Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Vyplatí se spolujízda?
Zatímco při dojíždění do továren v oblasti je spolujízda často využívanou alternativou k firemním autobusům, na cestách do Prahy je sdílení nákladů spíše výjimkou než pravidlem. Proč tomu tak je?
Ekonomická úvaha je v obou případech jednoznačná – náklady nižší o 50% s jedním spolujezdcem, o 66% s druhým a o 75% s třetím mluví při současné ceně nafty a benzínu samy za sebe. Na rozdíl od jednotné pracovní doby u velkých zaměstnavatelů má ovšem dojíždění do Prahy nevýhodu v nejednotnosti začátků pracovní doby, zvlášť, pokud je pružná.
Další překážkou pro efektivní spolujízdu jsou rozdílná místa určení, kam zaměstnanci každodenně dojíždějí. Při využívání efektivní trasy není vždy možné zastavit v blízkosti metra nebo jiného centrálního bodu MHD. Určitou možností je odstavné parkoviště PR na Letňanech, které velké množství řidičů využívá.
Pravděpodobně největším omezením bude pohodlí, které individuální odjezd z Mělníka umožňuje, bez zdržení s nástupem ostatních cestujících. Protože ceny paliv se v dlouhodobém horizontu snižovat nebudou a náklady na provoz vozidla nejsou zanedbatelné, je pravděpodobné, že při výpočtu úspory padne tento důvod jako první.
Jaká je vlastně cena za individuální dojíždění do Prahy? Modelový příklad:
Škoda Fabia, spotřeba 6 litrů / 100 km v kombinovaném provozu
Cena paliva 35,- Kč
Vzdálenost 30 km na místo určení, tj. 60 km denně
Náklady na palivo jsou 126,- Kč, tj. přibližně 2,- Kč za kilometr
Při dvaceti pracovních dnech jde o 2.520,- Kč měsíčně
Už při domluvě s jedním spolujezdcem je úspora 1.260,- Kč měsíčně
Při jízdě tří osob jsou náklady majitele vozidla jen 831,- Kč
A kde je možné získat spolujezdce?
www.Melnicek.cz , www.InzerceMelnik.cz , www.Spolujizda.cz , www.Jizdomat.cz
Příloha | Velikost |
---|---|
spolujizda.jpg | 16.66 KB |
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK