Tip: Přehledná a stále aktuální nabídka zaměstnání je dostupná zde.

O vibračních plošinách

Pokud se vám nechce trávit hodiny v posilovnách, možná se našlo řešení. Po celém světě se začínají rozšiřovat vibrační plošiny. Vibrační plošiny vyvolávají mechanické vibrace, které jsou přenášeny do celého těla a způsobují automatické zapojení svalových vláken - tzv. reflexní svalové kontrakce. Vzhledem k vysoké frekvenci vibrací jsou kontrakce svalů velice intenzivní a vysoce efektivní.

Cvičí se půl hodiny a ani se nezpotíte. Stačí proto přijít v běžném pracovním oděvu, ve kterém jdete z práce. Jen zujete obuv a pod dohledem certifikovaného instruktora cvičíte – tedy vlastně pouze stojíte. Cvičení je vhodné pro všechny, ženy i muže bez věkového omezení, kdo jsou buď pracovně vytížení tak, že nemají možnost sportovat, nebo pro ty, kdo nemají chuť aktivně cvičit. U silnějších lidí odbourává díky zrychlení metabolismu kilogramy a zároveň formuje postavu, štíhlé jedince zpevňuje. Stroj také redukuje celulitidu.

 

Nejen pro krásu, ale i pro zdraví

Jeden z nejlepších ortopedů doma i ve světě, přednosta kliniky PaeDr. Pavel Kolář ve vibračních plošinách vidí pomoc při cvičení stabilizačního svalového systému, zejména v případě lidí s určitými ortopedickými, ale i neurologickými poruchami.

"U některých pacientů může hrát významnou roli v celkovém rehabilitačním procesu,“ říká Kolář, který patří k nejvyhledávanějším odborníkům na rehabilitaci v České republice.

Pozitivní výsledky zaznamenali pacienti s Parkinsonovou chorobou a jinými degenerativními onemocněními. U žen a starších osob vedlo používaní vibračního stroje k podstatnému zpomalení průběhu osteoporózy a napomohlo ke zpevnění kostní tkáně.

Tento typ cvičení není vhodný pro osoby s těmito kontraindikacemi: těhotenství, hluboká žilní trombóza, kardiovaskulární onemocnění, nedávné rány po operaci či chirurgickém zákroku, syntetické/umělé klouby, akutní kýla/onemocnění plotének, těžká cukrovka, epilepsie, akutní nemocnění/zánětlivé procesy , těžké migrény, použití kardiostimulátoru, aplikované nitroděložní tělísko (do 4 týdnu po zákroku), kovové čepy, šrouby, dysfunkce sítnice.

Pravidelné cvičení pomáhá zlepšit sílu svalů, stejně jako ohebnost, rozsah pohybu, krevní oběh a posílit metabolismus, což přispívá ke snížení váhy. Navíc pomáhá vyhnout se zranění při sportu, urychluje rehabilitaci a zkracuje dobu rekonvalescence.

Člověk je díky pohybu vibrační desky nucen vyrovnávat vlastní vahou rovnováhu, čímž dochází k aktivaci vnitřních svalů, které jsou jinak jen velmi těžko zapojitelné běžným cvičením. To částečně dokáže jen jóga či pilates, ale běžné cvičení nikoliv. Svaly se smršťují 30 až 40× za vteřinu, což představuje ohromný energetický výdej, asi 350 kalorií 10 minut.

Jak je to možné? Princip spalování je založen na myotatickém reflexu. Při cvičení dochází ke zrychlení krevního oběhu a lymfatického systému, krev vyplavuje tuk, třesení ho odbourává. Tělo tedy zároveň zeštíhluje i zpevňuje.

V dnešní hektické době si jen málokdo najde čas věnovat se nějaké fyzické aktivitě, z tohoto důvodu je zkrácení doby tréninku a zkrácení přípravy před a po cvičení žádoucí. Každý má tak možnost věnovat se svému tělu. 

 

Článek vznikl ve spolupráci se inzertním serverem www.Inzerce-Melnik.cz
Slevu pro tento týden naleznete na Slevopedie.cz



Sponzorované články

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

1 :-)


Další geniální vynález, díky němuž zhubnete za deset minut o patnáct kilo? Podle mého skromného názoru je hubnutí výsledkem dvou skutečností - vydávám více energie než přijímám a energii vydám fyzickou prací. Všechny zázračné metody, při kterých se neunavíte, nezpotíte a odpočinete si byly po nějaké chvíli odhaleny jako prímový marketingový podvůdek. Takže - lidi, zkuste to a potm se vraťte k dřině v posilovně, běhání, inlajnům a svižným procházkám se psem. To funguje... :-)

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

1.2 K HSS více zde:


K HSS více zde: http://theses.cz/id/ea9dev/downloadPraceContent_adipIdno_13431

Obrázek uživatele Alexander Klimeš

1.1 No, kdybychom se bavili o


No, kdybychom se bavili o hlubokém stabilizačním systému http://svajgl.sweb.cz/cech/svaly_hlubokeho_stabilizacniho_systemu_bederni_patere.htm, odstraňování svalovyých dysbalancí, o cvičení na míči, na jedné noze atd., pak bychom mohli mluvit o plošinách jako o jedné, spíše doplňkové formě.

Ale o tom skoro nikdo nic neví, zejména bohužel ani strejcové, ke kterým dáváme nevěda začasto dětičky na sport, a kteří nám je ve své sladké nevědomosti przní  .........