https://www.traditionrolex.com/7

 Čokoláda nejen ve staniolu | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Čokoláda nejen ve staniolu

Už asi každý jste někdy jedl tabulkovou čokoládu. Čokoláda se ale vždy nevyráběla v tabulkách. Na úplném počátku to bylo platidlo (!) a také nápoj. Když v 16. století dorazili španělští dobyvatelé do Mexika, tamní vládce Montezuma je pohostil svým oblíbeným nápojem chocolatl. Tato tekutina medové konzistence obsahovala mimo jiné též koření a … kakao. Tehdejší americká civilizace věřila, že kakaové boby jsou darem od bohů a pití nápoje bylo dovolenou pouze vyvoleným vládcům a těm, kdo byli odsouzeni na smrt. Nápoj se podával studený a věřilo se (mimo jiné) v jeho afrodiziakální účinky (my dnes víme, že tyto účinky jsou částečně pravdivé, čokoláda uvolňuje endorfiny, tzv. hormony štěstí). Také proto se konzumace rychle rozšířila do Evropy, kde se kvůli ceně ingrediencí stala hitem především na královských dvorech. Španělé dlouho recepturu její výroby tajili.

Tekutá čokoláda byla původně studenou směsí kakaových bobů a vody, přidávaly se též další příměsi, jako například kayenský pepř nebo vanilka, hřebíček a skořice. V Evropě však bylo drsné (a také drahé) koření postupně nahrazeno cukrem, a čokoláda začala být podávána horká. Mléko do celého procesu přidali (jak jinak) Angličané, kteří také čokoládu pasovali na sladkost podávanou po obědě. V 17. století byly v Londýně tzv. „domy čokolády“ stejně populární jako kavárny. Stále se však jednalo o nápoj pro elitu.

Nutno podotknout, že pojem horká čokoláda tak, jak ho známe my Evropané, bývá často v rodné Americe neznámý. Američan snadno zamění pojem „horká čokoláda“ za „horké kakao“. Bohužel se tak stává i v mnoha evropských kavárnách, které horkou čokoládu nabízejí.

Na našem území se čokoláda začala v masivnější míře prodávat v 18. století, ve století devatenáctém už vznikaly první továrny (a jejich názvy nejsou neznámé ani v dnešní době) – DELI v Lovosicích, Fiedor v Opavě, Sfinx v Holešově, Orion v Praze a Zora v Olomouci. Později, za 1. republiky, bylo v celém tehdejším Českolovensku přes 100 menších či větších čokoládových továren. Ve druhé polovině 19. století se začal prodávat kakaový prášek a také se KONEČNĚ objevila tabulková čokoláda. Ta posléze vlastně převzala pomyslnou první příčku ve způsobu, jakým lidé čokoládu konzumují. Tabulkovou čokoládu mívali přidanou pro svou vysokou kalorickou hodnotu do balíčků například američtí vojácí ve 2. světové válce, byla také v zásobách Červeného kříže či UNRA, které se dostávaly na okupovaná či čerstvě osvobozená území.

V současné době je již kvalitní čokoláda běžnou záležitostí pro každého. Od konce 20. století opět přichází do módy pití horké tekuté čokolády. Zvláště v chladných dnech (které se bohužel nezadržitelně blíží) je to skvělá varianta, jak se zahřát a zároveň vypořádat s potřebou přísunu kalorií. Můžete vyzkoušet, zda čokoláda s chilli také povzbudí vaše smysly tak, jako povzbuzovala dávné mexické domorodce. Nebo vám víc vyhovuje jahodová, banánová nebo cherry? V nabídce jsou samozřejmě i „čokolády“ bílé (bílá čokoláda neobsahuje kakao, ale pouze tuk z kakaových bobů, tedy kakaové máslo), s oříšky, mandlové, kokosové … Správná čokoláda má medovou konzistenci a láká vás svou vůní. Odoláte?

Tento sladký článek Vám přináší Kavárna Želví doupě ve spolupráci se serverem Slevopedie.cz .
Nyní můžete ochutnat horkou čokoládu hned dvakrát, navíc se šlehačkou, se sodovkou a slevou.
Více informací o slevě http://www.slevopedie.cz/cs/melnik/ a o Kavárně Želví doupě http://melnicky-antikvariat.cz/kavarna/



Sponzorované články

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 Si tak říkám, Markéto,


Si tak říkám, Markéto, k čemu vlastně využíváte onen slevový server, kterému jistě nějaké to procento připadne. Proč si nedáte 400 kuponů na své webovky a vyjde vás to nastejno... Nebo to můžete nabízet rovnou v té kavárně, tohle kombo 2x čokoláda + voda za onu cenu. Smiling Nebo je v tom nějaký hlubší smysl?

Obrázek uživatele Markéta Želva Přerovská

1.1 smysl slev


Nad smyslem slev se také stále zamýšlím. Mají (dle mého) hlavně nalákat nové zákazníky a pro ty stávající jsou vítanou radostí.

Je samozřejmě možné nabízet kupony se slevou přímo na webu (což nabízíme, ne sice konkrétní na tuto kombinaci, ale obecně ... http://melnicky-antikvariat.cz/katalog/poukazky/ ), zároveň stálí zákazníci mají slevu 5% z nákupu (což oni vědí... http://melnicky-antikvariat.cz/slevy-pri-osobnim-nakupu/ hm, a teď to vědí všichni), ale kdo přijde na naše webovky, už o nás ví. Kdežto uživatel Slevopedie.cz může být člověk, který nás třeba vůbec nezná...

Berte to v tomto případě tak, že se navzájem podporujeme se serverem Slevopedie.cz, který nenabízí slevu jenom naši, ale střídavě také jiných subjektů. Jsou teprve v začátcích, a jsou z Mělníka. Hlubší smysl v tom nehledejte. A celé to může být bráno jako další forma propagace. Propagace není nikdy dost, ale nesmí lidi otravovat.

Občas si říkám, že otevřu konzervu, a vypadne Želva. Nemáte ten dojem? Neradi bychom lidi znechutili.

1.1.1 Nechci slevu zadarmo...


Šimkovo "Nechci slevu zadarmo..." u nás pěkně zlidovělo.

Ale nějak se nemůžu ubránit dojmu, že podobné systémy slev jsou důkazem předraženosti. Respektive to tak zákazník může brát a ve finále to obchodníka spíš poškodí. Mýlím se?

Obrázek uživatele Martin Hajn

1.1.1.1 Nemyslím si.


Myslím si něco jiného. Sleva nebo slevový server a podobné "časové akce" jsou nástrojem moderního marketingu. Podobně jako billboard s nápisem SLEVA DO 31.6. a jiné . Řekl bych, že než předraženosti je to, že obchodník chce nalákat nové zákazníky a zvýšit si návštěvnost podniku. V nabídce, kterou dává jde často hodně pod cenu, za kterou vůbec může prodávat, proto jsou to časově omezené akce. Nerad bych se s někým přel, protože co ves to jiný pes, ale můj názor je odlišný Smiling

 

1.1.1.1.1 Slevy


Souhlas. Pro zákazníky je to cesta, jak díky většímu obratu získat nižší cenu, to je racionální a ověřené. Na stejném základě nakupujete v EVĚ nebo v Alze a nejde o žádný marketingový chyták.


https://www.traditionrolex.com/7