Mělníček se potýká s technickými obtížemi.
Na uzdravení pracujeme. Prosíme o trpělivost.
Průtah není řešením
Demolice, trvalé zábory, zhoršení životního prostředí a necitelné zásahy do vlastnických práv, to je výčet z několika negativních aspektů, které přináší tak urputně prosazovaný průtah městem.
Občanská sdružení se v posledních dnechaktivně zúčastňovala jednání s realizátorem projektové dokumentace k územnímu řízení, a měla tak možnost nahlédnout do rozpracované projektové dokumentace. Celková trasa průtahu městem je projektem o krok zpět v rozvoji města Mělníka. Umístění průtahové komunikace je vedeno od ulice Pražská v ose cukrovarské vlečky směrem na Mladoboleslavskou, odkud pokračuje nadjezdem přes železniční trať do oblasti Světice a vrací se zpět do osídleného území městské části Blat. Dále pokračuje souběžně s ulicí Dobrovského směrem k jatkům, kde je opět přemostění železniční trati silně zasahující do městského stadionu a pokračuje směrem na Průhon k napojení na stávající komunikaci směr Vehlovice.
Větší část průtahu městem (cca 80 %) je lemována protihlukovou stěnou o výšce 2 – 5 m. Existence protihlukových opatření svědčí o jakémsi zamezení negativních vlivů na životní prostředí. Pokud eliminujeme hluk formou existence protihlukových stěn, určitě nejsme schopni eliminovat emise a vibrace vzniklé touto dopravou.
Dopravní infrastruktura je bolavým místem města Mělníka, proto hledejme příčinu současné patové situace. Několikrát jsem položil odpovědným osobám Městského úřadu Mělník otázku „co bylo provedeno pro úspěšnou realizaci velkého obchvatu“, ale nikdy jsem neobdržel konstruktivní odpověď. Jednou z neustále opakujících se odpovědí je, že město si musí nejprve vybudovat vnitřní dopravní infrastrukturu. Tato informace byla však popřena na jednání s ředitelem ŘSD se stanoviskem – postavíme, co si zastupitelé schválí v územním plánu, pokud na to budou schválené finanční prostředky státním fondem dopravní infrastruktury.
Současný stav je zapříčiněn nedostatečnou aktivitou odpovědných osob zastupujících město Mělník, které v současné době nepřímo nutí dotčené obyvatele k životu v zhoršeném životním prostředí a zbavení se vlastnických práv k dotčeným nemovitostem. Občanská sdružení žádají pro všechny obyvatele města Mělníka (bez ohledu na jejich oblastní příslušnosti) koncepční a dlouho dobé řešení dopravní infrastruktury = obchvat. Pokud budeme akceptovat navrhovanou variantu průtahu, dovoluji si tvrdit, že si zavíráme kohoutek z fondu dopravní infrastruktury na realizaci obchvatu na několik desítek let.
za o. s. „Průtah vs. životní prostředí“ Michal Štajnc
za o. s. „Okolo Mělníka“ Vladimír Špulák
Poslední komentáře
Petr Moss
Regionální muzeum Mělník
Taxi Novák
smejd
michaell.n
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK
SimonaK