice2010.cz a Facebooku, odpoví Vám i občanům na otázky podrobněji. A pokud ne, tak se nás tamtéž můžete zeptat přímo v sekci Otázky a odpovědi.

 


Milan Schweigstill Mgr. - TOP09

45 let, zástupce ředitele gymnázia

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Protože nabízíme změny, které si Mělník zaslouží. Shrnul bych je do slov, která jsou v místní politice neznámá: koncepce, otevřenost, diskuse, průhlednost.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Neexistuje největší problém. Každý občan má své priority a považuje za důležitější něco jiného. My se především k problémům hodláme postavit a řešit je. Nelze dále akceptovat, aby se problém odsouval několik let (např. kanalizace) nebo i desetiletí (např. dopravní řešení). Pak jsou tu ty průšvihy, které Mělník trápí.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Především v jakékoli záležitosti nemáme patent na rozum. Je třeba vyslechnout rady odborníků i veřejnosti, pak rozhodnout většinově a výsledek prosazovat.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Komunální politik má v každém případě hájit zájmy města a sloužit občanovi. Pokud má tuto prioritu, tak se nemůže dostat do situace, ve které bylo v posledních měsících stávající vedení radnice. Vylučuji, že by se taková situace mohla „za nás“ opakovat.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Úplně vyřešit dopravní problémy se nemůže podařit, protože doprava se stále vyvíjí a tento vývoj se těžko odhaduje. Takže stále bude co vylepšovat. Je třeba mít odvahu prosazovat i částečná řešení, která v dané situaci pomohou. Nejhorší je pštrosí politika prosazovaná v této oblasti na Mělníku již několik let.

 


Ctirad Mikeš MVDr.- ČSSD

54 let, vedoucí odb. ŽP a zemědělství

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Jsem přesvědčen minimálně o dvou důvodech, proč by občané města Mělníka měli volit kandidátku ČSSD.

a)     O přízeň voličů usilují členové a sympatizanti sociální demokracie, kteří jsou upřímnými patrioty, kteří v tomto městě pracují a dennodenně se setkávají s problémy a potřebami tohoto města. Uvědomují si, že bez jejich přímého angažování v komunální politice nedokáží ovlivnit řešení závažný problémů. Smyslem jejich konání není město jenom pro ně, ale zejména pro jejich děti. Jsou to v mnoha případech lidé, kteří nechtějí dělat politickou kariéru, ale napomoci systémové změně v chodu města.  Kandidáti sociální demokracie jsou lidé, kteří mají svá občanská zaměstnání a jsou v nich vysoce ceněni. Výběr kandidátů pokrývá profesně převážnou část služeb, které zajišťuje město pro své občany. Svými znalostmi a přístupem k práci patří mezi vysoce ceněné odborníky. Kandidátka je sestavena jako team, který dlouhodobě hledá řešení na problémy tohoto města. Není to seskupení ad hoc pouze pro tyto volby. Lidé na kandidátce sociální demokracie se  pravidelně schází a diskutují o problémech.  Oblast veřejného zdraví a sociálních služeb má na starosti MUDr.Jan Leicht a MUDr. Ladislav Peychl, oblast prevence kriminality a další sociopatogenní jevy řeší Ludmila Hýsková a Petr Patera, oblast školství  a sportu zastřešuje PaedDr. Milan Němec a ing. Josef Krátký, dopravu včetně dopravního značení zajišťuje Karel Štastný, Vladimír Chlasták a ing. Miloslav Vávra, kulturní oblast Petr Zmrzlík, oblast technické infrastruktury včetně služeb ing. Ladislav Vik a Jan Ševr, problematiku malého a středního podniká řeší ing. Miloslava Váchová a František Štrupl a oblast veřejné správy a životního prostředí a zemědělství MVDr. Ctirad Mikeš.

b)    ČSSD na Mělníku je jedinou demokratickou stranou, která v uplynulých 8 letech nebyla v radě města. Ostatní rozhodující politické subjekty se se svými členy podílely na vedení tohoto města. Nesou plnou zodpovědnost za stávající stav. Je paradoxní, že se mnozí z nich tváří, že s problémy, na kterých se ve městě podíleli, nemají nic společného.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka? 
Město jako celá naše společnost se potýká s problémem, které lze definovat jako  klientelismus, neboli snahu některých vlivných občanů ovlivňovat rozhodování ve věci přidělování městských zakázek.

Z dané  skutečnosti se pak generuje podezření z korupce a účelového předražování městských zakázek.  Dalším problémem je, že město fakticky neví, jak by mělo vypadat a jaké investice jsou pro jeho  chod rozhodující. Z toho plyne chaotičnost při rozhodování o rozsahu oprav, pochybnost o smysluplnosti jednotlivých investic. Daný stav pak zavání plýtváním a subjektivismem.  Pak je

pochopitelně  problematické doložit efektivní použití  vynaložených prostředků v infrastruktuře města v objemu cca 750 mil. Kč, které město získalo z prodeje svého majetku od roku 1990. Město se dostalo do stavu, že již fakticky není co prodat, a přitom před městem leží velké investice, jako je kanalizace Chloumek, obchvat města a protipovodňové hráze. Nemluvím o dokončení revitalizace či zateplení Základní školy Jindřicha Matiegky.  Právě  riziko zadlužení je dalším problémem města.  

3) Máte návrh, jak ho vyřešit? 
Řešením je u :

klientelismu - okamžité přerušení všech vazeb města na jednotlivé zájmové skupiny

korupce a předražování veřejných zakázek - zavést systémové změny, které by rizika minimalizovaly. Jde o zprůhlednění zadávání městských zakázek, které spočívá v tom, že:

 a) zpracovatelem zadávací dokumentace k výběrovému řízení u rozhodujících zakázek bude odborná firma
 b) bude zveřejněna vlastnická struktura firem, které se ucházejí o zakázku
 c) budou identifikováni všichni subdodavatelé v rámci ucházení se o veřejnou zakázku
 d) výběrové komice vzejde losem ze zastupitelů města
 e) zodpovědné osoby budou finančně a funkčně zodpovědni za výsledky veřejné soutěže
 f) zveřejní se nabídky všech uchazečů o veřejnou zakázku
 g) zveřejní se výsledky zakázky se zaměřením na výši konečné ceny a kvalitu díla

dále je počítáno, že bude:

     - prověřena účelovost vynaložených prostředků investovaných do infrastruktury města za uplynulá období

     -  prověřeny realizační ceny v porovnání s vysoutěženou cenou u všech větších městských zakázek

zadlužování města

 a) na základě personálního a procesního auditu zlevnit výkon veřejné správy mimo jiné s cílem zlidštění a zefektivnění funkce veřejné správy
 b) nepřipustit u dohodnutých zakázek navyšování ceny na základě tzv. víceprací
 c) definovat kvalitu, rozsah a potřebnost služeb poskytovaných městem

investic

 a) zpracování konceptu dlouhodobých a pro město nezbytných investic     
 b) zpracování generelu oprav majetku města podle jasných a výkladově nezpochybněných kriterií na celé volební období
 c) zpravování finančního plánu na zajištění potřebných investic na každý kalendářní rok.
 d) informování občanů o termínu realizace investic v jejich místě bydliště

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?   
Základní problémy nešťastné revitalizace lze definovat v následujících bodech a z nich lze odvodit, proč by ČSSD nikdy tento stav nepřipustila:

 a) nebyla věnována dostatečná pozornost kvalitě zpracované prováděcí dokumentace, která jenom dílčím způsobem řešila složité problémy stavby např.v ul. Legionářů
 b) stavební dozor nedokázal zabránit nedodržení technologických postupů daný projektem, a tak je např. v podkladových vrstvách nedodržen stanovený postup u cca 10 % díla
 c) zastupitelstvo nikdy nemělo schválit investici, která byla kalkulována na 135 mil. Kč a cena vysoutěžená byla 170 mil. Kč. Soutěž měla být zrušena a vypsána znovu
 d) došlo ke zbytečné ztrátě času tím, že bývalí koaliční partneři se nedokázali dohodnout na nezávislém posudkáří, který by zkontroloval kvalitu již zhotoveného stavebního díla a výsledky zhutňovacích zkoušek tak byly známy až po kolaudaci díla

 Každému je z výše uvedeného jasné, co mělo být a nebylo učiněno.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě? 
Jsem bytostně přesvědčen, že bez primárního vybudování nového tzv. obchvatu a zároveň jeho napojení na skutečný obchvat města nelze z dlouhodobého hlediska systémově dopravu ve městě vyřešit.

Každé řešení je jen dílčí a přenáší dopravu do jiných částí města. Občanům jako celku se tak neuleví, akorát jiná skupina bude více zatěžována. Historicky byla snaha jakoby od historického středu města  odtlačit dopravu na tzv. periferii. Je paradoxem, že tato snaha postupně se vzrůstající motorizací těmto částem nepomohla a doprava se dostala  i do těch části, kde dříve nebyla.    

 


Miroslav Neumann Mgr. - ODS

57 let, starosta

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Především je nutné volit občanské demokraty a jejich volební program, který není soupisem planých a nereálných slibů, ale závazkem splnitelných řešení. Na rozdíl od ostatních věrohodnost našeho závazku můžeme doložit přehledem uskutečněných projektů za rok 2006 – 2010, který bez diskuze vypoví, že pro město Mělník byla tato doba přínosem.

A proč já chci být starostou?

  • Dostal jsem důvěru občanských demokratů a podporu mi vyjadřuje i řada občanů a chtějí, abych pokračoval.

  • Jsme uprostřed období 2007 – 2013, kdy je možné čerpat fondy EU. Naučili jsme se to a já chci v získávání dotací pokračovat. Chci, aby čísla 320 mil. Kč získaných dotací a 641 mil. Kč dotací před závěrečným podpisem (kanalizace, protipovodňová hráz) nebyla konečná.

  • Za můj pobyt na radnici jsem se mnohému naučil, navázal mnohé známosti, vím kam jít, kde zvonit a kde si dupnout, tím vším chci ještě městu přispět.

  • Je řada věcí, kde jsem od počátku zapojen, a rád bych je dokončil. Prostě ve vlaku již jedu a nenastupuji do neznámého prostředí.

  • Znalost chodu města mi umožňuje vidět i problematická místa a hledat jejich řešení. Mám vize, jak město dále rozvíjet.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Pro každého z nás je velikost problému odvislá od toho, jak daleko od něj bydlíme, proto nechci dávat výhradní prioritu pouze jednomu. Problémů k řešení je celá řada. Bezesporu mezi ně patří dopravní situace ve městě. S tím souvisí parkování, špatný stav komunikací v okrajových částech města a mnohde i jejich neexistence. Problém vidím i v přesouvání života k prostoru u marketů na úkor středu města a bohužel nemohu nezmínit ani vandalismus.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Na řadu problémů je i řada řešení, které předkládají občanští demokraté. Konkrétnost návrhu řešení každého případu je ovlivněna dobou, kdy se má realizovat a zajištěním potřebných financí. Obecně však řešení existují:

  • využití fondů EU (místní komunikace, revitalizace/oživení centra města),

  • vybudování obchvatu města

  • vznik nových parkovacích ploch,

  • realizace motivačních programů (např. Fond regenerace Městské památkové zóny),

  • spolupráce s občany, občanskými sdruženími a spolky při řešení konkrétních problémů.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Je zcela samozřejmé a na místě, aby o takto rozsáhlém a pro město významném projektu probíhala veřejná diskuze, a to včetně diskuze v médiích. Projekt, který změnil tvář města, byl rozsáhle diskutován po dobu dvou let před jeho samotným zahájením, a to jak při tvorbě Strategického plánu rozvoje města, tak při tvorbě vlastních architektonických návrhů. Diskuze následně probíhala i v průběhu samotné realizace projektu. V této situaci je rolí politika diskutovat, informovat veřejnost, nalézat shodu a poté rozhodnout.

Dále je potřeba důrazně říct, že k rozhodnutí revitalizovat střed města a změnit tak jeho ráz na desítky let dopředu, byla nutná jistá dávka odvahy. U tak velkého projektu, jakým revitalizace bezesporu je, jsme museli počítat i s nesouhlasnými názory a nespokojeností občanů hlavně při jeho realizaci. Diskuze se následně stala arénou předvolebního boje. V médiích prezentované pochybnosti o kvalitě díla byly vyvráceny nezávislým odborným posudkem a poskytovatelem dotace. Dnes je historické centrum města znovu krásné a doufám, že bude dělat radost i našim dětem.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Tato otázka potvrzuje, že nejvíce naše občany trápí dopravní situace, kterou vnímám za zásadní problém i já. Řešením je zahájení stavby obchvatu, byť v průtahové variantě. Jiná možnost neexistuje. Budovat se musí také parkovací místa a musíme se v následujícím období věnovat i budování místních komunikací v okrajových částech města. Náš program, který nejdete nawww.ods-melnik.cz, Vám odpoví podrobněji. Přijďte k volbám a rozhodujte se bez emocí svým rozumem.

