Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Z obchvatu bude nejspíš průtah
No, a je to tady. Řešení dopravy ve městě - průtah! Nemyslím, že v této otázce dojde k zásadnímu zlomu. Jedno je fakt. Objem dopravy bude v budoucích letech ještě narůstat a bude nám to všechno smrdět pod okny. Studie odborníků říkají, že Mělník je ze 60 nebo 70 procent pro řidiče cílové město. Té dopravy je ale tolik, že by dle mého názoru stálo zato jí 40 procent vyhnat mimo město. 40 procent toho, co nám tady projede, je totiž podle toho, jak se na dopravu docela často musím chtě nechtě při peších cestách kamkoli dívat, děsně velký číslo! To nikdo nevidí?
Převzato z MF Dnes: 24.11.2006 - JANA CHARVÁTOVÁ - str. 02
O obchvatu Mělníka už s lidmi nehodlají diskutovat
Mělník - Šest let diskutovaná trasa obchvatu města Mělníka bude známá už v příštím týdnu. Nejlepší variantu vyberou odborníci. Na názor lidí se už vedení radnice ohlížet nebude.
„S lidmi jsme jednali bez výsledku dva roky. Takové řešení, které se bude líbit všem, ale prostě neexistuje,“ řekl starosta Mělníka Miroslav Neumann. Každá snaha radnice vyhovět jedné straně totiž vždy vyvolala odpor na straně druhé. Lidé psali petice a stavba obchvatu se tak stále oddalovala.
„Kdybychom s lidmi tolik nejednali, mohli jsme se stavbou už začít. Takhle se vše protáhne,“ řekl dále Neumann. Podle jeho odhadu se obchvat začne stavět nejdříve za dva roky.
Nepůjde ale o typický obchvat města, ale spíše o průtah městem. Dopravní průzkumy totiž ukázaly, že většina aut, která městem projíždějí, v něm mají svůj cíl, tedy že cílová doprava převažuje nad tranzitní. „Auta by tak jezdila do města dál a obchvat by nevyužívala,“ podotkl Neumann.
Odborníci prověřují celkem sedm možných variant tras obchvatu. Základní trasa je ale ta, kterou má město už několik let v územním plánu. Tato trasa povede Cukrovarskou ulicí, dále okolo místní části Blata a podél ulic Dobrovského a Nad Drahou. Počítá s demolicí několika budov, které by stály obchvatu v cestě. Demolici staveb by se dalo vyhnout, pokud by se trasa vysunula na volné pozemky cukrovaru.
Cukrovary TTD jsou ochotny pozemek městu prodat, ale pouze celý, ne jen část potřebnou pro obchvat. O nejlepší variantě rozhodnou odborníci. „My ji pak budeme tvrdě prosazovat,“ doplnil Neumann. Studii následně musí ještě schválit ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. Ta jsou také investory celé stavby, která bude stát více než 800 milionů korun.
K základní trase obchvatu, tedy té, kterou má město v územním plánu, už odborníci zpracovávají dokumentaci vlivu na životní prostředí. Pokud jako vítězná trasa vyjde některá z ostatních variant, bude muset město změnit územní plán.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK