https://www.traditionrolex.com/7

 Návrh změn integrace Mělnicka a Neratovicka do PID (petice) | Mělníček.cz - Mělník v pohybu
Tip: Nevíte kam večer vyrazit? Náš Průvodce Vám poradí!

Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.

Návrh změn integrace Mělnicka a Neratovicka do PID (petice)


V návaznosti na předchozí komunikaci si Vás dovoluji přednostně informovat, že petice Ládví není autobusák! byla včera podána na Magistrát hlavního města Prahy s 4015 podpisy a začala tak běžet 30ti denní zákonná lhůta na vyjádření k požadavkům. (text petice a podrobného průvodního dopisu s požadavky přiložen)

Těším se případně na viděnou na magistrátním výboru pro dopravu 14.5., či zastupitelstvu hl. m. Prahy 28.5.

Adam Véle
občanská iniciativa Ládví není autobusák!

PřílohaVelikost
sken PETICE-Ladvi-neni-autobusak.pdf682.03 KB
Průvodní_dopis_petice.pdf235.78 KB


Zpravodajství

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele milk

1 Musí zvítězit zdravý


Musí zvítězit zdravý rozum a konečné stanice autobusů venkovanů končit v Letňanech,které jsou i pro tento účel projektovány.Ládví je lokální zastávka metra pro trvalé obyvatele okolní zástavby.Vedení každého města musí chránit oprávěné zájmy  svých občanů a nepodlehnout zájmům účelových návštěvníků cestujících pouze za prací. 

1.3 Nepodlehnout účelovým zájmům


Nabízím Vám (a nejen Vám) dva odkazy, které Vám pokud si je přečtete celé, vysvětlí jak Praha chrání oprávněné zájmy svých občanů. A ve finále hledá viníka někde úplně jinde.

Terminál Letňany a celé prodloužení metra C do Letňan obestíraly záhady již při jeho plánování.  Tyto záhady evidentně nemají nadpřirozený původ ani nepramení ze Středních Čech, případně Severních Čech. Přesto nám autoři petice věší bulíky na nos o tom, jak byl moderní terminál Letňany vybudovaný v zájmu a pro potřeby příměstské autobusové dopravy a jak nám dojíždějícím musí být prospěšný. Ani jeden z internetových odkazů zřízení terminálu pro autobusovou dopravu v Letňanech neopěvuje. Naopak, pokud tento terminál zmíní, tak ho považuje za koncepční paskvil i z pohledu místní, pražské hromadné dopravy.  Minimálně jeden z odkazů je prokazatelně nestranný k dnešní situaci na Ládví – vznikl v r. 2009. Toto počtení, jak to v Praze vlastně funguje, je skutečně výživné a zároveň tragické !!!

Ve stejném záhadném jednacím duchu se zrušil fungující terminál Holešovice a nyní se v obdobném duchu prosazuje ta, pro většinu lidí autobusy dojíždějících, nejhorší varianta.

A autoři petice se ještě diví, že se zastupitelé občanů Středních Čech bouří!!!?  Kdo by si měl sypat popel na hlavu je evidentní a jasné.

 

http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html     

pátek 17.7.2009 7:00 | karma článku: 32.08 | přečteno  7824 x

Malá ochutnávka z odkazu:

Metro do Letňan je exemplárním příkladem, jak politická zadání, změny projektu během přípravy, urychlování stavby a další podivuhodné věci dokáží poznamenat natrvalo určitou část města. Je dokladem, jak město zcela opustilo dlouhodobé koncepce, jak rezignovalo na komplexní principy dopravního plánování a podřídilo nevratné stavby pouze krátkodobým cílům několika osob. Je varující, že je tak snadné vygenerovat zbytečné a dlouhodobé náklady na nuceně zdvojený dopravní systém, přestože ten nadřazený by měl za normálních okolností převzít podstatnou část dopravní zátěže.

No uvidíme, třeba se stane zázrak a Letňany budou ještě důrazným poučením pro chystané prodloužení trasy A do Motola? Co myslíte?

 

http://www.trolejbusyvpraze.net/metro_letnany.htm

Malá ochutnávka z odkazu:

Nesmyslnost a zbytečnost celého ukončení trasy C v polích u Letňan tak nabývá skutečně monumentálních rozměrů.

Kdo za tím vším stál a stojí? Kdo si na tom nejvíce nahrabal? Bém? Janoušek? Nebo někdo jiný? A ponese za to někdy někdo nějaké následky?

A dočkáme se někdy racionálního přístupu k řešení problémů města, nebo budeme stále více pod tlakem různých podivných lobby a "zájmových skupin", realizujících často z veřejných zdrojů jen vlastní ziskuchtivé zájmy?

1.2 Zdravý rozum by zvítězil


Zdravý rozum by zvítězil pouze v případě, že se autobusový terminál vrátí do Holešovic. Jiné varianty jsou jen posun k horšímu.  

1) Cestující z Mělnicka po Ládví ani Letňanech netouží. Již dávno to vyjádřili v této anketě na http://www.csad-sc.cz/index.php?id=4&detail=86  - 74% cestujících je pro zachování zastávky Nádraží Holešovice, 20% pro terminál Letňany a pouze zbývajících 6% pro zastávku Ládví. Zda někdo provedl aktuálnější průzkum mezi cestujícími, kterých se to především týká, nikdo nesdělil.  Tedy opět o nás bez nás.

2) Obyvatelé z Ládví jsou logicky proti. Je jim jedno, že svojí peticí a prezentovanou dojemnou snahou o koncepční řešení "vykopnou" středočechy do Letňan - Syslova. To je moje osobní zkušenost z diskuze s paní, která asistovala u petičního stolku na Ládví. Po jejích slovech "Vy středočeši můžeme být rádi, že máte v Praze práci, tak co ještě chcete!" jsem raději odešel. Arogantní sobečkové.

3) Argument podporovaný peticí, že dojezdová doba se v případě Letňan - Syslova neprodlouží nebo jen minimálně je zcela lichá. Není ani třeba natáčet tendenční videa, jak paní jede autobusem z Březiněvsi. Jen je třeba porovnat starý stav (terminál Holešovice) s "koncepčním stavem" (terminál Letňany - Syslov). Mapy.cz a jízdní řády poslouží dostatečně a zcela nestranně. Výsledek je prodloužení času dojezdu přes Letňany - Syslov do centra (Muzeum) o 10 - 12min. Tedy prodloužení dojezdového času z Mělníka do centra o 25%. To tedy v žádném případě není zanedbatelné.

4) Proč došlo k násilnému přemístění terminálu Holešovice? Snaha mluvčího ROPIDu o zdůvodnění tohoto kroku větami typu "Chceme odlehčit Holešovicím, aby zde nejezdilo tolik autobusů a aby lidé, kteří v těch autobusech jezdí, nestáli v dennodenních zácpách," (citace ze serveru ceskatelevize.cz) nemůže být míněna vážně. O zájmy cestujících a preferování hromadné dopravy tady vůbec nejde. Vyrazený pruh pro MHD v Holešovičkách bude zrušený ve prospěch rezidentního parkování Prahy 8 a terminál Holešovice bude zrušený ve prospěch placeného parkoviště nebo výstavby další kancelářské budovy.

5) Do května 2015 fungovaly Holešovice nenásilně a dobře, byť někdy ráno s mírným zpožděním. Ale, jen Pražák uskutečnil nesmysl se zrušením terrminálu v Holešovicích, tak osočil Středočecha, že mu v té jeho Praze dělá bordel. Prostě Praha je metopole na světové úrovni.

6) Věřím, že starostové ze Středních Čech budou dále stát za svými občany a ochrání nás od koncepčního nesmyslu terminálu v Letňanech. A dále bych byl rád, aby se Pražákům pokusili vysvětlit, že nejsme účeloví návštěvníci cestující pouze za prací.

Obrázek uživatele milk

1.2.4 Mohu s vámi i souhlasit,ale


Mohu s vámi i souhlasit,ale Praha bude vždy hájit zájmy města a jeho občanů.

1.2.4.1 Tady o cestující/občany vůbec nejde.


Podívejte se na celý problém trochu z nadhledu. Co petice řeší? Petice reaguje pouze na důsledek chybného rozhodnutí. Vůbec neřeší příčinu. Příčinou celé vyhrocené situace je nesmyslné zrušení terminálu Holešovice. Nikdo ze zodpovědných pražských zastupitelů, pražských tvůrců hromadné dopravy, pražských dopravních expertů, pražských urbanistů atd. se nepostavil čelem k lidem, kterých se to bezprostředně týká a neřekl: "Přesuneme Vám dosud fungující terminál, který tady funguje 30 let do Letňan a tímto krokem Vám prodloužíme cestování do zaměstnání o 25 min. denně". Proč to neudělali? Odpověď je myslím jasná. Abych někomu nekřivdil, nějaké důvody uvedeny byly - ty zveřejněné ovšem byly vcelku malicherné a licoměrné. Je pro to jediné shrnutí: Tady o cestující/občany vůbec nejde. Diskuze je nepřípustná. 

Obdobně si počíná petice. Když organizátoři petice dostali na magistrátu informaci, že se již jedná o pozemcích terminálu v Holešovicích s developerem, sepsali petici za nesmyslný přesun do Letňan. Je to jistě jednodušší cesta jak vybojovat svojí bitvu. Přesto si myslím, že než řešit důsledek, je daleko účelnější řešit příčinu problému, byť je to těžší bitva. Proč si to myslím? Protože Ti co sepsali petici již zřejmě zapomněli, jak je jejich zastupitelé Prahy 8 a MHMP postavili před hotovou věc a nepřipustili vlastně žádnou diskuzi. (dočtete se na web stránkách petice). Pokud by řešili příčinu, měli by na své straně i těch potenciálních 70% dojíždějících, kteří se vyjádřili pro zachování terminálu Holešovice. Jen tak mimochodem, předložil někdo cenovou bilanci nákladů na zrušení dopravního sedla na trase Ládví - Letňany (to je součást řešení petice podporující přesun do Letňan), proti potenciálnímu zisku z pozemku terminálu v Holešovicích? Dále, zamyslel se někdo nad pravdivostí výroků z materiálů petice? Např. .... kdyby iracionální předsudky vůči „terminálu na poli“ nepodporoval ROPID lživými tvrzeními o prodloužení doby dojezdu do centra Prahy až o 20 minut! Zrovna tento výrok ROPIDu je nadmíru pravdivý.

Rychle ztrácíme paměť. Terminál Letňany byl vybudován v zájmu megalomanských plánů P. B. a jeho party. Nevidím důvod, proč by tuto situaci měl odnášet dojíždějící ze Středních Čech. Obyvatelé sídliště Letňany si dozajista dodnes chrochtají, jak se svezou metrem pohodlně až do svého sídliště.

Můžete se mnou souhlasit i nesouhlasit, ale zastupitelé Středních Čech v tomto případě zcela správně a legitimně hájili a věřím že stále hájí zájmy Středočechů proti chybné koncepci Letňan. Neumím si představit, že bych jako volič podporoval někoho, kdo mi cestu do práce prodlouží každý den o 25 minut.

 

 

Obrázek uživatele milk

1.2.3 Mohu s vámi i souhlasit,ale


Mohu s vámi i souhlasit,ale Praha bude vždy hájit zájmy města a jeho občanů.

1.2.2 Holešovice - Letňany


Na mapy.cz je poněkud nesmyslně uveden stejný čas dojezdu (rozdíl max 2 minut) do Letňan, do Ládví i do Holešovic. Realita je ovšem někde úpně jinde. Možná v dopravním sedle, ale reálně ani v tu dobu nedojedu z Ládví do Holešovic za dvě minuty. Časy dojezdů se nedají brát jako věrohodné.

1.2.2.1 Ještě horší než jsme čekali


Mapy.cz jsou v pořádku. Do Ládví dojedete o 2 min. dříve a do Letňan o 1 min. dříve než do Holešovic. Do Holešovic to metrem trvá z Ládví 5 min. a z Letňan 11 min. Z toho vychází prodloužení cestování přes Ládví o 3 min. (tento čas uvádí i ROPID) a přes Letňany o 10 min., pokud se netrefíte do dopravního sedla. Pokud ano, je reálných cca 12 min. Ale kdo má jak přesné stopky je úplně jedno. Jsou to jen teoretické časy. Ono totiž se změnou autobusáku došlo i ke změně struktury jízdních řádů. Takže abych dodržel svoji pracovní dobu, musím přímým spojem z Mělníka vyjíždět o 5 min dříve a zpět na Mělník přijíždím o 10 min. později, než to bylo z Holešovic. V součtu tedy trvá denní cestování o 15 min. déle. Nebo jinak, cestování trvá o 12 min. déle, než říká teorie. To je závěr z 1,5 měsíčního cestování na Ládví. Pokud tuto praxi budeme aplikovat na Letňany, pak nám vyjde ... metro 12 min. (ROPID uvádí 15 min.) + 12 min. vliv jízdních řádů = 24 min. Petice Ládví není autobusák! hovoří o jednotkách minut. Praxe ukazuje na desítky minut.

Terminál v Holešovicích fungoval více jak 30 let. Nevím, že by někomu vadil. Navazoval mj. na vlakovou i tramvajovou dopravu. Vlastníkem pozemku je Dopravní podnik - výpověď tedy nehrozí. V zájmu koho nebo čeho byl tedy terminál zrušen? To nikdo na férovku lidem neřekl. Jisté ale je, že v době zahájení petice již magistrát jednal o předmětném pozemku s developerem. To je rychlost, co? Kde byli dopravní experti, když se rušil terminál v Holešovicích? Kde byli a kde jsou zastupitelé, kteří by podporovali smysluplnou a skutečně koncepční hromadnou dopravu? Kde byli dopravní experti, když se navrhovala stanice "C" a terminál Letňany uprostřed polí? Od té doby, co byl postaven se jen vymýšlí, jak se pravou rukou drbat ze levým uchem. Přesouvání terminálu z Holešovic je toho jasným důkazem. Kde byli dopravní experti, když se dopředu ví, že otevřením Blanky naroste automobilový provoz v Holešovičkách o 30%?  Kde byli dopravní experti, když dopustili, že řešením bude vytěsnění sto autobusových spojů z Holešoviček, když je to nicotný počet proti několika desítkám tisíc aut, která zde denně projedou? Kde byli dopravní experti, když občasné ranní zácpy by autobusy v pohodě projely po vyhrazených jízdních pruzích v ulici Liberecká, které však nikdo nezřídil?  Otázek mnoho, odpovědi nikdo nedává. A možná je to i záměr. Ať se lidi řádně servou a až jim dojdou síly, tak jim bude předhozena další jobovka. Nezbývá než zopakovat, že jiná varianta než Holešovice je jen posun k horšímu.

1.2.1 máte pravdu


Navíc, když se zeptáte řidičů ČSAD, tak Vám většinou řeknou, že se jim tyhle změny taky nelíbí....ale nemohou s tím nic dělat.

1.1 Letnany


Tak kdyz jste nemeli zdravi rozum pri dostavbe metra C, tak ted mate smulu. Pokud z Letnan se vyplati do centra jezdit autobusem na Vysocanskou/Palmovku a pak linkou B, tak je neco spatne. Kdybyste uz tenkrat ten rozum meli, tak jste postavili linku C do Dablic v polich u Cinovecke spolu s P+R a mohli jste mit po problemech s dojizdejicimi ze severu.

Obrázek uživatele milk

1.1.1 Samozřejmě souhlas,bylo by


Samozřejmě souhlas,bylo by to logičtější a rozumější.Nevím proč to tak vymysleli,ale už s tím nic neuděláte.Na Letňanech je opravdu malý provoz protože dojíždějící z Mladé Boleslavi a Brandýsa využívají metro Černý Most.


https://www.traditionrolex.com/7