 


Petr Volf Mgr. - Mělničané

32 let, vysokoškolský učitel,dramaturg

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Situace ve vedení města není poslední dobou nikterak růžová a my bychom chtěli občanům Mělníka nabídnout alternativu relativně neokoukaných tváří, nezprofanovaných kontroverzními kauzami.  Zároveň nabízíme tým odborníků, ochotných věnovat svůj čas obecnímu zájmu, připravených ke spolupráci a transparentnímu řešení problémů, se kterými se potýkáme každý den. Náš přístup je apriori pozitivní a konstruktivní, netrpíme syndromem "malého města", který je charakteristický černobílým vymezováním a konfrontační politikou. Stejně tak, jako ve městě nežijeme sami, musíme počítat i s úhlem pohledu dalších lidí, kteří se rozhodli podílet na rozvoji města, především pokud byli do této pozice zvoleni. Cesta to sice není jednoduchá, ale věříme, že se najdou spoluobčané, kteří sdílí podobný názor a zajímá je výsledek práce místo osobních invektiv. Osobní výpady jsou cestou do pekel a neradi bychom, aby se radnice stala sídlem drbů, pomluv a populistických "vše řešících" hesel. 

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Za největší problém Mělníka považujeme právě kritický stav ve vedení města, který brzdí jakýkoliv jeho další rozvoj.  Ačkoliv se v médiích hází vina z jednoho na druhého, jsme přesvědčení, že za současnou situaci je zodpovědné celé složení dosavadního zastupitelstva, především pak přílišné projikování negativních osobních preferencí a postojů jednotlivých zastupitelů během jednání. Domníváme se, že ačkoliv jsou jednotlivé kroky města závislé na většinovém hlasování, všichni zúčastnění, napříč politickým spektrem, měli k dispozici dostatek informací a prosotoru se vyjádřit ke všem kontroverzním tématům a následně možnost hlasovat. Kritika ex post nám přijde neefektivní a kontraproduktivní, respektive zbytečná.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Řešení tohoto problému je na první pohled jednoduché a spočívá v nadcházejících volbách, které ukáží, zda komunikace na radnici zůstane na stejné úrovni (a se stejnými lidmi) či se změní. 
Co se týče dalších kroků, je to drobet složitější. Výsledky hlasování v zastupitelstvu určují potenciální realizaci navrhovaných akcí a obecně by mělo být všem jasné, že pokud bude protinávrh přehlasován, jedná se o legitimní demokratický stav, který je nutný akceptovat. Nikdo ze zastupitelů by ale neměl, ex post, argumentovat nedostatkem informací či prostoru pro připomínky, když měl stejnou šanci přesvědčit 11 svých kolegů a prosadit vlastní návrh jako ostatní. Tedy pokud toho využil... Z tohoto důvodu plánujeme pravidelné a veřejnosti přístupné kontroly aktivit zastupitelů, včetně přehledu jejich připomínek a následného hlasování. Klidně i formou jakési zveřejněné úmluvy o porozumnění a především pak formou internetového zpravodajství z jednání, včetně jejich záznamů.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace je akce, kterou bylo dlouhodobě nutné zrealizovat a město se nám, i přes veškeré problémy a nepříjemnosti v průběhu, líbí. Zdůrazňujeme, že nikdo z Mělničanů v průběhu zadávání zakázek a hlasování nebyl a tak jediné, co můžeme udělat, je poukázat na možnost, jak bychom se my vyhnuli komplikacím, které nastaly. Řešením je naprostá tranparentnost všech jednotlivých kroků formou, kterou jsem popsal v předchozím odstavci.
Obecně, tehdejší zastupitelé ale měli naši důvěru vzešlou z komunálních voleb a všichni jsme počítali s co nejlepším (a nejvýhodnějším) výsledkem pro město.  Zastupitelstvo, odpovědné za průběh celé akce by samo mělo vědět, kde se stala chyba a pokud kdokoliv objeví podezřelé okolnosti, měl by se obrátit na orgány činné v trestním řízení. Toť vše. 

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Problém dopravy ve městě se v poslední době zužuje na téma obchvatu nebo lépe řečeno průtahu. Současná situace nevykazuje nejvhodnější řešení v důsledku změn financování ze strany státu a dohod o pozemcích, kde měl být obchvat umístěn. Z obchvatu se stává průtah... Za Mělničany ale mohu říci, že budeme vždy preferovat variantu odsunutí hlavního dopravního tahu mimo obydlenou zónu, kdykoliv se taková možnost objeví, respektive co nejdříve, stejně jako řešení stále narůstajících požadavků na parkovací místa, ať už v centru či v sídlištních lokalitách. Řešením mohou být například výzkumné záměry a odborné studie realizované ve spolupráci s dopravními fakultami různých vysokých škol, které by plnily informační funkci. Jako součást řešení by se dal považovat i plán na vytvoření webového "referenda", nejen pro oblast dopravy, kde veřejnost získá možnost se sama zapojit svými návrhy, inspiracemi a následným hlasováním na internetu. Stále se zdá, že variant by mohlo být víc.

 


Tomáš Urbánek - Strana svobodných občanů

32 let, projektant

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Svobodní podporují změny daňových zákonů tak, aby maximum peněz zůstalo v kapsách lidí, aby se omezilo přerozdělování jak na úrovni státu, tak na úrovni obcí. I přesto je zřejmé, že obec potřebuje na svůj provoz a rozvoj peníze (tyto peníze dostává z našich daní).
Protože se jedná o naše peníze, máme právo vědět jakým způsobem ak čemu byly využity. Proto  Svobodní budou tvrdě prosazovat úplnou transparentnost veřejných zakázek, od studií, výběru zhotovitele až po samotné provádění dané zakázky. Tyto jednoduché zásady dokáží vymýtit
korupci a klientelismus.

Svobodní nemusí po volbách skládat účty svým sponzorům, protože předvolební kampaň je financována pouze ze soukromých zdrojů samotných kandidátů. Kandidáti nejsou spojeni s žádnou zájmovou skupinou, po volbách budou striktně prosazovat volební program a zodpovídat se
budou pouze svým voličům.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Mělník se v současné době potýká s mnoha problémy, bohužel se nedá vyzdvihnout pouze jeden, musíme se zminit minimálně o třech. Tím jedním je netransparentnost veřejných zakázek úzce související s neslavnou revitalizací a tím druhým dopravní situace ve městě způsobená neexistujícím vnějším obchvatem a katastrofálním stavem silnic.
 
3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Transparentní veřejné zakázky - Vše spočívá v dokonale zvládnuté investorské činnosti a pro město výhodných smlouvách s dodavatelem. Pro investora je z finančního hlediska vždy výhodné rozdělit velikou zakázku na menší podobjekty a to z jediného důvodu. O celkovou zakázku může soutěžit pouze úzký okruh velkých firem, které zpravidla ani nejsou z Mělníka a okolí, kdežto o jednotlivé objekty může soutěžit velké množství místních firem. Z vlastní praxe projektanta vidím, jakou neuvěřitelnou dlouhou a komplikovanou hierarchii umí vytvořit skupina stavebních firem a jejich sdružení. Pravidlem bývá, že fyzicky jsou práce prováděny firmou, resp živnostníkem který je 4., 5. nebo i 6. v pořadí!! A proč je to tak znepokojující? V každém stupni si stavební firma, přes, kterou zakázka projde, nechává zpravidla 10-20% z ceny zakázky, tímto způsobem utíká neuvěřitelné množství peněz a zakázky bývají až 2x předražené!! Proto je nesmírně důležité provádět důslednou investorskou činnost, od přípravy projektu, přes samotný projekt, výběr zhotovitele (nebo zhotovitelů) až po provádění prací. Za část ušetřených peněz je nunté zaplatit kvalitní investorský a stavebně technický dozor. Naprostou samozřejmostí je také úplný a snadno dostupný veřejný přístup ke všem dokumentům, projektům a smlouvám. Při takto nastavených pravidlech bude městu zbývat dostatek financí na opravy místních komunikací a chodníků.
Dopravní situace - Mělník potřebuje vybudovat vnější obchvat. Pokud se ale na tento problém podíváme realisticky, je každému jasné, že v dnešní době nebude stát investovat do nových dopravních staveb, toto období bude trvat několik let. Proto musíme tento čas využít využít k tomu, aby došlo ke společné shodě na určité variantě a toto vybrané řešení musíme protlačit do plánu rozvoje a výstavby silniční sítě v České republice tak, aby, až začne stát opět investovat do své infrastruktury, byla tato stavba na čelních pozicích, co se její důležitosti týče.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se ,,za vás" podobná situace opakovala?

V těchto situacích musí politik za celou akci převzít odpovědnost, jak politickou, tak manažerskou. Pokuď dostaneme od voličů důvěru prověříme všechny veřejné zakázky za minimálně 5 let. Za "nás" by se podobná situace v žádém případě nestala, viz. odpověď v bodu 3 - Transparentní veřejné zakázky.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Ano existuje, ale ne v blízkém časovém horizontu. Více viz. odpověď v bodu 3 - Dopravní situace.

 


Jiří Čermák Ing. - PRO Mělník a Strana Zelených

52 let, projektant

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Po úspěchu ve volbách 2006 jsme se vždy snažili pracovat ve smyslu našeho hesla uvedeného ve zkratce PRO Mělník, a to poctivost, rozum, odbornost. Problémy města jsme chtěli diskutovat s ostatními zastupiteli, ne vždy jsme však našli pochopení. Chtěli jsme a nadále chceme, aby občané dostávali od vedení města pravdivé a hlavně úplné informace o veškerém dění v našem městě. Polopravdy a účelové informace nepřináší nic dobrého. Za volební období jsme získali nové zkušenosti, pozitivní i negativní. Pozitivní bychom chtěli dále rozvíjet, negativní potlačovat a nahrazovat je společným řešením konzultovaným s ostatními zastupiteli. Víme, že je to složitá a někdy trnitá cesta, která potřebuje i podporu a pochopení Vás, občanů města.

V tomto našem snažení chceme nadále pokračovat a držet se výše uvedených PRO i za podpory kandidátů Strany zelených, se kterými jsem našli shodné názory, a proto také kandidujeme společně. Je na každém občanovi, aby zvážil naši práci uplynulou, ale i námi vytčené společné cíle do budoucnosti. Pokud se s naším programem, Vážení občané, ztotožníte, budeme Vám vděčni za Váš hlas.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Největší současný problém Mělníka je to, že zastupitelé mezi sebou nedovedou komunikovat a respektovat svoje názory vycházející z jejich odbornosti. To se promítá do rozhodování. Není ochota naslouchat názorům druhých. Proto se za volební období 2x rozpadla rada města. Za tuto situaci nese odpovědnost zejména ODS v čele se starostou města. Jeho snahou mělo být přijatelnou komunikací radu města udržet funkční.

Jinak za problém považuji oblast dopravy, což je letitý neřešený problém. Mám na mysli velký obchvat. Dále opravy komunikací. Sice máme hezky (mluvím o estetice, nikoliv o kvalitě) zrevitalizované město, ale okrajové čtvrti města mají komunikace v havarijním stavu.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Jak tuto situaci vyřešit. Určitě je nutné dokončit tzv. průtah města, který řeší problém zejména vnitřního dopravního systému, ale není to ideální celkové řešení. Za celkové řešení je možné považovat velký obchvat, který je prozatím plánován ze severní strany města. Možná, že se ale nabízí i další alternativy řešení obchvatu. Je to však dlouhodobý proces spojený s řadou jednání v celém regionu. Přesto je třeba tato jednání vyvolat a urychlit přípravu velkého obchvatu.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Revitalizace byla a nadále zůstává velice problematická. Zastupitelé PRO Mělník v průběhu této stavby poukazovali na nedostatky v práci dodavatele, ale i v řízení stavby ze strany vedoucích představitelů radnice. Myslím, že ze strany města jako investora nebyl vyvíjen dostatečný tlak na kvalitu prováděných prací dodavatelem. Toto vedlo k mediálním přestřelkám, kdy jsme upozorňovali na špatnou kvalitu prací. Na naše upozornění byla hned v tisku stanoviska většiny zainteresovaných stran o vzorové kvalitě prací, (mám na mysli dodavatele, investora, stavební dozor a bohužel opět i představitele města), vzápětí však došlo k havárii povrchů některých ulic (Ul. Legionářů, U Tanku). Došlo k selhání kontrolních mechanismů, ale i zodpovědných lidí. Politik by měl přijmout osobní odpovědnost a vyvodit z toho důsledky. Zejména by měl zásadním způsobem změnit svůj přístup k věci a projednávat problémy i s opozičními zastupiteli. Dle mého názoru se tak nestalo. I nadále se zakrývaly nedostatky, to se projevovalo i v předkládání materiálů zastupitelům města např. ohledně víceprací apod. Zastupitelé dostávali pouze výtahy z originálních materiálů, které byly neúplné a odvažuji se říci i účelové. Po těchto zkušenostech nechci říkat, co politici mají dělat. Ale jestli se neumí chovat zodpovědně, měli by odejít.

Myslím, že i naše připomínky vůči vedení města dávaly jistý návod, jak se dál chovat a co dělat, aby se podobná situace neopakovala. Zda si je současné vedení radnice vzalo k srdci, prověří čas na současných zrevitalizovaných komunikacích.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Možnost řešení dopravy ve městě určitě existuje. Je třeba požádat o radu a pomoc zejména odborníky, kteří se touto problematikou zabývají. Je třeba řešit současně jak průjezd, respektive objezd města, ale ve vnitřním městě parkování, systém jednosměrných ulic, pěší zóny atd. Nelze toto řešit jednotlivými dílčími opatřeními. Mělo by to být řešeno komplexně. Myslím, že pomoc odborníků je opravdu nutná.

 


Rudolf Fidler - KSČM

36 let, strážník MP

1) Proč by lidé měli volit zrovna vás?
Nejprve Vám chci poděkovat za Váš zájem a prostor k vyjádření. Samozřejmě KSČM bude ráda za každé hlasy od občanů Mělníka. Podpořit ve volbách by nás měli zejména ti, kteří chtějí změnu. Změnu  přístupu představitelů města k občanům a jejich potřebám. Budeme reagovat na jejich podněty, zabývat se jimi a získávat pro ně podporu i u ostatních subjektů. Nebudeme si hrát na vysokou politiku jako se to děje v parlamentu. Dobré věci, které předloží např. někdo jiný z politických oponentů podpoříme. Chceme zkrátka spolupracující zastupitelstvo, radu a starostu. Taková atmosféra v současné době na radnici není. Určitě jsme proti bezhlavému zadlužování města a nekoncepčnímu výprodeji městského majetku. Jsme pro vyrovnané hospodaření, zachraňovat rozpočet města odprodejem majetku je krátkozraké a nelze takto donekonečna pokračovat. Pokud se něco odprodá, chceme prostředky používat na investiční akce různého charakteru a na projekty z našeho programu. Do svého programu jsme zařadili věci, které občany trápí a často na ně upozorňují. Například - Obnovení zubní pohotovosti v nočních hodinách, větší podpora volnočasových aktivit občanů a to zejména mládeže, více zprůhlednit veřejná výběrová řízení, v zásadných otázkách přistoupit k veřejnému referendu, zlepšit dopravní situaci ve městě, rozšíření parkovacích ploch - zejména na sídlištích, zlepšit stav místních komunikací a to i v okrajových částech města, podpora kultury, realizace obchvatu města, realizace protipovodňových opatření, jsme proti privatizaci technických služeb města, maximální využití finančních prostředků z rozvojových fondů EU a státních dotací, zachování potřebného počtu mateřských škol, Zrealizujeme kroky vedoucí ke snížení kriminality a vandalství, podpora turistického ruchu, udržení sociálních služeb. To jsou některé ze zásadních pilířů našeho programu. Jako lídr naší kandidátky, Vás mohu ubezpečit, že pokud dostaneme možnost k realizaci našeho programu, bude KSČM maximálně usilovat o jeho splnění.

2) Jaký je největší současný problém Mělníka?
Nabízí se mi jich hned několik, ale ten zásadní, s neustále se zhoršující tendencí, je doprava ve městě. Projet směrem k mostu na Pšovce , zejména v odpoledních hodinách je horor. Situace s dopravou je problémová i na jiných místech ve městě.

3) Máte návrh, jak ho vyřešit?
Pravdou je, že situace se úplně vyřešit nedá. Dnes se bez auta skoro nedá existovat a proto ve špičkách, bude doprava vždy komplikovaná. Dá se pouze zmírnit a to budováním dopravních staveb, jako je např. budování kruhových objezdů a v současné době hodně diskutovaného obchvatu ( průtahu?) města. Má se budovat kruhový objezd u nákupního střediska Kaufland a dovedl bych si ho představit i na křižovatce u čerpací stanice Shell. Pokud vím, tak realizace obchvatu je v nějakém stádiu řešení. Vzniklo i občanské sdružení, které prosazuje jinou variantu obchvatu. Každé rozhodnutí něho třetího poškodí,ale situace se musí vyřešit. Není to akce města, takže hodně záleží na ministerstvu dopravy a je to, jak jinak, než o penězích. Obávám se proto, že pokud nedojde ke shodě, může ministerstvo tuto akci na neurčito odložit. Jako další bych viděl nové komplexní řešení dopravy a parkování v centru města. Např. pěší zóna na nám. Míru a v ul. Svatováclavská, by měla být skutečně pěší zónou, bez větších vyjímek. Dnes je situace taková, že by tam musel být strážník neustále přítomen. Stačí, aby se vzdálil a během několika minut tam vjedou neukáznění řidiči a zaparkují tam. MP Mělník, v pěší zóně neustále zasahuje a je využíván i městský kamerový systém. Přestupci jsou sice poté řešeni v přestupkovém řízení,ale je to jako boj s větrnými mlýny. V poslední době se stává , že někdo takovou situaci vyfotí a poté umístí na internetové stránky s neobjektivním komentářem, že MP nic nedělá. Možná by situace dala vyřešit při revitalizaci umístěním elektricky vyjíždějících kolíků a umožnit vjezd jen oprávněným osobám, dopravní obsluze a složkám IZS. Strážníci by se mohli věnovat ve větší míře jiným lokalitám a problémům. Nedocházelo by tak k poškozování revitalizovaných povrchů a zvýšila by se bezpečnost chodců. Každé řešení je však otázka diskuze zainteresovaných osob a státních institucí. Já osobně i naši kandidáti za KSČM, budeme vždy ochotní k diskuzi, jak problém řešit a přinášet i vlastní návrhy k řešení. Samozřejmě důležitý bude i názor občanů v dané lokalitě.

4) Revitalizace města byla hodně diskutovaná v médiích. Co mají politici v takové situaci udělat? Je možné, že by se „za vás“ podobná situace opakovala?
Na první část otázky bych uvedl toto. Toto téma bylo hodně diskutované, revitalizace samotná i její průběh. Jak se říká ,kdo nic nedělá nic nezkazí. V takové situaci by si měli politici sednout k tzv. kulatému stolu a věc řádně projednat, prodiskutovat a vysvětlit. Dát fakta na stůl, předložit veškerou dokumentaci , jak stavební tak finanční, pozvat odpovědné osoby a nezávislé odborníky. Takto by se rozpory vyjasnily a nevznikaly by mediální přestřelky. Následně podat v médiích občanům zprávu o stavu věci. K tomuto by však měla být vůle z obou stran.

Podobná situace se může stát, ale v daném případě bychom se snažili postupovat tak, jak je výše uvedeno. Vzhledem k tomu, že zde v průběhu revitalizace padla různá podezření a obvinění, která by mohla být posuzována i jako trestný čin, nebáli bychom se podat trestní oznámení. Takto by celou věc prošetřil nezávislý orgán. Bylo by to však krajní řešení, neboť si myslím, že každá situace a věc se nechá řádně vysvětlit a řešit s citem a bez emocí.

5) Existuje podle vás možnost, jak vyřešit problém s dopravou ve městě?
Na tuto otázku jsem z větší míry odpověděl ve druhé otázce. Ještě se musím však zmínit o parkování na sídlištích, které trápí zde bydlící občany. Každé sídliště chce komplexně řešit a v místech kde to jde, upravit parkovací plochy. Situaci dobře znám a vím, že jsou místa, kde by se to dalo realizovat. Někde by stačilo rozšířit chodník a poté udělat částečné kolmé stání na chodníku a zase by bylo pár míst navíc. Takto se v dávné době upravil chodník v ul. Kosmonautů a době nedávné v ul. Vlasákova. Nejhorší situace s parkováním si dovolím tvrdit je na sídlišti Sportovní. I zde by se daly takové úpravy realizovat. Musíme si uvědomit, že špatně parkující vozidla brání průjezdu vozidel IZS a v takových případech jde o bezprostřední ohrožení životů a každá sekunda je vzácná. Nejprve se, ale musí dát možnost řidičům řádně zaparkovat a poté můžeme uplatňovat nějakou represi, vůči nezodpovědným řidičům. 



Město

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

93 po volbách


Tak jsem si znovu přečetl odpovědi jednotlivých respondentů a mám jasno. Podle výše uvedeného přeci není možné, aby se spojila ODS a ČSSD. Priority Dr. Mikeše jsou úplně jinde než priority a hodnocení stavu pana starosty.

A už vůbec nemám strach ze spojení ODS a Mělničanů. Vždyť, jak jsem se dočetl Mělničané chtějí změnu a tu jim spojení s ODS nemůže poskytnout. Z příspěvku pana starosty vyplývá, že vše co dělal dělal dobře a chce v to pokračovat.

Jsem rád, že jsem se vrátil k tomuto článku. Mé očekávání je naplněno nadějí, že slova napsaná před volbami platí i dnes.

Myslíte si, že jsem naivní?

Hezkou sobotu přeje Patočka

93.1 :-)


Nebetyčně naivní. Jako člověk který jednoznačně disponuje nadprůměrnou inteligencí jste se patrně svým působením v politice nepoučil. Nechci hodnotit konkrétní lidi, ale věřte tomu že někteří udělají cokoliv aby se dostali k moci, k vlivu a tím pádem k penězům. Nehledě na to, že pár jedinců se v této hře nepochybně nechá vodit jako loutky. Nerad bych někomu ublížil, neznám je všechny. Takže promiňte, ale beze jmen...

93.1.1 po volbách 2


... neberte mi ještě pár dní mou naivitu, rád hledám v lidech to lepší

- jinak s Vámi souhlasím, až na zmínku o mé inteligenci, kdyby tomu tak bylo, nikdy bych se nepodílel na komunální politice a už vůbec ne v koaličním uskupení po vobách 2006

93.1.1.1 Hezký !


Pěkný den Vám pane Patočko i Čopovi. Moc hezká odpověď. Vidíte, co se stalo v Praze 1.

93.1.1.1.1 a co se stalo v Praze 1 ?


a co se stalo v Praze 1 ?

93.1.1.1.1.1 Vlastně to...


....co teď v Plzni http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/plzensky/clanek.phtml?id=680916 . Zkrátka v Praze 1  jde  ODS díky TOPce a ČSSD a snad i VV do opozice. Někde jsem to včera na atlase četl. Mám teď práci. Mějte se a snad to najdete. Včera to tam bylo na hlavní stránce.

93.1.1.1.1.1.1 děkuji, je to


děkuji, je to inspirující

92 Zákulisní dohoda - jak to bude po volbách


Vážení spoluobčané, vážení zastupitelé,

spolu s několika přáteli jsme na počátku letošních prázdnin založili občanskou iniciativu " Náš Mělník". Dění v našem městě nám není lhostejné, cítíme se býti lokálními patrioty a proto považujeme za důležité se angažovat v současném i budoucím vývoji města. Neusilujeme o politickou moc, ale chceme se aktivně k problémům v Mělníku vyjadřovat.

Na konci srpna jsme vám slíbili, že rozkryjeme další kauzu ve které je zapojeno vedení města a seznámíme vás se zákulisními dohodami, které uzavřela ODS, aby si zachovala svůj vliv na vedení města. K oné kauze nám ještě chybí získat několik materiálů a její zveřejnění tedy musíme cca o 1 měsíc odložit, přinášíme vám však slíbený velmi přesný popis zákulisní dohody.

Věc se má tak, že po těchto komunálních volbách by dle plánu ODS měla našemu městu vládnout koalice ODS+ČSSD+Radnice2010/Věci veřejné. Iniciátorem této dohody je mělnická ODS a zde vám přinášíme důvody, které jednotlivé aktéry budoucí spolupráce vedly k uzavření tohoto zákulisního komplotu.

ODS vládne našemu městu takřka od nepaměti:), pod vedením současného starosty pana Neumanna již 8 let (v předchozích 2 volebních období vždy loajálně podporovaná "nezávislým" subjektem Radnice 2002 a Radnice 2006 - pánové Koudelka a Gruber). Během posledního volebního období 2006-2010 se však dostala do nepříjemné situace. Starostovi Neumannovi se 2x rozpadla demokraticky zvolená rada města (vždy s odkazem ne prostest proti jeho arogantnímu a autoritativnímu vedení města) a v samotné ODS se proti němu zvedlo křídlo nesouhlasu (pí. Dolejšová poté raději odešla, p. Vajchr byl nenominován do voleb). Úterní anabázi spolupráce s KSČM již nepočítáme do dějin Rady města. A protože ODS odmítá udělat jakoukoliv vnitřní očistu, NEOBLÍBENÝ Neumann je tedy opět kandidát na starostu. Tentokrát však potřebuje ODS více spolehlivých a loajálních spojenců, aby svou mocenskou pozici obhájila a proto činí zákulisní dohodu s ČSSD a Radnicí/VV. Jen tak na okraj doporučujeme míszní ODS po jejích finančních eskapádách (Czech Radar, Revitalizace, areál TS - Lectus atd.), aby změnila své volební heslo na: "Mělník, naše finanční záležitost..."

ČSSD je již delší dobu v opozici a che to za každou cenu změnit. Na pozici starosty nám nabízí pana Mikeše, který v roce 2004 kandidoval do senátu (neúspěch), v roce 2006 na starostu města (neúspěch) a v roce 2010 na poslance (neúspěch). NEÚSPĚŠNÝ Mikeš (žije trvale ve Všetatech a do Mělníka má pouze fingovaně přepsané tvrvalé bydliště) již tedy stůj co stůj potřebuje politický úspěch a proto na zákulisní dohodu s ODS kývl. Jeho plánem na okamžitý audit měststských zakázek a opatření ke snížení korupce se nenechte mýlit. Toto mohla ČSSD požadovat již v tomto volebním období a místo toho vždy když došlo na lámání chleba, tak držela vedení města nad vodou. ČSSD nám však také nabízí jednoho ÚSPĚŠNÉHO kandidáta na pozici v ZM a dokonce v Senátu. Je jím Milan Němec, dnes člen ZM města Mělník, radní Středočeského kraje a ředitel ZŠ Jaroslava Seiferta. Pan Němec je evidentně úspěšný a velmi vytížený politik, byli jsme však upozorněni na jednu jeho nepříjemnou událost, která mohla jeho kariéru ohrozit a zřejmě proto upadla cíleně do zapomění. Na sklonku roku 2007 zastavila hlídka Policie ČR pana Němce a on nadýchal víc než jendo promile alkoholu. Jednalo se dle platné legislativy tedy nikoliv o přestupek, ale o trestný čin = ohrožení politické kariéry a funkce ředitele. Pan Němec byl za toto dokonce nepravomocně odsouzen, ale v rámci odvolacího řízení mu byl trest snížen a vyvázl pouze s pokutou = kariéra zachráněna a další důkaz pro nás o tom, že všichni jsme si rovni, ale někteří jsou si rovnější.

RADNICE 2010/Věci veřejné - "Nezávislá" Radnice (pánové Koudelka a Gruber) podporuje místní ODS již 2 volební odbobí. Její pozice však slábne a proto bylo třeba ji vlít do žil novou krev. Tedy zrodil se plán spojit Radnici 2010 s novou atraktivní stranou Věci veřejné a do této strany jako leadera dosadit pana Grubera. Zde cítíme potřebu jednoznačně deklarovat, že si vážíme pana Grubera jako lékaře, ovšem jako politik je pouze nástrojem v rukou zákulisních hráčů (pokud má někdo pocit, že panu Gruberovi jako politikovi křivdíme, necht prosíme předloží důkaz o tom, kdy pan Gruber v rámci RM nebo ZM vystoupil s vlastní myšlenkou či inciciativou). Autorem plánu na spojení Radnice a Věcí veřejných (tím pádem větší podpory místní ODS) je mělnikcý podnikatel pan Roubíček. Dokázal podle našich poznatků zařídit na centrále VV vznik buňky v Mělníku a ihned ji obsadil NASTRČENÝM panem Gruberem a spojil s radnicí. Jen na okraj dodáváme, že pan Roubíček je spolumajitelem týdeníku Mělnicko, který přináší o našem vedení města v 99% případů pouze pozitivní informace a kde dostali možnost prezentovat v posledních 2 vydáních své názory pouze paní Samková-Volemanová (Radnice/VV) a pan Gruber (RadniceúVV)...

Vážení spoluobčané, s výše uvedenými informacemi nemusíte souhlasit, můžete proti nim i protestovat, ale faktem zůstává, že je uzavřená tajná zákulisní dohoda mezi NEOBLÍBENÝM Neumannem (ODS-budoucí starosta), NEÚSPĚŠNÝM Mikešem (ČSSD-budoucí místostarosta) a NATSRČENÝM Gruberem za účelem ovládnutí města Mělník na volební období 2010-2014.

Vyzýváme Vás všechny, ať je již Váš politický názor jakýkoliv, přijďte v pátek 15.10. či sobotu 16.10.2010 ke komunálním volbám a rozhodněte o tom, jakou budoucnost bude mít NÁŠ MĚLNÍK. Děkujem Vám.

za občanskou iniciativu Náš Mělník - Jana Matějáková

92.2 Docela bych se tomu dalo i věřit


 

Doufám, že jim udělají čáru přes rozpočet naše hlasy pro KSČM. Absolutně se nestydím volit tuto dnes jedinou čestnou stranu. Nikdy se tím netajím a koukám, že dělám  jen dobře. Přál bych si vidět ty, co tam na radnici sedí a ty co se tam chystají, jak mají protáhlé obličeje, když lidé podpoří KSČM. S tím totiž oni vůbec nepočítají. Zatím co poslouchám kolem sebe, tak lidé o tom dost hovoří, nejen kvůli Mělníku,ale vzhledem k dění v celém našem státě. Ten bordel  už musí někdo zastavit. Přemýšlete o tom.

 

92.2.1 To já


To já bych se styděl, pane Rumcajsi. Ale každý jsme jiný. Vaše rozhodnutí respektuji.

Mimochodem... jak to dopadlo u voleb do sněmovny - šla volit jednotně tuto stranu celá vaše rodina, jak jste sliboval?

92.2.1.1 Nehlídám je


 

Víte dohodli jsme se a šli jsme volit, ale určitě jsem je nehlídal co tam hážou. Víte ještě před pár lety jsem byl dosti pravicový člověk, podnikám a docala se mi daří. Ale mám svědomí a sociální cítění. Teď se nechci zastávat těch co dělat prostě nechtějí. Tento stát začíná na lidi kašlat a myslí jen na vychcánky. Vidím to ve svém oboru, kdo dá, ten má. V listopadu 1989 jsem byl jako študák učastníkem demonstrací. Když jsem se nedávno setkal s kamarádem, s kterým jsem tam chodil a zeptal jsem se ho : Tak jsi spokojenej kam to došlo. Odpověděl : kdybych věděl jak to dopadně, tak si dám pár facek. Změnu jsem si přáli, o tom žádná polemika, ale  toto  jsem si nepřál, nastal  morální rozpad společnosti, která má na prvním místě jen peníze a moc. V posledních komunálkách jsem dal hlas Mělničanů  a už bych to neudělal. Takže jestliže v některých obcích a městech vede radnici KSČM  a jde to, svět se nezbořil  a točí se dál, proč by to nešlo tady. Když sledujete zprávy v televizy a řeší se tam různé kauzy, tak tam jsou namočení převážně pravicové strany, co to asi napovídá. Děkuji, že mé rozhodnutí respetujete a já samozřejmě respektuji i to vaše a i ostatních.   

Obrázek uživatele pa.well

92.2.1.1.1 spokojenost ...


Víte, ono to asi bude všeobecným morálním úpadkem v naší zemi, který nám naordinovali právě Vaši soudruzi. Myslím tím to, kam to došlo. To přece neznamená, že budu volit stranu, která je přímým dědicem KSČ a nikdy se od politiky této strany nedistancovala. Podle mého názoru je KSČM stranou ryze destruktivní s nulovým záměrem něco dělat a na něčem pracovat. Zato se 100% záměrem škodit a vézt se na vlně všeobecné občanské nespokojenosti a tak sbírat politické body. Zkrátka komouši nejsou a pro slušného člověka nikdy nebudou alternativou prostě pro to, co mají za sebou. Jestliže jste zažil totalitu, účastnil se demonstarcí v listopadu 89 (jako já) a nyní jste schopen úvah, které zde předestíráte, pak Vás sice respektuji, ale zároveň je mi Vás pro Vaší krátkou paměť opravdu líto.

92.2.1.1.1.1 :-(


Je opravdu smutné jak mají lidi krátkou paměť. Já sice stále razím heslo že do malého města by se velká politika tahat neměla, ale KSČ se to rozhodně netýká. Když už jim nebudu zazlívat vraždění vlastních lidí, totální devastaci ekonomiky, infrastrukturu na úrovni Bangladéše, nebo pošlapávání základních lidských práv, určitě jim budu vyčítat právě to co udělali s morálním profilem českého národa. Z čeho myslíte že pochází ten náš zdivočelý kapitalismus? Přesně z toho co po sobě nechali komunisti.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

92.2.1.1.1.1.2 místo stran jedinci


jestli vono by nebylo na téhle komunální úrovni lepší, kdyby se místo stranických kandidátek volili opravdu jenom jednotlivci. Oni to snad v nějaké obci před 4 lety udělali, že každý jeden kandidát měl svoji vlastní "kandidátní listinu" a lidi z mnoha (asi 50) zvolili pětičlenné zastupitelstvo prostě zaškrtnutím toho jednotlivého kandidáta. Zároveň se tím jednoduše udělalo referendum o pozici starosty, bo ten, kdo dostal nejvíc, byl jeden a mohl sám rozhodnout, zda chce být starostou nebo tím někoho pověří z pozice vítěze voleb..

Věřím, že by to šlo udělat i v měřítku Mělníka. Místo 9 kadidátních listin by bylo dejme tomu 150 kandidátů, každej sám za sebe, bez ohledu na stranické příslušnosti bychom my voliči zaškrtli 21 kandidátů, a kdo by měl nejvíc křížků, dostal by se do zatupitelstva. A pak by se vidělo i to, nakolik si lidé koho váží.

ještě radikálnější je tomto ohledu hnutí www.vollos.cz, které navrhuje volbu zastupitelů losem ze všech občanů. taky to má něco do sebe. nesměla by to ovšem být karlovarská losovačka Smiling , ale opravdu transparentní záležitost.

92.2.1.1.1.1.1 Hm


 

Je vidět pánové, že ani jeden nemakáte ručičkama, jinak by jste měli úplně jiné názory. Zase tu je a bude zuřit třídní boj. Jen čisté  konstatování. Prostě dělník má jiné názory a tzv. intelektuál  teoretik má zase jiné. Nic nového pod sluncem. Není to stoprocentní,ale převážně je to tak. Jinak doporučuji k přečtení knihu dějiny Českosloveska. Dobré je čtení o hladových stávkách za první republiky a střelbě do dělníků. Když už se něco připomíná, tak se nemá vynechávat i to před tím rokem 1948. To byl také důsledek roku 1948. Hlavně, že Vám nevadí komunisté co převlékli kabáty, ty jsou v pohodě a nadávky poslouchají , ti co za to ani nemohou.

 

Přeji krásný den

Obrázek uživatele pa.well

92.2.1.1.1.1.1.2 k pohledání


Teda Venclosi, Vy jste ale, s prominutím, mimóza k pohledání. Vždyť mně ani neznáte. Proč vytváříte takové konstrukce. Samozřejmě, že makám ručičkama. Copak myslíte, že ty klávesy se mačkaj samy a myš si jezdí jen tak po stole? Proč sem taháte tohle třídní dělení? Já mám svědomí čisté, lidi, kteří skutečně umí rukama dělat, adoruji až do bezvědomí. Ale takové ty "dělnické" kecálky, ty teda opravdu nemusím. Jako by mně ovanul "mráz z Kremlu". A proč sem taháte První republiku. Která z nynějších stran navazuje na některou prvorepublikovou stranu? Snad tady hovoříme o současném předvolebním dění. Jste vůbec z téhle planety?

92.2.1.1.1.1.1.2.1 Konec


 

Nemá se tu řešit problémy komunálních voleb.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

92.2.1.1.1.1.1.1 rozdělovat lidi na intelektuály a dělníky


to umí jenom příznivec komunistů. já rozděluju lidi na ty, kteří pracují a jednají poctivě a ty, kteří pracují a jednají nepoctivě.

(to jsme se ale dostali dost daleko od lídrů stran a jejich odpovědí ke střílení do dělníků.. ještě začněte mluvit o utlačování.. kdy ta vaše kniha o dějinách Československa vyšla?)

92.2.1.1.1.1.1.1.1 Osvěžení paměti


 

Informace volně dostupné na netu a an i nepotřebujete knížku, jinak je vadána v roce 1997

1. února 1919 bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů

25. března 1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci

18. července 1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno

18. prosince 1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno

21. února 1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno

2. července 1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni dva rolníci

12. října 1921 byl četníky v Topolčianech při zatýkání zavražděn jeden dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli

1. dubna 1922 stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno

30. července 1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s táborem lidu. Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků

1. srpna 1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka. Při rozhánění schůze stávkujících byl jeden dělník četníky zabit a jeden těžce zraněn

28. října 1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků, kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili jednoho malozemědělce, 3 těžce a 30 lehce zranili  

30. května 1924 při násilné exekuci dobytka v Poljaně těžce zranili četníci 7 rolníků

3. srpna 1924 byli ve Svaljavě při protiválečné demonstraci policií zastřeleni tři rolníci

8. října 1924 byl při stávce textilních dělníků v Trenčíně zastřelen 1 dělník a 8 těžce zraněno

10. února 1925 byl v Praze po skončení protidrahotní demonstrace uspořádán demonstrační průvod přes Václavské náměstí. Proti demonstrujícím byla vyslána policie, která střílela a šest demonstrantů těžce a mnoho lehce zranila

31. května 1925 zabili četníci jednu dělnici při stávce cihlářů v Nerejově

11. června 1926 rozháněli v Praze četníci střelbou demonstraci dělníků proti zvýšení zemědělských cel a několik dělníků při tom zranili

2. května 1928 byla četníky při stávce zemědělských dělníků v Dolním Kereškýně zastřelena jedna žena a dvě další ženy a jeden hoch byli těžce zraněni

8. října 1928 byl v Boroňavě četníky v noci bezdůvodně uspořádán pogrom na rolníky. 34 muži a 4 ženy byli zbiti četníky a utrpěli vážná zranění

11. ledna 1930 střílelo četnictvo proti stávkujícím sklářům v Dolním Rychnově. 5 dělníků bylo těžce zraněno. Nad Falknovskem byl vyhlášen výjimečný stav

20. dubna 1930 uspořádal Komunistický svaz mládeže sraz mladých u Radotína. Při rozhánění průvodu střelbou četníci těžce zranili dvě děti a tři členky Komunistického svazu mládeže

4. února 1931 byli při hladovém pochodu nezaměstnaných do Duchcova zabiti 4 horníci a další 4 těžce zraněni

25. května 1931 byli při táboru lidu na ukončení vítězné stávky zemědělských dělníků v Košutech četníky postřeleni 4 zemědělští dělníci a mnoho dalších osob bylo zraněno

20. července 1931 byl při stávce na stavbě regulace řeky v Chustu zastřelen jeden dělník

25. listopadu 1931 bylo při hladovém pochodu nezaměstnaných do Frývaldova četníky zastřeleno 8 demonstrantů, mezi nimi 14leté děvče, které šlo náhodou po ulici, a přes 30 dělníků bylo těžce zraněno

18. února 1932 byl v Turje Pasice při protestu zemědělců proti odvážení zatčených zemědělských dělníků četníky zastřelen jeden zemědělec a několik jich bylo zraněno

18. února 1932 byl při stávce textiláků ve Strakonicích četníky poraněno 18 dělnic

31. března 1932 byl při stávce v Horní Suché na Těšínsku četníky zastřelen jeden horník, dva těžce a několik dalších lehce zraněno

13. dubna 1932 byli při táboru stávkujících v Mostě za velké mostecké stávky zastřeleni dva dělníci, pět těžce a 21 lehce zraněno

8. června 1932 byl při stávce za vyšší mzdy na trati Červená Skala-Margecany četníky zastřelen jeden dělník a další čtyři zraněni

8. června 1932 stříleli četníci v Holiči do nezaměstnaných, kteří žádali, aby byly rozšířeny práce na regulaci řeky Moravy a aby zde dostali práci. Několik dělníků bylo zraněno, jeden z nich těžce

9. června 1932 zastavili v Pohorelé dělníci vlak a žádali, aby jejich soudruzi, kteří byli zatčeni v Telgártu a nyní odváženi v poutech, byli propuštěni. Četnictvo znovu střílelo do dělníků a několik jich zranilo

15. července 1932 byl při exekuci v obci Sutor zastřelen jeden malorolník. Jeho syn, který chtěl otce ošetřit, byl těžce zraněn

21. září 1932 byl při exekuci v Nižní Apši zastřelen jeden malorolník a tři rolníci těžce zraněni

9. listopadu 1932 byl v rosicko-oslavanském revíru při stávce proti snižování mezd četníky zatčen jeden horník a zbit tak, že podlehl zranění

16. listopadu 1932 byli při exekuci v Polomce četníky zastřeleni dva zemědělci

11. února 1933 byl při demonstraci proti zastavení závodu v Horkách četníky zabit jeden dělník

2. března 1933 byl ve Volovci při protestu nezaměstnaných proti zatčení a zbití dělnické delegace četníky zastřelen jeden rolník a tři nezaměstnaní byli zraněni

7. června 1933 byli při protestní demonstraci dřevařských dělníků proti snižování mezd v Čierném Balogu četníky těžce zraněni tři dělníci

11. března 1935 bylo při stávce zemědělských dělníků proti snížení žebráckých mezd v rachovském okrese četníky těžce zraněno 5 a lehce zraněno 15 stávkujících

14. března 1935 stříleli četníci při provádění exekuce v Čertižné do demonstrujících a mnoho osob zranili. Přesný počet raněných nebyl zjištěn, protože se rolníci skryli před četnickými zvěrstvy do lesů

 

Doufám, že to stačí. Také to nebylo skvělé období.

92.2.1.1.1.1.1.1.1.2 2.–5. června 1953


2.–5. června 1953 bylo jen v Plzni během nepokojů vyvolaných tzv. měnovou reformou zraněno 200 demonstrantů a následně zatčeno 650 lidí z nichž bylo 330 odsouzeno. Podotýkám že měnová reforma doslova ožebračila naprostou většinu prostých lidí.

To jen aby se na to nějak moc nezapomínalo.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

92.2.1.1.1.1.1.1.1.1 osvěžení podruhé..


ale takhle kopírovat data umím taky:

K 1.4.1949 bylo vězněno 6788 politických vězňů, k 1.4.1950 bylo vězněno 9162 politických vězňů, k 15.5.1950 již 11026 politických vězňů a k 1.3.1951 15125 politických vězňů. V této době bylo uloženo v roce 1949 57 trestů smrti, 111 doživotí, úhrnný počet let trestů 22395,5 roků, 30 330 mil. Kčs peněžitých trestů, 1255 konfiskací, 2909 ztrát občanských práv, v roce 1950 59 trestů smrti (58 mužů a 1 žena - paní Dr. Milada Horáková), 191 doživotí, úhrnný počet let trestů 49455 roků 10 měsíců, peněžitých trestů ve výši 78335600 Kčs, 3816 konfiskací, v roce 1951 57 trestů smrti, 45 doživotí, úhrnný počet let trestů 32261 roků 3 měsíce, výše uložených peněžitých trestů 43352500 Kč, počet konfiskací 2807, v roce 1952 68 trestů smrti, 74 doživotí, úhrnný počet let trestů 9877 roků 4 měsíce, výše uložených peněžných trestů 5102500 Kčs.

Uvedená data převzata z materiálů ÚDV ZK (Čs. Justice v letech 1948-1953 v dokumentech, 2003) a ze Sborníku Mezinárodní konference o zločinech komunisnu 1991, tedy oficiální data Státního soudu z výše uvedených let. (kopirováno z tohoto webu, lze zkonfrontovat také s wikipedií na podobné téma v širší souvislosti)  

Celkově se odhaduje “jen” něco přes 10000 popravených, zastřelených na útěku, ubitých při výslechu, ubitých ve vězení a umučených ve věznicích převážně v letech 1948-1952 a několik set tisíc vězněných ve věznicích a v PTP táborech. Jen v roce 1949 bylo z vysokých škol vyloučeno na 10 tis. studentů a na 600 profesorů (mezi jinými Prof. Dr. Karel Engliš, poslední demokraticky zvolený rektor Karlovy University, prof. Otto Wichterle a další), docentů a učitelů vysokých a středních škol.

Achjo.

92.2.1.1.1.1.1.1.1.1.1 To by bylo nekonečné


 

To by bylo nekonečné, protože bych teď odpověděl zase protiagrgumenty a pořád dokola. Jedno je jisté, každá oběť si zasloží úctu. Např. padlí sovětšťí vojáci, kterým se ruší pomníky a díky nim zde mužeme teď klidně psat a dohadovat se. Každá doba má své světlé a temné stránky, já osobně to umím přiznat. V naší rodině byla také oběť, takže moc dobře vím o čem mluvim. Historie se má vykládat tak jak skutečně probíhala. Toto dnes není. Smutné je ,že dnes mládež ani neví, že bylo nějaké Československo.

92.2.1.1.1.1.1.1.1.1.1.1 :-)


Tak to je docela drsný. Porovnáváme tady mrtvé. A myslíš taky na ty statisíce lidí kteří nemohli studovat, na desetitsíce lidí kteří přišli o majetek (který vytvořili poctivou prací), na to že někdo musel do smrti dřít v dolech protože měl ševcovskou dílnu... A když už jsme u zrůdnosti komunistické ideologie, myslíš na cca 20 milionů mrtvých v Rusku díky skvělé hospodářské politice komunistů ve dvacátých létech? Myslíš na Rudé Khmery, na situaci na Kubě, nebo v Koreji? Zamysli se nad tím než začneš obhajovat režim, který posílal vlastní lidi na šibenici kvůli tomu že si mysleli něco jiného. Tohle zvěrstvo je srovnatelné snad jen s Hitlerem nebo africkými diktátory...

92.1 :-)


Já jsem to nechtěl natřít takhle natvrdo, ale mé informace ve spolupráci se selským rozumem říkají přesně to samé. A k tomu bych přidal ještě jednu drobnost - u některých dalších subjektů dokázali výše jmenovaní uplatnit svůj vliv (popřípadě jiné "argumenty") a nadiktovali si vyřazení příliš informovaných a rýpavých kandidátů, kteří nebyli ochotni přistoupit na jejich styl řízení města...

92.1.1 divocina


Moje pozornost je pritazena silou gravitace! Tohle totiz lidi na povrchu zajima. Selmy vylezaji z nor a divocina se stava divocejsi?

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

91 I TADY JE TO MOC VÁŽNÉ, TAKŽE


 

.

udělejme i i zde trochu volněji.

CESTOVNÍ RUCH

 

Rešení dalších otázek tohoto stylu na http://www.radnice2010.cz/fotomontaze

91.2 Takže když už nevíte


Takže když už nevíte jak z toho ven tak sem dátě několik hezkých obrázků, lidi se zasmějou a budou hlasy?

 

Proč nevysvětlíte z jakého důvodu má váš kandidát číslo jedna vysokou absenci na zasedaní zastupitelstva? proč nenapíšete o co se prosadil? Proč se tu nedočtu proč nemá čas sem ani napsat? Akorát taháte špínu na druhé!!!

 

Hezký večer pane advokáte

 

 

Magnet172

91.2.1 magnete, ty jses demon.


magnete, ty jses demon. Jednou pises, jak si pana doktora vazis a tady ho tepes za neucasti.

Tomu doktori rikaji schizofrenie.

Opravdu si myslis, ze ti nekdo odpovi, kdyz se ptas takhle? Melnicek neni stred vesmiru. kdo vi, jestli to kandidati ctou.

z asi 140 kandidatu sem pise 5 lidi max. proc asi. Nemusis s nikym souhlasit, ale oni sem pisou pod plnym jmenem a nikoho neurazi a nepostekavaji. A v jednu chvili sem prestanou psat uplne, protoze to tu nikdo nemoderuje.

Myslim, ze nektere particky se dohodly, ze kvuli mistni urovni je lepsi tady vubec nebyt.

91.2.1.1 Vážím si ho jako


Vážím si ho jako doktora, ne jako politika. To je velký rozdíl. A vím naprosto jistě že kandidáti Radnice 2010 to tady čtou hodně podrobně!!!

 

Magnet172

91.1 protesty


očekávám protesty od hořínského starosty

90 heh, make some noise


komouš a městskej polda, necejtíte nic?! Smiling

90.1 Cejtíme Váš modrej shnilej mozek


 

Mě už je jedno koho budu volit a když to pomůže, tak i Komunisty. Je vidět,že jste mladý člověk. Když si vzpomenu na roky před rokem 1989, tak se mi chte z plno lidí blít. Dřívější komunisti, převlékli kabáty a nalezli do ODS, a jiných stran. Kamarád, největší  komunista a člen lidových milicích hned v prosinci 1989, začal nosit odznáček OF a pak z něj byl největší Odéesák. Teď zase je na straně TOP  09. Tak kde  to jsme, vy to nevidíte???? . Já už jsem v důchodě a mohlo by mi to být jedno, ale není. Když tu čtu podobné příspěvky, tak nevím co si myslet. Kdo tenhle stát přivedl do tohoto stavu. Odpovězte si sami.  

9 ODS má recept


U pana starosty Neumana mi chyběl recept na vyřešení dopravy ve městě, který už má ODS v rukávu. Jsou to RADARY zejména na Malém spořilově, které úžasným způsobem řešily problematickou dopravní situaci a zejména snížili hluk v této lokalitě. To že kravál dělali především kamiony a ne osobní auta se už bohužel nepromítlo do výběru pokut (většina pokutovaných byli řidiči osobních aut). Protože se ovšem jednalo o nejlepší možný recept (z dílny pana Kovaříka z ODS) měl občan Mělníka jistě dobrý pocit z kvalitního řešení dopravního problému na Mělníku. Trpkou příchuť měla informace že město má z výběru pokut minimum a většina končí v kapse soukromé společnosti. Smutným dovětkem byla poté zpráva mfDnes že soukromá společnost která takto bohatla byla sponzorem ODS.

Zůstává tak smutným faktem že mělnické radary pouze účelově dotovali sponzora ODS.

p.s. Ve světle výše uvedeného mám jistotu že před vstupem do volební místnosti roztrhám lístek ODS, aby náhodou nespadl do urny, protože to by byl pro tohle město hřebík do rakve.  

8 Z odpovědí lídrů


Z odpovědí lídrů kandidátek mě překvapily názory pana Klimeše, který tvrdí, že městu chybějí „koncepce a vize rozvoje města ve středně a dlouhodobém výhledu“ a pana Schweigstilla, který zase tvrdí, že si město zaslouží tvorbu koncepcí…

Na stránkách www.melnik.cz jsou v odkazu Rozvoj města, části Rozvojové dokumenty, veřejně přístupné dokumenty s názvy Strategický plán rozvoje města Mělníka, který vznikl již v roce 2004, a dále pak Akční plán realizace strategie rozvoje města Mělníka.

Domnívám se, že se tedy pan Klimeš plete, koncepce a vize existují již od roku 2004 a konkrétní plány, jak je naplňovat také. Doporučuji oběma pánům, aby se s těmito dokumenty seznámili, obzvláště pak s Akčním plánem, kde jsou od str. 40 uvedeny úspěšně zrealizované projekty – napočítala jsem jich 13. Nevím však, proč není tento dokument aktualizován pro rok 2010 – zrealizovaných projektů by ještě přibylo (Revitalizace, Sjezd z mostu do přístavu, Azylový dům,…).

Stále se domníváte, že neexistují koncepce, vize a konkrétní výsledky, kterých bylo dosaženo?

Pokud se domníváte, že tyto plánovací postupy, které jsou standardní v celé EU, jsou špatné, jaké změny navrhujete?

Na www.melnik.cz je v odkazu Služby pro veřejnost umístěn Komunitní plán sociálních služeb města Mělník z roku 2007, který řeší oblast sociálních služeb – stále si myslíte, že město nemá koncepce, nebo jenom účelově zatajujete jejich existenci, abyste měli co „prodat“ voličům? Nebo máte lepší nápady, jak plánovat rozvoj města?

Pan Klimeš je v pozici kandidáta zřejmě poprvé, a tak rozumím tomu, že chodu města ještě nerozumí. Ale pane Schweigstille, jaké koncepce chybí Vám? Předpokládám, že z pozice zastupitele a do nedávna radního města o těchto dokumentech víte?

Souhlasím s paní novinářkou, že velkým problémem města je dopravní situace. Pane Schwegstille, byl jste čtyři roky předsedou Dopravní komise města, tak nám prosím sdělte, proč neexistuje nějaká koncepce řešení dopravní obslužnosti města? Co jste v této pozici dělal konkrétně Vy jako předseda? Seznamte nás prosím s výsledky Vaší práce, pak Vás budu třeba volit.

Děkuji.
Andrea

8.4 koncepce města


Zdravím Vás Andreo,

a dovolím si reagovat na Vaší část příspěvku, která se týká koncepcí města. Ale rád bych ještě předtím znal Váš názor na pár věcí.

1)Předpokládám, že jste veškeré dokumenty četla a tak by mne zajímalo jaký je Váš názor na celkovu vizi města v roce 2020, která je zde popsána jako cílový stav.

2) Co si myslíte o tom, že jednotlivé projekty mají pouze prioritu 1 (urgentí) či 2 (nutné řešit né bezodkladně) a hlavně o tom, že např. projekt "Autocamp – společné sociální zařízení - muži" je tedy podle tohoto dokumentu stejně prioritní jako budování obchvatu či výstavba kanalizace?

3) Proč si myslíte, že 2 roky nedošlo k aktualizaci akčního plánu, když je to bezpochyby nejdůležitější koncepční materiál, který město má? S čím jiným by vedení města mělo pracovat než s tímhle?

 

Jsem moc rád, že město alespoň nějaký materiál tohoto typu má, byť  je dle mého názoru nevalné kvality. Nejde přece naplánovat 68 cílů na 16 let dopředu a rozdělit je do dvou skupiny na důležité a méně důležité. Přece každý plán musí mít stanoveny a hlavně seřazeny priority a navíc musí mít nějakou časovou osu kde někde něco začíná a končí. Celé to na mě působí stylem "teď jsme sehnali trochu peněz na tohle, tak se to udělá priorita nepriorita".

 

Koncepce je důležitá a užitečná, ale pouze v případě, že to má hlavu a patu a za předpokladu, že se dodržuje. Jinak můžeme mít takových koncepcí třeba 10 a je to k ničemu.

 

Mělník tedy potřebuje spíš více práce, úsilí a upřímné snahy těch cílů dosáhnout, než tvrobu dalších dokumentů. Ta snaha však musí být založená na rozumu, odpovědnosti a odbornosti jinak to bude zase plácání od nikud nikam.

 

Luboš

8.4.1 Dobrý den, dle mého


Dobrý den,
dle mého názoru je předně velmi důležité, jakým způsobem strategický plán vznikal. Co se týče metodiky, tak byl použit zcela standardní přístup, který se používá při strategickém plánování rozvojových aktivit (města, projektu, podniku,…) a tomu odpovídá logická struktura dokumentu. Z hlediska legitimity dokumentu se domnívám, že byl tvořen velmi dobře. Pohlédnete-li si složení lidí, kteří se na tvorbě dokumentu podíleli, jsou to desítky zajímavých osobností, veřejné projednávání, schválení zastupitelstvem… už píši dlouho, že? Zkrátím to… Ale přeci, z hlediska obsahu je prostě kompromisním výstupem jednání členů pracovních skupin – proto nemůže existovat jedinec, který by se s obsahem zcela ztotožnil.

Ad. 1: Vize je zcela v pořádku.

Ad. 2: V malém městě jako je Mělník (vlastně v řádném městě) nelze očekávat, že budou zastupitelé výjimeční stratégové – dvě úrovně priorit zcela stačí. Z mého pohledu jsou některé prioritní věci ptákoviny, ale hold to někdo navrhl a většina schválila – předpokládám, že nějaký muž, co rád chodí na pivo do kempu…

Ad. 3: Nevím. Podívejte se do dokumentů okolních měst a zjistíte, že se v posledních letech také nic moc nedělo. Určitě by se neměla moc často měnit strategie, akční plán dle příležitostí naopak ano. Aktualizace pro rok 09 na webu je, chybí ta na rok 2010. Měla se udělat alespoň technická aktualizace přesunutím hotových projektů do příslušné kolonky. Nevyčítala bych však, že v posledním roce volebního období nevznikají významné plány…

Mám radost z Vaší otázky, protože tyto rozhovory nikoho moc nezajímají… Proto jsem reagovala na vyjádření politiků o chybějících koncepcí, které mě rozpaluje do běla. Skoro tak, jako když nějaký komunální politik chce podporovat malé a střední podnikání – jak asi? Lidi však na tyto obecné plky slyší, a proto jsou ve většině programů…

Jinak si můžeme představit akční plán s přesným harmonogramem, vymezenými osobními odpovědnostmi, stanovením kritických bodů,… ale to ve městě prostě nejde. To by nesměli být ve vedení města oblíbení lékaři a učitelé, kteří o tomto nic vědět nemohou… (Jinak mám lidi těchto profesí ráda…).

Zdravím.

Andrea

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

8.3 Koncepce a vize


Odpovím volnou parafrází svého oblíbence profesora Parkinsona.

  • Firmy mají první a další generace vedení
  • V první generaci sedí dámy a pánové, kteří, zjednodušeně řečeno, nečtou žádný materiál, který má víc jak tři stránky, a kteří se nestydí přiznat, že něčemu nerozumí.
  • V druhé a další generaci sedí vedení, které si pozve spoustu poradců /to dělává i první generace/, ale pak se stydí přiznat, že něčemu nerozumí, že podklady jsou příliš složité, atd, atd, aby nevypadali nekompetetně.
  • První generace by po předložení takového materiálu bouchla do stolu a zařvala: NEROZUMÍM TOMU, REKNĚTE MI TO JEDNOU VĚTOU !!

A my mámě pěkné vypracované, stylisticky dokonalé a formálně perfektní plánovací dokumenty, kterými se neřídíme, protože

  • jsou složité,
  • nikdo o nich neví,
  • je těžké se jimi řídit,
  • nelze je snadno vysvětlit,
  • s daným případem nepočítají,
  • ....
  • ....
  •  

Jako advokát, pracující pro řadu malých a středních firem musím říci, že s otci zakladateli bývá těžké pořízení, protože jejich požadavek ŘEKNI MI TO JEDNOU VĚTOU je velmi, velmi náročný. Ale jsou to lidé, kteří vybudovali z ničeho své podniky, a jejich přístup funguje.

8.3.1 Kdo o dokumentech chce


Kdo o dokumentech chce vědět, tak o nich ví.
Vaše vyjádření je v úplném rozporu s tím, že Vám chybějí koncepce.
Děkuji za odpovědi, ale už na Vás nemám žádné dotazy.

Obrázek uživatele wentura

8.2 Asi tuším, proč


Asi tuším, proč pan Schwegstill nemá čas na studování koncepcí rozvoje města. Už ve třech hospodách jsem slyšel, že připravuje nějaká trestní oznámení na starostu a chystá se jimi útočit pár týdnů před volbami. Politika je hnus. Snad je to jenom drb, ale pro jistotu sledujme média, pro která pracuje jeho miláček Tichota.

8.2.1 Je to drb.


Můžu Vás ujistit, že žádná trestní oznámení nechystám. Nesmíte věřit všemu, co se probírá v hospodách a zbytečně to šířit. M.S.

Obrázek uživatele wentura

8.2.1.1 Děkuji za rychlou reakci.


Děkuji za rychlou reakci. Drby tohoto charakteru nesnáším, ale věřte, že žijí svým životem … Pak je lépe, když se Vás zeptám a Vy je na tomto místě vyvrátíte. Rozhodně je tedy nešířím a jsem rád, že jste od toho distancoval.

Zdravím

8.2.1.1.2 (In)Wenturo


Bavíš mě:-DDD (V rámci tvých tragikomických příspěvků).

Obrázek uživatele Honzique

8.2.1.1.1 to


to byla otazka jak poleno teda. Nekteri si tady fakt nevidi do pusy.

8.2.1.1.1.1 Spíš do huby přes


Spíš do huby přes kterou by potřebovaly pořádně plesknout!!!

 

Magnet172

Obrázek uživatele Honzique

8.2.1.1.1.1.1 tak


tak si davej bacha, nikdy nevis, odkud prileti...

8.2.1.1.1.1.1.1 :-D Magnet172


:-D

Magnet172

8.1 Na úvod bych předeslal (


Na úvod bych předeslal ( a prosím neberte to jako vymlouvání), že jsem po celé minulé období byl opozičním zastupitelem. Tím je manévrovací prostor výrazně omezen.

Uvedené dokumenty znám, ostatně na jejich některých částech jsem se v roce 2004 spolupodílel. Máte pravdu, že je to metoda řízení běžně používaná. Ale musí být závazná - tedy nelze přijímat rozhodnutí odchylná od těchto vizí a pak je nutné je v pravidelných intervalech (nejlépe ročních) aktualizovat. Koncepční řešení jednotlivostí ja pak takové, které respektuje tyto vize. A tady je ta chyba v našem městě. Jednotlivosti často nerespektují vizi a tím ji znehodnocují.

Když zůstanu u dopravy, ve které jsem se pohyboval, je možné doložit , že dopravní komise patřila k nejaktivnějším. Většinou řeší jen drobná opatření, ale rozhodně jsme se dostali i k rozpracování v duchu koncepcí. Jsme ale jen poradním orgánem a nemáme možnost si vynutit realizaci opatření. Zmíním jen několik návrhů:

-Vyvedení zájezdových autobusů z centra města a uvolnění parkoviště na Vyhlídce. Zpracováno do projektové dokumentace. Několikrát jsem tuto věc urgoval - zatím není realizováno. Náklady minimální.

-Komplexní zpracování dopravy (včetně parkování) v revitalizované části města - naráží na nesouhlas. Prosazování je politicky nepopulární.

-Sestavení pevného plánu celkových rekonstrukcí městských komunikací na několik let dopředu. Je nekonečně únavné stále opakovat, že  je třeba ho dodržovat a neopravovat nahodile.

-Zjednosměrnění ulic v okolí ulice 17.listopadu, tím zklidnění a částečné řešení dopravy  v klidu.

-Dokud jsem ještě byl zván na jednání na ŘSD ohledně průtahu v prostoru"řepného placu" připomínal jsem nutnost přemostění pro chodce. Přestal jsem být zván.

Nechci už pokračovat dále, ale rád vysvětlím na tomto fóru nebo i osobně  vize a možnosti realizace. Mohu poskytnout k prostudování zápisy ze všech dopravních komisí za 4 roky - tím získáte kompletní přehled o činnosti DK.

Tedy máte pravdu, že vize jsou, ale je třeba se jich držet a prosazovat je a razpracovávat je. Nikdy jsem se nezbavil dojmu, že tyto dokumenty byly vytvořeny, ale hlavně proto, že je moderní je mít.

Mimochodem ještě jeden příklad - ve výše zmíněných dokumentech se hovoří o cyklostezkách. Vedení města předložilo návrh na zastavení jakékoli činnosti na cyklostezce podél Labe. Úspěchem nás, opozičních zastupitelů bylo, že se alespoň prověřují možnosti vedení v jiné, levnější trase. Ale ne to úplně odepsat - vždyť je to v koncepčních materiálech města.

Milan Schweigstill

8.1.1 Dobrý den, Vaší reakci na


Dobrý den,
Vaší reakci na naplňování strategického plánu rozvoje města asi rozumím, ale pak je třeba, abyste při formulaci svých odpovědí více přemýšlel. Je něco jiného, že město nemá koncepce, a je něco jiného, že některé kroky jsou v nějakém rozporu s koncepcemi.

Asi je logické, že dopravní komise projednává mnoho podnětů od občanů a už z tohoto titulu je zkrátka „aktivní“, protože prostě má co projednávat, aniž by přispívala k tvorbě nějaké koncepce. Vaše obecné odpovědi ve mně vyvolaly zájem, a proto si dovoluji položit pár doplňujících otázek:

Kam by měly být dle zpracované projektové dokumentace vyvedeny autobusy z parkoviště na Vyhlídce?

Co to znamená: „Komplexní zpracování dopravy (včetně parkování) v revitalizované části města“? Existuje nějaký takový návrh, který by bylo možné někde shlédnout?

Dopravní komise sestavila pevný plán celkových rekonstrukcí městských komunikací na několik let dopředu? Můžete zveřejnit tento plán, abychom věděli, co že není dodržováno?

Poslední dva body již zavánějí tím, že byste mohl vést dopravní komisi k tvorbě nějakých koncepcí. Proto se ptám, kde jsou? Proč nejsou zveřejněny?

Andrea

8.1.1.1 Jak odpovědět?


Tuhle otázku teď řeším, protože ty odpovědi by vydaly na několik hodin. Navíc plánky a mapky nedovedu tady publikovat. Zkusím to jednoduše. Ale začnu od konce.

Komise zřizuje Rada města a pracují pro ní a jí předávají své výstupy. Není tedy kompetentní k tomu cokoli zveřejňovat - to může, pokud to schválí jen RM. To neznamená, že by to bylo tajné, ale pokud pro někoho pracujete je na něm, aby to zveřejňoval. Tolik k poslední otázce.

Zájezdové autobusy zastaví na max. 10 min ve Fibichově ul. na zvláštním stání a odjedou stát na autobusák, který je v majetku města. Projekt je již téměř rok zpracován (včetně např. úpravy poloměru zatáčky Fibichova-Jarošova, pro lepší vytáčení autobusů), včetně rozmístění naváděcích dopr.značek a infotabulí. Na Vyhlídce zůstanou jen osobní auta.

Centrum města je řešeno omezením nosnosti, rychlosti, vymezením a pravidly pěší zóny, ale nosnou myšlenkou je, že vjezd do zóny bude placen (výrazně odstupňován dle délky pobytu) - dnes realizováno např. v centru Kutné Hory. Navrhli jsme i zjednosměrnění a zprůjezdnění náměstí - tady ale máme velké diskuse s památkáři - co je nejlepší pro dopravu není vhodné pro jiné pohledy. Ale je možné to modifikovat, není to dogma.

Jmenný seznam ulic, které by měly mít celkovou rekonstrukci je k dispozici na odboru SMS na Městském úřadě. Jen uvedu, že teď by měly přijít na řadu staré Rousovice, ale např. na červencovém jednání měly být přeskočeny. Zdůrazňoval jsem, že máme plán a měli bychom se ho držet.

Zjednosměrnění je k diskusi nad mapou. Ale v zásadě jen chceme dokončit myšlenku, která se realizovala na počátku 90.let, ale nebyla nikdy dotažena do konce.

I když jsem se snažil být velmi stručný, tak vidíte jak je to dlouhé. Všechny projednané materiály a podklady jsou na odboru SMS nebo u mě. Zároveň připomínám, že jsem nikdy neuvedl, že všechno dosud udělané je špatně.

Více se nechci rozepisovat, stejně se najde někdo, kdo mě obviní, že si hřeju volební polívčičku - proto předem - jen jsem odpovídal, já to nezačal.

Milan Schweigstill

8.1.1.1.2 Děkuji za odpovědi a


Děkuji za odpovědi a omlouvám se za pozdní reakci.
Jen mi prosím vysvětlete, proč jste tyto plány a nápady nezveřejňoval sám? Toto volební období zastupujete SNK ED – snažila jsem se najít nějaké webové stránky tohoto uskupení v Mělníku, ale nedaří se mi to – existují? Myslím, že jako radní byste jistě dostal souhlas s průběžnou prezentací zajímavých výsledků práce dopravní komise – ale třeba někde jsou?
Chci jen porozumět tomu, proč píšete, že chcete koncepce, otevřenost a diskuzi.

Děkuji a přeji hezký den.

A.

8.1.1.1.2.1 SNK ED, pokud vím, na


SNK ED, pokud vím, na Mělníku nikdy nebyla. Pouze nám tehdy jako nezávislým vyjádřili podporu a já jsem souhlasil, že budu delegován pod jejich hlavičkou.

Možná je to chyba, ale nejsem člověk, který rád hovoří o nedodělané práci. Výsledky práce mají být vidět. V Radě jsem byl poměrně krátce a celkově považuji prezentaci její práce a rozhodnutí za nedostatečnou. Čili tu otevřenost a diskusi chápu tak, že materiál projednáný odbornou komisí posoudí Rada, přijme či nepřijme ten návrh a své rozhodnutí zveřejní a hájí před veřejností (třeba tím, že předsedovi komise uloží, aby napsal obhajobu toho rozhodnutí). Kdežto v našem městě ani usnesení Rady nezískáte. Jsou jen vybrány některé body a ty zveřejněny (bez jakéhokoli zdůvodňování) v Mělnické radnici. Vedení města se hájí zákonem na ochranu osobních údajů, kdy je prý nemožné některá rozhodnutí zveřejňovat.

Stejně tak je nutné natáčet jednání zastupitelstva a vyvěsit ot na videu, aby si každý mohl najít svojí sekvenci a na ní může pak reagovat, neboť vše co je projednáváno v ZM je ze zájkona veřejné.

8.1.1.1.2.1.1 Pane Schweigstille, jsem


Pane Schweigstille, jsem z Vašich odpovědí nešťastná, nicméně považuji za slušné reagovat. V prvé řadě je neuvěřitelné, jak se vyjadřujete o straně, na jejíž kandidátce jste figuroval … Nechť si každý udělá obrázek sám.

O komunikaci rozvojových projektů mám jiné představy než Vy. Je nutné záměry komunikovat již při zjišťování jejich potřebnosti, komunikovat přípravu, nechat je připomínkovat již při jejich tvorbě a teprve poté zpracovávat a předkládat radě a zastupitelstvu. Rozvojovým projektem nemyslím kdejakou opravu chodníku, ale zásadní věci.

Dovoluji si shrnout náš rozhovor:
Chcete koncepce: ty však existují.
Chcete komunikovat: po dobu 4 let jste nijak nekomunikoval až na období pár měsíců před volbami.
Otevřenost chápete tak, že Vám někdo musí zavelet (rada města), abyste něco zveřejňoval…
Již Vám nebudu kazit Vaši alibistickou předvolební kampaň a doufám, že zůstanete oblíbeným učitelem.

Přeji hezký den.

Andrea

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

8.1.1.1.2.1.1.3 Nepřijde mi, že se


Nepřijde mi, že se kandidát č. 1 TOP09, jinak "uhlavní konkurent" nějak zvláště vyjadřuje o US-DEU. Konstatoval fakta: US-DEU tu není, US-DEU nepochybně byla ráda, ře na Mělníku má v r. 2006 kandidátku, která, kriticky okem konkurence vzatu, nebyla v rozporu s jejich proklamovanými cíli.

To je obrázek, který jsem si udělal.

8.1.1.1.2.1.1.2 pro Andreu a ostatní


Dobrý den Andreo,

nechci se nikoho zastávat. Jen opět pokus cosi vysvětlit. Nesledoval jsem pozorně celou diskusi a tak se omlouvám za nekoncepčnost. Prostě někdy nemám sílu všechny ty .......... přečíst.

Koncepce rozvoje městas existuje. Byla vytvořena ve volebním období 2002-2006. Tato koncepce stála dost peněz. Prošla docela širokou diskusí a má snad dobré výstupy. Je rozdělena na krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle. Tato koncepce by se měla pravidelně vyhodnocovat a doplňovat. To vše na jednáních ZM. Bohužel v současném volebním období /alespoň v první půlce o které mohu mluvit / bylo koncepci věnováno málo času - důvod - nejsou peníze.

Nevím Andreo, zda jste někdy byla na jednáních ZM. Pro mě osobně velmi skličující pocit z nezájmu nás všech na rozvoji města. Na jednáních se hlavně řeší - co se komu prodá, co se koupí, jak se přelijí peníze kolonky do kolonky.

Potom příjde čas na náměty zastupitelů - je pozdě. Všichni byli celý den v práci a potom na jednání zastupitelstva. Jediný zájem - rychle domů a to je právě v čase, kdy by se měla řešit třeba koncepce. Ani zastupitel není stroj.

Ke komunikaci - koncepce byly komunikovány s občany v minulém volebním období - to zaprvé. A za druhé žádný zastupitel nemá právo ani možnost komunikovat za MěÚ. Může pouze vyslovit svůj názor. Je pravdou, že právě končící volební období bylo dost něšťastné. Koalice od začátku fungovala - nefungovala a tak čas od času musela zaskočit opozice atd. Všichni, včetně mě neseme svůj podíl odpovědnosti za stav, který nastal. Za sebe však mohu  říci, že po dobu mého zastupitelování jsem se snažil víc či míň úspěšně komunikovat. Měl jsem štěstí, že jsem ve většině případů našel toho, ským to bylo možné i když jsme měli opačný názor. Ostatní asi takové štěstí neměli.

Omlouvám se všem, které jsem nudil

Patočka

8.1.1.1.2.1.1.1 :-)


Je hezké jak tady neustále šijete do jednoho člověka. Co třeba ocenit jeho snahu komunikovat a odpovídat na Vaše nekonstruktivní rýpání? Prezentujete tady svoje představy, ale nejste schopná se pod příspěvek ani podepsat. To pokládám za mnohem větší alibismus než odpovědi p. Schweigstilla...

8.1.1.1.2.1.1.1.2 To by mě zajímalo, v čem


To by mě zajímalo, v čem z mých dotazů shledáváte „nekonstruktivní rýpání“?
Urgování podpisu někoho s nickem Čop nebo Raist pokládám za legraci. Z organizačního týmu Mělníčku vím, kdo je Raist – pokud si chcete mapovat přispěvovatele, tak si změňte pravidla pro diskuzi.
Jsem zvědavá, kolik lidí vyjma politiků a jejich ochránců bude přispívat….

A.

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1 :-)


a) Všichni zde dobře vědí kdo jsem. Pokud to nevíte Vy, omlouvám se. Mé jméno je Radek Čos. Nejde mi o mapování kohokoliv - to je výsadou jiných individuí zde.

 

b) Nekonstruktivním rýpáním shledávám konkrétně příspěvky, které rozebírají a osočují z alibismu někoho, kdo má alespoň snahu komunikovat a jeho jedinou chybou je skutečnost, že jeho názor se neshoduje s Vaším. Pokud jde o to co dělal či nedělal p. Schweigstill v minulém volebním období ve vztahu ke zveřejňování informací - řídil se pouze pravidly která jsou dána v zastupitelstvu a v závěru této doby již neměl žaludek na krkolomnosti v podání pana Neumanna a jeho maňásků. To je špatně?

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1 Je mi líto, ale my dva si


Je mi líto, ale my dva si nebudeme rozumět. V mé debatě nešlo o můj názor, ale o to, aby kandidát na starostu za TOPku vysvětlil svá slova o chybějících koncepcích, komunikaci a otevřenosti. Doufala jsem, že řekne, že se prostě spletl ve věci koncepcí a že má třeba nápady na to, jak lépe komunikovat. Přečtěte si prosím znovu jeho odpovědi. Jsem přesvědčena, že jsem se chovala slušně, děkovala jsem za reakce, a postupem času jsem si na něj udělala názor. Tím má komunikace s tímto kandidátem skončila.

Co se týče Vaší odpovědi: co myslíte tím, že se řídil pravidly komunikace v ZM? Copak něco takového existuje? Nemyslete si, že Vás chci chytat na slovíčkách, ale toto tvrzení je nesmysl. Každý zastupitel může komunikovat např. skrze vlastní webové stránky (stejně jako kdokoliv jiný) o připravovaných projektech a věřte, že zatím jsem nenašla nikoho ze stávajících zastupitelů, který by mě v tomto smyslu nadchnul. Neustálé útoky na pana starostu chápu jako nástroj předvolebního boje a děje se to ve všech městech. Podívejte se na stránky ODS Mělník, do sekce Co se povedlo – ať je jaký chce, povedlo se toho hodně. Studuji i další stránky, ale zatím jsou dost ničemné… Pokud byste mi chtěl ušetřit čas, ráda si nechám doporučit nějaké s kvalitním konkrétním programem.

Přeji hezký den.

Andrea

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1.2 volební lídři


Volební program TOPky je na http://www.top09melnik.cz/program.htm, jinak nechápu, proč vám tak leží v žaludku pan kandidát za TOPku a nekřičíte (například) taky na kandidáta za ProMělník, který se také celé čtyři roky podílel na chodu zastupitelstva, nebo na kandidáta uskupení Radnice 20.., tohle uskupení také nebylo v opozici, pokud se nepletu. JInak podle mně nejde docela o program, který kdekdo slibuje. Jde o to, zda tomu člověku (těm lidem) věřím jako lidem, že to, co slibují, také prosadí. 

Sekce "Co se povedlo" na webu ODS vypadá, jako by na Mělníku za poslední čtyři roky existovala jen jedna strana, která to všechno dokázala. To mě trochu děsí. Pokud máte možnost si trochu pamatovat, jak to pod vládou jedné strany vypadá, jistě uznáte, že lepší je lehká pluralita názorů a také důsledná kontrola od různých subjektů.

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1.2.1 Milá paní Markéto, mně


Milá paní Markéto, mně v žaludku pan Schweistill vůbec neleží. Debata, kterou jsem s ním vedla, mě dostatečně utvrdila, že jeho volit nebudu. Jsem zvědavá, jestli se na zdejším PROTOPáckém serveru rozvine debata o volebních programech, protože právě v tom TOPáckém je mnoho nesmyslů (např.: „Námi nominovaný starosta preferuje chůzi po městě pěšky či jízdu na kole, takže bude často mezi Vámi.“ – to je volební program?, „Město spadlo v posledních letech do značných dluhů. Tento trend bychom chtěli zvrátit.“ – jak?, „Budeme rozšiřovat nabídku a komfort pro turisty s cílem prodloužit jejich pobyt u nás“ – jak asi? První 3 body k podnikatelům – totální nesmysly. Péče o maminky a seniory – ach ach… Jsou tam i dobré věci, ale tyto nekompetentní části ho zcela kazí…

Výše jsem si také povídala s p. Klimešem. S panem Čermákem a jeho partičkou si povídat nehodlám. Lídrovi, který byl komunistou, pak členem ODS, pak nezávislým PROMělničanem a nyní tak trochu Zeleným nevěřím (snad jsem na nějakou stranu nezapomněla). Dalším členům, jako problémy obestřenému advokátovi či divné paní, která v minulých debatách nebyla schopna odpovědět jednoduché dotazy, které pokládal JirikP, nevěřím také.

K sekci „Co se povedlo“ – nechť se pochlubí všichni současní zastupitelé či strany, co dokázali!!!!!! Z minulých debat jsem se dozvěděla, že se pánové z PRO Mělník i pan Schweigstill ( = tzn. bývalí radní) distancují od vedení města – pak je zásluha na ODSku, ne?

Jinak, abych nebyla negativní, určitě si vyberu z kandidátky ODS, dále z kandidátky Mělničanů, z TOPky skvělou paní Herinkovou – budu kroužkovat, a abych dobře vybrala, vedu zde tyto debaty.

A.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1.2.1.1 pořád si myslím, že zásluhy nenáleží straně, ale lidem


... a ani já osobně nebudu volit jednu kandidátní listitnu, ale napříč (přestože všichni přesvědčují, že je to pro strany nevýhodné..), protože ani jedna kandidátka mi nevyhovuje kompletně (což asi ani nejde). pořád opakuju, že budu volit lidi, teré znám, a kterých se pak budu moci zeptat, co a jak a proč se ve městě koná, nebo nekoná. a ti, kterých se dotazuju, vědí, že to opravdu dělám. nejenom měsíc před volbama, ale vždy, když mi něco ve městě není jasné.

hezký víkend.

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1.1 :-)


Když opustím naší komunikační bariéru (snad není tak strašná Eye-wink), zbývá jen jedno - co se ODS na Mělníku podařilo - podle mě hlavně jedna věc. Jeden z členů finančního výboru mi "off record" prozradil že v době kdy nastoupil nynější starosta byla na investičním účtu 200 milionů korun rezerva. Dnes vykazuje radniční účtování dluh 100 milionů a další horu peněz (v řádu desítek milionů) si město musí půjčit na kanalizaci na Blatech. A to nehovořím o tom, že městem placené organizace (hlavně školy a školky) se třesou hrůzou aby nezačalo mrznout dřív než v prosinci, protože nemají peníze na topení. Pokud je to pravda, je to skoro na lynčování. Pokud to pravda není, omlouvám se panu starostovi předem Smiling

8.1.1.1.2.1.1.1.2.1.1.1.1 Jo


No chtělo by to asi udělat audit a jmenovitě rozepsat pohyb peněz za minulé období. 

Obrázek uživatele raist

8.1.1.1.2.1.1.1.1 re: :-)


Souhlas s Čopem.

8.1.1.1.1 MÁM JEDEN DOTAZ.


MÁM JEDEN DOTAZ. Nesouvisí s volbama ale s obyčejným chodem města. Můžete nějak zjistit kdy budou hotovy přechody v Italské, Cukrovarské, Pražské u cukrovaru a Mladoboleslavské u Johny Baru?

 

Nejsou tam přechody k zastávkám (Cukrivarská), chodníky končí v silnicích (u stavební firmy Neuman) a nedá se přejít ani Pražská protože od zastávky ve směru na Prahu přechod zrušily.

Pokud zjistíte kdy budou tak předem moc děkuji.

 

 Magnet172

8.1.1.1.1.1 Dnes jedná zastupitelstvo


Dnes jedná zastupitelstvo města - dotaz nadnesu, zítra budu prezentovat jakou jsem dostal odpověď.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

8.1.1.1.1.1.2 ještě jeden dopravní dotaz na zastupitele


Když už budete v tom ptaní okolo dopravy: v Legionářské a Tyršově ulici zmizely přes prázdniny značky přikazující jízdu 30 km/h (omezení před školkou a školami, aby řidiči stihli ubrzdit, když jim školáci vskočí pod kola a nestalo se neštěstí) - aspoň ve směru nahoru tam prostě nejsou. Už mi někdo říkal, že je to pouze dočasné opatření, ale nedozvěděla jsem se, jak dlouhá tahle dočasnost bude... Nevíte to vy?

8.1.1.1.1.1.2.1 Odpověď za dopr.komisi


Kompletní úpravu dopravního značení v Tyršově ulici zpracovala DK v květnu tohoto roku a Radou města byla schválena 31.5. Jednalo se o soubor opatření z nichž jedno bylo odstranění přikázané rychlosti, dále odstranění několika dalších značek, instalace velkých reflexních značek POZOR DĚTI, úprava vodorovného značení.

Vím, že je to nepopulární, protože v Čechách se zbavujeme problémů tím, že instalujeme cedule, ale pokusím se to vysvětlit. Po celou dobu práce této DK jsme se drželi jednoho trendu - snižovat počet dopr.značek, neboť velký počet značek způsobuje jejich ignorování řidiči (problém celé republiky). Existují státy (především Británie), kde jsou čtvrti bez dopravního značení - statisticky prokazatelně tam klesla nehodovost. K tomu však (zatím) není v Čechách odvaha.

Několik otázek a nabízených odpovědí (nemusíte souhlasi):

Jaká rychlost je bezpečná u školy? Kdo určil 30? Bezpečnější by přeci bylo 10 km/h - to už zastaví skoro určitě.

Kdo tam dodržuje 30 km/h? Řidiče tady můžete rozděli do 4 kategorií: velmi malou skupinu tvoří ti, kteří pojedou striktně 30, druhá sníží rychlost někam do rozmezí 35-45 km, třetí sníží rychlost ke 30, ale, pokud neuvidí dítě, pomalu začne zvyšovat a na konci úseku pojede 50 a čtvrtá se vykašle na jakoukoli ceduli. K čemu značka, kterou většina nedodrží striktně, nejspíš proto, že jí považují za zbytečnou.

Proto raději velkou informativní tabuli POZOR DĚTI doplněnou vodorovným značením. Čili zdůraznit, proč jet opatrně. Optimální by pak byla doplňující opatření, která skutečně řidiče zpomalí - optická zúžení, zvýšené přechody, vhodné semafory. To je ale o penězích.

Už jsem napsal, že v Čechách trpíme jedním neduhem - máme problém, dáme tam ceduli, třeba jí někdo bude dodržovat. Bezohledný řidič jím však zůstane bez ohledu na cedule.

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

8.1.1.1.1.1.2.1.1 rychlost


máte pravdu, pak je ještě skupina řidičů, kteří i v této oblasti jedou třeba 80 i více (přes den, nikoliv v noci). já se snížením (a dodržováním) rychlosti u škol souhlasím, jsem ale asi pouze výjimkou. snížila bych rychlost (nebo aspoň přidala informaci o dětech, pohybujících se kolem) i u základní školy na Pražské a na Českolipské, protože tam to bývá taky "o hubu".

8.1.1.1.1.1.1 Díky mnohokrát.


Díky mnohokrát.

 

Magnet172

8.1.1.1.1.1.1.1 Slíbená odpověď.


Jistě víte, že tyto komunikace (Cukrovarská, Italská, Mladoboleslavská) nespravuje město. Ale protože tyto stížnosti se množily, odbor SMS kontaktoval Ředitelství silnic a dálnic a získal tuto odpověď:

Před vinobraním byly dokončeny všechny opravované povrchy, ty se před malováním mají nechat minimálně 10 dnů zajezdit (prý technologický postup a tento týden by měli začít obnovovat vodorovné značení.

Tolik odpověď, kterou jsem získal na zastupitelstvu.

M.S.

8.1.1.1.1.1.1.1.1 Díky. Vím že nejsou


Díky. Vím že nejsou města ale je to páteřní komunikace v našem městě tak předpokládám že může město dát podměty.

 

Ještě jednou díky. budu se těšit na novej přechod Laughing out loud

 

 

Magnet172

7 Já jsem se dlouho


Já jsem se dlouho rozmýšlel co napsat. Přece jsem si nemohl nechat ujít nějaký článek abych ukázal že neumím náš jazyk a mám blbý názory, že?

Docela mě zaujal člen KSČM. Nevím jestli ty odpovědi byly natolik jiné, spíš byly jinak řečeny a lépe se to čte a lépe tomu rozumíme. Ale pokládám si jednu otázku.

 

ODS získá hodně hlasů, stejně tak TOP09. Do koalice by mohly jít s Radnicí a Pro Mělník. A co se pak změní? Myslím že nic, akorát si pár lidí vymění koryta. Možná se pletu...

 

Komunisty nemusím, kvůli rodině i kvůli tomu že nemám rád diktatury a nezlobte se na mě ale fašista je fašista a komunista je komunista. A jako fašistům nevadí Hitler tak komunistům nevadí Stalin a další. Možná to tak není ale já to tak vnímám. Ano kandidátům dnešní KSČM je pár let a nezažily tu dobu ale proč tam jdou....nevědí co se dělo?

 

A teď  ta posledí otázka. Jak pravičácké radnici ač jsem sám pravičák dát najevo že nesouhlasím. Jak zabránit budoucí koalici a přitom nevolit KSČM ani ČSSD kde je pro změnu pan Mikeš kterého mám rád jen v pohádkách?

 

Nemám moc možností....a teď by mě zajímalo jestli jsem jedinej debil kdo to řeší. Pokud ano tak díky že mi to někdo napíše a pokud ne tak mi prosím poraďte, protože já fakt nevím.

 

Magnet172

6 volby na radnici


Jestli si někdo dá tu práci a ukecá mne jít ke komunálním volbám, vím  koho nevolím , jelikož :

 

1. dost bylo na radnici diletantů z okruhu p.Neumanna - viz revitalizace hist.jádra , kontrola prováděných prací na zakázkách zadaných městem , průhlednost zakázek a pod.

2. chci město , kde se nebudu bát večer jít a nebýt přitom napaden/přepaden - viz práce , či spíše nepráce příslušníků MP ( myšleno městské policie )

3. chci město s průkazným hospodařením - pospáno v bodě 1

4. prostě ať tady někdo konečně za něco zodpovídá

5 DOTAZ.


Proč za Radnici 2010 odpovídá na otázky místo lídra pan Mgr. Alexander Klimeš, který je " trojkou " na volební kandidátce pro komunální volby v říjnu 2010 ?

 

Předem děkuji za odpověď a vysvětlení.

 

Krásný den a příjemné vinobraní všem přeje Dušana Dolejšová

5.3 Dovolím si jako autor


Dovolím si jako autor odpovědět.

Alexander Klimeš, od kterého jsem odpovědi získala, mne informoval, že je jedním z lídrů kandidátky. Jednička a dvojka v daný moment byli časově vytíženi.

Je pravda, že otázky byly určeny všem jedničkám na kandidátkách. Jednička na listině pro mne znamaná její lídr, tedy kandidát na starostu města. Od nich jsem chtěla odpovědi.

Nicméně respektuji, pokud má nějaká strana či uskupení prostě na kadidátce více lídrů než jen jednoho s číslem jedna.

 

Snad takto stačí.

Lucie Zikmundová

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

5.2 Odpověď trojky.


Je to jednodušší, než by se zdálo. Jednička s dvojkou byly v časové tísni. To že se článek na mělníčku objevil se zpožděním od odeslání naší odpovědi zřejmě znamená, že odpovědi některých jiných stran dorazily později. My jsme vzali za prioritu odpovědět včas. Nic jiného v tom není třeba hledat. Nepřišlo nám poctivé napsat odpovědi a "vložit je do úst" jedničce.

Konec konců, Roman Gruber následně poskytoval rozhovor českému rozhlasu. Mediální prezentace naší kandidátky, stejně jako program, jsou kolektivním, dlouho diskutovaným dílem.

5.1 :-)


Velmi případná otázka, která podle mě u inteligentnější části Mělničáků může býti pokládána za řečnickou :-D

4 To je bomba


Tak to je vážně bomba. Zástupce KSČM to u mě vyhrál na celé čáře. Sice má rodina byla za komunistů postižena, ale zatahovat do toho někoho komu bylo v roce 1989 15 let je blbost. Rozhodně jim to všem nandal nesahají mu ani po kotníky.Ten hnus co je dnes nebudu podporovat. 

3 Lídři


 

Dobrý večer

Tak jsem si přečetl odpovědi všech lídrů a musím kontatovat, že jsem se u někoho hodně zklamat. Kdo mě skutečně překvapil je kandidát KSČM. Má to hodně v hlavě srovnané a rozhodně obdivuji jeho statečnost postavit se těm nahoře, opravdu jsem tohle nečekal. No uvidíme, nechtěl jsem jít volit,ale asi změním názor.

Mé pořadí: 1.KSČM, 2. PRO Mělník, 3. TOP 09,  4.ČSSD, 5. Radnice 2010,6. ODS, 7. Mělničané, 8. Strana svobodných občanů.         

3.3 Kandidát KSČM


Kandidát KSČM je ostuda pro ostatní strany.

3.2 Částečný souhlas


Odpovědi p. Fidlera opravdu mají hlavu a patu. Možná budu pro některé trilobit který zůstal v době před dvaceti léty. Možná si trochu protiřečím (stále tvrdím že tahat velkou politiku do malého města je zhovadilost), ale při vší úctě k panu Fidlerovi musím konstatovat že spolčit se s bolševiky, vrahy vlastního národa je buď prostá lidská hloupost, nebo absolutní nedostatek úcty k těm tisícům mrtvých které mají na svědomí. A teď do mě...

3.2.1 Čope,


souhlas!

Obrázek uživatele malý princ

3.1 To je volba!


Možná by bylo přece jen lepší, kdybys volit nešel... Smiling


https://www.traditionrolex.com/7